Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z Liberce do Jablonce se svezete tramvají pohodlněji. Za 300 milionů

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou pokračuje v rekonstrukci meziměstské tramvajové trati. Modernizace se dočkají úseky z Nové Rudy na konečnou ve Vratislavicích a od Měnírny k Brandlu. Celá akce vyjde na 300 milionů, velkou část pokryjí evropské peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93u18c72i38a70n 18P39a60p39a48z19i34a41n 5764177551985

Ani hlasy jeho rodiny a členů ODS mu nepomohly. Prohrál.

0/−1
12.1.2013 22:12

A66n36t96o73n36í41n 17K79a51t10z69e78r 8302633236620

Než tuto trať zmodernizují,tak budu hodnou řádku let v důchodu pokud to půjde tímto tempem.A bude to stát přinejmenším jak znám naše firmy cca 1,7miliardy!!!To aby se spřátelené firmy napakovaly.

+1/−2
12.1.2013 8:04

J40i52ř50í 82E96r92b91e55n 1103194416607

Jako kdyby to dřív bývalo lepší. Stavba té dvanáctikilometrové meziměstské trati trvala 6 let a to ještě některé práce proběhly jako brigáda a akce Z. Profesionální rekonstrukci trati na rychlodráhu začal podnik SSŽ v roce 1972 a dokončena byla až v roce 1989!

0/0
13.1.2013 18:27

J76i27ř61í 64L29a80m34a45č 4775285301817

Co na těch pár kolejích a maximálně vysypání nového podlaží stojí 300 miliónů? takovou částku bych odhadoval za celou trať né za dva úseky..Rv

+3/−5
11.1.2013 15:07

J41i30ř89í 65E39r90b60e28n 1553214776467

No, jde o nějakých 7-8 km meziměstské trati, rekonstrukce většiny drážního tělesa, pravěpodobné drobné přeložky, nové výhybny nebo zdvojkolejnění, výměna zabzař... Nepochybně se v těch rozpočtovaných 300 milionech nějaká ta malá domů nalézá.

0/0
13.1.2013 18:31

K64a15r25e69l 42S14t27r36ž32a75n28o74v82s17k23ý 1108825875

Z tramvaje by se časem dala udělat skvělá turistická atrakce. Tramvaj mezi městy tu a tam jezdí, ale úzkorozchodnou meziměstskou tramvaj jinde nenajdete. Chápu, že opravy širokorozchodných jsou levnější, protože je mají všude, ale je to škoda, že už v Liberci úzké tramvaje nejezdí a časem asi přestanou jezdit i do Jablonce. Ty uzoučké koleje jsou prostě krásné.

+3/−3
11.1.2013 13:54

J26a61n 33Š30p11e64c72i12á88n 2700270799429

Díky tomu tam jezdí doposud modernizovaná tramvaj T2 z padesatych let :) viz wiki. Protoze na uzkokolejku novou tramvaj neposadi tak snadno, tak radsi budou překopávat koleje ... ale to bude daleko dražší ..

0/0
11.1.2013 21:57

J31a15n 82Š28p63e74c19i74á44n 2230120549189

Jinak já jsem pro modernizování starých tramvají a pro zachování kolejí.

0/0
11.1.2013 21:58

J53i70ř90í 55E82r46b27e71n 1333614836407

Krásné ano, ale technicky nevýhodné. Na metrovém rozchodu jsou větší problémy s příčnou stabilitou vozu - například centimetrový propad jedné kolejnice na rozchodu 1000 mm způsobí o dost horší rozkymácení vlaku než stejný propad na rozchodu 1435 mm. Lze to řešit třeba použitím stejně dlouhých pražců, ale pak tomu musíme přizpůsobit celé drážní těleso a nakonec bude celkem jedno, jaký rozchod na ně přišroubujeme. Vzhledem k menšímu počtu a celkové délce úzkorozchodných drah je jasné, že i vyráběné komponenty vyjdou o něco dráž než sériové díly pro standardní rozchod. A tak dál...

Ale rozumím, co chceš říct. Nostalgie má něco do sebe a to kývání a hrkání T2 přes Vratislavice je nezaměnitelné ;-)

0/0
13.1.2013 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.