Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Amnestie zastavila i stíhání Klausova známého Lukeše

Krajský soud v Plzni zastavil kvůli amnestii trestní řízení s pěticí obžalovaných v kauze údajně vytunelované chomutovské firmy VT Dioss. Mezi obžalovanými je i Petr Lukeš, Klausův známý. Jeho firma dříve sponzorovala ODS.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o78m78á65š 23B58l17a75h88o 1317733988943

Vzdyt rikal, ze az vychladnou hlavy, tak pochopime proc to udelal. Ja uz to zacinam chapat. Bude to ale jiste jen zacatek ;-)

0/0
15.1.2013 21:38
Foto

J87a63k66u33b 40D16l16o54h65o18š 9762736273645

A nejsou náhodou všichni amnestovaní podle čl. 2 amnestie více či méně Klausovo známí?

0/0
15.1.2013 13:53

J76a91r27o74s30l31a18v 53N19o35v20á20k 3735131278538

Určitě! To on je naučil krást a tunelovat. A když to prošlo jemu, tak podle jeho logiky by to mělo projít i jiným, né?

0/0
19.1.2013 3:21

J26a70n 67L93i64b36i70c55h 9782918825973

Souhlasím se Zemanem v jedné možná jediné věci a to, že amnestie je feudální přežitek a ve skutečně právním a demokratickém státě nemá, co dělat. Je to naprostý zásah moci výkonné do moci soudní, která má být nezávislá, což samozřejmě vůbec není.

+1/0
15.1.2013 11:45

J38a71n 33L10i15b80i43c58h 9332548805803

Nechápu, proč by měl za škody způsobené amnestií platit stát a tedy daňový poplatníci, když to vymyslely mafiáni a schválil Klaus a Kalouskův kabinet s Nečasovou loutkou včetně pana Schwarzenberga, čímž tuto mafii podpořili, jak to jen šlo. Ať to zaplatí za svých anonymních akcíí a tajných švýcarských kont záhadných firem bez vlastníka, kde mají nastřádané stovky miliónů.

+1/0
15.1.2013 11:43

J29a67n 41L58i78b30i80c95h 9432908145593

omluva za chybu, mafiáni jsou zatím živí bohužel, takže měkké i

0/0
15.1.2013 11:43

J29a11n 93L19i97b61i48c58h 9752388615353

daňoví je taky měkké i, asi jsem tvrďas a mám radši y

0/0
15.1.2013 11:44

P36e81t48r 50V13r22a72n81a 6217438499831

Možná chtěl Klaus jen pomoci své manželce.                                                      Roli Klausové v H-Systému objasní soud

Jak se jméno prezidentovy ženy Livie Klausové ocitlo na seznamu členů dozorčí rady První národní banky, a. s., kterou hodlal rozjet stíhaný zakladatel H-Systému Petr Smetka, vyjde na veřejnost zřejmě až u soudu. Stejně jako případné další informace, které první dáma coby svědkyně v kauze podvodných úvěrů pro H-Systém na policii uvedla.

Jak se jméno prezidentovy ženy Livie Klausové ocitlo na seznamu členů dozorčí rady První národní banky, a. s., kterou hodlal rozjet stíhaný zakladatel H-Systému Petr Smetka, vyjde na veřejnost zřejmě až u soudu. Stejně jako případné další informace, které první dáma coby svědkyně v kauze podvodných úvěrů pro H-Systém na policii uvedla.

Kriminalisté a žalobce z vrchního státního zastupitelství Boris Havel totiž nechtějí nic o výpovědi Klausové sdělit. „Nebudu to komentovat,” uvedl Havel. Vyšetřovatel Gejza Rakaš v pondělí nebyl k zastižení, již dříve však odmítl ve věci cokoliv zveřejnit.

Jak již informovaly Lidové noviny, policie si prezidentovu choť pozvala letos v létě. Kriminalisté se jí tázali na případ podivných, téměř miliardových úvěrů, které bývalí bankéři Komerční banky (KB) v roce 1993 schválili pro Smetkovy firmy. A to přesto, že úvěrový výbor banky to nedoporučil a obchod označil za „velice rizikový”.

Policie je přesvědčena, že šlo o podvod, obvinila z něj celkem sedm osob. Kromě Smetky a dvou bývalých náměstků ředitele pobočky KB, švagrů Vladimíra Gully a Oldřicha Machalického také další bývalé členy představenstva H-Systému Ladislava Tůmu a Jaroslava Vítka, znalce Jana Richtera a Smetkova spolupracovníka Karla Mazánka. Rozsáhlé aktivity Petra Smetky Ve spojitosti se Smetkou se objevilo nemálo osob, podnikatel totiž založil a působil ve velkém množství firem. Mj. v První národní bance, kde měla usednout v dozorčí radě právě Klausová a kde podnikatel neúspěšně usiloval o bankovní licenci

+1/0
15.1.2013 10:35

J54a50r87o47s43l14a76v56a 75K89a18n10i31o24k56o38v44á 8816294802186

Jiri Kucera 55945 - "v právním systému, kterému základy položila parta zločinců známá jako ODS v čele se svým kapo di tuti Václavem Klausem; je to gauner, to neokecáš"

--------------------------------------

A ty základy právních záležitostí vyráběl Klaus a ODS ?  Nebyli náhodou v tomto nejzákladnější v tehdejším FS právníci z Obrody a Charty? Jičínský, Rychetský, Motejl a další ? Což ROZHODNĚ nebyli ODS...!

0/0
15.1.2013 9:10

J65a29r27o94s54l23a93v50a 11K46a55n28i81o75k57o77v93á 8176864902276

Třeba H-System - z tisku - Pokrytecká Marvanová - 

Podle Kříženeckého tedy mohl prezident Václav Klaus ve své amnestii pamatovat i na věci, které se jí přibližují. „Je to otázka legislativy a schopnosti predikovat vývoj. Motali se kolem toho právníci Hradu a nic moc. Je to v mnoha směrech prvek lidové umělecké tvořivosti, protože mnohé vůbec nedomýšlí. Na druhou stranu je třeba říci, že tohle nedokáže žádná amnestie,“ řekl dál šéf advokátní kanceláře Kříženecký & partneři, která vznikla v Českých Budějovicích roku 2001.

Kritiku amnestie advokátkou Hanou Marvanovou kvůli tomu, že bude shozena ze stolu například kauza vytunelované společnosti H-System, považuje Kříženecký za neoprávněnou. „Hana Marvanová je v H-Systemu hluboce zainteresována. Napřed ho jako předsedkyně jednoho z výborů v parlamentu velmi propagovala a pak, když zkrachoval, se stala jeho největší odpůrkyní. Ona je justiční pokrytec, jenž ničemu nerozumí. Kauza H-System má ještě jednu specifiku. V roce 2006 vracel doktor Zelenka tuto záležitost k doplnění s tím, že tam vůbec není objasněna subjektivní stránka těch manažerů a jejich trestní činnosti. V roce 2011 se to už táhlo čtrnáct let od spáchání,“ vysvětlil.

----------

Naprostý souhlas.  Jestli diky svým chybám a také díky soudům nedostali za dlouhá léta nic, tak je úplně jedno , zda to řeší trestní a nebo civilní soud. Zkrátka naletěli podvodníkům . I to se vvživotě stává. Může mi jich být líto a je mi jich dost líto, ale realita je často drsná.. Ti praví viníci ale nejsou na hradě, ti jsou v zrcadlech a hlavně u státem placených soudců s pocitem své vlastní absolutní beztrestnosti.

Nešlo ani tak o to že na začátku naletěli - to se stává... ale co dělali pak. nechali se napálit podruhé když své pohledávky prodali. V konkurzech si počínali jak sloni v porcelánu a málem si nechali utéct dokonce nemovitosti. vynechali několik zkratek ... a dalo by se pokračovat...

0/0
15.1.2013 9:04

J31a59r34o72s60l93a21v50a 66K64a14n15i11o34k69o78v81á 8246854812126

No, jo... pravdoláskovní média..  ta už dávno vzdala svůj účel, objektivně informovat, už se jen snaží popichovat lidi proti někomu či něčemu..  i když.. teď je na řadě Zeman... to budou zas kýble špíny... jen aby ho odstranili z cesty prezidentování Schwarzenberga...

------------------------------------------------------------

Zajímavé odkazy k amnestii - 

Jak se dělají průtahy - http://jdem.cz/xxs69

Máme dokumenty, na jejichž základě Klaus vyhlašoval amnestii. - http://jdem.cz/xavg8

věc  Nemeth proti České republice - http://jdem.cz/xavp7

0/0
15.1.2013 8:48

V61l94a66s98t83i67m37i56l 68H33a51l86b11i77c37h 8983725936888

O to tu šlo.Aby zase "sponzoroval."

+1/−1
15.1.2013 7:42

J31i89ř16í 35U15r61b27a70n 3528753683473

Tohle ale opravdu, opravdu nemohl pan prezident ani tušit

+1/−1
15.1.2013 7:39

J17a18r13o44s77l31a21v 64N36o22v66á98k 3365571458768

Jo, koluje to netem: Prý se úplně přestaly prodávat známky s Klausem. Lidé nevědí, na kterou stranu mají plivnout.

+5/−2
15.1.2013 3:36

P82e81t77r 13K85a86l18v17o71d72a 9765917589624

R^;-D

+1/−2
15.1.2013 4:31

V75l38a96s79t74i28m62i69l 29H94a38l26b66i20c34h 8783235476618

Spíš se odlepují.Né?Lidé plivou na tu nelepivou stranu.

+1/−1
15.1.2013 7:45

J89a22r17o97s84l65a38v 14N27o57v68á23k 3485911598298

Jo, i v tom by mohl být zakopaný pes!

0/0
16.1.2013 3:22

F17i45l60i29p 47R95o17m62a25n43i65u90k 5781904157

"Král Václav jedna parta je, se šmelinářským šmejdem, pod střechou jedný partaje, se u koryta sejdem"

+5/−2
14.1.2013 23:32

P62e51t23r 45K24a23l47v83o72d75a 9425967409244

Dokonalý rým. R^

+1/−1
15.1.2013 4:33

J77i79ř56í 52Ž70a42b28a 1929402268395

Kryl

+1/−1
15.1.2013 6:34

M92i68c11h76a12e23l 70M60e65n89s32i43k 8381176150712

To je ale opravdové, ale opravdové nedorozumění a moc ošklivá slovíčka.

Mám dojem, že s tím bude potřeba něco dělat :-(

+2/−1
14.1.2013 23:01

P30e46t80r 62K33u41h29n 3278121516231

A jen tak mimochodem - je možné a do nebe volající, že někteří čekají na rozsudek řadu let. Dejme tomu, že to je důvod Václava Klause pro amnestii. Ale stejně dlouhou dobu zřejmě čekají poškození na vrácení čehokoliv. Touto amnestií jedněm - podezřelým, čekání skončilo. Poškozeným čekání pokračuje a zřejmě řadu dalších let pokračovat bude. Na ty Václav Klaus jaksi slušně řečeno zapoměl. No zřejmě to nebyli sponzoři ani známí z rautů ani známí známích, takže VK mohou tak akorát;-D...zamávat

+4/−2
14.1.2013 22:00

P43e61t90r 19Z93á51l83e96s18n90ý 3144734650931

No, pokud jde o odškodné, tak toho se domohou spíše v občanskoprávním sporu. Amnestie samozřejmě nezbavuje nikoho povinnosti na náhradu škody. Ovšem obávám se, že v našem soudním systému se škody poškození prostě nedomohou.

Zase by se dalo uvažovat tím směrem, že se vše rozhodně dříve, v době, kdy jsou soudy nakloněné na "správnou stranu" a obžalovaní se tak nemusí obávat, co by se stalo, pokud by se náhodou k moci dostal někdo, kdo jim není nakloněn, to už jsou ovšem poměrně divoké spekulace.

+1/−1
14.1.2013 22:07

A27n52d26r24e66a 30N37o13v20á 8874671946915

jenže tady dojde k odblokování majetku u zastavených trestních řízení. A z toho majetku tady nezbyde vůbec nic. Bohužel.

+5/−1
14.1.2013 22:11

J22a15r77o45s82l95a68v18a 52K90a88n81i46o97k20o30v45á 8496714712286

A to si jako myslíte, že za ty roky protahování kauz tihle "přestupníci" ještě nějaký majetek vlastní?  Lidi, proboha, nebuďte naivní.... ! Jestli opravdu nějaký měli, tak už dáááávno ne....

Co myslíte, když se budu chtít zbavit veškerého majetku, sice při dnešních možnostech, jak dlouho mi bude trvat, než se zbavím veškerého vlastnictví? Týden ? Měsíc ? Počítám, že tak nejvýš půl roku...

0/0
15.1.2013 8:53

D66a63n32i84e97l 95N83o75v40á63k 3153828632263

stačí,když paní advokátka Marvanová zastupující poškozené požádá soud o zablokování majetku formou předběžného opatření a mejetek bude nadále k dispozici pro poškozené. Tedy v případě, že takový majetek není pouze fikce.:-P

0/0
15.1.2013 9:57

P11e25t77r 97K95u29h21n 3308831176701

Nu nechtěl jsem nějak zpochybňovat možnost, domoci se náhrady. Jen mi připadá nestoudné, že poškození jaksi budou čekat další roky. To zřejmě VK nevadí. U viníků vadí, u neviných nevadí. Zajímavé? Ani ne.

+5/−2
14.1.2013 22:14

J75a40n 55L66u22k76á47š 7597523503422

Ta moznost nahrady se tou amnestii v mnoha pripadech rusi nenavratne.

a) Mnohe pripady jsou z civilniho hledika promlcene, smula.

b) Pokud napr. soudce udelal konkurz ci manazer vytuneloval s.r.o., konkurz plati, pokud soudci nedokazete trestny cin, stejne tak, manazer napr. za s.r.o. a dalsi typy spolecnosti temer neruci svym majetkem, pokud mu neprokazete trestny cin. Tj. v techto pripadech maji poskozeni smulu, konkurzy plati a civilne muzou zalovat jen vytunelovanou firmu H-system, ne jeji manazery.

+3/−2
15.1.2013 0:10

J59a78r28o72s83l20a56v 16N22o50v82á92k 3365651298478

To zní sice hezky, ale velmi nepravděpodobně. V občanskoprávním řízení totiž bude muset poškozený dokazovat, kdo je za vzniklou škodu odpovědný. Kdežto pokud by byl rozsudek v trestní věci, není co řešit, neb by tím by byl i určen ten, kdo je za škodu odpovědný. A už vůbec si neumím představit, že lidé v civilním procesu musí uhradit příslušný soudní poplatek, jehož výše se odvíjí od výše požadované náhrady škody. Kde na to vezmou lidé, kteří třeba přišli trestnou činností někoho jiného o miliony? A to nutno ještě vzít v úvahu, že valná část nároků bude z hlediska občanskoprávního řízení promlčena.

Jako nejpravděpodobnější vidím soudní procesy proti státu, protože prezident, tedy potažmo stát, způsobil, že není možno vymáhat škodu po povinné osobě.

+3/0
15.1.2013 3:42

D55a93n30i69e43l 21N63o24v87á22k 3103108172483

onu odpovědnost za majetkovou újmu určí soud v občanskoprávním řízení. Skutečnost, že viník ve věci majetkové újmy je po trestněprávní rovině nevinný,není pro povinnost náhrady podstatá.

Trestní soud v drtivé většině caus  odkazuje majetkové věci na občanskoprávní řízení, s vyjímkou zcela jasných a jednoduchých případů.

0/0
15.1.2013 10:07

J70a86r77o51s71l36a65v 45N50o91v57á98k 3965241688288

Ano, určí ji soud na základě dodaných důkazů stranou žalující. A pokud už to v občanskoprávním řízení nebude promlčené, resp. nebude uplatněna námitka promlčení, že? A trestní soud od jedné z  posledních novel už je povinen o náhradě škody rozhodovat přímo, nemůže tedy do občanskoprávního řízení již odkazovat.

0/0
16.1.2013 3:39

D15a82n28i49e80l 39N15o93v47á39k 3183848612303

odkaz na zmiňovanou novelu by nebyl?8-o

0/0
16.1.2013 7:24

J94a67r92o22s50l74a54v 65N78o50v95á83k 3665631338928

No, zkuste to třeba tady: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/trestni_rad/cast3h13.aspx

Pokud komparujete původní a nové znění, je ten rozdíl jasný. Samozřejmě, ta možnost odkázání do občanskoprávního řízení musí být pro některé případy zachována, protože co by si soud počal v případě, že poškozený nebude při dokládání škody spolupracovat či nebude chopen výši škody nijak doložit.

0/0
17.1.2013 2:51

D28a15n24i89e96l 40N80o12v64á52k 3463968212663

takže trest. soud může i nadále odkazovat na občanskoprávní řízení a také tak zhusta koná, samozřejmě krom caus, kde je vše jasné jak facka, což právě v kritizovaných causách není.

0/0
17.1.2013 7:43

J42a27r16o41s17l95a78v 12N56o74v16á64k 3175731838128

V kritizovaných kauzách to ani být jasné nemůže, neboť k rozhodnutí v těchto kauzách nikdy nedojde, že?

0/0
18.1.2013 2:10

D88a19n20i80e74l 83N90o42v24á79k 3763948802683

Skutečnost, že viník ve věci majetkové újmy je po trestněprávní rovině nevinný,není pro povinnost náhrady podstatá.

0/0
18.1.2013 7:46

J71a89r22o41s53l83a26v 34N46o27v61á21k 3195451878508

O té povinnosti k náhradě škody musí někdo rozhodnout. A to soud činí na základě důkazů, které jsou mu předloženy, v občanskoprávním řízení samozřejmě stranou žalující, tedy poškozenými. A v tom vidím obrovský problém, neb přijetí takové žaloby je podmíněna zaplacením soudního poplatku v příslušné výši, která se odvíjí od výše žalované částky. A výsledek je samozřejmě nejistý. Nic vám to neříká?

0/0
19.1.2013 3:02

D65a74n47i56e78l 62N93o32v57á32k 3453418562253

trvrdíte,že omnestovaní jsou zločinci,zloději a tuneláři a díky amnestii jisto jistě přijdou jejich oběti o majetkové vyrovnání,o náhradu škody. Druhým dechem,že výsledek je nejistý.

Nemám ponětí o výši soudního poplatku ve vztahu k výši požadované náhrady. Můžete mě poučit?

0/0
19.1.2013 21:27

J63a63r31o78s78l34a94v 45N83o70v69á44k 3345921558378

Tak zkuste třeba tuto kalkulačku: http://aktualne.centrum.cz/finance/kalkulacky/soudni-poplatky.phtml

Jen dosadíte částku, o níž se chcete soudit, a vyjde vám soudní poplatek, který musíte uhradit ještě dříve, než soudce otevře spis.

0/0
20.1.2013 3:35

J66a39r30o15s44l87a54v 25N92o33v42á43k 3785581608678

A ještě poznámku: To není druhým dechem. To bylo jedním dechem. Vy totiž si tak trochu zaměňujete trestní řízení s řízením občanskoprávním, kdy v obou řízeních jsou v procedurálních otázkách značné rozdíly. Samozřejmě, i v trestním řízení mohlo v celé řadě věcí dojít k tomu, že by byli obvinění zproštěni obžaloby. Ale bylo by to v trestním řízení a nebylo by pak co řešit, neb tohle řízení by také ukázalo, kdo že jakým dílem může za případnou škodu. Pokud ale bude ještě vůbec možné občanskoprávní řízení, bude muset být tohle dokazováno v tomto řízení, a to je podstatně náročnější a také pro žalobce dražší.

0/0
20.1.2013 3:42

D12a11n84i14e95l 55N81o66v70á85k 3493518212933

veškeré spisové materiály z trest. řízení budou předány soudu v žízení občanskoprávním.Jestli-že dle tebe a mnoha dalších rozhořčených a "spravedlivých" tu mluví o zlodějích a tunelářích,tak snad nebude problém pro chudáky poškozené a soud prokázat to, co ty a tobě podobní již dávno berete jako jistotu.

0/0
20.1.2013 20:26

J91a34r86o32s38l89a14v 89N84o42v58á86k 3905341198128

Dovoluji si s tímto mít určitě zkušenosti, takže ti na to, co jsi napsal nyní, odpovím jen jedno: Uvidíme. Však budoucnost ukáže, kdo měl pravdu. Jenže vy Klausovi přifukovači pak budete dělat mrtvé brouky.

0/0
21.1.2013 4:50

J21a50r36o90s85l72a34v 53N36o81v35á34k 3595621318828

Já nic neberu jako jistotu. V každém případě výsledek občanskoprávního řízení považuji za ještě daleko více nejistější. Jo, už sis nastudoval, jak to je s těmi soudními poplatky?

0/0
21.1.2013 4:57

J38i52r80i 31S48y85k34o73r45a 5723209801246

A pak ze to vse neni na objednavku ze jo Klaus

+3/−2
14.1.2013 21:21

J20a22n32a 79Š79i60m40o49n98o53v64á 6421116581138

Aby se někdo dostal k vysoké politice, musí být členem ekonomicko-politické kliky, která na to má. Pak ale je povinován členy této kliky dostat na svobodu a očistit před zákonem, který by jim snad nějakým nedopatřením přece jen chtěl šlápnout na patičku nebo dokonce na krček. Čemu se divíme? Kdyby justice i nadále byla bezzubá, nebylo by třeba lausovy amnestie. Že se česká justice pochlapila, respektive očistila a pochytala a usvědčila členy takových klik, musel pomoct Jakl s podstrčenou amnestií. Stačilo zkorumpované přinutit podepsat. Nebo to snad vymyslel Klaus? Ale kdež, ten je přece figura, jež posloužila a slouží, dokud může.

+5/−2
14.1.2013 21:14

J45a77r18o58s17l97a34v69a 50K79a58n39i29o86k14o60v98á 8886804252116

Jistě, paranoia je taky program...

0/0
15.1.2013 9:06

P21e23t46r 39Z50á13l77e22s41n31ý 3944304900721

Pokud za 14 let nepadnul pravomocný rozsudek, tak ta hlavní chyba bude někde jinde.

+6/−2
14.1.2013 20:55

J85i69r74i 12K16u61c15e34r55a 5207190596892

v právním systému, kterému základy položila parta zločinců známá jako ODS v čele se svým kapo di tuti Václavem Klausem; je to gauner, to neokecáš...:-/

+9/−5
14.1.2013 20:58

A69n34d77r38e49a 59N23o64v61á 8174471936615

Kde?

+1/−2
14.1.2013 21:00

P94e28t47r 12Z46á96l96e90s82n69ý 3364134200491

No, dle mého názoru především v našem soudním systému. Samozřejmě velká chyba také je, jak moc tomu náš právní řád nahrává.

+3/0
14.1.2013 21:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.