Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlomky se přesunou na první stupeň, přibude další cizí jazyk

Od září přibude žákům na základních školách druhý cizí jazyk. Zlomky se přesunou z druhého na první stupeň. Rozšířit by se mělo i vyučování finanční gramotnosti. Od nového školního roku totiž nabude účinnosti upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49l37a76s74t51i28m95i83l 75H21a50l22b76i11c62h 8443195516278

Chce to naučit angličtinu a korupci.Potom vyhnat do světa aby rozradené republice něco přinesli.

0/−1
22.1.2013 11:55

F78r56a45n13t92i68š68e63k 62E96l13i78á26š 6877933195956

Po dalších jazycích volají pologramotní. Lidé, kteří se těžko učí cizím jazykům a mají nepatrné zkušenosti s komunikací v zahraničí. Jinak by věděli, že se všude nejlépe domluví anglicky a že naši středoškoláci zvládnou angličtinu jenom s potížemi. To je stejné, jako s počítači. Do výuky je snaživě zavádí ti, kteří trpí nízkou počítačovou gramotností.

+1/0
22.1.2013 9:05

J52i82ř39í 95J31i77ř85í45k 2326732250799

Bohužel opět ukázka toho, že po čistkách na MŠMT jsou tam lidé, kteří o praxi nevědí vůbec nic. Ty lidi snad ani nemají děti. Jinak by věděli co všechno už se dneska na školách učí. Ekonomickou a finanční gramotnost mají moje děti už dávno. Druhý jazyk je v nabídce ZŠ naprostou samozřejmostí.

Nechápu jen ty zlomky, v TV říkali, že je chtějí přesunout do třetí třídy - ta je však už dneska pro děti strašně těžká - vyjmenovaná slova, slovní druhy, násobilka atd. atd.

Ty děti si už dneska nemají ani, kdy hrát. Všimli jste si například, že děti na druhém stupni mají týdně o 4 hodiny více, než za nás. 

Jestli je tady společenská poptávka po tom, aby děti trávili co nejvíce času ve škole a byli tak zničení, že už s nimi nemá pracující doma žádnou práci, tak já říkám, že mám své děti rád a chci si s nima odpoledne užívat také jiné aktivity než šprtání. Jestli je někdo blhloupej a pro kariéru odkládá své děti, tak ať je to volitelné. Proč to dělat všem dětem povinně. To je zase plánované hospodářství8-o? Důraz na výchovu k OBRANĚ VLASTI, je tam snad jako recese, nebo se nějakej ouřada zapomněl v jiné době8-o?

0/−1
22.1.2013 8:41

M63a77r90e49k 50K72r43o13l33l 5821162820630

Ty deti neumi poradne cesky a skoro vubec anglicky. Pritom tyhle dva jazyky jim v zivote budou bohate stacit. Jaky dalsi asi tak budou absolventi zakladky potrebovat? Cinstinu?

+4/−1
21.1.2013 22:34

J79i43ř66í 60E12r57b19e32n 1853934326607

Čeština a angličtina budou bohatě stačit v zemi, která je z poloviny obklopena německy mluvícími národy? Pchá...

+1/−1
22.1.2013 7:13

F98r92a60n15t55i63š27e60k 53E34l61i11á50š 6407193125126

V německy mluvících zemích se nejlépe domluvíte anglicky. Nebudete směšný kvůli špatnému přízvuku.

+1/0
22.1.2013 9:06

I62n13k73a 38H55o78l18í12k51o67v28á 5840400334127

No, ale pokud bude zvolen kníže pán prezidentem, zřejmě bude jako první jazyk na ZŠ  němčina a ne angličtina, aby bylo rozumět nejen jemu, ale i jeho manželce;-D.

0/0
22.1.2013 17:03

G30a23b10r91i10e79l54a 36F28o53l24t52y13s14o94v98á 3749228111593

Přesouvají zlomky na nižší stupeň? Já jsem nastoupila na základku v r.97 a až moc dobře si pamatuju, že zlomky jsme se učili ve 4-té třídě, jelikož mě zrovna učila matematiku "oblíbená" učitelka. Proč to tedy pak přesunuli na pozdější dobu, když jsou zlomky základ rovnic, které jsme my brali v 6-té třídě? Další jazyk jenom vítám, sama lituju, že jsem se nezačla učit druhý jazyk dřív.

+2/−3
21.1.2013 16:41

F10r49a30n80t76i23š85e16k 38E98l39i28á34š 6497303535286

Domluvím se německy i anglicky. V Německu, Rakousku a Švýcarsku doporučuji angličtinu, nevadí tolik český přízvuk. V některých částech Maďarska užijete lépe němčinu, ale vždy objevíte někoho, kdo mluví anglicky.

+2/0
22.1.2013 9:10

D52a56v73i81d 65M24u81n84z71a11r 3468632124586

Uste se jaziki, pudete to potsebofat !

+2/0
21.1.2013 16:13

P33e61t79r 92P29o25t86ů92č48e97k 3291232941279

Děkujeme zase za další problémy. Já z pohledu rodiče vidím jen to, jak se škola přesouvá do domácího prostředí. Nic víc a nic míň. Vše je zcela zmatečné a nepochopitelné. Dementní je 9-letá docházka ,kdy děti v 9. třídě se jen poflakují a nic pořádného se neučí. Cpeme jim do hlavy toho tolik, že ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven. Třetí jazyk jako povinný je zhovadilost nad zhovadilostí. Dítě neumí pořádně česky a bude si do mozku cpát něco co ani nevyužije ,třeba. Proč?

Jazyk už od třetí třídy je zhovadilost. Sám jsem zažil ruštinu od 5. třídy a myslím, že v tom tolik zmatku nebylo. Teď řeším běžné věci s dětmi a přijde mi celá koncepce tak akorát, jak v tom starém filmu: Umím, to na půl. Nic nemají vžité, jen jedou, jedou a jedou.

Někdo by měl konečně oprášit socialistickou koncepci, kdy koncepce byla naprosto jednotná a uniformní a i ten největší blbec ze třídy znal základy. Dnes ani premiant třídy neví, co naši spolužáci se 4-kama. To je dosti bolestné zjištění. Zeptejte se např. na trojčelnku a každý svěsí bradu a neví.

 Z VŠ mi kamrádka jen hlásí, že nemůže ani požadovat po studentech, co požadovali po nás, jelikož by záhy uzavřeli obor jelikož by tam nikdo nebyl. Prostě je vidět, že to nadále řídí jen parta diletantů a hrají si snaší budoucností a budoucností našich dětí. Jsme vzdělanostní ostuda!;-O;-O;-O

+6/−9
21.1.2013 14:43

J62a82k50u79b 81M81a58r12k36v67a63r65t 9942373245152

a určitě je to všechno vina systému? :-P

já bych povinný jazyk zavedl už ve školce...!! Ono občas poslouchat čechy, jak se domlouvají s cizincem...... argumenty typu "mají mluvit česky, když sem jedou" občas slyším i v zahraničí - "chtějí abychom sem jezdili, ale nemluví česky" ;-D;-D;-D

+4/−1
21.1.2013 14:53

P90e44t37r 68P11o87t50ů60č98e76k 3531582181749

Tohle je spíš než o škole, o buranství a hlouposti. Souhlasím s tím, že kdo chce zde žíti a pracovat musí umět jazyk. Venku je jasné, že my máme umět jazyk a když ho neumíme tak se alespoň snažit.

0/0
22.1.2013 6:26

R61u51d29o64l31f 87K59l65u80s30a10l 8317344219381

Tak ono jo i ne; já hlavně vítám, že "se něco děje". Já bych hlavně zavedl třeba psaní všema deseti už ve druhé -- možná nejpozději třetí třídě. Od malička jsou děti na počítačích, tak proč to neumět rovnou pořádně.

A ne, že "informatika" znamená, že se učí udělat tučně nadpis ve Wordu, k tomu nepotřebujou školu, to mají nápovědu a zkusí to a přijdou na to. Ale aby se děti učily, co je na internetu ohrožuje, jak se mají chovat, jak správně napsat mail, jak správně členit text do odstavců a tak podobně. To jsou důležité věci a ne, jestli umím kontingenční tabulku (neumím, nikdo kdo to nepotřebuje, to neumí a zapomene to 10 minut po testu...)

+2/−1
21.1.2013 15:01

F62r29a58n78t43i16š83e84k 36E25l73i42á89š 6807153385106

Stálý pokles znalostí je vidět i u počítačů. Dnešní studenti ho umí zapnout a hrát hry a chatovat

0/0
22.1.2013 9:12

L92i60n15d21a 46Z39w15a36s54c35h62k17o67v79á 7637396320454

To je přece všobecně známo, že úroveň vzdělání klesá. To co musel dřív zvládnout učeň při odborných závěrečných zkouškách, je dneska maturita. A maturanti před 20 lety by hravě strčili do kapsy všelijaké bakaláře. kteří se poflakují po vysokých školách a i VŠ učitelé snižujou svoje nároky, aby se daný studijní obor na fakultě udržel. To vám jistě kamarádka potvrdí.

+3/−1
21.1.2013 15:11

P56e93t79r 74P68o76t65ů91č48e57k 3551692841759

Ano, dnes a denně

+1/0
22.1.2013 6:12

S90v10a37t72a15v26a 26D89u53r51a87n80o30v77á 3679459204121

ad a), prosím, zopakujte si gramatiku jazyka českého, za b) osobně jsem se učila ruštinu od 4. třídy a na to, že mám spíše matematické buňky a logické myšlení, rozumím dodnes, za c) rodiče mě ve stejnou dobu dali na angličtinu a od SŠ jsem měla ještě navíc francouzštinu a také to na mě nezanechalo negativní následky. Angličtinu používám denně v práci. Francouzsky to mám stejně jako s ruštinou. d) za mé éry se zlomky a trojčlenka učily již na prvním stupni a to nejen v matematických třídách a malou násobilku (dělení) jsme zpaměti zvládali levou zadní již nejpozději po 3. třídě. Nejzajímavější na tom je to, že jedno z mých dítek je absolventem 8letého gymnázia a v primě prošli neskutečným matematickým drilem. Tím myslím zmechanizováním některých početních úkonů.  e) za kvalitu dnešního školství jsou mimo jiné zodpovědní i rodiče, protože takových jako já, kteří od učitelů vyžadovali kvalitní výuku je málo, většina si dnes stěžuje na náročnost školní výuky. Ale ruku na srdce, dnešní nároky jsou asi na jedné desetině toho, co musely zvládnout děti před rokem 1989. Pak už to šlo jen s kopce. Jak říká můj strýc vysokoškolský profesor, někteří absolventi středních škol nemají v matematice ani základní znalosti 2. stupně základní školy, to je neumí trojčlenku, zlomky a jednoduché rovnice. V diskuzích a při čtení novin mi hrůzou stávají vlasy na hlavě, protože tolik gramatických chyb na malé ploše textu je neuvěřitelné (za mé případné se omlouvám ;-) ).

+3/0
21.1.2013 15:52

P44e57t44r 30P28o91t37ů54č53e90k 3571802841499

To je o čem mluvím jen jinými slovy. Není tam nic o povinnosti vzdělávání se v jazyce. O tojde, že jeden cizí jazyk stačí. Kolik jich studuje dalších jazyk dobrovolně je jen  jeho věc. Závěrem jestli někomu vyčítáte gramariku tak se za ni neomlouvejte, je jasné jak na tom sama jste a "votom to je". Jinak s pedagogem moc nehnete, ale to asi ani netušíte.8-o

0/0
22.1.2013 6:11

P86e25t67r 51H89r33o15m28á66d49k37a 1859862555878

Máte docela problém s interpunkcí. :-P

Umím, to na půl

 ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven

0/0
21.1.2013 23:25

R33u12d46o52l12f 49K28l56u79s19a79l 8767704719971

Jo, to se mi líbí! Jsem rád, že se školství vyvíjí a děti konečně nestráví půl roku u jednoho tématu, které je pak po právu nebaví. 

S těmi jazyky je to taktéž fajn, jazyk byse děti měly učit co nejdříve. Samozřejmě, že když v první třídě ještě neumí písmenka pořádně, nemá to smysl -- ale jazyk se dá učit i hravě a ne (jak je obvyklé, nudné a naprosto trestuhodné) metodou "Open your textbook on page 152." Na výuku angličtiny není potřeba obrázkový "textbook", hlavně dobrý učitel, který je schopen vysvětlit gramatiku. Samozřejmě, že děti potřebují obrázky, ale řekněme, že já se nikdy, myslím tím NIKDY nenaučil jazyk tím, že jsem četl fiktivní rozhovory v bublinách u roztomilých obrázkových postav, ale vždy jen tím, že jsem tvrdě bifloval gramatiku, četl texty (třeba pohádky) a tak podobně. 

No, trošku jsem odbočil -- ale chápete, co tím chci říci, doufám. 

Resumé: Jsem tedy velmi rád, že se takové změny dějí, ještě by to chtělo ale dotáhnout k dokonalosti -- což půjde pomalu, protože dodnes u nás převládá přesvědčení, že "kluk je na autíčka" a "holka na barbíny" (tedy kluk umí fyziku, holka dějepis). Jenže měnit výchovu dětí a situaci v rodinách nejde jen tak ze dne na den. Myslím, že za takových 20--30 let bude ale už situace jiná. Já jen doufám, že nám mezitím neujede vlak.

+1/0
21.1.2013 14:41

P94e70t13r 40P43o62t10ů93č30e78k 3611252891939

Akorát, že jiné učebnice než obrázkové dnes nejsou. To se ještě cpou tam kde nebyli. Takže je vidět, že jste dosti mimo. Hlavně aby jsme uměli česky a pak ten zbytek.

0/−3
21.1.2013 14:47
Foto

J92i41r15i 80P66o29t87u21c37e82k 4101687674874

Co takhle začít s češtinou u sebe?

+6/0
21.1.2013 14:51

P42e19t55r 43P55o67t54ů65č82e56k 3221352331189

Naštěstí se najde chytřejší Potůček

0/0
22.1.2013 6:26

R26u73d49o33l37f 62K86l76u74s94a14l 8527204839431

To je ale blbě. Je jasné, že pro děti jsou obrázky zajímavější -- a já to vítám, ale proč by se s obrázkovými knížkami měly učit děti v sedmé třídě třeba. To je špatně. Natož na střední či VŠ. Je to nepraktické, neefektivní. 

Ale jsou učebnice, jen se člověk musí podívat do "archivů" :-) Např. já tu mám učebnici ruštiny někdy ze 70. let -- je tam jeden obrázek u začátku kapitoly, zbytek jsou prostě gramatická pravidla, slovíčka, procvičování. Jedna kapitola cca 4 strany (A5) a je tam všechno. Když se podívám do dnešních učebnic, vidím akorát obrázky, doplňovačky a nesmyslné hry, které děti stejně nebaví.

Ale samozřejmě je to způlky i o učiteli, jak daný materiál dokáže použít. Netvrdím, že je to něco lehkého.

Ano, češtinu BYCHOM měli umět všichni...

+1/0
21.1.2013 14:59

P29e40t74r 93P22o60t20ů32č27e69k 3321482361589

Jenže, mne nezajímají archívy. Mě zajímá současnost a tam takové učebnice prostě nejsou a zřejmě ani nebudou.;-€

0/0
22.1.2013 6:20

R57u68d41o95l78f 94K63l42u75s40a14l 8107654439591

Ano, to souhlasím. Že nejsou. Mohou být v budoucnu, ale též pochybuji. Nicméně nevím, proč bychom se měli archivním materiálům bránit :-)

0/0
22.1.2013 14:42

F39i13l57i70p 31H62r26b46e40k 2214570156500

Cpou se tam, kde nebyly (nikoli "nebyli"). Hlavně abychom (nikoli "aby jsme") uměli česky. Sám vidíte, že je s tím školstvím potřeba něco udělat, protože na vás (vámi vychvalovaná socialistická) výuka bohužel žádné stopy nezanechala Rv.

+3/0
21.1.2013 15:01

T31o63m14á24š 59S28k26á36l72a 6568417

já na tom spíš vidím, že lidé se dohodnou i bez stovek hodin strávených ve škole.. evidentně zbytečně. Protože čtení příspěvků na netu zblbne i toho, kdo jinak psát uměl.

0/−1
21.1.2013 15:57

P88e78t86r 63H43r88o21m94á75d72k87a 1659742775148

Co místo toho číst knihy?

0/0
21.1.2013 23:25

P94e41t31r 10P83o31t88ů23č21e22k 3351892501469

Nebyli = oni všichni, proto i .  Tak ti nevím člověče

0/0
22.1.2013 6:16

L27i33n66d56a 25Z81w52a75s61c13h51k10o61v38á 7777436970394

Nic nového pod sluncem. My jsme se na ZDŠ učili povinně ruštinu, nepovinně neboli jako volitelný předmět němčinu a zlomky na 1. stupni také. Dnešní mladá generace neovládá azbuku, což je při rozvíjejících se hospodářských vztazích škoda.

0/0
21.1.2013 14:35

J45a54n 32H84l14e71d71í19k 4989652748502

cizí jazyk na tzv. Měšťankách-- byl vždy normální věcí i za vlády TGM ((to jest od  šestého postupného ročníku školy))====  všichni absolventi pak v dospělosti hořce plakali,, že se učení cizí řeči nevěnovali třikrát snaživěji

0/−1
21.1.2013 14:26
Foto

L17a97d69i57s58l48a30v 18V58ý95s61m29e78k 9280571824699

Já měl zlomky už na prvním stupni a to jsem chodil na jednu z nejhorších státních základních škol v Česku, finanční gramotnost velmi chválím a druhý cizí jazyk bych na základku opravdu necpal, už z toho jednoho jsem měl nervy a každý hold není na jazyky talent.

+8/0
21.1.2013 14:19

R59o45b76e24r95t 54B95a24l42a28b93á83n 9162813852

Takže tři jazyky. Němčina bude po volbách povinná, snad zůstane Čeština a třetí volitelný.

+4/−15
21.1.2013 13:56

J10a21n 95H53l40e13d79í38k 4229882808492

toužíte zřejmě po ruštině, to jest po řeči pokrokových dělníků a vojáků

+5/−4
21.1.2013 14:27
Foto

M92a13r15t85i23n 88G49r48o30c97h36o21l 7536738436261

A vy oba jste klasická ukázka lidí, kteří neopominou každou diskuzi zvrtnout k politice ...

+4/0
21.1.2013 14:42

R30u36d34o51l23f 74K28l67u32s14a52l 8657794169641

Vždy se někdo takový najde...

+1/0
21.1.2013 14:43

P35e24t15r 13P20o36t41ů79č94e66k 3431652121839

Myslím, že výuka ruštiny je prozřetelnost a správná volba do budoucnosti. S dělníky a vojáky to nemá nic společného;-€

+1/−1
21.1.2013 14:49
Foto

V83i98k65t69o63r 18B84a63l38e35k 4279848468638

Mě nevadí zlomky na prvním stupni, ani druhý jazyk - obojí považuji za velmi prospěšné.

Ovšem věřím, že stejně jako já a moje děti, má každý člověk nějakou kapacitu, do které je schopen příjmat nové informace (až na geniální vyjímky). Spolu se syny ve druhé a čtvrté třídě si připomínám, co všechno jsme se učili a kolik těch informací byl pouhý balast, který mi (i jim) zbytečně ubíral kapacitu. A to každý den děkuji, že mají oba velmi inteligentní učitele, kteří se sami snaží filtrovat nesmyslné možství informací na optimální množství.

Pokud se do sklenice vejde litr vody, tak pokud už je plná, další dvě deci nepřiliju, aniž by nevytekly. Při učení je pak energie a finance vynaložené na učení těch vylitých "2 dcl" promrhané.

Vím, že mozek jako sval a cvičením se zvětšuje. Proč ale nezvětšovat hodnotnými informacemi z praxe? Nebudou pak snad naše děti v mezinárodním měřítku konkurenceschopnější? Nemyslíte si, že se dnes ve školách podstatná část informací rovná balastu?

+3/−3
21.1.2013 13:55

M19i45r83o68s23l42a11v 95S47i70n32d88e87l55a38r 2845797194252

Nekdo tomu rika balast, nekdo rozhled.... Ono to s tou omezenou mozkovou kapcitou nebude tak horke. Ale pokud nekdo zjevne nestiha, je nesmysl do nej lejt dalsi a dalsi informace a je lepsi se zamerit jen na ty dulezite.

+6/0
21.1.2013 14:06

R83u47d14o85l95f 25K97l78u70s84a78l 8847354899771

Může to být balast, ale myslím, že je to z většiny potřeba. Ono se totiž mozek trénuje i tím, že se učí věci, které zrovna aktuálně nepotřebuje.

Tedy nejsem si jist, co si přesně pod tím "balastem" představujete, ono přece jen na ZŠ (v prvním stupni) moc informací navíc není. Myslím, že velká část problému je v tom, co píšete -- nekvalitní učitel, který dokáže dětem zhnusit i zábavní park :-) 

Mám třeba jednu kamarádku, která (už je Mgr., pedagožka) když šla na VŠ (obor čeština, angličtina) potřebovala kvůli (debilním...) SCIO doučit matematiku. Co jsem zjistil, to bylo šílené, jak tenhle člověk mohl zmaturovat, to nevím. Jako chápu, že každý má trošku "buňky" na něco jiného, u ní to však bylo hlavně tím, že "matika mi nejde, tak se jí učit nebudu." Klasický případ pozitivní zpětné vazby, která zákonitě končí krachem...

Takže je potřeba kvalitních učitelů a výchovných poradců, kteří takové hloupostí z dětí vymlátí. Je potřeba zvýšit práva učitelů a snížit práva dětí, dnes je všechno hrozně "prodětsky" zaměřeno, nad dětmi nevisí žádnej bič, kterého by se bály. Půlka problému je v rodině, ale druhá je v tomto. Děti nemají vzor, chovají se jak idioti, protože prostě můžou. 

Takže nepomůže změnit jednu nějakou věc, ale musí se celé systematicky.

+1/0
21.1.2013 14:49

R70a58d82e73k 51P69o81s87p61í94š46i74l 8290391345538

Trochu zmatek s tou šestihodinovou dotací(....šest hodin týdně se žák bude učit nový nebo zdokonalovat si první jazyk.... dotace je na celý druhý stupeň.... ) Pokud to dobře chápu, bude muset žák zvládat najednou tři ročníky a tím pádem pak bude mít šest hodin týdně navíc?! Ale od slovíčkaření k hlavnímu tématu. Druhý cizí jazyk ano, ale pouze jako volitelný pro zájemce, ostatním nabídnout alternativu (přírodní vědy...). Raději zvednout dotaci u českého jazyka a navýšené hodiny použít pouze a jen na pravopis!!!

+5/−1
21.1.2013 13:40

J55a17n 68H62l25e14d58í86k 4529252628402

ČR má obyvatel méně než jedno jediné město v Číně, Indii, Malajzii, Brazílii, Mexiku atd atd,, český jazyk bych ponechal jako volitelnou alternatívu ke zpěvu

0/−5
21.1.2013 14:30

P20e68t84r 95P98o19t83ů79č12e15k 3661552111599

A to je právě ono. Takový ten šum trávy v našich uších

0/−1
21.1.2013 14:51

D52a90v58i50d 77D49o45b41e32š 3765662377

To mi připomíná ten vtip: "Po mnoha letech potká rabín svého žáka Icika. Ten přijede v drahém bouráku, luxusně oblečen a ověšen zlatem. Rabín se ptá: "Tak co, Icik, jak se daří?" "Ale, docela dobře." "A co děláš?" "Obchoduju." "Obchoduješ? A jak to děláš? Matematiku jsi nikdy neuměl." "To máte jednoduché, rábi - za 1 dolar koupím, za 11 dolarů prodám, no a těch 10 procent provize mi stačí.". Zkrátka: škola není všechno, i když to může být skvělý základ :-)

+5/0
21.1.2013 13:30

M61i66r10o94s31l36a16v 51S76i91n19d50e74l20a54r 2545507504502

Jako vtip fajn :-). Ve skutecnosti ma vyrazne vetsi sance uspet ten, co neco umi. A umet neco navic, neni nikdy na skodu....

+3/−1
21.1.2013 14:10

P22a60v65e60l 66S38l11a46d23o94v77n45í17k 6387703577276

Když školy zajistí a zaplatí kvalitní pedagogy, kteří děti druhý jazyk na plyyné úrovni skutečně naučí, tak prosím. Ale jestli se bude jednat o předělané ruštinářky, které si tím budou přivydělávat k důchodu, tak je to celé hloupost, tudy cesta nevede.:-/

+20/0
21.1.2013 13:20

P78e17t82r40a 48V59a81ň60k81o17v74á 4674934896902

přesně tak R^

0/0
21.1.2013 13:23

B81a36r54b75o94r15a 42D65o29s88k92o55č98i55l11o21v14á 3621370756422

někdy v blízké budoucnosti (tak rok až dva) má začít platit nějaký ustanovení (vyhláška, dodatek či co), podle kterýho musí učit předmět jen ten, kdo na to má aprobaci - tzn. rychlokuzr na angličtinu už by stačit neměl.

Navíc mám dojem, že předělaný ruštinářky už jsou nad hrobem (nebo v něm) a neučí

+1/0
21.1.2013 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.