Diskuze

Fiala uvolní ruce ředitelům, budou víc rozhodovat o penězích své školy

Na druhý poločas vládnutí Nečasovu kabinetu má ministr školství Petr Fiala diář plný úkolů. Chce reformovat vysoké školy, upravit maturity i financování regionálního školství. Ředitelé by například měli víc rozhodovat o tom, jak utratí peníze od státu, popsal ministr v rozhovoru pro iDNES.cz plány svého resortu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Soudruh Vaněček navrhl v diskusi udělování třitulu De.Bill , tímto mu jej po shlédnutí uděluji za nějvětší počet mínusů

6 0
možnosti
JK

Hujeři, donašeči, dámy ochotné ke všemu a td. si finančné polepší - no a ti ostaní si o to víc finančně pohorší. O tom je přece kapitalismus - radujte se.Rv

7 1
možnosti
JL

J82a11n 24L73u92k44á45š

3. 12. 2012 13:07

Vy to nechapete, takovahle akce uz tady byla nekolikrat. Vzdycky se reklo, ze reditele dostanou vic pravomoci v odmenovani, ale zaroven se jim seskrtal rozpocet tak, ze jim sotva zbylo na zakladni mzdove tarify, takze se ve skutecnosti nic nedelo. Jen se mohlo rici, ze za to muzou reditele.

1 0
možnosti
FE

Pana Fialu považuji za mnohem populističtějšího ministra než byl pan Dobeš. Maturita by měla mít stejnou úroveň pro všechny. Učně i gymnazisty, protože hodnota jejich maturity je při vstupu na vysokou školu stejná. Maturita by měla být povinně z matematiky. Kdo se dokáže naučit matematiku, naučí se cokoli. Školné by mělo být zavedeno současně se stupendiem, které by pokrylo těm nejpracovitějším studentům jejich školné. Líní studenti nechť platí.

8 0
možnosti
JK

Nesmysl.  Poku by se měly všechny střední školy "zglajchšaltovat" na jednu úroveň, zákonitě by byla ještě o dost nižší, než dnes.  Každá VŠ má jiné vstupní požadavky a sama ať si nastaví laťku pro přijetí.

0 5
možnosti
ZH

No vida, jak se tady s Fialou pekne shodnete o premnozenych gymplech.

A kdyz neco podobneho rekl ten radni za KSCM, tak to bylo protestu a vykriku o tom, ze vlada obecne a komancove specialne si preji blby narod.;-D;-D;-D

8 1
možnosti
JJ

POPULISMUS TÉTO VLÁDY NEZNÁ MEZE!!

Tak od roku 2007 se MŠMT škrtlo 5 mld na pomůcky a ostatní neinvestiční náklady, jen letos se škrtly 2 mld na platy a 1 mld na vzdělávání a výzkum. To všechno teď zalepí pan Fiala 1,5 miliardy od Kalouska, kterou má zatím jen slíbenou.

Tak buď pan politolog neumí počítat a nebo umí nasytit zástupy stejně jako spasitel.

Tomuto se v učebnicích politologie říká POPULISMUS!!

6 1
možnosti

Jiří nebo lépe pane  inženýre :) myslím si že si tento titul každý absolvent VŠ zaslouží. Myslím že spor gmynázium SPŠ za nás vyřeší personalisté na pohovorech. Ale myslím že mohu napsat, že jsem se shodly, že hlavním problémem je vysoký počet gymnázií, které odvádějí kvalitní posluchače technickým oborům. A přitom je právě ve firmení  podpoře technických oborů skryta možnost lepšího financování celého školství. a to hlavně bez zavádění selektivního školného.

2 7
možnosti

Podle mého nárůst gymnázií dokázal jen jediné a to že studenti akorát odsunuli rozhodování o svém vzdělání až do 19 let. Což ale značně upřednostňije ty co si svůj obor vyrali už ve 14 a absolvovali SPŠ. Pak ale dochází k paradoxu, že velké množství gymnazistů, kteří se na VŠ nedostanou 1. žárlí na ty hůře se učící ale lepší odborníky z SPŠ kteří jim zabrali místa. a 2. odchází na Vyšší odborné školy, kde se v podstatě učí se spožděním to co se učili ti Průmyslováci již 4 roky před nima. Problémem je že kdybychom zredukovali počet gymnázií nutilo by to děti rozhodnout se dříve a k onomu 4letému spoždění by nedošlo a veškeré vzdělávání by tak bylo daleko efektivnější. A to nemluvím o tom, že pokud by se technické vzdělání opřelo o praktickou stránku věci bude daleko lépe financovatelné a ve školství se tak může uspořit hodně peněz. Jsem z průmyslovky, kde jsme již od 2 ročníku makali s učitelema na projektech pro firmy. Tím měla škola na vysoké platy učitelů.

2 6
možnosti

A my dostávali to nejleší vzdělání které jsme viděli přímo aplikované. Opak pak nastal na VŠ kde někteří teoretičtí gymnaziální učitelé nezvládli, že jsme mněli lepší přehled než oni sami. A že na rozdíl od nich mi už jsme byli schopni sehnat kšefty o kterých se katedře ani nezdálo. Ostatně stačilo jen vylézt s kamarádem na MSV a sehnali jsme diplomky pro celý kruh a vše bylo u renomovaných firem. Problém prostě byl v úrovni komunikace kterou mají gymnaziální profesoři vždy až příliš teoetickou a tedy nepoužitelnou.

0 8
možnosti
IH

Jak směšné přidat na platech 1%, když sami sobě ti nahoře přidali hned 10 tisíc! Beru-li v potaz, že maximálně bere učitel před důchodem 23 - 24 tis. hrubého, 1% = cca 230,-  - 240,-  Kč.Rv To si dělají z lidí pr..., ne!! Pak ať se nikdo nediví, že nikdo nechce učit a mladí z PF odcházejí na lépe placená místa, kde nástupní plat činí tolik co učitelský plat těsně před důchodem.

9 1
možnosti
JD

Zdroje došly. Kolik je těch nástupních platů ve výši 23 tis Kč?

1 7
možnosti
JD

Pánové, nechybí vám tady Král se svými "konstruktivními" příspěvky? ;-)

0 7
možnosti

V82a85š27e20k 67Ř39í49h87a

2. 12. 2012 22:55

Dobrý nápad. Důležité je aby kraje školy které jsou života schopné a dokážou sehnat peníze i jinak než jen nataženou rukou ke státu nerušily. A celá reforma se pokud možno obrátila na nesystémový nárůst gymnázií. Zde si myslím, že hlavně nárůstem různých soukromých ekonomyckých a dalších gymnaziálních modifikací jsme se dostali do stavu totálního nedostatku skutečných odborníků a to hlavně na technické úrovni. A naproti tomu máme nadbytek nezaměstnatelných bílých límečků, kteří se jen uměle přiživují na už jednou vyrobeném výrobku a zbytečně tak zvyšují jeho cenu na trhu. Čímž dělají naše hospodářství nekonkurence schopné.

0 7
možnosti
PV

Abych rekl pravdu, tak mi gymnazium prijde obecne takove divne. Cloveka na nic konkretniho nepripravi a jedina rozumna volba je jit na VS. Ale co kdyz clovek na VS nechce? Nebo ho okolnosti nuti jit pracovat?

0 7
možnosti