Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Klaus je jako Mečiar. Jeho amnestie straší Slováky dodnes

Amnestie Václava Klause částečně připomíná amnestie Vladimíra Mečiara. Slovenský expremiér jimi v roce 1998 zahlazoval stopy nejhorších zločinů svého vládnutí a Slováci se s jejich následky dodnes nevyrovnali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i62c78h45a26e54l 75L41u15k43a69v46s18k13y 6429551798101

Chudák Mečiar. Přirovnávat ho ke Klausovi ...

+9/−5
3.1.2013 15:38

A64d52a82m 43H49r92á58d60e82k 2652866727613

Já si myslim, že je to dobré srovnání. Jsou to naprosto stejný lumpové. I když je pravda že Mečiar asi přihlášku ke komunistům nedával a pera asi taky nekrade. :-)

+1/0
4.1.2013 11:14

J75a36n 70F42r77ý10d30l 1214338692775

Nezapomeňte, že po úzákonění přímé volby musel milosti a amnestie podepsat předseda vlády Nečas!

Účas této vlády na této ohavnosti nesmí být opomenuta

+9/−3
3.1.2013 15:30

P18a18v25e74l 10M77a71y 7114710695169

Tento článek má 100% pravdu. Společné na amnestii těchto dvou bobrů je to, že udělají nevinné takové lidi, co zneužili státní moc k páchání velké hospodářské kriminalitě, což je velkej precedens. A je to velká pravda jak se těžko Slovensko s tím vypořádává a toto čeká i českou republiku. Takové zametání za svými kamarády je nebezpečné. Obhajovat takové amnestie, kde se z lidí, kteří dělají obrovskou hospodářskou kriminalitu udělají bezúhonní občané mohou jen lidé, buď velmi hloupí nebo ti, kterých se to týká.

+15/−1
3.1.2013 15:04

M48i63c83h23a84e86l 65L70u20k53a42v81s93k19y 6479691638551

B je správně.

+5/−1
3.1.2013 15:39

M58a87r40i82a15n 34K40o77v83a59c 2155923846107

No, tak tohle srovnat, to je hodne hustej bulvarRv:-/

+4/−13
3.1.2013 14:41

J90i68n87d16ř57i63c24h 43B54u61c59h33t74a 6362316653610

Proč? V čem vidíte rozdíl? Co z toho není pravda? Jinak...ANO...dnes jsou všechna velká (i internetová) media bulvár.... a to bohužel platí i o veřejnoprávních...:-(

+3/−2
3.1.2013 15:13

I17v17a55n 22Č81u74k65a 3572584821172

čuňasi oba, jeden za tři, druhej za pět bez dvou. na klasickou osmnáctku nemaj ani dohromady.

+3/−1
3.1.2013 14:39

J12i15ř65i26n68a 42S89a34v30o40v22a 1101405256423

a co Havel - ten jich pustil najednou přes 20 000.....:-P

+4/−4
3.1.2013 14:47

I78v33a81n 59Č14u55k28a 3972974851382

mrtvoly nekomentuju

+2/0
3.1.2013 14:54

A87d19a 93D32e57m98k80o17v40á 1483957424635

Tak Havlove nás strašia naozaj oveľa viac! (Pri všetkej úcte!) Mečiar  nás už dávno nevzrušuje, najmä preto, že už vieme, že kradnú všetci!!!8-o

+5/−1
3.1.2013 15:06

E42d45u95a44r30d 94M17y25s95l48o95v41i75č 6981771609832

Mnohé irituje tatáž kvalita amnestie Mečiara s páně Klausem, nelze je porovnávat. Mečiar zmatečně zametal vlastní zločiny na dvakrát( jeho nejbližším rádcem byl tenkrát zákonitě  Gašparovič, tudíž břídilové). Len-On (otec vlasti) řídil ti, co úkolovaly nájemné vrahy, kteří likvidovaly vrahy překážejících protivníků(dle zadání, které vydával Len-On).

+1/0
3.1.2013 14:38

P17e66t40r 39S54y80c40h 9976811233281

Tak prej ministr Blažek navrhoval tu lhůtu pro zrušení stíhání ještě kratší. Výmluvy na evropskej soud jsou trapný, ten vůbec nic o šesti letech nepíše, jen to že se proces nemá zbytečně prodlužovat, ale má se taky přihlížet ke složitosti případu. Některé prosesy se běžně v Evropě táhnou přes osm let. Jak mi teď zdejší Klausovi posluhovači vyvrátí že ta amnestie neni malá domu a zametání pod koberec?

+18/−2
3.1.2013 14:23
Foto

J33a83k92u81b 90D27l27o68h59o82š 9762126773235

Klaus rozhodně není jako Mečiar. Je mnohem horší. Škody, které napáchal, jsou řádově vyšší, co se týče rozkradených miliard i rozkladu společnosti.

+15/−4
3.1.2013 14:07

P90a70v97e89l 81F10a12r55a 9564415388118

To má jednoduchý důvod. Mečiar toho prostě více nestihl, protože ho dříve odstavili. A to z důvodu, že se začal rychleji roztahovat. Při pravomocích prezidenta si musím vzpomenout na Václava Havla, který chtěl před svým ukončením ve funkci omezit prezidentské pravomoci.

+7/0
3.1.2013 14:18

M34i86r64o65s46l47a81v 87J90a22n55o23u50š58e80k 9194111107

No dle mého jsou Mečiar s Klausem hlavně vlastizrádci. Zradili svou vlast, Československo, za to by si měli sednout. Je naprosto nepochopitelné, jak si může politický systém bez vůle lidu dovolit rozdělit zemi vedví. Nedokážu pochopit jak jim tohle mohlo kdy projít. O rozdělení Československa mělo být referendum, v němž se o rozdělení rozhodnou občané, nikoliv elitářští politici. Co by mě však potěšilo by bylo, kdyby se referendum i s odstupem konalo dnes o tom, zda spojit či nespojit ČR a SR v ČSR. Ač by se, dle průzkumů, tak nestalo, přesto i nyní mají občané obou zemí právo na to vyjádřit se, zda spolu chtějí či nechtějí žít pospolu.

+24/−8
3.1.2013 14:02

K40a64r62l25a 62N20o42v17á10k22o25v77á 4364612525887

Ano, referendum o rozdělení jednoznačně být mělo. Ale referendum o spojení je v současné době nesmysl, když není z žádné ze stran vůle se spojit. To bychom taky mohli vyhlásit referendum o tom, zda se spojit s Rakouskem (taky jsme bývali kdysi jeden stát) nebo s Německem (protektorát), popř. se sovětským..pardon, Ruskem.

+13/−2
3.1.2013 14:10

M92i39r13o93s46l38a30v 88J31a77n24o83u48š32e28k 9924531567

Mělo by být znakem každé rozvinuté kulturní společnosti, že se ke svým chybám spáchaným v minulosti vrací a snaží se je napravit, nikoliv že se od nich distancuje a dělá "jako by nic." Oddělení od Rakouska a Německa je naprosto jiné než dělení Československa. Německo nebylo Německo, ale Třetí říše, ta nás OKUPOVALA a to násilně. Rakousko nás anektovalo vytvořením personální unie, avšak dlouhodobě nám upíralo naše práva, ty přidělilo pouze Uhrám (Rakousko-Uhersko vzniklo 1867 z Rakouska), což byl problém, který stál na pozadí separatistických tendencích Čechů. Dokonce T. G. Masaryk chtěl zpočátku pouze R-U jako federaci, nechtěl Československo, to se však změnilo vlivem politických ambicí Francie, jenž chtěla svého významného rivala (pozn.:R-U) zničit a ze Střední Evropy vytvořit nárazníkovou zónu svých vazalů (ČSR). Z těchto důvodů referendum o dělení Československa fakticky nikterak nezávisí na dřívějších územních změnách, jako byl konec okupace Třetí říší a násilné rozdělení R-U (a přiznejme si, nehledě na náš nacionalismus a naše češství, že by se nám nyní v R-U žilo podstatně lépe než se nám dnes žije v ČR). Co se týče o vůli se spojit, ta vůle by tu byla, kdyby ji někdo podněcoval, což vlivem našich (ČR & SR) průměrných politiků jednoduše nejde. Jsou tu však značné výhody plynoucí z možného sjednocení jako je i například větší vliv na chod EU, vytvoření větší ekonomiky, posílení pozice na trhu, vyšší regionální význam etc. Češi a Slováci již v 30. letech dokázali, že spolu jsou sehraný skvělý tým, jenž dotáhl naši zemi mezi 10 tehdejších nejrozvinutějších zemí světa a jenž vytvořil z poměrně malé země ekonomického velikána jenž se vyrovnal i HDP (na hlavu) Německa.

+1/0
3.1.2013 23:52

L11i73b48o18r 33H54l32u38b47u68č72e23k 4840920707617

...vůle lidu...???...vy jste fakt komik...!!!...pokud by měl o důležitých věcech rozhodovat "lid", tak pánůh s námi...!!...naštěstí "lidi" mají jiný názor - alespoň občas - než ten váš "lid"...jinak já bych raději žil s Rakušany než se Slováky - ale vám samozřejmě nebráním žít se Slováky...:-)

+4/−11
3.1.2013 14:15

L65i50b15o17r 62H11l43u72b92u84č94e58k 4670770937327

...tak pánbůh s námi...!!

0/0
3.1.2013 14:16

L33u79d59ě77k 50J84e15l58í70n17e90k 5617267189920

Milý pane, já se například cítím Čechem, ne Slovákem a jsem tomu rád. Když si vzpomenu, jak do nás hustili "slovenčinu" horem dolem, tak je mi blbě ještě dnes. Bohužel, ten krásný národní jazyk, na který by měl být každý Čech hrdý, je v současné době przněn snad ještě více než za Husáka právě díky zcestným názorům takových "národotvůrcům" jako vy. ;-€

+1/−8
3.1.2013 14:47

R30o22m86a66n 76S86m46a92t98a40n74a 6245482597738

Ako hustili? To akože Vás urážalo, že slovenčina v "českom štáte" zaznela večer v pondelok a čiastočne ako komentár TV-novín a športových prenosov? Takto ste si predstavovali rovnoprávny vzťah? A to sa stále divíte, že sa väčšina Slovákov necítila v spoločnom štáte dobre a chcela po 1989 reorganizovať štát na skutočných princípoch federácie. Takých Švajčiarov nikdy neurážali nápisy v 4 úradných jazykoch.  Ale tam sa asi nikto nikdy nehral na staršieho premúdrelého brata so snahou všetko riadiť.

0/−1
5.1.2013 15:48

J70i68n73d49ř88i15c43h 91B21u79c45h55t45a 6552196803560

Mě ten článek překvapil. Jindy poměrně komformní MfD(iD) si dovolila dost...naznačují snad něco????

+12/−1
3.1.2013 13:53

R84a90d73i45m 80K20a26l44a86s 2850606472741

"O amnestii jsme rozhodovali ve třech," hlásí Jakl.

Zkusím hádat: Klaus, Jakl, Hájek...

Výsledek je odpovídající.

+22/−1
3.1.2013 13:46

J69i66n98d95ř46i31c86h 75B28u87c86h29t75a 6852416413100

Ba ne...Jakl, Klaus a Pitr..:-(

+9/−1
3.1.2013 13:50

M47a89r58t28i39n 56M84u38s88i58l 4570151113281

Zadání při přípravě amnestie patrně znělo: "jak z možného stíhání a vězení vysékáme ..... ty, ty a ty." Široký kruh tří lidí (Hájku Ty jsi ale zakončení psa) jména schválil a právníci následně vypsali příslušné paragrafy. Jak se zdá na jednoho z kamarádů se zapomnělo, tak to dostane napřímo. Zvracím z KlauZe.Rv

+2/−2
3.1.2013 14:41

P81e54t45r 20W78o56l48f 3188862924794

Můj osobní názor je, že hlavním motivem amnestie byl právě její článek II. (zastavení probíhajících trestních řízení). Ostatní považuji za „omáčku“, aby to dobře vypadalo...

+16/−2
3.1.2013 13:45

P65e13t85r 25T14y33č83k13a 6865472699872

To je teda srovnání jak noha. Nechci se Klause zastávat, ale to, že soudy nejsou schopny za 8 let a mnohdy i více něco odsoudit prostě není vina Klause. To je problém jen a pouze těch soudů.

+9/−11
3.1.2013 13:31

M55a40r19t23i67n 56P72e39t69r 6273682158749

To, že u nás lze protahovat soudní řízení téměř do nekonečna, není problém jen soudů, i když na tom také leckdy nesou nezanedbatelnou vinu, ale především mizerné legislativy...

+16/−1
3.1.2013 13:34

R40a75d62i83m 60K39a12l64a48s 2720526982221

Tam, kde si to mohli obvinění dovolit, byli mnohdy na vině zdržování soudního procesu i oni sami.

A pak, amnestie znamená i to, že doytčný má čistý trestní rejstřík a nemusí platit škody, které způsobil. Stojí právo jednoho lumpa výš než stovek či tisíců těch, které poškodil, a kteří se žádné náhrady morální a ani finanční nedočkají?

+5/−1
3.1.2013 14:16

I84v34o 72L12í24s79e21k 7662888789688

Pak by měl také vyhlásit amnestii od dluhů a škod, které tato jeho nekompetentnost zavinila.

0/−1
3.1.2013 14:30

L42u80d60ě24k 63J19e48l44í80n50e73k 5577317289350

A kdopak nám to tady ty zkostnatělé bolševické soudce (a jiné struktury) na doživotí zakonzervoval? Že by Véna Havel? 8-o

+2/−1
3.1.2013 14:51

M18a67r32t17i67n 65S23o55u71š47e66k 8678123879925

Jako brzdu přehmatů jsme si přece do ústavy dali kontrasignaci premiérem!

.

Proč se všichni naváží do Klause a ne do Nečase, který to podepisovat vůbec nemusel? 

.

Viz ústava ČR http://business.center.cz/business/pravo/zakony/ustava-cr/hlava3.aspx článek 63 bod 4

+5/−2
3.1.2013 13:23

J17i50ř96í 92H51o79v77o86r11k38a 2346187280711

Není to úplně přesné: socdem na to poměrně správně upozornili a také chtějí vyvolat ve Sněmovně (které se předseda vlády zodpovídá) na toto téma jednání. S tím, že uznávají, že prezident je za své kroky nezodpovědný a politická zodpovědnost jde za premiérem.

+8/−2
3.1.2013 13:30

J20a76r50o83s87l71a53v 43S80l21o13v28á35č88e76k 1954514454

Chobotnice po cesku.Rv

+13/−3
3.1.2013 13:06

K55a87r42e33l 60M37a75l55ý 7409805300788

Tetku už všichní víme proč je spravedlnost slepá. Lepší je to nevidět.

+3/0
3.1.2013 13:05
Foto

A57l94e82š 60P70r25e82s24l26e48r 5734684841892

Skromný dotaz. Proč pan Palata srovnává amnestii současnou s někdejší slovenskou, když může porovnat dvě české. Tu Havlovu a nynější Klausovu. Zajímalo by mě, zda by z toho V. Havel vyšel jako vítěz...

+15/−8
3.1.2013 13:05

K32a54r87e20l 15M85a88l61ý 7409385860268

Jistě že by Havel vyšel jako vítěz. Propustil více darebáků a lotrů.

+18/−6
3.1.2013 13:07

R23a17d41i41m 72K23a12l77a55s 2330516372151

Co do rozsahu si nemají co vyčítat. Havel udělil amnestii po 40 letech komunismu. Klaus po 20 letech trvání samostatné ČR.

Pokud jde o morální aspekt. Havel byl na počátku, Klaus už tuto zkušenost díky němu měl a navíc ho sám za to kritizoval...

Klaus prohrává.

+24/−5
3.1.2013 13:19

R79a67d30i39m 48K68a63l74a47s 2530116512691

Havel to mohl udělat a nejspíš i udělal z čiré naivity. U Klause na náhody a naivitu nevěřím...

+23/−4
3.1.2013 13:11

P25e92t53r 94T63y54č73k53a 6125752819842

Havel to udělal hlavně pro to aby ve vězení nezůstal nikdo z politických důvodů.

+9/−1
3.1.2013 13:32

R75a59d66i16m 44K98a12l60a14s 2340276672311

Ano, ale i v tom bych viděl onen kus naivity. Politických vězňů bylo relativně málo a většinou byli souzeni za jiné skutky.

+3/−2
3.1.2013 13:48

P91e68t32r 51T74y63č40k88a 6125962199342

To právě nikdo nevěděl. Oni byli komouši schopni odsoudit za cokoli.

+4/−2
3.1.2013 13:51

I59v68a 96H63a61n76e91s47o54v71á 8186966679139

Jeden zásadní rozdíl - Klaus pouští ty, kteří byli zavřeni za jeho vlády. Havel pouštěl ty, které zavřel minulý režim (byť většinu politických vězňů pustil Husák, než úřad opustil).

+21/−3
3.1.2013 13:12

L54i97b90o65r 90H74l84u73b71u84č51e12k 4370210517947

...to je celkem logické, když jde o krátkodobé nebo podmíněné tresty..na rozdíl od Havla ale nepouští na svobodu vrahy...jinak doporučuji přečíst si znění am,nestie a nereagovat jen na titulky v mediích..!!

+6/−3
3.1.2013 13:24

M73a62r56t81i83n 39H15a95r52g56a35š 8299764291

A četl jste si znění té Havlovi amnestie? Žádné vrahy totiž nepustil!!!

+4/−2
3.1.2013 13:47

L60i34b82o71r 19H41l97u46b16u44č48e85k 4950210227587

...četl, máte pravdu, oficiálně žádné vrahy nepustil, pustil jen lidí, kteří po propuštění zavraždili zhruba 50 lidí - a některé vraždy byly tak brutální, že je ani pravdoláskaři nedokázali utajit...!!!...Rv;-€Rv

+4/−4
3.1.2013 14:09

E49d79u95a59r97d 55M49y84s28l24o92v93i23č 6431491659952

Palata ví, že srovnávat amnestie Mečiara (dvě v jedné věci, je právník, což indikuje úroveň justice) a Klause je záměr k dosažení míry odsudku.

+2/0
3.1.2013 15:18

L52i34b26o28r 64H12l20u95b37u55č22e42k 4970420927837

nemá smysl tu ztrácet čas, ale ještě jedno malé upozornění  - " "Státní zástupci se mohou proti zastavení stíhání do tří dnů odvolat,"... pro ty, kteří chápou trochu pomaleji, to napíši ještě jednou -  "Státní zástupci se mohou proti zastavení stíhání do tří dnů odvolat,"...!! .!!

+7/−10
3.1.2013 13:02

L92i16b54o33r 27H31l14u83b97u52č93e47k 4140330727937

...ano, to si nepochybně zaslouží více mínusů, zatím je to slabota...:-)

+1/−7
3.1.2013 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.