Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvrat v případu Concorde: soud zprostil aerolinky viny za smrt 113 lidí

Odvolací soud ve Francii zprostil trestní odpovědnosti americké aerolinky Continental Airlines za havárii letounu Concorde, která se stala před dvanácti lety. Při tragické nehodě u Paříže zemřelo 113 lidí. Verdikt zrušil i odsouzení dvou zaměstnanců aerolinií a bývalého manažera francouzské letecké civilní správy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a55t62r18i72k 70M64a98r50e52k 8602467938276

je vina aerolinky jejichz lamela zpusobila prorazeni pneu a nasledny pozar vetsi nez vina konstruktera, ktery s takovou moznosti nepocital ?!?!

veci se stavaji .. a hledat viniky a soudit se o miliony neni vzdycky zrovna koser ...navic to nikomu z poskozenych nic nevrati

neco jineho je kdyz jde o umyslene zanedbani .. ale tady to podle mne byla souhra nahod se kterymi nikdo nepocital

+3/−4
29.11.2012 21:18

K96a50r29e34l 64B24a59r78t52a86k 9916701175986

Tento názor se nesetká s kladným ohlasem zdejších "odborníků".

0/−1
29.11.2012 22:21

P10a66t45r38i15k 93M10a66r63e72k 8642987768566

at si na.... :) .. vsak vime co :)

0/0
29.11.2012 22:46

P73a70t29r21i50k 25M20a64r67e58k 8402197558536

rozhodne to bylo megasuper letadlo a je strasna skoda, ze uz dnes nelita ... letet s nim by byl obrovsky zazitek

+4/0
29.11.2012 22:52

J47a63r18o15s34l35a93v 56B51u93r81s30í62k 8969735714592

Technik co tam dával tu lamelu nedodržel postup, takže došlo k úmyslnému zanedbání.

+1/0
29.11.2012 23:16

P93a93t48r38i36k 75M37a13r58e67k 8902207908906

jenomze lamela sama osobe by nic nezapricinila .. ano .. byla soucasti retezce udalnosti na jejich konci byla havarie

to je jako kdyz Franta v sevise spatne pripevni poklici na auto, ta upadne .. prejede pres ni nakladak ktery ji odhodi ze silnice a ta nekoho zabije .. taky budete vinit Frantu ze zabiti z nedbalosti ?!?

+1/−2
30.11.2012 0:06

M51i85c94h41a37l 78M18i57l81l73e53r 9186312469772

pokud Franta "spatne pripevnil poklici na auto", je to lajdactvi a nedbalost. Pokud nedbale pripevnena poklice zacala retezec dalsich incidentu a na jeho konci je umrti, Frantova nedbalost prispela k zabiti.

+1/0
1.12.2012 2:22

P65a25t69r29i30k 14M42a27r50e88k 8942267938436

on nikdo nepopira Frantovu vinu .. ale mel by jit sedet na tvrdo a dostal 10 milionu pokutu? .. protoze svym jednanim zpusobil neco, co ani v nejbujnejsich snech nemohl predpokladat ( .. i kdyz u toho auta se da predpokladat VIC ze kdyz spatne pripevnim poklici ze odleti a nekomu ublizi .. ale to je jedno)

nikdo nepopira ze kdyby ten zamestnanec odvedl svoji praci dobre, ze by letadlo nespadlo .. ale nebyla to jeho prima pricina ... byl to pouze prvni krok .. navic jak sem rikal .. temer stejnou vinu muze mit konstrukter, ktery nepocital s moznosti protrzeni penumatiky, ktera prorazi nadrz ... a konstrukter podvozku zase udelal spatne kabelaz, ze jeji pretrzeni gumou vyvolalo jiskry, ktere zapricinili pozar

ono bez jiskty by pozar jaksi nebyl ze ? ...

stejne tak bez protrzene nadrze by nemelo co horet, ze?

uz vite co tim myslim ?

0/0
1.12.2012 3:03

M52i70c56h62a54l 51M53i49l90l97e16r 9856712119592

jde o rozsah a humanni i ekonomicky dopad nehody. Frantova nedbalost prispela svym podilem k smrti jednoho cloveka a soud to vezme v uvahu u rozsudku.

Nedbalost technika byla soucasti kolektivniho retezce, ktery zavinil umrti 113 lidi (mezi nimi rady zivitelu rodin) a mnohamilionovou skodu, takze vyjadreno v hodnote lidskych zivotu i mega $$$ skody, jeho podil je vyssi. Jak vysoky, to je na technickych odbornicich a soudu.

+1/0
1.12.2012 4:45

P69a59t67r82i37k 63M57a92r49e11k 8552687108976

dobre, beru

ale co konstrukter nadrze? co konstrukter podvozku ? bech jejich "pochybeni" by se to taky nestalo

0/0
1.12.2012 4:59

M91a35r47t11i29n 28V11y63s81k55o79c59i39l 3972278695430

Umyslne zanedbani? To je neco jako schvalne omylem?

+2/0
30.11.2012 15:28

M81i59c66h60a41l 67M11i92l43l96e11r 9556642629252

Umyslne zanedbani je sabotaz.

Kdyz nedodrzel postup, je to zanedbani zavinene lajdactvim nebo neznalosti (nedostatkem profesionalni kompetence), nikoliv sabotaz.

Za sabotaz by technikovi hodili na hlavu vrazdu, za zanedbani ne vic nez podil na nehode vedouci k umrti.

+1/0
1.12.2012 2:18

P16e47t71r 78K14o31l88á55ř 4798205305688

V tomto letadle jsem osobně byl a celé si ho prolezl.Bohužel jsem v něm neletěl. Jinak je to něco úžasného a výjimečného.

Jinak letecké u letiště Le Borguet v Paříži, mají tam dva kousky.R^

+5/−4
29.11.2012 20:16

V65l67a30d75i42m81í49r 24M10e97n14d58i 3382459541646

Bližšie je to do Sinsheimu (asi 30 km za Heilbronom A6) do múzea dopravy , tam majú Concorde tiež a hneď vedla neho je TU 144....

+4/0
29.11.2012 20:20

P65e85t56r 43K83o10l55á17ř 4188705885328

Vím o tom,jde to vidět z dálnice.R^

+2/−1
29.11.2012 20:21

O61t89t11o 92S20t91r68o20h92s82c11h57n59e14i86d70e91r 9164239286742

Proboha věnuj se řízení vozidla a nedívej se po krajině. Takovýto způsob jízdy je nebezpečný!!

+1/−4
29.11.2012 20:28

O55t71t79o 64S22t60r94o77h96s24c51h80n55e13i17d39e93r 9644559436962

jak jinak než osobně bys tam mohl být?

0/−2
29.11.2012 20:49

K14a61r97e84l 51B76a86r37t41a62k 9976191675486

A to se máme z toho po? Komediante, to zkoušej na ....

0/−2
29.11.2012 22:19

J39o15s25e23f 77K26o38l46á79ř 7933278655488

Nějak nesedí animace s textem. V textu se píše, že do nádrže narazila odražená lamela, ale v animaci vidím jen odraženou pneu. No, jinak nevím, jak se k tomu vyjádřit, to je samé možná, co se řekne, je následně vyvráceno. Nemám na rozhodnutí soudu názor.

0/−1
29.11.2012 20:02

P41e37t94r 11T60y29č88k13a 6945922379792

Lamela zničila pneu a kusy pneu vrazili do křídla.

+5/0
29.11.2012 20:41

K97a95r68e38l 74B22a75r40t88a39k 9236641275746

Děkuji za krásné a zábavné příspěvky;-D

0/−2
29.11.2012 19:49

M49a78r48t22i66n 57H55o74f35e17r 7522585138264

Concorde bylo krásné éro. Sice Lupo nebylo supermoderní, protože je to konstrukce let sedmdesátých... Nicméně úžasná konstrukce. Ale žádná přetechnizovaná hračka... Poctivý analogový cockpit a vše, co s tím souvisí...

+8/−3
29.11.2012 18:47
Foto

M40a67r40t18i56n 83V12a13l62i16n89a 6642145101319

a to tu bylo plků jak až bude nutná registrace, že sem nebudou chodit, a znovu se sem vrátili a obtěžují chytrými názory......jak všude byli, všemu rozumí....

+1/−11
29.11.2012 18:20

K65a86r25e62l 48B62a41r57t29a66k 9296371495926

Ahoj moudrý s chytrým názorem;-D

+2/−1
29.11.2012 19:45

O51t97t17o 81S66t83r15o36h19s12c21h84n84e74i47d90e10r 9694409226852

Tak tam bylo jen otázkou času, kdy se automatická výkyvná turbohřídel natočí nesprávným směrem a způsobí katastrofu.

+4/−8
29.11.2012 17:17

R54o20m10a82n 58K21r39a90t24o14c85h94v31í94l 6316847376934

Jaká turbohřídel ?

+2/−3
29.11.2012 17:37

O97t20t80o 12S49t24r57o61h70s26c17h79n73e26i48d20e92r 9864769906512

Několik konstruktérů bylo proti použití tohoto typu turbohřídele v Concordu. Ale byly to jen dohady, nebylo  možné nějak prokázat, že to nebude správně fungovat. Dokonce to i většinou správně fungovalo, jen občas ve spojení s nevhodnými podmínkami došlo k výpadku a nesprávnému směrovému natočení této turbohřídele.:-/

+4/−8
29.11.2012 17:43

J79a28k40u87b 16Š88a10f56a80n49d79a 7295677891961

A co to tedy je ta turbohřídel? A kam se má natočit?

+2/−3
29.11.2012 19:13

M49a83r74t77i46n 23H51o14f20e98r 7282395538514

Turbohřídel? Concorde měl proudové motory... Turbohřídelové se používají ve vrtulnících nebo k pohonu generátoru APU (Auxiliary Power Unit)... APU Concorde neměl. Šetřilo se hmotností. Potom se počítalo jen z provozem na velkých a vybavených letištích, kde se dá pro systémy i motory použít externí zdroj elektřiny a tlakového vzduchu... Taky by mne zajímalo co myslíte tou "turbohřídelí..."

+7/−1
29.11.2012 19:40

O65t96t15o 90S30t80r55o68h73s76c41h13n35e19i51d80e76r 9644449246492

Turbohřídel pro náběh s lamelovým odpružením se používala u Concorde a používá se i v dnešní době, ovšem od lamel se už odstoupilo.

+3/0
29.11.2012 20:05

M63i48c47h68a29l 22M58i62l47l43e59r 9746572599482

az na to, ze lamela, ktera zpusobila poskozeni pneu nebyla z Concordu, ale letadla pred nim.

0/0
29.11.2012 23:12

O22t31t33o 61S61t45r57o65h36s65c45h86n68e95i58d63e90r 9164819456832

to je pravda, ale v Concordu se pouzivala lamelova turbohridel. A to byl asi ten konstrukcni problem.

0/−1
29.11.2012 23:39

T56o38m81á46š 94K93n25a26i91f90l 6143850887290

Boha jeho. Už to nehulte.

0/−1
29.11.2012 19:43

O40n16d78r87e83j 27B60o77c72e70k 3576662552656

Škoda že se tímto strojem dnes nemůžeme proletět :-/

+10/−3
29.11.2012 17:10

O96t74t28o 29S76t12r26o36h17s44c68h54n52e78i46d45e15r 9794889176732

proč škoda, vždyť to bylo nebezpečné letadlo. Několik jich havarovalo přesně stejným způsobem, který je v článku popsán.

+5/−16
29.11.2012 17:19

V39l37a18d74i36m88í81r 26M49e29n74d95i 3482899731776

Kolko je prosím Vás to několik a stejným zpusobem ? Naozaj by ma to zaujímalo. Nemýlite si to s Tu 144 ?

+4/−5
29.11.2012 17:28

O78t53t59o 84S63t10r51o47h22s80c87h65n95e21i37d27e56r 9314489386462

zdokumentovany jsou 4 pripady. U jednoho ale neni jiste, jak k nehode doslo.

+5/−10
29.11.2012 17:30

T60o62m95á60š 20K95n77a79i74f98l 6913840297260

Boha jeho. Co to tady v té diskusi plkáte? Havarovalo jedno jediné ... a to právě toto :)

+3/−3
29.11.2012 19:43

P88a65t35r34i58k 49M52a78r24e60k 8632697278806

taky vim jenom o tomhle .. a pro aerolinky to bylo svym zpusobem vysvobozeni, protoze byl prilis drahy na provoz .... a tohle byla konecne zaminka ho zrusit

+1/0
29.11.2012 22:48

T45o58m87á37š 77K26n68a57i81f15l 6873100587620

samozřejmě, že to bylo jenom tohle :)))

On ... předřečník je s prominutím vůl, a co čtu zbytek diskuse, tak je to jen troll, který o letadlech ví .. tak maximálně to, že má křídla (možná že ani to).

+1/0
29.11.2012 22:50

P91a63t98r98i69k 85M78a77r13e52k 8332777828906

z wikipedie " On 25 July 2000, Air France Flight 4590, registration F-BTSC, crashed in Gonesse, France after departing from Paris Charles de Gaulle en route to John F. Kennedy International Airport in New York City,

killing all 100 passengers and nine crew members on board the flight,

and four people on the ground. It was the only fatal accident involving

Concorde."

byla to jedina nehoda kde byly ztraty na zivotech

+1/0
29.11.2012 22:51

M44i25c25h60a18l 50M12i58l40l43e13r 9246372879162

treba neumi anglicky, nemuze si to nagooglovat a musi spolehat na JPP;-)

0/0
30.11.2012 6:53

R72o41m93a50n 53K19r38a80t84o65c74h56v67í75l 6956917616114

Ano, bylo několik incidentů, ale bez velkých škod i obětí.

+6/−3
29.11.2012 17:38

P17e49t40r 12T39y69č24k58a 6775352209922

Až do této havárie v Paříži neměl Concord jedinou smrtelnou nehodu.

+10/−4
29.11.2012 17:41

O95t54t83o 37S59t42r94o95h96s34c69h68n56e84i21d57e49r 9574339936722

Opravdu to tak není. Můžeš si to sám vyhledat, údaje by měly být na internetu dostupné.

+4/−13
29.11.2012 17:44

V21á97c28l90a24v 62K68a39f59t22a82n 7965579163416

tak já si to vyhledal :) no a Tyčka má zdá se pravdu :)

+7/−6
29.11.2012 18:03

J60a71r77o70s31l92a53v 31B37r81ü61m81m45e30r 7854663376

Vy tady sdělujete věc, kterou neví nikdo na světě, takže byste měl dát zdroje vy.

+11/−4
29.11.2012 18:04

I11g81n90á25c 96N98o30v21o98t48n28ý 3385172847169

Citace Wikipedie:"Concorde byl po patnáctiletém vývoji zařazen do letové služby a až na neštěstí v roce 2000 nedošlo během 27 let jeho provozu nikdy k větším nehodám nebo problémům. Byl považován za krále vzduchu."  .....  takze pokud se nejedna o konspiracni teorie,prosil bych link,kde se prectu o dalsich havariich tohoto stroje ;)

+7/−4
29.11.2012 19:19

O49n35d56r13e11j 65B89o58c26e81k 3706382952416

Bože kdo to tady kliká, může mi ten blboklikač teda laskavě dát odkaz na další smrtelnou nehodu s Concordem kromě této ;-€

+5/−2
29.11.2012 19:52

O58t40t91o 80S60t17r21o48h72s39c52h92n85e68i25d87e55r 9154779446642

Chovej se slušně.

+2/−8
29.11.2012 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.