Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Pilotovi upadl ve vzduchu podvozek, přesto šťastně přistál

Jedenadvacetiletý čínský pilot měl štěstí v neštěstí, když se mu v Austrálii podařilo bezpečně přistát s malým letadlem i přesto, že stroji ještě ve vzduchu upadlo z podvozku kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P12e53t56r 15S63e21d43l58á90k 3874935391414

Zajímalo by mě, jak se stane, že za letu upadne podvozek...

0/0
8.1.2013 7:36
Foto

M24i70c17h58a59l 82Ř72e35h91á38č23e17k 8165707748

Třeba střet s ptákem. U letadel se zatahovacím podvozkem to může být i let s vysunutým podvozkem / vysouvání podvozku při vyšší rychlosti, než je limit (pak na podvozek působí aerodynamické síly vyšší, než na to je stavěný).

Pravděpodobnější ale je, že to bylo během vzletu - tam je možností na poškození podvozku více, zvláště při vzletu z měkké plochy.

0/0
8.1.2013 12:50

P37e23t41r 67S28e10d52l43á52k 3494435791684

Ale tohle není RG. Za prvé má příďák papuči a za druhé jsou vidět pevně přidělané nohy hlavního podvozku s aerodynamickým tvarem nohy. Takže podvozek musí vydržet i Vne a myslím si, že i zásah nějakou slepicí. Letěl z Melbourne. Pochybuju, že z trávy. Austrálie není Česko. Tady se stalo něco jinýho než překročení rychlosti, nebo srážka s ptákem.

0/0
9.1.2013 8:56

P46e90t90r 73S98e17d41l80á92k 3104175371614

Určitě bych nenechával běžet motor. Kdyby to nevydržel příďák, aby to nesekalo vrtulí do země.

+3/−4
7.1.2013 16:07

O70n20d24ř43e96j 57K49o67l31á77ř 1553355203411

Přistávat s vypnutým motorem je daleko náročnější a nebezpečnější.

+4/−1
7.1.2013 16:08

P71e36t63r 19S25e13d14l87á11k 3474495181974

Pročpak?

0/−4
7.1.2013 16:10

O39n92d43ř23e34j 40K65o38l41á29ř 1183515853391

Motor vytváří tah - regulací výkonu lze regulovat rychlost klesání, snadno se jím opraví chyby při přiblížení se pádové rychlosti, nebo se dá zachránit nezdařený pokus, což obzvláště v takových situacích jako tato bývá časté.

Bez motoru nemáte na výběr, letadlo se chová jinak než jste zvyklý, i malá chyba může skončit tragicky. Samozřejmě že při náletu 10000 je možné ledasco, ale toto není ten případ.

+5/0
7.1.2013 16:16

P10e25t22r 44S47e87d75l69á53k 3384895901344

Nouzák. Když mi chcípne motor, taky to musím dát na poprvé. Já jsem ale nemluvil o finále bez motoru. Stáhl bych mu mix těsně před přechodovým obloukem.

+2/−2
7.1.2013 16:21

O57n82d19ř75e93j 88K58o19l73á87ř 1643305943541

OK

0/0
7.1.2013 16:25
Foto

M12i39c17h55a66l 38Ř72e13h72á87č13e12k 8305327698

Pan Sedlák má pravdu. Motor se v takovém případě skutečně vypíná, a to těsně před dosednutím v okamžiku, kdy se normálně stahuje plyn na volnoběh. Kromě vypnutí motoru se ještě zajišťuje letadlo - vypíná se palivový systém, elektrika, atd. Vše za účelem zmenšení pravděpodobnosti požáru a zabránění poškození motorového lože při násilném zastavení motoru vrtulí.

0/0
7.1.2013 16:21

O49n14d32ř43e16j 18K54o32l52á24ř 1613375303361

To máte pravdu, že těsně před dosednutím by motor mohl vypnout. Jenže když dosedl tak tvrdě, evidentně měl práci s něčím jiným. Nezkušený pilot. Nic ve zlém.

+2/0
7.1.2013 16:25

P36e56t23r 51S42e72d39l46á82k 3334625601534

Ano, ano, všechno to je v příručce. Pan Kolář ji buď nečet, nebo není pilot :D

0/−1
7.1.2013 16:26

O20n30d72ř90e68j 35K49o34l83á42ř 1863885453561

Obojí je správně.;-)

+6/0
7.1.2013 16:30

O16n64d40ř14e11j 51K76o45l40á89ř 1593865593391

To přistání odpovídalo malému náletu pilota. Posadil to velice tvrdě a prakticky hned na poškozenou nohu. Profík by zlehka přistál na dvě zdravé nohy a držel by letadlo co nejdéle na "levém náklonu", takže by poškození letadla ve výsledku bylo mnohem menší.

+4/−2
7.1.2013 14:46

R13o30b97e80r54t 64P44a11c78i32n92a 7114809115521

Tak na 120 hodin a totalni vynervovani to bylo asi dobry. Hlavne ze to nerozesmal na kusy a ze vylezl po svych. Profik jako takovy z nej teprve bude, ale zase uz vi, ze to dokaze. Kazdopadne R^

+4/0
7.1.2013 16:04

O24n35d61ř96e25j 32K80o52l28á60ř 1183765743891

Víc štěstí než rozumu. Ani se zdravým podvozkem se tak tvrdě nepřistává, natož s poškozeným - to se každý snaží sednout jak do peřin.

+2/0
7.1.2013 16:07

P82e41t81r 75S19e31d62l43á16k 3444805221154

Bál se Zeměkoule, tak to utrápil a pal upadl...Po dvou hodinách, co byste chtěli? Stres, únava, špatný odhad výšky, to všechno se na tom podepíše...

+2/0
7.1.2013 16:17

E84d17a 20D98r70á74b91e26k 7639962883437

podle videa foukal docela silný vítr, ale je fakt že s tím praštil jak kdyby se mu chtělo na wc;-D

0/0
7.1.2013 22:48
Foto

M16i31c77h78a29l 45Ř86e69h21á95č90e21k 8345707798

Podrovnal vysoko, proto mu to nakonec šlo tak k zemi.

Pravé křídlo ale držel nad zemí skoro až do poslední chvíle; křídlo začal dřít o zem až teprve po vyjetí na trávu a po otočení skoro o celých 180 stupňů. Že se ta plandající noha tře o zem nemá na nic vliv, a ten první dotyk kusem pravé nohy, pokud se vůbec stal, tak neměl zásadní vliv. Skoro po celý dojezd křídlo držel nad zemí.

Levý náklon lze držet jen při vysoké rychlosti; jednak je třeba, aby pravou část držel vztlak, a jednak je třeba, aby směrovkou byl schopen vyrovnávat větší odpor toho křídla, které chce držet nahoře; obojí jde tím hůř, čím pomaleji jede.

Mně přijde, že až na to podrovnání se mu to docela povedlo.

+1/0
7.1.2013 20:22

P89a79v28e27l 26M13i27k95u44l17a 6618463116817

Perfektně zvládnuté přistání, snad ani nebyl nutný zásah hasičů. I když nevím, třeba doutnal spodek letounu...

Každopádně dobrá práce R^

+7/−1
7.1.2013 13:48

V73i28k43t91o42r 12W10o84l63f 8862978923526

Nejspíš preventivní opatření.

+2/0
7.1.2013 14:06

Z92d87e26n98e73k 10L94o12v45e44c78e72k 5399885346429

Urcite

0/0
7.1.2013 15:51
Foto

M70i67c97h84a86l 47Ř76e57h29á91č68e78k 8155257418

Požár v takových situacích způsobí většinou palivo, které se dostane na rozpálené kovové části - ať už části motoru, horké brzdy, nebo spodek karoserie, který by byl zahřátý díky tření o zem. Proto se to většinou stříká pěnou i v případě, že žádný oheň nevznikne. Benzín vytékající z naprasklé nádrže může chytnout třeba až po několika minutách.

+1/0
7.1.2013 20:26

J29a32n 60K33á18r28n18í86k 6465164797382

Spíš víc než štěstí, než rozumu. Seknul s tim jak s prací a přitom nevypnul před dosednutím ani palivo, ani elektriku. Zaplať pánbůh, že to dobře dopadlo.

0/0
7.1.2013 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.