Diskuze

Školáci se budou moci učit doma i na druhém stupni, pomůže to talentům

Některé děti nebudou muset vůbec chodit na základní školu. Pokud parlament schválí nový návrh ministerstva, budou moci rodiče doma učit žáky po celou dobu základní školní docházky. Dosud měli podobnou možnost jen na prvním stupni. Zkušenosti ukazují, že žáci mají při domácí výuce výrazně lepší výsledky. Kritici však varují, že děti pak budou hůře navazovat kontakty s vrstevníky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J25o48s27e67f 20Š87v10e92j47k

30. 1. 2013 15:18

Kamarád mi poslal článek s ironickým dodatkem "Aspon v nečem jsme vpředu. ;-)"

Odpodvěděl jsem mu takto:

Jste vpředu ... a za vámi už nikdo. :-) Děti vyučované v domácnosti prospívají, proto umožníme výuku v domácnosti jen vyvoleným: "Domácí výuku nebude moci využít každý jen proto, že by chtěl. Povolena by měla být například dětem dlouhodobě nemocným, nadaným nebo třeba těm, jež s rodiči hodně cestují. Aby rodiče mohli sami učit, musí mít minimálně bakalářské vzdělání, jinak musí mít soukromé učitele." Do experimentu se zapojilo 319 žáků." V U.S.A. to není experiment, ale realita pro několik milionů dětí. Mimo jiné se ukazuje, že rodiče z řad učitelů mají horší výsledky. Navíc je prokázané, že úroveň vzdělání rodičů nemá spojitost s výsledky výuky jejich dětí. To jim v Česku ale nikdo neprozradí. Tož, kupředu soudruzi ...

http://www.hslda.org/docs/study/ray2009/default.asp

3 2
možnosti

:-)Musím říct, že můj bratr velmi nadanný sportovní talent měl jakousi obdobu individuálu a chodil do školy vlastně jen v pondělí dopoledne. Všecko záleží na domluvě s vedením školy, když jde o velkou individualitu

2 0
možnosti

J98o29s19e36f 66Š36l43o38u89f

30. 1. 2013 13:09

"Některé děti nebudou muset vůbec chodit na základní školu." To už v některých lokalitách u nás už dávno není žádná novinka! :-)

5 0
možnosti

aby to nebyl mezikrok k legalizaci dětí našich spoluobčanů, kteří byli ve škole jen párkrát a to krást...

4 1
možnosti

Jinak souhlasím s tím, že nedostatek sociálních kontaktů je problém - ale "vždyť chodí do školy" není žádné řešení.

V ideálním případě (pokud se dítě socializuje jen o přestávkách) znamená škola tak jednu hodinu sociálních kontaktů denně, což je celkem prd.

Pokud nemáte možnost stýkat se se spolužáky mimo vyučování, tak se stejně nemáte o čem bavit (aspoň tedy tak to bylo před patnácti lety... jak je to teď, v době internetu, nevím) a akorát posloucháte jejich historky o lidech "ze sídliště" a co bylo "včera odpoledne" a jaké jsou plány na "dneska odpoledne" a marně se snažíte vymyslet co byste k tomu řekli. 

No a pokud se stýkáte s lidmi v mimoškolním čase, tak je celkem jedno jestli těch 6-8 hodin vyučování trávíte doma, anebo ve škole. 

Důležitá je taky kvalita vztahů, něco jiného jsou kamarádi, s kterými vás svede dohromady nějaký společný zájem, a něco jiného jsou lidi, s kterými prostě náhodou trávíte čas protože jste ve stejném věku a bydlíte relativně blízko sebe.

Pokud bydlíte v paneláku, fajn. Pokud ne, tak si to představte. No a teď si představte, že by po vás někdo chtěl, aby se vaši kamarádi a sociální kontakty sestávali pouze z lidí, kteří bydlí v tom samém paneláku. To je přeci nesmysl. Pokud tam jednoho kamaráda najdete, tak to bude spíš štěstí než co jiného. Většinou to ale budou jen známí, s kterými si můžete prohodit pár praktických vět (Co je za úkol z češtiny? Měli v sámošce ještě chleba?), ale žádné kvalitní mezilidské vztahy to nejsou. Snaha pěstovat kamarádské vztahy ve třídě je stejně trapná, jako teambuildingové akce ve velkých firmách.

8 4
možnosti

Já jsem někdy na druhém stupni ZŠ psala takovou novelku, kde se mimo jiné vyskytovala IDEÁLNÁ ŠKOLA.

Jak taková ideální škola vypadala? Učitelka s tabulí se vyskytovala v prostoru, který vypadal zhruba jako pódium v divadle, a každý žák seděl sám ve vlastní maličké lóži, kde měl svojí lavici, učebnice, psací potřeby atd. Z jedné lóže nebylo vidět do těch ostatních, ani nebyl možný žádný kontakt mezi žáky. 

Jestli si myslíte, že lóže ústily na společnou chodbu, tak se mýlíte, z každé vedl dloooouhý tunel, kterým se lezlo ven na nějakém zcela anonymním místě třeba dva kilometry daleko, takže nikdo nevěděl kdo s ním do školy chodí a nikdo se nemohl stýkat se spolužáky.

Tudíž se všichni dobře učili a všichni měli dobré výsledky, protože každý mohl při vyučování sledovat výuku a soustředit se a nemusel mít obavy, že když si bude psát poznámky, tak do něj vedle sedící spolužák začne drkat a posměšně šeptat "zapiš si to! zapiš si to! tohle taky, to je důležitý!".

Mimochodem dost dlouho jsem se domnívala, že mám dobré výsledky prostě jen proto, že to, co učitelka říká, mi přijde zajímavější než šeptání na téma "Bára řekla že Verča řekla že Jana řekla že Míša řekla že Karol řekla že Hanka řekla!!!"

2 0
možnosti

J30i88ř56í 90Ž42a38b27a

30. 1. 2013 9:40

Dost dobře nevím, jak by dítě mohlo přijít o kamarády. Vždyť jich má 200 na facebooku;-D

4 5
možnosti

to mi pripomina kresleny vtip, kdy dite odchazi z domu s kuklou virtualni reality na hlave.... rodice se ptaji.... kam jdes?  ....Jdu navstivit svou virtualni kamaradku....

8 0
možnosti

V sedumdesatych  letech bylo zvykem ze kdyz nekdo ublizoval spoluzakum tak dostal od tridniho ucitele po hube a byl klid. Pritom ucitele nebyli zadni rasove co by trestali kazdy den. Decka meliy prirozeny respekt pred autoritou ucitele. Dneska je praxe, ze se kazenske problemy resi pomoci psychologa a ten doporuci slabsim jedincum zustat doma protoze skola je pry kruta. Jak se ale takove decka nauci kde je dobro a kde zlo, kdyz jim budou rodice odmalicka vstepovat do hlavy, ze venku je jen zlo a proto jsou doma.   Sikana na skolach je dneska vice medializovana, pritom jsme se tehdy taky s klukama rvali a holky tahali za copy, jen jsme si to nenahravali na mobil. V lete jsme se pak vsichni sesli u reky a byli kamosi, jako by se mezi nami nic spatneho nestalo.  Myslim ze se snazime  deti prehnane ochranovat. Mozna i to je jeden z duvodu, proc dnes mladi lidi ziji oddelene. Nevi jak sveho druha chranit a boji se ze jim ten druhy  zpusobi bolest.......

11 0
možnosti

Prosímvás přečtěte si ten článek a pak to komentujte. Děkuji.

2 10
možnosti
Foto

Jsem absolutně PRO tuto možnost výuky. Argumenty pro jsou v článku popsány, se kterými plně souhlasím. Argument proti, že dítě postrádá sociální kontakt či špatně bude navazovat kontakt s vrstevníky, naprosto odmítám (toto je viděno jen z jednoho úhlu pohledu). Můj názor na tuto věc pramení z vlastních zkušeností.

V této problematice je Česká republika výrazně popředu oproti Nizozemsku, kde se alespoň v naší provincii snaží za každou cenu udržet klišé minulosti, přitom problémy z toho plynoucí jsou již více než patrné.

(Na druhou stranu je ale třeba očkování dětí dobrovolné oproti striktnímu dodržování v ČR.)

3 4
možnosti

na treti stranu na Islandu jsou smernice pro zateplovani daleko prisnejsi nez v cesku....

5 1
možnosti

"Kromě toho existuje ještě jeden problém. Základní škola vOstravě-Výškovicích, která se experimentu účastnila, si například všimla, že pokud rodiče náročnější odbornélátcenerozumí, projdou učivo jen podle knih nebo se ho snaží nějak obejít."

Co je na ucivu zakladni skoly odborneho? Rodic, ktery nezna ucivo zakladni skoly je bud hloupy nebo tupy nebo oboje.

5 4
možnosti

Hehe, já bych zcela určitě ze znalostí ZŠ propadl, jestli si myslíte opak, tak se hodně pletete.

6 1
možnosti

Vysvetlit funkci diody nebo tranzistoru stejne jako zobrazeni cocky... tady spise jde o to ze dnes je vzdelani tak zdegenerovane ze muzete mit vs a nemusite vedet co vlastne ta dioda je. Nekteri vs dokonce ani nevi ze zaporna hodnota odmocniny je definovana v oboru komplexnich cisel

2 2
možnosti

Komplexní čísla, nepletu-li se, jsme brali ve 4. ročníku gymnázia ... s učivem základní školy to příliš nesouvisí.

Ale jinak připouštím, že jak zapojit diodu bych možná nevěděl (je-li to odlišné od žádovky), nás učili tak maximálně zapojit žárovku.

3 0
možnosti