Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další tragické znásilnění v Indii. Pachatelé předchozího stojí před soudem

V Indii se odehrálo další hromadné znásilnění mladé dívky s tragickým koncem. Obětí se stala 21letá dívka. Její mrtvé tělo nalezli o víkendu. Dva násilníci již byli dopadeni, třetí stále uniká spravedlnosti. Pětice pachatelů předchozího útoku na 23letou studentku medicíny Džjoti Singh Pandejovou mezitím v pondělí poprvé stanula před soudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a28r31t16i47n 12T49o54č92í90k 8549698323147

Je smutné, že i pro zrušení anonymity na iDnes se řada diskutujících vyjadřuje k nedůležitosti zpravodajství z Indie (ač si dá tu práci do diskuse přispět), k národním "špecifikám" Indie - znásilňují se tam přeci vesele každý den, tak proč se jim do toho plést... o hledání paralel mezi Indy a "naší menšinou" ani nemluvě. Já naopak do diskusí prakticky nepřispívám, a o nedobrém zvyku českých médií přebírat zahraniční zpravodajství ze staré dobré spolehlivé BBC ap. si nemyslím nic dobrého, nicméně tento případ dostatečně otřesný a závažný je, že hýbe i miliardovou Indií. Indická střední třída není jen teorie, lidé chtějí, aby stát neselhával (v čem se to liší od ČR?), zajišťoval bezpečnost, aby dcera mohla pracovat jako lékařka a pomoci rodině, která do ní investovala... No a především, nejedná se zde o pouhé "vynucené podvolení násilníkům" - předmětem činu byl podle dostupných zpráv jakýsi hever (!), oběť byla vyhozena na ulici s vnitřními orgány vně těla, na milost a nemilost kolemjdoucím. 23- letá oběť ještě vypovídala polici, hovořila s rodiči, chtěla přežít - nepodařilo se. Brutalita otřásla i Indií, normálně otupělou vůči násilí a lidskému neštěstí. Časy se zvolna mění i tam. Takže, milí (někteří) kolegové diskutující, chtělo by to trochu empatie a inteligence, pokud Vás téma moc nezajímá a nemáte co dělat, odreagujte se prosím v jiné diskusi, kde to nebude působit tak cynicky. !

+11/−1
7.1.2013 14:35

M86i30r68k88a 11N91o86v67o76t75n21á 8522900786315

Naprosto souhlasím , já se do diskuzí téměř nezapojuji . Ale toto je tak strašné , že nechápu koho to může nechat chladným. Takový člověk nemůže být normální.

+6/−1
7.1.2013 15:06

P48e85t41r 47Š26l72e32d77e47r 1477663847442

Krásně jsi to napsal, ale vůbec si neuvědomuješ, jak jsi směšný. Kdybych měl cítit empatii vůči každé oběti zločinu někde na druhé straně planety jen proto, že to nějaký pisálek obšlehnul z agentury, aby vykázal nějakou činnost, tak musím nutně skončit v blázinci. Zamysli se nad sebou člověče.

+1/−6
7.1.2013 18:22

M36a95r68t33i16n 31T41o63č77í42k 8799748273717

Není skutečně třeba truchlit kvůli každé oběti z druhého konce světa a také se tak rozhodně neděje. Ale o to méně je tu důvod něco takového zlehčovat nebo vést filipiku proti informování o aktuálních událostech, které hýbou světovými médii (indická + západní: to už je značný zájem). Konkrétní lidské příběhy nás občas zaujmou, protože přirozené, "syrové" emoce dosud nevymizely. Přitom se nejedná o žádný "bulvár". Pokud má někdo pocit, že chce číst zprávy jen ze svého regionu nebo něco "nezávislého", může se poohlédnout jinde než v zahraniční rubrice. Čtení o smrtelném znásilnění heverem se normálního člověka zkrátka (více či méně) dotkne a bagatelizovat to může pouze cynik a podobně usoudily asi i milióny "běžných" Indů. Na diskuse o roli médií a selekci informací si najděme prostor v jiných souvislostech. O svou směšnost starost nemám,..

+4/0
7.1.2013 23:05
Foto

P26e39t29r 79Š34m73e43j49k10a74l 9485820278547

Zdravim z Islandu, nic ve zlem, ale.......

Treba, se Ti neco neprijemneho prihodi, na druhem konci zemekoule, Treba Te nepravem zavrou a treba Ti solidarita lidi ze druhe strany planety, kteri vyvinou nalezity politicky tlak zachrani zivot...........

Empatie nejsou potoky slz, je to souciteni s druhymi, kdyz si procitime, ze bychom mohli byt klidne v jejich kuzi. Proc vnimat nestastnou indickou divku jinak, nez divku ze stejneho mesta kde zijem. Kde konci a zacina hranice empatie? Po 1000km? po 100km nebo dokonce po 1km??!

+2/−2
8.1.2013 0:46

M82i52r25k78a 23N49o29v19o90t75n26á 8942200976415

Myslím , že tací jako p. Šleder by tu empatii necítili ani na 1 metr..Rv

+3/0
8.1.2013 7:55

O63n98d82r47e40j 51B12o29c74e50k 3546242562706

Zavolal bych na pomoc Singham(a).

+1/−1
7.1.2013 12:08

V94á88c66l31a66v 25Š93u24b34r90t 9747563478257

A jak to teprve musí vypadat v Číně v důsledku politiky jednoho dítěte...

+4/0
7.1.2013 12:01

R79a59d25e81k 66H32o14u63s49k50a 1629546100141

Navrhuji redakci otevřít v rámci černé kroniky rubriku Indie. Přecejenom je to miliardový národ a bude stále o čem psát a my, obyčejní čtenáři se budeme ve zprávách lépe orientovat. Děkuji za pochopení.

+1/−7
7.1.2013 11:59

R84a36d21i29m 54Z68e46h61e69r 7345258189743

No jo, ale to vy zprávy z Indie byly plné udáklostí ze severních Čech...

0/0
7.1.2013 12:34

P42e42t66r 53P25o27l20á53k 1287125386448

Takovych znasilneni se stanou kazdy den v Indii desitky( udava se cislo 72, ale tipnu si, ze to bude nasobne vic, protoze v odlehlejsich oblastech to asi policii nehlasej ). Holt, jiny kraj, jiny mrav. A my bychom si meli uvedomit, ze clankama v zapadnich novinach se v Indii nic nezmeni. Zmeni se, az budou chtit mistni a tem je to sumak( az na ten jeden zmedializovany pripad ). Proc mame potrebu porad vsechny menit dle nasich meritek? At si Indove delaji, co se jim libi, jen at nam to netahaji do Evropy. Jenze to je ten hlavni problem - nasi politici a media se porad chovaji jako by tito lide meli stejna meritka a hodnoty a v podstate se chovaji uplne stejne nesmyslne jako clovek, ktery si hladi tygra, protoze je "prece tak krasne roztomilej". Vetsinou je to to posledni, co takovy hlupak udela. Tak abychom nedopadli stejne...

+1/−17
7.1.2013 11:51

J95a54r22o31s43l26a12v 74H52o60l78e90č70e71k 9202140594157

Nemyslím si že se to těm znásilněným a zabitým líbilo.

+9/−1
7.1.2013 12:01

T55o45m15a62s 79N47o40v74o30t22n42y 3601696198109

Nejvíc se mi líbí, že ty indy známe jmenovitě, ale u nás je to samej "mladík" bez bližšího určení ;-D

+18/−1
7.1.2013 11:06

J74o35s65e17f 26H73o78f13f86e41j 8260393902102

-přesně tak,navic nás tady bude jeden Indián pořád poučovat o lidských právech,proč to nedělá doma?Tam by se z toho neměl dobře,nvic by se mu mohlo stát,že ho někde najdou pohozeného.

+7/0
7.1.2013 11:23

K63a47r28e82l 55S91a33i83d89l 4975753261803

Není Indie náhodou původní domovina našich milých,přizpůsobivých,pracovitých a velice oblíbených spoluobčanů?;-);-D;-D

+24/−10
7.1.2013 10:36

M45a63r44t76i40n 66R58o20h12á11č 6139846786897

Slované zase z Ukrajiny, chcete z toho něco vyvozovat?

+6/−6
7.1.2013 10:42

K37a87r87e11l 44S53a43i13d81l 4505593151713

Paranoia;-)?;-D

0/−1
7.1.2013 11:07

T80o91m79á73š 82H42a82f79e36n69r59i79c74h56t32e32r 9795699728528

Potomci kasty Nedotknutelných

+3/−1
7.1.2013 10:52

M89i29l98o21š 18P47e37c91h44a29r 6899430366837

Nebylo by jednodušší napsat, že nemáte rád Cikány? Vypovídací hodnota by byla stejná, akorát by to bylo upřímnější.

+7/−2
7.1.2013 11:42

K17a59r95e39l 31S91a98i25d54l 4555153301173

Pokud bych byl nediplomatický suchar tak asi ano,ale vzhledem k tomu že v podstatě proti slušným cizincům nic nemám,použil jsem,podle vás neupřímnou,celospolečensky přijatelnou nadsázky ;-)!.

+2/−2
7.1.2013 12:03

L82u82k33á17š 92H37l82o90u21c29a36l 6832620421704

bohužel, v době přehnané korektnosti vůči jakékoliv menšině, či malé skupině odlišných lidí, která v Česku i celé Evropě nyní panuje, je to jediná cesta jak sdělit svůj názor, byť s vámi jinak souhlasím

0/−2
7.1.2013 12:19

M71i88l42o67š 45P55e66c88h94a94r 6619220566607

Mně na vašem příspěvku vadí jiná věc – článek se netýká Cikánů, natož jejich kriminality na území ČR. Pakliže bych našel vaše slova pod takovým článkem, nejspíš bych neměl potřebu je jakkoli komentovat, ale takhle z nich vybublalo jen to, že jste chtěl napsat o Cikánech něco nehezkého – a nejde ani o to, co konkrétního jste napsal (vždyť tam není jediná urážka nebo nepravda), ale v jaké souvislosti, čímž připomínáte jejich kriminalitu; a jak říkám, s článkem to souvisí jen uměle, článek jste použil jen jako oslí můstek.

To, co mi na vašich slovech vadí, je snaha vyvolávat negativní emoce, jitřit nenávist. Sám se mně neznámým Cikánům preventivně vyhýbám, mám vůči nim předsudky (a věřím, že mi tyto předsudky mnohdy zachránily zdraví či majetek), ale nemám potřebu jejich kriminalitu připomínat mimo jakýkoli kontext jen proto, abych ji připomněl.

+3/−1
7.1.2013 12:31

J96a16r22k92a 92M80e85t24e21l16k59o13v76a 1239325234476

V Indii zije vic nez miliarda lidi. Odhaduji, ze by redaktori Idnes dokazali o znasilnenich psat kazdy den a mozna by se ani neopakovali. Ackoliv je pripad znasilnene divky tragicky, tak nechapu, proc je v nasich novinach. Lide souciti s neznamou zenou v Indii, ale s trochou nadsazky se da rict, ze nenavidi vlastni sousedy.

+4/−7
7.1.2013 10:26

M20a72r71t41i90n 23R43o57h28á50č 6259866616367

Všiml jsem si, že když redaktoři idnes pátrají po zprávách, tak se jim občas připletou do cesty jiné zprávy z podobných bulvárů po celém světě. Znásilnění v Indii se začalo například psát po sebevraždě indické sestřičky v Británii. Takových je hodně. Množství je pro idnes důležité, protože tím dostávají peníze z reklam a nízká kvalita nebo aktuálnost nám jak vidno nevadí.

0/−1
7.1.2013 10:44

J47a86n 94H59a16j79s32k64ý 7352580781940

Píší, že těm brutálním sexuálním vrahům hrozí trest smrti oběšením. Plně schvaluji. Kdy se ozve první pseudohumanista, že si trest smrti nezaslouží?

+22/−2
7.1.2013 9:50

M61a80r30t43i60n 38H90o28u47b89a 6433231869428

gratuluji, jsi prvni, koho neco takoveho vubec napadlo

+3/0
7.1.2013 10:02

O49n60d12ř67e51j 65M92a65l44ý 3254253863833

Vsadím se, že někdo jako amnesty international (nebo nějaká podobná organizace) se proti tomu už ohradili, ti by nejraději zakázali trest smrti i pro masové vrahy.

+2/0
7.1.2013 10:37

M35a51r59t66i91n 19R35o86h84á78č 6329886436657

Trest smrti nikomu nevadí, dokud se netýkají jeho. Dokud není možné neomylně určit viníka, jsem zásadně proti. Protože pak se v zásadě nejedná o právo ale o vraždu z omylu.

+4/−1
7.1.2013 10:46

D27u75s19a95n 76R21u26d46e19c77k91y 6192275923920

no obeseni je sice reseni, a v jadru dobre, ale proc ne kamenolom 365 dnu v roce o vode a chlebu a vydelek nez chcipnou dat rodine??

+3/0
7.1.2013 10:50

C38a64r50m94e93n 74K13e60l15l17i70e 8371751561518

Nejdriv vykastrovat tupymi rezavymi nuzkami a bez anestetika.

+3/0
7.1.2013 11:14

J76o79s66e85f 69H76o10f59f96e21j 8740393742472

-pošlem tam Klause...

+1/−3
7.1.2013 11:24

M49i55l10o57š 93P75e60c39h94a15r 6119760806257

Já jsem humanista. Za takové činy je oběšení vysvobození. Takovým bych přál doživotí v nějakém pěkném kamenolomu a těm, co by nemakali, nedat najíst.

Nejsem z principu odpůrcem trestu smrti, ale mám proti němu dvě námitky, s ohledem na něž mi jeho zrušení nevadí – výše uvedený humanismus a možnost justičního omylu. Za vhodnou alternativu k trestu smrti ale nepovažuji deset let „hotelu s ostrahou“ s možností propuštění po pěti letech, to tedy ani omylem.

+3/0
7.1.2013 11:41

B30o73ř60i20v38o47j 49T26v61r75d26ý 8238700771791

Zajímavé, já jsem pro trest smrti, ale naopak vůbec nemám potřebu vidět je strašně trpět nebo si něco odpykávat. Beru tu chladně, vědecky - tito lidé žádnou vinu necítí, litují jen sami sebe, netrápí je svědomí, žádné utrpení nezpůsobí, že si "něco" uvědomí. Velmi poučné jsou v tomto ohledu Dostojevského Zápisky z mrtvého domu - vše co jsem si psyché kriminálníka myslel mi tahle kniha jen potvrdila. Jen bych tyto typy rád eliminoval, aby se zamezilo recidivě, pozůstalí se se vším nějak lépe vypořádali a pak považuji za nemorální, aby společnost musela dále financovala jejich pobyt na tomto světě. Justiční omyl mě pak nevzrušuje, za předpokladu, že pravděpodobnost smrti v důsledku justičního omylu je nižší než pravděpodobnost stát se obětí recidivisty. A ta je řádově nižší.

0/0
7.1.2013 12:49

M28i92l25o15š 48P40e77c94h88a35r 6119510286857

Strašně trpět… ne, nikoho bych nemučil, stejně jako nejsem zastánce kastrování tupým předmětem, jak tu někde padlo, ale odsouzení by měli pracovat povinně. Vydělat si na své ubytování.

0/0
7.1.2013 13:05

P90a35v40e80l 93Z57i30m39a58n 7188119856398

Je to smutný, ale děje se to tam pořád, jen se o tom tolik nepsalo. Nechápu jak může nějaká ženská chodit po Diilí večer sama. To mě potom opravdu příjde tak jakoby se chtěla seznámit nebo i něco víc.  Indie není Evropa, tam bych nešel večer ani já sám.

Je to tak 100x horší než jít v Praze v noci kolem nádraží. Brněnský Cejl(Bronx) je proti Indii růžový sad. A co se děje tady, tam nikoho nezajímá, tak proč my se máme zajímat o ně? Pomůžeme jim snad nějak? Když jim tam Adra pošle prezervativy, tak je dají dětem na hraní, protože nevědí na co to je. Hinduisté jsou v tomto pozadu.

+4/−22
7.1.2013 9:30

J27i61ř17í 77J23i84n23d80r43a 6325959626318

To jsou tak trochu kecy co píšeš, byl jsi tam? Pravděpodobně ne. Nezapomeň, že v ČR je podle policejních statistik cca 500 znásilnění ročně (odhaduje se, že jen 1/5 až 1/10 je hlášených) a že Delhi má víc obyvatel než ČR.

+14/−1
7.1.2013 9:39

D14a67n21i79e59l52a 60U89r60b33a96n36o79v52á 2494460975676

Názory typu pokud ženská chodí sama ven tak si za to znásilnění může sama i přijdou trochu divné. Nepní přece reálné aby každou pracující ženu večer někdo doprovodil z práce/školy.... domů, vždy budou takové, které nemají nikoho, kdo by měl čas je vyzvedávat každý den.:-/

A pokud Vás co se děje v Indii nezajímá tak mám jednu radu - nečtěte to. ;-)

+25/0
7.1.2013 9:54

T84o19m 80K69r92a12u95s 2823890212173

Ono si to rika odbornik na Indii, co?

Rv

+7/0
7.1.2013 9:59

M76a50r27t98i60n 34P33a76u37l 4134429741597

Vy byste se tam měl nejspíš vystěhovat.

Co se viny té ubožačky týče, nalezl byste tam nejspíš větší pochopení než tady. :-/

+4/0
7.1.2013 11:05

K66a19t55e87ř62i60n25a 54V62a79š56á25k32o46v82á 5121972899585

jojo, zrejme by si kazda zena mela platit bodyguarda. Bych byla zvedava, jak byste to udelal, kdyby cela rodina chodila napr. do prace.

Mimochodem, ta prvni nebyla sama a bylo ji to prd platny. Takze co ? Muze si za to, protoze sla jen s jednim doprovodem ?

+10/0
7.1.2013 11:09

J58a93n76a 43K84ř29í13ž12o32v46á 2472425609

No, já jsem strávila v Dillí 5 týdnů, 16. 12., kdy se ten první případ stal,tak jsem tam ještě byla. V Noidě, kde se stal ten případ dnešní jsem byla taky. Dost často jsem se tam pohybovala sama, v metru, v busech, i večer jsem tam chodila dost sama...a že bych se tam bála? Tak to teda skutečně ne. Naopak, všichni byli milí, sice mě furt očumovali, jako každou cizinku, ale nijak ve zlém. Pavel Ziman je ale zjevně větší znalec, že naprosto přesně ví, že jít večer kolem nádraží v Praze je 100x bezpečnější. Tam já bych třeba sama nešla. Stejně tak jako mi bylo dost nepříjemné (a už bych to asi nedělala) se sama večer pohybovat v Barceloně, Římě nebo i Paříži (zvlášť na okraji)...a nemluvím třeba o Rusku, tam už tuplem ne. Naproti tomu Dillí byla úplná pohoda. Samozřejmě to, co se tam děje je strašný  a rozhodně se s tím musí něco dělat. A doufám, že se jim to povede, indické ženy si to rozhodně zaslouží...

0/0
7.1.2013 15:26
Foto

P41a53v65e60l 37P46e25c80h 9658291236887

Mám z toho divný pocit.... Pokud bych jen z desetiny věřil indii popsané v Q&A (Milionář z chatrče), tak taková znásilnění, únosy a vraždy nejsou ničím divným a neobvyklým. Takže za podstatné považuji větu "Všechny případy sexuálních deliktů jsou nyní v Indii pod drobnohledem." Prostě média se o to teď zajímají, ale že se to dělo pořád, a že se dějí ještě horší věci, ale mezi chudinou, která je tam každému ukradená, to se zapomíná.

+4/0
7.1.2013 9:13

T11e54r96e54z76a 60H14a66j59k71o60v76a 5597962934840

Co je prosim jeste horsiho nez tento pripad?

+10/−2
7.1.2013 9:39

L26i39b34o59r 77J34i78ř84í 14B32e70n53e34š 1972314562616

Pro zenu asi nic. Snad jeste infibulace, to musi byt take hrozne!

+2/0
7.1.2013 10:01

J62a29r98o88s22l30a90v 49K86r83á79s48a 6984111640845

Že by se chystalo nějaké indické jaro? To není jen tak, když se výrobci veřejného mínění na nějakou zemi takle zaměří.

+1/−11
7.1.2013 8:40

T48o30m 68K35r38a72u70s 2303470752523

Budete se v tom pripade asi divit, ale venuji se tomu media v celem svete.

+4/0
7.1.2013 9:58

J81o28s61e36f 10D16a52n61í74k 9466338622205

Možná vám to ještě nedošlo, ale celý západní mainstream je již dávno prakticky uniformní.

+1/−5
7.1.2013 10:14

B35o70ř65i13v87o44j 26T47v90r14d34ý 8968650711221

Mainstream je uniformní... wow, kolik dredatých hlav uhrovitých levicových studentíků bylo zapotřebí k vypocení tak geniálního výroku?

+5/−1
7.1.2013 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.