Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří turbogenerátor vyjel na cestu z Plzně do Rijádu, podívejte se

Rozměrný turbogenerátor o hmotnosti 211 tun se v noci na úterý vydal na cestu z Plzně do Saúdské Arábie. Zařízení tam bude sloužit v paroplynové elektrárně. Dvacetiosý trajler ho veze do přístavu v Lovosicích. Odtamtud kolos popluje po Labi do Hamburku a pak po moři až do přístavu v Džiddě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M29a40r56c90e58l56a 57S95t63e75i90n41i11n79g19e42r97o24v16a 3446555829650

jeje to je koleček :-) pánové klobouk dolů :-) na tak malém prostoru - takové manévry - je vidět, že už to někdy dělali - škoda, že je tak málo fotek. Přeji příjemnou cestu

+1/0
28.11.2012 9:37

O62t36t56o 21S38t95r56o73h15s64c60h80n67e65i96d61e69r 9674349766782

Proc to nevezou vrtulnikem do Lovosic. Bylo by to rychlejsi a levnejsi. Za 2 hodiny letu by tam byly. Takhle to trva tri dny.

+1/−6
27.11.2012 16:33

V19o44j83t49ě84c81h 81V79i39n33c94z73e 4562906370319

Jasně, běžně létají vrtulníky s nosností 211 tun...Leda tak Antonov An-225 nebo něco podobného.

+2/−1
27.11.2012 16:53

O98t46t67o 66S28t27r36o45h29s38c74h42n26e54i73d86e58r 9874839266222

4 vojenske vrtulniky by to zvladly bez problemu.

+1/−3
27.11.2012 17:15

V36o87j21t74ě91c34h 35V36i84n92c18z16e 4332486670879

Neplácejte nesmysly. Nevýkonnější sériově vyráběný vrtulník Mi-26 unese max. 20 tun...

0/−3
27.11.2012 17:22

O19t21t89o 26S57t13r65o52h16s47c22h77n30e86i97d12e53r 9154869196782

Ale ty jsi snad odbornik na vrtulniky? i kdybys mel pravdu, tak by se tedy zapojilo 11 vrtulniku a problem by byl vyresen. Ani to vlastne zadny problem neni, vzdyt park kilometru odtamtud je vojenske letiste.

+1/−2
27.11.2012 18:49

V55o53j35t11ě20c91h 52V80i33n20c31z35e 4282706780719

Nemusím být odborník na to, abych věděl, kolik unese vrtulník nákladu.. 11 vrtulníků :-) Jako fór dobrý

+2/−1
27.11.2012 18:54

J35i95n78d84ř54i31c84h 86B22e57l64l16i20n14g 9797425806774

Táááááákhle.

0/−1
27.11.2012 19:07

O40t65t46o 90S56t92r73o10h34s24c11h56n93e67i36d32e80r 9784909406932

nevidel jsi nikdy nekolik vrtulniku najednou? Takto se prevazeli naklady napriklad v nemecku nebo kanade.

0/0
27.11.2012 20:04

O10t32t49o 23S96t43r87o74h22s16c50h91n46e91i48d16e88r 9144319906802

prevazely

0/0
27.11.2012 20:07

R31o59m71a21n 11Č69e48c83h80u98r63a 6892479467649

Používáš taky mozek? ;-D

0/0
28.11.2012 2:39

O24t50t42o 94S39t21r59o11h94s16c12h30n43e82i73d89e85r 9184129296102

ja ano. dokonce i letam letadlem i vrtulnikem.

takze vim, jak to funguje....

0/0
28.11.2012 5:01

J89o50s85e42f 28D36v38o34ř51á38k 9564541123510

A není to málo, Antone Pavloviči, jen dva póly na tak velký generátor...? ;-D

+5/−1
27.11.2012 14:54

J73i63n88d94ř50i19c98h 70B25e94l67l27i49n97g 9347735136394

Zkuste to bez drátů, milý Marconi.

+1/0
27.11.2012 19:08

M43a44r23e59k 90T19e96s92i33n72s69k63y 4726727887808

Chtěl sem napsat něco podobného.. R^

0/0
27.11.2012 14:40

J31i25ř32í 29E16r77b90e89n 1793694476597

Blahopřeji k zakázce a kontruktérskému umu. Jediná škoda, že na tom generátoru už nebude značka ŠKODA :-/

+5/0
27.11.2012 14:34

O18t88t36o 26S64t52r24o67h16s60c13h96n85e53i25d75e96r 9554409936532

To jo, ale kdyby to byla porad Skoda, tak by to nikdo nekoupil, protoze by to nebylo konkurenceschopny...

+2/−1
27.11.2012 16:34

M59i27c13h57a80l 19N37o66v32á69k 1204497592424

Teda ale to je trasa! Vzdušnou čarou 4000 km, po vodě ~8500 km... (předpokládám, že se pojede Hamburg - Gibraltar - Jeddah). Kdyby byl kanál Dunaj-Odra-Labe, bylo by to ~5500 km...

+3/−2
27.11.2012 14:31

J24a83n 42M47u18c30h73a 8229246642286

pochybuju, že česky je to "Jeddah" :-) hlavnímu městu SA taky neříkáte Riyadh :-)

+1/−2
27.11.2012 14:09

D31a29n34i74e24l 82K24r17o65n63e38r 7194234166717

...tomu bych nechtel prezouvat gumy...

+2/0
27.11.2012 13:18

P15e39t49r 37N43ě85m46e92c 4825602232227

a rucne pumpickou nafukovat - vsechny

0/0
27.11.2012 13:19

K91a84t33e84ř14i87n91a 62P86é18r41o57v54á 6371341525766

ani dotknout by ses nesměl! to obstarají mechanici F1 za minutu

0/−1
27.11.2012 13:51

J60i54ř33í 34V12a58c68o81v73s36k84ý 2455821409912

A já měl za to, že Brush děla generátory. Turbogenerátor je tak trochu jiný stroj. Redaktor iDNES zase pobavil..

0/−11
27.11.2012 12:43

J62o68s11e24f 79Č40e53r14v34e23n18i27c31k18ý 9799874581213

Dovolil bych si citovat z www stránek firmy Brush Sem:

BRUSH SEM s.r.o. vyrábí vzduchem chlazené dvoupólové turbo-generátory typových řad DAX6, DAX7, DAX8, DAX9 a DAX10 s výkonem od 30 do 305 MVA.

Ta pomlčka je snad marginální. Nebo to je to pobavení?

Pokud nevěříš, tak zde (jsou tam i jiné turbo-generátory):

http://www.brush-sem.cz/produkty-sluzby.htm

+12/0
27.11.2012 12:57

J50i15ř10í 67V88a67c82o74v25s32k23ý 2655761519342

Tak jen pro info: Turbogenerátor je zařízení složené z turbíny a generátoru. Pokud to někomu není jasné, wikipedia nabízí pěkně sepsaných pár řádků. To, že to má Brush na stránkách je pravděpodobně jen díky překladu z angličtiny. Nicméně ať už odvezli z Brushe cokoli, výkon 162 MW to bude mít těžko.

0/−6
27.11.2012 15:21

J11o64s91e67f 33Č37e96r29v11e28n98i87c49k51ý 9599654561953

Jen jsem citoval. Že by si firma neohlídala, co mají na webu? Ona ta Wikipedie nemusí být vždy směrodatná.

0/0
28.11.2012 6:10

J86o70s88e85f 62Č10e22r56v95e64n37i81c21k57ý 9419744961163

A ještě maličkost. Když už by mělo být po vašem, tak by turbogenerátor neměl být stroj (jak jste uvedl v původním příspěvku), ale soustrojí.

+2/0
28.11.2012 6:12

T24o95m89á87š 22K17n79a66i69f67l 6933350737720

Jiří vacovský pobavil :) hraje si na chytrého, a přitom .. prd .)

+10/0
27.11.2012 14:33

P56e18t80r 64N62ě21m78e38c 4665202802107

a to je hezke

0/0
27.11.2012 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.