Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

V kalifornském Tustinu se odlepil od země prototyp vzducholodě, do které Pentagon vkládá velké naděje. Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e69t68r 16Š48e73v32č50í56k 3638116

Tím, že nasaješ vzduch pod tlakem, tak je těžší než vzduch nevztlačený. Má větší hustotu. Tímto způsobem ovlivňuješ hmotnost vzducholodě.

0/0
2.2.2013 12:43

J15a85n 92K49r94p95e51c 5166233244552

fákt jó? Hindenburg vybouchl? já myslel že shořel...

+2/−1
1.2.2013 9:32

M52a18r12t80i45n 22S41e89d32o20n61a 2315276156709

Vetsinou po vybuchu nastava pozar. A kdo ma zaklady chemie tak vi, ze vodik (plyn v Hindenburgu) je ve styku se vzchuchem vybusny.

+1/−2
1.2.2013 15:06

M91a72t34o58u29š 43B96á96r18t15a 4436730116238

"Když posádka chce stoupat, vypustí vzduch,když potřebuje klesat, vzduch naopak nabere. Stroj může startovat vertikálnějako helikoptéra, ale může také změnit svůj vztlak, čímž se stane těžší nežvzduch a dosedne na zem."  To se autor alespoň nezeptá kolegů z Technetu, jestli tam nemá nesmysly?

0/0
1.2.2013 9:06

J95a98k57u70b 44Š62a54f90a92n30d24a 7485757271881

Co je tam vyloženě špatně?

0/0
2.2.2013 8:22

J72a95n 70P38e42k74a 5343113513

nedovedu si představit, jak by vzducholoď mohla stoupat po vypuštění vzduchu. A to o tom vztlaku mohli lépe vysvětlit a nechápu, proč to dávají do souvislosti s vertikálním startem.

0/0
3.2.2013 9:44

J32a82k28u58b 82Š47a48f24a33n83d87a 7455607171311

Úplně jednoduše. Jelikož se jedná o vzducholoď s pevným pláštěm (vzducholoď má stále stejný objem, není to balón) tak musí nějak měnit svoji hmotnost aby mohla klesat nebo stoupat. A jak vzducholoď ve vzduchu zatížit? Třeba tak, že stlačím lehké helium na na místo něj nasaji vzduch (ten jediný je kolem). A když chci stoupat, naopak vypustím vzduch a místo něj vyplním objem dříve stlačeným heliem. Je to úplně stejné jako u ponorky kde se mění vzduch s vodou a naopak.

0/0
3.2.2013 10:16

J16a23n 30N37o71v14á37k 3495753826699

pěkný článek o této vzducholodi je i zde :

http://www.armadninoviny.cz/aeroscraft-vojenska-vzducholod-pro-21-stoleti.html

0/0
1.2.2013 7:35

J39a26n 83P38e26k34a 5693243953

"Stroj společnosti Aeroscraft by podle propočtů inženýrů měl unést více nákladu než jakýkoliv jiný vzdušný dopravní prostředek. "

"Firma počítá s tím, že stroj, který nakonec dodá armádě, bude 137 metrů dlouhý a unese až 66 tun nákladu."

..do Airbusu A380 se vejde 526 lidí. Pokud každý z nich s bagáží váží 100kg, máme skoro 53 tun.  Bombardér Tu-160 unese až 40 tun výzbroje. 

Ta vzducholoď tedy možná unese nejvíc, pokud se předpoklady inženýrů splní, ale oproti ledadlu bude velice pomalá. Na druhou stranu, pokud bude bezpečná, mohl by se jednat o levný způsob přepravy.

0/0
1.2.2013 6:33

A19l61e12x67a19n12d65r 64K37o77s74t49k22a 5819926819666

Pomalá. Nu podle toho jak deinujete rychlá. Klasický Zepelin měl maximálku někde kolem 140 km/h a toto bude určitě o něco rychlejší. Minimálně už kvůli nižšímu tření velmi hladkého mylaru. Takže ekonomicky výhodná rychlost někde ned 100, maximálka řekněme 150. Plus letí přímo, kde to auto musí objíždět. A levné to bude, mnohem levnější než letadlo. Spíš bych očekával náklady jen o trochu vyšší než má lodní doprava. A jen takový detail: 75 m dlouhá unese 30 tun, 137m 66 tun, tudíž 800m by unesla zhruba tisícituniový náklad třeba mezi Evropou a Amerikou, doba letu cca 2 dny. To už stojí za zamyšlení ne?

0/0
1.2.2013 7:10

T13o93m38á12š 54J55u53r54e96č71k41a 3633532719613

Navíc dokáže stát ve vzduchu bez pohonu jak dlouho chce....

0/0
1.2.2013 7:35

Z32d89e95n46ě97k 34W27e20r11n69h40a73r26t 6147125472198

Všechno záleží na ceně. Ono taky záleží, jak se to bude používat, jestli na transport vojenského materiálu přes půl planety... Docela si dovedu představit, že někde v terminálu přístavu nafouknou vzducholodě a s němi dopravují kontejnery vyložené z lodí k jednotkám kousek od bojiště, na plácek někde u základy, kde nejsou cesty, natož letiště...

+1/0
1.2.2013 7:46

J88a14n 52N76o41v38á16k 3665733656649

pokud bude uveden tento typ vzducholodě do provozu v armádě ve větším množství zcela to změní logistiku, a ta jak známo je jedním ( ne-li hlavním) z faktorů které vyhrávají války...

+2/0
1.2.2013 7:32

P55e21p19i39k 16U43h84e67r 6193406599758

An124 Ruslan unese kolem 120 tun An225 Mria okolo 200 tun

0/0
2.2.2013 21:07

P16e57t39r 77S36v45o52b84o66d96a 9247598510342

Hindenburg vzplál kvůli hořlavé barvě, vodík jenom přiživil plameny. Já myslím, že s moderními nehořlavými materiály by se dala udělat poměrně bezpečná vodíková vzducholoď. Přece jenom únik vodíku by neměl být takový problém. Vítr by měl unikající vodík rozfoukat než dosáhne výbušné koncentrace.

+1/−5
1.2.2013 0:23

M52a43r85t52i68n 66N94e21r52m37u14t 9747277158939

myslím že poslední vyšetřování vedlo k tomu, že při složitém přistávacím manévru praskla přetížená vnitřní výztužná lana, prošvihla jeden balonet a unikající vodík ve směsi se vzduchem zapálila statická el. (svod z pláště p5E)lkruci tiOHLE ÝPŘES kostru k zemi přistávacím lanem) (sorry, s psaním mi pomáhají potkani)

0/0
2.2.2013 23:20

T71o41m74á13š 46K42a45p81l62a98n 8193439863373

chytří lidé - to opravdu existuje jen vodík a helium, které jsou lehčí než vzduch? Helium za posledních pár let zdražilo snad na 30 násobek a jeho zásoby má zkoupená jedna mocnost, vodík bouchá. Nejsem chemik/fyzik, ale nejde udělat třeba nějaká levná směs s vodíkem, co nebouchá?

0/−3
31.1.2013 23:53

M20a68r34t71i18n 28J35i25r84o87u26s89e63k 7876725815258

Vakuum.

+3/0
1.2.2013 0:12

P91e24t80r 91S78v19o64b78o92d76a 9397488200332

Teď ještě vymyslet dost lehký materiál který ten podtlak vydrží a nesplaskne. Vakuum dokáže zmačkat i ocelový barel.

http://www.youtube.com/watch?v=IarMZeTPYGA

+1/0
1.2.2013 0:27

T83o42m21á43š 93J26u47r17e45č69k10a 3323552769303

navíc by to opravdu , ale opravdu neletělo.

0/0
1.2.2013 7:39

M56a56r64t71i45n 30N69e15r22m27u54t 9527797388199

viz František Běhounek - Tajemství polárního moře

0/0
2.2.2013 23:15

M70a45r91t20i85n 50N52e64r87m49u14t 9587307648549

jde, ale je v ní tuším jenom kolem 12% vodíku

0/0
2.2.2013 23:14

D71a73v94i78d 69M31u61n28z62a75r 3298692744226

vypada to, ze Cargolifter C - 160 nasel cestu za more....berlinska firma zavrela brany, ale vykresy jeste nespalila....

0/0
31.1.2013 20:33

M33a21r35t89i90n 26R29o92s46o16l 4840643452781

Cargolifter delal poloztužené blimpy, tady tvar udržoval tlak plynu. Taky měl  horší poměr objem nosnost. Tohle podle rozměrů, nosnosti a nevypnutému povrchu bude plnoztužený stroj s atmsferiským tlakem uvnitř. Tady jako staré Zeppeliny, což byly stroje hodné okopírování. Létaly za každého počasí, na pól, naprosto nezničitelné. Bohužel kvůli válečným ebargům plněny vodíkem, tj hořely.

+2/0
31.1.2013 21:37

D31a91v65i80d 64M18u67n34z87a35r 3668452744656

Američané testují novou vzducholoď, vypadá jako stříbrná velryba

oproti tem starym, ktere vypadaly jako velryba stribrna !!!

+1/−1
31.1.2013 20:24

Z32d88e33n32ě89k 88W68e79r38n45h95a53r28t 6807815772598

ty vypadal jako stříbrný plejtvák...

0/−1
1.2.2013 7:48

V75l84a55d42i96m39í50r 48M82a56c51a55n 4278323661384

Asi takhle, u zdejších "noviářů" mě už nepřekvapí nic. Za posledních cca 14 dní jsem se nestačil divit nejen formě, ale především obsahu některých tendenčních článků a témat...

+1/−1
31.1.2013 19:49

M92i36l10a40n 28V42i56k 1547985123763

"které se budou soustředit" :-(

Krásná čeština!;-€ Proč nenapsat "které se soustředí"?? Že toto slovo je tak problematické .....

+1/−6
31.1.2013 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.