Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Liberečané chystají petici proti tramvaji. Všechno se tu klepe, říkají

Obyvatelé centra Liberce si stěžují na novou tramvaj, kterou v běžném provozu testuje Dopravní podnik. Vadí jim, že je příliš hlučná a když projíždí kolem jejich domů, všechno se chvěje a drnčí. Chystají proto protestní petici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a24n 35Š49p57e55c76i26á83n 2190410319949

Daleko levnější je renovovat T3, zázrak Českého strojírenství - českého-našeho, stroj jezdící po celém světě (a na východ od nás pořád jezdí). V Praze jezdí pořád a tam už se dávno ví, že i nejnovější tramvaj je pořád horší než T3 VV

Řešením by byly nové koleje v tlumeném uložení, ale kde na to vzít ? ;-D

+2/0
25.1.2013 19:44

J77a78n 53K91u81č71e38r53a 8145848657920

T3 není nízkopodlažní.

0/0
25.1.2013 21:41

J39a28n 45Š66p41e16c62i24á25n 2750270719649

jezdi upravené T3 s nizkopodlazným prostorem uprostřed a musíme přiznat že na kočárky a vozíčkáře to stačí :-P Viděl jste někdy 10 vozíčkářu v tramvaji najednou ? ;-D

+1/0
25.1.2013 22:10

M10i75r69o69s23l76a82v 42J78a76n74o67u72š96e64k 9344211467

Tedy já v Praze momentálně bydlím a musím vaši zprávu dementovat, neb For City je výborná tramvaj a velmi oblíbená. Porsche, špatně prostorově řešená, je, pravda-že, příkladem práce toho, jak se to dělati nemá, však je to stejné jako příklad Liberecký, protože Evo2 je také, především díky své FakeLowFloor podlahy, víceméně tramvají nepoužitelnou a špatně rozvrženou s ohledem na místo. Kladným příkladem toho, jak na to, je právě Škoda ForCity, případně, ač ne tolik, postarší RT6N1.

0/0
26.1.2013 0:42

J38i69ř55í 27S36v41i58t52á12k 1782161780119

Pro :Jitka Adamová.  Dcera bydlí zřejmě v balónu,když bydlí v Ruprechticích nad kostelem. / pro vysvětlení,kostel je ůplně na vršíčku /  ;-D

+1/0
25.1.2013 15:42

K61a81r37e80l 94K67o83š89ť17á81l 8597601500695

Je to problém. Kvůli nízkopodlažnosti se různě odrbává odpružení a to je výsledek, že nové tramvaje bývají hlučnější. O Astře a jejich následovnicích, mimo jiné Porsche se říká, že jejich zvuk připomíná jedoucí krabici Merkuru (dětská kovová stavebnice). Je to také v kolejích, které většinou zůstanou staré, kolikrát v havarijním stavu a pak se všichni diví.

0/0
25.1.2013 15:10
Foto

T97o67m19á97š 89J14a39n87a12t18a 8824491

Ani mi nepřišlo, že by tranvaj dělala velkej rachot, vytadá hezky, ale uvnitř, je špatně řešené místo a i když je poloprázdná, tak se v ní mačkáte. Nicméně bych raději napsal stížnost na ty nové autobusy. Není tam zakrytá ta otáčecí tyč u dveří a mojí dvanáctileté sestře to zlomilo ruku. DPMLJ samozřejmě vůbec nic, snad ani omluva. Projektant téhle šílenosti by měl dostat padáka. Má tam být nějaký kryt aby si tam člověk nemohl vůbec sáhnout!!!

+6/−2
25.1.2013 13:56

K37a20t69e74ř13i35n10a 75P23é85r44o25v68á 6651361555316

první brázda u hlučné ulice má skoro vždycky funkci hlukové bariéry pro ostatní. 

ideální by bylo obsazení neplatičema anebo jedinci, podobný hluk produkujícími. 

takže - koleje ukládat do gumy a tramvaje zase menší jako kdysi, když se dalo ještě naskakovat. dnes to už spíš připomíná příměstskou železnici.

+4/−1
25.1.2013 13:37

W86a95l66t84r 71S59e84d92l80á26k 8730703735789

Dnes je moderní organizovat petice, a to i na tramvaj, která je zřejmě ve zkušebním provozu. Nutno doplnit, že pět seniorů není celý Liberec.

+6/−4
25.1.2013 12:58

K29a97t54e39ř72i30n42a 77P33é59r74o56v22á 6321921385336

ahoj Waltře! tak teďs jim to konečně vysvětlil. na tebe ty lidi z ulice 5. 5. celou dobu čekali

+6/−4
25.1.2013 13:26

P76e83t66r 24Č22i26h64á65k 2598840800320

Liberečané podepisují... ? Ale, ale to je titulek to podepisují jen ti co bydlí v okolí tramvajové tratě ne? Mě nepřijde tak hlučná o nic více než T3.

+4/−2
25.1.2013 12:34

M19a36r14t48i16n 25M26u24s35i63l 4340871183711

Změřme hluk a pak pišme. Je tak velký problém změřit hluk modernizovaných T3 a téhle Evy? Myslím, že a ne. A náklady by možná utáhla i redakce. Abychom měli k vyjádření pána nějaký věcný argument. Pokud by měl pravdu, považoval bych to za velký problém při nakládání s penězi DPMLJ. I když kdo ví zda nějaký parametr hluk nové tramvaje někdo smluvně řešil. Možná bylo v zadání k prototypu jen - kola, skříň a dveře - smontovat a rozpohybovat. :-P

+2/0
25.1.2013 12:20

K20a24t47e61ř10i52n91a 95P86é17r64o17v81á 6891731225446

právě že problém v objektivitě. vibrace a duněnění se tak lehce měřením decibelů zjistit nedá

+2/0
25.1.2013 13:22

M61i55c24h33a69l 17P15a17v75l24á97t 9233583774169

Vibrace se daji zmerit uplne snadno - merenim vibraci. :o)

Duneni jsou ty "decibely", ktere povazujete za snadno zmeritelne i Vy.

Ale clanek je zajimavy z jineho hlediska: Media obvykle pri kydani hnoje na IAD zapominaji na zjevna negativa MHD. Tohle je jedna z mala vyjimek.

+1/0
25.1.2013 14:56

K49a19t53e51ř22i33n80a 79P26é39r27o41v51á 6181441335616

pane, není tomu tak. ty různé druhy rámusu se objektivně změřit nedají. snad jedině kombinací z měřením duněnometru, rachotoměru, vibrometru, skřekotoměru a skřípotoměru, případně i tónoliše

0/−3
25.1.2013 15:37

J50a88n 35K61o56h82l 4493167411534

dá se zjistit, jak a kdy ta nová tramvaj jezdí? abych taky případně mohl posoudit její hlučnost a vlastnosti obecně. díky.

+1/0
25.1.2013 12:20

K33a38t93e81ř37i38n57a 66P72é45r31o10v21á 6801751965936

prý stačí naslouchat

+2/−1
25.1.2013 13:16

J52i75ř63í 98F41o89r45s72t 5683513532

Když jsem se dozvěděl že v Liberci jezdí nová tramvaj, tak jsem se těšil a říkal jsem si že by mohla bejt alespoň z části jako ty nový tramvaje co jezděj v Praze. Ale ono ne, je ještě hlasitější než ty přes 30 let starý tatry a třicet let života jim rozhodně nedávám.

+6/−2
25.1.2013 11:01

L92u35k14á44š 80H78l56o50u32c56a88l 6132920501714

chápu, že to může být obtěžující, na druhou stranu, ti lidé bydlí v úplném centru města, v ulici která je důležitá dopravní tepna.

+6/−3
25.1.2013 10:36

P86e39t50r 77N54e85c59h88a95n40i77c54k91ý 7473586198670

Dnes už není problém udělat koleje tak, aby je neslyšeli ani chodci na chodníku (což teda také není zrovna bezpečené)

+6/0
25.1.2013 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.