- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dle fotografie šlo o vlaky elektrické (je tam trolej), takže je i známa příčina nehody. Tou byl závadný proud z Temelína, který sice rakouské dráhy neodebírají, neboť používají přístroje Greenpeace na rozeznání atomového proudu od normálního, ale náhodně se jim tam připletl ("eine kleine tschechische sabotage..."). Rakouské ministerstvo zahraničí hodlá tuto příčinu debatovat v bruselském parlamentu a navždy zakázat (nebno alespoň navždy odklonit) tento proud.
kdyby místo kontrolování temelína si zkontrolovali zabezpečovací zařízení
pricina nehody ? vetsinou se vlaky srazej, kdys jedou proti sobe na stejne koleji !
Srazily celne :-))) Ne asi, z boku...
To dopadlo ještě v pohodě podle obrázků. Nechci ani domýšlet, jak by vypadaly dva pantografy řady 451 Českých drah (tzv. žabotlamy), kdyby se takto čelně srazily. To by byla sekaná.
Zajímalo by mě, jestli už je Jančura připraven (psychicky, finančně, právně) na první velkou nehodu jeho vlaků. Čím víc jich bude jezdit, tím se pravděpodobnost nehody zvyšuje. Jednou k tomu dojde.
Kolik bylo velkých nehod u ČD za posledních deset let? Málo. Za kolik z nich mohl personál ČD a nikoliv řízení provozu či jiný subjekt (most Studénka)? Nevzpomínám si na žádnou. To k té právní a finanční odpovědnosti.