Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Střelec z Newtownu byl výborný student, údajně lehký autista

Dvacetiletý mladík, který v pátek povraždil ve škole v americkém Newtownu 27 lidí včetně dětí, byl výborný student. Adam Lanza, jenž po činu spáchal sebevraždu, údajně trpěl lehkou formou autismu. Rodinní známí ho popisují jako "divné dítě", podle jiných však útočník asociál a potížista nebyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A61l22e45x21a88n15d97r 94F81l25e52k 6780439897223

Info v ramecku. Pane redaktore, pisete, ze vrahuv otec byl "pomocny profesor". Vy vite, co si pod takovym oznacenim predstavit? Priste, nez neco prelozite, pouzijte obas i slovnik. Dozvite se napr., ze "associate professor" se cesky rekne "docent". At ty nase "nejduveryhodnejsi noviny" nevypadaji jak z pomocne skoly! Dekuji.

0/0
17.12.2012 11:59

K52a59r29e75l 95B88a33r31t50a15k 9866371365506

Že zastřelil matku bych mohl třeba nějak "pochopit" i když je to nepochopitelné. Ale proč se obrátil proti malým dětem, které s ním neměli nic společného mi hlava nebere. Nebo byl vážně nemocný?

+2/−1
15.12.2012 20:17

L34i91b28u79š49e 90N76o39v27o85t98n58á 8425231615677

Ač neznalá autismu, nevím, zda bude dobré v budoucnu rušit praktické školy, kde se budou setkávat děti s různým stupněm IQ. Kde bude zajištěno, že ti, kteří mají nižší IQ, nebudou agresívní. Nemyslím si, že autisté mají nižší IQ. Přesto, kvůli bezpečnosti, píši svůj názor. Mám už děti dostudované. Jen názor pro budoucí učitele. A pokud vím, autistické děti nejsou v ZŠ vzdělávány.

+2/−1
15.12.2012 19:12

P83a68v96e75l 11K48u56r54a35l 5391384890930

Obvykle mají IQ výrazně vyšší než zbytek populace.

+5/−2
15.12.2012 19:26

P15a12v76e71l 54H56o33u33s97k92a 3971445230428

Řešením by bylo základní sociální znalosti ve škole povinně vyučovat, obzvlášť autisté se k nim dostávají velmi obtížně.

+5/−2
15.12.2012 15:11

P43a76v46e55l 20K69u82r30a27l 5401594480840

Autisté se k nim nedostávají vůbec a žádné vyučování na škole to nezmění. Velmi lehcí autisté si obvykle dokáží najít nějakou formu interakce se zbytkem populace kdy si všichni ostatní řeknou "je to sice magor" ale vyjít se s ním dá. (tak jako tak ho nikdy nenaučíte "normálně" iteragovat s kýmkoli)

Ale pokud s nimi budete interagovat než se jim bude chtít výsledek bude maximálně to co se stalo na téhle škole- z libovolného důvodu bude interakce s ostatními lidmi pro ně tak otravná, že se pokusí jí ukončit.

A to "otravná" je podle jejich definice... na vaší.

Kupříkladu Cavendish (http://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Cavendish#Personality_and_legacy) by při vaší snaze o cokoli někoho určitě zabil pokud by ste ho s ostatními nutil interagovat.

+5/−1
15.12.2012 15:23

P45a73v54e20l 61K86u44r21a82l 5321864870650

Obecný postup z minulosti existuje... dostaňte je ven z normální společnosti, nechte je dělat vo v čem jsou dobří a klidně pak prodávejte jejich výsledky.

Kdyby se našel někdo, kdo by prohrabal Cavendishovi poznámky hned, věda byla o 50 let napřed.

(to se dělo kupříkaldu u Newtona... ten něco sepsal a prostě to zahodil někam na hromadu... těch pár známých s kterými běžně interagoval tam chodili lovit moudra více méně náhodou... zjišťovat jesli on už k nějakému problému něco nevymyslel... jemu více méně stačilo že dostal najíst a mohl si škrávat svoje věci na papír pěkně v teple, hlavně že ho zbytek světa nechal na pokoji)

+5/−2
15.12.2012 15:27

P38e43t85r 75D97v41o87r15a23k 4767876828280

Newton byl vůbec pašák, jeho výsledků s interferencí a odrazy světla bylo  možné dosáhnout jen za cenu desetitisíců měření. A on to udělal.

+2/0
15.12.2012 15:45

P30a21v84e83l 45K21u16r71a87l 5591534820450

Ano udělal, ale nebýt celého kombinátu kolem na univerzitě který od něj odrážel okolní svět a propuštěl jenom to podstatné a hlavně vysílal těch pár emissarů které Newton snášel, zjistit co vlastně Newton napsal, nedopadl by vůbec dobře.

+4/−1
15.12.2012 15:48

P57e77t31r 59D54v59o67r54a40k 4487446518420

Ano, zřejmě by shořel.

0/0
15.12.2012 15:50

P28a59v79e31l 95K65u36r43a65l 5331364970850

tak v té době už se neupalovalo. Tedy alespoň v Británii ;-D

0/−1
15.12.2012 15:52

P74e81t93r 50D83v42o91r61a83k 4197836628320

;-D ale docela možná, by se znovu začlo.

0/−1
15.12.2012 15:56

P37a24u72l 88J72a49r42o13s 2923558900

Nevim Petre,jak jste se vy dva dostali k debate o tragedii v Newtown k pasakovi Newton?

+2/−4
15.12.2012 16:03

P65e63t86r 55D12v90o54r94a60k 4677846858590

No třeba v příspěvku v 15:05 ho Pavel Kural udává jako model excentrika.

+5/0
15.12.2012 16:11

P89a63u12l 58J79a44r50o94s 2683728380

okay.;-)

+1/−1
15.12.2012 16:22

Z21d69e75n59a 85H65v82o81z35d12e83n30s55k45á 6593917637886

Ja to chapu docela dobre - sama mam k te hranici funkcniho autisty trosku nakroceno. To nejhorsi, co mi muze nekdo udelat je zkouset mne nutit k interakci o kterou nestojim nebo mne nekam integrovat.

Ale se svym okolim jak v praci, tak i v rodine vychazim dobre - vsichni vime, co od sebe cekat.;-D

+2/0
15.12.2012 16:53

Z11d64e52n38a 22H98v18o47z82d32e57n15s95k95á 6893577437416

Ovsem on prece na tehle skole uz s nikym interagovat nemusel - to byla decka od 6-12 let, s kterymi se uz nejspis ani neznal.

+5/0
15.12.2012 16:55

P24a93v18e94l 84K13u60r57a15l 5431564230300

Ale učila tam jeho matka s kterou měl nějaký problém. Pak už mu to asi prostě bylo úplně jedno.

+2/−1
15.12.2012 19:27

J51a85n 15F66i18s85c82h56e76r 9514475820

To zase v USA stoupne prodej zbraní. Je to tam po takových tragediích pravidlem. Chtějí prý mít šanci se bránit. Jenže snadná dostupnost zbraní je i příčinou problémů. Je tam nejen snadné zbraň legálně vlastnit, ale i si ji někde "vypůjčit" v rámci okolí.  Politici legálně sponzorovaní zbrojovkami, řeknou že bezprostředně po tragédii není na věcnou a politickou debatu vhodná doba. Potom to vyšumí do ztracena.

+3/−4
15.12.2012 14:45

P60a33u29l 15J87a39r96o11s 2283768690

Jane.Jsi na omylu.Connecticut ma velmi prisne zakony na prodej zbrani.Nesmis mit absolutne nic v tvem trestnim rejstriku [i dopravni prestupky] aby jsi dostal permit pro drzeni zbrane.Nestastna nahoda,shoda okolnosti,vychova rodicu atd.Nebydlel jsem nikdy v tak bezpecnem miste jak Sandy Hook CT.13 let jsem tam mel dum.;-(;-(

+5/−3
15.12.2012 15:00

J79a16n 78F48i77s64c93h73e90r 9694115160

Ano problém byl v tom klukovi. Zbraň sama nestříli, ale nějakou souvislost to asi má, že nikde jinde na světě se neodehrává tolik masakrů střelnými zbraněmi jako ve USA. Lanzova matka měla legálně registrované čtyři zbraně a jeho otec další dvě. To že možná neměli nikdy pokutu za špatné parkování na tom nic nezmění. Mimochodem na 100 Američanů připadá 88.8 střelných zbraní... Náhoda? Přinejmenším to stojí za diskuzi.

+7/0
15.12.2012 15:20

P29a90u38l 80J71a60r83o47s 2523708220

Nezapomen,ze USA je zeme lidi z celeho sveta.Pristehovali se sem i lide utikajici pred zakonem z jejich zemi. Neda se to uhlidat.Ti rodice ovsem nebyli urcite kriminalnici,ale rodice,ktreri diky honbe za $$$ nemeli cas na vychovu sveho syna.:-/

+1/−4
15.12.2012 15:29

P33a79v40e52l 27K13u59r21a12l 5731254340600

A kdyby se za $$$ nehonili neměli by pořádně ani na jídlo pro něj natož sebe.

0/−3
15.12.2012 15:32

P38a46u15l 91J81a76r56o22s 2593268100

Pavle.Kdyz jsem mel svuj business pred par lety.Tak jsem mel vetsinou tento typ bohatych zakazniku.V casti drahych mest v Connecticut.Wesport,Wilton, Weston atd.Maji nekolika  millionovy barak a chlap,apt. v NYC.Rano vypadne z domu v 9am a kdyz nezustane v New York apt. pres noc se svou sekretarkou.,Tak se vrati v 10 pm.Matka vypravi deti do skoly spise jejich  vychovatelka . Matka si jede za svyma kamoskama do klubu zahrat  tenis,golf a podobne.Kdyz se vrati tak keca na telefone a dite ani nevi ze matku ma.Je na internetu ,nebo cumi na TV.Tito bohati lide nemaji problem, nemit na jidlo.Spis za co utratit manzelovy $$$.Vychova a venovat se detem,co je trapi a dat jim zkusenosti do zivota,je pro ne nedulezite.Pak to tak dopadne.

+6/−2
15.12.2012 15:59

P24e58t57r 34D50v43o39r27a19k 4927556688460

Legálně vlastnit zbraň je poměrně snadné skoro v každém státě. A vlastnit zbraň nelegálně je ještě snadnější. A právě ta nelegálně držená se  v souvisloti s trestno činností vyskytuje nejčastěj. Jasně u případů kdy někomu rupne v kouli máte pravdu, že snadná dostupnost je na škodu, ale nikde není dané, že by nebyl použit třeba kuchyňák nebo tyčka od plotu. Problém je ten, že ten člověk byl magor a bohužel jeho okolí včas nezpozorovalo jak velkej.

+3/−4
15.12.2012 15:01

P21a76u70l 41J58a97r41o13s 2653778520

Ano Petre mas pravdu.Okoli a hlavne rodice si nevsimaji deti a pak to tak dopadne.Ve mestecku,kde by to nikdo ;-(:-/necekal.

+2/−2
15.12.2012 16:08

P35e55t90r 65D74v23o98r73a62k 4397386688550

Je to strašný. A dokud budeme uvažovat v intencích "Byl skutečně chytrý. Byl opravdová bedna, celý den seděl u počítače" tak se takovéto věci dít budou. Inteligence přece automaticky neznamená (bahužel), že je člověk filantrop a není magor.

Těžko o tom takto mluvit, ale ti lidé co tvrdili, že je časovaná bomba s tím asi měli něco dělat. Je to strašný.

+4/−1
15.12.2012 14:44

P34a69v67e44l 97K24u67r82a76l 5671804150160

A co by s tím měli dělat? Pokud ho naženete mezi ostatní lidi a pokusíte se takového člověka "socializovat" tak to obvykle dopadne tak že vybuchne ještě rychleji než když ho necháte normálně na pokoji.

Nejlépe dopadají více méně ti které společnost přestane zatěžovat nějakými požadavky a nechá je aby si dělali to svoje (do toho spadá třeba Newton, Cavendish, Tesla... u nichž se předpokládá že podobnými "bombami" byli také) ale nikdo kolem nich nezapaloval roznětku.

Těm lidem bylo ukradené kolik peněz mají, jestli kolem nich je nějaká rodina, jestli za rohem vybuchují bomby, dělali si prostě to svoje a pokud ste je nenechal tak vybuchli oni.

Jediné co by ste mohl dělat je zavřít ho někam do blázince a nikdy ho ke zbytku lidské "průměrné" lidské společnosti nepustit. Ti lidi s ní interagovat neumí (a je jim to ale úplně jedno) a pokud musí tak dřív nebo později vybuchnou.

+5/−2
15.12.2012 15:02

P24e63t60r 84D95v57o80r15a97k 4947526738510

Nevím, nejsem mozkoškrab, ale lidé kteří se chováním zabývají profesionálně by sklony k možnému nenormálnímu agresivnímu chování snad poznat měli. Newton, Cavendish, Tesla ... tyhle pány jsem bohužel neznal, ale tvrdit, že to byli potencionální masoví vrazi mě přijde přehnané. Minimálně Tesla a Newton to jednoduché neměli a přesto mě není známo nic o tom, že by kvůli tomu někoho zabili.

+4/−1
15.12.2012 15:11

P94a93v80e16l 16K82u18r24a16l 5871394950140

To jde o chápání pojmu "autismus". Je to obecný popis stavu kdy, prostě mozek toho člověka funguje v najakém smyslu jinak než u zbytku populace.

On nefunguje ani lépe a nebo hůř... ale prostě pokud si definujeme nějaké vstupní parametry tak 99 lidí zareaguje výsledkem A a autista zareaguje B.

Potřebujete roky snahy aby ste vůbec dokázal pochopit 1 jedince s touto poruchou... přijdete k druhému tak zjiste že jeho mozek řekne C ve chvíli kdy 99 lidí řekne A.

A nebo radiálnější autista v tomhle případě zareaguje A ale v jiné oblasti taky zareaguje C.

Ten krycí pojem v podstatě jenom popisuje člověka, který myslí jinak než valná většina populace.

A kromě toho že ho nadopujete vělkým množstvím prášků to nezměníte... v těžkých případech to nedokážou ani ty prášky.

+2/−1
15.12.2012 15:17

P51e20t68r 57D86v20o59r68a98k 4447236778420

Jo jistě, to je problém. Jde asi jen o to jestli je možné odhadnout u takového člověka jak velká je možnost, že se jejich reakce přikloní k agresi (jak jsem psal v této oblasti relevantní znalosti nemám). To, že nekdo reaguje jinak než obecná množina mě zlý nepřijde, pokud samořejmě jeho rozhodnutí nevede přímo k represi druhého.

0/−1
15.12.2012 15:25

P79a86v49e36l 74K25u70r56a28l 5721124700600

Možné je odhadnout cokoli... problém je jak moc ten odhad bude odpovídat realitě.

A vzhledem k tomu že statistický vzorek "autista" je obvykle 1 jedinec s prakticky nekvantifikovatelnou vadou kterou těžko můžete přirovnat k jinému zástupci těžko v jejich chování vyhledáte nějakou pravidelnost.

Snad kromě toho že je povětšinou jednání se zbytkem populace otravuje protože není "po jejich". (mě to pouze a jenom nudí pokud mam tu komunikaci dělat osobně... otravovat mě to začne až ve chvíli kdy nemůžu odejít a po delší době)

+1/−1
15.12.2012 15:31

P96e96t90r 18D75v30o87r91a16k 4707466498170

Jo souhlasím a jsem dalek tomu chtít hledat nějakou pravidelnost v chování. Jen si myslím, že člověk stejně zareaguje jen v mezích toho jak je je založen. To znamená, že si myslím, že snad i u autisty je možné odhadnout rozsah reakcí.

+1/−1
15.12.2012 15:43

P42a23v82e95l 58K66u37r72a12l 5301744790220

Taky jde o to jak dlouho ho konkrétní věc třeba štvala...

Občas se i naprosto normální člověk jednoho dne probudí a tlak co se vněm kumuloval X let si prostě nějak vyventiluje. (někoho zmlátí, začne střílet, nebo vezme nůž a zabije 22 spolužáků růčo jako před pár dny v číně)

-nedokážete to předvídat u lidí kteří více méně fungují jako 99 procent populace... tak to předvídat u jedinců kteří jako zbytek populace nefungují je o pár řádů složitější.

+2/−1
15.12.2012 15:51

M24i35c57h32a46l 66V86o36t22a61v76a 7901680927890

Takovéhle věci prostě nepochopím kluk přijde a postřílí desítky dětí i dospělých. Co ho k tomu vede? To si nikdo nevšiml, že se chová divně? Co rodiče? Nebaví se o jeho problémech? Učitelé také nic netušili? 

A na závěr všech, kteří z toho děláte jakousi protiamerickou propagandu je mi z vás zle... opravdu.

+8/−5
15.12.2012 14:26

P50a73u26l 12J85a67r82o56s 2723328240

Michale nevsimej si tech pisalku co nevi o USA a Sandy Hook v Connecticut nic.Proste musi kecat o necem jen aby meli tema a vyplnili tu pauzu,nez pujdou do hospody na pivo a mohli pokracovat.;-)Bydlel jsem v Sandy Hook 13 let.Rodice toho chlapce,bohati.,Honba za $$$ nebyl cas si chlapce vsimat.Tak to dopadlo.Connecticut,prisna kontrola zbrani a stalo se to co by nikoho v Sandy Hook nenapadlo.Absolutne bezpecne mestecko,kde moji sousede i ja jsme nezamykali domy,pri odchodu do prace.No ale ti prispevkari vi,ze to je vina zivotniho systemu v USA.Tezko je presvedcovat.Oni to vi nejlepe.Vdal jsem to.8-o

+8/−2
15.12.2012 14:47

P44e42t86r 94H76r25a37b62á15k 6610447832330

Dokonalé město, dokonalé lidičky, dokonalé domečky a dokonalé detičky. A ejhle, najednou jeden klučina zabije 27 lidí. Jakoby nic. Spousta podobných narušených lidí běhá i u nás a jsem velmi zvědavý, kdy něco podobného provede někdo tady. Ten kluk střílel na jisto, uměl to a kdyby nebyl odvážných lidí, pravděpodobně tam postřílel celou školu. Jako zvířata je tam postřílel, sám s ochrannou vestou a pak se ještě odprásknul. Žádný trest, nic. Tady každý okoukává je to špatné z Ameriky a k tomuhle už daleko taky neni. Nějaký školáček doma najde tátovu flintu, vlítne někam do obchodáku či školy a ....Nikdo by tomu nemohl zabránit. Společnost na takové věci rychle reagovat nedokáže. Být statečný a skočit mu do cesty? Pravděpodobně přijdete o život. Lidi nejsou akční hrdinové jako ve filmech. Už v mládí by se na školách měl zjiš%tovat psychický stav děti, což je jediná možná prevence. Stačí vidět ty magory na silnicích, kteří šíleně ohrožují lidi kolem. I zde žádný trest. Někdy dokonce ujedou od nehody. A je toho mnohem více a u všeho se jedná o labilní lidi. Normální člověk nikoho nezastřelí, nepojede přes dvojitou plnou apod.

+9/−8
15.12.2012 14:02

L79i62b79o29r 61S16m15i89t73a47l 7320376130718

Proč by nejel přes dvojitou plnou? Je rovinka, vidět široko daleko a před vámi se někdo táhne sedmdesát... tak vcelku logicky aniž někoho ohrozíte, předjedete byť přes plnou. Zákon na to pamatuje tzv. materiálním znakem přestupku - jinak řečeno, pokud jste naplnil formální znaky přestupku, ale nikoho jste neohrozil a nic nezpůsobil, nejedná se o postihovatelné chování

+3/−11
15.12.2012 14:07

P93e54t41r 77H83r10a31b32á53k 6480277842600

Doplním - v protisměru někdo jede a ten, koho předjíždíte jede třeba 100 (Vy 150). Aspoň vím, do jako skupiny patříte Vy. Je to jako u známého, který tohle dělal asi 8 let, než to jednou nestihl a kamion ho rozdrtíl na padrt. Byl asi na 15 kusů. A stále kecal to co Vy  - široko daleko nic, co se může stát. Jen v tom pokračujte.:-P

+8/−1
15.12.2012 14:09

L62i15b86o37r 16S89m91i32t32a86l 7620946660268

ale tak se řídím zdravým rozumem a nepředjíždím když to nejde... co to zase vymýšlíte. Já vám pouze rozporoval názor, že přes dvojitou se nepředjíždí i kdyby trakaře padaly

+5/−8
15.12.2012 14:12

P34e69t94r 64H66r73a53b42á18k 6730837592830

Normálně se přes dvojitou nepředjíždí. A trakaře opravdu z nebe nepadají, nebo Vy už jste něco takového zažil?

+7/−5
15.12.2012 14:14

M12i57r19o41s12l76a54v 51M83e86d 3204256

Nejspíš jo - vypadá to, že mu jeden spadl na hlavu.

+7/−3
15.12.2012 14:23

P47e20t49r 71H66r77a81b26á82k 6960617582830

Problém je, že takových řidičů je spousta a jak se říká "jezdí pořád na hraně krchova". Nejlepší pak je, dkyž někoho zabijou, nebo zraní, tak řeknou -. budu jezdit pořád stejně, život by byl jinak nuda. Kámoš od soudu mi říkal, že se takto ptali jednoho pošuka, zda lituje, že zavinil nehodu při které zemřela žena a dítě. On reagoval tak, že nelituje a že to auto v protisměru mělo uhnout lépe. Místo čelního nárazu s autem to napálila do zdi. Pitomec přežil. Protože měl v sobě alkohol, trest měl asi 5 let. Komedie.

+9/−1
15.12.2012 14:27

M60i20r17o29s96l23a52v 55M16e89d 3744226

"Pitomec přežil" - je fakt, že pitomci mají většinou štěstí a odnesou to ti, kteří se jim nestačili včas vyhnout.

+4/−1
15.12.2012 14:40

M55i60r28o22s73l49a82v 83M48e28d 3624146

Kristovanoho... Na rovinkách, kde je vidět široko daleko je dvojitá plná čára poněkud ojedinělým jevem - je spíš v místech, kde může být předjíždění nebezpečné. Jeden takový, co si myslel , že vidí široko daleko, sestřelil při předjíždění přes dvojitou čáru auto mého syna (naštěstí se nikomu nic nestalo). Jestli máš řidičák, tak radši hoď do záchodu.

+8/−3
15.12.2012 14:15

L70i50b95o11r 43S10m14i94t60a56l 7510656470318

Já plný čáry v místech, kde se dá předjíždět vídám co chvíla a vůbec netuším, co silničáře vede k tak hloupému značení...

+2/−9
15.12.2012 14:15

P86e72t66r 69H41r29a73b58á21k 6260637142180

Takže značení prostě nerespektujete a řídíte se vlastními úsudky. Pak se člověk diví, co vidí na silnici...

+9/−3
15.12.2012 14:18

L57i78b73o45r 41S57m13i58t55a26l 7510216150858

Ano, diví. Jezdí tam jantaři, co prostě pojedou tak, jak jim to někdo nakáže a vůbec nepřemýšlí proč a jak. To jsou takoví, co u řízení mozek zásadně nepoužívají, protože jsou přesvědčení, že za ně myslí někdo jinej. Ještě lepší:-/

+1/−9
15.12.2012 14:19

P79e60t98r 19H62r73a51b62á19k 6260777862430

Jasný, takže Vy kašlete na jakákoliv pravidla, značení apod. Berete to tak, že kolem Vás jezdí tupci, kteří to neumí. Tak to je vážně dobrý. Myslím si, že u řízení nepoužívá mozek jen ten, kdo má komplet automat.

+8/−1
15.12.2012 14:24

P39a21u39l 78J47a39r90o56s 2263868210

:-/Libore.Nevim,je to tvoje vec,ale srovnavat tragedii,co se stala v Sandy Hook CT a jezdeni autem se mne zda dost rozdilny priklad.:-/

+2/0
15.12.2012 14:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.