Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zlomky se přesunou na první stupeň, přibude další cizí jazyk

Od září přibude žákům na základních školách druhý cizí jazyk. Zlomky se přesunou z druhého na první stupeň. Rozšířit by se mělo i vyučování finanční gramotnosti. Od nového školního roku totiž nabude účinnosti upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16l10a17s83t49i39m72i72l 34H41a68l85b26i93c50h 8973295406228

Chce to naučit angličtinu a korupci.Potom vyhnat do světa aby rozradené republice něco přinesli.

0/−1
22.1.2013 11:55

F27r88a30n51t15i64š41e89k 33E91l50i42á16š 6897863145116

Po dalších jazycích volají pologramotní. Lidé, kteří se těžko učí cizím jazykům a mají nepatrné zkušenosti s komunikací v zahraničí. Jinak by věděli, že se všude nejlépe domluví anglicky a že naši středoškoláci zvládnou angličtinu jenom s potížemi. To je stejné, jako s počítači. Do výuky je snaživě zavádí ti, kteří trpí nízkou počítačovou gramotností.

+1/0
22.1.2013 9:05

J73i91ř75í 95J47i98ř31í18k 2336682450719

Bohužel opět ukázka toho, že po čistkách na MŠMT jsou tam lidé, kteří o praxi nevědí vůbec nic. Ty lidi snad ani nemají děti. Jinak by věděli co všechno už se dneska na školách učí. Ekonomickou a finanční gramotnost mají moje děti už dávno. Druhý jazyk je v nabídce ZŠ naprostou samozřejmostí.

Nechápu jen ty zlomky, v TV říkali, že je chtějí přesunout do třetí třídy - ta je však už dneska pro děti strašně těžká - vyjmenovaná slova, slovní druhy, násobilka atd. atd.

Ty děti si už dneska nemají ani, kdy hrát. Všimli jste si například, že děti na druhém stupni mají týdně o 4 hodiny více, než za nás. 

Jestli je tady společenská poptávka po tom, aby děti trávili co nejvíce času ve škole a byli tak zničení, že už s nimi nemá pracující doma žádnou práci, tak já říkám, že mám své děti rád a chci si s nima odpoledne užívat také jiné aktivity než šprtání. Jestli je někdo blhloupej a pro kariéru odkládá své děti, tak ať je to volitelné. Proč to dělat všem dětem povinně. To je zase plánované hospodářství8-o? Důraz na výchovu k OBRANĚ VLASTI, je tam snad jako recese, nebo se nějakej ouřada zapomněl v jiné době8-o?

0/−1
22.1.2013 8:41

M63a64r75e79k 87K23r54o85l58l 5121282180480

Ty deti neumi poradne cesky a skoro vubec anglicky. Pritom tyhle dva jazyky jim v zivote budou bohate stacit. Jaky dalsi asi tak budou absolventi zakladky potrebovat? Cinstinu?

+4/−1
21.1.2013 22:34

J48i80ř82í 98E62r95b39e88n 1493334376637

Čeština a angličtina budou bohatě stačit v zemi, která je z poloviny obklopena německy mluvícími národy? Pchá...

+1/−1
22.1.2013 7:13

F26r79a89n98t43i81š94e94k 28E69l37i74á61š 6277763425276

V německy mluvících zemích se nejlépe domluvíte anglicky. Nebudete směšný kvůli špatnému přízvuku.

+1/0
22.1.2013 9:06

I51n71k73a 66H56o97l28í47k18o70v72á 5160810234407

No, ale pokud bude zvolen kníže pán prezidentem, zřejmě bude jako první jazyk na ZŠ  němčina a ne angličtina, aby bylo rozumět nejen jemu, ale i jeho manželce;-D.

0/0
22.1.2013 17:03

G48a26b71r43i63e86l25a 29F32o23l30t78y52s18o47v44á 3289958711963

Přesouvají zlomky na nižší stupeň? Já jsem nastoupila na základku v r.97 a až moc dobře si pamatuju, že zlomky jsme se učili ve 4-té třídě, jelikož mě zrovna učila matematiku "oblíbená" učitelka. Proč to tedy pak přesunuli na pozdější dobu, když jsou zlomky základ rovnic, které jsme my brali v 6-té třídě? Další jazyk jenom vítám, sama lituju, že jsem se nezačla učit druhý jazyk dřív.

+2/−3
21.1.2013 16:41

F61r62a95n68t80i71š60e34k 21E31l87i45á55š 6957353455556

Domluvím se německy i anglicky. V Německu, Rakousku a Švýcarsku doporučuji angličtinu, nevadí tolik český přízvuk. V některých částech Maďarska užijete lépe němčinu, ale vždy objevíte někoho, kdo mluví anglicky.

+2/0
22.1.2013 9:10

D42a77v40i36d 51M50u53n36z29a74r 3388702354546

Uste se jaziki, pudete to potsebofat !

+2/0
21.1.2013 16:13

P20e20t26r 77P84o29t12ů62č91e35k 3891182101349

Děkujeme zase za další problémy. Já z pohledu rodiče vidím jen to, jak se škola přesouvá do domácího prostředí. Nic víc a nic míň. Vše je zcela zmatečné a nepochopitelné. Dementní je 9-letá docházka ,kdy děti v 9. třídě se jen poflakují a nic pořádného se neučí. Cpeme jim do hlavy toho tolik, že ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven. Třetí jazyk jako povinný je zhovadilost nad zhovadilostí. Dítě neumí pořádně česky a bude si do mozku cpát něco co ani nevyužije ,třeba. Proč?

Jazyk už od třetí třídy je zhovadilost. Sám jsem zažil ruštinu od 5. třídy a myslím, že v tom tolik zmatku nebylo. Teď řeším běžné věci s dětmi a přijde mi celá koncepce tak akorát, jak v tom starém filmu: Umím, to na půl. Nic nemají vžité, jen jedou, jedou a jedou.

Někdo by měl konečně oprášit socialistickou koncepci, kdy koncepce byla naprosto jednotná a uniformní a i ten největší blbec ze třídy znal základy. Dnes ani premiant třídy neví, co naši spolužáci se 4-kama. To je dosti bolestné zjištění. Zeptejte se např. na trojčelnku a každý svěsí bradu a neví.

 Z VŠ mi kamrádka jen hlásí, že nemůže ani požadovat po studentech, co požadovali po nás, jelikož by záhy uzavřeli obor jelikož by tam nikdo nebyl. Prostě je vidět, že to nadále řídí jen parta diletantů a hrají si snaší budoucností a budoucností našich dětí. Jsme vzdělanostní ostuda!;-O;-O;-O

+6/−9
21.1.2013 14:43

J84a32k56u81b 11M88a85r27k40v69a19r22t 9512423615952

a určitě je to všechno vina systému? :-P

já bych povinný jazyk zavedl už ve školce...!! Ono občas poslouchat čechy, jak se domlouvají s cizincem...... argumenty typu "mají mluvit česky, když sem jedou" občas slyším i v zahraničí - "chtějí abychom sem jezdili, ale nemluví česky" ;-D;-D;-D

+4/−1
21.1.2013 14:53

P32e63t85r 76P77o34t39ů27č50e25k 3521792851159

Tohle je spíš než o škole, o buranství a hlouposti. Souhlasím s tím, že kdo chce zde žíti a pracovat musí umět jazyk. Venku je jasné, že my máme umět jazyk a když ho neumíme tak se alespoň snažit.

0/0
22.1.2013 6:26

R46u43d49o29l50f 95K28l55u68s45a67l 8927794559681

Tak ono jo i ne; já hlavně vítám, že "se něco děje". Já bych hlavně zavedl třeba psaní všema deseti už ve druhé -- možná nejpozději třetí třídě. Od malička jsou děti na počítačích, tak proč to neumět rovnou pořádně.

A ne, že "informatika" znamená, že se učí udělat tučně nadpis ve Wordu, k tomu nepotřebujou školu, to mají nápovědu a zkusí to a přijdou na to. Ale aby se děti učily, co je na internetu ohrožuje, jak se mají chovat, jak správně napsat mail, jak správně členit text do odstavců a tak podobně. To jsou důležité věci a ne, jestli umím kontingenční tabulku (neumím, nikdo kdo to nepotřebuje, to neumí a zapomene to 10 minut po testu...)

+2/−1
21.1.2013 15:01

F71r77a69n11t94i13š36e32k 32E55l59i92á38š 6407853465156

Stálý pokles znalostí je vidět i u počítačů. Dnešní studenti ho umí zapnout a hrát hry a chatovat

0/0
22.1.2013 9:12

L41i35n33d75a 71Z32w90a64s77c75h93k49o19v84á 7547836580784

To je přece všobecně známo, že úroveň vzdělání klesá. To co musel dřív zvládnout učeň při odborných závěrečných zkouškách, je dneska maturita. A maturanti před 20 lety by hravě strčili do kapsy všelijaké bakaláře. kteří se poflakují po vysokých školách a i VŠ učitelé snižujou svoje nároky, aby se daný studijní obor na fakultě udržel. To vám jistě kamarádka potvrdí.

+3/−1
21.1.2013 15:11

P47e82t78r 89P12o20t21ů26č72e90k 3131882251819

Ano, dnes a denně

+1/0
22.1.2013 6:12

S98v62a60t54a31v91a 98D54u77r45a26n36o41v82á 3239709154191

ad a), prosím, zopakujte si gramatiku jazyka českého, za b) osobně jsem se učila ruštinu od 4. třídy a na to, že mám spíše matematické buňky a logické myšlení, rozumím dodnes, za c) rodiče mě ve stejnou dobu dali na angličtinu a od SŠ jsem měla ještě navíc francouzštinu a také to na mě nezanechalo negativní následky. Angličtinu používám denně v práci. Francouzsky to mám stejně jako s ruštinou. d) za mé éry se zlomky a trojčlenka učily již na prvním stupni a to nejen v matematických třídách a malou násobilku (dělení) jsme zpaměti zvládali levou zadní již nejpozději po 3. třídě. Nejzajímavější na tom je to, že jedno z mých dítek je absolventem 8letého gymnázia a v primě prošli neskutečným matematickým drilem. Tím myslím zmechanizováním některých početních úkonů.  e) za kvalitu dnešního školství jsou mimo jiné zodpovědní i rodiče, protože takových jako já, kteří od učitelů vyžadovali kvalitní výuku je málo, většina si dnes stěžuje na náročnost školní výuky. Ale ruku na srdce, dnešní nároky jsou asi na jedné desetině toho, co musely zvládnout děti před rokem 1989. Pak už to šlo jen s kopce. Jak říká můj strýc vysokoškolský profesor, někteří absolventi středních škol nemají v matematice ani základní znalosti 2. stupně základní školy, to je neumí trojčlenku, zlomky a jednoduché rovnice. V diskuzích a při čtení novin mi hrůzou stávají vlasy na hlavě, protože tolik gramatických chyb na malé ploše textu je neuvěřitelné (za mé případné se omlouvám ;-) ).

+3/0
21.1.2013 15:52

P78e61t48r 62P35o50t33ů23č64e55k 3591102611889

To je o čem mluvím jen jinými slovy. Není tam nic o povinnosti vzdělávání se v jazyce. O tojde, že jeden cizí jazyk stačí. Kolik jich studuje dalších jazyk dobrovolně je jen  jeho věc. Závěrem jestli někomu vyčítáte gramariku tak se za ni neomlouvejte, je jasné jak na tom sama jste a "votom to je". Jinak s pedagogem moc nehnete, ale to asi ani netušíte.8-o

0/0
22.1.2013 6:11

P60e22t49r 55H33r10o61m66á78d91k14a 1429722745778

Máte docela problém s interpunkcí. :-P

Umím, to na půl

 ještě víc jim ve zmatku, vyleze z hlavy ven

0/0
21.1.2013 23:25

R38u13d11o85l93f 20K62l43u45s36a20l 8317174379531

Jo, to se mi líbí! Jsem rád, že se školství vyvíjí a děti konečně nestráví půl roku u jednoho tématu, které je pak po právu nebaví. 

S těmi jazyky je to taktéž fajn, jazyk byse děti měly učit co nejdříve. Samozřejmě, že když v první třídě ještě neumí písmenka pořádně, nemá to smysl -- ale jazyk se dá učit i hravě a ne (jak je obvyklé, nudné a naprosto trestuhodné) metodou "Open your textbook on page 152." Na výuku angličtiny není potřeba obrázkový "textbook", hlavně dobrý učitel, který je schopen vysvětlit gramatiku. Samozřejmě, že děti potřebují obrázky, ale řekněme, že já se nikdy, myslím tím NIKDY nenaučil jazyk tím, že jsem četl fiktivní rozhovory v bublinách u roztomilých obrázkových postav, ale vždy jen tím, že jsem tvrdě bifloval gramatiku, četl texty (třeba pohádky) a tak podobně. 

No, trošku jsem odbočil -- ale chápete, co tím chci říci, doufám. 

Resumé: Jsem tedy velmi rád, že se takové změny dějí, ještě by to chtělo ale dotáhnout k dokonalosti -- což půjde pomalu, protože dodnes u nás převládá přesvědčení, že "kluk je na autíčka" a "holka na barbíny" (tedy kluk umí fyziku, holka dějepis). Jenže měnit výchovu dětí a situaci v rodinách nejde jen tak ze dne na den. Myslím, že za takových 20--30 let bude ale už situace jiná. Já jen doufám, že nám mezitím neujede vlak.

+1/0
21.1.2013 14:41

P94e77t83r 37P75o29t42ů67č47e14k 3561222821569

Akorát, že jiné učebnice než obrázkové dnes nejsou. To se ještě cpou tam kde nebyli. Takže je vidět, že jste dosti mimo. Hlavně aby jsme uměli česky a pak ten zbytek.

0/−3
21.1.2013 14:47
Foto

J58i91r77i 57P44o36t51u57c23e66k 4771967774134

Co takhle začít s češtinou u sebe?

+6/0
21.1.2013 14:51

P28e23t78r 53P38o34t95ů36č58e44k 3971582941449

Naštěstí se najde chytřejší Potůček

0/0
22.1.2013 6:26

R63u80d46o97l78f 86K86l44u41s72a72l 8117114479631

To je ale blbě. Je jasné, že pro děti jsou obrázky zajímavější -- a já to vítám, ale proč by se s obrázkovými knížkami měly učit děti v sedmé třídě třeba. To je špatně. Natož na střední či VŠ. Je to nepraktické, neefektivní. 

Ale jsou učebnice, jen se člověk musí podívat do "archivů" :-) Např. já tu mám učebnici ruštiny někdy ze 70. let -- je tam jeden obrázek u začátku kapitoly, zbytek jsou prostě gramatická pravidla, slovíčka, procvičování. Jedna kapitola cca 4 strany (A5) a je tam všechno. Když se podívám do dnešních učebnic, vidím akorát obrázky, doplňovačky a nesmyslné hry, které děti stejně nebaví.

Ale samozřejmě je to způlky i o učiteli, jak daný materiál dokáže použít. Netvrdím, že je to něco lehkého.

Ano, češtinu BYCHOM měli umět všichni...

+1/0
21.1.2013 14:59

P26e59t77r 50P39o48t34ů35č12e82k 3571592321439

Jenže, mne nezajímají archívy. Mě zajímá současnost a tam takové učebnice prostě nejsou a zřejmě ani nebudou.;-€

0/0
22.1.2013 6:20

R42u58d84o40l16f 92K42l30u79s28a90l 8257834809151

Ano, to souhlasím. Že nejsou. Mohou být v budoucnu, ale též pochybuji. Nicméně nevím, proč bychom se měli archivním materiálům bránit :-)

0/0
22.1.2013 14:42

F80i37l32i58p 71H41r84b30e18k 2654950396550

Cpou se tam, kde nebyly (nikoli "nebyli"). Hlavně abychom (nikoli "aby jsme") uměli česky. Sám vidíte, že je s tím školstvím potřeba něco udělat, protože na vás (vámi vychvalovaná socialistická) výuka bohužel žádné stopy nezanechala Rv.

+3/0
21.1.2013 15:01

T43o24m31á36š 64S10k97á23l86a 6698937

já na tom spíš vidím, že lidé se dohodnou i bez stovek hodin strávených ve škole.. evidentně zbytečně. Protože čtení příspěvků na netu zblbne i toho, kdo jinak psát uměl.

0/−1
21.1.2013 15:57

P53e31t95r 78H59r58o23m64á52d29k31a 1559342115598

Co místo toho číst knihy?

0/0
21.1.2013 23:25

P11e57t38r 75P74o20t63ů85č85e64k 3951632601829

Nebyli = oni všichni, proto i .  Tak ti nevím člověče

0/0
22.1.2013 6:16

L81i91n93d66a 37Z14w50a45s16c69h59k52o40v86á 7367226680954

Nic nového pod sluncem. My jsme se na ZDŠ učili povinně ruštinu, nepovinně neboli jako volitelný předmět němčinu a zlomky na 1. stupni také. Dnešní mladá generace neovládá azbuku, což je při rozvíjejících se hospodářských vztazích škoda.

0/0
21.1.2013 14:35

J35a15n 98H50l84e20d94í83k 4899442198232

cizí jazyk na tzv. Měšťankách-- byl vždy normální věcí i za vlády TGM ((to jest od  šestého postupného ročníku školy))====  všichni absolventi pak v dospělosti hořce plakali,, že se učení cizí řeči nevěnovali třikrát snaživěji

0/−1
21.1.2013 14:26
Foto

L62a93d61i81s69l36a37v 87V96ý95s18m65e51k 9680261314799

Já měl zlomky už na prvním stupni a to jsem chodil na jednu z nejhorších státních základních škol v Česku, finanční gramotnost velmi chválím a druhý cizí jazyk bych na základku opravdu necpal, už z toho jednoho jsem měl nervy a každý hold není na jazyky talent.

+8/0
21.1.2013 14:19

R76o59b72e95r10t 37B55a83l41a17b82á70n 9532233162

Takže tři jazyky. Němčina bude po volbách povinná, snad zůstane Čeština a třetí volitelný.

+4/−15
21.1.2013 13:56

J35a91n 16H64l89e58d26í98k 4849802988392

toužíte zřejmě po ruštině, to jest po řeči pokrokových dělníků a vojáků

+5/−4
21.1.2013 14:27
Foto

M96a43r97t25i93n 72G13r23o84c45h27o62l 7656168966371

A vy oba jste klasická ukázka lidí, kteří neopominou každou diskuzi zvrtnout k politice ...

+4/0
21.1.2013 14:42

R29u53d26o52l81f 11K39l58u61s60a41l 8307594599861

Vždy se někdo takový najde...

+1/0
21.1.2013 14:43

P24e10t97r 58P50o42t90ů88č97e49k 3101312881739

Myslím, že výuka ruštiny je prozřetelnost a správná volba do budoucnosti. S dělníky a vojáky to nemá nic společného;-€

+1/−1
21.1.2013 14:49
Foto

V53i97k83t60o87r 79B41a63l56e56k 4949138488638

Mě nevadí zlomky na prvním stupni, ani druhý jazyk - obojí považuji za velmi prospěšné.

Ovšem věřím, že stejně jako já a moje děti, má každý člověk nějakou kapacitu, do které je schopen příjmat nové informace (až na geniální vyjímky). Spolu se syny ve druhé a čtvrté třídě si připomínám, co všechno jsme se učili a kolik těch informací byl pouhý balast, který mi (i jim) zbytečně ubíral kapacitu. A to každý den děkuji, že mají oba velmi inteligentní učitele, kteří se sami snaží filtrovat nesmyslné možství informací na optimální množství.

Pokud se do sklenice vejde litr vody, tak pokud už je plná, další dvě deci nepřiliju, aniž by nevytekly. Při učení je pak energie a finance vynaložené na učení těch vylitých "2 dcl" promrhané.

Vím, že mozek jako sval a cvičením se zvětšuje. Proč ale nezvětšovat hodnotnými informacemi z praxe? Nebudou pak snad naše děti v mezinárodním měřítku konkurenceschopnější? Nemyslíte si, že se dnes ve školách podstatná část informací rovná balastu?

+3/−3
21.1.2013 13:55

M42i41r82o62s34l57a12v 61S67i57n56d93e38l63a28r 2125817794492

Nekdo tomu rika balast, nekdo rozhled.... Ono to s tou omezenou mozkovou kapcitou nebude tak horke. Ale pokud nekdo zjevne nestiha, je nesmysl do nej lejt dalsi a dalsi informace a je lepsi se zamerit jen na ty dulezite.

+6/0
21.1.2013 14:06

R83u18d61o57l68f 70K79l55u60s53a51l 8627464929371

Může to být balast, ale myslím, že je to z většiny potřeba. Ono se totiž mozek trénuje i tím, že se učí věci, které zrovna aktuálně nepotřebuje.

Tedy nejsem si jist, co si přesně pod tím "balastem" představujete, ono přece jen na ZŠ (v prvním stupni) moc informací navíc není. Myslím, že velká část problému je v tom, co píšete -- nekvalitní učitel, který dokáže dětem zhnusit i zábavní park :-) 

Mám třeba jednu kamarádku, která (už je Mgr., pedagožka) když šla na VŠ (obor čeština, angličtina) potřebovala kvůli (debilním...) SCIO doučit matematiku. Co jsem zjistil, to bylo šílené, jak tenhle člověk mohl zmaturovat, to nevím. Jako chápu, že každý má trošku "buňky" na něco jiného, u ní to však bylo hlavně tím, že "matika mi nejde, tak se jí učit nebudu." Klasický případ pozitivní zpětné vazby, která zákonitě končí krachem...

Takže je potřeba kvalitních učitelů a výchovných poradců, kteří takové hloupostí z dětí vymlátí. Je potřeba zvýšit práva učitelů a snížit práva dětí, dnes je všechno hrozně "prodětsky" zaměřeno, nad dětmi nevisí žádnej bič, kterého by se bály. Půlka problému je v rodině, ale druhá je v tomto. Děti nemají vzor, chovají se jak idioti, protože prostě můžou. 

Takže nepomůže změnit jednu nějakou věc, ale musí se celé systematicky.

+1/0
21.1.2013 14:49

R56a65d66e46k 95P40o71s90p40í35š14i93l 8510761455538

Trochu zmatek s tou šestihodinovou dotací(....šest hodin týdně se žák bude učit nový nebo zdokonalovat si první jazyk.... dotace je na celý druhý stupeň.... ) Pokud to dobře chápu, bude muset žák zvládat najednou tři ročníky a tím pádem pak bude mít šest hodin týdně navíc?! Ale od slovíčkaření k hlavnímu tématu. Druhý cizí jazyk ano, ale pouze jako volitelný pro zájemce, ostatním nabídnout alternativu (přírodní vědy...). Raději zvednout dotaci u českého jazyka a navýšené hodiny použít pouze a jen na pravopis!!!

+5/−1
21.1.2013 13:40

J74a24n 63H64l54e79d82í23k 4919542128512

ČR má obyvatel méně než jedno jediné město v Číně, Indii, Malajzii, Brazílii, Mexiku atd atd,, český jazyk bych ponechal jako volitelnou alternatívu ke zpěvu

0/−5
21.1.2013 14:30

P17e25t93r 19P10o10t17ů61č45e44k 3821182221269

A to je právě ono. Takový ten šum trávy v našich uších

0/−1
21.1.2013 14:51

D30a31v64i76d 38D78o25b10e76š 3475822387

To mi připomíná ten vtip: "Po mnoha letech potká rabín svého žáka Icika. Ten přijede v drahém bouráku, luxusně oblečen a ověšen zlatem. Rabín se ptá: "Tak co, Icik, jak se daří?" "Ale, docela dobře." "A co děláš?" "Obchoduju." "Obchoduješ? A jak to děláš? Matematiku jsi nikdy neuměl." "To máte jednoduché, rábi - za 1 dolar koupím, za 11 dolarů prodám, no a těch 10 procent provize mi stačí.". Zkrátka: škola není všechno, i když to může být skvělý základ :-)

+5/0
21.1.2013 13:30

M81i75r82o52s54l51a38v 30S82i25n40d93e92l50a68r 2825177394402

Jako vtip fajn :-). Ve skutecnosti ma vyrazne vetsi sance uspet ten, co neco umi. A umet neco navic, neni nikdy na skodu....

+3/−1
21.1.2013 14:10

P54a51v37e58l 61S57l24a25d32o35v17n48í56k 6367703287406

Když školy zajistí a zaplatí kvalitní pedagogy, kteří děti druhý jazyk na plyyné úrovni skutečně naučí, tak prosím. Ale jestli se bude jednat o předělané ruštinářky, které si tím budou přivydělávat k důchodu, tak je to celé hloupost, tudy cesta nevede.:-/

+20/0
21.1.2013 13:20

P78e91t88r41a 79V91a43ň15k89o70v82á 4874194416912

přesně tak R^

0/0
21.1.2013 13:23

B46a16r38b86o53r27a 30D93o39s35k15o93č75i75l83o66v31á 3311370146252

někdy v blízké budoucnosti (tak rok až dva) má začít platit nějaký ustanovení (vyhláška, dodatek či co), podle kterýho musí učit předmět jen ten, kdo na to má aprobaci - tzn. rychlokuzr na angličtinu už by stačit neměl.

Navíc mám dojem, že předělaný ruštinářky už jsou nad hrobem (nebo v něm) a neučí

+1/0
21.1.2013 13:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.