Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaje vyjely v Liberci proti sobě, zastavil je bezpečnostní systém

Horkou chvilku zažili v úterý po poledni cestující v tramvajové lince 11 mezi Jabloncem nad Nisou a Libercem. Jeden z řidičů totiž nepočkal na křižování a vjel na trať. Proti němu však jela druhá tramvaj. Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a61r22o93s25l36a43v94a 70Ř32e12z48á83č98o78v88á 7835252440975

Kdyby se řidiči viděli na 400 metrů museli by vidět za roh a ještě za kopec !!! Tak že první blbost. Ten řidič který to zavinil byl za vyhýbkou,tak že se pohyboval rychlostí do 10 km. Tramvaj není rychlý sporťák a rozjíždí se pomalu.. A za třetí. Zabezpečovací zařízení vypnulo proud až když už obě tramvaje  stály a řidiči na sebe gestikulovali. To že občas někdo zapomene vykřižovat je průšvih, ale opravdový prů...r  je to ,že zabezpečovací zařízení nevyhodilo  proud hned jakmile ta tramvaj vyjela ze zastávky. Vypínací sekce je těsně za označníkem zastávky. To znamená,že jakmile se pantograf dotkne tohoto zařízení,tramvaje zastavují. tady ale obě soupravy jely vesele dál. Ale o tom se zde nikde nepíše. Jako obvykle samé zkreslené údaje.

0/0
25.1.2013 22:17

T56o97m35á39š 14G78r16o48s13s92m73a64n40n 6644178782531

Na to bude potrebovat ridic znalecke posudky aby dokazal kde je vina.. v tom mu odbory ani jiny organ nepomuze to si bude muset zaplatit sam a prokazovat vinu zarizeni nebo nekoho jineho a svoji nevinu obhajovat.

0/0
29.1.2013 14:55

J17a58n 54Š12p30e25c21i26á51n 2640460939759

Ta práce je strašně nudná, ani se řidiči nedivím... při představě nekonečný směny furt sem a tam... !

+1/0
24.1.2013 22:10

J18i29ř12í 90B35a36u35e82r 4894456308930

Snímek je z které doby?Všude zeleň.

0/0
24.1.2013 21:05

S91t77á58ň46a 18L28o90u98n45o75v65á 3888941351820

Že by to byl tygr (ilustrační foto)?

0/0
25.1.2013 2:17

T23o23m62á23š 68B53r36z83o53b62o49h39a80t53ý 3707270237332

Tramvaje zastavily jen asi dvacet metrů od sebe.

"Oba řidiči se viděli asi na 400 metrů, navíc jeden vyjížděl

ze zastávky, takže nenabral ještě takovou rychlost. Tramvaj zastaví na

30 metrech," dodal Zapp

Zdroj: http://liberec.idnes.cz/u-liberce-se-malem-srazily-tramvaje-d60-/liberec-zpravy.aspx?c=A130124_161742_liberec-zpravy_tm#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

Tady něco nesedí :-P

+8/0
24.1.2013 18:08

D17a38v46i62d 78K43r45e54j94č40í 9412630226944

Taky jsem nad tím přemýšlel ;-D řidiči asi zkoušeli funkčnost zabezpečovacího zařízení a tak nebrzdili ;-D

+4/0
24.1.2013 18:41

Z98d52e22n69ě37k 31Z60a50b64a92v15a 1832674886204

Na rozdíl od metra, kde třeba při pádu člověka znamená použití NZV vyslání signálu nulové rychlosti proti vlaku, a tedy okamžité brzdění, tak u tramvaje (i trolejbusu, vlaku atd.) prosté vypnutí trakčního napětí neznamená z hlediska brzdění nic.

0/0
25.1.2013 12:09

J55i73ř57í 52E64r86b96e45n 1603434286777

A nemůžou jí třeba spadnout kolejnicové brzdy, do té doby přidržované elektromagnetem?

0/0
25.1.2013 15:29

M24a57r95t51i89n 49R53u39z38i41c11k89a 1902718666727

ano, tak to totiz normalne funguje...

0/0
22.5.2013 23:26

Z53d56e94n74e56k 44V49r65b82a 8209565173117

Ono je nutno si uvědomit, že tento systém vznikl jako reakce na velmi časté incidenty na jednokolejných tratích tady v Liberci již za komunismu. Tenkrát co se pamatuji to byla doslova "údernická" práce - když se někomu řeklo, kolik voltů je v troleji, tak od toho dával každý ruce pryč. A tohle bylo účinné řešení. To není jako dneska, kdy řeknete chci to a za pár stovek mega si to koupíte. Tady byly jednokolejky dvě - jedna do Jablonce a dnes již zdvojkolejněný úsek trati od stanice Vápenka do Horního Hanychova. Vypnutí trakčního vedení je dostatečné. Úseky u výhyben jsou přehledné, nejezdí se tam už tak rychle a vypnutí napájení zabrání tomu, aby tramvaj zrychlovala a pokračovala v jízdě do nepřehledného úseku. Mezi Libercem a Jabloncem se jezdívalo až 80km/h (dnes tam jezdí tuším jen 60) a když se dvě tramvaje řítí touhle rychlostí proti sobě tak to nemají šanci ubrzdit. Hodně mě překvapila lajdácká práce drážního úřadu v Ostravě. Za srážku tam zaplatil tramvaják Hroch, ale on byl spíše obětním beránkem. To že se tam něco takového stane byla jistota, jedinou neznámou bylo kdy.

0/0
25.1.2013 17:31

J16a60r35o18s53l46a91v67a 50Ř25e43z24á58č81o24v72á 7675612910305

Tušíš blbě. Při rychlosti 60 km by  se liberecké tramvaje rozpadly.

0/0
25.1.2013 22:20

J34i91ř14í 48E53r31b78e18n 1403674786927

Jediné, co mě napadá, že řidič viděl zdálky přijíždět do výhybny vlak v protisměru a nějak mu nedocvaklo, že musí počkat až ta druhá souprava bude vedle něj, a vyjel z výhybny rovnou.

No, snad se časem něco dozvíme třeba na www.dicr.cz...

0/0
25.1.2013 15:34

K45a38r31e79l 74S80t46r35ž74a14n12o41v60s59k96ý 1628345915

Taky tu zprávu čtu tak, že je tam dobré zabezpečovací zařízení, protože člověk se občas spltete, a nic se nestalo.

+2/0
24.1.2013 17:50

R25a57d63i86m 76Z23á56t85o63p32e66k 2827372812457

Jednou větou: Nic se nestalo, protože bezpečnostní systém zafungoval a i kdyby ne, tak by se taky nic nestalo :D  Novinařina pytcho!

+4/−2
24.1.2013 17:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.