Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Profil vraha z Newtownu je hrozivě povědomý, píše americký deník

Z množství spekulací, které se v případě střelce v Newtownu vyrojily, se postupně tvoří obrázek zabijáka. A je hrozivě povědomý. Adam Lanza byl dalším uzavřeným mladíkem ze střední třídy, který se z nějakého nepředstavitelného důvodu během dospívání stal masovým vrahem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F49i22l34i86p 90G59a70l91a55š 2497167514948

Ach jo..Jen se někde střílí tak za to jsou hned obviňovány videohry a Holywood. Nikoho nezajímá, že tomuto činu předchází stovky, tisíce a troufám si tvrdit i miliony jiných souvyslostí!! Proč se nemluví o tom, že podnětem k páchání takovéhoto násilí může být šikana, domácí násilí, drogová závislost, nebo prostě jen sklony k agresivitě, duševní porucha a nespočet dalších příčin..:-(

0/−2
19.12.2012 2:26

M85a96r24t41i57n 74H23r17o44m68a13s 5838136816917

Těžko hodnotit jednou větou, ale, je jen obrazem společnosti, kde jsou filmy s násilím, akční PC hry a podobně. Některý jedinec jako já to přejde a u jiného to spustí šílenosti. Pokud bude násilí kolem nás, bude i v nás.

+2/−2
18.12.2012 10:59

P69a15v66e19l 28N68o49v31á13k 6241516639791

Střelné zbraně mezi civilní obyvatelstvo prostě nepatří ............ ten , kdo má potřebu si hrát na vojáčky ať se vyřádí na střelnici .

Za komančů bylo držení zbraně v ČR dokonce trestný čin a taky se žilo ........

Mimochodem pro všechny žvanily plácající nesmysly o svobodě - svoboda končí tam , kde začíná ohrožovat ostatní  - a zbraně k ničemu jinému nejsou Rv

+3/−5
18.12.2012 4:41

P19a36v42e38l 30O27d29r19a86z93i34l 6534139837150

Za komančů - v ČR? ;-D

A myslivci používali k lovu psy, ne? ;-D

Mimochodem, nejvíc prý zabíjí lidská blbost, ne, že byste to vyloženě popíral.

+2/−1
18.12.2012 11:05

J53a31k12u87b 77Š77p32r49i82n95g32e36r 5456752219266

Vaším komentářem ukazujete, jak hloupý a omezený jste. Starejte se o sebe a rozhodování o tom, co lidem patří, nechte na nich. Sám tvrdíte, že svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda jiného jedince, tak je, prosím, neomezujte.

+2/−2
18.12.2012 11:10

P16a21u42l 96J17a35r73o63s 2853618820

;-OJednoduche vysvetleni,proc za komancu,byly zbrane zakazane..Komunisti meli strach,jak zadny jiny rezim.Vzdyt vubec nedodrzovali zakony,ktere sami vydali.Mucili a veznili obcany,dokonce hrdiny,kteri se proslavili ve 2 svet.valce v Anglii.atd.Tady neni o cem debatit,drazi krajane.Hlavne Vy co mne date minus.;-O

0/−1
2.1.2013 21:18

D81a21v41i65d 24M83u44n76z80a22r 3628842124866

hodne " prispevku" prirovnavalo drzeni zbrane k drzeni auta ! Ze pry auta zabiji vice lidi nezli naka strelba ! 

Ja pamatuli " Oil Crises " nebyl benzin a auta nezabila nikoho ! 

Nechte jim ty jejich bouchacky, a regulujte munici ! !!

+1/−3
17.12.2012 22:12

M86a58r42t97i89n 82H43o75f77e27r 7412705868964

Smysl zbraně na ochranu spočívá ve schopnosti jí použít... Drahá munice by znamenala, že by lidé kondičně nestříleli a stali by se opravdu hrozbou...  Je to jako s autem... Všichni víme, kolik mrtvých je na silnicích o Dušičkách, když vyjedou sváteční řidiči...

+5/−2
17.12.2012 23:37

M27a57r48e12k 25P93r49c38h50a40l 3176510119979

Nikdo nechce slyšet, že jde o uplně jinou věc - o šíření informací. Ty lze jak využít, tak zneužít. Respektive inspirace někým je možná pouze tehdy, pokud vím, že někdo takový existuje. To by se takové věci musely tajit, nebo by jim novináři nesměli věnovat víc než jen informativní poznámku cca dvě tři věci. A chlapce a podobné pány bez milosti do blázince bez televizí a slyšení atd. Konec. Jo, humání společnost a demokracie jsou dámy ctihodné, leč křehké a mírně naivní a den ode dne nepřímo úměrně na vvzrůstající svobodě slabší a slabší...

0/0
17.12.2012 20:59

J39a13n 52M35a39l20ý 8309757401648

O informace skutečně jde. Když se ty masové vraždy rozjížděly, australský "copycat" vrah Martin Bryant se nechal slyšet, že se inspiroval tím, jak média rozebírala jiného vraha, Hamiltona z Británie; a svému sousedu před svým vražděním doslova řekl:

"udělám něco, co způsobí že si mne každý zapamatuje"

 

Což se mu díky médiím povedlo. Podobné hlášky měli i ostatní vrazi - Luke Woodham ad.

Takže nejjednodušší cesta, jak zamezit dalším podobným masakrům je vůbec nezmínit jméno vraha a naprosto o něm neinformovat: embargo na informace o něm a zmizet jeho jméno z povrchu země, vymazat jej z lidské společnosti. To by si pak další takoví šílenci, toužící po svých pěti dnech mediální slávy, rozmysleli.

  Jenže média by z toho neměla kšeft s emocemi a sledovanost -- a tak budou raději donekonečna rozpitvávat vraha, jak vyrůstal, vypadal, jakým způsobem přesně vraždil a jaké asi mohl mít problémy a další potenciální vrazi vidí, že se mohou spolehnout, že pokud také spáchají masakr, také budou slavní. Čímž se dá říct, že média podporují, ne-li přímo vyvolávají další takové masakry, namísto aby jim zabránily. Je to k zblití ;-(

+4/−2
17.12.2012 21:24

B94o78h48u16s42l24a33v 53K96r46á58l33í73k 2601690179466

Je na světě pár států, kde mocní nechávají v médiích prezentovat jen idylickou virtuální realitu, aby se lidé neinspirovali něčím ošklivým, nelidským, protistátním, podvratným atd. Je to do jisté míry efektivní, ale každá lež má krátké nohy a já bych už znovu v takovém státě žít nechtěl. 

Je sice trochu zvláštní, podle čeho si média vybírají, kterým pár desítkám mrtvých se věnují intenzivně několik týdnů a o kterých se naopak ani nezmíní, ale pořád je to lepší, než kdyby zase nějaký cenzurní úřad rozhodoval, co lidé mají a co nemají vědět.

0/0
18.12.2012 1:18

T57o18m12á89š 48S80k44á46l73a 6748167

ne, je nutné informovat co se stalo. Ale lidi z toho nesmí dělat srdceryvné události, které vzbuzují lítost. Kdyby samotná společnost takové události neřešila a nechala je v rodině a masově by vládlo povědomí "another looser...", tak by to pár z těch lidí neudělalo. Bohužel většina to dělá jako mstu společnosti za to co jim společnost provedla a blbý je, že mají pravdu. Nejde jim tak moc o slávu, jako spíš o bezmoc a vědomí "ubližovali jste mi i když jsem se celou dobu snažil být dobrý". Jsou výjimky, ale tohle má snad 80% případů "rupnutí v kouli" společného.

+1/0
19.12.2012 2:03

O40t75o 75S51a26t82i16n46s55k43y 4944360160621

V Chapel Hill NC byl v nasi ulici podobny pripad. Sestnactilety borec zastrelil rodice primo v jejich posteli a pak normalne chodil do skoly a tvrdil, ze rodice odjeli na vylet. V baraku poradal party a vsudepritomny zapach tlejicich mrtvol vysvetloval porouchanym mrazakem. Proste taky magor...

+3/0
17.12.2012 20:51

D53a63v48i15d 38M91u65n31z72a71r 3678382744566

a uz dostal injekci ?

+3/0
17.12.2012 22:13
Foto

R96o13s69t67i48s27l23a30v 69T17a16r90a54b32a 7618138625809

Zlo už zakládáme na našich školách nemusíme chodit do Ameriky silní a bohatí dávají těm slabím a nemajetným hodně zabrat a v nich potom roste pomsta.

+1/−3
17.12.2012 20:43

P94e36t93r 26H95a40n45y82c49h 3180130142824

no na zahraničních servrech je jako důvod uváděno něco úplně jiného, ne filmy a hry, ale prej posedlost koncem světa na kterej silně věřili, prej no není to jistý...

+1/−1
17.12.2012 20:43

M87a17r59t48i51n 73N36e86b88e49s32á92ř 1409978471478

Dokud budou zbrane v USA dostupne jako zbozi v samoobsluze, nelze ocekavat zmenu k lepsimu !!

+3/−6
17.12.2012 20:42

J42a69n 69M19a85l42ý 8489617791178

Zbraně byly v USA dostupné jako zboží v samoobsluze v 50. letech a to se žádné takovéto vyvražďovačky studenty nekonaly.

Jestli vám to uniká, ten mladík ty zbraně získal nelegálně -- tím, že zavraždil osobu, která je měla legálně. Jinde zabíjeli policisty, aby jim vzali služební zbraně... A v Británii, kde jsou zbraně zakázané téměř úplně, si je zločinci prostě pašují v lodních kontejnerech po desítkách a nelegální zbraň má každý zločinec, který za něco stojí -- včetně vůdců dětských gangů.

+3/−2
17.12.2012 21:00

P38a32v65e76l 15O27d65r34a28z82i93l 6834209397350

Jen málo lidí je ochotno si připustit, že chyba je vůbec v tom nápadu, vyvraždit školu. Ne v dostupnosti zbraní, ostatně v ČR jsou pro takové zvrhlosti zbraně (v domácnostech) dostupné taky.

+2/−1
17.12.2012 21:48

T93o16m85á71š 33B64á41r96t45e17k 8471423935

Hej nasel jsem tvuj prispevek :-)

0/0
20.12.2012 16:59

M96a54r68t97i67n 43H44o14f31e22r 7442155378164

Největší naší tragédií je to, že si nejsme ochotni připustit zlo... Zlo mělo vždy obrovský náskok, protože jsme nevěřili, že se stane. Strašně dávno jsem četl knížku jedné židovské autorky, jejíž část rodiny utekla do USA před nacisty z Německa. Část rodiny a přátel zůstala v Německu. Kniha se skládá z řady autentických dopisů. Ani její židovští přátelé ani zbytek rodiny nevěřili ještě v době, kdy nosili žluté hvězdy na klopě, že to ten pan Hitler udělá... Neveřili, že by je ze strany státu mohlo potkat něco tak hrozného, že by je mohlo potkat tak esenciání zlo jakým byl Holocaust.

Stejně tak lidé dnes ignorují řadu indícií a odmítají si připustit možné zlo...

Department of Homeland Security v USA nakoupil 1.2 miliardy "hollow point" nábojů. To není zrovna munice pro terčovou střelbu. Obamova administrativa se zuby nehty snaží odzbrojit populaci. To samé udělal Hitler v roce 1938. Dělaty to všechny kolektivistické a totalitní režimy. Ve veřejně přístupných armádních manuálech z poslední doby najdeme celou řadu postupů, jak lidem zabavovat zbraně, dokonce instituci převýchovných táborů. Máme totalitní zákony jako Patriot Act a NDAA, uniklé materiály jako MIAC report 2005... Kolektivisté a socialisté otevřeně tvrdí, že jedinou překážkou socialistické Americe je ozbrojená populace (i.e. Sarah Brody)... Obamovi lidé otevřeně hovoří o zavírání politických odpůrců i o "osvícené diktatuře..." O to děsivější je skutečnost, že Obamu formovali lidé jako Frank Marshall Davis nebo Bill Ayers, který ve svém komunistickém pamfletu Prairie Fire otevřeně mluví o komunistickém puči v USA a zabití 25 milionů Američanů v Reeducation Camps... Ale nejen systém se na "cosi" připravuje... Lidé intuitivně cítí, že se něco děje a ozbrojují se po zuby... Miliony zbraní měsíčně jdou nadračku... Tak se ptám. Není dnešní snaha kolektivistů odzbrojit populaci předobraz nějakého Red Dawn scénáře v USA?

+1/−10
17.12.2012 20:06

R79a63d52e58k 59J40a82n91č36a61ř88í56k 7521964358

Kteří Obamovi lidé mluví o zavírání politických odpůrců? To naposledy praktikovali republikáni v 50. letech a myslím, že Amerika už z toho dávno vyrostla ...

+5/−2
17.12.2012 20:09

J30a68n 66M83a70l36ý 8729247951258

Jeho poradce byl "Weatherman" terorista; to bylo univerzitní marxistické hnutí, které páchalo bombové atentáty na americké soudy apod. Obamův poradce se nedávno nechal slyšet, že těchto bombových útoků na američany spáchal málo a lituje toho; pak to dodatečně žehlil tím, že to myslel trošku jinak a lituje ne toho, že spáchal málo útoků, nýbrž toho, že tehdy těmi útoky a terorismem nenastolili to, co chtěli.

Tuším, že to byl Ayers; na každý pád se to dá dohledat, bylo to před pár lety dokonce v mainstramových médiích.

+4/−3
17.12.2012 20:24

M75a93r31t71i92n 51H66o94f57e61r 7432915588874

Bill Ayers a Bernardine Dohrn... http://www.realityzone.com/noplacetohide1.html 

Transkript toho podstatného z No Place to Hide a rozhovoru s Larry Grathwohlem, který byl FBI infiltrátor Weather Underground... Síla... Je tam i link na Prairie Fire...

0/−2
17.12.2012 20:42

P12e21t14r 28S16v18o21b89o47d78a 9117528760302

Ani jeden z nich není jeho poradce. Akorát se Obama znal s Ayersem.

+1/0
17.12.2012 20:57

M65a78r16t48i55n 42H82o45f61e29r 7422195328604

Jeho politická kariéra začala v Ayersově obýváku a pár let spolu sdíleli kancelář... Dnes se pan profesor podílí na Obamově školské reformě... Další takové kvítko je neomalthusiánský J.P. Holdren... Vědecký poradce, který upřímně nenávidí vědu, americké principy považuje za příliš zraňující pro matičku planetu a požaduje aby stromy měly lidská práva. Ten pán napsal spolu s šarlatánem Erlichem neuvěřitelně radikální knihu Ecoscience, ve které volá mimo jiné po přidávání sterilizantů do pitné vody...

+3/−2
17.12.2012 21:04

M94a45r90t37i20n 77H81o59f32e54r 7172875148844

BTW: v normálně fungující společnosti by skutečnost, že se president léta stýkal s potvrzeným a odsouzeným teroristou, marxistou a komunistou měla být předmětem palcových titulků v novinách a i důvod k odstoupení. Problém je v tom, že v sedmdesátých létech bylo radikální levičáctví jízdenkou ke kariéře... Ke stipendiím na prestižních univerzitách a lukrativní práci v institucích jako Ford Foundation... Dnes tito lidé zastávají významné funkce... Komunismus v obleku za pět tisíc dolarů... Tito lidé dnes rozhodují, co se budou učit naše děti ve vládních indoktrinačních centrech, kterým říkáme státní školy...

+1/−1
17.12.2012 21:43

M56a52r70t49i73n 45H39o77f54e93r 7462265158654

Třeba Harry Belafonte pro General Electric NSNBC:

"All who oppose the agenda of Barack Obama  should be rounded up and imprisoned..." Najdu vám toho stovky...

Ano, McCarthysmus bylo svinstvo... Joe to myslel dobře... Systém toho jako vždy využil k očesání svobod...

0/−1
17.12.2012 20:31

P58e84t84r 96S84v59o94b12o86d73a 9427988480152

Zpěvák?

+1/0
17.12.2012 20:42

P56e61t41r 67K37u96č88e19r57a 4914447852319

Belafonte a spol jsou spis produkti Bushovy administrativy, stejne jako ten komunisticky a socialisticky "puc", ale jsou tam i dalsi vlivy, jako treba rozpad SSSR, pristehovalci etd. Kazdopadne vidim to spis na akci a reakci smisene ekonomiky na Bushovu administrativu, ne jako nejake utajovane spiknuti komunismu a socialismu.

+1/0
17.12.2012 21:06

K26a89r96e90l 93K72o25c10o46u68r 5201124545890

Jsi naivní mladík...

+1/−2
17.12.2012 20:43

O54t64o 96S17a74t96i33n30s91k62y 4774870170761

Ve meste Durham NC s 200 000maji jako v v kazdym meste mestsky zalar. Ted tam staveji nejvetsi budovu v centru mesta. Co v ni asi bude? Ano uhodli jste.

+2/0
17.12.2012 20:46

V49l36a91d61i97m38í77r 21K88a82l47n36ý 2321147207

Nejsem si jist, zda profil vraha na základě fakt uvedených v článku je tak hrozivě povědomý. Zmíněné spojitosti s předešlými případy byly tyto: 1) útok, jako kdyby zabjiák hrál videohru, 2) provedení, které by mělo co nejvíc šokovat, 3) mnoho zbraní a munice, přehnaná ničivá síla. Za prvé, bod 3) je pouze vypíchnutým aspektem bodu 1), ve většině stříleček má hráč k dispozici mnoho zbraní a munice. Za druhé, bod 2), šokující provedení: fakt, že kdosi spáchá podobný čin, je šokující sám o sobě, provedení ve srovnání s jinými případy střelby bylo víceméně "standardní". Dáme-li si zbývající bod 1) dohromady s dalšími fakty, vyjde nám toto: jediná spojitost s předešlými případy je taková, že se osoba mužského pohlaví sebrala a šla vystřílet nějaké veřejné místo. Rozdílů oproti minulým případům je více: žádné chlubení se činem ani dokumentace, žádná prokázaná šikana ani zneužívání, slabá vazba s místem zločinu, (nepotvrzený) autismus, který se neslučuje s násilným chováním. Shrnutí: Tvrzení v nadpisu článku je doloženo velmi slabě, s vyslovováním podobných závěrů bych počkal, dokud nebudou zveřejněny další informace.

+9/−2
17.12.2012 19:46

I92v31a 65K82r16i44s53t60o84f68o88v96á 8947978443229

Tento vrah je jen výplodem zvráceného školství. Nemám nic proti postiženým, ale pokud je člověk autista nelze ho vzdělávat mezi normálními dětmi. Potřebuje zvláštní péči. Vždyť i  u nás se ruší speciální školy a postižené děti jdou mezi normální. Ovšem "normální" děti jsou zlé a nemyslím to špatně. Umí se posmívat atd. a to některý autista nemusí vydržet a pak vezme zbraň do ruky. Prostě "speciálním" dětem patří speciální péče. Je to pro dobro jejich i celé společnosti.

+10/−3
17.12.2012 19:36

P15e64t48r 60K20u75č57e13r26a 4214437752249

Myslim, ze psali, ze jeho matka mela taky problemu se sebou dost, anebo to byla dokonce ucitelka. Vidim to na nepochopeni, vzajemne vztahy a k tomu se pridalo i to okoli.

+4/−1
17.12.2012 19:46

L68u48b73o28m20í97r 40S21a15z11e42č94e75k 7179928195403

Vždyť snad do školy začal chodit až ve 13 a to také není dobře, snad si ho vzdělávala matka sama domaa somaticky se nabízel na průšvih na první pohled. Navíc, naco potřebovala mít doma tolik zbraní? Útočnou pušku?

+5/0
17.12.2012 20:25

E81v22a 53K69a41š70p83á53r10k26o72v62á 7650941119762

Jenže autisti snad nezabíjejí, aspoň se tomu někteří, co autisty znají, dost divili. Jedině, že by měl jinou , neznámou formu autismu. Navíc jeho matka věřila nesmyslům o konci světa a víte kolik lidí tomuhle věří a přesto nejdou vyvraždit malé děti....

+1/−3
18.12.2012 0:53

P45a25v30e24l 77M84a98y 7134100105639

Zlo plodí zlo a zbraně jsou zlo.

+3/−2
17.12.2012 19:20

P15a64v43e67l 64N92e84č38e30k31a54l 1372761893745

pak se nabízí otázka co vše je zbraň ?

+1/0
17.12.2012 19:44

I20v80a 66K58r48i15s41t28o39f91o71v93á 8627968223499

i pěst :-/

+3/0
17.12.2012 19:46

V68a41c17l77a87v 65T57o18m68e80k 1650795544906

Pěstí by asi těžko zabil 20 dětí za deset minut.

+4/0
17.12.2012 22:13
Foto

P87ř52e34m12y73s28l 45Č51e61j57p 8738467148756

Lidská blbost, ta zatím zabila nejvíce lidí.

+4/−1
17.12.2012 21:19

F91i98l31i41p 17G80a84l94a68š 2217857544328

To je doslova zbraň hromadného ničení...

0/0
19.12.2012 2:38

J58a89n 66M49a60l72ý 8479147291688

Český zákon naprosto brilantně definuje zbraň jako "cokoli, čím je možno učinit útok proti tělu důraznějším."

Zbraň je tak Boeing 767, když jej teroristé zneužijí k naletění do budovy. Zbraň byl nákladní automobil, když jej Hepnarová použila k najetí do a usmrcení lidí na tramvajovém ostrůvku. Zbraň je kanystr s benzinem, když se jím žhář snaží zapálit dům. Zbraň je svícen, který cholerický manžel popadne v ložnici a umlátí jím manželku přistihnout in flagranti. Zbraň je pes, kterého majitel poštve na jiného člověka. Zbraň je kámen, když jej zaostalé kmeny užívají k ukamenování odsouzených k smrti. Zbraň je hrana dlaně karatisty, když jí přeráží ruku napadenému. Zbraň je lahev s kyselinou, kterou zhrzený nápadník v Pákistánu chrstá do obličeje ženy, která jej "zneuctila" odmítnutím. Zbraň je struna do zahradní sekačky, když ji škrtič utáhne okolo krku své oběti. Zbraň jsou armáda a policie, když je ovládne totalitní politická strana a začne je využívat k vraždění Židů (jako nacisté), rolníků (jako Stalin), lidí s brýlemi (jako Rudí Khmérové) nebo třeba zrovna vás.

 

Zakážete tedy Boeingy, Tatrovky, kanystry, svícny, psy a pak ještě kamení, dráty, elektřinu, vodu, kyselinu a vůbec všechno, co se dá vzít do ruky?

A přikážeme karatistům, že musejí chodit s dlaněmi obalenými ručníky?

  Ty předměty jsou samy o sobě neškodné. Ba co neškodné: dokonce jsou užitečné. Škodlivé jsou jen tehdy, když je někdo zneužije. Jít cestou zákazů znamená skončit ve vyšinuté společnosti, kde nikdo nesmí sáhnout vůbec na nic a všichni jsou navlečení do svěracích kazajek protože nikomu nedůvěřujete, že by něco nezneužil.

+3/−2
17.12.2012 19:54

R59a33d93e14k 27J79a59n14č51a60ř81í26k 7681584348

Kde končí vaš pojetí míry regulace zbraní, dneska jsem tu četl podobný argument, který zní vemi hezky an první nehloubavý dojem, ale nakonec jsme se od toho člověka dozvěděl, že mi naprosto není nic do toho, pokud bude mít na svém pozemku hlavici s jadernou zbraní. ;-)

+1/−1
17.12.2012 20:01

J71a72n 16M91a82l23ý 8269287941868

Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. To je základ. Osobně považuji za velmi dobré české podmínky pro získání ZP -- tzn. že člověk nesmí být pachatelem úmyslných trestných činů, nedbalostních t.č. na úseku zbraní a střeliva a nesmí být toxikoman -- a taktéž si myslím, že by nutnou podmínkou pro nabytí zbraně měla být dovednost bezpečného zacházení se zbraní, tzn. ony čtyři základní body, které se koneckonců dají bez problémů "otestovat", když někdo zbraň kupuje.

 

Nabytí zbraní by každopádně mělo být vázáno na nějakou formu certifikace, že člověk tyto podmínky spolehlivosti a zodpovědnosti splňuje, tzn. na ZP.

Registrace zbraní je věc druhá a ošemetná: stojí zde protichůdné požadavky na to, aby zbraň někdo nemohl přeprodat těm nezodpovědným jakožto prostředník (z kteréhožto hlediska má logiku průkaz zbraně a registrace zbraní) a požadavek na to, aby nějaký Hitler, Lenin, Mao či Blair nemohl jednoho krásného dne říct "všechny zbraně tímto zabavuji a jelikož jsou registrované, přesně vím, na koho pošlu své pochopy" (z kteréhožto hlediska je prozměnu registrace zbraně to nejhorší možné, protože historicky vzato registrace předchází konfiskaci).

 

Osobně si myslím, že český systém je vynikající kompromis -- pokud by vydržel navěky v tom stavu, v jakém je dán zákonem 119/2002Sb. Bojím se jen o to, aby to buď Zakazovači z EU (Británie, Lucembursko et col již navrhovali dost hnusné věci s celoevropskými zákazy zbraní a registracemi vzduchovek) nebo politici zmanipulovaní médii neprosadili nějaký zákaz tady. Takže se snažím dělat osvětu, abych nedobadl jako Britové...

+3/0
17.12.2012 20:22

R60a93d17e22k 73J66a71n71č39a71ř17í23k 7761674258

v tom tedy s váma souhlasím, už jsem se lekl, že tu bude druhá obhajoba jaderných zbraní do každé rodiny pod heslem zbraně nezabíjí to lidí zabijí ;-)

+1/0
17.12.2012 20:38

J19a17n 44M92a50l41ý 8309187251888

Mno, zrovna v případě špatně odstíněných jaderných zbraní může zabíjet i zbraň samotná :-)

Ovšem jaderný arsenál byl dobrý jen pro účely odstrašování a tudíž, jak vtipně podotýká humoristická kniha "Děravý úřad" (kterou tímto upřímně doporučuji;-)), "kdyby byly jaderné hlavice nahrazeny přesvědčivými maketami, akorát by to zvýšilo bezpečnost v případě nezamýšleného odpalu" ;-D

+1/0
17.12.2012 20:58

P98a41v21e45l 55O43d14r98a26z66i84l 6514909767930

Jaderné zbraně jsou pro obranu domácnosti poněkud nevhodné.

0/0
17.12.2012 21:51

R19o53m39a86n 26Š58t95ě48d76r73o16n80s35k53ý 6555394850911

Poněkud demagogický vývod. Je rozdíl, dá-li se nějaký předmět použít jako zbraň, a nebo pokud je vyroben jako zbraň a je to jeho primární účel. Útočná puška AR-15 se zásobníkem až na 90 nábojů je navíc zbraň, která jde daleko za potřeby osobní ochrany. Rozhodně nesouhlasím s tím, že pokud by se zakázalo její vlastnictví civilistům, že skončíme ve vyšinuté společnosti.

0/0
18.12.2012 10:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.