Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří turbogenerátor vyjel na cestu z Plzně do Rijádu, podívejte se

Rozměrný turbogenerátor o hmotnosti 211 tun se v noci na úterý vydal na cestu z Plzně do Saúdské Arábie. Zařízení tam bude sloužit v paroplynové elektrárně. Dvacetiosý trajler ho veze do přístavu v Lovosicích. Odtamtud kolos popluje po Labi do Hamburku a pak po moři až do přístavu v Džiddě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M89a53r72c33e34l82a 68S32t38e28i57n76i47n73g50e57r68o68v84a 3726655519300

jeje to je koleček :-) pánové klobouk dolů :-) na tak malém prostoru - takové manévry - je vidět, že už to někdy dělali - škoda, že je tak málo fotek. Přeji příjemnou cestu

+1/0
28.11.2012 9:37

O59t98t86o 21S50t50r46o36h55s48c37h57n17e74i23d91e13r 9384959356192

Proc to nevezou vrtulnikem do Lovosic. Bylo by to rychlejsi a levnejsi. Za 2 hodiny letu by tam byly. Takhle to trva tri dny.

+1/−6
27.11.2012 16:33

V16o95j12t63ě40c29h 12V23i57n27c65z48e 4322236330469

Jasně, běžně létají vrtulníky s nosností 211 tun...Leda tak Antonov An-225 nebo něco podobného.

+2/−1
27.11.2012 16:53

O71t28t80o 90S90t11r38o20h26s42c82h54n76e81i44d69e25r 9214539126842

4 vojenske vrtulniky by to zvladly bez problemu.

+1/−3
27.11.2012 17:15

V57o20j30t44ě22c97h 30V70i18n83c60z88e 4552406200249

Neplácejte nesmysly. Nevýkonnější sériově vyráběný vrtulník Mi-26 unese max. 20 tun...

0/−3
27.11.2012 17:22

O44t27t14o 67S91t46r96o46h56s46c74h81n94e32i21d69e31r 9614249176602

Ale ty jsi snad odbornik na vrtulniky? i kdybys mel pravdu, tak by se tedy zapojilo 11 vrtulniku a problem by byl vyresen. Ani to vlastne zadny problem neni, vzdyt park kilometru odtamtud je vojenske letiste.

+1/−2
27.11.2012 18:49

V56o78j13t17ě48c17h 58V31i64n30c50z34e 4552806930499

Nemusím být odborník na to, abych věděl, kolik unese vrtulník nákladu.. 11 vrtulníků :-) Jako fór dobrý

+2/−1
27.11.2012 18:54

J44i91n20d23ř82i86c75h 32B48e75l85l72i90n67g 9937265126634

Táááááákhle.

0/−1
27.11.2012 19:07

O87t48t10o 60S53t39r47o25h90s25c34h57n49e50i27d30e85r 9684139936762

nevidel jsi nikdy nekolik vrtulniku najednou? Takto se prevazeli naklady napriklad v nemecku nebo kanade.

0/0
27.11.2012 20:04

O68t12t79o 68S71t30r85o39h96s36c33h32n90e92i54d48e83r 9484809746672

prevazely

0/0
27.11.2012 20:07

R95o59m97a89n 35Č45e54c70h80u34r23a 6172869287459

Používáš taky mozek? ;-D

0/0
28.11.2012 2:39

O30t90t80o 18S61t84r93o88h10s35c57h56n71e80i12d30e31r 9294189726522

ja ano. dokonce i letam letadlem i vrtulnikem.

takze vim, jak to funguje....

0/0
28.11.2012 5:01

J80o77s46e84f 40D67v25o12ř20á24k 9144731193270

A není to málo, Antone Pavloviči, jen dva póly na tak velký generátor...? ;-D

+5/−1
27.11.2012 14:54

J91i66n71d22ř82i11c70h 97B64e76l87l81i88n77g 9147905876774

Zkuste to bez drátů, milý Marconi.

+1/0
27.11.2012 19:08

M55a91r48e23k 44T33e30s26i77n86s89k20y 4536827617628

Chtěl sem napsat něco podobného.. R^

0/0
27.11.2012 14:40

J20i62ř59í 16E35r70b81e82n 1223684956587

Blahopřeji k zakázce a kontruktérskému umu. Jediná škoda, že na tom generátoru už nebude značka ŠKODA :-/

+5/0
27.11.2012 14:34

O77t47t96o 28S36t35r28o27h78s78c31h48n91e65i33d83e18r 9534339156302

To jo, ale kdyby to byla porad Skoda, tak by to nikdo nekoupil, protoze by to nebylo konkurenceschopny...

+2/−1
27.11.2012 16:34

M36i67c50h41a80l 52N84o20v64á10k 1754367712474

Teda ale to je trasa! Vzdušnou čarou 4000 km, po vodě ~8500 km... (předpokládám, že se pojede Hamburg - Gibraltar - Jeddah). Kdyby byl kanál Dunaj-Odra-Labe, bylo by to ~5500 km...

+3/−2
27.11.2012 14:31

J40a88n 70M83u27c64h44a 8839416402206

pochybuju, že česky je to "Jeddah" :-) hlavnímu městu SA taky neříkáte Riyadh :-)

+1/−2
27.11.2012 14:09

D24a68n46i96e74l 68K45r90o37n51e78r 7554854546827

...tomu bych nechtel prezouvat gumy...

+2/0
27.11.2012 13:18

P42e16t23r 77N55ě21m29e27c 4925932462697

a rucne pumpickou nafukovat - vsechny

0/0
27.11.2012 13:19

K15a50t84e51ř36i19n30a 66P82é47r22o88v41á 6401451435946

ani dotknout by ses nesměl! to obstarají mechanici F1 za minutu

0/−1
27.11.2012 13:51

J60i42ř83í 38V44a31c37o69v62s84k98ý 2945501529132

A já měl za to, že Brush děla generátory. Turbogenerátor je tak trochu jiný stroj. Redaktor iDNES zase pobavil..

0/−11
27.11.2012 12:43

J38o97s39e50f 52Č10e52r46v64e87n98i93c93k33ý 9469254751843

Dovolil bych si citovat z www stránek firmy Brush Sem:

BRUSH SEM s.r.o. vyrábí vzduchem chlazené dvoupólové turbo-generátory typových řad DAX6, DAX7, DAX8, DAX9 a DAX10 s výkonem od 30 do 305 MVA.

Ta pomlčka je snad marginální. Nebo to je to pobavení?

Pokud nevěříš, tak zde (jsou tam i jiné turbo-generátory):

http://www.brush-sem.cz/produkty-sluzby.htm

+12/0
27.11.2012 12:57

J32i42ř61í 61V40a69c28o57v81s73k34ý 2315711419942

Tak jen pro info: Turbogenerátor je zařízení složené z turbíny a generátoru. Pokud to někomu není jasné, wikipedia nabízí pěkně sepsaných pár řádků. To, že to má Brush na stránkách je pravděpodobně jen díky překladu z angličtiny. Nicméně ať už odvezli z Brushe cokoli, výkon 162 MW to bude mít těžko.

0/−6
27.11.2012 15:21

J19o60s42e10f 94Č90e94r18v95e28n50i45c36k42ý 9459254681323

Jen jsem citoval. Že by si firma neohlídala, co mají na webu? Ona ta Wikipedie nemusí být vždy směrodatná.

0/0
28.11.2012 6:10

J19o28s20e50f 75Č66e69r31v94e28n78i21c43k26ý 9669984841713

A ještě maličkost. Když už by mělo být po vašem, tak by turbogenerátor neměl být stroj (jak jste uvedl v původním příspěvku), ale soustrojí.

+2/0
28.11.2012 6:12

T14o24m80á93š 36K34n65a43i89f34l 6913240457570

Jiří vacovský pobavil :) hraje si na chytrého, a přitom .. prd .)

+10/0
27.11.2012 14:33

P64e98t61r 23N84ě67m84e74c 4405722952767

a to je hezke

0/0
27.11.2012 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.