Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let. Zabíjeli hlavně mladí řidiči

Jako historický označuje policie uplynulý rok 2012. Na silnicích totiž zemřelo 681 lidí, což je nejnižší číslo od roku 1961, kdy se začala statistika vést. Hlavní problém policie vidí ve stavu silnic, které jsou mnohdy přetížené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e82t93r 21J10a97n20s21a 8398934184385

Tržile, Tržile...komu tím prospěješ.??...to chceš snad říci, že sociálnědemokratičtí hejtmani špatně pečují o silnice????....no ale hezky se hlásíš o tučnou prémii od policejního prezidenta za něco, co si ani neumíš spočítat a tak to blbě interpretuješ ve svůj prospěch....

0/0
8.1.2013 14:48

P64e29t36r 11J30a42n84s46a 8888934174765

No určitě to není prací policie....vedení evidence nikomu život ještě nezachránilo...je tam spousta jiných faktorů: jak zde již někdo poznamenal, rychlá pomoc díky mobilům, lepší vybavení a lepší techniky péče v lékařství, bezpečnější auta, mírná loňská zima - prakticky bez sněhu, drahé pohonné hmoty - jezdí se méně a úsporněji, řada vybodovaných řidičů....atd....a policie.?..tak ta ani náhodou, při jejím nesoustavném a nesystémovém stylu práce bez jakékoliv invence postihovat právě ty nebezpečné řidiče, to policie nikdy nebude....

0/0
8.1.2013 14:30

L31u57d74ě48k 54N51o24v34ý 2841689553361

řidiči ve věku 18-35 let zavinili 25% nehod. No, když bych vzal, že aktivně se jezdí zhruba do 70 a pak se přestává jezdit nebo se rozhodně najezdí mnohem míň, pak mi vychází, že mezi 18 a 35 lety je asi třetina řidičů. (35-18=17 a 70-18=52 --> 52/17=3,06) a to ještě nezapočítávám, že v této skupině je mnohem obvyklejší, že řídí ženy, než třeba ve skupině nad 50, takže bych se nedivil, kdyby řidiči ve věku 18-35 let tvořili podstatně více, než třetinu řidičů. Z takového úhlu pohledu už 25% zaviněných nehod nevypadá tak hrozně, což? :-) Pro pořádný výpočet by bylo ještě třeba znát i číslo, kolik toho řidiči ve které kategorii najezdí. Nicméně takto na první pohled na mě to číslo působí tak, že mladí řidiči ze statistiky nijak zvlášť nevybočují..

+4/0
8.1.2013 14:07

V56i48k51t23o18r 66J83o11h13á86n75e74k 4104594518700

Také jsem si toho nesmyslu všiml a spíše mě napadlo, že tam zřejmě mělo být kategorie 18-25 let.

0/0
8.1.2013 14:17

P58e82t16r 18J87a85n43s77a 8508454724835

...a vy si fakt myslíte, že u Policie ČR by mohl být někdo, kdo umí počítat???

0/0
8.1.2013 14:44

T51o93m 14K78o60u80d74e72l92k42a 5334794371331

Jednu velkou zásluhu prassaty skutečně mají, mohlo to být 680!

A ještě mají ti dva šmudlové při chvále prassatů drzost mluvit o bezohledných řidičích, kteří nedají přednost nebo nedají blinkr. Tomu říkám kanonáda do vlastních  řad! Kromě toho všeho, co již diskutující zmínili - lepší bezpečnost aut, mobily, vrtulníky, je třeba stále opakovat že příspěvek policie je v lepším případě nula, v horším případě to dopadne jako v Dobříši!

+3/−2
8.1.2013 13:26
Foto

A75l28e69š 97P72r53e91s71l62e36r 5844494271682

Jestli to už sem někdo napsal, pak se omlouvám. Kromě lepší bezpečnosti aut jsou hodně důležité mobily. Když někdo boural na okresce v dobách předmobilových, pak hozně dlouho trvalo, než někdo dojel k telefonu (a ten nebyl všade) a zavolal pomoc. Dneska je pomoc na místě během pár minut a to je hrozně důležité.

+5/0
8.1.2013 13:09

M61a18r45e66k 30H21r27u60b92y 6717952491778

Proto je take nalezite upravena statistika umrtnosti. Poslednich cca 5 let se jako obet dopravni nehody pocita jenom ten, kdo zemre behem 24 hodin po nehode. Do te doby se pocitaly obeti do 30 dnu. To tam to pak pekne klesa ;-)

+2/0
8.1.2013 13:13

J75a97n 64M49o81t37ů60r62e67k 7580802461989

No kolik lidí si myslíte, že zemře až třicet dnů (resp. později než za 24h) po nehodě? Nemyslím si, že jich zase bude nějaké závratné číslo.

+1/0
8.1.2013 13:18

M39a58r31e50k 51H74r40u56b14y 6407342871228

staci udrzet par hodin na pristrojich, nebo poseckat s podpisem umrtniho listu. Hned se nam to presype do jine kolonky ;-)

+1/−3
8.1.2013 13:22

R16a21d58e67k 76N36o76v14a23k 9954643709450

Myslíte že by chtěl někdo v nemocnici schválně čekat s podpisem UL,  jen aby se změnila statistika dopravy?

To myslíte opravdu vážně?

+1/0
8.1.2013 14:08

J89a17k98u49b 85S85e82m22e86r11á70d 2307536731461

obavam se ze mysli..holt lide jsou ruzni :-)

0/0
8.1.2013 16:33

L28u92d33ě25k 93N24o53v51ý 2191909133201

to druhé nikdo nedělá.. ovšem souhlasím s tím, že pokud se to změnilo (o čemž nevím, ještě nedávno jsem četl, že je to stále těch 30 dní), mělo by to významný vliv na statistiku

0/0
8.1.2013 14:10

K31a34r45e35l 85P80o39d73h66o95r41s83k11y 3355323982705

Kazdopadne se to zmenilo jednou, pocet mrtvych klesa porad...

0/0
8.1.2013 15:26

T65o15m15á33š 40Z75e76m71a46n 3295728744635

Něco okolo 10-15%, někde jsem viděl srovnání v grafu, jen to nemůžu najít v podkladech.

0/0
8.1.2013 14:45

R57o40m94a81n 72Č89e61c65h45u44r71a 6442729617959

Blábolíš...

0/0
8.1.2013 19:46

J91a40n 91M88o30t51ů47r34e97k 7140972931689

Těch věcí, které to výsledné číslo ovlivňují je spousta. Rozhodně je kravina svést to jen na práci policie a uvědomělejší řidiče.

+2/0
8.1.2013 13:16

I58v23a43n 19Z10y91k42á82n 9530153539596

Nižší úmrtnost osob ve vozidlech až na výjimky (viz. níže, akce proti podnapilým řidičům) nesouvisí s vyšším počtem bezpečnostních akcí. Smrťák se většinou stává kvůli nepozornosti, vysoké rychlosti a předjíždění a nebo nezohlednění stavu vozovky, tzn. opět vyšší rychlost. Je-li někdo nepozorný, tak tím spíš nevnímá, jestli je ten den Krištov a Policie hlídkuje. Má-li někdo potřebu spěchat a musí už předjíždět, tak kvůli respektování značek, rychlostních limitů, z obavy před policií, se mu zužuje počet úseků, kde může začít předjížděcí manévr. Menší výběr = pro spěchače větší stres a větší šance k chybám, bohužel i těm fatálním. No a nepřizpůsobení rychlosti vozovce, tam už vůbec není žádná vazba na hlídky. Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu. Takže tam nefiguruje žádná preventivní role policejních akcí. Objektivně jediné, kde může Policie a bodový systém sehrát pozitivní úlohu, je tlak na dodržování limitů v obcích, tzn. šance na snížení nehodovosti s chodci a městskými cyklisty. Zde to smysl nepochybně má. Tohle vše se týká řidičů střízlivých. Kde mohou mít policejní akce smysl, uznávám, jsou akce zaměřené na řidiče pod vlivem. Diskořidiči o víkendech, Velikonoce atp. V tom ostatním si ale Policie přisvojuje zásluhy, které jí reálně nenáleží.

0/0
8.1.2013 13:07

M18a18r98e69k 70H60r95u12b24y 6747532881798

Jinak doporucuji rozlisovat nezi vysokou rychlosti a neprimerenou rychlosti - zabiji ta druha

+1/0
8.1.2013 13:08
Foto

K85u42b15a 91R69ý83d68l 6905679966857

Copak ty ses nedíval na BESIP videa? Kde vždy platí, že pomalu=bezpečně a rychle = pirát?

+1/−2
8.1.2013 13:11

M30a38r34e71k 68H62r18u85b85y 6457702431398

Dival jsem se co jsem mohl, ty vydarene Rencovy klipy s prekvapivou zapletkou, barvitym dejem a uveritelne lidskymi postavami. Ale at delam co delam, nevidel jsem vic, nez vyhozenych 300 milionu :-/

+1/0
8.1.2013 13:15

R35a38d42e47k 96N65o43v47a88k 9304303169980

Renčovo klipy stály 150.

Nicméně to není jediné video, ještě má BESIP několikaminutovky v televizi snad několikrát každý den.

0/0
8.1.2013 14:22

M77i61c45h68a89l 26P50a12v82l49á31t 9703393554219

"Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu."

Tak to se velice mylite. Pokud Policie bude nehodu resit (treba kvuli pojistce), o par tisic Vas oberou.

+2/0
8.1.2013 13:12

I45v12a92n 49Z71y70k62á44n 9550353539706

Řešil jsem něco jiného, než Vy. Jedu v limitech, podle zákona, tak se jako že nemusím policie bát. A bumho, nezvládnuté vozidlo např. na ledu. Tzn. smrťáky se mohou stávat bez ohledu, jestli za bukem stojí policista nebo nestojí, pokud to auto nezvládnu a je šuma fuk, že jsem nejel v danou chvíli v rozporu s předpisy. Prostě fyzika je na prvním místě, i před zákony. Nehraje roli, jestli jsem jel s vědomím, že nesmím naprdnout policii.

0/0
8.1.2013 13:39

M40a52r81e48k 14H51r61u63b40y 6347502751798

Jaky smysl ma nasazeni passatu, kdyz dalnice jsou dlouhodobe nejbezpecnejsi komunikace? A ony byly nejake bezpecnostni akce? Za cely 2012 jsem policajta venku nepotkal :-/

+3/−1
8.1.2013 13:06

M26i88l32o54š 92B25é35m 6354869362533

Jediný smysl - výběr peněz. ;-)

+2/−1
8.1.2013 13:08

M27i36c65h36a16l 98P10a23v64l72á78t 9713393674829

Prachy, prachy, prachy, sakra hodne PRACHU! A propaganda taky neni k zahozeni.

+2/−1
8.1.2013 13:14

R66a87d93e57k 15N77o51v73a90k 9544723219100

Že jsou nejbezpečnější ještě neznamená že po nich nejezdí šílenci a prasátka.

Stačí jet z Prahy do Mirošovic a přestupky okolojedoucích řidičů nespočítáte

+1/0
8.1.2013 14:23

T42o37m44á14š 64Z55e94m86a24n 3945368334345

Ano, jízda v levém a prostředním pruhu a pravý je volný, toho vidím dost.

0/0
8.1.2013 14:48

J50a62n 25M52o19t60ů25r35e42k 7680472921779

"Hlavními důvody jsou podle policejního prezidia jak bezpečnostní akce, tak i změna chování řidičů. " ;-D - jo jo, není nad to si vycucnou závěr z prstu z nějaké statistiky ;-D - Hmm, a co třeba to, že dnešní auta jsou mnohem bezpečnější?

+3/−1
8.1.2013 13:01

J48i48r83i 91K44m61o35t87r 4224312451441

EU a stát nás všechny tak ochrání až umřem na rýmu:-)

+2/−1
8.1.2013 13:01

G67e73o21r87g 79K72o98m31b80e52r11e21c 9754111636601

jak pan reditel tak pan prezident policie se placej jen po ramenou. Aktivni a pasivni bezpecnost se neustale zvyuje a tim klesa i pocet mrtvych. Nehod pritom bylo o 6000 vic. Proste stary krapky postupne mizi ze silnic a jsou nahrazovany auty novejsimi a modernejsimy kde pri celnim narazu uz neodpochoduje motor az na predni sedacku. Vetsina  aut ma nekolik airbagu, asp, esp, abs, etc. Mizi smrtici aleje, rozsiruji se a odstranuji nebezpecne useky, etc. Po havariich je stale rychlejsi a kvalitnejsi osetreni lekarem. Tech veci je spousta co prispiva k zachrane lidskych zivotu co driv nebylo nebo nedostatecne. Ty jejich rychly Pasaty jsou knicemu kdyz vam na okrsce ze zatacky vyjede magor co ma misto svetel oslnovadla diky nepovolenym zarovkam a navic svetla neserizeny. Staci 1 sekunda co nic nevidite a ujedete pri 60 km/h 16 metru ktery muzou byt na konci smrtelny. A tech oslnovacu stale pribyva. Hlavne ze policajti cihaj jestli nejedete po dalnici nahodou 140 nebo jestli nemate 10m za ceduli kde zacina obec 54 km/h aby si vylepsili prijmy

+3/0
8.1.2013 12:58

M84a17r94e75k 65H71r77u55b47y 6397132901718

A kdyby se to nahodou nehybalo spravnym smerem, staci zase poupravit metodiku mereni ;-)

0/0
8.1.2013 13:07

J97a61k49u92b 17S73e92m50e23r53á88d 2747936561661

no nechci teda oslnovace nejak obhajovat, ale myslim si ze opravdu jen zlomek nehod je zpusoben timto

0/0
8.1.2013 16:36

L94u82d80ě68k 59N70o36v37ý 2241509683111

On byl rozdíl vysekat se ve stodvacítce a v dnešních autech.. víc bych v tom určitě nehledal. Co tam máte dál?

+5/−1
8.1.2013 12:40

M11i43l41o41š 42B95é39m 6194549482703

Nene, můžou za to passaty. ;-);-D

+3/−1
8.1.2013 12:56

L81u93k89á67š 43H92a50v85l90í77č30e88k 6518562313318

Co zvyšující se bezpečnost aut? Nemá vliv? Možná jsme konečně došli do bodu, že bezpečnost aut stoupla natolik, že předčí i narůstající hustotu dopravy. Porovnávat současnou dopravu s rokem 1961 je scestné. Vlivy jako stav komunikací se určitě také projevují, ale nemyslím si, že by dříve byly zásadně lepší nebo horší. V současné době jsou navíc výrazně více ničené - opět hustější dopravou.

+4/−1
8.1.2013 12:33

J21i36r34i 21S78i66m15a90k 9488798228563

tak pokud se jako etalon vezme Skoda 1000 MB, Skoda 100-110 a skoda 105-120, tak to byly vsecko stejne vergly, celni naraz do jineho auta=jista smrt, nejaky mensi naraz=velke riziko tezkeho zraneni, o aktivni bezpecnosti jako treba moznost srovnat smyk, brzdit, zrychlit, zatocit ani nemluvim.

Dneska to je tak, ze celni naraz do jineho auta je velke riziko tezkeho zraneni a mensi narazy se obejdou casto uplne bez nasledku, pricemz neni problem brzdit zrychlovat a zatacet i na tech tankodromech co tento stat nazyva cestami.

;-D

Ale policie ma jasno, je to tim, ze pouzivaji buzeracni metody ala radar u tabule konec obce a Prassaty.

+2/−1
8.1.2013 12:43

J41i96ř26í 56E50r43b19e85n 1653804686937

1000 MB a 100/110 ano, navíc s palivovou nádrží vpředu. Ale 105/120 bariérovou zkouškou prošla úspěšně a vyhověla předpisům EHK, jinak by se ani nemohla v desetitisících exportovat na západ!

0/−2
8.1.2013 12:50

J30i10r81i 19S33i22m51a89k 9848738178963

105/120 byla nahodou tak "bezvadne" vyvazena a mela tak "bezvadne" odladeny podvozek, ze od 110 km/h beznadejne plavala i na dalnici a o tech crashtestech si nedelam iluze, k cemu bezpecnostni sloupek volantu, kdyz se tomu po ofset narazu  v 40 km/h lamala strecha a predni kolo skoncilo prirazene az k sedadlu... ne nadarmo maji moderni auta v ramci deformacnich zon vyztuhy z vysokopevnostni oceli a pricne ulozene motory vepredu... s motorem vzadu je to mnohem obtiznejsi zadani.

+2/0
8.1.2013 12:54

J27i24ř59í 12E37r83b75e93n 1233374396587

Přední kola jdou ale mimo zónu ohrožující nohy a jako deformační zóna slouží celý předek bez nedeformovatelného motoru, zato s účinně pružícím rezervním kolem ;-) Najděte si na internetu originální záběry z crashtestů v 70. letech...

0/−1
8.1.2013 13:09

M79a14r42e10k 23H22r44u55b55y 6657262581658

105/120 byla navrzena na jiny druh provozu, za krapet jine doby. Nezapomente, ze 110 byla tehdy maximalni povolena rychlost na dalnici a po okreskach se jezdilo do 80.

0/0
8.1.2013 13:10

J33i81ř25í 66E70r66b55e33n 1183584336297

No to bezpochyby ano, v tom souhlasím (akorát že mimo obec se smělo až do roku 1989 jezdit 90, stejně tak v obci mezi 23. a 5. hodinou). Jen jsem chtěl říct, že 105/120 byla oproti MB a 100/110 mnohem bezpečnější. V pasivní i aktivní bezpečnosti byla o dost výše.

Samozřejmě s dneškem se to srovnávat nedá... stejně jako nelze poměřovat bezpečnost tehdejších peugeotů, volkswagenů a fiatů s dnešními.

0/0
9.1.2013 15:51

J58i83r38i 96D92o98b17r71ý 9518599523

"Na deset mrtvých cyklistů připadá jeden s ochrannou helmou a devět bez ní,"

To je silne zavadejici argument. Predstavte si, kdybych rekl ze pouze jeden z dvaceti cyklistu pouziva hlemu. Snadno bych pak odvodil, ze cykliste s helmou maji 2x VYSSI sanci na smrtelnou nehodu nez bez ni. Priklad je smysleny, ucelem je jen poukazat na zavadejici tvrzeni z clanku.

+7/−1
8.1.2013 12:24

O18n19d88ř71e60j 72P51u71t57n42a 9531704601935

Stejně tak mi přijde zavádějící, že čtvrtinu nehod způsobí mladí řidiči od 18 do 35 let. To by byl nadprůměr jenom v případě, že tito řidiči představují na silnici méně než čtvrtinu všech řidičů, což podle mě nemusí být pravda. Pokud jde na druhou stranu o ty cyklisty, řekl bych, že mnohem víc kilometrů se u nás celkem najezdí s helmou, než bez ní. To už o něčem vypovídá...

+4/−1
8.1.2013 12:33

J78i55r66i 72S13i56m94a82k 9768928628603

no to je sice fakt, ale pokud ohelmeny profi cyklista na zavodnim silnicnim kole ujede za hodinu 35 kilometru a ozralej deda jede z hospody na neosvetlenem kole bez prilby 5 kilasku skoro taky hodinu a po ceste jeste 10x spadne do prikopy a dojde tim k nejakemu zraneni, tak jaksik fakt ze ma nebo nema prilbu a ze toho najede malo na kilometry neni moc smerodatne...

problem je, ze jede ozralej na neosvetlenem kole..... ;-D

+1/−2
8.1.2013 12:39

T27o57m72á27š 51Z93e80m31a72n 3585608764825

Je logické že dědek v černém kabátu na ukrajině motající se v 1 v noci z hospody bude přejet s větší pravděpodobností než někdo kdo na kole jezdí pro radost v pestrém oblečení s odrazkami, blikačkami, světlem s kterým se dá jezdit i v nočním lese a s helmou na hlavě..

+3/−1
8.1.2013 12:42

J71i45r17i 61D70o26b39r66ý 9458979303

Pokud to postavite takto, mate pravdu. 

Ale jak to dopadne, kdy porovnam "strejce" jezdiciho kady den na kole do prace bez helmy a cyklistu, co s helmou pro radost objizdi hospody.

Tim nechci rict, ze je helma zbytecna. Jen rikam ze clanek a konec koncu i ja delame zavery z nedostatecnych dat.

+1/0
8.1.2013 12:50

J60a15r78o56s95l22a35v 22N77o97v21á34k 4238840258122

Řekl bych, že doplnění dat do dostatečna je v kompetenci každého slušně uvažujícího jedince. Statistická otázka poměru nehodovosti (je divné, že se nikde nepíše o počtu usmrcených) u "mladých" řidičů je v podstatě blbost (aspoň podle čísel v článku), naopak poměr zabitých cyklistů s helmou a bez ní jednoznačně vypovídá o oprávněnosti jejího používání. Protože helmu používá určitě víc než 10% cyklistů.

0/0
8.1.2013 13:54

J75a79r71o15s95l15a95v 29H83r58o75b25a32ř 2465311597223

Pro MV není problém ,tak jako s kandidáty na prezidenta, udělat z 9  třeba 6-ku,

a rázem je tu vynikající výsledek.Samá manipulace jako za totality.

0/−1
8.1.2013 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.