Diskuze

Prvňáčci neumějí mluvit ani držet tužku, bouří se školy proti školkám

Mezi školkami a základními školami se vede tichá válka. Ty první viní učitele, že kladou na děti u zápisu do první třídy nesmyslné nároky. A školy si zase stěžují, že jim školky posílají "mimina", která neumějí ani pořádně mluvit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Včera hned po otevření diskuse k tomuto článku jsem kritizoval autora článku za to, že v článku napsal " "Polovina dětí, kteří k nim přichází ze školek..." . A tak po mnoha hodinách byl text opraven na: "Polovina dětí, které k nim přichází ze školek..." Muhehe! Snaha sice byla, ale ten, kdo to opravil na současné znění, zřejmě viděl češtinu z rychlíku stejně, jako autor. A pokud to takto opravil autor, tak by měl být z redakce vykopán, eventuálně poslán zpět do ZŠ. Ale stejně. Jsem zvědav, jestli se dočkám, že to končeně někdo opraví tak, aby to bylo správně. Hele, pokud si v redakci nevíte rady, dejte vědět, rád vám poradím!

2 1
možnosti

Já vidím dvě možnosti. Polovina má vadu řeči. Jaká polovina? Dětí. Jakých dětí? Které k nim přicházejí ze školek. Ale tak je osm hodin, že.

0 0
možnosti

Pro úspěšné vzdělávání jsou nejdůležitější rodiče. Když ti něco v nejútlejším mládí dítěte nezvládnou, škola už to nedožene. Logicky je školka důležitější než základní škola, a ta zase důležitější než vyšší školy. Prvňáčci možná neumí držet tužku, ale horší je, že středoškoláci čtou pomalu a těžkopádně se prokoktávají textem. Není divu, že textu nerozumí a neumí se samostatně učit.

0 0
možnosti

Já se ani nedivím. Stačí se podívat na některé FB stránky, např. "Nechci poslušné dítě, ale dítě samostatné, odpovědné a s radostí ze života" nebo "

pozitivní rodičovství" Hlavně dítěti neporoučet, nekřičet na něj nebo nedej bože ho plácnout...!!! Ono se mu pak určitě půjde mnohem lépe do školy, kde na něj už nároky budou a nikdo se s nikým párat nebude... Aha, já vlastně zapomněl, my máme špatné školy a špatné, nechápavé učitele...

:-/

4 0
možnosti

Co je na samostatnosti, odpovědnosti a radosti ze života špatného?

0 0
možnosti

Proč se těm malým lidem věnovat, když je jde hodit do instituce a ta vše pořeší...

1 0
možnosti

V článku se hovoří o "špatných " školkách. Jako matka dvou malých dětí musím říci, že v dnešní době, jste rádi, že vůbec školku máte. Když něco jako rodiče po školce požadujeme, málokdy býváme úspěšní. Paní ředitelka odpoví:"Když se vám to nelíbí, jděte jinam." Je si velice dobře vědoma toho, že nemáme možnost volby. Netvrdím, že ve všech městech je to stejné, ale věřte mi, že ve většině ano. Dětem se snažíme věnovat hlavně doma. Syna mám ve třetí třídě, dcerku ve školce a věřte mi, že kdybych to všechno nechala na školce ,v první třídě bychom rozhodně nezavazovali tkaničky, děti by šišlali. Na druhou stranu samostatnost a vojenský dril (do řady, nemluv, potichu, jez, spi,), to naše školka umí vštípit dokonale...:-/

3 0
možnosti

V pěší dostupnosti mám na výběr asi 10 školek. Samozřejmě s velmi různým rozpětím ceny, takže v těch nejlevnějších bude asi nával, ale že bych nedostal žádnou, o to strach nemám.

0 0
možnosti
Foto

Bohužel všeobecně se vžila představa, že dítě se má přizpůsobovat škole, "přijít připravené". Něco takového je možné a logické v totalitních režimech, ale v demokracii je to neudržitelné. Děti jsou čím dál různější.

Finské školství je skvělé mj. ze dvou důvodů": 1 učitelé tam jako své poslání vidí POMÁHAT DĚTEM (třeba i naučit se držet tužku), 2. Učitelé to umějí.

Osobně pokládám mateřské školky z celého českého školství za nejlepší část.

2 2
možnosti

když propásnete dobu vývoje pro jemnou motoriku, horkotěžko ji bude dítě dohánět. Zatímco se rodiče budou hánět demokracií, vychovají si nepoužitelného ehm jedince.

1 0
možnosti

Když čtu některé příspěvky, tak nevím jestli je to správné nebo ne. Každé dítě je jiné, ale moje dcera ve třech letech nenakresila kromě sluníčka a obličeje nic. Až někdy kolem třech a půl začala kreslit smysluplné obrázky. Nedovedu si představit, že by uměla psát dřve než kreslit.

0 0
možnosti

Psaním se netrapte. Neskonale důležitější je rychlé čtení.

0 0
možnosti

Vidim problem v poctu deti na jednu ucitelku at uz ve skolce nebo skole. Zijeme v Anglii a muj 3 a pul lety syn chodi do skolky,ve tride ma 7 spoluzaku. Kazdy tyden dostavam pisemnou zpravu,co se za tyden naucil ( od 3 let se uci cist, psat a pocitat) a rady,jak ho podporit v naucene latce,co cist a jak ho to naucit, procvicovat. Denne dostavam zpravu, co delal, jedl a jaky mel den. Ted muzu rict,ze umi cist pismenka, nespojuje je do slov,pocitat do 20 a psat vetsinu pismenek, nikdy jsem neresila,ze drzi tuzku spatne,ale pise. O vikendech si hrajeme na skolu,kdy on me uci. Na vanoce dostal LeapPad, ktery je za odmenu, uklidil si hracky, snedl obed sedic za stolem....ale vzdycky sedime spolu a aktivity na LeapPadu resime spolu, ale porad jsou nejoblibenejsi knizky, ted jsem vytahla stare knizky,kde jsou obrazky a pod tim jsou kratka slova,ktera si uz muze precist sam. Boty ma na suchy zip- ma byt schopen se obout sam. Pristi rok zacina predskolackou tridu,ktera je uz na zakladni skole, podle skolnich pravidel. Deti chodi do prvni tridy v 5letech. Vsechno je o komunikaci mezi ucitelem a rodicem a funguje to. Ted nam skolka navrhla,ze kazdy rodic prijde do skolky se predstavit se ostatnim detem a precist nejakou pohadku, je to skvela prilezitost, jak videt nazivo,jak deti umi sedet a 10minut poslouchat a diskutovat o pohadce. Musim podotknout,ze skolni vyuce se venuji max.hodinu rano a hodinu odpoledne (skolka funguje od 8rano do 18 vecera),takze maji hodne casu na hrani, patlaci aktivity a jit ven na hriste).

6 0
možnosti

No, tak takhle nejak to funguje i tady u v Katalansku, az na to, ze skolni dochazka je uz od tri let

4 0
možnosti

Docela mě rozesmívá fakt, že nedávno bylo ve zprávách, že chtějí přesunout učivo z šesté třídy do třetí a to ohledně zlomků, to školy nepobuřuje?

0 0
možnosti

Zlomky a desetinná čísla se vždy učily na prvním stupni. Na středních školách dělá největší matematický problém znalost násobilky.

0 0
možnosti

Musím se českých školek zastat. Máme výborné školky - výborné zázemí, vlastní kuchyně, děti se přezouvají, převlékají na spaní, to jinde není normou. Máme vzdělané učitelky, které se dětem věnují, systematicky. To, že se dětem nevěnují rodiče a děti přicházejí do školky nepřipravené, že neumí pořádně mluvit, postarat se o sebe, to je věc především rodičů. Jdeme se synkem k zápisu za pár dní - všechno umí, ale geometrické tvary - to se fakt musím učit jenom kvůli tomu, to mi přijde divné.

1 0
možnosti