Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do české přírody se vrátí divocí koně. S geny z Karpat a anglických blat

V České republice by se v průběhu patnácti až dvaceti let měli znovu objevit divocí koně. Počítá s tím česko-holandský projekt, který hodlá využít genů přežívajících v některých primitivních plemenech koní - karpatských huculů a anglických exmoorských poníků. Původní plemena českého území to ovšem nejsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98o80s22e30f 21L51e98b83d71u61š12k16a 4662513193655

Oproti roku 1990 u nás klesl stav krav. U dojnic klesl o skoro jak 60%, u masných typů něco kolem 30%. Takže místo podpory zemědělsví, místo toho, aby se v rámci EU vyjednaly stejné dotace pro zemědělce, bez ohledu na stát ve kterém hospodaří (nejlépe zrušit je úplně) a tak se vyrovnaly podmínky, pak by louky spásaly krávy a sušilo se seno, budeme cpát miliony do vyšlechtění nového druhu koně a vypouštět koně do přírody. Možná, aby na tobylo, i zvedneme DPH o další procenta. Opravdu geniální. Geniální pro ty, kteří budou žít z grantů a dotací. Což kdyby si ekologové, samozřejmě za své a ne státní,  zakoupili pozemky a předvedvedli jak se má správně podnikat.

+3/−3
2.12.2012 11:17

J75a88n 52N17o44v20á49k 3865283636409

vy nejste šťastný člověk viďte.. z vás vyloženě čiší až fanatická nenávist.  vám je marné cokoli říkat, třeba jako to že za své peníze vykupují ochránci přírody hektary půdy kde zřizují soukromé rezervace? že jich takových rezervací je už na 80..

+1/−1
2.12.2012 18:42

Z30d76e12n16a 51H12v94o28z43d22e47n45s41k58á 6143597207886

Proc fanaticka nenavist? Co je fanatickeho na tom poukazat na prosty fakt, ze driv louky spasaly kravy, kdezto ted aby se to kosilo rucne, nebo se na to porizovalo zcela umele a zcela nepuvodni (:-P) konske plemeno?

+1/0
2.12.2012 18:54

J86a48n 11N96o70v87á40k 3345113576219

Nehodnotím pouze tento příspěvek ale kompletní vystupování pana Lebdušky v této diskuzi...  a zjistil jsem zároveň že diskuze nemá smysl, nechám pana Lebdušku a Vás, vaší pravdě o zlých ochráncích přírody jenž můžou za dotace zemědělcům, pokles zemědělské produkce, vstup do EU, a v podstatě všechno zlo světa.. jsem zároveň rád že jste oba fundovaní ekologové (v původním, nezkrouceném smyslu slova) kteří nejlépe vědí co krajině a ekosystémům v nich svědčí... A konečně bych se vás chtěl zeptat jaké činy pro ochranu přírody konáte právě vy osobně (jen proto abych věděl co je správné, protože je zjevné že cokoli co udělají je dle vás špatně) .. děkuji za odpověď

0/−1
2.12.2012 20:18

Z77d17e69n55a 59H14v71o33z75d52e74n22s89k29á 6583267787626

Mne jen rozveseluje, jakou mame starost o udrzeni puvodniho rostlinstva a zvirectva a jsme ochotni nepuvodni druhy likvidovat ohnem a mecem.

Myslim ale, ze v dobe, kdy se Evropa bude skvit jen puvodnimi ekosystemy, v ni bude zit prevazne nepuvodni obyvatelstvo.

Ale to je patrne v poradku... nebo mozna ne - protoze tem nepuvodnim obyvatelum budou povodni ekosystemy zcela ukradene, podobne jako ty v jejich puvodnich domovinach.:-P

+3/0
1.12.2012 22:27

J29o94s19e52f 25L39e32b15d28u29š89k37a 4442423483675

Taky tomu nerozumím. Na jednu stranu nás ekologové straší, jak se otepluje, že tady málem porostou palmy a na druhou se snaží vytvářet, samozřejmě že na cizím a za cizí peníze, "původní ekosystémy". Jenom se divím, že se nevrátili do dob kdy tady bylo teplé moře.

0/0
2.12.2012 11:20

Z39d50e24n69a 87H82v91o68z90d40e70n69s48k76á 6753777867196

Mne by stacil Eemian.;-D

0/0
2.12.2012 18:55

J70o34s15e59f 86Š78l28o25u70f 1329647468121

Zase nějakej trotl chce vypustit koně do volné kulturní krajiny, aby ji potom mohl s kulovnicí, až se přemnoží, pro svoji potěchu redukovat. Vyzývám Vás "ochránci přírody"! Nejdřív se vypořádejte s přemnoženou černou zvěří, ať neškodí těm, kteří se o krajinu doopravdy starají, a až potom můžete do krajiny zanést další plevelnou zvěř !

+3/0
1.12.2012 20:34

J60a51r11o45s65l56a86v31a 57K35a70n74i49o61k45o95v56á 8946844772566

Sice pěkná myšlenka, ALE !!!   Za čí prachy ??? Za dotace ?

V tom je ten vtip !  My i svět potřebujeme především pomáhat ekonomice, aby mohla vznikat pracovní místa, aby přežil člověk !!!

A ne, že se budou z rozpočtů odvádět prachy na líbivé akce, leč pro rostoucí počet nezaměstnaných jaksi nepřínosných....

+3/−1
1.12.2012 14:36

J62a30n 52N67o27v59á33k 3855323496679

rád bych dodal že fandím takovýmto akcím, fandím činnosti místních "ekologů".. protože na rozdíl od hlasitých projevů jejich odpůrců po nich jde něco vidět, vyčištěné a obnovené studánky, desítky zachráněných drobných (i větších) staveb, záchrana starých původních užitkových stromů a opětovná výsadba těch které již vymizely, naučné stezky, sečení luk, žabo zábrany, akce pro děti a mládež, výchova k ekologii.... a mnoho dalšího.

a na to jsem ochoten přispět mnohem raději než na nějakou pochybnou podporu ekonomice...

+3/−3
1.12.2012 18:33

Z54d74e23n81a 27H29v49o17z22d69e19n88s19k12á 6913937507676

K tem žabo zábranam a sberu a prenaseni zab v kyblech bych jen dodala, ze zaby ruznych druhu, ktere do tech kbeliku spadnou v panice a stresu jedna proti druhe vypousteji ruzne toxicke latky a kdyz jsou konecne vyklopeny, na nejake rozmnozovani uz myslenky moc nemaji.

Takze v nekterych lokalitach, kde se toto provozovalo, je zab mene, nez kdyz padaly za obet autum na silnici.

+3/0
1.12.2012 22:05

J17o12s22e77f 83L11e28b25d23u26š88k41a 4552433523525

Já zase vidím jiné výsledky. Před pár lety zakazovali pastvu na obecních pastvinách, aby se neničily vzácné rostliny. Když ty pastviny zarostly nálety, tak najednou za drahé peníze se nálety vyřezávaly, vozily se stáda ovcí stovky kilometrů, aby to spásaly a dobře platí se známým ekologů, aby pastviny posekali. Běda, když si přes potok vybudujete trochu lepší lávku, než původně položené prkno. Ovšem to, že naprostá většina vesnic a městeček nemá kanalizaci a pokud ji má, tak vypouští odpady do místní vodoteče, o čističce odpadních vod nemluvě, že většina chalupářů má výborné septiky, které se vůbec nemusí vybírat, že po příkopech a lesích se pohazují odpadky to jim nevadí.

+1/−1
2.12.2012 11:28

Z55d98e53n33a 36H46v16o74z74d64e68n79s83k59á 6253467547126

Mne to nerikejte - ja vim, ze "louka mirneho pasma" je les a krovi. Pokud to tedy neni louka horska nebo mokrad. Spasajici stada velkych savcu uz tady par tisic let nepochoduji.

Takze vlastne veskera ta  pekna a vonava lucni flora je vlastne neprirodni...;-D

+1/0
2.12.2012 18:59

A31l30e51š 41L57i34s50o70v84s96k64ý 9652694653648

Mně osobně se ta myšlenka velmi líbí.

+2/−1
1.12.2012 13:14

J82a64r85o28s74l13a47v31a 37K27a67n63i73o23k90o94v46á 8986964192126

Budeš jim na to z vlastního přispívat ???

+2/0
1.12.2012 14:36

J81a69n 12N88o66v65á79k 3505913196789

ano..

+2/0
1.12.2012 16:38

J50o14s80e22f 93L18e37b43d66u56š38k50a 4622873503725

Tak to já ze svých daní tedy nemusím?

+1/0
2.12.2012 11:29

M75a93r81t94i67n 76K97r26a84u44s 8354650335966

Pane Lebduško. Stále čtu něco o stádech koní volně v ČR, pokud jsem četl správně jedná se o vojenský prostor ne nepodobný tomu kde již u nás žijí zubři - ani jejich stáda jsem nikde nepozoroval. Pro Vaši informaci u nás žije již třicet let zcela volně los. Kolik losích stád jste v ČR napočítal a kolik lidí bylo nutno v ČR zastřelit aby se k nám vešel?

Stihoman z ekologů je takřka tatáž duševní choroba jako diágnóza ekologismu jen s obráceným znaménkem.

Níže se prezentujete jako zemědělec, což vám mohu stěží věřit po té kraviněco jste napsal o pokutách za nesekání luk - na sekání luk a bránění zalesnění se u nás berou dotace a je dost lidí co tím vlastně živí. Plocha ČR tak skýtá prostory za jejichž údržbu platíme a které se nijak nevyužívají - pokud bych tam nahnal stádo koní domácích, ještě si vybrečím příspěvek od státu. Pokud ty koně nenaženu na noc do stáje (protože jsou divocí) půjde jistě o ekologickou katastrofu. Přemnoží se jako losi a řešení žádné - koně nejde přeci zastřelit

+5/−3
1.12.2012 13:03

J26o56s15e73f 55L46e78b33d48u17š58k44a 4302603183935

Víte, ona ta ochrana přírody a krajiny je přeci jenm něco jiného, než vysazování divoké zvěře do míst, kde po staletí nejsou. Nejsou tam proto, že ta krajina se za ta staletí natolik změnila, že tam prostě ani nemohou žít. Pokud je někdo vysadí v nějaké oboře, je to věc vlastníka obory, Ovšem pokud někdo přijde se šílenou myšlenkou vysazovat do téhle krajiny jmedvědy, losy a  koně, jedná se o naprostou hloupost. Ono je něco jiného stáda koní někde ve stepích Mongolska, kde kilometry daleko není obydlí, než při hustotě osídlení u ČR. Jinak já jsem nepsal o pokutách, za nesečení, ani o bránění zalesnění, naopak jsem psal, že na zalesnění luk se poskytovaly dotace a možná i dále poskytují. Rozhodně se poskytují stále dotace na obnovu lesa. Nevkládejte mi prosím do úst něco, co jsem nikdy neřekl.

+2/−1
1.12.2012 15:48

M16a70r96t13i51n 74K34r43a24u48s 8564240765616

Vidíte Los a medvěd v ČR překvapivě žije a stáda ani jednoho nám demolují krajinu. Ptal jsem se jak je možné ,že když se u nás nepřemnožil Los, jak by se mohl přemnožit kůň, před čímž tady stále dokola varujete? Čemu byvadilo pár koní ve vojenské prostoru? Osobně se totiž domnívám ,že počty zvěře dokážeme vcelku dobře regulovat. Jinak ta zvěř tady nežije ne proto, že nemá kde, ale proto že jí někdo vyhubil. Los na šumavě, vlk v Lužici jsou dobrým důkazem,že to jde.

Níže jste napsal, že za nesečení se pokuty nedávají - což je kardinální nesmysl. JE to na té stejné stránce na které píšete, že jste to nikdy nenapsal, každý si to může najít,  což myslím hezky ilustruje co jste vlastně zač. Antiekologický aktivista horší než šílený zelený.

+2/−3
1.12.2012 16:00

J31o69s21e20f 59L26e23b79d91u37š54k43a 4722113603705

Ano, napsal jsem, že nevím o pokutách za nesečení. A proto vás prosím, napište podle jakého zákona se udělují. Ovšem pokud si po sobe přečtete, co jste napsal: "což vám mohu stěží věřit po té kraviněco jste napsal o pokutách za nesekání luk", vyznívá, že já jsem psal, že pokuty za nesečení luk existují. A protože pár luk vlastním, nikdy jsem žádnou pokutu nedostal, pravda, vždy jsem je posekal.

+1/0
1.12.2012 16:15

M37a29r80t92i60n 40K89r81a77u98s 8894950925246

Zkuste to neudělat a přijde vám pošta z obecního úřadu, záleží samozřejmě na aktivitě Vaší místní politické grupy.

Zkuste mi prosím jednou vysvětlit proč by se u nás kůň měl přemnožit, vyběhnout z vojenského prostoru a působit problémy a proč by měl být takový problém jej i v tom případě regulovat?

0/−2
2.12.2012 0:38

J18o22s38e57f 41L31e50b68d80u48š73k42a 4682463423245

Já pořád mám dojem, že v ČR platí zákony. Tak mi prosím napište, podle jakého zákona může někdo dostat pokutu za neposečení louky. A neokecávejte to. Zákony jsou uvedeny ve tvaru XXX/RRRRSb.

+1/0
2.12.2012 11:01

J55o52s49e62f 18L65e42b98d61u40š73k27a 4942503143835

Ještě doplnění: Dotace na zabránění zalesní neexistují. Existují dotace za sečení luk, existují dotace za to, že se chová určitý počet krav, ovcí, koz na hektar, existují dotace na sady a existují dotace na obnovu lesa. Donedávna se poskytovaly i dotace na zalesnění a vyžínání, možná se poskytují i dále, alespoň mi bylo něco takového nabízeno. Poskytují se i dotace na zatravnění. A asi jste četl špatně, v článku se hovoří "prozatím". Takže se uvažuje o vypuštění koní do volné přírody. Plochy za jejichž údržbu platíme, jsou plochy v různých chráněných krajinných oblastech, které právě kvůli jejich ochraně nelze využívat jinak. Ovšem ty chráněné krajinné oblasti stvořili ekologové. a oni v nich majitelům nařizují, kdy mají sekat, zda ten pozemek smějí zorat a podobně. Dokonce nařizují majitelům objektů, jak mají jejich objekty vypadat. Jinak jakákoliv dotace je špatná, jenom narušuje konkurenční prostředí a ve svém důsledku zdražuje produkci.

0/0
1.12.2012 16:10

J32a59n 16N14o73v91á61k 3865373676819

chcete říci že ty statisíce hektarů ležících ladem (dle čsú) v pohraničí jsou pouze v chráněných oblastech? promiňte ale z vašich příspěvků vyznívá taková nenávist k jakékoli ochraně přírody zavánějící fanatismem srovnatelným s nejradikálnějšími "ekologisty"

0/−2
1.12.2012 18:22

M48a78r15t86i50n 28K69r43a57u96s 8414820445936

V chráněných krajiných oblastech se normálně hospodaří - a to jak lesnicky tak zemědělsky, plochy se tedy dají využívat jinak. Dotace určená na sekání louky je myšlena proto, aby tam ta louka zůstala a nebyla změněna náletem - neříkám, že je to správně, ale tolik prostá logika, co čeká ten kdo nutí ostatní do sekání. Jinak dotace mohu čerpat i mimo chráněné oblasti - zadejte si do vyhledávače slovo dotace a louka, pastvina či tak podobně. Pokud jste zemědělec jak tvrdíte  mohlo by se Vám to hodit i jinak než v příští antiekologické debatě.

Až to načtete tak bychom se mohli pohnout a konečně bych mohl dostat vysvětlení proč by se kůň měl přemnožit natolik aby byl zátěží pro přírodu, jak by spásač zničil krajinu a proč by neměl jít zregulovat kdykoliv si vzpomeneme. Jinými slovy mne zajímá jestli ječíte jen z  principu pozice zarytého antiekologisty nebo to má i nějaký faktický základ?

0/−1
2.12.2012 0:49

M43i16r37o46s27l19a74v 44M98e50d 3174596

Kam na ty blbiny furt choděj? Já sice netuším, zda koně jsou na našem území původní druhem, jsem si však jistý, že naše krajina už dávno původní není a pro mnoho původních druhů už zde proto nejsou vhodné podmínky. Kůň neumí číst mapy a tak pochybuji, že by se koníčci drželi na území Boletic - za hranicemi újezdu je směrem do vnitrozemí "civilizace" ...

+3/0
1.12.2012 10:15

K14a55t72e14ř70i57n30a 25V23e39n27c82l75o85v21á 6168193508260

Kůň neumí číst mapy, ale dálnici (minimálně ve druhé generaci) v krajině pozná. Jelen taky poznal. Kolik přejetých jelenů takhle kolem Boletic vídáte? Já to tam neznám - spíš bych vám řekla něco o Hradišti: Zvěř se tam zdravě přemnožuje na stavy schopné udržovat přírodě blízkou krajinu bez významné asistence člověka. Super věc. Mysliuci pro jistotu ještě do ochranného pásma rozmisťují krmelce, aby zvířata ani za hladu prostor příliš houfně neopouštěla - naopak se tam z krajiny stahovala. Obdivuju lidi, co na takových projektech pracují, i místní, co to pochopí a dovolí (jo, ovlivňuje to jejich život asi víc, než sklad jaderného paliva za barákem a já smekám, že maj koule na to v takhle ovlivňované krajině žít!)

+1/−1
2.12.2012 11:38

J31o68s85e63f 26L26e86b85d60u31š43k32a 4412823783705

Pro pana profesionálního ekologa Švadlenku: předpokládám, že jste někdy viděl pastvinu. Zavřete-li koně do ohrady, spasou vše. Pokud jim necháte dostatečný výběh, vyberou si jenom to, co jim chutná a pastvinu je nutno sekat, jinak zaroste bodláčím a křovinami. Celý ten plán s vypouštěním koní do volné přírody, navíc nepůvodní druh (doufám, že vám, jako ekologovi, říká něco Austrálie a králíci), má stejné znaky jako globální oteplování. To bylo také vyrobené ekology a doplácí na to celá Evropa. Pane Švadlenko, jsem to .já, kdo platí daně, ze kterých jste živeni vy, profesionální ekologové, já nežiji z vašich daní. Ekologové, kteří si myslí, že generace sedláků hospodařících po celá staletí byli škůdci. Ekologové, kteří možná znají pojmenovat kde co, kteří ovšem vůbec nikdy nic nevypěstovali, nechovali a nemají žádné praktické zkušenosti s hopodařením. Ekologové, kterým jde jenom o granty a dotace a pokud se ukáže že se mýlili, tak je to nic nestojí, kteří nemají žádnou zodpovědnost,

+4/−1
1.12.2012 10:11

M49a27r44t67i23n 10K67r18a31u98s 8274940115876

Nepůvodními druhy prasí naši krajinu myslivci - koní se všude pase dost a na mnoha místech polodivokým způsobem, pokdu se jich pár nenažene na noc či zimu do stáje, nic se nestane.

Přemnožená spárkatá, demolujue krajinu a já tu zatím nabyvým dojmu, že pár koní za chvíli vypase ČR do základů - koní jejichž počty by navíc šlo bez problémů regulovat. Nabývám dojmu, že jenom proto, že jde o něco co vymyslel ekolog musí být někteří lidé ze zásady proti - tito jedinci mi připomínají svou zarytou blbostí ekology s opačným znaménkem. Jakou zásadní ranu bude pro krajinu představovat kůň mimo ohradu? Okusovačů máme volně dost, spásače jsme vyhubili a zdomácněly - osobně vlastním louky na kterých chovatelé pasou ovce a kozy volně, pokud k nim přibude kůň je mi to fuk. Je to stejná rána pro přírodu jako kůň domácí. Co se nepůvodnosti týká tak to nebyli ekologové - sika, kamzík, koza bezoárová, daněk, muflon - doufám pane Lebduška, že proti jejich existenci protestujete každý den

+2/−2
1.12.2012 12:46

J16o58s45e33f 89L72e28b94d51u69š47k26a 4462453523895

Ze zásady jsem proti něčemu, co je zbytečné a je placeno z daní, Pokud si ekologové udělají sbírku, nechť si kříží třebas hada  s medvědem. A pokud budou hospodařit na svých pozemcích a budou mít výdledky, pak se i rád půjdu poučit.

0/0
1.12.2012 15:51

J10o47s18e71f 21L48e11b29d26u13š72k83a 4752203673505

Pane Kraus. Nevím, kde jste viděl pást se koní dost. Možná někde kolem Prahy, kam jezdí pražáci okukovat koně a jezdit na nich, za což majitelům platí. Ale v mém okolí je koní jen pár a rozhodně se jich není dost. Za mého mládí jich bylo daleko víc.

0/0
1.12.2012 16:18

J61a70n 58N25o37v89á22k 3405533126809

bydlím v pohraničí a koní je zde mnohem více než dříve..

0/0
1.12.2012 18:35

M91i77c23h61a58l 45N19a60c26h75t84m83a42n74n 8687232317310

Jak tak pročítám diskuzi, nabývám dojmu, že by bylo lepší, kdyby koně v této zemi kompletně nahradili občany.

+7/−1
1.12.2012 9:36

J65o34s92e54f 20L36e34b15d97u86š28k55a 4402573583885

To by potom bylo vítězství ekologů ve volbách.

+1/0
1.12.2012 10:11

R65o19m65a86n 95S97o90u76č92e81k 4483485363586

vítejte v nejbohatším státě na světě!!!

+3/0
1.12.2012 9:27

P12a95v66e30l 27Ř77e75ž92á89b94e16k 5282868602

Vážení, nechci obhajovat autora tohoto projektu, ale asi většina z Vás neumí číst.... V článku se píše, že by tyto koně dali do Boletic, což je jak známo bývalé vojenské území o velikosti cca. 25 x 20 km, takže nehrozí, že by byli v okolí velké silnice, vesnice nebo obydlí!! Samozřejmě může nějaký kůn utéct, ale zatím jich neplánují vysadit do Boletic tolik na to, aby ohrožovali lidi v obydlích nebo auta na silnicích....Navíc se ukazuje čecháčství, kteří jsou strašně pohodlní a jedou třeba autem desítky kilometrů do Zoologické zahrady, jen aby se mohli podívat na pár kusů zvířat a zaplatili za to peníze....Tady můžete vidět tyto koně volně a bez nějakýho vstupnýho....Byla by vytvořena určitá rezervace...Je třeba vrátit do české přírody původní druhy a tím kůň z větší části skutečně je....

+6/−3
1.12.2012 8:59

J70o59s65e29f 96L46e75b77d45u38š49k26a 4852653953175

Tak sei prosím přečtěte celý článek. V něm se hovoří, prozatím. A v poznámkách k článku se hovoří o vypouštění koní do volné přírody.

+1/0
1.12.2012 10:13
Foto

P39ř66e83m79y19s51l 62Č50e62j52p 8708777588936

No, divoký kůň, který sem byl před tisíci lety dovlečen osadníky, či nájezdníky. Není to pro naši oblast původní druh, byl sem zavlečen lidmi (původně je to zvíře pocházející z Asie, kde obývalo velké holé pláně, jako třeba Mongolsko). Tady totiž nikdy nebyla step, louky, pastviny, ale jen jedna velká vlhká džungle.

+4/−5
1.12.2012 7:14

J36a40n 78N93o40v26á13k 3135193856429

ale a kdepak jste k té vlhké džungli přišel :) jinak jestli je to vtip tak dobrý a dávám R^

+3/−3
1.12.2012 7:23
Foto

P26ř40e70m22y87s20l 90Č23e79j52p 8538777338186

A co si myslíte, že tu bylo před 10tis. lety? Upravené parky? PS: No, asi jsem Vás vystrašil tím slovem džungle, přeci jenom to není přesný výraz. Správně jsem měl použít velmi hustý neprostupný les, slangově džungle :o)

+3/−1
1.12.2012 7:36

J10a80n 17N35o69v15á96k 3825143216459

ano je zjevné že kvalita českého školství je vskutku tristní.. co jste měl z dějepisu?

+1/−1
1.12.2012 18:48
Foto

P23ř75e79m63y90s97l 95Č71e90j98p 8598487698196

Co jste měl z českého jazyka? Typický ráz naší krajiny bez zásahu člověka, je dřevinami hustě zarostlá krajina. Tak tomu bylo, ještě než přišel člověk s pilou. Nebo si myslíte, že dnešní ráz krajiny je tu takový odjakživa? Třeba naše hory nebyly dříve holé, ale porostlé borovicemi, habr, dub, kleč, jeřáb, buk. Pak přišel člověk chytrý a za pomoci pily, semínek smrku a meliorací, vytvořil na horách měsíční krajinu.

0/−1
1.12.2012 19:07

J98a91n 53N50o92v54á32k 3535333346299

Povětšinou za tři, pouze u maturity jsem se vytáhl a bylo za jedna ;-)..

Ale budiž, takže před 10tis. lety: "... nastalo oteplení po poslední době ledové (v která nastavila naši přírodu takřka na "nulový bod" od kterého se počíná vývoj přírody a krajiny), krajina se jen velmi pomalu a postupně zalesňuje dostupnými pionýrskými dřevinami (bříza, osiky, vrby...) jiné teplomilné stromy se u nás prakticky nevyskytují, charakter naší krajiny je pestrá polootevřená parkovitá tajga s hojnými ostrůvky stepí, mokřadů a křovin. Krajina je otevřená natolik že umožňuje život stádům velkých stepních zvířat...

podívejte je velmi rozšířenou představou že v pravěku byl na našem území nepřerušený les který narušil až člověk s pilou, což je velký omyl... pokud máte zájem o danou problematiku (která mě přijde velmi zajímavá) neváhejte napsat, zdejší diskuze na to nemá dostatečný prostor...

+1/−1
1.12.2012 19:24
Foto

P30ř98e97m49y29s50l 59Č17e31j88p 8248297318806

Před 80tis. lety tady bylo hustě zarostlo. Pak přišla kratší doba ledová, kdy tu bylo méněji husto, ale dřeviny tu stále byly. No a 9tis. let vzad už tu zase bylo pomalu zřetelně husto a 8tis. let vzad tu bylo již velmi hustě zarostlo. Těch 10tis. jsem hodil od boku, tak to opravím na 8tis., aby byla spokojenost na všech frontách.

0/−1
1.12.2012 19:40

J14a17n 23N18o17v37á66k 3415243826539

10tis. jste nehodil jen tak z boku, několikrát se tu tímto datem oháníte, navíc jak sám víte v právě tomto období historie záleží na každé tisícovce neb to byla doba velkých a rychlých klimatických změn.. to jak bylo před 80tis. lety je zcestné protože jak známo doba ledová nastavila naši přírodu takřka na bod nula. a po skončení doby ledové již nejde oddělit vliv člověka od ekologie krajiny... V mezolitu nepokrývala Čechy žádná "spontánní divočina" jak se zjevně domníváte, ano zalesnění bylo mnohem větší než dříve ale nejde o jednu velkou neprostupnou "vlhkou džungli" (čímž ovšem nepopírám že ostrový takových lesů na našem uzemí byly). je ovšem pravdou že toto vaše tvrzení je pravdě mnohem blíže než váš původní příspěvek, a také je pravdou že období mezolitu je jedno z nejméně prozkoumaných..

+1/−1
1.12.2012 19:59

P58a78v91e25l 23Ř77e39ž44á49b48e87k 5502128842

To snad nemyslíte vážně....Louky a pastviny že u nás nejsou? A co jsou podhorská území? My nemáme hory? Víte co, když to berete takhle, tak sem byl zavečen každý druh, ale příroda a krajina se neustále mění.....Před 10000 lety byla určitě jiná teplota, určitě jiná vlhkost, byli jiné podmínky pro přežití, byli jiní predátoři, prostě všechno.....To prostě nejde srovnávat....

0/−1
1.12.2012 9:11

J40o27s88e27f 94L84e39b41d84u27š65k21a 4192513753705

Teť, po mnoha staletích působení člověka jsou. Předtím tady byly jenom lesy, bažiny a mokřadla. Místy po nějaké vichřici, či vypálení kusu lesa např, bleskem, byla po nějakou dobu paseka, která ovšem velice rychle zarostla.

+1/0
1.12.2012 10:16
Foto

P29ř16e34m15y72s30l 72Č80e50j35p 8778287958616

Před 10tis. lety nebyly motorové pily. Psal jsem někde, že u nás nejsou louky a pastviny? Psal jsem že před mnoha lety jich nebylo. Krajina dnes měníme my, ne příroda. Hory byly taky zarostlé, než na ně vylezl člověk současný.

+1/−1
1.12.2012 12:27

P85a28v95e23l 32N96o35v56á95k 6271416499361

PROBOHA  - ZASTAVÍ NĚKDO TUHLE STUPIDNÍ ŠAŠKÁRNU ??

.

Já jsem si nějak nevšiml , že by zde byly rozlehlé pláně , kde se můžou prohánět koně ...........

Na silnicích a dálnicích v ČR je ročně usmrceno na 570 000 zajíců, 52 000 kusů zvěře srnčí, 350 000 ježků, 70 000 bažantů a 50 000 kun - takže to ještě podpoříme ............

Jen pro zajímavost - letos jsem trefil srnu - milé zvířátko - škoda na autě 80 tisíc a oprava hezky za svoje ..........:-PRv

+9/−3
1.12.2012 6:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.