Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie tupolevu má už pátou oběť, Rusové zkoumají černé skříňky

Počet obětí sobotní havarie tupolevu na moskevském letišti Vnukovo vzrostl na pět. V nemocnici v neděli zemřela zraněná letuška. Ruští vyšetřovatelé nyní zkoumají černé skříňky. Předběžně se domnívají, že nehodu mohla zavinit porucha brzdného systému stroje, případně chyba pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i63ř95í 21N53o80v14o61t54n41ý 7428152

Tady to někdo zachytil na palubní kameru na oné dálnici, o kterou bohužel nakonec zastavili.

http://www.youtube.com/watch?v=dWONT47LFZM&feature=youtu.be

0/0
30.12.2012 22:12

P41a95v14e87l 86O43d73r96a74z22i76l 6954609807560

V Rusku prý pojišťovny dávají velké slevy, když je v autě taková kamera. Není to špatná věc, při vyšetřování to pomáhá.

0/0
31.12.2012 15:15

P77a17v32e82l 29N97o97v65á34k 7711666879953

tak hlavně na internetu je mraky videi z ruska, kde chodci umyslně skáčou pod auto. Je tam zákon v tom smyslu že pokud někdo někoho srazí autem a musí se o něj pak nějakou dobu starat (neznám podrobnosti možná by někdo osvětlil pořádně) takže taková kamera se i dost vyplatí...

0/0
1.1.2013 22:11

M46a32r15c76e16l 10H60e87r33b19o12l17t 1580749864723

Boze,taj sa zase seslo odborniku na letectvi.Proste co je made in Russia je spatne...ale ja si radsi pockam na vyjadreni tech nymandu,co maj v kolonce zamestnani letecky inzenyr...

+2/−3
30.12.2012 18:47

D73a69v45i69d 95M10a92l32i68n15a 1250333530213

To, ze co je made in Russia je spatne, s tim nesouhlasim a uz vubec ne, je-li pod tim podepsan OKB Tupolev. Ale I mistr tesar se muze utnout. Me vadi spis to, ze ten letecky inzenyr prijde k nehode a prvni, co pronese bez blizsiho zkoumani je "chyba pilotaze!" To mam potom zase pochybnosti ja o nezaujatem vysetrovani. A to, ze tady se jen spekuluje je normalni. Od toho jsou prave Ti "neumetelove" :D aby to rozlouskli.

+2/−1
30.12.2012 18:59

M34a88r56c12e20l 64H80e84r15b50o12l70t 1440469734433

ale u každé, včetně automobilových, havárií, je prvotní předpokládaná příčina... a to že se to a priori háže na pilota je normální, stačí hodit vokem na jakýkoli díl Leteckých katastrof.

0/0
30.12.2012 19:22

D21a45v30i57d 49M43a48l47i69n32a 1370543940953

Pripady jako DC-10 v Sioux City, nebo B747 el-al v Amsterodamu? A takovych je vic!!! Kolikrat je to zanedbana udrzba? Kolikrat je to vadna soucastka z vyroby? Kolikrat je to jen blbost, jako prelepeni snimace statickeho tlaku vzduchu stribrnou paskou za 20 centu?

+2/−1
30.12.2012 20:21

M51a19r92t22i33n 17J26e57z17e57r51s97k28ý 7617705372467

" Profesionálny pilot Aleksandr Akimentov však pre denník Komsomolskaja Pravda vyslovil špekuláciu, že na palube mohlo dôjsť ku konfliktu, keďže lietadlo má tri samostatné brzdové systémy a počasie v čase havárie bolo podľa neho normálne.

.

"Moja teória je, že došlo ku konfliktu na palube. Lietadlo sa snažilo pristáť na druhýkrát. A niekto - kapitán alebo druhý pilot - povedal 'teraz pristaneme', zatiaľ čo druhý sa ho snažil presvedčiť, aby urobili tretí pokus...

.

Predpokladám, že to trvalo až do poslednej chvíle a ďalšie dva brzdové systémy jednoducho neboli zapnuté," povedal Akimentov "

0/0
30.12.2012 18:11

V40l98a32d10i52m84í50r 79M98e30n63d59i 3482369131636

Pan Jezerský ,ale na rozdiel od Vás v tej svojej teorii Aleksander Akimentov nehovorí nič o alkohole... Fakt si radšej počkajme na výsledky vyšetrovania a dúfajme , že sa dočkáme objektívnej správy...

+1/0
30.12.2012 18:32

D69a37v34i11d 53M95a54l23i14n87a 1770593310803

Take me napadla ta rychlost. Je mozne, ze by se "sekli" pri vypoctech pristavaci rychlosti a vzhledem k vahovemu rozdilu bod dosednuti preleteli. Ale pak si rikam, ze to pristani nacvicovali 2x.

0/0
30.12.2012 18:47

M76a19r32c90e38l 32H94e52r66b67o23l22t 1120529664183

Cira spekulace,ale bracha je ted v meste cca 200km za Moskvou a denne hlasi tak -27,to nema zaden vliv?Bavime se o teplote na zemi,ne 10000m nad zemi.

0/0
30.12.2012 18:50

D79a54v86i38d 90M37a69l83i49n85a 1850283220743

Samo, ze je to z me strany jen cira spekulace. Zapomel jsem otazniky. Ale ta teplota je hodne pravdepodobne predpoklad min. Namrazy na RWY, a pripocitam-li nefunkcni reverz tak je myslim si zadelano. (ma spekulace) ale je znamo, ze letecke nehody jsou vzdy dilem souhry nekolika spatnych udalosti najednou a nemaji jen jednu pricinu.

0/0
30.12.2012 19:08

M34a29r97c31e21l 40H67e20r14b17o21l13t 1680209874513

tak to byla tentokrát spekulace, ale z mé strany, já se spíš ptal, jestli to tak být mohlo:-)

0/0
30.12.2012 19:24

V52l86a14d33i43m89í31r 39M53e17n35d81i 3152519131826

Ktovie , tých možností je tam strašne vela. Mohli pristávať proti vetru, mohli pristávať po vetre, keď je tá rýchlosť po dosadnutí o to vyššia. Mohla byť namrznutá dráha, nezapli ,alebo nefungoval reverz, alebo to o čom sa domnieva Akimentov... atd. Ktovie čo sa mohlo stať. Naozaj treba počkať na objektívne vyšetrenie nehody.

0/0
30.12.2012 19:00

D77a41v48i25d 90M90a22l97i97n75a 1460753340323

Souhlas.

0/0
30.12.2012 19:11

M26a80r42t96i97n 80J93e77z83e13r88s54k23ý 7847575622677

napadá mě ještě jedna ne zcela vyloučená varianta......

.

letadlo se vracelo do Ruska prázdné. na palubě bylo pouze 8 členů posádky - žádná odpovědnost za cestující, prostě nuda - co když si posádka nahoře vyhodila trochu z kopýtka ? Svědci nejsou, policie s Dragerem taky nehrozí ......

.

náznaky tu jsou - letadlo před přistávacím manévrem nějakou dobu kroužilo nad Vnukovem a o přistání se pokoušelo dvakrát, když se nemohlo trefit na ranvej - a když se to podařilo, tak to dopadlo jak je popisováno - nepřiměřená rychlost při přistání, následné vyjetí z ranveje a rozlomení stroje .....

+1/−7
30.12.2012 16:02

V10l34a43d70i29m94í95r 59M40e87n16d57i 3962249951166

Žiadna zodpovednosť za cestujúcich... A čo tak zodpovednosť za seba , za svojich kolegov, za mnohomilionový stroj ? Ja chápem že v Rusku sa asi chlastá trošku viac ako je inde zvykom, ale zas tieto konšpiračné teorie ma vedia fakt pobaviť...

+6/−2
30.12.2012 16:30

J37a35k91u84b 16Š70a18f14a92n37d58a 7705767151631

Já bych to zas tak nereálně neviděl. Stačí se třeba podívat i u nás na řidiče (prázdných) autobusů. Telefonování, kouření, jídlo.... A zde ještě k tomu rusové....

0/0
30.12.2012 17:44

V45l39a74d21i42m63í13r 30M84e81n65d19i 3732469801686

Viete, pokial sa to potvrdí, tak prosím pustite sa do nich , ale obviňovať , resp. špekulovať o tom že chlastali je max. neetické už aj len z úcty k tým nebohým. Nechcem tu kaziť medzisviatočnú atmosferu, ale asi by ste dosť ťažko niesol podobné "teorie" pokial by niektorí z tých pilotov bol Váš blízky...

+2/0
30.12.2012 18:00

J17a82k27u87b 92Š71a55f96a90n30d49a 7425697341291

Nevím, co se vám na tom nelíbí. Je to spekulace, ne obvinění. Je to stejné jako když ruské orgány spekulují jako o příčině selhání pilotů. Je to jen jedna možnost z mnoha a nikdo neříká, že to tak bylo.

0/0
30.12.2012 19:09

V54l76a52d76i81m84í81r 42M13e16n50d20i 3292959951716

Ano, máte pravdu. Tak poďme do toho . Je tu ďalšia alternatíva, možno počas pristávacieho manévru prebiehal v kokpite neskutočný grupáč. do ktorého sa zapojil aj autopilot... Lebo špekuláciám sa medze nekladú. Ide len o to , že by mali mať aj svoje hranice...

0/0
30.12.2012 19:19

J32a34k30u75b 53Š88a22f90a88n42d82a 7905927301421

Tady už to dál nemá cenu.

0/0
30.12.2012 19:25

V94l64a36d88i66m96í63r 95M86e74n78d20i 3462819521596

Ale veď sa nemusíte uraziť. Vy nesúhlasíte s mojimi argumentmi a ja s Vašimi. No ale o tom sú diskusie. Predpokladám , že zistiť prítomnosť alkoholu u pilotov netrvá až tak dlho, takže ak by ho v sebe mali, asi by sa už o tom vedelo.

0/0
30.12.2012 20:02

D10a29v96i25d 22M92a80l39i42n84a 1620443970923

Jenze ta pitva jde v techto pripadech vic do hloubky. Takze I tady v tomto pripade si naopak pockame na zaverecnou zpravu.

0/0
30.12.2012 20:31

J87a21k69u20b 84Š82a39f39a98n17d36a 7465557961421

Neurážím se, jen to nikam nevede.

Zjistit alkohol u mrtvého až tak jednoduché není (nemůže na místě dýchnout do balonku). Dělá se to z krve. Odběr asi na pitevně, vzorek se rozebere na jiném pracovišti, pak ta zpráva putuje přes bůh ví kolik instancí kde se to různě zdrží, nakonec se to může zdržet i v publikování. Možná to dostane jen vyšetřující komise a tak se to můžeme dozvědět až za několik měsíců.

Rusové mají k alkoholu dost blízko, a to včetně pilotů (bohužel).

0/0
30.12.2012 22:42

O52n39d47r39e41j 63B93o77c17e49k 3236342932146

To video s tou zraněnou letuškou je vážně hnus, to to musí vystavovat na internetRv

+4/−2
30.12.2012 15:30

M13a61r64t12i97n 62J18e98z60e98r23s30k10ý 7217695772667

brrr, teď jsem to zkouknul a bez ohledu na jakoukoli příčinu katastrofy je mi té letušky líto ;-(

+2/−1
30.12.2012 16:11
Foto

M48i86r13o46s33l12a43v 98Z20a13p30l96e60t88a35l 3357465528343

Co to tam píšou za hloupost se zatažením podvozku a tak možné záchraně?  Mě někdy připadá, že "experti" žijí v akčním filmu....

+1/−1
30.12.2012 15:23

F47i91l87i43p 90K40ř34í18ž 9411521336988

Možná kvůli tření? Zase by to bylo riskantní z hlediska požáru. Pokud to nemohli vědět předem, tak to podle mého není nejlepší řešení.

0/0
30.12.2012 15:24

J50a53k74u46b 90S66e78č59á31n12s87k58ý 6870123102193

jak na zemi zatáhneš podvozek ? zavře se možná tak přídák

0/0
30.12.2012 15:31

V87l93a62d68i45m40í73r 18M15e95n71d22i 3242699891756

No podla mňa by nezavrel ani ten příďák, lebo predpokladám, že keď je zaťažený časťou váhy lietadla ,asi by ho neodistilo...

+1/0
30.12.2012 16:41
Foto

M21i61r76o31s23l97a68v 55Z86a30p31l59e43t98a40l 3907305458243

No tření na betonu možná, mimo dráhu už je to jedno, trup louže po trávě, jenže přistání bez podvozku vždy zavání těžkým výbucuem, stačí chytit křídlem, motorem, čímkoliv a už se všechno točí... Prostě takové experty nechápu, navíc podvozek se nezatáhne hned...

0/0
30.12.2012 15:31

F77i83l87i67p 76K45ř69í50ž 9281531646888

Jasně, to chápu. Však on se snaží jenom zviditelnit.

0/0
30.12.2012 15:34

R40o36m75a95n 21K79r85a21t29o47c75h47v23í80l 6406187736144

Bude tam pojistka proti zatáhnutí podvozku na zemi.

0/0
30.12.2012 16:59

J51a75n 10K90u16č87a 9527845419610

Pane Kratochvil žádná pojistka proti zatáhnutí na zemi není stačí dát páku podvozku do polohy UP mít hydraliku zaplou a je to hned, už se to stalo jednomu pilotovi ve Švýcarsku jak školil personál a omylem dl páku do UP a byla mašina na břichu byl to typ Saab 340

0/0
30.12.2012 20:19

R71o78m24a90n 96K89r94a82t46o87c60h14v19í26l 6756127466734

V době elektroniky, kdy auta nenastartují pokud nemáte zapnutý bezp. pás bych očekával, že na zemi nepůjde zasunout podvozek. 

Ale u 20 let starého TU 204 to opravdu třeba půjde.

0/0
30.12.2012 22:02

O86n46d36ř95e45j 76Č76a63p96k33a 6471321213794

Ten Saab bude spíš výjimka, většina moderních letadel má proti tomuhle pojistky...

0/0
30.12.2012 23:57

D78a56v27i97d 93M30e23l10k41a 6595332881680

http://youtu.be/ss3my7hsN1E

0/−1
30.12.2012 15:13

R23o65m48a14n 65K36r12a47t36o98c65h56v59í34l 6176417896764

Už to tady je po sté.

0/0
30.12.2012 17:04

H22o29n32z89a 56P87r51i16b82y45l 8446270400185

jakou rychlost mohlo to letadlo mit pri narazu? 150km/h?

0/0
30.12.2012 15:00

D64a34v65i71d 74M62a86l39i66n29a 1790893690473

Pristavaci je 160 knots. Neco snad ubrzdili.

0/0
30.12.2012 15:07

V68l22a80d19i64m47í14r 66M78e66n76d95i 3972819901676

No to záleží podla váhy lietadla pri pristávaní. Keďže leteli prázdny a predpokladám , že neboli ani nafutrovaný palivom, tak tých 160 kts sa mi zdá byť privela. Odhadoval by som to tak okolo 140...

0/0
30.12.2012 17:32

D30a95v89i11d 32M92a62l42i78n13a 1470553100523

Take pravda. Zapomel jsem, ze nic nevezli.

0/0
30.12.2012 18:27

J98a85n 50B82a92č11o35v79č79i35n 1502844675875

Pani Drazanova.Jak dlouho a proc tu nehodu budete rozmazavat?Dokud nezemre posledni clen posadky?Proc,ze to startovalo u nas?Nedavno se v Nemecku? srazili 2 Cessny,mrtvych bylo vice a stacil na to 1clanek.

+1/−3
30.12.2012 14:57

M74a76r79t95i70n 46J32e88z88e47r53s16k79ý 7127165262907

jako kdybych to včera neříkal ;-O - i ruští vyšetřovatelé nyní dospěli k předběžnému závěru, že chyba je jednoznačně na straně pilotů !!

.

já to tvrdím od začátku, že způsob a charekter přistání je jedině chybou pilotů - žádná technická závada tohle nemůže způsobit !!

.

jediné, v čem si nejsem jist, zda pilot při přistání nedostal infarkt, pak by ta chyba byla výjimečně omluvitelná, páč druhý pilot už nestíhá převzít řízení .....

0/−4
30.12.2012 14:15

P14e23t79r 80T36y23č14k80a 6645862509692

Já myslím, se může.

0/0
30.12.2012 14:22

V48l25a64d14i86m64í97r 16M75e19n76d62i 3192479951766

A neuvažoval ste nad tým, že radšej to hodiť napilotov ,ako riskovať povesť značky a ohroziť biznis ?

+1/0
30.12.2012 14:28

P23e98t28r 62T87y31č37k15a 6865612619712

To je hloupost.

+1/−2
30.12.2012 14:30

V98l40a82d95i61m49í72r 82M48e28n24d13i 3102509811366

Ale veď sa v tom článku jasne píše, že jednou z možných príčin môže byť aj poruchana obracači ťahu motorov tzv. reverz. Je to zariadenie, ktoré pri pristávaní znižuje rýchlosť lietadla. Keď to nefungovalo a dráha bola namrznutá, tak to brzdenie kolesami bolo asi pramálo účinné. V každom prípade treba počkať na výsledky vyšetrovania a na to, čo nám bude ponúknuté ako príčina nešťastia.

+3/0
30.12.2012 14:43

J60a69k42u39b 45S89e80č46á34n61s48k21ý 6200763522343

to neznamená že to nemůže být chyba pilota , případně výcviku. Na každou situaci by měli být připraveni , bohužel  sou furt jen lidi.a ti dělají chyby.Škody na značce Red wings budou tak jako tak ohromné a letadel rodiny TU-204 se používá asi 40 a vyrobeno jich bylo kolem 70 za 16 let. Sloučením výrobců letadel značka tupolev postrádá význam ( pro civilní letectví)

0/0
30.12.2012 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.