Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích zemřelo nejmíň lidí za 50 let. Zabíjeli hlavně mladí řidiči

Jako historický označuje policie uplynulý rok 2012. Na silnicích totiž zemřelo 681 lidí, což je nejnižší číslo od roku 1961, kdy se začala statistika vést. Hlavní problém policie vidí ve stavu silnic, které jsou mnohdy přetížené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19e31t89r 60J95a29n42s44a 8838904744125

Tržile, Tržile...komu tím prospěješ.??...to chceš snad říci, že sociálnědemokratičtí hejtmani špatně pečují o silnice????....no ale hezky se hlásíš o tučnou prémii od policejního prezidenta za něco, co si ani neumíš spočítat a tak to blbě interpretuješ ve svůj prospěch....

0/0
8.1.2013 14:48

P26e86t25r 80J31a57n92s73a 8348684384215

No určitě to není prací policie....vedení evidence nikomu život ještě nezachránilo...je tam spousta jiných faktorů: jak zde již někdo poznamenal, rychlá pomoc díky mobilům, lepší vybavení a lepší techniky péče v lékařství, bezpečnější auta, mírná loňská zima - prakticky bez sněhu, drahé pohonné hmoty - jezdí se méně a úsporněji, řada vybodovaných řidičů....atd....a policie.?..tak ta ani náhodou, při jejím nesoustavném a nesystémovém stylu práce bez jakékoliv invence postihovat právě ty nebezpečné řidiče, to policie nikdy nebude....

0/0
8.1.2013 14:30

L76u59d52ě45k 60N14o14v61ý 2251769683401

řidiči ve věku 18-35 let zavinili 25% nehod. No, když bych vzal, že aktivně se jezdí zhruba do 70 a pak se přestává jezdit nebo se rozhodně najezdí mnohem míň, pak mi vychází, že mezi 18 a 35 lety je asi třetina řidičů. (35-18=17 a 70-18=52 --> 52/17=3,06) a to ještě nezapočítávám, že v této skupině je mnohem obvyklejší, že řídí ženy, než třeba ve skupině nad 50, takže bych se nedivil, kdyby řidiči ve věku 18-35 let tvořili podstatně více, než třetinu řidičů. Z takového úhlu pohledu už 25% zaviněných nehod nevypadá tak hrozně, což? :-) Pro pořádný výpočet by bylo ještě třeba znát i číslo, kolik toho řidiči ve které kategorii najezdí. Nicméně takto na první pohled na mě to číslo působí tak, že mladí řidiči ze statistiky nijak zvlášť nevybočují..

+4/0
8.1.2013 14:07

V20i77k34t54o83r 76J11o89h92á34n18e64k 4534764878170

Také jsem si toho nesmyslu všiml a spíše mě napadlo, že tam zřejmě mělo být kategorie 18-25 let.

0/0
8.1.2013 14:17

P47e14t90r 42J70a47n24s44a 8258374824675

...a vy si fakt myslíte, že u Policie ČR by mohl být někdo, kdo umí počítat???

0/0
8.1.2013 14:44

T23o15m 70K15o19u89d35e46l79k91a 5824414441291

Jednu velkou zásluhu prassaty skutečně mají, mohlo to být 680!

A ještě mají ti dva šmudlové při chvále prassatů drzost mluvit o bezohledných řidičích, kteří nedají přednost nebo nedají blinkr. Tomu říkám kanonáda do vlastních  řad! Kromě toho všeho, co již diskutující zmínili - lepší bezpečnost aut, mobily, vrtulníky, je třeba stále opakovat že příspěvek policie je v lepším případě nula, v horším případě to dopadne jako v Dobříši!

+3/−2
8.1.2013 13:26
Foto

A56l33e81š 64P38r22e10s22l29e53r 5394544951932

Jestli to už sem někdo napsal, pak se omlouvám. Kromě lepší bezpečnosti aut jsou hodně důležité mobily. Když někdo boural na okresce v dobách předmobilových, pak hozně dlouho trvalo, než někdo dojel k telefonu (a ten nebyl všade) a zavolal pomoc. Dneska je pomoc na místě během pár minut a to je hrozně důležité.

+5/0
8.1.2013 13:09

M49a51r86e69k 71H39r84u83b43y 6827272721848

Proto je take nalezite upravena statistika umrtnosti. Poslednich cca 5 let se jako obet dopravni nehody pocita jenom ten, kdo zemre behem 24 hodin po nehode. Do te doby se pocitaly obeti do 30 dnu. To tam to pak pekne klesa ;-)

+2/0
8.1.2013 13:13

J14a75n 13M83o44t18ů88r81e85k 7320252241629

No kolik lidí si myslíte, že zemře až třicet dnů (resp. později než za 24h) po nehodě? Nemyslím si, že jich zase bude nějaké závratné číslo.

+1/0
8.1.2013 13:18

M24a83r60e74k 20H68r48u48b76y 6187622971578

staci udrzet par hodin na pristrojich, nebo poseckat s podpisem umrtniho listu. Hned se nam to presype do jine kolonky ;-)

+1/−3
8.1.2013 13:22

R10a46d38e59k 96N59o62v18a25k 9774203649560

Myslíte že by chtěl někdo v nemocnici schválně čekat s podpisem UL,  jen aby se změnila statistika dopravy?

To myslíte opravdu vážně?

+1/0
8.1.2013 14:08

J68a73k78u34b 87S72e85m20e64r73á24d 2947446501631

obavam se ze mysli..holt lide jsou ruzni :-)

0/0
8.1.2013 16:33

L32u16d27ě13k 46N15o58v90ý 2311329233101

to druhé nikdo nedělá.. ovšem souhlasím s tím, že pokud se to změnilo (o čemž nevím, ještě nedávno jsem četl, že je to stále těch 30 dní), mělo by to významný vliv na statistiku

0/0
8.1.2013 14:10

K46a52r58e36l 90P10o41d43h60o74r90s97k96y 3345423152125

Kazdopadne se to zmenilo jednou, pocet mrtvych klesa porad...

0/0
8.1.2013 15:26

T87o95m74á53š 44Z15e77m71a61n 3735358454595

Něco okolo 10-15%, někde jsem viděl srovnání v grafu, jen to nemůžu najít v podkladech.

0/0
8.1.2013 14:45

R78o87m44a23n 58Č28e63c41h79u43r68a 6592659347819

Blábolíš...

0/0
8.1.2013 19:46

J84a97n 44M27o62t26ů77r87e18k 7310742901849

Těch věcí, které to výsledné číslo ovlivňují je spousta. Rozhodně je kravina svést to jen na práci policie a uvědomělejší řidiče.

+2/0
8.1.2013 13:16

I11v55a50n 62Z55y25k61á41n 9780433919626

Nižší úmrtnost osob ve vozidlech až na výjimky (viz. níže, akce proti podnapilým řidičům) nesouvisí s vyšším počtem bezpečnostních akcí. Smrťák se většinou stává kvůli nepozornosti, vysoké rychlosti a předjíždění a nebo nezohlednění stavu vozovky, tzn. opět vyšší rychlost. Je-li někdo nepozorný, tak tím spíš nevnímá, jestli je ten den Krištov a Policie hlídkuje. Má-li někdo potřebu spěchat a musí už předjíždět, tak kvůli respektování značek, rychlostních limitů, z obavy před policií, se mu zužuje počet úseků, kde může začít předjížděcí manévr. Menší výběr = pro spěchače větší stres a větší šance k chybám, bohužel i těm fatálním. No a nepřizpůsobení rychlosti vozovce, tam už vůbec není žádná vazba na hlídky. Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu. Takže tam nefiguruje žádná preventivní role policejních akcí. Objektivně jediné, kde může Policie a bodový systém sehrát pozitivní úlohu, je tlak na dodržování limitů v obcích, tzn. šance na snížení nehodovosti s chodci a městskými cyklisty. Zde to smysl nepochybně má. Tohle vše se týká řidičů střízlivých. Kde mohou mít policejní akce smysl, uznávám, jsou akce zaměřené na řidiče pod vlivem. Diskořidiči o víkendech, Velikonoce atp. V tom ostatním si ale Policie přisvojuje zásluhy, které jí reálně nenáleží.

0/0
8.1.2013 13:07

M70a43r38e40k 49H71r59u16b43y 6547972561568

Jinak doporucuji rozlisovat nezi vysokou rychlosti a neprimerenou rychlosti - zabiji ta druha

+1/0
8.1.2013 13:08
Foto

K57u51b56a 23R53ý38d57l 6725239786347

Copak ty ses nedíval na BESIP videa? Kde vždy platí, že pomalu=bezpečně a rychle = pirát?

+1/−2
8.1.2013 13:11

M28a17r28e85k 89H89r31u36b11y 6877322751168

Dival jsem se co jsem mohl, ty vydarene Rencovy klipy s prekvapivou zapletkou, barvitym dejem a uveritelne lidskymi postavami. Ale at delam co delam, nevidel jsem vic, nez vyhozenych 300 milionu :-/

+1/0
8.1.2013 13:15

R11a87d29e91k 37N53o96v97a15k 9424713329820

Renčovo klipy stály 150.

Nicméně to není jediné video, ještě má BESIP několikaminutovky v televizi snad několikrát každý den.

0/0
8.1.2013 14:22

M15i30c22h38a52l 35P20a53v59l80á37t 9793413654759

"Policie mě nepokutuje za to, že na okresce s 90tkou dostanu smyk při 70tce a naperu to do stromu."

Tak to se velice mylite. Pokud Policie bude nehodu resit (treba kvuli pojistce), o par tisic Vas oberou.

+2/0
8.1.2013 13:12

I80v50a28n 50Z68y92k60á11n 9130743249736

Řešil jsem něco jiného, než Vy. Jedu v limitech, podle zákona, tak se jako že nemusím policie bát. A bumho, nezvládnuté vozidlo např. na ledu. Tzn. smrťáky se mohou stávat bez ohledu, jestli za bukem stojí policista nebo nestojí, pokud to auto nezvládnu a je šuma fuk, že jsem nejel v danou chvíli v rozporu s předpisy. Prostě fyzika je na prvním místě, i před zákony. Nehraje roli, jestli jsem jel s vědomím, že nesmím naprdnout policii.

0/0
8.1.2013 13:39

M90a56r84e44k 80H68r76u92b83y 6747772771268

Jaky smysl ma nasazeni passatu, kdyz dalnice jsou dlouhodobe nejbezpecnejsi komunikace? A ony byly nejake bezpecnostni akce? Za cely 2012 jsem policajta venku nepotkal :-/

+3/−1
8.1.2013 13:06

M34i11l31o55š 63B25é56m 6134789572453

Jediný smysl - výběr peněz. ;-)

+2/−1
8.1.2013 13:08

M49i20c30h78a39l 16P48a46v94l50á75t 9723893144439

Prachy, prachy, prachy, sakra hodne PRACHU! A propaganda taky neni k zahozeni.

+2/−1
8.1.2013 13:14

R94a65d87e97k 63N25o27v29a22k 9384443549100

Že jsou nejbezpečnější ještě neznamená že po nich nejezdí šílenci a prasátka.

Stačí jet z Prahy do Mirošovic a přestupky okolojedoucích řidičů nespočítáte

+1/0
8.1.2013 14:23

T95o66m37á51š 46Z63e64m50a62n 3385568874345

Ano, jízda v levém a prostředním pruhu a pravý je volný, toho vidím dost.

0/0
8.1.2013 14:48

J11a15n 35M30o66t35ů89r74e27k 7910862601379

"Hlavními důvody jsou podle policejního prezidia jak bezpečnostní akce, tak i změna chování řidičů. " ;-D - jo jo, není nad to si vycucnou závěr z prstu z nějaké statistiky ;-D - Hmm, a co třeba to, že dnešní auta jsou mnohem bezpečnější?

+3/−1
8.1.2013 13:01

J33i20r74i 75K78m43o48t20r 4934582861201

EU a stát nás všechny tak ochrání až umřem na rýmu:-)

+2/−1
8.1.2013 13:01

G32e37o75r86g 17K41o85m91b38e94r59e92c 9324631276621

jak pan reditel tak pan prezident policie se placej jen po ramenou. Aktivni a pasivni bezpecnost se neustale zvyuje a tim klesa i pocet mrtvych. Nehod pritom bylo o 6000 vic. Proste stary krapky postupne mizi ze silnic a jsou nahrazovany auty novejsimi a modernejsimy kde pri celnim narazu uz neodpochoduje motor az na predni sedacku. Vetsina  aut ma nekolik airbagu, asp, esp, abs, etc. Mizi smrtici aleje, rozsiruji se a odstranuji nebezpecne useky, etc. Po havariich je stale rychlejsi a kvalitnejsi osetreni lekarem. Tech veci je spousta co prispiva k zachrane lidskych zivotu co driv nebylo nebo nedostatecne. Ty jejich rychly Pasaty jsou knicemu kdyz vam na okrsce ze zatacky vyjede magor co ma misto svetel oslnovadla diky nepovolenym zarovkam a navic svetla neserizeny. Staci 1 sekunda co nic nevidite a ujedete pri 60 km/h 16 metru ktery muzou byt na konci smrtelny. A tech oslnovacu stale pribyva. Hlavne ze policajti cihaj jestli nejedete po dalnici nahodou 140 nebo jestli nemate 10m za ceduli kde zacina obec 54 km/h aby si vylepsili prijmy

+3/0
8.1.2013 12:58

M22a44r38e14k 41H70r87u84b16y 6237272611398

A kdyby se to nahodou nehybalo spravnym smerem, staci zase poupravit metodiku mereni ;-)

0/0
8.1.2013 13:07

J47a90k82u96b 53S79e28m58e87r35á62d 2917116441101

no nechci teda oslnovace nejak obhajovat, ale myslim si ze opravdu jen zlomek nehod je zpusoben timto

0/0
8.1.2013 16:36

L22u66d98ě19k 16N62o86v97ý 2351259233571

On byl rozdíl vysekat se ve stodvacítce a v dnešních autech.. víc bych v tom určitě nehledal. Co tam máte dál?

+5/−1
8.1.2013 12:40

M34i76l92o94š 19B40é50m 6794749722743

Nene, můžou za to passaty. ;-);-D

+3/−1
8.1.2013 12:56

L50u64k92á25š 32H50a31v68l36í80č64e23k 6478642253128

Co zvyšující se bezpečnost aut? Nemá vliv? Možná jsme konečně došli do bodu, že bezpečnost aut stoupla natolik, že předčí i narůstající hustotu dopravy. Porovnávat současnou dopravu s rokem 1961 je scestné. Vlivy jako stav komunikací se určitě také projevují, ale nemyslím si, že by dříve byly zásadně lepší nebo horší. V současné době jsou navíc výrazně více ničené - opět hustější dopravou.

+4/−1
8.1.2013 12:33

J77i73r33i 17S18i19m46a35k 9358548398513

tak pokud se jako etalon vezme Skoda 1000 MB, Skoda 100-110 a skoda 105-120, tak to byly vsecko stejne vergly, celni naraz do jineho auta=jista smrt, nejaky mensi naraz=velke riziko tezkeho zraneni, o aktivni bezpecnosti jako treba moznost srovnat smyk, brzdit, zrychlit, zatocit ani nemluvim.

Dneska to je tak, ze celni naraz do jineho auta je velke riziko tezkeho zraneni a mensi narazy se obejdou casto uplne bez nasledku, pricemz neni problem brzdit zrychlovat a zatacet i na tech tankodromech co tento stat nazyva cestami.

;-D

Ale policie ma jasno, je to tim, ze pouzivaji buzeracni metody ala radar u tabule konec obce a Prassaty.

+2/−1
8.1.2013 12:43

J56i54ř34í 34E18r80b75e76n 1773224346757

1000 MB a 100/110 ano, navíc s palivovou nádrží vpředu. Ale 105/120 bariérovou zkouškou prošla úspěšně a vyhověla předpisům EHK, jinak by se ani nemohla v desetitisících exportovat na západ!

0/−2
8.1.2013 12:50

J13i57r61i 79S51i87m19a31k 9768258578573

105/120 byla nahodou tak "bezvadne" vyvazena a mela tak "bezvadne" odladeny podvozek, ze od 110 km/h beznadejne plavala i na dalnici a o tech crashtestech si nedelam iluze, k cemu bezpecnostni sloupek volantu, kdyz se tomu po ofset narazu  v 40 km/h lamala strecha a predni kolo skoncilo prirazene az k sedadlu... ne nadarmo maji moderni auta v ramci deformacnich zon vyztuhy z vysokopevnostni oceli a pricne ulozene motory vepredu... s motorem vzadu je to mnohem obtiznejsi zadani.

+2/0
8.1.2013 12:54

J73i59ř29í 24E20r62b72e75n 1953954446287

Přední kola jdou ale mimo zónu ohrožující nohy a jako deformační zóna slouží celý předek bez nedeformovatelného motoru, zato s účinně pružícím rezervním kolem ;-) Najděte si na internetu originální záběry z crashtestů v 70. letech...

0/−1
8.1.2013 13:09

M10a88r45e68k 52H89r35u73b25y 6717362651308

105/120 byla navrzena na jiny druh provozu, za krapet jine doby. Nezapomente, ze 110 byla tehdy maximalni povolena rychlost na dalnici a po okreskach se jezdilo do 80.

0/0
8.1.2013 13:10

J36i14ř58í 38E81r92b81e93n 1143194976287

No to bezpochyby ano, v tom souhlasím (akorát že mimo obec se smělo až do roku 1989 jezdit 90, stejně tak v obci mezi 23. a 5. hodinou). Jen jsem chtěl říct, že 105/120 byla oproti MB a 100/110 mnohem bezpečnější. V pasivní i aktivní bezpečnosti byla o dost výše.

Samozřejmě s dneškem se to srovnávat nedá... stejně jako nelze poměřovat bezpečnost tehdejších peugeotů, volkswagenů a fiatů s dnešními.

0/0
9.1.2013 15:51

J12i11r80i 25D89o57b13r68ý 9258219973

"Na deset mrtvých cyklistů připadá jeden s ochrannou helmou a devět bez ní,"

To je silne zavadejici argument. Predstavte si, kdybych rekl ze pouze jeden z dvaceti cyklistu pouziva hlemu. Snadno bych pak odvodil, ze cykliste s helmou maji 2x VYSSI sanci na smrtelnou nehodu nez bez ni. Priklad je smysleny, ucelem je jen poukazat na zavadejici tvrzeni z clanku.

+7/−1
8.1.2013 12:24

O97n82d56ř61e53j 30P91u53t32n25a 9651804801785

Stejně tak mi přijde zavádějící, že čtvrtinu nehod způsobí mladí řidiči od 18 do 35 let. To by byl nadprůměr jenom v případě, že tito řidiči představují na silnici méně než čtvrtinu všech řidičů, což podle mě nemusí být pravda. Pokud jde na druhou stranu o ty cyklisty, řekl bych, že mnohem víc kilometrů se u nás celkem najezdí s helmou, než bez ní. To už o něčem vypovídá...

+4/−1
8.1.2013 12:33

J92i12r91i 35S29i81m85a44k 9868378108773

no to je sice fakt, ale pokud ohelmeny profi cyklista na zavodnim silnicnim kole ujede za hodinu 35 kilometru a ozralej deda jede z hospody na neosvetlenem kole bez prilby 5 kilasku skoro taky hodinu a po ceste jeste 10x spadne do prikopy a dojde tim k nejakemu zraneni, tak jaksik fakt ze ma nebo nema prilbu a ze toho najede malo na kilometry neni moc smerodatne...

problem je, ze jede ozralej na neosvetlenem kole..... ;-D

+1/−2
8.1.2013 12:39

T70o55m55á25š 67Z31e53m56a95n 3845608114385

Je logické že dědek v černém kabátu na ukrajině motající se v 1 v noci z hospody bude přejet s větší pravděpodobností než někdo kdo na kole jezdí pro radost v pestrém oblečení s odrazkami, blikačkami, světlem s kterým se dá jezdit i v nočním lese a s helmou na hlavě..

+3/−1
8.1.2013 12:42

J71i87r53i 27D46o33b17r78ý 9328649373

Pokud to postavite takto, mate pravdu. 

Ale jak to dopadne, kdy porovnam "strejce" jezdiciho kady den na kole do prace bez helmy a cyklistu, co s helmou pro radost objizdi hospody.

Tim nechci rict, ze je helma zbytecna. Jen rikam ze clanek a konec koncu i ja delame zavery z nedostatecnych dat.

+1/0
8.1.2013 12:50

J31a82r79o33s70l97a14v 84N15o96v15á34k 4318770678682

Řekl bych, že doplnění dat do dostatečna je v kompetenci každého slušně uvažujícího jedince. Statistická otázka poměru nehodovosti (je divné, že se nikde nepíše o počtu usmrcených) u "mladých" řidičů je v podstatě blbost (aspoň podle čísel v článku), naopak poměr zabitých cyklistů s helmou a bez ní jednoznačně vypovídá o oprávněnosti jejího používání. Protože helmu používá určitě víc než 10% cyklistů.

0/0
8.1.2013 13:54

J94a30r76o64s39l13a81v 12H44r61o36b18a14ř 2445491497723

Pro MV není problém ,tak jako s kandidáty na prezidenta, udělat z 9  třeba 6-ku,

a rázem je tu vynikající výsledek.Samá manipulace jako za totality.

0/−1
8.1.2013 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.