- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono posolit nekolikacentimetrovou vrstvu noveho snehu soli pri -10 dokaze jen uplny vymastenec.
Nevim, cim to je, mozna jim nikdo nerekl, ze mohou taky pouzivat tu vec pred autem, je to radlice, ale chapu, ze by pak nebyla tak nablyskana :) kdyby to napred utahli radlici a pak posolili, ale takhle jen rozsoli snih, kdo ma v te kaši jezdit! Je tu nejaky silnicar , aby mi ten pracovni postup vysvetlil?
Asi je to méně pracné. Nasr.. na silnice tuny soli a pak plakat co nás ta zima stála.
Je to cca 3 roky co jsem jel okolo 3tí ráno Mikulov - Vídeň - Graz celou cestu okolo - 17. Do Vídně samá závěj, ale jakmile jsem byl na dálnici, tak bezproblémů, sypači solili, dálnice mokrá, bez sněhu, bez ledu. V Grazu jsem si pak večer přes internet pustil ČT24 a byl jsem velmi pobaven, když ředitel nějakých silničářů tvrdil, že při teplotách nižsích jak -7 solení nefunguje. Já jel v teplotách o deset stupňů nižsích a fungovalo to, problém bude nejspíš někde jinde.
Sul učinkuje do -8 stupnu a na větší mrazy se používá
chlorid vápenaty který učinkuje do -15
za socíka popisovali ako by sa malo (a nerobilo) posýpať - na začiatku sneženia (dlhodobého) posoliť a priebežne odhŕňať - vtedy sneh neprimrzne. ale nechať posoleé a neodhrnúť je stokrát horšie ako neurobiť nič.
cestári na slovensku na spoplatnených diaľniciach pokkojne sedia na zadku aby sa nezapotili pri práci. viď uzatvorená diaľnica "pre náľadie" - http://trencin.sme.sk/c/6673868/dialnica-d1-pri-sverepci-v-smere-na-zilinu-je-uzavreta.html tá druhá spomínaná cesta je spojnica na lyžiarske stredisko a má šírku tak na dve veľké autá, takže by ju posypali drťou na jeden záťah.
"Ujetý nebo zledovatělý sníh krytý drtí leží na vedlejších silnicích Vysočiny."
To je blbost. Na vedlejších silnicích asi losují zatáčky, které trochu popráší. Rovné úseky se nesypou vůbec.