Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárie tupolevu má už pátou oběť, Rusové zkoumají černé skříňky

Počet obětí sobotní havarie tupolevu na moskevském letišti Vnukovo vzrostl na pět. V nemocnici v neděli zemřela zraněná letuška. Ruští vyšetřovatelé nyní zkoumají černé skříňky. Předběžně se domnívají, že nehodu mohla zavinit porucha brzdného systému stroje, případně chyba pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i58ř21í 14N93o92v38o97t30n25ý 7718952

Tady to někdo zachytil na palubní kameru na oné dálnici, o kterou bohužel nakonec zastavili.

http://www.youtube.com/watch?v=dWONT47LFZM&feature=youtu.be

0/0
30.12.2012 22:12

P11a38v22e71l 24O11d19r73a70z80i72l 6824789887300

V Rusku prý pojišťovny dávají velké slevy, když je v autě taková kamera. Není to špatná věc, při vyšetřování to pomáhá.

0/0
31.12.2012 15:15

P11a50v29e40l 34N48o54v40á62k 7951346969603

tak hlavně na internetu je mraky videi z ruska, kde chodci umyslně skáčou pod auto. Je tam zákon v tom smyslu že pokud někdo někoho srazí autem a musí se o něj pak nějakou dobu starat (neznám podrobnosti možná by někdo osvětlil pořádně) takže taková kamera se i dost vyplatí...

0/0
1.1.2013 22:11

M95a72r68c20e45l 44H68e18r28b91o82l78t 1730959514253

Boze,taj sa zase seslo odborniku na letectvi.Proste co je made in Russia je spatne...ale ja si radsi pockam na vyjadreni tech nymandu,co maj v kolonce zamestnani letecky inzenyr...

+2/−3
30.12.2012 18:47

D68a89v12i53d 73M97a72l80i69n40a 1430153130243

To, ze co je made in Russia je spatne, s tim nesouhlasim a uz vubec ne, je-li pod tim podepsan OKB Tupolev. Ale I mistr tesar se muze utnout. Me vadi spis to, ze ten letecky inzenyr prijde k nehode a prvni, co pronese bez blizsiho zkoumani je "chyba pilotaze!" To mam potom zase pochybnosti ja o nezaujatem vysetrovani. A to, ze tady se jen spekuluje je normalni. Od toho jsou prave Ti "neumetelove" :D aby to rozlouskli.

+2/−1
30.12.2012 18:59

M21a27r37c50e62l 34H46e13r73b59o96l47t 1320759324873

ale u každé, včetně automobilových, havárií, je prvotní předpokládaná příčina... a to že se to a priori háže na pilota je normální, stačí hodit vokem na jakýkoli díl Leteckých katastrof.

0/0
30.12.2012 19:22

D19a79v63i38d 19M32a36l34i78n35a 1420353150423

Pripady jako DC-10 v Sioux City, nebo B747 el-al v Amsterodamu? A takovych je vic!!! Kolikrat je to zanedbana udrzba? Kolikrat je to vadna soucastka z vyroby? Kolikrat je to jen blbost, jako prelepeni snimace statickeho tlaku vzduchu stribrnou paskou za 20 centu?

+2/−1
30.12.2012 20:21

M30a56r89t90i51n 30J53e37z91e76r64s70k52ý 7797765502207

" Profesionálny pilot Aleksandr Akimentov však pre denník Komsomolskaja Pravda vyslovil špekuláciu, že na palube mohlo dôjsť ku konfliktu, keďže lietadlo má tri samostatné brzdové systémy a počasie v čase havárie bolo podľa neho normálne.

.

"Moja teória je, že došlo ku konfliktu na palube. Lietadlo sa snažilo pristáť na druhýkrát. A niekto - kapitán alebo druhý pilot - povedal 'teraz pristaneme', zatiaľ čo druhý sa ho snažil presvedčiť, aby urobili tretí pokus...

.

Predpokladám, že to trvalo až do poslednej chvíle a ďalšie dva brzdové systémy jednoducho neboli zapnuté," povedal Akimentov "

0/0
30.12.2012 18:11

V63l11a15d11i33m82í75r 89M42e90n93d24i 3562919261566

Pan Jezerský ,ale na rozdiel od Vás v tej svojej teorii Aleksander Akimentov nehovorí nič o alkohole... Fakt si radšej počkajme na výsledky vyšetrovania a dúfajme , že sa dočkáme objektívnej správy...

+1/0
30.12.2012 18:32

D82a68v55i27d 77M48a40l20i53n18a 1210583410803

Take me napadla ta rychlost. Je mozne, ze by se "sekli" pri vypoctech pristavaci rychlosti a vzhledem k vahovemu rozdilu bod dosednuti preleteli. Ale pak si rikam, ze to pristani nacvicovali 2x.

0/0
30.12.2012 18:47

M26a69r76c30e40l 11H32e65r39b24o98l96t 1360729614203

Cira spekulace,ale bracha je ted v meste cca 200km za Moskvou a denne hlasi tak -27,to nema zaden vliv?Bavime se o teplote na zemi,ne 10000m nad zemi.

0/0
30.12.2012 18:50

D45a92v95i25d 34M11a37l20i98n19a 1920933520903

Samo, ze je to z me strany jen cira spekulace. Zapomel jsem otazniky. Ale ta teplota je hodne pravdepodobne predpoklad min. Namrazy na RWY, a pripocitam-li nefunkcni reverz tak je myslim si zadelano. (ma spekulace) ale je znamo, ze letecke nehody jsou vzdy dilem souhry nekolika spatnych udalosti najednou a nemaji jen jednu pricinu.

0/0
30.12.2012 19:08

M11a59r29c64e70l 62H23e34r35b85o41l83t 1710299534253

tak to byla tentokrát spekulace, ale z mé strany, já se spíš ptal, jestli to tak být mohlo:-)

0/0
30.12.2012 19:24

V37l94a26d57i91m85í56r 14M70e26n59d82i 3352879191306

Ktovie , tých možností je tam strašne vela. Mohli pristávať proti vetru, mohli pristávať po vetre, keď je tá rýchlosť po dosadnutí o to vyššia. Mohla byť namrznutá dráha, nezapli ,alebo nefungoval reverz, alebo to o čom sa domnieva Akimentov... atd. Ktovie čo sa mohlo stať. Naozaj treba počkať na objektívne vyšetrenie nehody.

0/0
30.12.2012 19:00

D16a20v59i37d 43M23a47l36i34n13a 1190333950803

Souhlas.

0/0
30.12.2012 19:11

M85a98r24t81i60n 11J17e95z86e40r43s68k81ý 7447745132147

napadá mě ještě jedna ne zcela vyloučená varianta......

.

letadlo se vracelo do Ruska prázdné. na palubě bylo pouze 8 členů posádky - žádná odpovědnost za cestující, prostě nuda - co když si posádka nahoře vyhodila trochu z kopýtka ? Svědci nejsou, policie s Dragerem taky nehrozí ......

.

náznaky tu jsou - letadlo před přistávacím manévrem nějakou dobu kroužilo nad Vnukovem a o přistání se pokoušelo dvakrát, když se nemohlo trefit na ranvej - a když se to podařilo, tak to dopadlo jak je popisováno - nepřiměřená rychlost při přistání, následné vyjetí z ranveje a rozlomení stroje .....

+1/−7
30.12.2012 16:02

V28l75a81d56i37m16í16r 88M13e90n17d34i 3952159701156

Žiadna zodpovednosť za cestujúcich... A čo tak zodpovednosť za seba , za svojich kolegov, za mnohomilionový stroj ? Ja chápem že v Rusku sa asi chlastá trošku viac ako je inde zvykom, ale zas tieto konšpiračné teorie ma vedia fakt pobaviť...

+6/−2
30.12.2012 16:30

J55a43k98u81b 28Š91a31f89a71n50d77a 7915687191431

Já bych to zas tak nereálně neviděl. Stačí se třeba podívat i u nás na řidiče (prázdných) autobusů. Telefonování, kouření, jídlo.... A zde ještě k tomu rusové....

0/0
30.12.2012 17:44

V17l57a31d61i95m89í73r 95M94e33n74d36i 3142119341816

Viete, pokial sa to potvrdí, tak prosím pustite sa do nich , ale obviňovať , resp. špekulovať o tom že chlastali je max. neetické už aj len z úcty k tým nebohým. Nechcem tu kaziť medzisviatočnú atmosferu, ale asi by ste dosť ťažko niesol podobné "teorie" pokial by niektorí z tých pilotov bol Váš blízky...

+2/0
30.12.2012 18:00

J83a98k69u98b 26Š81a81f24a56n35d14a 7635687961711

Nevím, co se vám na tom nelíbí. Je to spekulace, ne obvinění. Je to stejné jako když ruské orgány spekulují jako o příčině selhání pilotů. Je to jen jedna možnost z mnoha a nikdo neříká, že to tak bylo.

0/0
30.12.2012 19:09

V80l55a69d54i37m16í40r 73M19e32n68d71i 3762279661496

Ano, máte pravdu. Tak poďme do toho . Je tu ďalšia alternatíva, možno počas pristávacieho manévru prebiehal v kokpite neskutočný grupáč. do ktorého sa zapojil aj autopilot... Lebo špekuláciám sa medze nekladú. Ide len o to , že by mali mať aj svoje hranice...

0/0
30.12.2012 19:19

J15a72k79u77b 75Š85a37f29a60n32d26a 7965367911121

Tady už to dál nemá cenu.

0/0
30.12.2012 19:25

V24l49a62d29i97m97í69r 60M72e61n40d97i 3312979251416

Ale veď sa nemusíte uraziť. Vy nesúhlasíte s mojimi argumentmi a ja s Vašimi. No ale o tom sú diskusie. Predpokladám , že zistiť prítomnosť alkoholu u pilotov netrvá až tak dlho, takže ak by ho v sebe mali, asi by sa už o tom vedelo.

0/0
30.12.2012 20:02

D18a82v55i35d 87M81a69l52i30n32a 1520563110233

Jenze ta pitva jde v techto pripadech vic do hloubky. Takze I tady v tomto pripade si naopak pockame na zaverecnou zpravu.

0/0
30.12.2012 20:31

J38a59k68u68b 48Š72a78f57a16n76d52a 7415807551771

Neurážím se, jen to nikam nevede.

Zjistit alkohol u mrtvého až tak jednoduché není (nemůže na místě dýchnout do balonku). Dělá se to z krve. Odběr asi na pitevně, vzorek se rozebere na jiném pracovišti, pak ta zpráva putuje přes bůh ví kolik instancí kde se to různě zdrží, nakonec se to může zdržet i v publikování. Možná to dostane jen vyšetřující komise a tak se to můžeme dozvědět až za několik měsíců.

Rusové mají k alkoholu dost blízko, a to včetně pilotů (bohužel).

0/0
30.12.2012 22:42

O70n94d20r76e75j 90B19o54c32e58k 3936262202716

To video s tou zraněnou letuškou je vážně hnus, to to musí vystavovat na internetRv

+4/−2
30.12.2012 15:30

M96a83r40t11i13n 92J90e34z52e50r19s63k64ý 7507735792207

brrr, teď jsem to zkouknul a bez ohledu na jakoukoli příčinu katastrofy je mi té letušky líto ;-(

+2/−1
30.12.2012 16:11
Foto

M21i73r41o53s55l61a47v 55Z89a78p64l51e58t75a74l 3937265158723

Co to tam píšou za hloupost se zatažením podvozku a tak možné záchraně?  Mě někdy připadá, že "experti" žijí v akčním filmu....

+1/−1
30.12.2012 15:23

F59i50l56i12p 36K60ř40í54ž 9351121206978

Možná kvůli tření? Zase by to bylo riskantní z hlediska požáru. Pokud to nemohli vědět předem, tak to podle mého není nejlepší řešení.

0/0
30.12.2012 15:24

J42a58k26u50b 70S57e34č50á93n60s45k61ý 6430243582583

jak na zemi zatáhneš podvozek ? zavře se možná tak přídák

0/0
30.12.2012 15:31

V33l14a90d15i10m26í76r 82M59e42n86d27i 3532509481236

No podla mňa by nezavrel ani ten příďák, lebo predpokladám, že keď je zaťažený časťou váhy lietadla ,asi by ho neodistilo...

+1/0
30.12.2012 16:41
Foto

M41i61r24o80s10l51a34v 10Z64a68p21l25e35t96a53l 3137565498493

No tření na betonu možná, mimo dráhu už je to jedno, trup louže po trávě, jenže přistání bez podvozku vždy zavání těžkým výbucuem, stačí chytit křídlem, motorem, čímkoliv a už se všechno točí... Prostě takové experty nechápu, navíc podvozek se nezatáhne hned...

0/0
30.12.2012 15:31

F35i84l43i25p 81K25ř39í32ž 9261171846378

Jasně, to chápu. Však on se snaží jenom zviditelnit.

0/0
30.12.2012 15:34

R62o97m30a80n 43K72r34a58t67o44c78h88v73í29l 6326797126914

Bude tam pojistka proti zatáhnutí podvozku na zemi.

0/0
30.12.2012 16:59

J47a90n 67K17u33č40a 9257325919630

Pane Kratochvil žádná pojistka proti zatáhnutí na zemi není stačí dát páku podvozku do polohy UP mít hydraliku zaplou a je to hned, už se to stalo jednomu pilotovi ve Švýcarsku jak školil personál a omylem dl páku do UP a byla mašina na břichu byl to typ Saab 340

0/0
30.12.2012 20:19

R92o66m96a47n 66K48r40a81t62o72c94h45v22í70l 6606607656204

V době elektroniky, kdy auta nenastartují pokud nemáte zapnutý bezp. pás bych očekával, že na zemi nepůjde zasunout podvozek. 

Ale u 20 let starého TU 204 to opravdu třeba půjde.

0/0
30.12.2012 22:02

O45n78d33ř91e40j 58Č98a60p95k46a 6751381263504

Ten Saab bude spíš výjimka, většina moderních letadel má proti tomuhle pojistky...

0/0
30.12.2012 23:57

D21a11v94i48d 16M21e55l37k43a 6895312861400

http://youtu.be/ss3my7hsN1E

0/−1
30.12.2012 15:13

R31o53m48a19n 82K11r88a11t15o10c57h13v72í43l 6546457766224

Už to tady je po sté.

0/0
30.12.2012 17:04

H56o10n36z20a 20P84r35i74b63y20l 8536980720985

jakou rychlost mohlo to letadlo mit pri narazu? 150km/h?

0/0
30.12.2012 15:00

D43a90v90i23d 86M71a89l35i60n56a 1890423660543

Pristavaci je 160 knots. Neco snad ubrzdili.

0/0
30.12.2012 15:07

V54l42a10d83i56m19í72r 33M41e94n77d83i 3972399111256

No to záleží podla váhy lietadla pri pristávaní. Keďže leteli prázdny a predpokladám , že neboli ani nafutrovaný palivom, tak tých 160 kts sa mi zdá byť privela. Odhadoval by som to tak okolo 140...

0/0
30.12.2012 17:32

D11a71v18i65d 89M84a71l64i20n26a 1650663660683

Take pravda. Zapomel jsem, ze nic nevezli.

0/0
30.12.2012 18:27

J65a65n 52B35a90č17o11v79č75i41n 1142644175915

Pani Drazanova.Jak dlouho a proc tu nehodu budete rozmazavat?Dokud nezemre posledni clen posadky?Proc,ze to startovalo u nas?Nedavno se v Nemecku? srazili 2 Cessny,mrtvych bylo vice a stacil na to 1clanek.

+1/−3
30.12.2012 14:57

M82a84r55t87i63n 52J89e10z56e93r89s43k25ý 7447275892497

jako kdybych to včera neříkal ;-O - i ruští vyšetřovatelé nyní dospěli k předběžnému závěru, že chyba je jednoznačně na straně pilotů !!

.

já to tvrdím od začátku, že způsob a charekter přistání je jedině chybou pilotů - žádná technická závada tohle nemůže způsobit !!

.

jediné, v čem si nejsem jist, zda pilot při přistání nedostal infarkt, pak by ta chyba byla výjimečně omluvitelná, páč druhý pilot už nestíhá převzít řízení .....

0/−4
30.12.2012 14:15

P16e66t88r 69T86y76č96k58a 6345832969162

Já myslím, se může.

0/0
30.12.2012 14:22

V10l72a16d10i25m76í56r 73M74e66n19d73i 3752319361896

A neuvažoval ste nad tým, že radšej to hodiť napilotov ,ako riskovať povesť značky a ohroziť biznis ?

+1/0
30.12.2012 14:28

P72e27t61r 73T19y52č43k77a 6395942349592

To je hloupost.

+1/−2
30.12.2012 14:30

V71l89a56d51i27m93í56r 78M22e86n51d68i 3602799741406

Ale veď sa v tom článku jasne píše, že jednou z možných príčin môže byť aj poruchana obracači ťahu motorov tzv. reverz. Je to zariadenie, ktoré pri pristávaní znižuje rýchlosť lietadla. Keď to nefungovalo a dráha bola namrznutá, tak to brzdenie kolesami bolo asi pramálo účinné. V každom prípade treba počkať na výsledky vyšetrovania a na to, čo nám bude ponúknuté ako príčina nešťastia.

+3/0
30.12.2012 14:43

J44a61k79u23b 59S44e84č25á41n63s38k70ý 6770803492533

to neznamená že to nemůže být chyba pilota , případně výcviku. Na každou situaci by měli být připraveni , bohužel  sou furt jen lidi.a ti dělají chyby.Škody na značce Red wings budou tak jako tak ohromné a letadel rodiny TU-204 se používá asi 40 a vyrobeno jich bylo kolem 70 za 16 let. Sloučením výrobců letadel značka tupolev postrádá význam ( pro civilní letectví)

0/0
30.12.2012 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.