Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pilotovi upadl ve vzduchu podvozek, přesto šťastně přistál

Jedenadvacetiletý čínský pilot měl štěstí v neštěstí, když se mu v Austrálii podařilo bezpečně přistát s malým letadlem i přesto, že stroji ještě ve vzduchu upadlo z podvozku kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e85t30r 12S39e33d41l98á30k 3964495441574

Zajímalo by mě, jak se stane, že za letu upadne podvozek...

0/0
8.1.2013 7:36
Foto

M77i80c86h65a83l 86Ř34e41h91á57č25e69k 8575157528

Třeba střet s ptákem. U letadel se zatahovacím podvozkem to může být i let s vysunutým podvozkem / vysouvání podvozku při vyšší rychlosti, než je limit (pak na podvozek působí aerodynamické síly vyšší, než na to je stavěný).

Pravděpodobnější ale je, že to bylo během vzletu - tam je možností na poškození podvozku více, zvláště při vzletu z měkké plochy.

0/0
8.1.2013 12:50

P11e50t35r 22S38e12d35l51á38k 3914445381644

Ale tohle není RG. Za prvé má příďák papuči a za druhé jsou vidět pevně přidělané nohy hlavního podvozku s aerodynamickým tvarem nohy. Takže podvozek musí vydržet i Vne a myslím si, že i zásah nějakou slepicí. Letěl z Melbourne. Pochybuju, že z trávy. Austrálie není Česko. Tady se stalo něco jinýho než překročení rychlosti, nebo srážka s ptákem.

0/0
9.1.2013 8:56

P92e76t52r 69S40e71d25l46á18k 3824755921834

Určitě bych nenechával běžet motor. Kdyby to nevydržel příďák, aby to nesekalo vrtulí do země.

+3/−4
7.1.2013 16:07

O25n65d79ř76e11j 87K96o29l69á27ř 1703965163651

Přistávat s vypnutým motorem je daleko náročnější a nebezpečnější.

+4/−1
7.1.2013 16:08

P42e51t31r 72S17e43d63l11á29k 3414775611744

Pročpak?

0/−4
7.1.2013 16:10

O39n59d26ř35e69j 42K61o10l47á53ř 1193315273671

Motor vytváří tah - regulací výkonu lze regulovat rychlost klesání, snadno se jím opraví chyby při přiblížení se pádové rychlosti, nebo se dá zachránit nezdařený pokus, což obzvláště v takových situacích jako tato bývá časté.

Bez motoru nemáte na výběr, letadlo se chová jinak než jste zvyklý, i malá chyba může skončit tragicky. Samozřejmě že při náletu 10000 je možné ledasco, ale toto není ten případ.

+5/0
7.1.2013 16:16

P66e86t21r 19S27e18d98l18á13k 3544805551604

Nouzák. Když mi chcípne motor, taky to musím dát na poprvé. Já jsem ale nemluvil o finále bez motoru. Stáhl bych mu mix těsně před přechodovým obloukem.

+2/−2
7.1.2013 16:21

O15n63d89ř50e27j 84K62o37l85á18ř 1273335533951

OK

0/0
7.1.2013 16:25
Foto

M43i25c83h64a84l 94Ř33e46h91á29č32e74k 8175927828

Pan Sedlák má pravdu. Motor se v takovém případě skutečně vypíná, a to těsně před dosednutím v okamžiku, kdy se normálně stahuje plyn na volnoběh. Kromě vypnutí motoru se ještě zajišťuje letadlo - vypíná se palivový systém, elektrika, atd. Vše za účelem zmenšení pravděpodobnosti požáru a zabránění poškození motorového lože při násilném zastavení motoru vrtulí.

0/0
7.1.2013 16:21

O97n20d71ř78e90j 44K25o84l25á32ř 1233985443231

To máte pravdu, že těsně před dosednutím by motor mohl vypnout. Jenže když dosedl tak tvrdě, evidentně měl práci s něčím jiným. Nezkušený pilot. Nic ve zlém.

+2/0
7.1.2013 16:25

P89e76t93r 42S53e24d23l78á17k 3874355381394

Ano, ano, všechno to je v příručce. Pan Kolář ji buď nečet, nebo není pilot :D

0/−1
7.1.2013 16:26

O56n95d66ř29e73j 90K57o94l73á12ř 1473375733301

Obojí je správně.;-)

+6/0
7.1.2013 16:30

O26n49d50ř94e27j 39K13o48l15á19ř 1953985143561

To přistání odpovídalo malému náletu pilota. Posadil to velice tvrdě a prakticky hned na poškozenou nohu. Profík by zlehka přistál na dvě zdravé nohy a držel by letadlo co nejdéle na "levém náklonu", takže by poškození letadla ve výsledku bylo mnohem menší.

+4/−2
7.1.2013 14:46

R69o80b24e82r33t 24P50a93c66i36n48a 7964959845251

Tak na 120 hodin a totalni vynervovani to bylo asi dobry. Hlavne ze to nerozesmal na kusy a ze vylezl po svych. Profik jako takovy z nej teprve bude, ale zase uz vi, ze to dokaze. Kazdopadne R^

+4/0
7.1.2013 16:04

O56n76d92ř12e28j 94K49o14l49á29ř 1283435573901

Víc štěstí než rozumu. Ani se zdravým podvozkem se tak tvrdě nepřistává, natož s poškozeným - to se každý snaží sednout jak do peřin.

+2/0
7.1.2013 16:07

P20e58t92r 75S74e70d58l60á53k 3704465801284

Bál se Zeměkoule, tak to utrápil a pal upadl...Po dvou hodinách, co byste chtěli? Stres, únava, špatný odhad výšky, to všechno se na tom podepíše...

+2/0
7.1.2013 16:17

E53d65a 78D70r61á20b45e85k 7249552933647

podle videa foukal docela silný vítr, ale je fakt že s tím praštil jak kdyby se mu chtělo na wc;-D

0/0
7.1.2013 22:48
Foto

M36i50c46h66a90l 23Ř65e57h28á90č65e89k 8455527248

Podrovnal vysoko, proto mu to nakonec šlo tak k zemi.

Pravé křídlo ale držel nad zemí skoro až do poslední chvíle; křídlo začal dřít o zem až teprve po vyjetí na trávu a po otočení skoro o celých 180 stupňů. Že se ta plandající noha tře o zem nemá na nic vliv, a ten první dotyk kusem pravé nohy, pokud se vůbec stal, tak neměl zásadní vliv. Skoro po celý dojezd křídlo držel nad zemí.

Levý náklon lze držet jen při vysoké rychlosti; jednak je třeba, aby pravou část držel vztlak, a jednak je třeba, aby směrovkou byl schopen vyrovnávat větší odpor toho křídla, které chce držet nahoře; obojí jde tím hůř, čím pomaleji jede.

Mně přijde, že až na to podrovnání se mu to docela povedlo.

+1/0
7.1.2013 20:22

P78a74v58e48l 46M49i33k87u93l13a 6428143866627

Perfektně zvládnuté přistání, snad ani nebyl nutný zásah hasičů. I když nevím, třeba doutnal spodek letounu...

Každopádně dobrá práce R^

+7/−1
7.1.2013 13:48

V36i82k18t55o18r 83W56o92l13f 8352788803906

Nejspíš preventivní opatření.

+2/0
7.1.2013 14:06

Z82d11e50n10e95k 13L70o98v46e89c67e10k 5609925466599

Urcite

0/0
7.1.2013 15:51
Foto

M64i40c56h11a19l 17Ř18e96h41á26č44e96k 8825747478

Požár v takových situacích způsobí většinou palivo, které se dostane na rozpálené kovové části - ať už části motoru, horké brzdy, nebo spodek karoserie, který by byl zahřátý díky tření o zem. Proto se to většinou stříká pěnou i v případě, že žádný oheň nevznikne. Benzín vytékající z naprasklé nádrže může chytnout třeba až po několika minutách.

+1/0
7.1.2013 20:26

J94a48n 37K84á33r14n95í24k 6285624747882

Spíš víc než štěstí, než rozumu. Seknul s tim jak s prací a přitom nevypnul před dosednutím ani palivo, ani elektriku. Zaplať pánbůh, že to dobře dopadlo.

0/0
7.1.2013 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.