Diskuze

Karlovarští silničáři řeší záhadu. Most posolili, ale pořád klouzal

Je to velká záhada, kterou se snaží rozplést silničáři v Karlovarském kraji. V úterý ráno posypali most u bývalého Transmotelu na rychlostní silnici mezi Karlovými Vary a Sokolovem. A ani ne po třech hodinách tu havarovaly dva kamiony. Silnice přitom neměla klouzat, stejně jako ostatní posolené cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

haha-polská sůl a solanku míchal kdo?Jenom upřesnuji, že solanka není sůl s vodou;-O

0 0
možnosti

D73u13š72a14n 25M84a45s62á37r

13. 12. 2012 16:04

Co na to říká pan Hájek?8-o

2 0
možnosti

P55e67t19r 92H88o46f69m40a74n

13. 12. 2012 15:59

Pro ty co most neznají, je z roku 1974 o opravě se dozvíte víc zde http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/aktualni_informace/detail?id=2094

0 0
možnosti

Ten most rozhodně není nový, stál na stejném místě už předtím. Pravda je, že byl renovován a rozšířen, ale rozhodně tam stojí již desítky let. Takže nechápu výmluvy na nový most.

2 1
možnosti

Strašlivá záhada

Sůl spolehlivě funguje asi tak do -6 stupňů. 

Při mazech pod -10 je už zbytečné solit, Sníh se chová jako písek a led jako beton - nekloužou. Pokud je ale při této teplotě posolíme, pak se na povrchu ledu vytvoří vynikající lubrikační gel, a ze sněhu vznikne plastická masa docela podobná vazelíně. Takže na neošetřených silnicích (jsou li rozhrnuté) se jezdí vcelku bez komplikací, zato ty "ošetřené" jsou životu nebezpečné.

Chtít ale takovou takovou zkušenost po našich silničářích, to už by bylo moc.

11 1
možnosti

J13a56n 10F39r30o31l24í28k

13. 12. 2012 14:41

Je to něco podobného jako přímořské silnice v Chorvatsku. Teplota nad 20 st. C a sinice po dešti jsou jako mýdlo. Taky děsná záhada;-D

1 1
možnosti

J26o25s66e92f 90N24o18v38a79k

13. 12. 2012 13:40

Černý led. To zní jak špatný překlad z angličtiny (black ice = náledí...). Rv

5 0
možnosti

R28a34d90e14k 24M98i59t90a70s

13. 12. 2012 12:52

Takoveto nesmyslne zpravy pise denik, ktery dostava zlatou lupu, tak to je mazec.

Vetsi blbost se snad uz ani nedaji napsat, most namrza kdyz je zima to je informace.

8 0
možnosti

Tak to je polská sůl...

Poláci dávají do jídla technickou, a na silnici tu, která nesolí. :-)

2 5
možnosti

D54a71v58i44d 89K38r25á56l

13. 12. 2012 13:01

mezi technickou a jedlou solí je rozdíl pouze v čistotě.

Snížení bodu tuhnutí (kryoskopie) je přímo úměrné hmotnosti rozpuštěné látky. Tedy jedlá sůl by měla být pro rozmrazování účinnější než technická.

4 0
možnosti

...jen jestli to nebyla ta polska jedla sul co mela byt misto te posypove v potravinach ;-D

2 3
možnosti

J29a27n 49S57t44o70d92o25l36a

13. 12. 2012 12:43

A ještě doplněk. Mosty namrzají více proto, že chladný vzduch je nad i pod vozovkou. U silnice v terénu vozovka leží na zemi nebo skále, které v našich podmínkách většinou nepromrznou. Hned pod asfaltem už je nadnulová teplota. A dalším důvodem namrzání mostů je to, že některé z nich bývají v mrazové kotlině, kde je jednak nižší teplota než v blízkém okolí a hlavně se tam nízká teplota drží celodenně nebo déle než v okolí. Předpokládal bych, že místní silničář má jistou "znalost tratě" a o takových nástrahách na svém úseku ví.

8 0
možnosti
Foto

Dobrý ,ale ono to bylo posolené, tak by to nemělo namrzat, lépe řečeno hned roztát. Vové posypy jsou až do - 10

0 2
možnosti