Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zbrojovka Vsetín končí. Armáda začala odebírat munici pro pandury jinde

Zbrojovka Vsetín, jediná továrna v Česku, která dokázala vyrábět munici do obrněných transportérů Pandur, ukončila provoz a propouští zaměstnance. Ministerstvo obrany od ní totiž náboje přestalo odebírat. Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu viní někdejšího šéfa Národního úřadu pro vyzbrojování Pavla Bulanta z obcházení zákona o veřejných zakázkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a46r16t87i37n 80K84r52a14u43s 8294660935496

V tom článku chybí podstatné informace.

Ale obecně ne k tomuto případu, mám někdy dojem, že se u státních zakázek opomíjí výhodnost domácí produkce.

Ono to totiž není jen o ceně, domácí firma zaměstná lidi v ČR, zaplatí daně v ČR, ti lidí žijí a platí také jak mourovatí daně v ČR a pokud nepracují tak natáhnou ruku a na ní jim stát musí ještě něco dát.

Blbě se to počítá, ale cena je opravdu jen jeden z faktorů.

+1/−1
7.1.2013 9:27

R55i16c46h27a84r55d 61P14o65d54z13i98m31e69k 2811287836

Asociaci není znám jiný stát v Evropě, který by notabene v době ekonomické krize

volil postupy likvidující jeho vlastní strategický průmysl, pracovní

místa a daňové příjmy a který by se dobrovolně vzdával suverenity v

oblasti nákupů výzbroje pro svou armádu," uvádí Hynek.

-------------------------

Pan Hynek to má v hlavě evidentně srovnané a dokáže vidět dál než na špičku svého nosu. Nikoliv tak vedoucí lidé na ministerstvu obrany. ;-O

0/−1
7.1.2013 8:57

R89u62d75o51l48f 51P86l79a81č85e46k 3905577212542

"Asociaci není znám jiný stát v Evropě, který by notabene v době ekonomické krize

volil postupy likvidující jeho vlastní strategický průmysl, pracovní

místa a daňové příjmy a který by se dobrovolně vzdával suverenity v

oblasti nákupů výzbroje pro svou armádu," uvádí Hynek.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Proboha vždyť tu už neexistuje žádný stát je tu jen území od Chebu po Jablunkov,který ovládá nenažrana a špinavá mafie!!!

+12/−3
6.1.2013 14:00

P54e57t84r 39M33i88c85h51a60l 2750804611832

Článek o ničem. Žádná fakta, jen dohady a vyvolávání emocí.

+1/−2
6.1.2013 12:08

S38t58a25n70i85s58l38a13v 27P96o17t63o59č46n12ý 5687250227189

Zjistěte si, kdo Zbrojovku vlastní - MPI Group, p.Michal Smrž, a už je vám vše jasnéRv

+6/0
6.1.2013 12:03
Foto

M43a58r54i73a84n 51V93e94l13a21s 9251755662895

Nedali jste všimné, nemáte nárok. A lidi na dlažbu!![>-]!!

+8/−3
6.1.2013 10:37

J12i51ř32í 70D74i15a98t81k50a 6368596760741

Omyl. Jste drazí, tak máte smůlu. :-/

+5/−7
6.1.2013 11:32

M73i51l83a81n 44M63ü72l27l35e83r 3848394293907

Zde by měl vždy působit jakýsi státní ekonomický koordinátor, který bude, než se nějaká firma zruší kvůli státní zakázce, vyhodnocovat dopady tohoto počínání. Zakázka je financována ze státních peněz, ze státních peněz však bude Ministerstvo práce a sociálních věci živit 40 lidí a přijde o sociální a zdravotní odvody včetně dalších daní. Je tedy výhodné ušetřit pár korun na střelivu a z druhé strany stejných státních peněz o ně zase přijít? Každá vláda i státní úředník by měl takto přemýšlet, ale také podle toho jednat. A autor článku by měl informovat trochu jasněji a konkrétněji, článek je zavádějící.....

+6/−1
6.1.2013 10:16

P62e34t91r 12K31o50s73i56k 7946795973507

pravda, ale hlavni je, ze jsme si to vyrabeli v CR, coz je v pripade konfliktu podstatne!

+1/−2
6.1.2013 10:35

J16i19ř60í 17D27i24a17t75k30a 6528296380791

Tak soběstačnost ve výrobě střeliva pro Pandury nás určitě zachrání. :-/

+2/0
6.1.2013 11:33

R21i93c71h76a67r46d 40P55o24d45z56i57m34e37k 2361117266

Rozhodně nezachrání, ale je to plus. Navíc by bylo o 40 nezaměstnaných míň a potenciál, že třeba zbrojovka Vsetín poroste a bude do státní kasy odvádět nějaký daně. Jestli byly jejich patrony dražší než od konkurence. (Zajímalo by mě o kolik) Mohlo Ministerstvo obrany přijít a říct "vážený dodavateli. Máme konkurenční nabídku, která je taková a maková, pokud pro nás nadále chcete vyrábět patrony tak s tou vaší cenou něco udělejte"

0/0
7.1.2013 9:04

J56a13n 83F92r56o63l65í28k 6666700325524

Jediný konflikt, který lze očekávat je, že jednoho dne pohár přeteče a dav naháže parlament do Vltavy.

+2/−1
6.1.2013 12:46

R70i20c15h63a31r20d 55P11o79d37z42i66m94e91k 2721137586

A zajímalo by mě kdo bude ty papaláše chránit. Asi myslí, že ta policie co jí sebrali peníze. Už aby to bylo ;-DR^

0/−1
7.1.2013 9:06

T92o85m80á73š 13S95k25á53l86a 6648397

no.. to je dvousečná zbraň. ČR v moderních dějinách zatím nikdy "soběstačná" nebyla a naše schopnost vyrábět kvalitní zbraně a náboje z nás udělala strategický cíl hodný obsazení :)

+1/0
6.1.2013 21:43

M16a57r11e75k 18Z12e52l34e51n93y 1126276798103

ale vzdyt on existuje... jmenuje se trh

+1/0
6.1.2013 17:12

R46a29d70i27m 97P63o89l61á68š73e83k 9506783669239

Otázka je, co Vsetínská Zbrojovka vůbec byla a je.

Jestli pouhá větší "dílnička". kde se pouze dělaly dodávky pro armádu, pak je logické, že skončila. Panská láska (tady armádních dodávek pro stát) po zajících skáče. Zvláště když se jedná o jakýsi "vsetínský zapadákov" u našich východních hranic a po těch "zajících" skáčí úředníci v Praze.

Jestli to byla běžná firma, tak jaktože už dávno nemají diverzifikovaný sortiment a nevyrábějí se svými speciálními stroji zakázky  pro spoustu dalších zákazníků?

+5/−4
6.1.2013 9:17

V20í44t55e26k 94V31a35l66a57c92h 7484480615645

Je vidět, že o Vsetínské Zbrojovce nevíte vůbec nic. Byla to velmi kvalitní firma a vyváželi výrobky do celého světa.

+9/−3
6.1.2013 9:45

Z68b10y73n66ě76k 54K36o88ř10í49n53e87k 9374903679322

No asi zřejmě byla, když jí položí ztráta jednoho výrobku.

+7/−3
6.1.2013 10:51

R85a20d62i83m 66P71o63l14á24š92e13k 9686143249519

JJ, tak nějak.

Třeba VOP v Novém Jičíně mají vedle práce pro armádu dost rozsáhlý další výrobní program.

+1/0
6.1.2013 11:13

L10i14b82o25r 49M14a98l46í44č82e55k 6548765516422

Zbrojovka vyráběla výhradně munici pro Vzdušné síly AČR, konkrétně L159 a pro  v minulém roce vyřazené vrtulníky sovětské výroby. Dále vyráběla střelivo a letecký proti -pozemní kanon . A samozřejmě vyráběla  ruční zbraně (což u nás dělá dalších XY společností a se ziskem.). Slavná minulost a budoucnost ve slepé uličce. Tendr na 30mm munici pro Pandury by je jen držel na kapačkách.[>-]

+2/0
6.1.2013 11:57

J97i74ř89í 69Č62e37r97m80á33k 9960467689514

Tak urcite je to skoda, ze konci nejaka ceska firma.....ale co pani manazeri? Byt zceal zavisly jen na jednom jedninem vyrobku a odberateli, no nevim nevim. To byla jen otazka casu...

+11/0
6.1.2013 8:36

M83a50r66t83i84n 96V52e83s53e75l27ý 8272850735289

Plně souhlasím s názorem, ýe článek je o úplném H****. Není zde žádná informace jen zavádějící tendenční blábol.

+9/−2
6.1.2013 8:05

J10o20s26e86f 62S80o93k37o78l 2440619232119

sice souhlasím, ale 40 lidí je bez práce ...

+4/−4
6.1.2013 8:09

J33a59r27o13m45í57r 62K92r26á71l 4680789974589

Již to tu bylo několikrát:  Firma, která je závislá jen na jednom odběrateli by zanedlouho zkrachovala tak, jako tak.  S tím mělo vedení počítat a nespoléhat jen na český stát.

+2/0
6.1.2013 9:41

R53u98d71a 51S75l63a79v79í22k 5793598156691

Zbrojní výroba není zrovna moc volný trh..

0/0
6.1.2013 10:33

J88i22ř87í 49D32i83a50t59k93a 6578246810381

Vyráběli pouze střelivo.

0/0
6.1.2013 11:51

T20o34m82á48š 56S17k64á32l49a 6388167

a letecký zbraňový systém, vyhlášené malé pistole a velkorážnou pušku proti lehké technice. Jen jich nebylo tolik, aby to uživilo celou továrnu. Střelivo bylo zřejmě hlavním businessem. Asi budu muset nákup pistolky uspíšit, než začnou stoupat na ceně.

0/0
6.1.2013 20:25

J91o85s59e31f 52S46o46k52o39l 2860729792389

gratuluji vládě odstop09 R^

+2/−5
6.1.2013 7:59

J31o46s94e56f 98B58r50o57ž69k46a 6534542968727

Jenom tak na okraj bych se zeptal. Kdo z diskutujících viděl na vlastní oči výrobu munice? Myslím tím po kapacitní stránce. Jestli tu továrnu držela na vodě jenom výroba munice pro Pandury, tak to museli vojáci denně střílet s těch kanonů jako blázni. Potom nechápu, proč vyhazovat tolik prostředků na tu kratochvíli.

+6/−3
6.1.2013 7:38

J33o51s50e47f 49P83o80r56t46i33k 8297169574

Ted budeš platit kratochvíli firmě ze zahraničí (která cenu patřičně zvedne pro nekonkurenci) a navíc 40 lidem dávky v nezaměstnanosti. Lepší ne?

Vlády ČR se chvástají o podpoře podnikání a jde vždy jen o to jak firmy hezky podojit a co nejvíc. A je úplně jedno zda jsou modří, červení nebo oranžády.

+3/−3
6.1.2013 8:19

J20o70s51e51f 46H53a54j26n 4201223172321

Mě připadá že vám by se nezalíbili ani kdyby nakupovali dražší munici ze Vsetína poněvadž by to bylo utrácení z daní. Prostě buď se chtějí úspory nebo podpora průmyslu. Né vždy je to jedno a totéž. A to zdražení nehrozí. To by museli zdražit munici pro všechny v NATO. 

Samozřejmě je otázkou jaký byl cenový rozdíl na ... no na náboji asi né spíše na ročních objednávkách. Ono pokud byl rozdíl malý dalo by se to přejít. Ale zase Obrana má rozpočet kde se pořád škrtá tak musí hledat úspory.

+3/0
6.1.2013 9:26

J89a86n 57F32r48o16l75í55k 6726230105884

Na ceně letounu Casa bylo dobře vidět tu cenovou jednotnost pro NATO. Stejně jako u Pandurů.;-D

+1/−1
6.1.2013 12:48

J48i33ř95í 56D74i98a70t37k91a 6118406850271

Když ta vsetínská zbrojovka byla taková "konkurence", proč se nedokázala prosadit i v zahraničí. Není na světě pouze jedna zbrojovka, která vyrábí munici. :-/

+1/0
6.1.2013 11:32

R94a16d10i51m 56P22o39l42á24š58e95k 9326343969279

JJ, souhlas, ono to asi nebude tak jednoduché , ta munice musela být spíš jednorázová zakázka než nějaká trvalá výroba. Tudíž při požadavku zachování stálé kvality automaticky dost dražší než nějaká trvalá sériová výroba.

+3/0
6.1.2013 9:21

J83a95n 70G62a12l23t 9571972513208

Pokud v článku nebudou informace jako jaký rozdíl ceny tam byl tak to je naprosto o ničem a můžete se tu hádat co je výhodnější z dlouhodobějšího hlediska ad absurdum.

+8/0
5.1.2013 23:48

V11a52c83l42a26v 43W25a64n91d92e52r52e14r 8118876619842

No, jenom by se nemelo zapomenout take na to, ze kazdy propusteny zamestnanec odvadel statu dan, platil DPH, firma platila dan a pod. Nedokazu si predstavit treba nemeckeho politika, ktery by jezdil na zasedani vlady francouzskym nebo americkym autem, jenom proto, ze je levnejsi jako nemecke.Ale my jsme v Cesku. Takze my prodame i svou narodni hrdost, kdyz nam nekdo zaplati.

+12/−1
6.1.2013 1:46
Foto

M49i60r29o54s28l76a55v 67Z94a10p15l78e48t57a74l 3117185978953

Započítat do ceny to, že daná firma státu 25% zisku vrátí na daních česká republika neumí, to raděj bude vyplácet sociální dávky.... Stejně tak jak rozhodli, že zadky se nebudou voziv v českých vozech, ale v zahraničních, to si pak třeba ministr objednal kombíka aby moh vozit své psy....

+9/−1
6.1.2013 3:19

A96l70e22x56a49n59d16r 32K60o21s98t81k93a 5489146589716

Přesně tak. Když už se v ČR vyrábí a montuje takovak proč nemohou politici dit v některém z nich? A když už jsme u toho, tak proč musí mít všichni limuzínu v metle na hlínách? Naprostá většina jich to má do "práce" jen pár km, nevidím důvod proč by nemohli mít místo Superbu za milion obyčejnou Fabii za polovic. Na krátké cestě je rozdíl v pohodlí minimální. Pravdou je, že naši politikové vůbec projevují strategicky významným oborům podporu tak nějak zajímavě. Jako například, že jsou všechny v rukou zahraničních vlastníků, prodeje či pronájmy doprovází korupční aféry atd.

+2/−1
6.1.2013 8:02

H30e56l34e16n85a 58T48v25r58d23k54o93v77á 13V91á89ň64o86v97á 5370144788937

Klídek...národní hrdost do toho netahejte! To si jen šmelináři vyřizují účty... ;-D

+2/0
6.1.2013 6:00

H21e54l93e56n94a 27T20v39r44d97k12o80v60á 72V89á21ň22o73v41á 5900464618377

To patří pod příspěvek výš - pro Vaclav Wanderer... ;-)

0/0
6.1.2013 6:02

P82e18t16r 91K39o61v15a31r 6676506628226

Lepší bude, když pandury zůstanou bez nábojů. Stejně je mají jen proti nám.

+15/−7
5.1.2013 22:15

S61t91a12n52i96s47l83a19v 94S74t31u40d26e74n75o85v63s72k87y 4571590264216

Jsem zvedav, jestli se to ohromne mnozstvi Panduru vubec nekdy pouzije. Ale asi ano, az tu v CR vypukne revoluce a bude to tu jako v `89

+9/−4
5.1.2013 23:13

J48o88s34e80f 77S39o76k44o39l 2970599372289

nechtels napsat v 68?? v 89 byly použity pouze OT, které jsou dodnes používány třeba na zápasy Sparty s Baníkem

+1/0
6.1.2013 8:01

M20a30r43t52i61n 51K41a17r85á74s75e63k 9858283668948

Zvastni je, ze kdyz treba ceske drahy davaly zakazky ceske skodovce, tak ti sami lidi co ted lamentuji na tim, ze ceska firma konci, lamentovali na tim, jake je to cele podplacene kdyz vlaky delala skoda...

Cele to je jen o uhlu pohledu - kdyby vlada dala zakazku te ceske firme bez vyberoveho rizeni (jinak by ji asi neziskala) tak by ta firma byla za nejvetsiho zaporaka ....

+5/−4
5.1.2013 22:06

P62e15t62r 44T79y62č62k72a 6655162799282

Myslíš té kyperské firmě?

0/−2
5.1.2013 22:31

Z40b90y42n65ě46k 56P75o42p38o44v94s18k83ý 9136618237583

Smím vědět, jak se podle Vás z Kypru dováží vyrobené For City, Astry, Elefanty, Pantery, 109E atd.?

+3/0
5.1.2013 22:38

M27a91r20t20i48n 76K91a96r92á47s56e66k 9698863558708

to snad ani nema cenu komentovat......

0/0
6.1.2013 9:09

L23a76d93i41s19l26a38v 52H33a65b28a20l53a 6599768116496

Tak mít firmu založenou na jediném výrobku a jediném odběrateli mi zrovna moudré nepřijde. Před deseti lety prý do fabriky nainvestoval peníze do strojů a školení. Ale před 10 lety přece o Pandurech nikdo ani netušil. Tak co dělali tenkrát?

+9/−7
5.1.2013 21:53

M23a48r23t68i17n 90K24y50p67r 2532185294744

Vyvíjeli a vyráběli letecký kanon Plamen pro L159 Alca, taky "trošku" dražší.

http://www.mocr.army.cz/mo/tisk/areport/2002/6/14.htm

+3/−1
5.1.2013 21:55

J67a57n 48P47a70s36t66i81r48č10á62k 6678852827580

pane Habala, prosím podívejte se alespoň na stránky ZVI než začnete psát hovadiny...

+8/0
5.1.2013 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.