Diskuze

Téma Benešových dekretů může zamíchat přízní voličů, míní politologové

Boj kandidátů na prezidenta vrcholí, do finále volby zbývají jen dny. Podle politoložky Vladimíry Dvořákové se ve druhém kole prezidentských voleb bojuje hlavně o nerozhodnuté voliče. A právě ty může zviklat i téma Benešových dekretů, které rozvířila čtvrteční televizní debata obou kandidátů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P71e69t77r 71W55o61l59f

22. 1. 2013 11:46

Voliči kandidátů se liší v jedné podstatné věci a to té, že většina voličů Miloše Zemana si uvědomuje, že nevolí ideálního kandidáta, ale člověka, který je možnou a reálnou volbou v období, kdy nám vládne nejhorší vláda za 20 let. Asi to bude tím, že Zeman by byl jakousi opozicí právě vůči vládě, kterou provází skandál za skandálem, na slušné lidi kašle, potřebné a nemocné ignoruje, ale za to jde na ruku korupčníkům, bohatým podnikatelům a nemakačenkům. Na druhé straně jsou voliči Karla Schwarzenberga, který jimi byl prakticky pasován do role mesiáše a Boha bez kapky hříchů a starého, hodného dědečka, který tuto zemi dovede k blahobytu. No, měl na to 6 let a zatím ji spolu s Kalouskem, Bakalou a spol. za zády vede do háje. Většinu jeho voličů tvoří lidé do 30ti let. Asi to není překvapivé. Bohužel především ti prvovoliči podléhají spíše mediální masáži, než vlastnímu úsudku. Každý má právo se svým hlasem naložit jak je mu libo. Snad rozhodne lid, ne média.

4 1
možnosti

O13t43t55o 64H76a10l39í19ř

23. 1. 2013 9:11

Voliči Miloše Zemana si spíš neuvědomují, že s ním volí také vliv Lukoilu a Moskvy.

0 2
možnosti

Osobně věřím, že přízeň voličů ovlivní vyhlášení Klause, rodinných příslušníků a členů jeho kliky.  Proto věřím, že vyhraje pan Schwarzenberg.[>-]R^

2 5
možnosti

Benešovy dekrety nepovažuji za aktuální téma.

Za aktuální téma považuji, když někdo zcela svévolně a mimo donucení posuzuje dění po skončení nejhorší války v dějinách lidstva dnešní mírovou optikou.

5 1
možnosti

M84i46c57h49a26l 98R31a95k

22. 1. 2013 10:37

90% sudetských Němců volilo v třicátých letech Hitlera. Mysleli, si, že jim to Češi nemohou nikdy vrátit. A v důsledku výhry Stalina nad Hitlerem jim to vrátili, pochopitelně, a po právu. Antifašisté byli z odsunu  vyňati. A já bych se omluvil tak maximálně těm 10%, co Hitlera nevolili, Člověk může....je ale za svou volbu odpovědný!!!

Schwarzenberg je kandidátem především Sudeťáků, bohužel...

9 2
možnosti

V88i27t 96C27h68a54l66u80p77a

22. 1. 2013 10:40

Naprostý souhlas. Úctu a památku si zaslouží pouze ti  seudetští Němci, kteří se Hitlerovi postavili....Ne davové stádo, které vyvěšovalo na oknech hákové kříže ještě než wehrmacht stačil sudety obsadit.....

6 1
možnosti

Taky bych to tak viděl. Pan Schwarzenberg se pouze nepřipravil na debatu. Jeho vyjádření bylo neprofesionální a tím prohrál volby. Teď přijdou ještě zoufalé pokusy otočit trend nějakou novou Kubiceho zprávou a poté díkybohu tahle fraška už skončí.

7 2
možnosti
Foto

Ano, Schwarzenberg se na debatu dobře nepřipravil. Jeho špatná odpověď pak odstartovala vylévání kyblíků špíny, jako "zrádce" či "obhájce zájmů sudeťáků". Obávám se, že to vylévání kyblíků špíny teď bude ještě eskalovat a nejspíše z obou stran.

1 3
možnosti

Z vyprávěné mého dědy si pamatuji, že opravdu byli někteří Němci nevinní a loučil se s nimi těžce. Poplakali si a popřáli si do nových začátků hodně štěstí. Ale byli Němci, kteří vyhrožovali a slibovali, že se za 10 let sem vrátí a potom nám ukáží, že se z toho Čecháčkové přímo po... Trvalo to sice déle, ale vrátili se a ukazují nám ve firmách zač je toho loket. Ti, kteří nebyli odsunuti jen proto, že pracovali jako horníci nikdy nezapomněli na odsun svých přátel. Jako se nedá zapomenout na válku, tak i toto se nezapomíná.

7 2
možnosti

Mozna Vam uslo, kdyz mela byt privatizovana Skodovka MB a chteli do Francouzi, tak osazenstvo hrozilo stavkou, protoze chteli Volkswagen. A delnici v MB maji uz dlouho mnohem vyssi mzdy, nez jsou v ostatnim prumyslu.

5 1
možnosti

Souhlasím s tím, že po 2. světové válce bylo třeba jednat a zajistit, aby se situace neopakovala a bylo třeba dodržet výsledky Postupimské konference, bylo třeba Benešových dekretů. Ale odsun prováděli konkrétní lidé, nebyli to jen anonymní vojáci ... byli to sousedé, známí, možná i kamarádi ... a to jak se někteří zechovali je neomluvitelné.  Doporučuji shlédnout film Habermannův mlýn, který ukazuje, jak to po válce také (někde) vypadalo. A prosím, nepište mi, že je to "jen film".

3 3
možnosti

Media a Evropa chtějí Karla na hradě a udělají proto cokoliv. Takže vy si tady můžete psát co chcete, Karel už jednou nohou na hradě je. A to také proto, že dokázal přesvědčit většinu mladých a naivních lidí.

4 3
možnosti

"přesvědčit většinu mladých a naivních lidí."  Nesmysl stotisícovka mladých nadšenců není většina! To píšou proněmecká media a nás tak oblbují!

4 2
možnosti

"Téma Benešových dekretů může zamíchat přízní voličů"  Aby ne! Jen pár troubů si nechá kydat na hlavu takový nesmyslný lži!!!

5 1
možnosti

J57a81n 30P93e30k88a

22. 1. 2013 9:10

ale prosímvás, kdo by sebou nechal míchat. Je třeba vytvářit iluzi neustáláho pohybu preferencí, aby si kandidáti platili nové a nové průzkumy a kupovali nové rady od marketingových agentur. Řekněte to narovinu :)

1 0
možnosti