Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pamětník: Strýce Schwarzenberga věznili komunisté, rodiče utekli do exilu

Stanislav Fiala hájí čest rodiny Karla Schwarzenberga. Jeho otec se znal s prastrýcem prezidentského kandidáta. Oba muži prošli komunistickým kriminálem. "Kdyby rodiče Karla Schwarzenberga neodešli do exilu, zavřeli by je taky," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a39v50e54l 77K42u21n87c 9572489528428

Když jsme u těch barikád, na nich se bojovalo už v roce 1848 a tehdejší rakouský ministerský předseda Felix Schwarzenberg dal posléze podnět k rozehnání kroměřížského sněmu.

Že je to pro současnou prezidentskou volbu irelevantní? Souhlasím, ale skutky strýce jednoho z kandidátů také. Pro mě je důležité, že se MZ nedistancuje od opoziční smlouvy a KS zase od ministra Kalouska. Z čehož plyne, že výběr je těžký.

+1/0
23.1.2013 9:20

R37e67n56é 98N17o65v70á13k 8395566319728

Schwarzenbergova propaganda jen opisuje.

Podívejte se, odkud vzali "Karla kormidelníka:

http://cms.parlamentnilisty.cz/content/images/0/12961939.jpg

http://primajournal.host.sk/chanstock/iii/pic/propaganda2.jpg

0/0
23.1.2013 9:15

L48a55d65i15s13l47a18v 51C42h34a38l63o51u18p58k50a 3141925925653

Na strýce kašlu.

.

KS se zasadil o uznání teroristického státu Kosovo, podpořil velkého Chrchlu při humanitárním bombardování, zasadil se o církevní restituční tunel, podílí se aktivně na ožebračování nejpotřebnějších českých lidí, tělesně postižených, rodin a osamocených matek s dětmi, důchodců.

.

kryje a podporuje společně s Drábkem a kalouskem nějvětší zlodějny v dějinách tohoto státu a sám se na nich obohacuje.

. Volit takovou špínu může zase jen špína bez špetky národní hrdosti a odpovědnosti za naši budoucnost.

+4/−10
23.1.2013 8:46

J19i64r41i 97K12m71o79t84r 4154112811811

jo jo zvolte si toho druhého:-) ten je určitě mnohem lepší

+4/−1
23.1.2013 8:50

L82a83d48i74s94l12a45v 24C23h24a78l85o58u96p57k13a 3711765475293

Volit Zemana jsem nechtěl, ale v porovnání s KS jde o nevinnou holubici.

+4/−9
23.1.2013 8:52

J90i89r74i 46K83m85o29t97r 4454352691581

to je věc názoru, já si třeba myslím že žádné ožabračování u nás není. Lepší šetřit ted než za 20 let mít holou zadnici.:-) o těch tubnelech za Zemanovy éry si tu taky můžem povídat dlouho.:-)

+6/−1
23.1.2013 8:56

L49a88d88i56s15l22a35v 89C78h24a79l59o67u82p93k39a 3941425655233

Já si zase myslím, že proklamované šetření jsou jen krásné kecy pro jednoduché. Tu se zvednou daně, tu se zkrátí podpora, tu se zadá předražená zakázka vlastní nebo spřátelené firmě, tam se přihraje malá domů apod. Ve skutečnosti se neušetří nic - naopak rozhazuje se z tzv. "ušetřeného" o to víc a v konečném důsledku to zaplácnou zase ti nejchudší, důvěřiví,  ke spoření násilím donucení lidé.

+1/−2
23.1.2013 9:03

J21i17r45i 98K97m29o75t58r 4754752641731

mo já také souhlasím se snížením daní, klidně o 50% , ale copak bude jíst tem milon důchodců a milion těch kteří mají nějakou dávku???:-) Půjde říci rodičům , že od zítra mají poloviční důchod? :-)

+2/0
23.1.2013 9:07

L35a88d39i53s83l31a23v 92C61h66a68l33o16u79p16k87a 3521625835343

Jste si asi nevšiml, že o požadavku na snižování daní jsem neřekl ani slovo. Jedna věc jsou úspory, druhá věc je, na co jsou použity.  Pokud vydělané (ušetřené) zdroje jsou použity ke zlepšení a zvýšení životní úrovně občanů (stát si ostatně financují právě za tím účelem), pak nic proti tomu. Tohoto trendu jsem si zde v posledních 23 letech nevšiml. Naopak - průmysl je vyrabován a přesunut do zahraničí, tzn. že zisky z práce lidí odplouvají někam jinam a někomu jinému, než našim lidem.  Mohl bych psát velmi dlouho - to se mi nechce. V každém případě nějakou žoviálností a žvásty o nemakačencích nelze popřít realitu.

0/−2
23.1.2013 9:16

P27a34v58e50l 69K22u96n38c 9462699268528

Proč od zítřka polovinu? Pan ministr Kalousek to zvládne - hezky pomalu!

0/0
23.1.2013 9:25

S35l50a16v82o60m80í45r 42B74e96n89e14š 6372387210554

Bez ironie: Ve srovnání se Schwarzenbergem rozhodně lepší je.

+3/−7
23.1.2013 8:55

V65á91c34l58a50v 16M32a65ř75í41k 3246474612954

Kosovo jsme uznali jako jeden z posledních států, naše diplomacie pouze uznala faktický stav věci.

Ohledně bombardování Srbska má Schw. jiný názor než měl Havel a ten také prosazoval.

Mimochodem byla to Zemanova vláda, která dala souhlas s bombardováním Srbska. Jiná věc je, že Zeman s tím nesouhlasil a že se snažil najít spojence proti bombardování - ty ovšem nenašel.

Další argumenty jsou jen nesmysly nebo pomluvy...

+2/−1
23.1.2013 9:19

F50r36a26n61t49i54š98e69k 55K77a65r93l29i89k 7959478948142

Na Schwarzenbergovi je nejlepší ta jeho dřevíčská myslivna. Je vidět, že Schwarzenbergové jsou na pořizování a zajišťování si svých nemovitostí odborníci.

+2/−1
23.1.2013 8:40

T30o72m79á94š 63M93a86c59h18á90n45ě 8983837948169

Stále dokola. O některých předcích se psát může a o některých nemůže.

+3/0
23.1.2013 8:38

V58á44c49l58a38v 67M64a76ř98í97k 3146674542674

Víte, podle mého by se nemělo psát o předcích vůbec. Ale prostě když Klaus ml. vytáhne tchána a navíc tvrdí, jaký byl otec Schw. fašista (což opravdu nebyl), tak to prostě musí způsobit reakci. Stejně jako ten směšný argument Klause st., že by měl být prezidentem ten, který zde žil celý život. Toto téma nezvednul Karel Schw. Navíc na něj ani nereaguje - jediné co řekl je, že "Někdo má problém s tchýní, já měl s tchánem".

Zeman přeci, když mu někdo vyčítá, že byl v KSČ, tak také musí vysvětlit kdy tam vstoupil a kdy byl vyhozen. To je přeci správné a normální.

+2/0
23.1.2013 9:16

L36u60d54m68i44l51a 96M12i62k75e17š70t14í55k24o74v49á 9285314533694

Proč neuvádí autor článku - za co byl strýc KS zavřený? Snad někde existují z té doby dokumenty, t.j. rozsudky . Pokud byl zavřený - promiňte - pro klasickou trestnou činnost - pak nevím proč se to vytahuje na světlo boží. Když něco nakousnu, tak to dopovím a doložím důkazy. Jinak jedna paní povídala ... je o ničem. Dále ... proč rodiče KS emigrovali , za co jim hrozilo vězení. Je mně jasné, že nekradli, ale jaký byl pravý důvod emigrace. Pochybuji, že mně na to někdo odpoví. Napsat pouze politické důvody - to nestačí.

+5/−8
23.1.2013 8:33

J61i37r82i 27K14m31o67t21r 4494952661351

za co jim hrozilo vezení se zaptejte  příslušníků STB soudců a podobně, kteří po Únoru  řídili procesy.  Můj děda dostal dvaroky Jáchymova, až u soudu se dověděl svoje obvynění. Odnesl protistátní dopis jistému faráři, tak je to i v rozsudkuRv

+5/0
23.1.2013 8:54

A14l49e56s 93H12a81l42d39a 1512721445133

nepisou za co je veznili? Nebylo to nahodou za to jak nase rodice jeho rodice mucili v SS lagrech?

+3/−11
23.1.2013 8:33

J23a92r25o58m76í53r 43K16r27á84l 4180569334109

Zřejmě za to, za co stovky a tisíce jiných - byli nepohodlní, komunisti měli zálusk na jejich majetek, nebo třeba jen za války bojovali proti Němcům na nesprávné světové straně.

+8/−1
23.1.2013 8:42

V32á11c11l44a36v 71M67a24ř20í52k 3416414192764

Co Vy jste za člověka?

+3/0
23.1.2013 9:21

J57a18n 65S47l44o66v68í36k 7767332155321

no co. Napsal bych to, ale tvrdě zaplatil dukáty :-/

+1/0
23.1.2013 10:47

R21a57d78e80k 48N33o91v11a46k 9154663829580

Je českým národním zvykem, že se nadává do cizáků těm, které jsme vyhnali.

+9/−3
23.1.2013 8:30

T34o59m81á60š 16K81u29č45e77r67a 1829274493298

Zajímavé je se podívat na sázkové kursy. Schwarzenberg Praha kurs není, Zeman 20, Ostrava schwarzenberg 16 a zeman 1.01

0/0
23.1.2013 8:22

M55a75r26t77i88n 85B56a90r28t89e27k 5517941361513

To znamená jediné - lidi více sázejí na Zemana.

+1/0
23.1.2013 9:26

T92o98m83á15š 65K82u60c86h17a41ř 3557471498921

Proč v nadpisu píšete STRÝC a v textu potom PRASTRÝC? Není to taková maličká manipulace využívající toho, že lidé čtou většinou jen nadpisy?

Ono by to působilo už na první pohled legračně, že jste museli něco dobrého hledat až v PRA větvi, a ješte přes stýce, že?

+6/−4
23.1.2013 7:45

V18á59c34l71a16v 23M21a59ř57í75k 3636674162184

Proč hledat dobrého u (pra)strýce. Stačí se podívat na skutky jeho otce. Toho opravdu nikdo nemůže hodnotit negativně.

Tento článek je pouze reakcí na pomlouvačnou kampaň. Akce vyvolává reakci..

+2/0
23.1.2013 9:23

L85e34o63š 87L30i60n71k12a 1980661620210

agitka MF za Karla zjevně nemá konce, v pátek jako vrchol všeho bude nanebevzetí..:-)

+10/−8
23.1.2013 7:26

K23a29r78e38l 94B77l96a65ž56e82k 6130407447776

Schwarzenberg otec podporoval finančně Národní obec fašistickou.

+10/−15
23.1.2013 6:36
Foto

J75o38s40e76f 96H78a58š96e97k 7867800832442

Zemanovi posílají peníze na becherovku a slivovici stalinovi příznivci!!!

:-P:-P

+9/−7
23.1.2013 6:43

J50i36ř55í 47K21ü51h37r 2840256810606

To jste zaslechl v šalině nebo v hospodě?

+13/−1
23.1.2013 7:16

M19i17l84o12š 76B51o55u86k58a88l 8833737333494

;-D;-D...nevzdávej to!...;-D

+3/−2
23.1.2013 7:39

A68l63e34s 42H45a44l87d67a 1322581545143

jeho sklon k fasismu ma v rodine, po kom asi dostal jmeno pan bratr Adolf Schwarzenberg?

+3/−5
23.1.2013 8:35

P55e28t24r 62H27r65n31č55i73ř30í37k 7125199481969

Po některém ze svých předků?? Adolfama se to tam jen hemží. Začnete odsuzovat lidi i podle jejich jména??

+5/0
23.1.2013 8:42

J95a20r21o10s67l90a23v 77Z16a92j96i56c58e11k 6644131387837

Po ADOLFU HOFFMEISTROVI - ceskemu publicistovi a maliri.

+2/0
23.1.2013 8:56

J61i88r38i 31K37m43o19t53r 4954472591251

Muj děda byl Adolf, a klidně tak pojmenuji i svého syna. a Vás si znamenám, až Adolf bude umoci půjdete jako první.

+1/0
23.1.2013 8:59

V36á45c35l32a86v 10M41a44ř75í97k 3626304672134

Myslíte bratra Karla V. Schwarzenberka? Tj. strýce dnešního Karla, který Karla adoptoval? Vzhledem k tomu, že se narodil 1890, tak po Hitlerovi asi těžko. O jeho "fašismu" si přečtěte alespoň na wikipedii - http://en.wikipedia.org/wiki/Adolph_Schwarzenberg

+1/0
23.1.2013 11:15

J25o10s27e26f 89P67a47c72o87v20s63k86ý 9659257623

Dobrý den, zajímalo by mne, jak redaktor přišel na to, že Tochovice jsou v jižních čechách - snad střední čechny, ne? Oravte si to prosím.

+4/0
23.1.2013 6:00

S18l74a86v42o80m69í19r 56B27e65n88e14š 6752627930844

Prostě když byl některý příbuzný protiprávně zavřen v politickém kriminále (což samozřejmě odsuzuji), tak to do debaty o panu Schwarzenbergovi patří.

Avšak když jiný příbuzný byl aktivním nacistou, tak to do té debaty nepatří, protože to se týkalo někoho jiného a nikoli jeho osobně.

+14/−7
23.1.2013 5:12

G22a30b19r26i28e84l 57H73o70r14t71e57n 9681179343914

No, ale debata je o výrocích Zemana, že prezidentem nemůže být člověk, který značnou část života prožil mimo naši zemi, ne?

+12/−6
23.1.2013 5:33
Foto

J65o57s43e26f 92H20a21š84e59k 7217230502362

Tohle si doufám přečtou všichni duchem mdlí, co nazývají Karla Schwarzenberga cizákem... Komenský byl také podle nich asi cizák, stejně tak T.G.Masaryk , že ano?

KAREL NA HRAD

:-P

+18/−16
23.1.2013 4:27

S72l61a59v66o11m46í67r 80B67e87n46e70š 6242837210614

Komenský byl vyhnán habsburskými císaři z naší země v době, kdy tady Schwarzenbergové spolupracovali s habsbursými císaři.

+10/−7
23.1.2013 4:35
Foto

J84o63s61e18f 54H86a82š51e82k 7107620182952

roce 1599 obdržel Adolf Schwarzenberg za vítězství nad Turky v bitvě u Rábu titul říšského hraběte a polepšení erbu (pole s hlavou Turka, kterému vyklovává oči krkavec). V roce 1654[1] získali Schwarzenbergové inkolát v Čechách a roku 1670 byl Jan Adolf ze Schwarzenberka povýšen na říšského knížete a stal se maršálem. Prvním trvalým majetkem v Čechách bylo panství Třeboň získané roku 1660, dále pak Hluboká nad Vltavou. Kníže Jan Adolf I. navštívil svá panství v dubnu 1661.vv roce 1599 obdržel Adolf Schwarzenberg za vítězství nad Turky v bitvě u Rábu titul říšského hraběte a polepšení erbu (pole s hlavou Turka, kterému vyklovává oči krkavec). V roce 1654[1] získali Schwarzenbergové inkolát v Čechách a roku 1670 byl Jan Adolf ze Schwarzenberka povýšen na říšského knížete a stal se maršálem. Prvním trvalým majetkem v Čechách bylo panství Třeboň získané roku 1660, dále pak Hluboká nad Vltavou. Kníže Jan Adolf I. navštívil svá panství v dubnu 1661. roce 1599 obdržel Adolf Schwarzenberg za vítězství nad Turky v bitvě u Rábu titul říšského hraběte a polepšení erbu (pole s hlavou Turka, kterému vyklovává oči krkavec). V roce 1654[1] získali Schwarzenbergové inkolát v Čechách a roku 1670 byl Jan Adolf ze Schwarzenberka povýšen na říšského knížete a stal se maršálem. Prvním trvalým majetkem v Čechách bylo panství Třeboň získané roku 1660, dále pak Hluboká nad Vltavou. Kníže Jan Adolf I. navštívil svá panství v dubnu 1661. roce 1599 obdržel Adolf Schwarzenberg za vítězství nad Turky v bitvě u Rábu titul říšského hraběte a polepšení erbu (pole s hlavou Turka, kterému vyklovává oči krkavec). V roce 1654[1] získali Schwarzenbergové inkolát v Čechách a roku 1670 byl Jan Adolf ze Schwarzenberka povýšen na říšského knížete a stal se maršálem. Prvním trvalým majetkem v Čechách bylo panství Třeboň získané roku 1660, dále pak Hluboká nad Vltavou. Kníže Jan Adolf I. navštívil svá panství v dubnu 1661.

+8/−2
23.1.2013 4:43

M75a91r21t94i23n 13J13i35r88o87u49s45e55k 7936425585158

Skvělý exkurz do 17. století. Komu ta panství patřila před Schwarzenbergy nevíte, čistě náhodou, když toho tolik víte. A zkuste napsat něco pozitivního, co Karel Schwarzenberg vykonal pro naši zem a lidi v ní za posledních 23 let. Za Zemana uvedu tři body, privatizoval bankovní sektor, nastartoval ekonomický růst z hluboké recese a přilákal zahraniční investory.

+12/−17
23.1.2013 4:50
Foto

J40o35s56e33f 50H65a35š66e83k 7897610962582

Nezapomente , že spolu s Klausem zcela potopil už tak chabou ekonomiku a rozdali co se dalo.... Schwarzenberg byl od roku 1984 předseda Helsinského výboru pro lidská práva, později kancléř prezidenta Havla, protože se vyzná v politických kruzích ve světě, posléze ministrem zahraničí, stačí doufám, ale toto vědí i děti.....

+13/−11
23.1.2013 4:58

M14a69r75t68i71n 74J42i67r88o93u33s22e48k 7176665755948

Něco konkrétního, co pomohlo lidem v této zemi, třeba že mohli nalézt zaměstnání nebo něco takového. Kancléř - povolání, nic víc. Myslím, že kličkujete. Já vám nebudu jmenovat negativa na KS, znám jich moc, ale po vás chci něco konkrétního. Mimochodem, Helsinský výbor zkrachoval s velkým dluhem a byla to akademická činnost, nemající žádný vliv na životy milionů lidí v naší zemi.

+7/−14
23.1.2013 5:01
Foto

J81o52s26e35f 76H22a51š70e19k 7177310422262

To se zase pletete , Helsinský výbor má velkou zásluhu na pádu komunismu , tím a možnost pro vás psát cokoliv bez rizika veřejně. Nemám potění , co učinil Zeman pro dobro lidí v této zemi , o zlu už víme všichni.

+12/−8
23.1.2013 5:05

S54l97a64v23o28m76í70r 23B36e52n64e80š 6272857490654

Na pádu komunismu má zásluhu především to, že se Sovětský svaz totálně hospodářsky položil. Prostě lidově řečeno neměli tam co do huby.

+6/−9
23.1.2013 5:09

M74a70r52t24i67n 64J84i83r16o42u60s68e47k 7396575865698

Díky za mínus a dobrou noc. Myslel jsem si to. Nejste schopen uvést jediný konkrétní příklad, kterým by se KS zasloužil po roce 1989 o zlepšení života lidí v naší zemi. Ah, už si vzpomínám. Vlastně zachránil postižené děti od živoření na zámku v Čimelicích.

+6/−14
23.1.2013 5:11

K33a80r15e44l 76P93e40c32i40n11a 4343393854201

Hašku,píšeš samé hovadny za pád komunismu se podepsal Gorbačov ale to jsi v knížkáh asi nenašel,žádný Helsinský výbor.Rv

0/0
23.1.2013 13:29

S46l80a28v93o49m66í57r 41B47e64n14e53š 6802477230354

Vy jste se pral po Komenském, a tudíž jsem odpověděl na otázku tak, jak jste se ptal. A opakuji to: V době, kdy Komenský z rozhodnutí Habsburských císařů nesměl pobývat v této zemi (tedy v letech 1628, kdy odešle do ciziny, až 1617, kdy zemřel), spolupracovali Schwarzenbergové s týmiž habsburskými císaři. Nekomentoval jsem to. Ptal jste se po Komkenském, a tudíž jsem odpověděl na téma Komenský. Uvedl jsem holý fakt. Uvedl jsem ho na základě Vaší otázky.

+5/−2
23.1.2013 4:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.