Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ledovka ráno pokryla silnice, na Vysočině uvázly autobusy i kamiony

Na silnicích i chodnících se v celém Česku po ránu tvořila ledovka. Nejhorší situace byla na Vysočině, kde u Jihlavy uvázlo několik autobusů. Někde je odstavili sami řidiči, kteří odmítli jet dál, aby neohrozili cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55a35r48e41k 85F17l96e94k48a65č 2410554242513

loni se na stejném místě vybouraly uplně stejná auta. Aspon podle fotky

0/0
2.1.2013 11:46

M66i85l97o47s17l56a92v 42K62a76n64t52o27r21e71k 1959327561169

S tou "češtin"  běžte do Brusele pane T.

0/0
2.1.2013 10:22

P33e37t58r 41B67u55k14a73l 8627572853631

Karvinsko - drobne snezi a namrza to.

0/0
2.1.2013 10:11

T34o95m95á44š 69K69n44a87i16f10l 6783690947240

a tak oproti lonsku zima opravdu není :)

+1/0
2.1.2013 9:17

J44a10n71a 91P59o18l27á65š20k98o39v92á 5727532988164

předpověď počasí je zase nějak mimo...říkali, že zima nebude;-)

+2/0
2.1.2013 9:01

T78o38m79á67š 18K56n50a37i18f26l 6553370627410

a tak oproti lonsku zima opravdu není .)

+1/0
2.1.2013 9:17

V44l65a33d54i42m81í13r 48F68i97b23i96g65e50r 5964261441814

Ráno to klouzalo pěkně, na chodníku to vypadalo jako posypané pískem ale byl to natátý sníh. Pěkně to klouzalo a to jsem šel jen pěšky:-)

0/0
2.1.2013 8:56

P37a71v97e11l 86D66e33u16t91s55c46h 8322549841319

Čeština je krásná

... hlavní tahy sypou solí a silnice nižších tříd drtí...

Já bych formuloval trochu jinak, takhle to vypadá, že silnice jsou drceny ;-D

+3/0
2.1.2013 8:44

J54a74n84a 60P90e49t60ř47e79k24o82v11á 5663595340922

Valašsko - sněží a teplota je -1°C!

+1/0
2.1.2013 8:18

J35a87n 82K38ř60í54ž 6765413265628

Rožmitálsko-nevím,ještě jsem nebyl venku.

+4/0
2.1.2013 8:53

R86i44c80h92a82r76d 68P31o80d88z15i75m83e44k 2571567246

No to by mě zajímalo kolik pak tam jeli. Na tomhle je to tak 70-80 km/h bez ohledu na to kolik je na dálnici povoleno. Jestli na tom někdo jede víc než 100 tak se pak nedivím, že to rozvěsí po pangejtě.

+1/−3
2.1.2013 7:58

S10t30e17p98a22n 65T66o62t92h 8928409535228

i 30 muze byt hodne, pokud je to ledovka opravdu ledovkou... to je proste rozmar pocasi, se kterym neudela nikdo nic.

+7/0
2.1.2013 8:00

M57i32r73o55s67l66a63v 13K55r61a30t77o53c57h18v90í40l 8368239604334

Přesně tak. Po ledě se jet nedá, snad jedině na pneumatikách s hroty. :-) Jinak není ani ve dvacítce problém skončit v příkopu.

+3/0
2.1.2013 8:30

R69i42c13h95a29r80d 86P98o51d32z56i72m58e25k 2581177276

ještě jsem nejel po rovný silnici aby tam bylo 30 hodně. Možná tak ve vesnici kde je předpoklad, že mi někdo vleze pod auto, ale ne na 14 metrů široký dálnici.

+1/−1
2.1.2013 10:08

J79i53r11i 62S79i52m62a50k 9148748368363

na hladkem ledu se uvadi koeficient treni 0,05, na suchem asfaltu az 0.9.

Brzdna draha z 30 km/h na vodorovne rovne ceste na suchem asfaltu je 13 metru.

Ted si to ponasob cca 18x, coz odpovida 18krat mensimu treni na hladkem ledu oproti asfaltu a jsi na teoreticke brzdne draze 200 metru!!!!!!

V praxi asi zadna ledovka neni jako hokejove kluziste, tak dejme tomu, ze ti bude stacit na bezpecne ubrzdeni z 30km/h polovicni draha, tedy sto metru.

Jeste porad ti to prijde, ze se v 30km/h na hladkem uklouzanem  ledu nemuzes vybourat ? Pan je asi teoretik...

+1/0
2.1.2013 11:00

R78i42c16h83a78r53d 35P54o73d79z66i21m79e98k 2871707616

Na suchým asfaltu stojí auto z 30 prakticky na místě. Boural jsem na dálnici na suchu a z rychlosti 90 km/h co mi naměřila policie podle brzdné dráhy a co jsem skutečně jel jsem za 22 metrů (brzdná dráha) dobrzdil skoro na nulu. Auto bylo sice poškozené, ale jen pár plechů, světlo, kapota (neprorazil jsem si ani chladič) S autem jsem pak normálně odjel. Mít o 5 metrů víc zastavil bych úplně. Takže mám představu o tom z jaký rychlosti se dá jak rychle zastavit. Čili teoretik si asi ty pokud mi tu tvrdíš, že z 30 km/h se na zledovatělým povrchu zastavuje 200 metrů. Větší nesmysl jsem ještě nečetl. Netvrdím, že se ve 30 nedá na ledu vybourat ale rozhodně to není adekvátní rychlost na dálnici kde vidím desítky ne li stovky metrů před sebe (pokud není mlha) Nikdy jsem nejel po dálnici která by byla v takový stavu, že by se po ní nedalo jet aspoň 60.

0/0
2.1.2013 13:14

J93i49r90i 21S85i34m60a80k 9808168908983

z 30 ky zastavit prakticky na miste je prave tech 15 metru o kterych pisu vyse. Pokud by jsi uz jo neco chtel napadnout, tak reakcni dobu, ktera bude na ledu i na asfaltu stejna, takze nemuzu beztrestne nasobit brzdnou drahu 18ti, ale jestli jsis toho vsiml, ja to pak jeste podelil dvema...

Na ledu to fakt klouze pekelne.. viz treba ti borci co pri curlingu hazeji zulove bloky..  draha meri 42 metru , podle tvoji teorie tresku plesku by ty bloky museli hazet rychlosti tak 60 km/h... realita bude nekde kolem 5 km/h a kolikrat to doklouzou jeste dost rychle.

Jeste mi muzes namitnout, ze auta nemaji pneumatiky ze zulovych kamenu, ok, ale mezi ledem a pneumatikou se tvori mikrovrstva vody diky zatizeni tlakem, a voda je za danych okolnosti perfektni mazivo, takze za techto podminek (ledovka, teplota lehce pod nulou) to zadna pneumatika nevytrhne, leda se snehovymi retezy nebo hreby jako maji na rallye. Tohleto neni zadna teorie, ale mnohaleta praxe.

0/0
2.1.2013 16:01

R31i91c54h18a66r45d 48P76o28d32z69i83m36e60k 2681737116

Srovnávat curling s pneumatikou mi nepřijde úplně nejštastnější přirovnání. Curlingové kameny jsou dělané tak, aby po ledu klouzaly. Pneumatiky díky různým příměsím, vzorku a lepivým vlastnostem gumy naopak, aby neklouzaly. Za další namrzlá silnice není ideálně hladký led, nýbrž hrbatá plocha o kterou se dezén pneumatiky může zachytit. Vypočítat teda brzdnou dráhu z 30 km/h za základě čísel vycucaných z prstu 200 metrů je holý nesmysl. Možná by to platilo na upraveném kluzišti pokud by auto mělo místo kol curlingové kameny, ale ne na silnici a pneumatikách. Pokud by to platilo jsme všichni sebevrazi, protože i v zimě jezdíme po namrzlé silnici víc. Jinak z 30 zastavit na 15 metrech je údaj včetně reakční doby ne brzdná dráha. Pokud vezmu že reakční doba bude vteřina tak za tu dobu auto ujede 8 metrů. 7 metrový brzdný dráze už by se dalo věřit.

0/0
3.1.2013 9:02

V74l18a89d68i10m22í63r 50F11i28b60i35g77e86r 5544141611294

Ale porosim vás nač se omezovat se zimními gumami ty přece vyřeší vše;-D

+1/−1
2.1.2013 8:55

J71a98n 75Z41e32l68i47n91a19r 3226405517226

?

0/0
2.1.2013 9:32

V33l85a71d90i46m90í86r 67F51i52b88i15g20e69r 5884731281174

Někteří lidi si myslí že se zimními pneu mohou jezdit po sněhu a ledu jako normálně a tím se chovají riskantněji než by měli. A média to podávají tak že bez zimních pneu na silnici nikdo nepřežije. Já je používám ale na sněhu nebo ledu jezdím stejně opatrněji ale ne každý jsou lidi kteří i tak jezdí jako za sucha a pak se diví že to klouže ale to bývá pozdě.

0/0
2.1.2013 10:10

R64i64c60h91a41r78d 15P70o96d58z87i81m21e38k 2771427886

Spousta lidí si to bohužel myslí a pak trčí v pangejtě. ;-)

0/0
2.1.2013 10:09

P43a40v95e66l 45K20o76š82u93t 5658712421944

Prosím zprávaře, aby se naučil česky. To je hrůza.

+3/0
2.1.2013 7:43

K29a83t54e57r79i59n79a 53M79a11t92t87h12e15w56s 3224734565261

Mám pocit, že využívají čtenáře na kontrolu pravopisu. Aspoň ta zrůdnost v nadpisu je již pryč...

0/0
2.1.2013 7:51

M75i39c91h16a81l 96S86l81u66c35k69y46j 8194512236130

odmítli, aby neohrozily, fajna věta8-oR^

+2/0
2.1.2013 7:57

P39e11t60r 57D33v61o86ř49á52k 7921611880969

krásná shoda pdmětu s přísudkem ;-(

+1/0
2.1.2013 8:04

M12i36r76o88s42l49a87v 46K85r67a75t22o33c20h17v70í59l 8798839724134

Já bych to viděl na shodu schopností editora s důvěryhodností tohoto plátku. ;-D

+2/0
2.1.2013 8:31

P94a64v49e93l 38D35e86u98t54s92c98h 8832559881459

To je "genderově korektní", páč nepoznáš, jestli se píše o řidičích mužích, či řidičkách ženách. Nové nařízení EU.

+6/0
2.1.2013 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.