Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Okamura: Teď už nepůjde smazat pochybnosti nad volbou prezidenta

Senátor Tomio Okamura tvrdí, že po rozhodnutí Ústavního soudu už nepůjde smazat pochybnosti nad dalším postupem volby prezidenta. "Termín voleb zvítězil nad právem," komentoval verdikt soudu, který neodložil termín prezidentské volby. Rozmýšlí se, zda za těchto okolností půjde sám prezidenta volit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E51m28i69l 86Š85ť58a63s46t41n17ý 5563517476

Důležitost některých osob ev. osobností mně připomíná jednu ruskou bajku (ze školní lavice). "Seděle moucha koňovi na uchu. Přilétla za ní kamarádka a ptala se, kde byli. Odpověď zněla -orali jsme-".

0/0
10.1.2013 17:32

J41o76z78e21f 44V88a27r25g67a 4370557716971

Nic nevadilo tolik ,že je tam  japonské příjmeni v kocourkově by to neunésli a nemá nakradenej majetek v čechách..............

+1/0
5.1.2013 16:47
Foto

J38i22ř49í 92U83n62č72o10v26s47k47ý 8239852323269

Náš národ je stále stejný,chvalořečí jedince,nebesa jsou pro ně málo,ale jak spadnou z hrušky,tak hurá na ně a média jim předhodí další idol a oni zase bučí.8-o

0/0
5.1.2013 18:59

M81a34r97t54i87n 42V77r20a95n20a 1926183764540

Kdyby tento člověk měl šanci ve volbách uspět, tak by se jeho návrhem už někdo zajímal.

+3/−2
5.1.2013 7:33

J94a56n 71N58o72v18á69k 6617770448563

Pochybnosti nad pochybnou volbou pochybných kandidátů. Tedy s výjimkou toho mého! :-)

+1/0
5.1.2013 6:00
Foto

M34a10r93t62i91n 87V28e16i91s26s 5239491222927

Tak co, lidi? Volba se blíží, už víte koho?

0/0
4.1.2013 22:08

M86i42c11h56a84e17l 18M77e52n54s88i73k 8141266700482

Já vím.

Ale vám to nepovím ;-)

+1/0
4.1.2013 22:09

M47i76c73h54a92e79l 84M31e77n14s10i90k 8631146810622

Řada (zřejmě těch méně intelektuálně zdatných) diskutérů se tu omezuje buď na tupé urážky pana Okamury, v lepším případě na to, jestli ho oni mají v oblibě nebo mu závidí úspěch a měl by tedy šanci na zvolení.

Toho se jeho stížnost snad ani okrajově nedotkla. Napadl pouze svévolný výklad odstavce (5) článku 56 ústavního zákona 71/2012 Sb.: "Navrhovat kandidáta je oprávněn každý občan... podpoří-li jeho návrh petice podepsaná nejméně 50

000 občany České republiky oprávněnými volit..."(zkráceno) 

A právě to, že jeho petice NEBYLA podepsána nejméně 50000 oprávněnými občany, nikdo nedokázal.

+3/−8
4.1.2013 21:36

M83i26c70h61a84e54l 69M66e13n78s20i29k 8571756260782

Vzpomínáte? Ještě nedávno jste se tu rozčilovali, že Henych nemůže

porušovat matematickou logiku a sčítat procenta. Stejně tak: nějaký

"prováděcí zákon" NEMŮŽE suplovat aritmetiku pravděpodobností - tedy že

když "statisticky" tam ty podpisy asi/možná nejsou, nejsou tam skutečně.

Tedy ač bych já Tomia Okamuru na presidenta podpořil těžko, jeho stížnost podporuji.

+4/−3
4.1.2013 21:37
Foto

V68l24a52s67t55i42m18i64l 63Č96e55r92n52ý 3137943895

No divné ale je, že mu to do chvíle než byl vyřazen vůbec nevadilo. Napadnout to mohl už dávno před tím, ne?

+5/−2
4.1.2013 21:44

M70i72c12h52a40e26l 77M79e73n93s43i72k 8311196150972

Možná jo - ale to je mimo téma a na věcnou stránku to nemá absolutně vliv.

V tomhle má prostě pravdu...

+2/−1
4.1.2013 21:58

J44a84r48o95m58i48r 54C28e61r73m15a90k 7129664708222

Dobry den, pane Mensiku, opet se setkavame u prispevku kde urazite neci inteligenci a pritom ukazujete, ze u vas to neni vubec slavne.

.

  Nevim jaky je rozpor mezi kritikou Henychovy matematiky a chapanim faktu, ze vzorek 17000 podpisu z 60000 je dostatecny. Pokud je tam nejaka chyba, tak ve prospech kandidata diky duplicitnim podpisum. Jinak je zanedbatelna a urcite ne takova, aby se Okamura dostal pres 50000.

.

 Ani Okamura primarne neprotestoval proti zakonum pravdepodobnosti, ale proti tomu, ze mu neuznali podpisy u kterych je chybne uvedene trvale bydliste.

+3/−1
5.1.2013 6:15

M18i47c27h15a44e10l 11M88e50n57s34i81k 8211986590652

Dobrý den, pane Cermaku (Čermáku?), má omluva, na jiné naše setkání si nevzpomínám.

Trvám na tom, že ničí inteligenci neurážím (a prosím, abyste se toho zdržel i Vy vůči mně). Poukazuji jen na to, že osobními preferencemi P.T. diskutérů nelze nahrazovat argumenty.

Vaše výpočty jsou sice interesantní, nicméně v daném kontextu zcela vadné. Moje citace příslušného odstavce zákona výše a proti ní Váš druhý odstavec, to je jak o voze a o koze.

Prosím ještě jednou, nezaměňujme statistiku s aritmetikou. Žádné "dostatečné vzorky" a "zanedbatelné chyby" v ní neexistují - jediný způsob, jak dokázat, že Okamura NEMÁ dostatečný počet (50000) podpisů, je otrocky je přepočítat. Přesněji: postačí z např. 60000 jím dodaných podpisů najít 10001(!) podpis neplatný. Pak samozřejmě celá hra končí.

 

Cokoli jiného je zpochybněním regulérnosti volebního procesu - přinejmenším v očích voličů s dokončenou obecnou školou.

0/−2
5.1.2013 16:12

J62a70r53o55m54i55r 45C51e21r38m46a49k 7249214198612

"Řada (zřejmě těch méně intelektuálně zdatných) diskutérů se tu omezuje buď na tupé urážky pana Okamury" "Cokoli jiného je zpochybněním regulérnosti volebního procesu - přinejmenším v očích voličů s dokončenou obecnou školou." Tim nici inteligenci neurazite? 

.

O kousek nize: "Učili tě ve škole číst?

Pokoušeli se o to? Tak si raději nejdřív zkus přeslabikovat zákon 71/2012 Sb., než začneš ukazovat svou hloupost." 

.

Pred nekolika tydny jste predvadel to same v diskusi o Henychovi. . Vy jste evidente posedly urazenim neci inteligence a vzdelani, to by skoro chtelo psychoanalyzu. A sam nejenomze neumite cist, ale ani nevite co pisete.

0/0
6.1.2013 15:18

J85a94r55o25m73i14r 96C55e44r90m71a75k 7379544678942

Tu predchozi diskusi jsem prave nasel a musim konstatovat ze vy mate opravdu problem:

http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121125_143252_domaci_js&razeni=vlakno

0/0
6.1.2013 15:23

J20a44r46o55m21i24r 75C65e36r88m67a94k 7859884798882

To byl od vas primo festival urazek inteligence a vzdelani. Pritom jste absolutne nemel pravdu, coz bych vam ted rad konecne vysvetlil, takovym zpusobem abyste to snad pochopil i vy:

.

  Zakon rika: "...odečte se od celkového počtu občanů podepsaných na petici počet občanů, který bude procentuálně odpovídat chybovosti v obou kontrolních vzorcích."

.

  Jak se spocita chybovost v obou kontrolnich vzorcich? Vydelenim poctu chybnych podpisu v obou kontrolnich vzorcich celkovym poctem podpisu v obou kontrolnich vzorcich. Tecka. Ten zakon nema dva vyklady! Natoz, aby ten Henychuv "vyklad" byl bliz doslovnemu zneni zakona a pouze postradal selsky rozum, coz je dokola omilany nesmysl.

. Pokud by žák páté třídy základní školy, spočítal "nezaměstnanost v ČR a SR" (~chybovost v obou kontrolních vzorcích) jako součet procent, dostal by pětku. Nejenže by takový výsledek byl neracionální, nelogický, ale matematicky chybný. .   Pravdepodobne je to zacarovany kruh, kdy vy ze sebe udelate naprosteho hlupaka a pote mate nezvladatelnou potrebu si zchladit zahu v dalsi diskusi, bohuzel to vede k tomu, ze ze sebe opet udelate hlupaka.

0/0
6.1.2013 15:35

L71u38b36o94š 34S55k68o17u36m62a83l 3771289893836

Tak po sto dvacáté - pan Okamura sám v ústavní stížnosti uvádí, že dle platného zákona (proti kterému se také svou ústavní stížností ohrazuje) podle jeho vlastního přesvědčení získal 48.858 platných podpisů, čímž sám předložil důkaz o tom, že požadovaných 50.000 podpisů nemá. 

Je jistě nad slunce jasnější, že takový důkaz pan Okamura předložit nechtěl, a že se tedy jedná o chybu nebo úmysl toho, kdo ústavní stížnost vypracovával. 

Těžko pochopit, proč se p. Okamura neobrátil s žádostí o vypracování ústavní stížnosti na některého z právníků, kteří již v obdobném případě u ÚS uspěli s ústavní stížností...:-/

+3/−1
5.1.2013 3:21

M25i27c12h12a67e98l 93M84e29n68s66i56k 8781286170742

Po stodvacáté prvé :-) Trochu jste to pomotal dohromady. Ale zkusíme to rozmotat:

Ano, Okamura má ODHADEM podle dvou předchozích vzorků oněch 48858 podpisů, plusmínus. (Jaký že, proboha, předložil důkaz?8-o Vždyť on teprve po důkazu volá!)

Ohrazuje se právě proti tomu "odhadování" nastolenému prováděcím předpisem - to dle něho nemá v tak vážné věci místo. On tvrdí, že chce-li ho MV ze soutěže vyžadit, nechť provede kompletní (v jistém případě není nutno, viz má poznámka výše) přepočítání podpisů.

V opačném případě, tedy nebude-li explicitně prokázán jejich nedostatečný počet, budiž postupováno dle zásady "in dubio pro libertate", tedy ve prospěch jeho a svobodné soutěže.

+1/−1
5.1.2013 16:27

T55o29m43á49š 41N30ě22m36e13c 9182837702439

Plně souhlasím. Konečně někdo, kdo má dostatečnou inteligenci na to, aby pojmenoval hlavní problém celé věci. V tomto bodě byla jednoznačně porušena ústava. Všechno ostatní může být diskutabilní. Zákonodárci si petici na podporu kandidáta spletli s běžnou peticí, která není upravena vyšší právní normou, tam si vyhodnocení opravdu můžou provést, jak chtějí.

0/0
6.1.2013 1:57

J95i85r81i 20K70n65o91t27e88k 2849138518689

Překvapilo mě, že to zjevně čte. Těch pár myšlenek by snad mohl dát z hlavy. Takto mi připomněl doby starých soudruhů. A to jsem ho chtěl volit .. Nu, nyní už zbývá jen Zeman ;)

+3/−2
4.1.2013 20:38

K68a48r55e37l 60H41á80j43e50k 4372854695708

Tomio

je bezesporu do určité míry populista. Ale jeho návrh (nikde nediskutovaný),

aby byla zavedena právní odpovědnost politiků a soudců, je pro všechny politiky

a soudce natolik nebezpečný, že ho nemohou připustit, kapři si nebudou vypouštět

rybník. Viz např. známý triviální příklad JUDr. Henycha, který evidentně udělal

chybu, což uznal i Nejvyšší správní soud. Tudíž by minimálně měl hradit soudní náklady jako každý obyčejný člověk, který prohraje soud. Takhle to budeme platit za něho. Bohužel příkladů, kdy naši politici a soudci dělají evidentní chyby (a navíc ne vždy neúmyslně) které nás stojí i miliardy, je mnoho. A politici nesou jen odpovědnost „politickou“ a soudci žádnou. Bohužel u "zbývajících" kandidátů na prezidenta nevidím nikoho, kdo by chtěl tuto situaci změnit. A tak k volbám raději nepůjdu.

+4/−3
4.1.2013 20:31
Foto

V88l24a93s28t96i65m96i98l 46Č57e95r90n85ý 3107273885

Mám obavu, že právě tohle je ten největší populismus.

+2/−4
4.1.2013 20:33

K51a76r73e80l 92H73á83j74e70k 4362494305158

Takže souhlasíte, aby politici a soudci mohli beztrestně dělat chyby? Většina národa na politiky nadává, ale co s tím?

+3/−1
4.1.2013 20:42

J19i25ř20í 31D55i70a73t30k33a 6878146150201

Jako senátor se může zasadit, aby byl takový zákon přijat. Jako prezident by takovou možnost neměl. Takže nyní se nebude moci na nic vymlouvat a může začít jednat. ;-)

+2/−3
4.1.2013 20:49

K72a56r68e36l 42H51á39j66e75k 4562924945868

A kolik senátorů a poslanců takový návrh podpoří?

+1/−1
4.1.2013 20:59

P24a52v66l77a 75H59r87a82d35i36l49o29v22a 3797931111464

No prave v tom je jeho populismus. Velice dobre vi, ze by takovy navrh nikdy neprosel;

+4/−2
4.1.2013 21:02

J70i62ř17í 45D14i57a41t29k96a 6828536570251

Přesně v duchu hesla "není nic, co bych vám nedokázal slíbit". :-/

+5/−2
4.1.2013 21:08

P29a33v17l13a 14H94r53a72d10i31l78o83v32a 3377561561484

Dyk to je furt dokola. Ja nechapu, ze mu to nekdo muze bastit;-(

+4/−2
4.1.2013 21:12

J49i91ř94í 23D49i57a89t38k81a 6338696940321

Divila byste se, kolik takových lidí ještě je. Hlavně, že se o těch, kteří si dovolí mít jiný názor, vyjadřují s despektem jako o "ovčanech". :-/

+2/0
4.1.2013 21:14

K11a71r62e11l 28H46á25j27e35k 4302114245918

Sami konstatujete, že kapři si sami rybník nevypustí. To lze

změnit jen tlakem zespoda, je třeba o těchto myšlenkách široce diskutovat. Jak

prezidenta bych Tomia nechtěl, ale chtěl bych, aby byl co nejvíce slyšet a provokoval

diskusi, aby lidi nebyli jak stádo ovcí co věří politikům a reklamním

agenturám. Edmund Burg řekl: Jediné, co je zapotřebí k tomu, aby zlo zvítězilo,

je, aby dobří lidé nic nedělali.

+2/−1
4.1.2013 21:18

P77a83v18l57a 10H91r78a14d87i40l18o67v38a 3947341781434

Vicemene souhlasim, ale prijde mi, ze pan Okamura je sam jedna velka chodici reklamni agentura.

+4/−1
4.1.2013 21:20
Foto

V10l31a70s37t67i77m65i85l 21Č39e31r28n48ý 3777123445

Ano, reklamní agentura sama na sebe... ;-)

+2/−1
4.1.2013 21:40
Foto

V64l48a42s38t88i54m64i16l 90Č92e13r33n16ý 3927663805

Já bych Vám na to odpověděl jiným citátem:

"Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi"

+3/0
4.1.2013 21:31

K26a13r58e72l 55H23á22j97e96k 4282784735408

Já Vám odpovím jiným citátem: Mezi vysokými politiky a manažery je mnohem větší procento nebezpečných psychopatů, než mezi vězni ve federálních věznicích USA, zjistili psychiatr Robert Hare a psycholog Paul Babiak, autoři knihy Hadi v oblecích.

+1/0
4.1.2013 21:34
Foto

V36l84a95s53t29i95m65i44l 34Č78e92r40n77ý 3347433705

No a já Vám zase odpovím konstatováním mého kamaráda doktora, který to 15 letech služeb na ambulanci tvrdí, že 95% populace jsou úplné tykve. ;-)

+1/0
4.1.2013 21:38

K71a28r39e22l 27H68á74j31e87k 4312654515248

Tak hrozné to není, ale usilovně se na tom pracuje ("reformy školství", média,,,,), Kdo má jiný než masový názor je "odsouzeníhodný", kdo pochybuje je podezřelý, vybočuje ze stáda.

+1/0
4.1.2013 21:44
Foto

V58l25a24s37t30i94m48i83l 37Č49e57r42n12ý 3327723795

Mám obavu, že je. ;-)

0/−1
4.1.2013 21:47
Foto

V48l21a52s50t78i66m15i61l 14Č65e15r95n74ý 3867763815

No a to je právě ten populismus. Slibuje něco, co nikdy nemůže splnit.

+3/−1
4.1.2013 21:03

P16a29v19l50a 72H44r38a49d16i30l23o84v37a 3887531871354

Neopisujte ;-)

0/0
4.1.2013 21:04
Foto

V19l45a79s86t83i18m96i20l 57Č32e34r29n61ý 3167553435

Byla jste rychlejší, platím Vám pivo... ;-)

+1/0
4.1.2013 21:09

P38a32v60l59a 38H51r98a15d31i37l92o39v25a 3187251391944

Jedno toceny bych uvitala, beru.

0/0
4.1.2013 21:10
Foto

V59l93a10s92t72i19m19i61l 27Č47e24r76n43ý 3607863845

Tak jo. V pondělí v sedm u Medvídků? ;-)

0/0
4.1.2013 21:12

P61a75v39l25a 46H36r14a24d52i92l54o92v88a 3937281371734

V pondeli v sedm uz nebudu v CR. Si to nechame nekdy na priste;-)

0/0
4.1.2013 21:15
Foto

V35l61a23s81t33i28m70i43l 21Č23e73r64n53ý 3437523415

Tak jo. Pak se připomeňte... ;-)

0/0
4.1.2013 21:16

J62i85ř92í 78D13i90a45t51k16a 6488786290251

Tolik, kolik jich přesvědčí o správnosti takového zákona. myslíte si snad, že jako prezident by měl větší možnosti? :-/

0/0
4.1.2013 21:04
Foto

V42l89a73s88t25i30m77i62l 65Č89e42r27n12ý 3727703595

Víte, tohle je ukázkový příklad někoho kdo hlásá jednoduchá řešení, která není možné realizovat a lidí, kteří mu na to naletí.

Navíc Váš příklad je úplně mimo mísu, protože pomatený doktor Henych, který neumí počítat není volený politik, ale normální zaměstnanec a vztahuje se na něj tedy zákoník práce.

+2/0
4.1.2013 21:08

P79e10t61r 90V17a95n25e24c45e37k 1833540737127

Ted uz nepujde smazat pochybnosti nad dusevnim zdravim pana Okamury

+7/−4
4.1.2013 20:21

M14i12c38h52a47e33l 58M44e75n80s85i50k 8301676900152

Řekl bych, že spíše nad tvým.

Učili tě ve škole číst?

Pokoušeli se o to? Tak si raději nejdřív zkus přeslabikovat zákon 71/2012 Sb., než začneš ukazovat svou hloupost.

+3/−2
4.1.2013 21:17

L41a41d65i51s54l57a71v 33F10a28l53t46ý15n69e55k 4741582634613

Pan Okamura si myslí že český národ je samý hlupák.On jako president by žádné právo na rozhodování neměl vždy by ho parlament přehlasoval a tak by musel držet hu.u a krok.On jako cizí státní příslušní s dvojím občanstvím by ani neměl na presidenta kandidovat,jako je to v USA tam cizinec může kandidovat do senátu ale na presidenta ne!

+4/−4
4.1.2013 20:11
Foto

J88o79s77e23f 36K83o97ř23e20n69s48k14ý 5190812147701

Snaha dostat se na Hrad převedla pana Okamuru ze sympatického majitele cestovky do zástupů politických tlachalů. Co může president v ČR změnit? Jeho řeči o tom, co by udělal a změnil  a co je špatné, už unavují. Poslední  kroky pak ukazují  jeho politickou krátkozrakost, tahle se do příštích senátních voleb už dokonale vyřídil.[>-]

+10/−1
4.1.2013 20:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.