Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje vyjely v Liberci proti sobě, zastavil je bezpečnostní systém

Horkou chvilku zažili v úterý po poledni cestující v tramvajové lince 11 mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Jeden z řidičů totiž nepočkal na křižování a vjel na trať. Proti němu však jela druhá tramvaj. Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a97r39o93s43l89a12v61a 32Ř31e19z49á95č44o94v39á 7355742740755

Kdyby se řidiči viděli na 400 metrů museli by vidět za roh a ještě za kopec !!! Tak že první blbost. Ten řidič který to zavinil byl za vyhýbkou,tak že se pohyboval rychlostí do 10 km. Tramvaj není rychlý sporťák a rozjíždí se pomalu.. A za třetí. Zabezpečovací zařízení vypnulo proud až když už obě tramvaje  stály a řidiči na sebe gestikulovali. To že občas někdo zapomene vykřižovat je průšvih, ale opravdový prů...r  je to ,že zabezpečovací zařízení nevyhodilo  proud hned jakmile ta tramvaj vyjela ze zastávky. Vypínací sekce je těsně za označníkem zastávky. To znamená,že jakmile se pantograf dotkne tohoto zařízení,tramvaje zastavují. tady ale obě soupravy jely vesele dál. Ale o tom se zde nikde nepíše. Jako obvykle samé zkreslené údaje.

0/0
25.1.2013 22:17

T66o18m47á60š 20G20r24o79s67s88m23a62n75n 6504618412141

Na to bude potrebovat ridic znalecke posudky aby dokazal kde je vina.. v tom mu odbory ani jiny organ nepomuze to si bude muset zaplatit sam a prokazovat vinu zarizeni nebo nekoho jineho a svoji nevinu obhajovat.

0/0
29.1.2013 14:55

J27a51n 70Š95p97e59c12i19á93n 2570520679909

Ta práce je strašně nudná, ani se řidiči nedivím... při představě nekonečný směny furt sem a tam... !

+1/0
24.1.2013 22:10

J12i91ř43í 43B51a78u39e49r 4794796248610

Snímek je z které doby?Všude zeleň.

0/0
24.1.2013 21:05

S10t90á27ň90a 96L34o48u95n79o32v64á 3798281231490

Že by to byl tygr (ilustrační foto)?

0/0
25.1.2013 2:17

T56o58m27á76š 80B38r88z58o72b82o94h36a10t40ý 3227100607732

Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

"Oba řidiči se viděli asi na 400 metrů, navíc jeden vyjížděl

ze zastávky, takže nenabral ještě takovou rychlost. Tramvaj zastaví na

30 metrech," dodal Zapp

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/u-liberce-se-malem-srazily-tramvaje-d60-/liberec-zpravy.aspx?c=A130124_161742_liberec-zpravy_tm#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

Tady něco nesedí :-P

+8/0
24.1.2013 18:08

D59a62v32i86d 38K77r34e54j50č55í 9432250656694

Taky jsem nad tím přemýšlel ;-D řidiči asi zkoušeli funkčnost zabezpečovacího zařízení a tak nebrzdili ;-D

+4/0
24.1.2013 18:41

Z49d50e90n16ě96k 28Z35a10b59a14v89a 1462604776464

Na rozdíl od metra, kde třeba při pádu člověka znamená použití NZV vyslání signálu nulové rychlosti proti vlaku, a tedy okamžité brzdění, tak u tramvaje (i trolejbusu, vlaku atd.) prosté vypnutí trakčního napětí neznamená z hlediska brzdění nic.

0/0
25.1.2013 12:09

J26i98ř77í 50E50r87b93e15n 1123834606247

A nemůžou jí třeba spadnout kolejnicové brzdy, do té doby přidržované elektromagnetem?

0/0
25.1.2013 15:29

M67a48r18t81i75n 97R18u73z40i62c95k69a 1362198806267

ano, tak to totiz normalne funguje...

0/0
22.5.2013 23:26

Z15d86e59n36e83k 66V55r49b41a 8419155553807

Ono je nutno si uvědomit, že tento systém vznikl jako reakce na velmi časté incidenty na jednokolejných tratích tady v Liberci již za komunismu. Tenkrát co se pamatuji to byla doslova "údernická" práce - když se někomu řeklo, kolik voltů je v troleji, tak od toho dával každý ruce pryč. A tohle bylo účinné řešení. To není jako dneska, kdy řeknete chci to a za pár stovek mega si to koupíte. Tady byly jednokolejky dvě - jedna do Jablonce a dnes již zdvojkolejněný úsek trati od stanice Vápenka do Horního Hanychova. Vypnutí trakčního vedení je dostatečné. Úseky u výhyben jsou přehledné, nejezdí se tam už tak rychle a vypnutí napájení zabrání tomu, aby tramvaj zrychlovala a pokračovala v jízdě do nepřehledného úseku. Mezi Libercem a Jabloncem se jezdívalo až 80km/h (dnes tam jezdí tuším jen 60) a když se dvě tramvaje řítí touhle rychlostí proti sobě tak to nemají šanci ubrzdit. Hodně mě překvapila lajdácká práce drážního úřadu v Ostravě. Za srážku tam zaplatil tramvaják Hroch, ale on byl spíše obětním beránkem. To že se tam něco takového stane byla jistota, jedinou neznámou bylo kdy.

0/0
25.1.2013 17:31

J11a81r34o31s29l26a35v28a 50Ř93e75z33á67č64o10v93á 7905902240145

Tušíš blbě. Při rychlosti 60 km by  se liberecké tramvaje rozpadly.

0/0
25.1.2013 22:20

J37i58ř61í 52E29r19b22e66n 1163984516757

Jediné, co mě napadá, že řidič viděl zdálky přijíždět do výhybny vlak v protisměru a nějak mu nedocvaklo, že musí počkat až ta druhá souprava bude vedle něj, a vyjel z výhybny rovnou.

No, snad se časem něco dozvíme třeba na www.dicr.cz...

0/0
25.1.2013 15:34

K87a57r15e44l 54S74t59r84ž23a60n14o91v68s45k69ý 1628285905

Taky tu zprávu čtu tak, že je tam dobré zabezpečovací zařízení, protože člověk se občas spltete, a nic se nestalo.

+2/0
24.1.2013 17:50

R78a87d84i46m 68Z43á75t34o79p53e38k 2767222152487

Jednou větou: Nic se nestalo, protože bezpečnostní systém zafungoval a i kdyby ne, tak by se taky nic nestalo :D  Novinařina pytcho!

+4/−2
24.1.2013 17:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.