Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Ve Zlíně stěhovali vůz slavných cestovatelů a baťovská letadla

Do 14. budovy areálu bývalého Svitu ve Zlíně, která se mění na Baťův institut, ve středu dorazily největší stroje budoucí expozice. Stříbrná tatra z roku 1939, větroň a motorový letoun. Připomínat budou cestovatelské legendy i baťovskou výrobu. Stěhování trvalo několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a16n 93S52v41a13r11d85a 4617425196440

Informace o Tatře 87 Hanzelky a Zikmunda je chybná. Pokud se jedná o automobil cestovatelů je rok výroby po válce, asi 1947. Tatra 87 sice vznikla v roce 1938, ale liší se přístrojovou deskou a asi i jinak. V každém případě jeli H a Z poválečnou Tatrou!

0/0
13.12.2012 18:13
Foto

M31i37r88o85s68l43a87v 52Z43a74p40l31e93t71a62l 3147585638213

Tak v článku je i napsané, že to není jejich Tatra a že Tatra H+Z vypadala trochu jinak, časem by měla být nahrazena, tuto zapůjčil Samohýl a těch tater není zas tolik, aby si muzeum mohlo vybírat... Běžný návštěvník ale myslím rozdíly mezi předvílečnou a poválečnou 87 nejspíš nepostřehne.

+1/0
13.12.2012 20:23

J38a79n 12S50v54a88r62d54a 4897245306620

Jako pamětník jsem se ozval, ale máte pravdu, že to návštěvník nepozná. Jen shrnu, H+Z vlastně jeli dvěma vozy. Po havarii obdrželi nové vozidlo, stejného provedení. V podstatě T87 se výrazněji změnila v roce 1949, dostala v dnešním názvosloví nový facelift, aerodynamické reflektory a modernější přístrojovou desku. Bohužel to už byla jiná doba a ty nové vozy už byly pro vládní činitele a výroba někdy asi po roce skončila.I ten T600 Tatraplán, který se vyráběl od roku 1949 byl také obětí zbrojní orientace státu a v roce 1953, po nesmyslném krátkodobém přestěhování výroby do Boleslavi Tatraplán taky skončil. Je to škoda, protože T603 mohla navázat plynule.

0/0
15.12.2012 18:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.