- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je pomalu prosinec a až do včerejška nemuseli silničáři vyjet. Meteorologové se tentokrát trefili, tak jak je možné, že na silnicích je taková spoušť? Proboha vyvezte je někdo za hranice a ukažte, že tam se solí v noci ještě před příchodem námrazy, oni nečekají do rána, aby vyjeli. Jo a kde je napsáno, kolik už ušetřili? Kdyby to bylo naopak, tak se řve, že zima je hrozná a oni už utratili všechny peníze.
Doporucil bych chytrakum, kteri porad neco melou o zimnich pneu na kamiony, aby s vzali svuj vuz, nasadili si na nej zimni pneu dle vlastniho uvazeni ,zaprahli prives, plne ho nalozili a pak zkusili vyjet kopec na zasnezene, eventuelne podmrzle vozovce..
to by museli bejt blbci, protože je každému normálnímu člověku jasné že to nevyjede. Ovšem řidič kamionu má jiný názor.
Někde jsem četl, že řídit kamion je to samé jako jet s osobákem a vozíkem, který má stejnou váhu jako řízený osobák. Chápu, že to je obtížné. Co, ale nepochopím po uváznutí kamionu vyskakující řidiče v pantoflích a nasazující řetězy. Ještě bych to pochopil u nějaké Turka, který nezná terén, ale ty co jezdí přes kopce pravidelně bych věšel za elipsy do průvanu.
jediný kdo nás trápí je řidič kamionu. Vlastně parkovač kamionu.
kdyz vas to tak trapi, tak bezte ten kamion ridit vy ... jsou vsichi chytri jak radio .. ale to by bylo nadavani ze neco nekomu nedovezli
Vždy před příchodem zimy silničáři hlásili že jsou na zimu přpraveni letos mi to nějak chybí nebo jsem to nezaregistroval?
To už nestihli, zítra již přijde obligátní: takovou zimu nikdo neočekával, posypový materiál došel.
Řidiči MKD nerespektovali zákaz silničářů ??? Jak je to vůbec možné? Kolik dostali pokut???
Abych osvětli situaci kolem zimních gum kamionů, u nich nejde rozlišovat zimní a letní gumy. Na hnané nápravy se používají tzv záběrové gumy, coz je hrubý, celoroční dezen myšlený i na sníh. Jediné co jde rozlišovat je ojetá a neojetá pneumatika, ojetá každopádně nemá takové záběrové možnosti jako nová, právě proto je minimální hloubka dezenu u nákladního auta 6mm (a to už je opravdu na hraně)
Daleko zásadnější než pneumatiky je ale hmotnost a rozložení nákladu, u kamionu zabírá jen jedna náprava, jedno kolo pokud nemá zapnutou uzávěrku, na toto kolo při celkové hnotnosti 40tun tlačí jen cca 5tun, to je jen 12,5% váhy celého vozu, u běžného osobního vozu vám na hnané kolo tlačí 25% hmotnosti vozu. Pokud zapnete uzávěrku (hrabou obě kola, ale ne každý kamion uzávěrku má) tak hrabe cca 25% zatížených kol. To je ale při velkých hnotnostech a velkých odporech ve sněhu většinou málo, navíc je auto těžce řiditelné (nezatáčí) a hnaná náprava má tendenci ujet do boku (nejčastě příkopu) proto se
To je tak, kdyz chce nekdo usetrit a nehledi na bezpecnost. To se pak nemuzeme divit, ze se stavaji takoveto katastroficke nehody. Ojete gumy, nebo i v zime kamiony jezdi na letnich gumach, to je jasne, ze pak dojde k nehode.
Lide by si meli uvedomit, ze neustala honba za penezi a neucta k prirode se vymsti. Pak vznikaji takoveto obrovske prirodni katastrofy, ktere jsou jasnym znamenim, ze takovato situace je neunosna.
říkat trošce sněhu a pár bouračkám přírodní katastrofa?
A opet je tu kalamita K123, centimetr snehu, 2 stupne mrazu a tri pr.... starostí
Jaké překvapení, to sněžení na přelomu listopadu a prosince, že milá redakce. Kdo by to byl řekl?
Možná jen neumím číst, ale kde je v článku něco o překvapení?