Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko potrápily první přívaly sněhu, teď mu hrozí problémy s náledím

Až třiceticentimetrová sněhová peřina pokryla vrcholky Krušných a Jizerských hor. Na severozápadě Čech husté sněžení výrazně zkomplikovalo dopravu i v nižších polohách. Jen v Karlovarském kraji hasiči likvidovali desítky popadaných stromů. Uzavřeno muselo být několik silnic, do odvolání je neprůjezdný i hraniční přechod na Hoře Svatého Šebestiána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i43l90u92š74e 97R96a19a52b68o17v95á 1385242272667

je pomalu prosinec a až do včerejška nemuseli silničáři vyjet. Meteorologové se tentokrát trefili, tak jak je možné, že na silnicích je taková spoušť? Proboha vyvezte je někdo za hranice a ukažte, že tam se solí v noci ještě před příchodem námrazy, oni nečekají do rána, aby vyjeli. Jo a kde je napsáno, kolik už ušetřili? Kdyby to bylo naopak, tak se řve, že zima je hrozná a oni už utratili všechny peníze.

0/0
30.11.2012 8:09

M93i91r18o18s67l18a11v 23U51r39b47a94n 1306587921699

Doporucil bych chytrakum, kteri porad neco melou o zimnich pneu na kamiony, aby s vzali svuj vuz, nasadili si na nej zimni pneu dle vlastniho uvazeni ,zaprahli prives, plne ho nalozili  a pak zkusili vyjet kopec na zasnezene, eventuelne podmrzle vozovce..

+4/−1
29.11.2012 23:27

B97l35a21ž80e67j 65M50o73t11y41č63k27a 8477417435860

to by museli bejt blbci, protože je každému normálnímu člověku jasné že to nevyjede. Ovšem řidič kamionu má jiný názor.

+5/0
30.11.2012 0:04

M75i86r96o12s56l16a63v 95U94r72b25a15n 1376207271579

no mozna to pijde jasne Vam nebo me, ale z nekterych prispevku tu ctu myslenky "nojo, frajeri na letnich gumach" apod. Tak jen aby pochopili, ze jedna naprava na tuhle hmotnost je jak s prakem na tank..

0/−1
30.11.2012 0:12
Foto

P36e37t71r 73P53r64o62c37h90á70z36k73a 3242526742524

Normálně uvažující řidič kamionu kde to jde nazuje řetězy a pokud odhadne,že to nepůjde tak se tam necpe.To nemluvím o záběrové pneumatice která je na některých kamionech takřka bez cvzorku.Navíc jim žádný předpis nenařizuje aby měli dobré gumy na přední nápravě a spousta s nich sama uznává,že na tom co jezdí se zkrátka na sněhu jet nedá.Většina má dost zkušeností a zůstane stát,pár expertů vyjede a pak blokují cestu všem ostatním včetně dokonale připravených silničářů.

+2/0
30.11.2012 5:41

M50i92r72o52s39l72a13v 62U94r75b40a55n 1336267731139

S tim mate naprostou pravdu a plne s Vami souhlasim

0/0
1.12.2012 22:19

V91l53a92s75t80a 58Č79e15c60h 9326873142402

Někde jsem četl, že řídit kamion je to samé jako jet s osobákem a vozíkem, který má stejnou váhu jako řízený osobák. Chápu, že to je obtížné. Co, ale nepochopím po uváznutí kamionu vyskakující řidiče v pantoflích a nasazující řetězy. Ještě bych to pochopil u nějaké Turka, který nezná terén, ale ty co jezdí přes kopce pravidelně bych věšel za elipsy do průvanu.

+4/0
29.11.2012 23:03

B20l55a12ž98e72j 74M63o17t64y61č59k95a 8267497375900

jediný kdo nás trápí je řidič kamionu. Vlastně parkovač kamionu.

0/−1
29.11.2012 22:27

P58a44t47r76i59k 92M64a71r69e91k 8272157688216

kdyz vas to tak trapi, tak bezte ten kamion ridit vy ... jsou vsichi chytri jak radio .. ale to by bylo nadavani ze neco nekomu nedovezli

0/−1
30.11.2012 1:02
Foto

P28e27t10r 62P31r10o76c47h68á63z23k16a 3752136652844

Nechci se zastávat ani jedné ani druhé strany.Tam i tam jsou "experti".Faktem je,že s příchodem zimi je těch malérů kolem traků víc než dost a někteří a to jak naši tak cizinci to dost podceňují.Zajímavé je,že na západ od bnašich hranic se tak nechovají.Většinou poslušně stojí a čekají až je cesta sjízdná a ti co jedou kopce jsou náležitě vybavení a také chování na silnicích v Německu a Rakousku je u kamionistů jiné než u nás.To co si někteří dobvolí by jim tam neprošlo.To je ale hlavně dáno rozdílem v práci naší a tamní policie.

+1/−1
30.11.2012 5:45

R31e23n42a37t10a 38H32a41v70l28í37č96k40o60v55á 3459166113395

Podpis+kulatý razítko! Jezdím s malou dodávkou(tranzit), ale šéfa dost tlačím k včasnému přezutí na zimní gumy a sakramentsky si hlídám vzorek! Jezdím po celé republice, takže vyjíždím od nás(VČ), je sucho, ale v cíli může být vše úplně jinak! Kdyby profi řidiči trvali na dobrém stavu alespoň pneu, když už ne celkový stav vozidla, byla y na silnicích pohodička - polovina kamionů y vůbec nemohla vyjet, nebo by je na hranicích do republiky nepustila obava z mastného flastru.

+1/0
30.11.2012 6:40

L59u29k77á80š 72K76e51l68l43e21r 6739713503395

Tak ano, policie to zřejmě nezvládá, ALE mělo by se už taky něco dělat s majiteli spedičních společností. Řidiče se dá nahradit, dostane flastr že si to za rámeček nedá, seberou mu papíry, ale to je tak vše. Pořádně mastnou pokutu Provozovateli ale nikdo nedá. A dle mého názoru je tady problém. Pouta by měla být tak vysoká aby se majitel vzpamatoval, případně podnikání nechal, když je to takový *****. Neustálým pokutováním řidičů se ničeho nedocílí.

0/0
30.11.2012 7:42

J41i90ř87í 81B36a49u10e88r 4134326708530

Vždy před příchodem zimy silničáři hlásili že jsou na zimu přpraveni letos mi to nějak chybí nebo jsem to nezaregistroval?

0/0
29.11.2012 22:21

L41u40b66o33š 63Z86a96o31r91a18l 3780542970269

To už nestihli, zítra již přijde obligátní: takovou zimu nikdo neočekával, posypový materiál došel.

0/−1
29.11.2012 22:57

V35á66c81l12a39v 37P49c25h13á21l55e55k 8136772681152

Řidiči MKD nerespektovali zákaz silničářů ??? Jak je to vůbec možné? Kolik dostali pokut???

+5/−2
29.11.2012 21:09
Foto

M87i47r23o49s22l64a71v 22Z28a65p92l95e40t25a64l 3317105348203

Abych osvětli situaci kolem zimních gum kamionů, u nich nejde rozlišovat zimní a letní gumy. Na hnané nápravy se používají tzv záběrové gumy, coz je hrubý, celoroční dezen myšlený i na sníh. Jediné co jde rozlišovat je ojetá a neojetá pneumatika, ojetá každopádně nemá takové záběrové možnosti jako nová, právě proto je minimální hloubka dezenu u nákladního auta 6mm (a to už je opravdu na hraně)

Daleko zásadnější než pneumatiky je ale hmotnost a rozložení nákladu, u kamionu zabírá jen jedna náprava, jedno kolo pokud nemá zapnutou uzávěrku, na toto kolo při celkové hnotnosti 40tun tlačí jen cca 5tun, to je jen 12,5% váhy celého vozu, u běžného osobního vozu vám na hnané kolo tlačí 25% hmotnosti vozu. Pokud zapnete uzávěrku (hrabou obě kola, ale ne každý kamion uzávěrku má) tak hrabe cca 25% zatížených kol. To je ale při velkých hnotnostech a velkých odporech ve sněhu většinou málo, navíc je auto těžce řiditelné (nezatáčí) a hnaná náprava má tendenci ujet do boku (nejčastě příkopu) proto se

+11/−1
29.11.2012 21:01

O72t49t87o 28S58t96r84o36h88s63c57h98n58e17i52d94e24r 9814859976692

To je tak, kdyz chce nekdo usetrit a nehledi na bezpecnost. To se pak nemuzeme divit, ze se stavaji takoveto katastroficke nehody. Ojete gumy, nebo i v zime kamiony jezdi na letnich gumach, to je jasne, ze pak dojde k nehode.

0/−5
29.11.2012 21:20
Foto

M73i84r70o24s71l28a24v 78Z11a82p16l25e58t20a18l 3127205348843

Kdybyste četl pozorně, tak by ste věděl, že letní gumy na kamion NEEXISTŮJÍ!!!! nikdy taková guma nebyla vyrobena, takže těžko na ni kdokoliv může jezdit.....

+9/0
29.11.2012 21:33

O64t64t22o 14S74t69r77o23h54s27c93h56n24e63i94d10e30r 9724499576242

Existuji. Proc by neexistovaly. To, ze to majitele a ridici kamionu ignoruji, je uz jina vec. Zahravaji si s velkym nebezpecim...

+1/−3
29.11.2012 21:38

O77s21k39a53r 49K95o48v81a66ř40í59k 8690813325100

v jednom pořadu na Discovery hovořili o zimních pneumatikách pro kamióny.Ony opravdu existují,ale používají se výhradně v oblastech pokrytých celoročně sněhem.Kdyby prý byly použity v našich zimních podmínkách (prosolené popř.suché silnice,výkyvy teplot),tak je můžou po pár stech km vyhodit.

+2/−1
29.11.2012 21:43

O94t70t25o 96S76t70r10o25h15s81c84h51n19e61i92d34e97r 9944419246672

no jo, tak jen pro to, ze ridici kamionu nechteji kupovat zimni pneumatiky, dochazi k ohrozovani ostatnich ridicu. to je zlocin!!

0/−7
29.11.2012 22:01

O72s31k17a39r 28K53o72v93a93ř60í52k 8470973335590

Martin Krása

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
30.11.2012 13:02

P72e34t52r 42M91a69r29e90č55e71k 1493861359258

A jak to že na netu nabízejí nákladní zimní pneu třeba Continental SCANDIN  .. ?? Tak jak to je a jaký je běžný kamioňácký rozměr ?

0/0
29.11.2012 22:02

M90a95r59t24i69n 76K27r52á12s81a 1199566763163

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
29.11.2012 22:07

V58l35a78s84t19i60m41i38l 74P49r67a94u32s 6434810236364

Mají vzorek označen jako M+S, na hnací nápravě. Přezovali jsme je u nás ve firmě vozy kategorie N. Jsou to směs univerzálek se vzorkem M + S. Musí to být na boku gumy označeno.

0/0
29.11.2012 23:10
Foto

P56e22t78r 33P83r34o93c95h50á49z26k56a 3452826662894

Řekl jste to pěkně a správně.Pominu li,že spousta traků využívá toho,že na přední nápravě může mít stejně jako osobák hloubku vzorku 1,6 a tudíž s kopce to neuřídí,tak stále zůstává lidský faktor.Zkušený řidič si vše, co jste vyjmenoval uvědomí.Metne to ke kraji nebo na parkoviště a počká až to silničáři uklidí a pak vyrazí.Ti ostatní bez ohledu na situaci a na druhé jedou i když fyzikální zákony tomu brání.Pak to dopadá jak to dopadá.

+1/0
30.11.2012 5:50

O44t81t94o 40S21t21r85o56h94s72c25h42n56e49i70d40e32r 9574359316812

Lide by si meli uvedomit, ze neustala honba za penezi a neucta k prirode se vymsti. Pak vznikaji takoveto obrovske prirodni katastrofy, ktere jsou jasnym znamenim, ze takovato situace je neunosna.

+1/−8
29.11.2012 20:43

O20s17k85a61r 37K73o76v73a47ř39í66k 8720643215320

říkat trošce sněhu a pár bouračkám přírodní katastrofa?;-D

+1/−1
29.11.2012 21:49

P94e65t40r 82H95a46j76n44ý 3634638722916

A opet je tu kalamita K123, centimetr snehu, 2 stupne mrazu a tri pr.... starostí

+3/−2
29.11.2012 20:13

M24a93r74t34i74n 80V37a17n18ě27k 9654727812283

Jaké překvapení, to sněžení na přelomu listopadu a prosince, že milá redakce. Kdo by to byl řekl?

+4/−6
29.11.2012 20:05

R83o40m61a92n 46Č89e18c87h44u85r80a 6892679287479

Možná jen neumím číst, ale kde je v článku něco o překvapení?

+3/−2
29.11.2012 20:20

K25a70r67e62l 48B11e92d19ř31i58c54h 9985484491760

No jo další trumpeta, který nerozezná zpravodajství od "překvapení". Téměř vždy se zde podobný trumpeta objeví. To jako o tom nemají psát, protože je to normální? Jednou by zde měla být prázdná stránka s něčím jako "nic zvláštního se neděje, všechno co se stalo je normální".

+4/0
29.11.2012 21:58

O81s10k30a12r 98K85o35v74a29ř86í21k 8330363555860

a tu v Ostravě ani vločka....:-/

+1/−1
29.11.2012 19:20

P59e19t69r 54K68o26š71í62č59e69k 8381410235531

Chybí mi u té on-line reportáže jedna důležitá informace. A to, kolik má slečna Kateřina z Malečova na Ústecku přes prsa.

+6/−1
29.11.2012 18:44

M69i18r17o66s42l85a94v 63B91u98d60a 9132472407162

Co budou psát až budou čtyřmetrové závěje;-D

+5/0
29.11.2012 18:42

M61i51l83a49n 76Č88e38r36n84ý 5893169529682

Že jsou čtyřmetrové závěje.;-)

+11/−1
29.11.2012 18:47

M17i57r39o76s28l17a86v 10B26u69d43a 9562352557712

Jsou, to by ses divil. Ty jsi asi z Prahy, že;-D?

+2/−9
29.11.2012 18:55

M38i47l16a73n 87Č23e81r79n10ý 5143379629622

Nejsem z Prehé. Jsem skoro Plzeňék.:-P

+1/−2
29.11.2012 18:59

M65i48r59o83s55l27a45v 83B22u59d86a 9772962597352

Myslíte si, že nemám pravdu? Klidně vám pošlu fotky z Krušných hor z roku 2005. Jsou tam i šestimetrové závěje!!

+1/−1
29.11.2012 18:59

M94i22l20a38n 81Č63e48r71n17ý 5363529639782

Však se nikdo nehádá.

0/−1
29.11.2012 20:32

V94l75a21d78i57m13í54r 97M33e58n44d75i 3682929411876

... ale už sa roztopili, že ?

0/−1
29.11.2012 20:35
Foto

P80e78t74r12a 53H96a45j65s65k55á 6366235843796

Vy jste byl na Přebuzi?

0/0
29.11.2012 21:10

M87i79c15h66a36l 19S15l87e53z47á24k 5581366287771

Jak je to se zimními gumami na kamiony? Jsou nějaké? Jsou povinné? Nebo ti kamionáci je maj, ale nezabíraj? Příjde mi zvláštní, že každý rok kamiony kloužou a blokují cestu. U prázdného to chápu. Ale co naložený? Ten je přece zatížen a musí se normálně rozjet i po této břečce.

+2/−6
29.11.2012 14:55

J49i11ř83í 73V68y63š38í16n 6979233485499

Pokud se nepletu kamiony pouzivaji celorocni pneumatiky, zimni se pouzivaji pouze na kamionech ktere celorocne jezdi v zimnich oblastech, ona prezout kamion neni zadna levna zalezitost :-) nato pneu v akce nekde z kauflandu nesezenete ;-D

+7/−2
29.11.2012 15:44

P97e93t76r 24M74a92r66e32č35e70k 1793481939738

To je myslím stejný nesmysl jako když chce řidič osobáku ušetřit na zimních gumách. Ojíždí přece vždy jen ty které ma zrovna nasazené. Když vydělávám na autodopravě tak musím mít na obutí a jiné provozní náklady!

0/−1
29.11.2012 22:08

V31l52a55d34i13m95í61r 91M96e91n97d16i 3862669481396

Nie je to také jednoduché,ako sa to zdá. Na kamione je vo väčšine prípadov poháňaná len jedna náprava a okrem nej sú tam ešte štyri, ktoré poháňané nie sú. Pri naloženom kamione by ste museli mať nadštandardne zaťaženú ťažnú nápravu, aby ste mali dostatočnú adhéziu ,ale to by ste potom mali problém pri prípadnom vážení súpravy na nápravové tlaky. Ak si zoberieme príklad prázdnej súpravy cca 14 ton (7,5 ťahač, 6,5 t náves ) a  prepravovaného nákladu napr. 22 ton, tak pri ideálnom rozložení nákladu by to bolo podla jednotlivých náprav 7,5 t predná , 9,5 t ťažná a na každú nápravu návesu by pripadlo niečo cez 8 ton. Aj pri tomto ideálnom rozložení váh však býva v zasnežených kopcoch problém a keď už raz zastanete rozjazd býva otázny. A to už nehovorím o prípadoch, keď to ideálne zaťaženie náprav charakter prepravovaného nákladu neumožňuje...

+8/0
29.11.2012 17:11
Foto

J16i72ř58í 93K40e94c86l24í88k 4865569781838

Nevím přoč se pořád řeší kamiony,proč se neřeší cestáři a prevence.Ta je,ale jen v mediích,všichni rok co rok vědí,že bude sněžit,jen našim cestářům to nikdy nikdo včas neřekne.Takhle to je min 27let co jezdím jako řidič náklaďáku(kamiónu),několikrát jsem zažil cestu na Cínovec(po staré cestě))zavřený z CZ strany a z D strany normálně sjízdný!!!!!!!!!!!Z naší strany žádný cestář z německé alespoň čtyři.Jednou jsem jel z Brna do CB a za celou cestu jsem potkal jediného cestáře,za Táborem u pumpy se divili kde jsem se tam vzal,já taky.[>-]

+4/−2
29.11.2012 19:37

V75l78a41d27i43m59í41r 54M15e25n56d51i 3902169201746

Bohužial mám podobné skúsenosti. Asi v tom Rakúsku ,alebo Nemecku padá iný sneh, nejaký taký čo sa topí sám od seba. Neviem ako to vypadalo v okolí KV, ale zrovna včera večer na ČR 1 dávali rozhovor so šéfom dispečingu správy silnic v Nejdku a ten sa dušoval , že sú v plnej pohotovosti, sypače ,posyp, všetko nachystané, tak by som bol zvedavý ako to zmákli....

0/0
29.11.2012 20:34

M44i85r92o73s40l40a83v 61B78u83d43a 9952752497372

Podlehl jsi mediální masáži a věříš, že jsou zimní pneumatiky "samospasitelné"?;-D Kdepak, na kamionech se používají tzv. záběrové pneumatiky na hnací nápravě a tzv. vodící na ostatních nápravách. Ono utáhnout 36 tun a další 3 - 4 nápravy na sněhu pouze s jednou hnací nápravou není žádná sranda a prostě to nejde i kdyby na ní měl ty nejlepší pneumatiky na světě!!

+6/0
29.11.2012 18:41

M26i29l73a62n 41Č65e61r80n50ý 5913879249652

Kamioňákům je to jedno, používají stejné gumy v létě i v zimě. Většinou značky Durex, Pepino či Primeros.:-P

+3/−1
29.11.2012 20:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.