Diskuze

Na Špičáku hořela restaurace na nádraží, hasiči klouzali po ledovce

Na železnorudském Špičáku na Klatovsku ráno hořel objekt restaurace, která je součástí nádraží. Hasiči tentokrát jeli k zásahu pomaleji než obvykle, na cestě byla totiž silná ledovka. Nikdo nebyl zraněn, škody byly vyčísleny minimálně na milion korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zkuste jet s řetězy po ledovce a jsem zvědavý, jak dopadnete... Silnice se sypou, ale při určité kombinaci teplot povrchu, vzduchu a vlhkosti se ledovce úplně zabránit nedá. Inertní posyp vítr a auta rozfoukají, sůl nepůsobí, nebo je deštěm odplavována.

Řetězy a hroty jsou určeny pro jízdu na komunikacích se souvislým povrchem sněhu a sníženou rychlostí. Na komunikaci bez sněhu se ničí nejen povrch silnice, ale i pneumatiky. Hasičská auta (některá, v horských oblastech asi většina) používají podmetací řetězy pod zadní nápravou. Na ledovce je však jejich účinnosti omezená.

0 0
možnosti

Proč nebylo posypáno, když se jedná o frekventované místo? Proč hasičská auta nemají řetězy a hroty, když jsou v horách? Kde soudruzi kapitalisté udělali chybu? Proč jsou výdaje na hasiče stále snižovány, to je pro republiku výhodnější, když hoří pořádně a bezdomovci se mohou trochu ohřát?

1 4
možnosti

F85i43l56i58p 94B72.84.68.

18. 12. 2012 11:37

Hřebíky v pneu jsou zakázané. Jak je psáno výše, existují podmetací řetězy pod zadní kola, ale někde na ně nemyslí, jinde zase nejsou peníze..

0 0
možnosti