Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední debata kandidátů: Zeman vtipkoval o Lukoilu, Franz básnil

Zahraniční politika, ale i názory na české výrobky či prezidentův vůz dominovaly poslední debatě uchazečů o Hrad. Levicoví rivalové Dienstbier a Zeman pokračovali ve špičkování, Schwarzenberg s pomocí golfové terminologie odmítl, že by jeho vládní působení bylo pro něj handicapem. Čas byl i na hymnu a poezii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59o31s11e86f 40K95r96ů70p26a 4242472262558

Všichni jsme mohli vidět a slyšet, že médii opomíjená Roithová se mezi tzv. favority" neztratila, ba naopak.

Roithová má můj hlas. Jinak nemám koho volit...

+1/0
11.1.2013 10:55

J60i90ř58í 88Ž56a34b93a 1849362188935

Jen by mě zajímalo , jestli kdyby vyhrála Bobošíková, stal by se kancléřem Bobošík? ;-)

0/0
11.1.2013 10:49

J82i12ř29í 10S54m74r47ž 7640748243807

Zeman zavtipkoval o Lukoilu, ironií jemu vlastní.  Franz se totálně shodil. Obě dámy získávali na popularitě, to se jim upřít nedá. Vítězem ale stejně tipuji Zemana, Dinstbiera a nebo Karla. Mluvit tady o Sobotkovi nebo Fischerovi je ztráta času, podle mne prohráli. Zítra večer uvidíme, kdo na funkci má naději. Přeji všem dobré rozhodování.

+1/0
11.1.2013 10:36

T54e49r19e67z33a 45H13a87j83k35o30v42a 5167182494260

Bobosikova, ktera pouziva sokola slova jako vlast, vlastenectvi narod, cesky, narodni nemela tucha v otazce ceske hymny. Mlcela.;-D

+1/0
11.1.2013 10:35

P70e52t76r 97W70o73l76f 3928552694884

Poslední dny ukazují, že "pravicové" strany hodily Fischera přes palubu a vše sází na knížete a tak ho protlačují, kde mohou. (Sobotka, ten skončil dřív než začal)

Ve včerejší debatě se ukázalo, jak tragický Sobotka je. VUML, neúspěšné pokusy o vstup do KSČ a ten člověk nemá dnes jiné téma než komunismus.

Bobošíková tak tlačila na pilu, až se odkopala. Nevěřím jí ani slovo.

Nejlepší výkon v superdebatě podala Fischerová svým lidským přístupem, ale volit ji nebudu.

+4/0
11.1.2013 10:18

B76ř43e22t28i26s11l84a53v 92Š24í42m52a 9484441262

Asi máte pravdu se Sobotkou, jenže mnohem tragičtější postavou je Fischer.

Být na jeho místě, budu rád za funkce, kde jsou hory peněz, a se svou špinavou komunistickou minulostí se nebudu škrabat na prezidenta.

Doufám, že lidé, kteří zažili šikanu v době normalizace, ho nikdy nebudou požadovat za svého prezidenta.

0/0
12.1.2013 2:20

D49e69n46i97s41a 26M28a54r15k 6571667745639

Dosud jsem se zmítala v pochybnostech, Karel nebo Roithová? Po včerejsku, Karle promiň, nemůžu to tam hodit, ta únava materiálu je na vás fakt znát. Mě osobně včera v kontrastu s ostatními kandidáty  přesvědčila Roithová.R^

+6/−5
11.1.2013 9:51

S83a96m41u69e62l 71M35a94c37h65o41l65d72a 9955317101688

Jak se včera projevila ona únava materiálu?

+1/0
11.1.2013 10:31

M66a33r14t56i40n 33U53r20b52a48n16e95c 3240852985812

Vcera mne prisel Karel pomerne zivej. Roithova i Fischerova vcera podaly velmi dobre vykony a muj nazor na obe se zlepsil. Presto to bude nakonec KS. Ale bude-li prezidentkou ZR budu rad :-)

+8/0
11.1.2013 10:32

T40e47r45e57z66a 88H64a47j84k79o17v73a 5717462874620

V tom mam dilema, velmi by se mi libilo aby se Karel stal prezidentem ted a pak Roithova.

+4/0
11.1.2013 10:33

K23a48r84e70l 53U63r24b39a17n 8644162408121

Obávám se, že tímto krokem nahrajete Fischerovi a Zemanovi. Mně se taky Roithová líbila, ale volím Karla, který by včera dost živý a vtipný.

+2/0
11.1.2013 10:44

J50a27n 23Č91e59r76m80á44k 1104862350

stejně je to zmanipulovaýa vyhraje Zeman bohuželRv

0/−4
11.1.2013 9:50

J84a68n 98Č73e44r87m71á66k 1674972310

zmanipulovaný;-)

0/−1
11.1.2013 9:50

T51e49r21e29z26a 98H60a86j23k35o50v17a 5767242114420

TAky mam ddilema jako spousta ostatnich. Roithova nebo Karel.

+4/0
11.1.2013 9:18

V69e94r70o48n30i88k18a 88Š19e62v37č14í32k95o17v66á 5669611544555

Já už dilema (včerejšek mě jen utvrdil) nemám - za mě Roithová. R^

+6/−2
11.1.2013 9:23

Z33d60e54n39e93k 88M66u18l85l18e22r 7605197472648

Nedělám si iluze,když vidím Kubiceho,nemám z toho dobrý pocit.

0/0
11.1.2013 9:08

J89a52n96i87e 81S53e49d79l95á19ř51o97v13á 7729231135545

[>-] Prezident/ka by podle měl být:

- nestranický/á

- reprezentativní (chováním i vzhledem)

- v některých věcech zdrženlivý/á, v jiných naopak

- moudrý/á (aby než něco učinil či řekl, si to dobře zvážil)

- se smyslem pro humor - dobrý řečník/ce (měl by umět i vhodně improvizovat) - usměvavý/á - patriot/ka - atd. ... TAKŽE JE NĚKTERÝ Z KANDIDÁTŮ/TEK, KTERÝ/Á TO SPLŇUJE?? Poraďte.

+2/0
11.1.2013 8:53

J28a93r75o12s42l25a92v 95M38a62j58n24e72r 3693944451873

ideální volič: poraďte! ;-)

+7/0
11.1.2013 8:54

J94a16n 57M23o89t64ů80r62e65k 7570502481869

No tak si to sepiště sám, né? Vemte to bod po bod a uvidíte, kdo vám vypadne.

0/0
11.1.2013 9:37

J22a76n65i23e 56S45e34d60l44á34ř13o22v78á 7209341855985

To tak dát více kandidátů dohromady :-)

0/0
11.1.2013 9:48

J79i88ř48í 88M98a52l18í19k 1409989692536

Pro mne musí být hlavně celistvá osoba a zcela morálně bezúhonná a do dnešních mírně smečkovitých dnů i houževnatá. I v super debatě prokázala, že to je paní Táňa Fišerová. Znám ji dlouho, má v péči postiženého syna, umí sloužit. Z těch lidí nikdo neumí sloužit, tak jako ona a prezidentský úřad je hlavně služba. Tož tak. Koalice STOP HF

0/0
11.1.2013 10:11

M29a35r38t25i74n95a 11Š73v33e82c81o68v31á 9800586218885

Roithová na hrad. Je pohotová, erudovaná, neuráží, neplácá blbosti, vypadá reprezentativně, v EU ji znají, ostudu neudělá. Sjednocuje. Můžou se na ní shodnout pravičáci i levičáci.

+13/−4
11.1.2013 8:31

A38n29t55o59n53í77n 39K24o10n23e95č76n74ý 1670467804526

Nemyslím si, že je nějak kór dobrá.

Akorát platí poslední věta, ona jediná je schopna porazit Zemana v druhíém kole, protože je schopná pobrat všechny hlasy ze všech stran, nemajíce zavilých nepřátel.

Volit kohokoliv jiného v prvním kole, znamená ve skutečnosti volit Zemana.

Což je zvláště srandovní u protestní antiklausovské volby jako je Franz a Fišerová, že v podstatě dělají loutky dvojce Zeman/Klaus.

Jsme společnost jelimanů. Zaplavená hloupostí. A dva o malinko chytřejší panáčci si z nás dělají stafáž jenom proto, že vidí dva tahy dopředu.

Ale s tím se asi nedá nic dělat. Spolenčost provádí dlouhobě dysgenickou politiku, a to jsou ty konce. Z tohoto jediného pohledu byl i Husákův režim lepší - aniž by chtěli, prováděli poměrně drsná eugenická opatření.

+2/−5
11.1.2013 8:45

L35u92k14á51š 34Š90m98a57h82e15l 2917464242744

Teď vám trochu nerozumím, co myslíte těmi "drsnými eugenickými opatřeními"??

+1/0
11.1.2013 8:54

A69n35t50o18n27í20n 42K39o95n18e68č25n52ý 1330447194816

Je to více věcí.

No třeba systém daní z příjmu.

Který byl postaven na výrazných slevách na dani za děti.

(Jistě byl zkřiven od ideálu pokřiveným systémem mezd, ale ani ty nebyly úplně křivé. prostě na děti dostávali rodiče peníze, jenom když bylui aspoň trochu schopní, a něco dělali. Narozdíl od současného systému, který dává porodné jenom chudobným).

Nebo třeba jedno velmi drsné eugenické opatření bylo normalizační systematické šlapaní po mladých chytrých lidech. Hodně chytrých mladých žen tak volilo útěk na mateřskou, protože jinak se tomu nedalo dobře uniknout. BYla to jediná cesta: buď tě budeme deptat, nutit tě dělat nástěnky, nutit tě účasti na schůzích, nebo dokonce nutit ke vstupu do KSČ, nebo budeš mít děti.

Hodně mladých žen tohle Další drsné eugenické opatření bylo zrušení jakékoliv pracovní kariéry pro nestraníky, zákaz cestování a limitování jakýchkoliv jiných zájmů. Prostě tehdy chytrá ženská o mnoho nepřišla, když se starala o děti.

0/0
11.1.2013 9:12

J67a71n 54M15o90t74ů17r85e92k 7620542111529

"volit kohokoliv jiného v prvním kole, znamená ve skutečnosti volit Zemana." - co takhle přestat volit proti někomu, ale volit podle toho, koho chcete, než koho nechcete? Od toho nechtění je až druhé kolo.

Kde berete tu jistotu o silném postavení Zemana?

0/0
11.1.2013 9:39
Foto

V47l24a51s40t90i83m37i52l 70Č21e26r84n84ý 3857413915

Myslím, že nemá šanci. Ale možná se pletu.

+1/−4
11.1.2013 8:47

R61a13d49e23k 88B49o23r 2796643864675

Aniž bych se chtěl dotknout jejích osobních kvalit, představitelka křesťanských hodnot není můj kandidát na prezidenta. Nejsem křesťan, ani jinak věřící, stejně tak jako drtivá většina tohoto národa a proto nechci v čele státu někoho kdo křesťanské hodnoty prosazuje.

0/−1
11.1.2013 9:08

V77í63t 22K29u66k32l19í24k 9164695503793

Přestože česká společnost je jedna z nejateističtějších na světě, křesťanské hodnoty jsou všude kolem Vás, i Vy jste v nich  vyrostl, je to součást české i evropské kultury. Mít křesťanské hodnoty ještě neznamená býti křesťanem. Jsme naprosto sekulární stát kde na politické úrovni není náboženství nijak prosazováno ani potlačováno. Takže Váš argument není příliš relevatní.;-)

+4/−1
11.1.2013 9:26

R95a93d40e37k 80B70o76r 2476133954695

Já se narodit v křesťanských hodnotách, tak se ani nenarodím. Matku by ukamenovali, v lepším případě šoupli na pranýř a já bych skončil někde v sirotčinci pro potěchu duchovních. To že někdo hlásá lásku k bližním, ještě neznamená že ji sám vyznává. Nemluvím teď o Roithové, ale o křesťanských církvích. Respektive největší z nich, římskokatolické. Pro mě naprosto netolerantní zájmový kroužek, který má rád maximálně sám sebe. Pokud by byl postaven na původních hodnotách, takhle by tato církev nikdy nevypadala. A jelikož je to hlavní představitelka křesťanství u nás, odmítám jej. A politickou stranu s tím spojenou též a tedy i její představitele.

+2/−5
11.1.2013 9:37

T18o76m68á69š 59V85e21l11e26m11a44n 4245725157333

"To že někdo hlásá lásku k bližním, ještě neznamená že ji sám vyznává."

To je logické. Ale není logické na tom založit tvrzení, že vše křesťanské je špatné. Holt soudíte jen podle bulváru a to už je zcela nesmyslné.

+1/0
11.1.2013 9:43

R58a17d31e72k 21B34o38r 2926353164285

Bulvár rozhodně nečtu ani neposlouchám. Církev hodnotím podle jejích činů. Zejména tu římskokatolickou. O jejích zločinech, netoleranci a pokrytectví je zcela zbytečné se tu rozepisovat. Nesmyslné je vaše tvrzení o tom, že soudím dle bulváru. Nemáte nejmenší tušení kde čerpám informace, neznáte mě, ale vše víte. Jak typické.

+1/−1
11.1.2013 9:55
Foto

M97a43r82i70e 56P39o95k91o44r80n63á 9355494160

Melete nesmysly. Vaši matku by nikdo neukamenoval, když se tady nekamenovalo nikdy. Jako amatérský genealog vidím ty nemanželské děti v matrikách a pokud nezemřeli v dětství, měly zhruba stejné šance jako ostatní, a to ve všech ohledech. Církev za nemanželské děti nikoho nechválila, to je jasné, ale stejně jako dnes odpouštěla. A možná více, než byli ochotni učinit běžní lidé. Roithová není představitelkou křesťanství, pouze těmito zásadami žije. Sám kardinál Vlk je nemanželským dítětem, vyrostl v rodině své později provdané matky, nikdo ho do sirotčince nešoupl. Nad křesťanskými hodnotami ohrnujete nos, ale na nich stojí naše civilizace, na žádných jiných.

+1/−1
11.1.2013 10:54

A38l11e79s 29B20a82d38u21r78a 9356627740965

Tady nikdo neohrnuje nos nad krestanskymi hodnotami, ale nad cirkvi samotnou, coz ma velmi malo spolecneho. Jako neverici uznavam krestanske hodnoty (stejne jako antikomunista uznavam Marxovy), ale cirkev bytostne nesnasim. Predstavitele cirkve jsou prvni, kteri porusuji desatero. Uvnitr cirkve vyladnou stejne nesvary jako v politice - mocenske boje, touha po majetku, potreba ovladat masy at uz lzivymi sliby ci vyhrozovanim. A hlavne - na kazdou haklivou otazku je stejna odpoved: proc byla valka? Protoze to tak Buh chtel. Co Buh cini, dobre cini, to uz tady mame ted, jesteze tomu Bohu uz koncni funkcni obdobi.

+1/−1
11.1.2013 11:19

A72l20e10s 55B94a57d35u56r27a 9756197820455

Tady to mame: proc je jasne, ze cirkev nikoho nechvalila za nemanzelske deti, co je na tom? A jeste strasnejsi veta je, ze odpoustela. Chapete tu strasnou namyslenost a presvedceni, ze maji na neco takove pravo? A pokud neodpousteli bezni (pro Vas asi neco podradneho), bylo to stjne jen proto, ze jim to cirkev natloukla do hlavy.

+2/0
11.1.2013 11:23

R79a88d44e76k 29B21o38r 2386393704125

Vůbec nechápete argumentaci. Použití argumentu ad absurdum nevyžaduje od oponenta vyvrácení samotného argumentu (o což se ze všech sil mylně snažíte), ale jeho myšlenky. Jak správně pochopil A.B. můj příspěvek je kritika církví!!!

0/0
11.1.2013 16:19

J53i29ř77í 27N28o23s72e86k 4274272267663

je to asi moje chyba ale lidovce nějak nemusím...:-)

0/0
11.1.2013 9:31

J81i16ř66í 62M38a15l81í15k 1319939622646

Paní Roithová je pro mne číslo dvě, ale nemá charisma, což by prezident měl mít, takže paní Táňa zcela jasně :-) Krásný den.

0/0
11.1.2013 10:13

R62a11d95e89k 81B84o61r 2946903884275

Proč by mělo vadit, že někdo na včerejší večer zvolil konfrontační způsob diskuze? Používá se i v prezidentských volbách v jiných zemích. Proč by se tam měli kandidáti jen vychvalovat? K vychvalování jejich minulosti stačí znát jejich skutky. Konfrontace v politických diskuzích je běžná. Včera se aspoň ukázalo kdo jak umí pohotově reagovat a nenechat se zatlačit do kouta. To je v politických jednáních časté a zvládat taková jednání je hodně důležité. Politik prostě musí umět mluvit, reagovat, zaútočit a odpovědět na útok. Politik který se zakoktá a zavzdušní nedokáže obhájit své názory a zájmy.

+2/0
11.1.2013 8:22

M66a28r63t53i73n 56U41r65b27a66n26e57c 3590112935702

Prezident, alespon v CR, nema mit roli vyznamneho ovlivnovatele udalosti. Nejde ho odvolat a nikomu se nezdpovida. On je vlastne program kandidatu pomerne absurdni veci, kdyz nemaji moc realnych pravomocich jak ho ovlivnovat. Predstava nekterych kandidatu, ze budou misto ustavniho soudu posuzovat ustavnost predkladanych zakonu me desi. V pripade prezidenta o ideologii vubec nejde (nemelo by jit). Proto je lepsi, alespon podle me, umirnenost kandidata.

0/0
11.1.2013 8:29

R56a33d14e49k 24B23o94r 2216953294195

Prezident není jakási beztvará, bezbarvá hmota. Je to nejvyšší politický reprezentat země. Jak vně, tak uvnitř státu. Ideologiii musí mít naopak velmi přesnou a musí ji umět obhájit. Zvlášť v politickém marasmu, který u nás panuje, je potřeba pevného názoru, umění stát si za ním a obhájit ho.

+2/0
11.1.2013 8:35

M31a63r25t29i75n 98U30r14b66a47n25e64c 3480132395192

Nejvyssi politicky reprezentant je premier, on vladne, on predklada navrhy, on by mel tvorit strategii. Nejsme USA, Francie apod. Prezident neni beztvara hmota, ale mel by spise garantovat nezavislost klicovych instituci (Ceska narodni banka, Ustavni soud) a mel by jmenovat takove lidi do tech instituci, aby v nich panovala pluralita nazoru a nikoliv, aby zastavali jeden konkretni (ideologicky) postoj. Proto je ideologicka vyhranenost spise na skodu.

0/0
11.1.2013 8:40

R90a16d69e40k 72B25o68r 2146453894945

Prezident České republiky je hlavou České republiky. Premiér má více výkonných pravomocí a funkcí, ale hlavou vně i uvnitř zůstává prezident. Politická vyhraněnost není na škodu ani u prezidenta ani u nikoho jiného. I prezident je politickým představitelem (nepleť si to s představitelem politické strany), a tam je politická vyhraněnost prostě nutností.

+1/0
11.1.2013 9:02

M55a20r93t59i14n 58U42r46b53a30n47e17c 3350942845732

Ja netvrdim ze neni politickym predstavitelem. Ale ma byt tim, kdo spis sjednocuje a ne tim, kdo se stavi na jednu starnu ideologickeho sporu o smerovani zeme. Prezident ma nekolik jmenovacich pravomoci, ale jinak nic. Ocekavat od nej, zasadni politicky vliv na spolecnost je nerealne.   Mimochodem je to tak spravne, protoze prezidenta nemuze nikdo odvolat. Proto nema mit prakticky zadne pravomoce a proto se ma spise starat o to, aby nazorova pestrost v klicovych institucich odpovidala nazorove pestrosti spolecnosti, nikoliv pouze jeho vlastnimu nazoru.Ale asi se neshodneme, nevadi, stastnou volbu ;-)

0/0
11.1.2013 9:14

R94a56d12e98k 81B76o96r 2406723914885

To že sjednocuje, přece neznamená že není politicky vyhraněn. To že je politicky vyhraněn, neznamená, že neumí jednat ze stranami zleva, či zprava. Upřímně řečeno, nedovedu si představit jak vypadá člověk názorově (předpokládám politicky názorově) pestrý. Šťastnou volbu nám všem :)

0/0
11.1.2013 9:30

M98a40r57t55i88n 13U83r61b10a30n56e30c 3180372185792

Ja netvrdim, ze kandidat ma byt nazorove pestry. Ja tvrdim, ze lide jmenovani do US a CNB maji byt lide ruznych nazoru. Vyhraneny clovek sjednocovat vetsinou nedokaze. Minimalne nekteri kandidati zatim ukazuji, ze nazorova vyhranenost spociva predevsim v negaci navrhu druhe strany, prakticky za vsech okolnosti. Vyhranenost vuci korupci, porusovani lidskych prav ci demokratickych principu je v poradku.

0/0
11.1.2013 9:35

R15a42d72e33k 85B51o77r 2616783504155

Tak pokračujem? :) Pořád sem píšete o US a ČNB. Tak zareaguji krátkou větou, byť to téma mě moc nezajímá. Do těch funkcí by měli být obsazování odborníci bez ohledu na politický názor, ten by neměl být vůbec zkoumán. A já se domnívám, že vyhraněnost politického názoru ještě neznamená absenci tolerance, umění naslouchat argumenty Trochu se mi zdá, že vy politickou vyhraněnost chápete jako směr k extrémismu. Ale já si myslím, že i politický vyhraněný člověk může dělat rozumná konsenzuální řešení. I politicky vyhraněný člověk může učinit rozhodnutí, které je kompromisní, protože tak zkrátka velí rozum. Jestliže se dostaneme v jednání do mrtvého bodu a je potřeba učinit kompromis aby se udál krok dále, učiní jej i politicky vyhraněný člověk, pokud se mu dostává rozumu. A to, aniž by se z něj najednou stal člověk politicky pestrý.

0/0
11.1.2013 10:08

M30a60r62t91i59n 31U80r44b15a79n38e57c 3170932465382

:) S tim, ze to muze dokazat souhlasim. Neverim, ze by to dokazal JD, alespon zatim ne. Ale nevylucuji to. Vede-li takovou kampan jakou vede, mam duvod verit tomu, ze bude takovym i prezidentem. Ruzni odbornici maji ruzne nazory, v obou pripadech (CNB i US) jde o nazory dane do velke miry i politickou orientaci. Ja bych rad aby byly v obou institucich lide ruznych nazoru (pokud Vam vadi to politicky, tak to beru, dulezitejsi je odborne ruznych).

0/0
11.1.2013 10:29

M84a91r72c50e98l60a 29P75a32s45k82o19v93a 8975844318127

v mém příspěvku chybí docela podstatné slovíčko "jen".bylo tím myšleno,že hodně diskutující se podle mého zaměřuje JEN na včerejší debatu.souhlasím s vámi.politik se musí umět vyjadřovat,musí umět obhájit svůj názor..to je jasné.jen o pravdivosti jejich slov můžeme pochybovat či nikoliv

0/0
11.1.2013 9:14

R61a15d98e31k 79B51o10r 2566733264295

Spíš více, než méně jsem reagoval na reakce na můj jiný příspěvek. Ale souhlas s vámi.

0/0
11.1.2013 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.