Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko potrápily první přívaly sněhu, teď mu hrozí problémy s náledím

Až třiceticentimetrová sněhová peřina pokryla vrcholky Krušných a Jizerských hor. Na severozápadě Čech husté sněžení výrazně zkomplikovalo dopravu i v nižších polohách. Jen v Karlovarském kraji hasiči likvidovali desítky popadaných stromů. Uzavřeno muselo být několik silnic, do odvolání je neprůjezdný i hraniční přechod na Hoře Svatého Šebestiána.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i49l90u25š48e 12R98a65a14b17o48v29á 1305342842807

je pomalu prosinec a až do včerejška nemuseli silničáři vyjet. Meteorologové se tentokrát trefili, tak jak je možné, že na silnicích je taková spoušť? Proboha vyvezte je někdo za hranice a ukažte, že tam se solí v noci ještě před příchodem námrazy, oni nečekají do rána, aby vyjeli. Jo a kde je napsáno, kolik už ušetřili? Kdyby to bylo naopak, tak se řve, že zima je hrozná a oni už utratili všechny peníze.

0/0
30.11.2012 8:09

M27i86r15o34s14l12a76v 78U66r43b52a94n 1366397471569

Doporucil bych chytrakum, kteri porad neco melou o zimnich pneu na kamiony, aby s vzali svuj vuz, nasadili si na nej zimni pneu dle vlastniho uvazeni ,zaprahli prives, plne ho nalozili  a pak zkusili vyjet kopec na zasnezene, eventuelne podmrzle vozovce..

+4/−1
29.11.2012 23:27

B39l83a46ž41e85j 71M54o48t28y94č11k50a 8447887425140

to by museli bejt blbci, protože je každému normálnímu člověku jasné že to nevyjede. Ovšem řidič kamionu má jiný názor.

+5/0
30.11.2012 0:04

M75i34r74o89s79l34a78v 57U24r85b23a71n 1326417311619

no mozna to pijde jasne Vam nebo me, ale z nekterych prispevku tu ctu myslenky "nojo, frajeri na letnich gumach" apod. Tak jen aby pochopili, ze jedna naprava na tuhle hmotnost je jak s prakem na tank..

0/−1
30.11.2012 0:12
Foto

P21e22t88r 81P77r54o96c79h55á29z61k59a 3632576832654

Normálně uvažující řidič kamionu kde to jde nazuje řetězy a pokud odhadne,že to nepůjde tak se tam necpe.To nemluvím o záběrové pneumatice která je na některých kamionech takřka bez cvzorku.Navíc jim žádný předpis nenařizuje aby měli dobré gumy na přední nápravě a spousta s nich sama uznává,že na tom co jezdí se zkrátka na sněhu jet nedá.Většina má dost zkušeností a zůstane stát,pár expertů vyjede a pak blokují cestu všem ostatním včetně dokonale připravených silničářů.

+2/0
30.11.2012 5:41

M91i18r16o92s35l70a32v 63U92r66b16a17n 1246397621159

S tim mate naprostou pravdu a plne s Vami souhlasim

0/0
1.12.2012 22:19

V33l77a18s23t37a 31Č91e86c51h 9966453812542

Někde jsem četl, že řídit kamion je to samé jako jet s osobákem a vozíkem, který má stejnou váhu jako řízený osobák. Chápu, že to je obtížné. Co, ale nepochopím po uváznutí kamionu vyskakující řidiče v pantoflích a nasazující řetězy. Ještě bych to pochopil u nějaké Turka, který nezná terén, ale ty co jezdí přes kopce pravidelně bych věšel za elipsy do průvanu.

+4/0
29.11.2012 23:03

B32l37a62ž35e59j 23M48o75t38y52č14k28a 8627207545890

jediný kdo nás trápí je řidič kamionu. Vlastně parkovač kamionu.

0/−1
29.11.2012 22:27

P13a23t48r21i46k 30M10a52r60e86k 8822937788716

kdyz vas to tak trapi, tak bezte ten kamion ridit vy ... jsou vsichi chytri jak radio .. ale to by bylo nadavani ze neco nekomu nedovezli

0/−1
30.11.2012 1:02
Foto

P42e83t79r 65P57r83o61c83h85á75z36k55a 3192396422834

Nechci se zastávat ani jedné ani druhé strany.Tam i tam jsou "experti".Faktem je,že s příchodem zimi je těch malérů kolem traků víc než dost a někteří a to jak naši tak cizinci to dost podceňují.Zajímavé je,že na západ od bnašich hranic se tak nechovají.Většinou poslušně stojí a čekají až je cesta sjízdná a ti co jedou kopce jsou náležitě vybavení a také chování na silnicích v Německu a Rakousku je u kamionistů jiné než u nás.To co si někteří dobvolí by jim tam neprošlo.To je ale hlavně dáno rozdílem v práci naší a tamní policie.

+1/−1
30.11.2012 5:45

R83e26n73a33t40a 51H54a78v41l83í26č25k15o58v70á 3879876543585

Podpis+kulatý razítko! Jezdím s malou dodávkou(tranzit), ale šéfa dost tlačím k včasnému přezutí na zimní gumy a sakramentsky si hlídám vzorek! Jezdím po celé republice, takže vyjíždím od nás(VČ), je sucho, ale v cíli může být vše úplně jinak! Kdyby profi řidiči trvali na dobrém stavu alespoň pneu, když už ne celkový stav vozidla, byla y na silnicích pohodička - polovina kamionů y vůbec nemohla vyjet, nebo by je na hranicích do republiky nepustila obava z mastného flastru.

+1/0
30.11.2012 6:40

L34u56k30á36š 74K33e55l38l86e37r 6599543733955

Tak ano, policie to zřejmě nezvládá, ALE mělo by se už taky něco dělat s majiteli spedičních společností. Řidiče se dá nahradit, dostane flastr že si to za rámeček nedá, seberou mu papíry, ale to je tak vše. Pořádně mastnou pokutu Provozovateli ale nikdo nedá. A dle mého názoru je tady problém. Pouta by měla být tak vysoká aby se majitel vzpamatoval, případně podnikání nechal, když je to takový *****. Neustálým pokutováním řidičů se ničeho nedocílí.

0/0
30.11.2012 7:42

J50i57ř50í 20B94a54u68e60r 4484246128150

Vždy před příchodem zimy silničáři hlásili že jsou na zimu přpraveni letos mi to nějak chybí nebo jsem to nezaregistroval?

0/0
29.11.2012 22:21

L30u10b69o59š 30Z96a47o51r54a39l 3350912260139

To už nestihli, zítra již přijde obligátní: takovou zimu nikdo neočekával, posypový materiál došel.

0/−1
29.11.2012 22:57

V14á76c30l32a12v 95P88c65h60á83l73e46k 8406142481382

Řidiči MKD nerespektovali zákaz silničářů ??? Jak je to vůbec možné? Kolik dostali pokut???

+5/−2
29.11.2012 21:09
Foto

M11i60r74o35s19l53a33v 65Z36a88p93l52e98t12a15l 3957805698623

Abych osvětli situaci kolem zimních gum kamionů, u nich nejde rozlišovat zimní a letní gumy. Na hnané nápravy se používají tzv záběrové gumy, coz je hrubý, celoroční dezen myšlený i na sníh. Jediné co jde rozlišovat je ojetá a neojetá pneumatika, ojetá každopádně nemá takové záběrové možnosti jako nová, právě proto je minimální hloubka dezenu u nákladního auta 6mm (a to už je opravdu na hraně)

Daleko zásadnější než pneumatiky je ale hmotnost a rozložení nákladu, u kamionu zabírá jen jedna náprava, jedno kolo pokud nemá zapnutou uzávěrku, na toto kolo při celkové hnotnosti 40tun tlačí jen cca 5tun, to je jen 12,5% váhy celého vozu, u běžného osobního vozu vám na hnané kolo tlačí 25% hmotnosti vozu. Pokud zapnete uzávěrku (hrabou obě kola, ale ne každý kamion uzávěrku má) tak hrabe cca 25% zatížených kol. To je ale při velkých hnotnostech a velkých odporech ve sněhu většinou málo, navíc je auto těžce řiditelné (nezatáčí) a hnaná náprava má tendenci ujet do boku (nejčastě příkopu) proto se

+11/−1
29.11.2012 21:01

O51t57t44o 46S80t82r27o13h80s93c69h22n73e14i23d34e85r 9624259516382

To je tak, kdyz chce nekdo usetrit a nehledi na bezpecnost. To se pak nemuzeme divit, ze se stavaji takoveto katastroficke nehody. Ojete gumy, nebo i v zime kamiony jezdi na letnich gumach, to je jasne, ze pak dojde k nehode.

0/−5
29.11.2012 21:20
Foto

M50i21r77o77s39l61a75v 65Z40a74p43l34e18t67a68l 3487185278903

Kdybyste četl pozorně, tak by ste věděl, že letní gumy na kamion NEEXISTŮJÍ!!!! nikdy taková guma nebyla vyrobena, takže těžko na ni kdokoliv může jezdit.....

+9/0
29.11.2012 21:33

O72t71t50o 47S32t18r98o82h85s38c10h81n55e82i98d36e15r 9154949696142

Existuji. Proc by neexistovaly. To, ze to majitele a ridici kamionu ignoruji, je uz jina vec. Zahravaji si s velkym nebezpecim...

+1/−3
29.11.2012 21:38

O49s72k28a28r 14K81o98v70a88ř26í28k 8930753425210

v jednom pořadu na Discovery hovořili o zimních pneumatikách pro kamióny.Ony opravdu existují,ale používají se výhradně v oblastech pokrytých celoročně sněhem.Kdyby prý byly použity v našich zimních podmínkách (prosolené popř.suché silnice,výkyvy teplot),tak je můžou po pár stech km vyhodit.

+2/−1
29.11.2012 21:43

O59t48t16o 37S91t39r66o65h57s87c15h34n36e21i84d48e81r 9214849766122

no jo, tak jen pro to, ze ridici kamionu nechteji kupovat zimni pneumatiky, dochazi k ohrozovani ostatnich ridicu. to je zlocin!!

0/−7
29.11.2012 22:01

O46s97k58a88r 80K78o14v39a39ř92í39k 8630153605710

Martin Krása

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
30.11.2012 13:02

P92e45t31r 96M21a80r88e60č47e34k 1203641649888

A jak to že na netu nabízejí nákladní zimní pneu třeba Continental SCANDIN  .. ?? Tak jak to je a jaký je běžný kamioňácký rozměr ?

0/0
29.11.2012 22:02

M17a19r36t60i98n 73K70r14á90s92a 1799776843783

tyto gumy jsou pro provoz na sněhu, na trvalé vrstvě sněhu. Pokus s nimy vyjedeta na naše silnice, tak vydrží pár set kilometrů. Dají se používat pouze ve Scandinávii

0/0
29.11.2012 22:07

V83l75a93s43t81i30m43i31l 48P90r41a79u48s 6864770986294

Mají vzorek označen jako M+S, na hnací nápravě. Přezovali jsme je u nás ve firmě vozy kategorie N. Jsou to směs univerzálek se vzorkem M + S. Musí to být na boku gumy označeno.

0/0
29.11.2012 23:10
Foto

P40e78t28r 73P38r49o56c95h33á21z92k70a 3592926302874

Řekl jste to pěkně a správně.Pominu li,že spousta traků využívá toho,že na přední nápravě může mít stejně jako osobák hloubku vzorku 1,6 a tudíž s kopce to neuřídí,tak stále zůstává lidský faktor.Zkušený řidič si vše, co jste vyjmenoval uvědomí.Metne to ke kraji nebo na parkoviště a počká až to silničáři uklidí a pak vyrazí.Ti ostatní bez ohledu na situaci a na druhé jedou i když fyzikální zákony tomu brání.Pak to dopadá jak to dopadá.

+1/0
30.11.2012 5:50

O19t82t62o 55S36t88r69o55h35s87c91h39n60e82i39d33e52r 9154119776642

Lide by si meli uvedomit, ze neustala honba za penezi a neucta k prirode se vymsti. Pak vznikaji takoveto obrovske prirodni katastrofy, ktere jsou jasnym znamenim, ze takovato situace je neunosna.

+1/−8
29.11.2012 20:43

O47s14k56a29r 15K41o72v47a96ř37í96k 8700303545660

říkat trošce sněhu a pár bouračkám přírodní katastrofa?;-D

+1/−1
29.11.2012 21:49

P88e89t46r 77H33a91j84n67ý 3924318172406

A opet je tu kalamita K123, centimetr snehu, 2 stupne mrazu a tri pr.... starostí

+3/−2
29.11.2012 20:13

M80a42r87t29i69n 77V81a17n15ě96k 9174317422493

Jaké překvapení, to sněžení na přelomu listopadu a prosince, že milá redakce. Kdo by to byl řekl?

+4/−6
29.11.2012 20:05

R50o92m25a54n 42Č32e84c68h12u96r48a 6222869277689

Možná jen neumím číst, ale kde je v článku něco o překvapení?

+3/−2
29.11.2012 20:20

K80a63r44e46l 47B51e40d65ř56i64c81h 9115844881160

No jo další trumpeta, který nerozezná zpravodajství od "překvapení". Téměř vždy se zde podobný trumpeta objeví. To jako o tom nemají psát, protože je to normální? Jednou by zde měla být prázdná stránka s něčím jako "nic zvláštního se neděje, všechno co se stalo je normální".

+4/0
29.11.2012 21:58

O81s40k79a25r 70K52o27v52a38ř91í85k 8480203125590

a tu v Ostravě ani vločka....:-/

+1/−1
29.11.2012 19:20

P66e79t43r 94K27o78š48í50č77e15k 8141540725241

Chybí mi u té on-line reportáže jedna důležitá informace. A to, kolik má slečna Kateřina z Malečova na Ústecku přes prsa.

+6/−1
29.11.2012 18:44

M75i75r30o85s11l22a59v 15B15u86d87a 9642922917292

Co budou psát až budou čtyřmetrové závěje;-D

+5/0
29.11.2012 18:42

M94i23l47a79n 18Č54e79r50n27ý 5183729869232

Že jsou čtyřmetrové závěje.;-)

+11/−1
29.11.2012 18:47

M10i76r30o73s22l48a82v 28B71u71d43a 9812722657672

Jsou, to by ses divil. Ty jsi asi z Prahy, že;-D?

+2/−9
29.11.2012 18:55

M83i88l22a91n 59Č84e83r23n84ý 5583599759952

Nejsem z Prehé. Jsem skoro Plzeňék.:-P

+1/−2
29.11.2012 18:59

M67i75r16o59s93l50a42v 27B72u86d86a 9722272167562

Myslíte si, že nemám pravdu? Klidně vám pošlu fotky z Krušných hor z roku 2005. Jsou tam i šestimetrové závěje!!

+1/−1
29.11.2012 18:59

M39i29l18a45n 20Č96e76r60n49ý 5873969109172

Však se nikdo nehádá.

0/−1
29.11.2012 20:32

V26l44a88d97i62m33í67r 94M75e75n16d66i 3152729421556

... ale už sa roztopili, že ?

0/−1
29.11.2012 20:35
Foto

P93e29t71r96a 21H94a77j12s30k56á 6866325643196

Vy jste byl na Přebuzi?

0/0
29.11.2012 21:10

M82i43c10h54a29l 72S78l69e37z37á17k 5921166607221

Jak je to se zimními gumami na kamiony? Jsou nějaké? Jsou povinné? Nebo ti kamionáci je maj, ale nezabíraj? Příjde mi zvláštní, že každý rok kamiony kloužou a blokují cestu. U prázdného to chápu. Ale co naložený? Ten je přece zatížen a musí se normálně rozjet i po této břečce.

+2/−6
29.11.2012 14:55

J68i43ř89í 20V54y76š55í51n 6159873545469

Pokud se nepletu kamiony pouzivaji celorocni pneumatiky, zimni se pouzivaji pouze na kamionech ktere celorocne jezdi v zimnich oblastech, ona prezout kamion neni zadna levna zalezitost :-) nato pneu v akce nekde z kauflandu nesezenete ;-D

+7/−2
29.11.2012 15:44

P76e13t84r 31M47a48r87e53č50e57k 1323391419118

To je myslím stejný nesmysl jako když chce řidič osobáku ušetřit na zimních gumách. Ojíždí přece vždy jen ty které ma zrovna nasazené. Když vydělávám na autodopravě tak musím mít na obutí a jiné provozní náklady!

0/−1
29.11.2012 22:08

V74l55a91d36i83m66í69r 18M24e94n74d62i 3312289721876

Nie je to také jednoduché,ako sa to zdá. Na kamione je vo väčšine prípadov poháňaná len jedna náprava a okrem nej sú tam ešte štyri, ktoré poháňané nie sú. Pri naloženom kamione by ste museli mať nadštandardne zaťaženú ťažnú nápravu, aby ste mali dostatočnú adhéziu ,ale to by ste potom mali problém pri prípadnom vážení súpravy na nápravové tlaky. Ak si zoberieme príklad prázdnej súpravy cca 14 ton (7,5 ťahač, 6,5 t náves ) a  prepravovaného nákladu napr. 22 ton, tak pri ideálnom rozložení nákladu by to bolo podla jednotlivých náprav 7,5 t predná , 9,5 t ťažná a na každú nápravu návesu by pripadlo niečo cez 8 ton. Aj pri tomto ideálnom rozložení váh však býva v zasnežených kopcoch problém a keď už raz zastanete rozjazd býva otázny. A to už nehovorím o prípadoch, keď to ideálne zaťaženie náprav charakter prepravovaného nákladu neumožňuje...

+8/0
29.11.2012 17:11
Foto

J33i97ř77í 66K89e25c89l59í14k 4175839221728

Nevím přoč se pořád řeší kamiony,proč se neřeší cestáři a prevence.Ta je,ale jen v mediích,všichni rok co rok vědí,že bude sněžit,jen našim cestářům to nikdy nikdo včas neřekne.Takhle to je min 27let co jezdím jako řidič náklaďáku(kamiónu),několikrát jsem zažil cestu na Cínovec(po staré cestě))zavřený z CZ strany a z D strany normálně sjízdný!!!!!!!!!!!Z naší strany žádný cestář z německé alespoň čtyři.Jednou jsem jel z Brna do CB a za celou cestu jsem potkal jediného cestáře,za Táborem u pumpy se divili kde jsem se tam vzal,já taky.[>-]

+4/−2
29.11.2012 19:37

V49l62a32d46i23m49í40r 42M61e20n92d45i 3252229331526

Bohužial mám podobné skúsenosti. Asi v tom Rakúsku ,alebo Nemecku padá iný sneh, nejaký taký čo sa topí sám od seba. Neviem ako to vypadalo v okolí KV, ale zrovna včera večer na ČR 1 dávali rozhovor so šéfom dispečingu správy silnic v Nejdku a ten sa dušoval , že sú v plnej pohotovosti, sypače ,posyp, všetko nachystané, tak by som bol zvedavý ako to zmákli....

0/0
29.11.2012 20:34

M23i89r29o38s59l50a17v 13B95u87d11a 9202932167642

Podlehl jsi mediální masáži a věříš, že jsou zimní pneumatiky "samospasitelné"?;-D Kdepak, na kamionech se používají tzv. záběrové pneumatiky na hnací nápravě a tzv. vodící na ostatních nápravách. Ono utáhnout 36 tun a další 3 - 4 nápravy na sněhu pouze s jednou hnací nápravou není žádná sranda a prostě to nejde i kdyby na ní měl ty nejlepší pneumatiky na světě!!

+6/0
29.11.2012 18:41

M10i39l82a11n 81Č40e77r20n65ý 5853839389362

Kamioňákům je to jedno, používají stejné gumy v létě i v zimě. Většinou značky Durex, Pepino či Primeros.:-P

+3/−1
29.11.2012 20:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.