Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

V kalifornském Tustinu se odlepil od země prototyp vzducholodě, do které Pentagon vkládá velké naděje. Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e41t91r 60Š22e53v59č44í75k 3798736

Tím, že nasaješ vzduch pod tlakem, tak je těžší než vzduch nevztlačený. Má větší hustotu. Tímto způsobem ovlivňuješ hmotnost vzducholodě.

0/0
2.2.2013 12:43

J11a86n 78K44r87p35e21c 5656273384772

fákt jó? Hindenburg vybouchl? já myslel že shořel...

+2/−1
1.2.2013 9:32

M52a33r81t39i17n 45S86e95d34o83n98a 2605976756679

Vetsinou po vybuchu nastava pozar. A kdo ma zaklady chemie tak vi, ze vodik (plyn v Hindenburgu) je ve styku se vzchuchem vybusny.

+1/−2
1.2.2013 15:06

M98a17t83o37u45š 86B60á61r74t52a 4536460356688

"Když posádka chce stoupat, vypustí vzduch,když potřebuje klesat, vzduch naopak nabere. Stroj může startovat vertikálnějako helikoptéra, ale může také změnit svůj vztlak, čímž se stane těžší nežvzduch a dosedne na zem."  To se autor alespoň nezeptá kolegů z Technetu, jestli tam nemá nesmysly?

0/0
1.2.2013 9:06

J24a29k60u75b 52Š18a20f30a15n17d72a 7475507951731

Co je tam vyloženě špatně?

0/0
2.2.2013 8:22

J49a87n 13P76e88k27a 5363373803

nedovedu si představit, jak by vzducholoď mohla stoupat po vypuštění vzduchu. A to o tom vztlaku mohli lépe vysvětlit a nechápu, proč to dávají do souvislosti s vertikálním startem.

0/0
3.2.2013 9:44

J50a26k90u58b 39Š85a69f19a28n81d14a 7335337181891

Úplně jednoduše. Jelikož se jedná o vzducholoď s pevným pláštěm (vzducholoď má stále stejný objem, není to balón) tak musí nějak měnit svoji hmotnost aby mohla klesat nebo stoupat. A jak vzducholoď ve vzduchu zatížit? Třeba tak, že stlačím lehké helium na na místo něj nasaji vzduch (ten jediný je kolem). A když chci stoupat, naopak vypustím vzduch a místo něj vyplním objem dříve stlačeným heliem. Je to úplně stejné jako u ponorky kde se mění vzduch s vodou a naopak.

0/0
3.2.2013 10:16

J64a46n 92N10o21v88á93k 3905853216859

pěkný článek o této vzducholodi je i zde :

http://www.armadninoviny.cz/aeroscraft-vojenska-vzducholod-pro-21-stoleti.html

0/0
1.2.2013 7:35

J48a76n 56P18e41k86a 5473193583

"Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek. "

"Firma počítá s tím, že stroj, který nakonec dodá armádě, bude 137 metrů dlouhý a unese až 66 tun nákladu."

..do Airbusu A380 se vejde 526 lidí. Pokud každý z nich s bagáží váží 100kg, máme skoro 53 tun.  Bombardér Tu-160 unese až 40 tun výzbroje. 

Ta vzducholoď tedy možná unese nejvíc, pokud se předpoklady inženýrů splní, ale oproti ledadlu bude velice pomalá. Na druhou stranu, pokud bude bezpečná, mohl by se jednat o levný způsob přepravy.

0/0
1.2.2013 6:33

A60l58e79x44a44n97d53r 65K45o72s50t41k97a 5489396949276

Pomalá. Nu podle toho jak deinujete rychlá. Klasický Zepelin měl maximálku někde kolem 140 km/h a toto bude určitě o něco rychlejší. Minimálně už kvůli nižšímu tření velmi hladkého mylaru. Takže ekonomicky výhodná rychlost někde ned 100, maximálka řekněme 150. Plus letí přímo, kde to auto musí objíždět. A levné to bude, mnohem levnější než letadlo. Spíš bych očekával náklady jen o trochu vyšší než má lodní doprava. A jen takový detail: 75 m dlouhá unese 30 tun, 137m 66 tun, tudíž 800m by unesla zhruba tisícituniový náklad třeba mezi Evropou a Amerikou, doba letu cca 2 dny. To už stojí za zamyšlení ne?

0/0
1.2.2013 7:10

T25o47m86á59š 40J78u71r89e19č23k11a 3863932669233

Navíc dokáže stát ve vzduchu bez pohonu jak dlouho chce....

0/0
1.2.2013 7:35

Z73d57e40n83ě12k 58W12e66r33n57h27a44r79t 6877105462608

Všechno záleží na ceně. Ono taky záleží, jak se to bude používat, jestli na transport vojenského materiálu přes půl planety... Docela si dovedu představit, že někde v terminálu přístavu nafouknou vzducholodě a s němi dopravují kontejnery vyložené z lodí k jednotkám kousek od bojiště, na plácek někde u základy, kde nejsou cesty, natož letiště...

+1/0
1.2.2013 7:46

J89a25n 48N60o59v27á80k 3865893346319

pokud bude uveden tento typ vzducholodě do provozu v armádě ve větším množství zcela to změní logistiku, a ta jak známo je jedním ( ne-li hlavním) z faktorů které vyhrávají války...

+2/0
1.2.2013 7:32

P95e66p70i78k 59U75h83e66r 6633376469258

An124 Ruslan unese kolem 120 tun An225 Mria okolo 200 tun

0/0
2.2.2013 21:07

P57e23t38r 41S94v98o83b89o72d61a 9217708540152

Hindenburg vzplál kvůli hořlavé barvě, vodík jenom přiživil plameny. Já myslím, že s moderními nehořlavými materiály by se dala udělat poměrně bezpečná vodíková vzducholoď. Přece jenom únik vodíku by neměl být takový problém. Vítr by měl unikající vodík rozfoukat než dosáhne výbušné koncentrace.

+1/−5
1.2.2013 0:23

M62a55r75t53i93n 76N37e15r10m61u78t 9677687948309

myslím že poslední vyšetřování vedlo k tomu, že při složitém přistávacím manévru praskla přetížená vnitřní výztužná lana, prošvihla jeden balonet a unikající vodík ve směsi se vzduchem zapálila statická el. (svod z pláště p5E)lkruci tiOHLE ÝPŘES kostru k zemi přistávacím lanem) (sorry, s psaním mi pomáhají potkani)

0/0
2.2.2013 23:20

T45o18m24á74š 66K34a32p28l32a80n 8123989603683

chytří lidé - to opravdu existuje jen vodík a helium, které jsou lehčí než vzduch? Helium za posledních pár let zdražilo snad na 30 násobek a jeho zásoby má zkoupená jedna mocnost, vodík bouchá. Nejsem chemik/fyzik, ale nejde udělat třeba nějaká levná směs s vodíkem, co nebouchá?

0/−3
31.1.2013 23:53

M84a94r26t73i95n 29J17i23r68o60u18s19e56k 7616595725368

Vakuum.

+3/0
1.2.2013 0:12

P13e62t53r 64S46v45o13b29o82d44a 9337938500942

Teď ještě vymyslet dost lehký materiál který ten podtlak vydrží a nesplaskne. Vakuum dokáže zmačkat i ocelový barel.

http://www.youtube.com/watch?v=IarMZeTPYGA

+1/0
1.2.2013 0:27

T25o67m30á15š 45J15u71r48e87č17k76a 3563152649203

navíc by to opravdu , ale opravdu neletělo.

0/0
1.2.2013 7:39

M72a71r54t95i77n 48N54e95r31m48u90t 9957897608949

viz František Běhounek - Tajemství polárního moře

0/0
2.2.2013 23:15

M23a72r73t44i49n 87N51e26r54m10u86t 9257557768179

jde, ale je v ní tuším jenom kolem 12% vodíku

0/0
2.2.2013 23:14

D41a80v92i56d 20M89u37n26z11a49r 3298462814236

vypada to, ze Cargolifter C - 160 nasel cestu za more....berlinska firma zavrela brany, ale vykresy jeste nespalila....

0/0
31.1.2013 20:33

M48a24r21t53i74n 43R12o22s64o75l 4670563272531

Cargolifter delal poloztužené blimpy, tady tvar udržoval tlak plynu. Taky měl  horší poměr objem nosnost. Tohle podle rozměrů, nosnosti a nevypnutému povrchu bude plnoztužený stroj s atmsferiským tlakem uvnitř. Tady jako staré Zeppeliny, což byly stroje hodné okopírování. Létaly za každého počasí, na pól, naprosto nezničitelné. Bohužel kvůli válečným ebargům plněny vodíkem, tj hořely.

+2/0
31.1.2013 21:37

D18a61v92i77d 87M89u66n96z49a79r 3708672954706

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

oproti tem starym, ktere vypadaly jako velryba stribrna !!!

+1/−1
31.1.2013 20:24

Z33d24e13n16ě37k 76W39e88r43n50h21a73r94t 6757145352108

ty vypadal jako stříbrný plejtvák...

0/−1
1.2.2013 7:48

V91l45a28d64i18m71í41r 55M24a26c98a43n 4498853771724

Asi takhle, u zdejších "noviářů" mě už nepřekvapí nic. Za posledních cca 14 dní jsem se nestačil divit nejen formě, ale především obsahu některých tendenčních článků a témat...

+1/−1
31.1.2013 19:49

M78i97l61a69n 39V78i86k 1647745203803

"které se budou soustředit" :-(

Krásná čeština!;-€ Proč nenapsat "které se soustředí"?? Že toto slovo je tak problematické .....

+1/−6
31.1.2013 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.