Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Holanďan si postavil Noemovu archu, držel se přesně popisu v Bibli

Konec světa se podle mayského kalendáře neodvratně blíží, Holanďan Johan Huibers je však připravený. V pondělí otevřel pro veřejnost repliku Noemovy archy, která by však podle něj spíš než záchraně před potopu měla sloužit spáse lidské duše.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a82r36t69i34n 53H55o34f39e67r 7922855718784

3000 lidí denně po dvaceti eurech... Ten Holandský Noe našel docela slušné živobytí... A zřejmě na dlouho. V přepočtu Mayského kalendáře je přibližně třistaletá chyba.... ;-DR^

+1/0
13.12.2012 4:22

L55a57d40i17s39l48a46v 82H57a29š91k30a 2371119297700

církev právě naopak vznikala a rostla v době největšího pronásledování křesťanů v římě. to,co udělalo z církve prostitutku oděnou purpurovým hávem co smilní se světem jak předpovídá bible již ve starém zákoně. a také se to stalo,všichni víme,kdo zneužil božího díla k obohacení a získání moci(viz celý středověk). toto bylo dílo zla a proto se lidé na instituci církve dívají skrze prsty. církev ovšem založil Ježíš a přikládá k ní velice silný důraz na důležitost,polovina nového zákona jsou listy různým sborům tehdejší doby a upozorňuje je na jejich chyby ze kterých se můžeme poučit i dnes a které stále přetrvávají. také znám spoustu lidí,kteří boha nalezli aniž by chtěli-respektive se snažili potvrdit si jeho neexistenci

a vám také mohu říci,že máte nějakého takového boha,dýni. je to kupříkladu evoluce-hustí se to do dětí horem spodem,všechny national geographic jsou jí plné. ale stále ještě vědci při vší úctě mají velice slabé argumenty pro,přesto je braná jako fakt. a málokdo ví,že hlavním jejím předpokladem byla jednoduchost buňky. ale buňka rozhodně jednoduchý organismus není a i ty nejjednodušší buňky jsou mnohem složitější než vše co kdy člověk dokázal

0/−2
13.12.2012 0:29

L27a86d52i81s69l57a77v 22H70a19š21k21a 2681629127790

jejda,reagoval jsem na pana Majerčíka:-/

0/0
13.12.2012 0:29

Š74t13e70f59a90n 28B24r73š40t54i10a78k 7496417330279

Tak evoluce je jasně prokazatelná. Vývoj nepopřete. Dá dokázat geneticky i vykopávkami. Nikdo netvrdí, že jednobuněční jsou jednoduché organismy. Kdyby jste měl nějaké základní znalosti, tak by jste věděl, že některé jednoduché organismy mají mnohem více genů než člověk.

Na druhou stranu existenci boha nikdy nikdo nedokázal. Odvolávat se na bibli je nesmysl. Tu napsal člověk. Stejně tak odvolávat se na osobní zážitek je blábol, protože je to pouze objektivní pohled. Dle mě jsou to spíše halucinace.

0/0
13.12.2012 8:01

P33e19t95e74r 98K28n96e85d98l62í93k 5672393344715

Však já jsem vašu p..u taky neviděl, a věřím, že ju máte!

0/0
13.12.2012 8:25

V87l66a89s50t62i96m57i21l 36P67e37v17n38ý 6128773435305

"odhodlaný Holanďan tvrdí, že ho postavil přesně podle popisu ve Starém zákoně"

"z plánovaného plavidla však zatím stojí jen železná kostra"

Něco mi tu neštymuje;-D

0/−4
12.12.2012 16:44

J77a87r93o45s52l15a15v 75L83e72b72e90d65a 3296169117300

že by to byli 2 různí Holanďani?

0/0
12.12.2012 16:56

O38l89i82v50e82r 64N35e61u84m48a41n90n 3890566969

No on pan pastor Greene z americkeho Marylandu asi holandan taky nebude.... asi ani puvodem... to by byl spis Groene ;-)

+1/0
12.12.2012 17:38

Š84t60e47f60a45n 76B52r23š84t44i86a23k 7846477440119

Stačilo by chápat psaný text nebo si pořádně článek přečíst.

0/0
13.12.2012 8:05

S17u11c36h80ý 48T53o47m36á15š 4391198

"Konec světa se podle mayského kalendáře neodvratně blíží..."

co to je zač ten autor: aha ?  8-o

podle mayského kalendáře se ŽÁDNÝ konec světa neblíží !!!!!  ;-O

nešiřte bludy!!!!!  ;-€

+4/−1
11.12.2012 14:06

D90a29d66a44k 92P82e25t93r 7801680674498

Dobrý podnikatelský záměr, tři tisíce návštěvníků denně je úspěch.

+1/−1
11.12.2012 6:01

A83n60t47o68n65i47n 77B22u75l47d13e39k 7825882301254

no nikdo nerika, ze archu tech 3000 navstevniku denne navstivi. Urady mu to povolili jako maximum.

0/0
12.12.2012 12:44

M45i16c10h34a40l 47M43a32j64e77r51č29í11k 6313506304482

Víra a členství v konkrétní církvi je otázka výchovy. Pokud Vám od malička budou rodiče a celá společnost říkat, že je Bůh dýně, budete tomu taky věřit a budete tomu učit své děti. Pokud je to navíc v době, kdy je nulová sdělovací technika a celospolečenský strach z církevní instituce (a třeba Křesťanství se vyvíjelo v těchto dobách), tak Vám ani nic jiného, než uvěřit, nezbude. Věřit tomu, že je v Bibli vše pravda, když mnohé věci byly sepsány až poté, co se staly a byly zapsány tak, jak si to lidé předávali, je to samé, jako věřit výsledku dětské hry Tichá pošta.. Každý si něco přidá - tomu se neubráníte a výsledek je po uplynutí staletí o 100% jiný. Víra v "něco" je věcí správnou, instituce církve však nikoli. Instituce vždy zneužívala institut Boha k ovládání a vykořisťování jiných. A pohádky typu Noem a jeho archa jsou jako O perníkové chaloupce. Diskutovat tedy o tom, jestli to je, nebo není věrná kopie je irelevantní :-)

+9/−8
10.12.2012 23:35

P42e85t95r 87P15t77á70č67n61í95k 4243812627

Vy nevěříte v existenci perníkové chaloupky ? My ji občas upečeme. 

Jinak 1. pád je Noe, ale to jen vypovídá o Vašem přehledu v této oblasti :-)

+4/−1
11.12.2012 8:33

M14i20c93h94a78l 45M61a67j25e53r22č14í46k 6103686354912

Máte pravdu a díky za rozšíření mých obzorů :-) teď mi ale napište nějaký argument. Vy Křesťané, když Vám člověk sáhne na vaši hračku, tak umíte jen kopat. Argumenty ale nejsou. Kdyby vám od malička říkali, že je Alláh, že je kráva nebo ta extrémně řečeno dýně.. Kdyby po celá staletí visela dýně nad oltářem a kdyby všichni ti podvodníci, kteří celé národy okrádali a zneužívali jménem kříže uctívali dýni.. Vy byste mi tu dneska nepsal, že toho o dýních asi moc nevím a Vy ano? Tohle je prostě jen a jen otázka výchovy a Vy sám byste na to nikdy nepřišel, kdyby Vám to někdo neřekl, kdybyste nechodil od mala do kostela a neposlouchal tam ty báje..Víte na světě jsou lidé, kteří jsou ta masa a lidé, kteří tou masou hýbou. Vrcholní představitelé církví patří do té druhé skupiny a vězte, že z toho mají pěknou srandu. A je to tak dobře. Ještě jednou připomínám, že pro mě je víra v "něco" bez instituce a jejích pohádek v pořádku. V pořádku nejsou "vygumované" poslušné ovečky. Je to ale jen volba.

+3/−4
11.12.2012 9:43

P74e25t62r 18P44t55á43č28n56í10k 4313622717

Jaké chcete argumenty ? Urážíte spoustu lidí a na žádné argumenty nečekáte. Děláte z věřících lidí blbečky a stavíte se nad ně. Samozřejmě byli a jsou v církvi lidé, kteří svého postavení zneužívali. Proč nemluvíte o spoustě těch, kteří dělají dobro ? Matka Tereza, pracovníci v Charitě, v hospici. Jestli Vám bude jednou moc zle (jakože Vám to nepřeji) a jediný, kdo se o Vás postará, bude sestra v hospici, možná svou dnešní nenávist přehodnotíte. A třeba si za to "něco" někoho dosadíte. Vše dobré Vám přeje "vygumovaná" ovečka :-)

+2/−1
11.12.2012 11:08

M85i46c17h81a25l 47M19a17j35e71r83č85í74k 6693526754112

Jsem si vědom toho, že jsem na tenkém ledě a že je hodně lidí, kteří tomu prostě věří, protože to prostě mají tak zakořeněno, že nikdy a nic tuto pohádku nevyžene. Ono mnoho let intenzivní masáže by se projevilo na každém. Jediné, co vidím jako pozitivum je to, že s narůstající informační gramotností lidí tyto pravěké a středověké tradice mizí. Že má každý svobodně možnost se rozhodnout, zda bude věřit instituci, která povraždila x násobně více lidí, než Hitler a která je dodnes zdaleka nejbohatším subjektem na Zemi to, že to s lidmi myslí ale opravdu dobře a že její hlásání je pravdivé :-) 

Co se matky Terezy a jiných týče - to je zase hloupý argument. To je o lidech - nikoli o členství v instituci. Ti lidé by to dělali stejně, protože to dělat chtěli a ne proto, že se báli Boha a jeho pohrom. Těchto lidí si já samozřejmě vážím - jako ostatně každý normální člověk. Neříkejte mi ale prosím, že dobří lidé a dobré skutky = členství v jakékoli církvi. 

My dva se samozřejmě nikdy neshodneme :-) Ale je dobře, že na to můžeme vyjádřit svobodně názor. Ještě před nedalekou dobou by mě za tento názor Vaši spolukmenovci zabili :-) Takže za mě - jsem rád, že vláda těchto šílenců skončila. Hezký den.

+3/−3
11.12.2012 11:38

P41a69v98e36l 13F49a65r10a 9944755478618

R^R^R^

+1/−3
12.12.2012 12:46

J59a88n 61D45r62t81i35n66a 4382276533867

Ve Vasem pristupu nejde o to jestli nekdo necemu veri, ale o schopnost nekoho urazit a to umite dobre. Je otazka jestli Vam to neco dobreho prinasi (mozna dobry pocit jak jste mu to nandal).  Protistrana argumentuje slusne a docela vecne, Vase argumenty jsou typu " ... vláda těchto šílenců...vygumované" poslušné ovečky ... atd ... atd.. Komuniste by z Vas meli radost...

0/−1
12.12.2012 17:25

M82i66c88h89a33l 57M80a72j75e79r98č89í91k 6723596424672

Dobrý večer, víte já jsem rád, že žiju v době, kdy si můžu dovolit napsat co chci a klidně tím i někoho urazit. Tak stejně jsem rád, že někdo může urazit mě. Vězte, že za vlády těch a teď čtěte dobře: ŠÍLENCŮ bych si to dovolit nemohl a věřte tomu, že už bych dávno nebyl naživu, protože by mě v zájmu pravdy a Boha zabili, tak jako milióny jiných. A tohle bohužel jsou ta historická fakta, kterýma se tu ohání pán níže. Fakt je, že ti šílenci zabili a zmermomocnili celé milióny lidí, celé národy a kontinenty a to, že těmto vrahům dneska někdo věří a jestě se tu za ně bije - promiňte, ale dle mého názoru jde opravdu o ovečky.. A můžete se urazit jak chcete. Pokud ospravedlňujete tato zvěrstva a věříte tomu, že kdysi zabíjeli a lhali a dneska jsou už hodní, tak jste naivní. Máte na to ale právo, jako já mám právo tu veřejně napsat to, co si o tom myslím. Toť vše.

0/0
12.12.2012 22:39

T25o24m51á43š 69V73e21l94e34m38a17n 4705495437123

znám x vzdělaných a schopných lidí, kteří k víře a potřebnosti církve došli sami, jiní v tom vyrostli a víru si podrželi.... Jsou to "vygumované ovečky" ? Mě to přijde, že píšete z tepla domova o věcech, o kterých jste jenom slyšel nebo četl od jiných podobných všeználků. Váš tón je docela útočný, a to neznáte ani základní historická fakta a souvislosti ...

0/−2
11.12.2012 11:54

M52i54c48h30a81l 76M19a70j27e65r87č83í18k 6613556694182

Dobrý večer, nemluvme prosím o historických "faktech". To, co někdo nenapsal na papír a není o tom zmínka v nezávislých dalších spisech a to, co někdo po generace vyprávěl jako příběh a pak to někdo sepsal není prosím historický fakt. Je to pouze zbožné přání a promiňte, ale je to hezká pohádka. Lidé dřív taky věřili na strašidla - dnes už nevěří. Nechci Vám ale říkat, že to tak je. Tohle je můj názor, Vy máte jiný a je to v pořádku.

0/0
12.12.2012 22:31

T75o34m70á11š 38V45e49l96e25m78a38n 4335525647143

nemusí tomu tak být. Pokud vás od malička rodiče nutí k víře, je velice pravděpodobné, že si jí v dospělosti nepodržíte.

Také automaticky nevěříte všemu jen protože jste v tom vyrostli... 

Instituce nejsou marné, byť se jim nedá upřít určitá zkostnatělost .... 

A to co nazýváte "pohádkami" může mít reálný základ, to by vám i historici potvrdili

0/0
11.12.2012 11:50

R64a87d49e27k 21Z22í84t48e14k 4790254148857

"Věřit tomu, že je v Bibli vše pravda, když mnohé věci byly sepsány až poté, co se staly a byly zapsány tak, jak si to lidé předávali, je to samé, jako věřit výsledku dětské hry Tichá pošta." ... Víte, že jste také věřící. Věříte, že v Bibli není vše pravda. Nikdo Vám to nebere. Proč chcete jiným brát jejich víru v opak? Já fakt tyhle debaty nechápu. Víra je něco tak osobního, že nechápu, kde někdo bere aroganci do tohoto aspektu života druhých vrtat.

0/0
12.12.2012 21:46

M36i86c71h81a46l 61M73a19j40e50r25č12í80k 6843606404422

Dobrý večer. Máte pravdu v tom, že víra je věcí osobní. Nikomu jeho víru brát nechci a nebudu. Někdo věří v Krista, já si můžu věřit v dýni. Problém nastává v momentě, kdy jsem já, jakožto domácí vyznavač dýně zatažen do problému vyznavačů Krista. Už jen taková "hloupost", jako financování víry druhých ze společných peněz. Pokud si chci chodit do kostela, pak si za to taky mám zaplatit. Dělá se to tak ostatně v mnohých vyspělých zemích - z platu se vám strhávají procenta pro vaši církev. Otázka peněz a vyrovnání státu s církvemi, které si dělají nárok na majetek, který historicky získaly z veřejných zdrojů však není otázkou této diskuze. Je to jen o tom, že jsem prostě měl nějakou neznámou potřebu tu napsat, co si myslím o stavbě, která nemá fakticky žádný historický základ. To, že z toho bude mela jsem věděl, ale nějak mi to bylo v té chvíli jedno :-) nebyla tu ani potřeba někomu něco brát, jen se pokusit některé přimět k tomu, aby mi napsali, že o stavbě je x nezávislých záznamů přímo a jen z té doby a že je to pravda. Záznamy a důkazy ovšem nejsou, takže jsme se dostali do jiných rovin, protože přiznat veřejně to, že celá ta církev je založená historicky na nezdokladovatelných povídačkách je pro věřícího nereálná. Jak už jsem psal, je to jen můj náhled - každý má právo na to mít svůj.

0/0
12.12.2012 22:52

D92a22n32i78e76l 96A67l30t89m63a21n 3857616348

Tedy podle Vaší argumentace - jste zkrátka ateista, protože Vám to odmala vtloukali do hlavy. Ale co my s tím?

0/0
12.12.2012 23:57

M65i33c91h38a51l 50K61r69č27á52l 6658548566972

Proti konci světa nepomůže žádná archa.

+1/−3
10.12.2012 22:08
Foto

S11t19a41n98i86s72l46a32v 90T62e56s19a73ř 9247264702204

postavit mega plavidlo jen pouze "technického popisu z pera filozofů"??? ;-D;-D;-D

v každym případě pro Holanďany netřeba konec světa, těm stačí, pokud se hladina oceánů zvedne o pár cm ;-)

+6/−5
10.12.2012 18:11

O97n54d87ř90e45j 57M91a31l87ý 3914413513143

O důvod víc postavit Archu. ;-)

+3/−1
10.12.2012 21:14
Foto

J36a21n 52M20a31c88k 5547792862735

Nizozemi (pevnina) je uz pod morskou hranici, u Holandska (ostrovu) si nejsem jisty, tam asi ne

0/0
11.12.2012 13:34

J60a28n 11B11a75r93t40o86š 6557117808550

Hezká replika, postavit takovou loď  to muselo dát práce.R^ Tady jsem narazil na zajímavé archeologické oběvy o noemově arše...

http://www.znamenicasu.cz/noemova-archa/

+8/−2
10.12.2012 17:50

B55o12h20u20s72l83a16v 65K83r54á89l48í57k 2301970319136

To se mi ěví jako zajímavé.

+6/0
10.12.2012 21:24

P94a81v65e28l 66S23t39a26v55j90a55n93í60k 1540956130551

Vy budete zvláštní ěv.

+5/−1
10.12.2012 22:03

P65e95t18r 20M77i80c94h79a18l 2750734201622

Ěžíši Kriste ...

+4/−1
10.12.2012 22:48

D27a73v42i65d 51Š16a97f89r37á44n95e80k 5557374257193

Tohle by tehdy nepostavili ani omylem.

+2/−11
10.12.2012 16:56

Z89d92e44n51ě54k 73M42a34r94e83š 6145836325851

Třeba jo, nikdo z nás tam tehdy nebyl, tak těžko soudit...

+8/0
10.12.2012 17:13

D14a62v51i45d 38M38u29n28z88a54r 3968572744676

vy jste tam nebyl ? A kde jste byl ? Ja myslel ze kazdy z nas tam byl, jinak by jsme tady nebyli ! Cili kdyz jste tam nebyl , jakto ze jste tady ? 8-o

0/−8
10.12.2012 19:09

D72a24v96i34d 67Š64a98f85r80á74n20e71k 5987984407553

Skutečnost, že to postavil v téhle velikosti jenom ilustruje obrovský pokrok techniky.

V jednom by to v téhle velikosti nepostavil. Jenom pokácet stromy a ručně nařezat prkna vyžaduje tolik energie, že ji člověk nevydá za celý život.

+1/0
10.12.2012 19:31

J31a92n 15U14l57r91i27c13h 9919856809704

1. Noe na to zřejmě nebyl sám. Měl tři dospělé ženaté syny.

2. Pokud tvrdíte, že to Noe nemohl stihnout, měl byste to doložit nějakými výpočty.

+2/−3
10.12.2012 20:00

D73a55v96i57d 26Š66a66f31r69á17n58e64k 5317154767703

Netvrdím, že čtyři lidi by nepostavili loď, jde spíš o to, že by určitě nebyla tak velká, jako ta na obrázku.

Ohledně těch výpočtů máte pravdu, je to moje spekulace. Ale vemte to tak - někdo musel pracovat na lodi, zajišťovat obživu, shánět jídlo pro zvířata na jeden rok a ještě ta zvířata poshánět.

+3/−1
10.12.2012 21:21

J69a28n 65B30a29r58t97o74š 6637697638250

Koukl jsem se do Bible, je tam uvedeno, že se před potopou žilo mnohem déle. Genesis 9,29 "Všech dnů Noeho bylo devět set padesát let, a zemřel." Dále je psáno v Bibli, že před potopou lidé byli mnohem větší, obři. Česl jsem někde studii, že lidé byli velcí kolem 4metrů. No a nevidím problém, Noe mohl být zámožný muž a na stavbu lodě si mohl najmout dělníky, odborníky v různých oborech. Tak jako ten Holanďan loď taky nepostavil asi sám a měl na to určitě team lidí, jelikož na to má.

0/−5
10.12.2012 21:56

D32a78v31i74d 78Š28a24f17r29á22n24e81k 5427734347613

Teď jsem se na to taky díval a údajně na to měl 100 - 120 let. Pokud by někomu platil za práci (což Bible nevylučuje), tak pak by se to stihnout dalo :-P

+1/0
10.12.2012 23:12

D85a55v49i36d 85Č50e42c32h 7670254491543

Těch 950 let přidá na vážnosti a důvěryhodnosti knihy, která je povětšinou jinak snůškou blábolů. Ta loď jsou vyhozené peníze.

+1/0
12.12.2012 13:55

P96a98v82e62l 96S13t16a46v37j37a88n52í86k 1610626490151

No-e, no a? Nějak jsem si vzpomněl na klasika…

0/0
10.12.2012 22:04

D47a86v83i73d 22M76u23n23z87a45r 3388872524206

kazdej muze postavit archu! Ale nikdo neni Noah ! Tak tem co tu archu postavej, bude sitak platna , jako mrtvymu zimnik !

;-D

0/−1
10.12.2012 20:34

V12a74c62l31a22v 40K29o45c70i27a25n 6580285593838

Na deskach psanych klinovym pismem se nasel predpis pro spravne provadeni operace sedeho zakalu - stare civilizace bych rozhodne nepodcenoval.

0/0
11.12.2012 7:45

M98a87r78t81i61n 73P12á66t22ý 7354706841

Tak to není pravda, šedý zákal se dal operovat až po objevu oceli a je znám někdy z období přelomu letopočtu. Rozhodně ne z doby před 3-6tis lety př.n.l.V

0/0
12.12.2012 20:48

D82a88v27i11d 98M48u46n41z83a86r 3108272924206

A blbne se dale, az do haleluja.......

+3/−11
10.12.2012 16:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.