- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
haha-polská sůl a solanku míchal kdo?Jenom upřesnuji, že solanka není sůl s vodou
Pro ty co most neznají, je z roku 1974 o opravě se dozvíte víc zde http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/aktualni_informace/detail?id=2094
Ten most rozhodně není nový, stál na stejném místě už předtím. Pravda je, že byl renovován a rozšířen, ale rozhodně tam stojí již desítky let. Takže nechápu výmluvy na nový most.
Strašlivá záhada
Sůl spolehlivě funguje asi tak do -6 stupňů.
Při mazech pod -10 je už zbytečné solit, Sníh se chová jako písek a led jako beton - nekloužou. Pokud je ale při této teplotě posolíme, pak se na povrchu ledu vytvoří vynikající lubrikační gel, a ze sněhu vznikne plastická masa docela podobná vazelíně. Takže na neošetřených silnicích (jsou li rozhrnuté) se jezdí vcelku bez komplikací, zato ty "ošetřené" jsou životu nebezpečné.
Chtít ale takovou takovou zkušenost po našich silničářích, to už by bylo moc.
Je to něco podobného jako přímořské silnice v Chorvatsku. Teplota nad 20 st. C a sinice po dešti jsou jako mýdlo. Taky děsná záhada
Černý led. To zní jak špatný překlad z angličtiny (black ice = náledí...).
Takoveto nesmyslne zpravy pise denik, ktery dostava zlatou lupu, tak to je mazec.
Vetsi blbost se snad uz ani nedaji napsat, most namrza kdyz je zima to je informace.
Tak to je polská sůl...
Poláci dávají do jídla technickou, a na silnici tu, která nesolí. :-)
mezi technickou a jedlou solí je rozdíl pouze v čistotě.
Snížení bodu tuhnutí (kryoskopie) je přímo úměrné hmotnosti rozpuštěné látky. Tedy jedlá sůl by měla být pro rozmrazování účinnější než technická.
...jen jestli to nebyla ta polska jedla sul co mela byt misto te posypove v potravinach
A ještě doplněk. Mosty namrzají více proto, že chladný vzduch je nad i pod vozovkou. U silnice v terénu vozovka leží na zemi nebo skále, které v našich podmínkách většinou nepromrznou. Hned pod asfaltem už je nadnulová teplota. A dalším důvodem namrzání mostů je to, že některé z nich bývají v mrazové kotlině, kde je jednak nižší teplota než v blízkém okolí a hlavně se tam nízká teplota drží celodenně nebo déle než v okolí. Předpokládal bych, že místní silničář má jistou "znalost tratě" a o takových nástrahách na svém úseku ví.
Dobrý ,ale ono to bylo posolené, tak by to nemělo namrzat, lépe řečeno hned roztát. Vové posypy jsou až do - 10