- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještěže nám arizonská pěnice s Kalouskem neusadila letadlovou loď na Lipno s perutí F-18 Hornet.
Pro priste bude urcite lepsi prekopirovat rovnou cely text z Historie a vojenstvi.
Geniální hlášení o tom, jak paní v mlze nedopatřením upadla na bodák. Velké plus autorovi, že tohle vyhrabal
Bohužel, "Hlídková loď PM", jak byl "Masaryk" oficiálně nazýván, byl především velmi kvalitní příklad zbrojního projektu, který neměl opodstatnění a ve výzbroji čs. armády představoval sice efektní, ale zbytečný balast. Jeho stavbu prosadili hlavně bývalí mariňáci na MNO a generálním štábu, kteří se nechali rádi "přesvědčit" Škodovými závody, které v době krize nutně potřebovaly kšeft pro svou loděnici v Komárně. Oficiálně se sice strašilo existenci maďarského říčního "křižníku", ale to byla obyčejná lež. Loď sama byla při plavbě proti proudu zoufale pomalá a snadno zranitelná i obyčejným polním dělostřelectvem z maďarského břehu, o letectvu nemluvě. Bez remorkérů se mohla otočit snad jen na dvou třech místech čs. toku Dunaje (všechna v pohodlném dostřelu Maďarů).
Tohle protežování škodovky se tragicky vymstilo v roce 1938: místo zakoupení (třeba jen licence) osvědčené a moderní francouzské pevnostní dělové výzbroje, vyvíjela škodovka vlastní. Výsledkem bylo, že i to málo dělostřeleckých tvrzí, co se podařilo stavebně dokončit, nemělo v září 1938 jediné pevnostní dělo ráže větší než 4.7 cm...
Husiti, býval som, ako dieťa, asi 10 rokov v Komárne, asi bol nápis Masaryk na tom "trupu" "zamaľovaný", lebo som ho nevidel. Aj keď som mal komárňanský "Ostrov" a bašty (vr. tých s vojenskou posádkou) zlezené.
No keby sa ten "trup" s nápisom zachoval dodnes, osobne by som viedol akciu, na jeho zakrytie a odporučil by som, aby sa "loď" zmenila na šrot.
V záujme Slovákov, proti maďarskej iredente, ktorá bola Vášmu ožralovi vďačná po prvej svetovej za veľa!!
Tvoj posting dokonale ilustruje situaciu, kedy pojem "Slovak" nie je iba narodnost, ale zaroven i diagnoza.
Kdysi jsme měli námořní flotilu ale jaksi pan podnikatel Kožený ji prodal spíše rozkradl nebo zprivatizoval.
To byly obchodní lodě, ne válečné. Vy jste se trefil mimo mísu.
Ano, Plzeňská Škoda vyráběla znamenité zbraně. A nejen vyráběa, ale i vyvíjela, byly to jejich vlastní vzory a patenty. Bohužel, díky okupaci Československa se druhé světové tyto zbraně zůčastnily na straně Německa.
Svého času byl rozsáhlý článek o Masarykovi v zaniklém časopise HPM. Zajímavé čtení.
Taky tam byly uvedeny důvody proč byl trup sešrotován = vojáci nevěděli co s ním (k čemu měl sloužit v době nadzvukových stíhaček a naváděných raket?) a provoz byl drahý.
Jako muzejní exponát? Proč? Vždyť ničím nevynikal, po stránce konstrukční to byla zastaralá loď už v době uvedení do služby.
Vy si z toho tady děláte srandu, ale já slyšel o návrhu, vybagrovat Moravu a se Slováky uspořádat námořní bitvu.
Já jsem zase slyšel, že se Moraváci nechali Čechama zblbnout a bojovali s nimi proti Rakousku, místo aby s nimi zůstali a na Čechy se vykašlali....
K tomu moři: v TV seriálu o komunisty zakázaných projektech co šel na ČT přece byl díl o chlapíkovi, který vymyslel projekt, že si vykopeme 1000 km dlouhý tunel k Jadranu, z vytěženého materiálů si uděláme v moři ostrov, naše výsostné území Bohužel ho komunisti s tímto geniálním projektem vyprovodili a rychle volali docenta Chocholouška. Holt totalita