Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Střelec z Denveru má následovníka. Zabarikádovaný v domě zabil tři lidi

Policie v americkém Coloradu v sobotu ráno vyjížděla k domu v Auroře na předměstí Denveru, kde se zabarikádoval muž se třemi rukojmími. Po několikahodinovém vyjednávání muž vyvolal přestřelku, v které zemřel. Uvnitř budovy našla policie tři mrtvé. Ve stejném městě loni v červenci James Holmes zastřelil v kině 12 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65i69r49o59s98l80a54v 76M70a43r52š22á39l 8384404948183

K těm statistikám a rozepřím o možnosti se ozbrojovat...

Myslím, že zbraň je jen a pouze nástroj. Kdo bude chtít škodit, vždy si nějaký šikovný nástroj najde, možností je spousta.

Důležitější by bylo se zamýšlet nad tím, proč lidé tak často dozrávají do bodu, kdy se rozhodnou takto jednat. Když celá společnost stojí na špatných základech, musí se to začít někde projevovat. Kde je dnes vedení k vyšším, řekněme morálně-etickým hodnotám? Nikde, vše je zaměřeno jen na výkon a ekonomickou prosperitu. Ve společnosti nevládne dobrá atmosféra a čím dál tím víc lidí je a bude zatlačováno do kouta a to se bude projevovat nárůstem takovýchto excesů. Zde leží pravá příčina narůstajícího počtu šíleného střílení, ne to, že lidé mají zákonem umožněno legálně vlastnit zbraň.

+2/−1
6.1.2013 14:23
Foto

D65a95n76a 25H48a79n15g84e42b34r39a37u44k 7621869142899

No jo,prilezitost dela zlode,kdyz clovek zadnou zbran nema tak si treba jen zanadava a kdyz ma ve sklepe samopal, tak ho vezme a jde delat poradek.

0/−2
6.1.2013 15:58

J64a66k81u69b 16Š56p96r35i87n59g12e90r 5976102229826

Dovolte, abych se vám zasmál ;-D . A teď vážně - Nemůžete srovnávat běžnou zlodějinu s vraždou. Tito lidé zabíjejí proto, že chtějí. Je daleko pravděpodobnější, že vás zabije kladivem, nožem nebo podobným předmětem než palnou zbraní.

+2/−2
6.1.2013 16:28
Foto

D21a10n24a 73H47a36n42g14e95b21r76a64u21k 7141619812169

Kladivem zabijete jednoho, rychlopalnou zbrani regiment. Tady v Nemecku se stal ve Winnenden 2009 taky masakr. Syn zastrelil legalne drzenymi zbranemi sveho otce 15 spoluzakua sebe. To je ale vyjimka. V USA jsou ty masakry ma dennim poradku.

+2/−3
6.1.2013 18:36

J81a41k14u17b 58Š62p14r77i24n35g96e93r 5846282609906

Kladivem můžete zabíjet více lidí, narozdíl od pušky nenadělá takový kravál, aby varovalo ty ostatní. Ten kluk střílel nelegálně drženou zbraní (legálně je měl pouze jeho otec). V USA ty masakry nejsou na denním pořádku, jsou ojedinělé.

+3/−2
6.1.2013 19:01

M11i12r57o89s91l22a10v 54M77a18r33š49á24l 8934834528533

TŘEBA ano, ... ale TŘEBA také ne. A TŘEBA, až potkáte nějakého šíleného střelce, bude poblíž někdo, do koho byste to TŘEBA vůbec neřekla, kdo vytáhne skrytou zbraň a toho blázna zastaví. A zachrání tak TŘEBA zrovna Vás a Vaši rodinu. TŘEBA ho ale vůbec nepotkáte ... toho šílence... ... nebo toho se skrytou zbraní? A je toto vůbec odpověď na to, že současný svět je celý tak trochu vykolejený?

+3/0
6.1.2013 16:46
Foto

D38a92n32a 97H56a23n16g39e55b86r44a40u12k 7471309832519

Nastesti silene strelce clovek bezne nepotkava. Takze takove nebezpeci nehrozi. Asi spis umru na rakovinu, nebo na infarkt.

+2/0
6.1.2013 18:38

M21i59r83o73s82l41a27v 19M32a15r18š75á84l 8914374508793

Ano, a já mám navíc jako firemní řidič dost velkou šanci "zařvat" na silnici ... Proto bych řekl, že by bylo smysluplnější řešit podstatnější problémy, než je odzbrojování té slušné části populace...

+2/−1
6.1.2013 20:56

T77o87m15á14š 66P70e55l51i70k38á58n 8428283346593

Nechtěl bych se jmenovat Zabarikádovaný .

+1/−1
6.1.2013 9:42

T66o81m75á73š 29S47k29á27l46a 6158297

Pro Danu Hangebrauk: vy mate tak rada ty statistiky, i kdyz jim vubec nemusite rozumet... tak kdyz uz jsme u tech surovych cisel, ktera se zrovna hodi do kramu, co treba tohle, horni pricky poctu zlocinu?

US population 315,000,000 Crimes 12,000,000

UK population 63,000,000 Crimes 6,500,000

Geman population 82,000,000 Crimes 6,500,000

Canada population 35,000,000 Crimes 2,500,000

Zdroj: http://www.nationmaster.com/graph/cri_tot_cri-crime-total-crimes

+4/−1
6.1.2013 8:30

T72o35m60á66š 81S39k73á41l91a 6788227

A druhy statisticky poznatek k "nizke kriminalite oproti CR": v Nemecku mate treba dvakrat vetsi sanci byt znasilnena nez u nas? Nebo treba ze na jednu vrazdu legalni strelnou zbrani u nas (kde si zbran, kolik

chce, muze poridit prakticky kazdy kdo projevi zajem a snahu a opravdu

nebezpecne zbrane, ktere jsou jinde zakazane), vychazi 500 znasilnenych

zen v Nemecku... 20 utopenych... 50 mrtvych v autech... a asi 3 umrznuti... o dalsich mrtvych se zminovat nebudu... na 1 zastreleneho... zbrani, kterou chcete/muzete ovlivnit. Ale mate pravdu, strelne zbrane jsou problem lidstva a musime se primarne venovat jim. Zbrane jsou spatne, protoze jsou spatne, aano.

+3/−1
6.1.2013 8:49

P22e62t26r 65S48v32o74b44o42d57a 9847698550672

To není vhodný ukazatel to je počet zaznamenaných zločinů, číslo které závisí na pečlivosti legislativy a policie. Hrozně nízkou kriminalitu má podle téhle statistiky třeba Saudská Arabie.

0/−1
6.1.2013 9:55
Foto

D54a31n30a 16H51a37n48g32e36b96r24a58u91k 7261459792119

Tady byla rec o strelnych zbranich a o smrti zastrelenych. A na tu statistiku se me nekdo ptal.

0/0
6.1.2013 16:08
Foto

D67a20n43a 17H41a40n71g62e58b70r78a60u97k 7521299182389

STATISTIK: TOD DURCH SCHUßWAFFEN: Mrtvi na 100 000 obyvatel za rok: USA 15,2, Brasilie: 14,1, Mexiko 12,1, Finsko 6, 9, Francie 6,4, Australie 2,9, Nemecko 1,6, Anglie 0,5. Ted jsem to nasla na Google i s grafem.

+1/−4
6.1.2013 0:17

M42a17r46e43k 77Z29e29l95e26n46y 1636806228403

opravdu bych rad videl ten vas zdroj... muj rika uplne neco jineho

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

+2/−1
6.1.2013 2:15
Foto

D37a11n26a 23H17a95n95g74e69b32r63a32u28k 7191889292609

Sla jsem na google de, uvedla heslo Statistik Tod durch Schußwaffen. Graf jsem opsala presne. Zkuste si to najit. Anglicky jsem bohuzel zapomnela, ctu jen nemeckou wiki, ale toto nebyla wiki.

+3/−2
6.1.2013 2:38
Foto

D79a80n72a 95H49a62n64g14e39b31r75a14u39k 7541489512739

Zadejte :Bilder zu Statistik Tod durch Schußwaffen a mate hned ten Graf!

+1/−1
6.1.2013 2:47

T84o37m29á64š 84S19k33á27l26a 6828977

jo, fajn, a taky si prectete ten text pod tim "obrazkem" a zjistite, ze ten graf je ekvivalent ucelovych desinformaci, co clovek najde na idnes a pod tim mate komentar cloveka, ktery uvadi veci na pravou miru, tzn. nejenze zpochybnuje uvedena cisla (za nemecko), ale i vysvetluje jak se to dale deli. Napr. kolik z toho jsou skutecne zlociny, kolik z nich bylo spachano legalnimi zbranemi a kolik nelegalnimi, atd.

+5/−1
6.1.2013 7:43

T47o55m98á76š 83S98k75á81l19a 6608957

homicide je nasilne umrti krome sebevrazd. Puvodni cisla od D.H. jsou pouze spojena se strelbou a neni z toho jasne jestli jsou v tom napriklad zastreleni zlocinci v obrane nebo sebevrazdy strelnou zbrani (v USA vysoke cislo - coz ovsem nema vliv na celkovy pocet sebevrazd ze ano). Toto je potreba rozlisovat, jinak si kazdej muze hazet cisla jaka chce. Ze se v Britanii nestrili je fajn. Zato tam maji mnohem vic umrti nozem, zvlaste mezi mladistvimi, tam primo exceluji. Ale jestli se tak nekdo citi bezpecneji, jeho vec.

+2/−1
6.1.2013 7:39

M86i68l68a54n 32S91t84r93n43a66d 9438983658123

Vas graf se ale vubec nevztahuje k poctu drzeni strelnych zbrani. Je to ciste statistika poctu vrazd vuci poctu obyvatel. Takze nema zadnou vypovidaci hodnotu pokud se bavime o vlivu poctu strelnych zbrani ve spolecnosti ve spojitosti s poctem vrazd.

+2/−1
6.1.2013 8:22

J44o96s81e34f 50N49o84v79á14k 6623480662539

Ale paradoxně to sedí...no je vidět, že každá strana si najde "svoje čísla"

+1/−1
6.1.2013 9:02
Foto

D42a66n78a 82H29a59n91g52e34b31r28a75u33k 7601239472109

Smrt zastrelenim!

0/0
6.1.2013 15:54

P65e30t58r 37S97v28o71b28o69d93a 9527538110882

Wiki ukazuje že vraždy jsou v USA 4× až 5× četnější než v západní evropě. SCHUßWAFFEN znamená smrt střelnou zbraní. Já bych těm číslům věřil. Mnoho států USA je benevolentní k zabití v sebeobraně. To co by byla v Evropě vražda nebo zabití může být v USA sebeobrana.

+1/0
6.1.2013 9:46
Foto

D71a12n41a 91H51a18n45g24e33b42r50a30u58k 7801689292909

Oni se nekdy s tou sebeobranou spletou a zabijou nekoho preventivne, jako nedavno ten hlidac toho cerneho mladika v kapuci, ktery sel jen okolo.

+1/0
6.1.2013 18:41

M57i81r85a 90L30o95v58e 3894230768924

a kde je Ceska Republika?

0/0
6.1.2013 3:18
Foto

P56ř56e59m59y82s22l 81Č60e98j28p 8718277518836

To musíte na graf umrtí pod vlivem alkoholu, tam jsme v popředí.

+1/0
6.1.2013 7:14
Foto

D38a46n50a 46H85a37n49g96e92b63r87a22u78k 7551839412909

Ta v tom grafu vubec nebyla. Takze nebude na prednim miste.

0/0
6.1.2013 16:04

W35a32l42t71e42r 32N57ü41r39n84b67e61r21g40e48r 8153912561617

Rád bych znal názor diskutérů na město Kennesaw v Georgii. Jak je možné, že ve městě, kde je povinné držet alespoň jednu zbraň, se snížila kriminalita o 80%? a od roku 1982, kdy tento zákon vyšel v platnost, se nestala ani jedna vražda?

Osobně bych radši bydlel s rodinnou ve městě, kde se můžu bránit a ještě mi na pomoc přiběhne soused než v gun free zóně.

+13/−10
5.1.2013 22:20

W95a59l88t80e77r 11N75ü28r90n86b59e28r37g84e49r 8683192531757

Můžete prosím ty mínuska trochu rozvést a učinit tuto diskuzi konstruktivnější?

Děkuji

+5/−2
5.1.2013 22:43

P69a83v39e15l 46O31r56e49š41k66i 2388322963767

Zdroje? Asi stejné, jako když řeknu, že v Ulambátaru není jediná zbraň, což vedlo k 100% poklesu vražd střelnými zbraněmi. Jděte se zbraňovým lobingem někam a když se vám to tak líbí, tak se odstěhujte.

Radši budu mít souseda, který nemá zbraně, než toho, kdo by mě mohl "potencionálně" ochránit, ale pravděpodobněji mu rupne v kouli a zastřelí mě ...

+10/−11
5.1.2013 22:54

M82a65r72e44k 45Z82e53l15e46n18y 1716306418913

a jak to zarucite? A co dalsiho chcete aby za vas stat kontroloval. Soused ma auto. Potencionalne vas muze prejet. Ze bychom mu ho vzali?

+5/−3
6.1.2013 2:17
Foto

P90ř36e11m42y67s69l 98Č21e63j91p 8598577798346

Jestli má lepší než já, tak ano :-)

+1/−1
6.1.2013 7:16

P91e61t27r 52S23v45o82b79o12d60a 9467338440772

Auta jsou USA rozumně regulovaná. Jezdit může je ten co má řidičák, kdežto v mnoha amerických státech si může koupit a nosit zbraň kdokoliv.

+3/−3
6.1.2013 9:34

T91o12m14á14š 63S85k50á30l13a 6468717

vzhledem k tomu, ze pochybuji o vasi soudnosti jiz ted, zadne naradi a ostre predmety pro vas

+5/−3
6.1.2013 7:48

W49a95l57t72e20r 26N91ü68r18n31b66e15r21g82e17r 8573232431987

http://www.cityrating.com/crime-statistics/georgia/kennesaw.html#.UOlKKuTaWxo

http://www.kennesaw-ga.gov/crime-statistics

+1/−1
6.1.2013 10:53

P38e63t16r 23S70v43o88b23o84d40a 9377448880162

Snížila se kriminalita o 50% za 20 let, ale není jasné jestli za to může ten zákon. Kriminalita klesá v celé USA srovnatelným tempem.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kennesaw,_Georgia#Gun_law

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States

+6/−4
5.1.2013 22:53

W36a30l75t74e58r 45N54ü35r50n36b30e78r67g15e74r 8983782361597

http://www.cityrating.com/crime-statistics/georgia/kennesaw.html#.UOlKKuTaWxo

+1/−1
6.1.2013 10:56

P68e56t58r 64S65v29o38b31o19d65a 9477418550172

To není nic výjimečného.

http://www.cityrating.com/crime-statistics/new-york/ardsley-village.html#.UOlLYm_UtKI

http://www.cityrating.com/crime-statistics/connecticut/ridgefield.html#.UOlLl2_UtKI

http://www.cityrating.com/crime-statistics/new-hampshire/warner.html#.UOlMHG_UtKI

+1/−1
6.1.2013 11:07

W69a66l56t66e30r 92N64ü40r33n87b17e43r43g83e29r 8653362751717

http://www.wnd.com/2007/04/41196/

0/−1
6.1.2013 11:12

P24e60t84r 26S63v38o43b12o37d83a 9677928690102

Všechny ty města co jsem vybral taky nemají žádnou vraždu. Potřeboval bych abys mi ukázal že za to opravdu může ten zákon a ne jiné faktory.

+1/−2
6.1.2013 11:17
Foto

D85a13n73a 51H20a71n92g25e84b37r91a37u88k 7571239692339

Clovek musi zit ze sousedem v miru, aby se soused nenastval a jednoho neodpraskl. Znam spoustu rozhadanych sousedu.

+2/−5
5.1.2013 23:17

P49a82v13e22l 15K42u81r87a72l 5601924780370

Člověk nemusí nic. Na sousedy má každý výsostné právo kašlat a nekomunikovat s nimi.

+6/−3
5.1.2013 23:35
Foto

D58a45n95a 70H49a67n43g38e43b47r81a66u46k 7241929242549

To mate pravdu, ale nekteri sousedi jsou nesnesitelni a nenechaji jednoho v klidu. Bylo tady vysilani v televizi, kam to az muze dojit od pokacenych stromu az po otraveneho psa a spousty jednani pred soudem.

+1/0
5.1.2013 23:48

P40a89v32e51l 85K14u95r48a92l 5341464920730

No jo když lidi neumí pochopit že po tom co se děje za sousedovým plotem jim absolutně nic není.

+4/−4
5.1.2013 23:53

H74a32n74a 26K93r63i92v51a74n56k33o18v55a 4671587813240

cetla jsem v "die welt", nic o snizeni kriminality o 80% nepisou.

http://www.welt.de/politik/article778636/Die-Stadt-in-der-Waffenbesitz-Pflicht-ist.html

+1/−5
6.1.2013 8:28
Foto

D20a40n12a 68H63a53n84g13e21b52r31a94u27k 7911269432799

Cim vic zbrani, tim vic mrtvol. Lepsi to bohuzel v USA nebude.

+8/−14
5.1.2013 21:57

K53a40r90e89l 90N83o67v85á80k 8183178418546

Můžete uvést zdroj této informace ?

Žádné   statistické zdroje, které jsem viděl,  nic takového neukazují.

+7/−7
5.1.2013 22:00

M11i37l84a49n 48S43t81r31n52a36d 9578343768293

to nevadi, asi jste jenom spatne hledal. Tohle na mne vypadlo hned jako prvni odkaz. 

http://www.hsph.harvard.edu/research/hicrc/firearms-research/guns-and-death/index.html

+4/−1
5.1.2013 22:13

M23i96l44a64n 42S27t71r10n71a10d 9158123988573

In the six states with the highest rates of gun ownership, an average of 53% of households owned firearms; in the four states with the lowest rates of gun ownership, an average of 13% of households contained firearms.

From 1988 to 1997, the high-gun states had more than 21,000 individuals who were homicide victims, compared with 7,300 in the low-gun states.

People living in the high-gun states were 4.2 times more likely to die in a gun-related homicide than those in the low-gun states, and 1.6 times more likely to die in a non-gun-related homicide.

After controlling for rates of poverty, urbanization, unemployment, per capita alcohol consumption, and violent crimes other than homicide, the association between rates of firearm ownership and homicide remained significant.

http://journalistsresource.org/studies/government/criminal-justice/firearm-ownership-and-homicide-rates

+2/0
5.1.2013 22:23

K66a36r67e45l 63N76o70v10á51k 8903448918666

Poslední věta z Vašeho příspěvku říká, že je to dojem výzkumníků.

Ta závislost zde  prostě není.

0/0
6.1.2013 19:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.