Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nikdy a nikde neztrácejte naději. Ani vy v Sýrii, apeloval papež

Ani letošní tradiční papežské poselství Urbi et Orbi (Městu a světu) se nemohlo vyhnout probíhajícím válečným konfliktům. Benedikt XVI. se před desetitisíci poutníků a miliony televizních diváků přimlouval zvláště za nevinné oběti bojů, konkrétně zmiňoval například Mali, Nigérii a Sýrii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e39t61r 62M68o66u25d96r66y 1601138938632

Neztrácejme naději, že džihádisté přestanou terorizovat syrská města a že se je syrské arabské armádě podaří v tomto následujícím roce porazit a ze Sýrie je spolu s domácím obyvatelstvem vypudit.

+4/0
26.12.2012 8:33

J14o86s26e56f 45K92o10p59e63c37k30y 9834322185

kdyby chtelo domaci obyvatelstvo vypudit rebely, tak uz to davno udelalo, melo na to skoro 2 roky a furt nic ;-)

0/−2
26.12.2012 9:23

P59e96t74r 15M25o38u54d34r65y 1851308958592

Tak ono domácí obyvatelstvo nedisponuje těžkými zbraněmi jako ti ozbrojenci, takže jim zbývá jedině podporovat armádu.

Citace z textu překladače:

Armáda přišla do naší vesnice na jeden den, ale oni byli zdvořilí a ani nikomu neublížit. A když rebelové přišli, oni zahalila do vesnice a nastavit jejich

kontrolní stanoviště, kde se každých potkávací vesničana proti jejich

seznamy.

Provádějí příkladné popravy s cílem zastrašit nás místní obyvatelé: cut lidi, otřesně, a opustit své zohavených těl ležet ve středu obce. Oni závod bomby v šíitské čtvrti. Můj bratranec, který nikdy neměl nic společného s vládou, je nyní držen v zajetí. " http://rt.com/news/syria-people-home-rima-831/comments/

+3/0
26.12.2012 9:37

J76o17s70e41f 67K46o90p40e36c39k24y 9874832345

domaci obyvatelstvo nedisponuje tezkymi zbranemi stejne jako ti ozbrojenci... a stejne jako ta armada. Takze vase uvaha, ze tedy musi podporovat armadu, je omluvitelna snad jen koncicimi svatky a premirou potravy nebo alkoholu ;-)

0/−3
26.12.2012 9:40

P40e11t40r 78M46o58u64d98r90y 1551868658182

Hlavní myšlenka byla v něčem jiném a to že armáda se vůči domácímu obyvatelstvu chovala slušně, jestli jste to pochopil.

+3/0
26.12.2012 10:47

P78e30t39r 35M48o43u28d81r55y 1661878258852

Kdo jiný je má ochránit před terorizováním než syrská armáda. Obyvatelstvu tam jde o holé přežití a o základní jistoty k životu a ne o fiktivní svobodu přinášenou islamisty.

+1/0
26.12.2012 10:51

J26o29s70e45f 89K37o53p30e93c64k55y 9504592105

armada se vuci domacimu obyvatelstvu slusne nechova. behem obcanske valky je to i logicky zcela vyloucene ;-)

0/−1
26.12.2012 11:25

P26e76t25r 25M53o12u37d21r20y 1951138758532

chová, protože to obyvatelstvo chrání, takže to logicky vyloučené není, naopak je to logické ze strany syrské amády a státních institucí

+2/0
26.12.2012 11:40

J64o51s84e44f 51K63o59p41e45c38k55y 9644592215

samozrejme nechrani, ukolem armady v obcanske valce neni v zadnem pripade ochranovat obyvatelstvo, ale ochranovat diktaturu ;-) to je ostatne hlavnim duvodem, proc obcanske valky vznikaji ;-D

0/−1
26.12.2012 11:46

P87e84t65r 83M83o87u42d11r14y 1391518438222

to není pravda, přečtěte si armádní přísahu, tam není o ochraňování nějaké diktatury ani zmínka, armáda vždy přísahá lidu, jestli jste to pochopil. když tak si to vyhledejte

+2/0
26.12.2012 11:57

J57o15s19e74f 42K24o82p88e77c18k29y 9134862985

;-D prisahat se da kdykoliv na cokoliv, armada Syrie chrani Asada a nikoliv Syrii, stejne jako napriklad armada Ceskoslovenska chranila KSC a nikoliv Ceskoslovensko ;-)

0/0
26.12.2012 12:00

P67e79t48r 69M59o93u89d49r36y 1541218288862

To není pravda, vy to účelově obracíte, vám asi nějaká přísaha nikdy nic neříká a neříkala, hlavně prachy, sobectví a svobodu dělat si co chci, tedy i to proti zájmům své země, viďte, armáda vždy chrání lid.

0/0
26.12.2012 12:20

J21o63s46e54f 91K17o50p12e36c36k63y 9224502755

receno s kniznim klasikem: "armada vzdy chrani toho, kdo ji plati" ;-)

0/0
26.12.2012 12:27

P32e19t75r 45M79o96u88d73r30y 1651688918482

No a to je právě ta chyba, která charakterizuje kapitalismus, všechno za prachy, ale to vy asi nechápete, že jsou i jiné hodnoty fungování společnosti, viďte, armáda nemá v normální společnosti chránit jenom toho jednotlivce, který ji může výjimečně platit, Assad armádu neplatí, to jistě víte, tak ze sebe nedělejte nevzdělance, armáda má v životě společnosti i jiné úkoly. Každá společnost si platí armádu, proto, aby ji chránila a plnila i další úkoly v době míru.

0/0
26.12.2012 12:39

J32o18s78e63f 62K24o36p71e34c40k63y 9374942465

pokud ten zlodussky system penez je charakteristicky pouze pro kapitalismus, tak pak by komunisticke Ceskoslovensko bylo prisne kapitalistickou zemi ;-D protoze KSC armada chranila uplne stejne jako nyni armada chrani Asada, ktery ji samozrejme plati ;-) nejak se v tom motate ;-)

0/0
26.12.2012 12:45

P96e41t53r 83M57o18u28d67r39y 1591188408302

Nemotám, to říkáte jenom vy a motáte se v tom. Assad pochopitelně armádu neplatí, jestli toto tvrdíte, tak jste hlu...ák, tušíte, že Sýrie má každý rok schvalovaný rozpočet? Ale to asi vaše zploštělé pojetí, že Assad platí vše, nechápe. To jako byste tvrdil, že Roosevet, Stalin a Churchil platili armádu. Já neodmítám fungující pojetí a důležitost peněz, to mi připisujete vy.

+1/0
26.12.2012 12:55

J97o46s42e80f 84K10o67p28e92c57k71y 9114972245

Syrie ma samozrejme schvalovany rozpocet, ktery urcuje Asad jako ostatne urcoval vse v cele Syrii. Tak jako v kazde jine diktature popr tedy napr Stalin v Rusku  ;-) Takze Asad plati armadu... v demokratickych a svobodnych zemich plati armadu svobodne a demokraticky zvolena vlada ;-)

0/0
26.12.2012 13:04

P13e96t78r 22M17o84u59d90r42y 1761818218822

A kdo že u nás podepisuje státní rozpočet? To víte? A proč by jej Assad nepodepisoval po předchozím projednání v zákonodárných orgánech státu. Ale zcela určitě jej nevytváří. Nedělejte ze sebe nevzdělance. Je mi líto vašeho zploštělého vidění. Bohužel se s vámi již nemohu z časových důvodů zaobírat.

0/0
26.12.2012 13:13

J30o63s78e28f 55K31o92p38e34c91k59y 9774362365

"po předchozím projednání v zákonodárných orgánech státu." vy jste dnes neobycejne vtipny ;-DR^ asi jako Stalin neco podepisoval po predchozich projednanich ;-D skoda, ze me svymi absurditami nemuzete bavit i nadale ;-)

0/0
26.12.2012 13:15

P28e13t83r 80M82o59u93d25r69y 1591478108552

Naopak, svými absurditami a neznalostmi mě bavíte jenom Vy.;-D;-D;-D

0/0
29.12.2012 8:39

P70e16t14r 64K97u73d26r47n63a 5248388267

Verit v boha ktery odpusti treba masovemu vrahovi kdyz ten ho prosi za odpusteni, ale slusneho cloveka ktery cinil jen dobre skutky posle do pekla protoze je neverici,  je posmechem pro zdravy lidsky rozum. A hlavne urazka uzasneho a zahadneho vesmiru.

+8/−6
25.12.2012 19:22

L79u14k84á77š 14A29d43a80m57e41c 7866578944985

Mudrosloví říká "cesta do pekla je dlážděna dušemi kněžích" a vstup do pekla vede skrzevá p... papeža

+3/−3
25.12.2012 21:02

L61u88b15o93š 28S80k54o74u32m31a30l 3361609143206

Neznám církev, která tvrdí, že Bůh odpustí vrahovi natož masovému;-)

+2/−2
25.12.2012 22:28

T87o63m88a54s 64S12l54u18k46a 8641400142296

tvrdi to ale bible. Spasen bude KAZDY kdo prijme Jezise. Zadne podminky na chovani nejsou kladeny. (napr. Rimanum 10:9). V bibli i jasne zmineno, ze ciny nejsou podstatne, jen vira.

Naopak kazdy, kdo v nej neuveri, bude zatracen, coz je nejen bibli, ale i v modlitbe Quicumque a katechismu.

+3/−1
26.12.2012 2:32

M96a38r28t55i69n 98D22o37k42t69o94r 5579718147816

Ano, ale musí úpřimně svých hříchu litovata napravit své křivdy, takže pokud to myslíš neupřímně a děláš to z vypočítavostí tak žádneho odpuštění nedojdeš. Kněz mu z nevědomosti odpustí, ale každý bude mít svůj poslední soud........

+1/0
26.12.2012 22:28

T63o57m76a67s 39S69l68u77k97a 8121400952166

Nic takového jako podmínka spasení v bibli není, a úroveň víry je stav mysli. Ten si nelze nalhávat. Ale to je opet úplně jedno, protože takový koncept je zvraceny tak jako tak. Na teto planetě je 5 000 000 000 lidí, kteří považují Ježíše asi za tak skutečného jako vy vodníka. Většina náboženství je polytheistická. Podle vaši svaté knihy, modliteb i katechismu, budou všichni tito lidé navždy zatraceni. Zatímco člověk (zvaný Duč) , který umučil k smrti cca 20 000 lidí, včetně žen a dětí, ve věznici s21, bude spasen, proto že se stal křesťanem a svých činů lituje. Paradoxně, dle vaší teologie on by měl jít do věcného blahobytu zatímco jeho oběti (budhiste a hinduiste) jsou v ohni pekelnem. Podle vás je to zjevně ok.

0/0
27.12.2012 10:22

H79a67n38a 87K76r34i76v92a12n73k66o61v91a 4811557923920

Bůh nařídil Izraelitům aby: "Pomsti prvé synů

Izraelských nad Madianskými" (Numeri 31:2). Deuteronomium 20:16-17

deklaruje, "Z měst pak lidu toho,kterýž Hospodin Bůh tvůj dává tobě v

dědictví, žádné duše živiti nebudeš, ale dokonce vyhladíš je: Hetea,

Amorea, Kananea, Ferezea, Hevea a Jebuzea, jakož přikázal tobě Hospodin

Bůh tvůj," Také 1 Samuelova 15:18 praví: "A poslal tě Hospodin na cestu a řekl tobě:Jdi, zahub jako proklaté hříšníky ty Amalechitské, a bojuj proti nim, dokudž byste nevyhladili jich"; Bůh zřejmě není proti válce jako takové.

+1/−2
26.12.2012 7:20

H96a91n97a 72K54r87i86v72a74n58k37o60v30a 4531387123150

Ježíš je vždy v dokonalé shodě s Otcem (Jan 10:30), takže

nemůžeme tvrdit že válka byla z Boží vůle jenom v Starém Zákoně. Bůh se

nemění (Malachiáš 3:6; Jakub 1:17).

+1/−2
26.12.2012 7:20

I57v73a 41S17m80u47t36n87á 9600821206152

Kristus uzavřel s Bohem novou smlouvu svou obětí na kříži, aby žádný kdo něho věří nezahynul , ale měl život věčný.

+1/0
26.12.2012 17:45

M46a87r23t83i14n 15D47o97k43t35o79r 5509258127746

Píšete nesmysly, nejdříve si něco zjistěte o odpuštění hříchů

+1/0
26.12.2012 22:17

R49e42n81é 30N38o59v85á34k 8805616859268

V Sýrii žije (ale už dlouho nebude) 1,8 milionu křesťanů. Západem podporovaní teroristé je postupně vyženou, jako vyhnali křesťany z Iráku po "osvobození"....

+18/−3
25.12.2012 18:04

M54a70r83t92i14n 76D66o37k70t24o76r 5259478897136

Nevím, ale děje se něco z čeho nebude časem cesty zpět. Nechápu kde se berou ti co plivou na církev. Nikdo z nich si neuvědomuje co všechno dobrého pro lidstvo vykonali, zapomněli jste jak nás podporovali v boji proti komunismu, jak pomáhají nemocným, chudým, starým apod.

0/0
26.12.2012 22:22

M71a31r93e90k 91S78t71a86s55t77n62y 6809557608636

vite co je zajimave ze cirkev mnoha lidem lezi v zaludku jako vrahouni a buhvi co jeste ale na druhou stranu jsou hrdi na dobu Premyslovcu coz byla ve sve podstate parta vrahu a dokonce bratrovrahu.

+5/−13
25.12.2012 17:45

L41u31k28á87š 92A37d58a41m74e72c 7576738144345

Naděje u římskokatolické církve - v Čechách nesmysl.!!!!!!

Něco pravdy na špatném vztahu čs národa tom vztahu k Bohu tady je z historické zkušenosti . Ale jinak, než se říká. Nemyslím, že by byli Češi až tak nevěřící, jak se tvrdí, jen k tomu nepotřebují tu církev, zejména Římsko-katolickou. Ta je historicky mnohokrát zradilaRv. Navíc to byla církev německá, latinská nebo jakákoliv jiná, ale nebyla to česká církev. Víra v Boha v Češích je, i když tomu říkají jinak. Češi spíš věří v „cosi“, ale zejména, když je jim těžko, tak si na Boha vzpomenou, takovým tím typickým, „Pane Bože, proč?“. Ale ten institut katolické církve oni nepotřebují. Oni jdou kolem kostela, oni vědí, že je to kostel, že je to církev, ale nepotřebují ji, protože ona sama se mnohokrát otočila k tomu svému člověku zády, mnohokrát toho obyčejného člověka zklamala.

Katolická církev se už v hluboké minulosti velmi tlačila ke světské moci. Neslučujme to ale s lidmi v té církvi. Existují   kněží a církve , kteří v sobě mají upřímnou víru a poctivě slouží lidem i Bohu. Ale Římsko-katolická církev v Čechách se nedostala k tomu, aby byla tou moderní církví, jakou známe například z Itálie, Německa, a jiných západních zemí. Tam se snaží i ty instituce i faráři být soudobí, moderní a sociální, a někdy se jim to opravdu daří.Tam si arcibiskup nedovolí o části národa říci že je to X"lůza" Rv

+8/−6
25.12.2012 17:36

L64u66b81o47š 56S23k12o86u70m92a47l 3811829383246

Současné postavení církví je ovlivněno násilným utlumením jejich činnosti v letech 1948 až 1989 a zejména prudkým rozvojem komunikačních technologií od r. 1990. Mnoho lidí nepociťuje nutnost chodit do kostela, protože má mnoho možností, jak hledat odpovědi na různé otázky života. 

Do konce 19.stol. byl jedinou institucí, která poskytovala lidem odpovědi na jejich otázky, farář. Farář byl zároveň i místním psychologem...

+1/0
25.12.2012 22:25

I51v95a 21S76m17u81t54n95á 9590961746232

souhlasím s papežem, raději zdravý chudák, než nemocný král, prosím Boha za mír ve světě.

+10/−10
25.12.2012 17:08

M89a29r27t43i14n 67D62o89k21t79o42r 5989468607536

A úplně nejlepší být zdravý a bohatý

+1/−13
25.12.2012 17:24

J60i35ř50í 20S54o29u26č32e76k 2469962956521

pane Holovsky. křest'anstvi naši civilizaci do nedávna jen brzdilo. s nástupem křestänsví před zhruba 1500 lety se vyvoj lidstva dramaticky zbrzdil. vědou počinaje a sexem či hygienou konče (vykoupat se je přece neslušné);-Dtoto všecko ve starem řecku. římě nebo třeba i v egiptě fungovalo. tak si ty bludy o tom jak křest'ani zachranili svět nechte;-D

někde sem četl že nebyt naboženství tak už létame na MARZ!!

+16/−7
25.12.2012 17:00

M20a69r32e50k 80S10t21a67s52t58n42y 6249307488136

nebyt nabozenstvi tak nebylo z ceho studovat stare rukopisy a mozna by se tu uz ani nemluvilo cesky :-(

+5/−13
25.12.2012 17:43
Foto

P71a62v22e39l 55Š37i93l70p18o85c30h 1937736958507

Mýlíte se, pane.

Viz např. kniha  T.E.Woods -  Jak katolická církev budovala zádadní civilizaci

(máte-li zájem je volně stažitelná na netu).

Velmi překvapující čtení, i mne jako katolíka řada faktů překvapila:-)

+3/−15
25.12.2012 17:51

J96o16s70e19f 78D51o56č90k28a45l 3483851177758

Odkazovat se na knihy. To by tady někteří mohli začít tvrdit, že mezi námi žijí hobité (J.R.R. Tolkien). Věřící věří, že bůh existuje a nevěřící ví, že neexistuje. Dle mě je to tak, ale nikomu to nevnucuji.

+13/−3
25.12.2012 18:16
Foto

P17a94v34e79l 23Š60i23l34p66o50c24h 1257976248637

rozlišujme fantasy romány pana Tolkiena a osvětové knihy psané vědci.

Z mého pohledu je v tom zásadní rozdíl.

Myslím, že v tomhle se shodneme....:-)

+3/−12
25.12.2012 18:29

J59o15s47e70f 11D61o35č52k20a68l 3603241707938

Samozřejmě jsem to napsal s nadsázkou. Ale Ti vědci také vyvrátili stvoření světa dle Bible, vlastně celý Starý zákon. Nebo snad také věříte, že lidé se dožívali 900 let, zrození z panny, početí bez mužských buněk či zmrtvýchvstání. Toto vše ti vědci označili za nereálné.

+14/−1
25.12.2012 18:39
Foto

P93a16v51e85l 93Š10i90l95p23o59c45h 1367716498307

Toto je častý omyl lidí, kteří neznají moderní teologii.

Evoluční teorie Darwinova není naprosto v žádném rozporu s vírou - viz. například Dinesh D´Souza, M.O.Vácha, Collins a jiní křešťanští vědci.

Jistě že Genesis není přesným popisem vzniku světa v 6 dnech, toto zastávají snad jek konzervativní kreacionisté - zejm. v USA, ale není jich mnoho.:-)

+3/−12
25.12.2012 18:59

J94o63s52e42f 37D67o39č11k24a15l 3243801527238

Co to zrození z panny, 900 let staří lidé, embryo bez mužské buňky? Darwinova teorie byla ostře kritizována od ŘK církve. Až poté, co se přišlo na to, že je nevyvratitelná, tak si církev upravila výklad Starého zákona.

+10/−2
25.12.2012 19:08
Foto

P20a61v46e52l 40Š72i44l72p38o14c23h 1727626918867

to jsou teologické otázky.....

nejsem zde proto, abych někoho poučoval či přesvědčoval, popř. vysvětloval.

pokud vás to zajímá - a je to snad i možné - máte řadu cest jak získat odpovědi - nenen na webových stránkách, ale třeba četbou či rozhovorem s povolanějšími, než jsem třebas já.:-)

+2/−2
25.12.2012 19:49

L35u74b88o85š 32S24k15o18u80m43a35l 3631159363806

Vatikán již více než sto let zdůrazňuje, že v Bibli nelze hledat odpovědi na všechny vědecké otázky. Bible je zejména teologickým dílem. Jinak Darwinova teorie byla spíše ostře kritizována v USA a na americkém kontinentu obecně ;-)

+2/0
25.12.2012 22:09

J79o28s48e81f 12D97o97č83k41a75l 3843321347488

Tady jde o něco jiného. Dokud nebyly možnosti vyvrácení Bible, tak platila bez výjimky. Teprve až vědci začali vyvracet jednotlivé části, tak si církev uvědomila, že jsou tam nesmysly a postupně upravovala výklad. Starý zákon byl do základů vyvrácen a Nový zákon (evangelia) jsou jen názorem lidí, ale nejsou tam podložená fakta. Navíc se od sebe liší a to dokonce i ve jménech apoštolů. Jedna otázka. Proč se nechal Ježíš pokřtít, když nikdy nezhřešil?

+1/−1
25.12.2012 23:13

L28u63b14o47š 23S87k40o34u94m29a98l 3151539643186

Tak i dnes jsou některé vědecké teorie považována za neměnné do té doby, než dojde k jejich vyvrácení;-). Jinak Starý zákon nebyl tak docela vyvrácen - naopak bylo dokázáno, že se opírá o historická fakta. Největším problémem u Bible je přesnost překladu do současného jazyka. Jinak výkladem Bible se teologové zabývají několik století a nezdá se, že by v nejbižšíš sto letech neměli teologové co řešit;-)

+1/0
26.12.2012 2:25

L14u19b38o45š 57S33k94o34u79m88a88l 3361899563206

Tak nikdy v historii neplatila Bible bez vyjímky - naopak teologové neustále pracovali na vědeckém rozboru Bible;-)

+1/0
26.12.2012 2:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.