Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zametání není gulag, kritizuje ústavní soudce zrušení veřejné služby

Ne všichni ústavní soudci v úterý souhlasili s verdikty o zrušení části reforem. Soudce Stanislav Balík velmi ostře vystoupil proti zrušení veřejné služby s poukazem na to, že ji nelze srovnávat například s nacistickými koncentračními tábory či sovětskými gulagy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a12r37o21s73l90a75v13a 41K23a21n50i72o49k14o75v59á 8146824732756

Se soudcem Balíkem a Kůrkou NAPROSTO SOUHLASÍM !  Je mým lidským právem odmítnout se podílet na tom, aby se i z mých peněz platilo těm, co odmítnou a budou sedět doma a čekat na podporu !

+1/0
29.11.2012 17:42

E68d32u13a11r68d 31B51l92a89z17e42k 1433900135105

nikdo nikoho nenuti makat kdyz nechce prachy (podporu)! A co jineho by melo motivovat predevsim mlade po studiu nemirit ucelove automaticky na UP?! A VŠ by meli spise dokonce vytvaret prac mista jako OSVC a ne jit na UP to at jdou rovnou makat do vyroby nebo na ulic a nestuduji nejsouli tak chytri a samostatni!!!;-€

+3/−3
29.11.2012 11:40

O66s69k27a29r 29H56o38l12í81k 2225596

dávám odkaz na moc hezký článek, ten by vás mohl zajímat: http://jankudrna.blog.ihned.cz/c1-58835370-obce-zklamane-ze-ztraty-bezplatnych-pracovniku

Příliš mnoho lidí je stále sžito s myšlenkou, že za práci a její výsledky není třeba platit. Její rozšířenost, a zejména mezi "pravicovými" politiky, ukazuje, jak daleko ještě máme do Západu.

+1/−1
29.11.2012 13:07

J50a96r51o25s58l24a82v33a 46K78a34n20i15o68k33o20v51á 8156774162806

s článken v odkazu nesouhlasím

0/0
29.11.2012 17:54

M45i14r19o88s85l62a53v 28H40a30v30r87á18n79e54k 1516743584285

Jiří Dvořák

71071

Že ti, co od státu něco chtějí, tak pro to musí něco sami udělat. Už mne opravdu nebaví ze svých daní a odvodů živit vychatralé příživníky, kterých se to týká a kteří tento systém zneužívají ve velkém. Myslím že jste nepochopil o čem je řeč.;-D

+2/−5
29.11.2012 8:19

M60a67r66t30i41n 58H22o60f95e46r 7852965148164

Je to stát, který požaduje povinné placení sociálního pojištění, což už je samo o sobě porušení svobod protože občan se nemá právo takového systému vzdát. V případě ztráty zaměstnání má pojištěnec právo na vyplacení pojistného... Tak to chápu. Ale podmiňovat tento vztah nucenými pracemi? V případě, že by takovéto pojištění bylo dobrovolné proč ne... Ronald Reagan v jednom ze svých projevů řekl, že kdyby se prostředky vybírané na sociální systém dostaly do rukou těm skutečně potřebným, vytvořilo by to novou High Society v USA... Jakýkoli přerozdělovací sytém je velmi ztrátový pro ty, kdo ho finacují, velmi nevýhodný pro ty, kteří ho potřebují a velmi výhodný pro ty, kdo si do systému mohou bezostyšně hrábnout - politické elity. Zařazení nucených prací do systému je jen důkazem bezostyšné hrabivosti politických elit...

+6/−4
29.11.2012 7:42

J78a15n 92P41e35r71u61n 1387147157581

Ústavní siudce by měl argumentovat ústavou a ne smyšlenými historkami o nošení pomůcek z kabinetu biologie do třídy.

+9/−6
28.11.2012 21:53

J32a95n 88P78e68r76u55n 1597547237781

"Argumentace" ústavního soudce bez citace ústavy, povídání o lahváčích, nepovedených telenovelách, umývání tabule ve třídě či nošení pomůcek z kabinetu nemá s ústavou co do činění a je na úrovni řečí báby na rynku.     ... Ale třeba zamyslet se nad tím, podle jakého klíče, respektive podle jaké vládní vyhlášky, úřednice úřadu práce někoho vybere, jiného ne - zda to nezakládá nerovnost občanů, nebo: dávky berou stejné co byli vybráni i ti co nebyli vybráni = další nerovnost občanů atd., atd. ...

+4/−3
29.11.2012 8:38

V82á76c39l73a12v 57B80u53r32e26š 5819395746609

Z té reportáže na čt 1 je mi tak akorát na blití, jak tam dali fňukající starosty, že budou muset najmout ted firmy na ty práce.Myslím, že rozumný člověk pochopí tu zhovadilost těch veřejných prací, která akorát generovala další nezaměstnané, protože i ten metař bral před tím nějakou mzdu.A nepřizpůsobiví stejně chlastali před ubytovnama bráník a byly jim VPP někde u....Takže pokud se někdo Drábka zastával tak to musel být kvalitní demagog, který asi žije v nějakém virtuálním světě;-O

+12/−5
28.11.2012 20:01

J19a48k85u66b 31K62o60d71y38s 7367259705273

asi tady nema cenu diskutovat,, je to porad dokola, stale jsou tady takovi, kteri si mysli, ze toto melo donutit jiste etnikum pracovat, bohuzel tak zakon napsan nebyl. Aby jste mohli brat podporu v nezamestnanosti, musite pred tim pracovat a odvadet socialni pojisteni (je jedno jestli ho za vas odvadi zamestnavatel, nebo vy - aby to zamestnavatel za vas odvedl, tak to nejprve musite odpracovat) a berete ji jen omezenou dobu, prosim tedy nektere, (jmenovat nebudu), nezamenovat ze socialnima davkama

+9/0
28.11.2012 19:02

J77a19n 50R53o60u64b35a20l63í94k 6977589801325

Kdyz je to jedno, kdo to odvadi, zkuste navrhnout zmenu, ukazi vam jeden krasny vypocet -  plat 25000, SP zamestnavatel - 6250, ZP zamestnavatel - 2250, SP zamestnanec - 1125, ZP zamestnanec - 1625, naklady zamestnavatele - 33500, cista mzda - 19195. Pokud presunu platbu SP na zamestnance, pri zachovani nakladu zamestnavatele, vychazi mi, ze zamestnanec ma cisty prijem ve vysi 16615. To uz je dost znacny rozdil, takze neni jedno, zda to plati zamestnavatel ci zamestnanec. To je vec, na kterou jsem poukazoval. Navic ne vzdy dokaze zamestnanec na svoji hromadku vydelat, osobni zkusenost v prubehu nedavne krize, presto se jim vse hradi a to bud z rezerv ci z pujcek.

+3/−6
28.11.2012 19:59

J61a35k86u49b 66K23o27d58y37s 7697929335593

ano opravdu je statu jedno kdo to plati, porad jsou to penize, ktere musel zamestananec na sebe vydelat. Ze to obcas nevidela jsme videli pri krizi - v tom pripade byl zamestnanec propusten. Ohledne rezerv, kde myslite, ze se asi vzaly? A u pujcek to same, kdo myslite ze na ne pote bude zamestnavateli vydelavat. Myslite, ze zamestnavatel je najeky dobrodinec, ktery zamestnava lidi jen proto, ze je lidumil a chce na ne doplacet?

+2/0
28.11.2012 20:12

J28a20n 48R13o57u40b40a12l43í81k 6717309731495

Statu to jedno je,resp. v pripade prevodu na zamestnance by vydelal mnohem vice,ovsem neni pravda,jak zde mnozi tvrdi, ze se to plati ze stejne hromadky a tudiz je to vlastne fuk(pro zamestnance),jestli to plati on ci zamestnavatel.Ten jednoduchy vypocet jasne ukazuje,ze tomu tak neni.Rezervy se nejspise asi berou z toho,ze kuprikladu majitel firmy nerozhazi veskery zisk,ale vytvari rezervu,coz neni jeho povinnost neb rezervu mohl jako majitel uplne jednoduse "rozhazet" neb jsou to jeho penize.Na pujcky budou zamestnavateli vydelavat lide,kteri si ten ci onen produkt koupi a zaplati,pricemz bude s velkou pravdepodobnosti drazsi neb na nem bude vetsi marze.Zamestnanec to vyrobi za nejakou cenu (stejnou jako pred tim, mozna nizsi pri snizeni platu),ovsem firma se to bude snazit prodat draz(pripadne stejne pri snizenem platu zamestnancu) a pujcka se takto splati.Pujcka se splati bud tim, ze se zvysi marze nebo naopak tim, ze snizi.Obe jde z kapsy majitele neb zisk jsou ciste jeho penize.

0/0
29.11.2012 9:16

P49e55t52r 87V17a50n39e97c45e50k 1853580577987

To je zase reci. Proste mensina se vzdy podridi vetsine. Vetsina maka a vestina chce, aby se lide na pracaku aspon par hodinama tydne podileli na penezich, co dostavaji. Tim to asi hasne.

+6/−8
28.11.2012 18:51

P29a80v80e60l 37K14r16a98m24e91r 9493287499305

a odkud vlastně víte, co chce většina ? ;-D

+7/−4
28.11.2012 19:00

P27a53v24e29l 91K73r77á13l 5840809854818

Péťa Vaněček ví přece všechno ;-D

+4/−3
28.11.2012 19:02

J30a29k73u96b 26K98o81d41y82s 7627109215923

jaka vetsina, podivejte se do diskuze, ani tady to neni vetsina, spise naopak

+2/−3
28.11.2012 19:03
Foto

J68i42ř50í 40H59a47v87e11l19k79a 3919363660654

To máme zase blábol od ústavního soudu.

Příjemce peněz není povinné pracovat. Pojďme to hnát ad absurdum a vyžadujem to po zaměstnavatelích protože je to nález ústavního soudu.

Už Karel IV věděl že dávat lidem zadarmo poníze je hloupost a proto organizoval stavby sociálního charakteru. Náš velechytrý ústavní soud to teď označil za chybu.

Asi by bylo potřeba vykopnout pana Rycheckého na mráz a dát mu nají st až něco smysluplného udělá.

+6/−11
28.11.2012 18:06

O83s31k26a95r 98H73o54l83í86k 2345266

podpora opravdu není zadarmo, příteli, fakt ne

+9/−2
28.11.2012 18:07
Foto

J75i50ř45í 18H46a64v52e12l35k32a 3409363710344

Podpora opravdu je zadarmo pro příjemce někteří dokonce nikdy nedělali. To že je zaměstnáme na veřejně prospěšné práce má mnoho dalších efektů od tlaku pracovat po začlenění se do společnosti. Pasivní příjem je největší možná chyba.

+4/−8
28.11.2012 18:09

O43s96k80a20r 48H81o70l59í43k 2975196

není, příteli, není

+6/−4
28.11.2012 18:11

J66a65n 11R46o47u84b55a25l23í83k 6967519911725

Pro ziskani podpory v nezamestnanosti musite pred tim pracovat.

+10/−1
28.11.2012 18:12

O25s48k33a40r 42H52o93l53í71k 2645766

musí být splněna podmínka celkové doby předchozího zaměstnání v délce alespoň

12 měsíců v posledních dvou letech před podáním žádosti o zprostředkování

zaměstnání... a tak dále

+7/−1
28.11.2012 18:13

H73o73n47z52a 55B25o16b47u97l79a 9986519653869

Přečti si někdy, jak vzniká nárok na podporu, ať hne každý nepozná, že jen plácáš bez znalosti věci.

+6/−1
28.11.2012 21:48

H47o84n21z57a 49B45o54b88u47l33a 9426479283109

Karel IV lidem ovšem nebral daně určené na politiku zaměstnanosti a výplatu podpor.

0/0
28.11.2012 21:47

P54a25v22e93l 45K69r73a20m17e71r 9673677899145

tak hlavně že borci, kteří dluží státu na daních miliony a dlužníci na výživném nemají povinnost v kriminále pracovat. Žádný majetek na sebe samozřejmě napsaný nemají a ty peníze z nich nikdy nikdo nedostane, protože po propuštění budou brát zaručeně oficiálně životní minimum a zbytek hezky bokem. Běžte se vycpat...Rv

+4/−1
28.11.2012 17:50

L92u91c26i96e 67S53m93o67l81í94k31o29v31á 9841364243203

ale vždyt to není povinné! nikdo je nenutí pracovat, když nechtějí, tu práci mohou odmítnout, jen si za svůj čin pak musí nést následky... vždyt je to motivační! Děti vidí, že maminka s tatínkem aby dostali penízky musí ráno vstát a jít pracovat, vidí že penízky se nedostávají za povalování se u tv a chtějí-li mít lepší práci za víc peněz musí se snažit

+7/−11
28.11.2012 17:34

O17s96k15a91r 82H66o14l15í94k 2235376

pořád stejná písnička... tak jo, máte pojištěné auto nebo byt? platíte pojistku? a jak by se vám líbilo, kdyby si pojišťovna podmínila vyplacení pojistky tím, že u ní budete zdarma pracovat? přeci vám nedají peníze za nic... to je přesně ono.

+14/−3
28.11.2012 17:37

P77a49v89l80a 54H50r94a54d17i44l78o74v16a 3867421261714

To mate marny. ;-(

+9/0
28.11.2012 17:38

O26s48k88a83r 92H61o59l70í83k 2215206

máte pravdu, marním tu čas...

+3/0
28.11.2012 17:39

L35u21c91i72e 39S66m89o42l15í50k73o79v88á 9811174743383

ano, ale na pojistce na byt, auto a další nemám postavené živobytí... na severu čech to skutečně funguje tak, že se skupina obyvatel válí doma, bere dávky na co může, jezdí pak auty, vozí se v taxících, nosí značkové oblečení a jejich děti si myslí, že peníze nosí paní poštačka... tak podle nich funguje život! udělejte si výlet a přijedte se přesvědit

+3/−7
28.11.2012 17:42

O32s98k15a49r 50H41o87l55í34k 2535836

jestli nechápete rozdíl mezi podporou v nezaměstnanosti a sociálními dávkami, tak si nejdřív problém nastudujte... pak možná pochopíte, jaké nesmysly tu píšete. Vůbec nejde o nějaké povaleče, jde i o vaše peníze a vaše právo na podporu v nezaměstnanosti (pokud ráda pracujete zadarmo, tak to můžete i dobrovolně)

+10/−1
28.11.2012 17:46

J86a39n 20R69o38u84b28a94l52í16k 6447489961105

Ovsem oni mohli o nektere z davek prijit, konkretne o davky v hmotne nouzi, ktere jsou velmi vyraznou polozkou neb ty jsou vazany na evidenci na UP.

0/−3
28.11.2012 17:56

O20s31k52a67r 98H11o85l85í31k 2485846

my se tu o dávkách vůbec nebavíme... ach Bóže, to je síla...

+4/0
28.11.2012 18:01

J16a69n 84R78o13u26b15a23l15í54k 6757409131515

Neee, a ocem asi psala Lucie Smolikova? 'A o cem je cele toto vlakno? Ja jen poukazuji na fakt, ze ti lide mohli pri odmitnuti verejne sluzby prijit i o davky v hmotne nouzi, i kdyz uz nepobirali podporu v nezamestnanosti.

+1/−2
28.11.2012 18:06

A14n62t21o32n 31A86u60g18u49s39t20i45n 5862344519975

jsi mimo;-D ukaž kdo o ty dávky přišel?

+1/0
28.11.2012 18:07

J11a17n 71R84o31u24b43a25l48í89k 6387349901545

Franta, Pepa, Karel, Mana.......

0/−3
28.11.2012 18:11

O44s90k49a26r 93H48o73l63í10k 2605336

s váma je to fakt těžký 8-o

0/0
28.11.2012 18:08

J97a30n 54R68o66u38b80a71l16í53k 6687689271295

S Vami take, kdyz nechapete psany text, resp. neargumentujete, jen pisete jakesi vykriky do tmy.

0/−2
28.11.2012 18:10

O89s28k95a82r 41H58o35l26í94k 2945286

že vy a Lucie + dlaší vám podobní plácáte zjevné nesmysly, pramenící z naší fatální neznalosti problému a jisté ideologické zaslepenosti, to je váš (ne můj) problém :-P

+4/0
28.11.2012 18:16

J95a70n 39R13o34u46b17a20l61í33k 6927889551815

Nikoli, to u Vas je problem s chapanim psaneho textu a vecne argumentace, resp. napisete tak maximalne, ze se tu o necem nebavime ci ze je to tezky, ale argument ci rozporovat jine nazory? To ne, to je totiz mnohem slozitejsi. O davkach zacala toto vlakno Lucieci o pojisteni jste dokonce zacal Vy a pak reagujete takto? to je vice nez usmevne

0/−2
28.11.2012 18:20

O60s57k62a83r 10H75o32l31í96k 2145296

tak se usmívej :-P

0/0
28.11.2012 18:22

J77a79n 68R11o97u81b35a59l50í70k 6677509671815

Ja se usmivam, jen nemusim pouzivat prihlouple smajliky.

+1/−1
28.11.2012 18:23

O16s60k57a65r 95H95o39l49í11k 2795106

brilantní argumentace k tématu... už jsi pochopil rozdíl mezi podprou a soc. dávkami, nebo ještě podtřebuješ čas? ;-D

+2/0
28.11.2012 18:28

J71a41n 93R29o94u73b73a35l82í55k 6667489181635

Zato Vase argumentace je primo ukazkova, uplna studnice moudrosti a bezbrehe vedomosti.Muzete mi prosim citovat jedinou vetu, kde zamenuji davky a podporu v nezamestnanosti? Dekuji neb jinak jste tu za tluchubu.

+1/−2
28.11.2012 18:31

O51s67k39a14r 20H92o16l94í12k 2925246

začínáte mě nudit, zjevně patříte ke sběratelům mínusů, tak si to užívejte :-P já dnes končím.

+2/0
28.11.2012 18:40

J74a65n 10R17o88u37b78a88l11í35k 6497409391545

Muzete naklikat tisice minusu, presto pravdu nezmenite. To me skutecne netrapi a je mi to jedno. Kdych v 38 psal o Hitlerovi, ze je to vrah a manipulator, tak bych mel zcela jiste tisice minusu, presto by to byla pravda. S tim Hitlerem je to jen primer, ja jen, ze nekteri nechapou psany text.

+1/−3
28.11.2012 19:43

L95u92c25i83e 35S49m22o48l11í54k38o10v44á 9891854923763

a především, já si všechny tyto věci platím, ale jsou skupiny lidí, kteří na práci nesáhnou jak je rok dlouhý!!! jsou dívky, které jsou v 15letech do domácnosti a do 40let rodí děti

+3/−3
28.11.2012 17:43

P39a11v15l30a 17H72r27a93d28i87l59o17v37a 3117361981594

Vy zavidite holkam, co jsou od 15 let v domacnosti a rodi deti ??? Proboha.

+6/0
28.11.2012 17:45

O24s10k90a20r 75H52o11l35í63k 2555786

vy si platíte sociální pojištění, ale zároveň podporujete myšlenku, že z něj v případě nouze nemáte nic dostat... máte zajímavou logiku, jestli se to dá logikou nazvat. Pokud máte volební právo, cítím se být vaším myšlením poněkud ohrožen.

+12/0
28.11.2012 17:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.