Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gazu zahalil dým. Izrael přitvrdil útoky ze vzduchu, Hamas ze země

Ozbrojený konflikt Izraele s radikály z palestinského Pásma Gazy pokračoval i v pátek. Do Pásma Gazy ráno přijel egyptský premiér Hišám Kandíl s početnou ministerskou delegací. Obě strany se dohodly, že po dobu návštěvy přestanou s palbou, příměří však dlouho nevydrželo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a47r71o90s40l86a59v 54S21c25h53a58r27f 2470696969373

Všem nevěřícím Tomášům a multi-kulti nadšencům. Koukněte na tenhle odkaz. Není třeba ho dále komentovat:  http://www.hoax-slayer.com/muslim-protest-london.shtml

0/0
16.11.2012 15:14

M17i20l46a18n 72U40ř39í56d56i30l 5401574711326

Kdo se ohání Balfourovou deklarací a následnému dělení Palestiny by si mněl přiznat, že s Izraelem je to jako s Kosovem. Izraelci vyhlásili nezávislost jednostranně, ohánějíc se právem na sebeurčení, přičemž Palestincům stejné právo upírají.

Možná by pro objektivní náhled na stav soužití těchto národů bylo dobré seznámit veřejnost s minulostí Ariela Šarona. S jeho humánním přístupem k vyklízení palestinských vesnic puškou a granátem. Pro Izraelce hrdina a ochránce vlasti. Pro Araby masový vrah a řezník.

Mnozí se pohoršují se nad tím, že Hamas zabíjí civilní obyvatelstvo. To Izraelci činí Palestincům již celá desetiletí což je považováno za normál. Vždyť jde o špinavé Araby. Chtělo by asi sečíst množství obětí na obou stranách, udělat inventuru zločinů a říci si kdo s tím začal.

Jsem nevěřící. Za náš oficiální přístup ke Kosovu se stydím. Nehodlám schvalovat vyvražďování Palestinců a upírání jim práva na odpor, ať je jakýkoliv.

+2/−11
16.11.2012 13:54

P45a74v91e79l 98S69t56ř29í20b89r62n19ý 1683959589479

8-o;-D

+4/0
16.11.2012 14:00

B65o83ř48i29v15o77j 28T47v51r17d25ý 8438190551111

"To Izraelci činí Palestincům již celá desetiletí" Oni je s nejmodernějšími zbraněmi zabíjí celá desetiletí a ona jim tam populace Arabů roste několikrát tolik jako ta naše v době míru. Čéče to je úplný nevysvětlitelný zázrak nebo se je ti Izraelci snaží vraždit špuntovkama!

+8/0
16.11.2012 14:05

M81i87l78a77n 65U46ř48í98d49i17l 5961294821986

Zkuste si něco zjistit o Šaranovi a jeho jednotce (domnívám se) 101. Možná změníte názor.

0/−5
16.11.2012 14:10

M13i43l80a18n 90U45ř91í37d66i53l 5271374491716

Jestli se nepletu, za protektorátu jsme měli větší populační přírustek než dnes. Asi to bylo německou péčí.

0/−1
16.11.2012 14:12

P82a35v46e72l 18S17t74ř39í89b39r21n98ý 1653439409329

Ovšem ne exponenciální!

+5/0
16.11.2012 14:13

A84l93e28x43a18n36d16r 52Š73í63r 5731250433

Žádní Palestinci neexistují, papouškujete podvod Arabů, kteří účelově vytvořili v r. 1977 "palestinský národ", aby měli lepší důvod pro vyhlazení Židů.

+9/0
16.11.2012 15:33

J60a50r25o74s64l72a13v 44S88c21h18a68r22f 2130696199343

Naprostý souhlas

+3/0
16.11.2012 15:39

J12a60r15o80s58l97a92v 41S45c76h82a72r19f 2440916409783

A jaká práva máte na mysli? Zkuste se kouknout na odkaz, který jsem dal do svého příspěvku. Tak uvidíte, co si oni představují pod pojmem právo.

+1/0
16.11.2012 15:39

A49l24e46x43a91n40d95r 42Š73í85r 5591310143

"Žádný palestinský národ neexistuje. Vytvoření palestinského státu je pouze prostředkem pokračování našeho boje proti státu Izrael za naši arabskou jednotu. Ve skutečnosti dnes není žádný rozdíl mezi Jordánci, Palestinci, Syřany a Libanonci. O palestinském lidu mluvíme dnes pouze z politických a taktických důvodů, protože národní zájmy Arabů vyžadují, abychom jako účinný prostředek boje proti sionismu vyzvedli existenci zvláštního 'palestinského národa'." (Zahír Músejn, člen výkonného výboru OOP, pro holandské noviny v r. 1977)

+4/0
16.11.2012 15:41

M66i96l27a71n 13U67ř43í83d61i56l 5821384871896

Výraz Palestina se pro toto území užívá již od druhého stolení n.l. Lidé tam žilící se za Palestince považují. Pokud však neexistují, tak nevím kdo se to vlastně již 65 let s Židy mydlí.

0/−3
16.11.2012 16:51

L40i35b54o28r 76H89l71u88b32u75č41e70k 4640710167727

Palestina  je název historického území na Blízkém východě, který se poprvé objevuje u Hérodota,[1] avšak oficiálně používaný od roku 135 n.l., který se používá k popisu geografické oblasti mezi Středozemním mořem a řekou Jordán. Původní označení je Země izraelská (Erec Jisra'el‎‎), používá se také označení Svatá země (Holy Land)...

+4/0
16.11.2012 17:00

L48i71b36o77r 78H65l11u15b75u57č56e26k 4920400177547

přečtěte si něco o vzniku Izraele, jak zareagovaly arabské státy...a kdo zahájil současný konflikt...pak snad přestanete psát proplastelínské bláboly...RvRv

+5/0
16.11.2012 16:56

B12o98ř70i87v55o19j 69T58v25r43d31ý 8848100481941

Škoda, že asi není technicky realizovatelné do 30s od vyslání takové rakety na základě její trajektorie nebo informací ze satelitů určit přesné místo vypálení a poslat tam raketu, která by srovnala se zemí vše v půlkruhu 50-100m. Byla by to účinná odstrašující taktika. :-)

0/0
16.11.2012 13:36

P37a21v23e84l 55Š59k18o34d39a 6293771696305

Kdo seje vítr, sklízí bouři. Mě zaráží jak se nejen v českých médiích mlčelo o raketových útocích na jih Izraele a až nyní je to v mainstreamu, pokud možno vyobrazeno s videi, kde jsou oběťmi Palestinci... Jsem ovšem rád, že diskuze zejména na toto téma v posledních dnech nejsou zaplněny extrémisty různého ražení jak bývalo obvyklé, ale normálními lidmi co znají realitu :-)

+15/0
16.11.2012 11:41
Foto

F78i57l25i30p 38M70o92r83a60v63č78í23k 2217444570791

100% souhlas. I když pár extrémistů se tu najde.

+6/0
16.11.2012 11:44

P79a30v45e12l 18Š83k56o46d77a 6693501196845

Ti se bohužel najdou vždy, i když v dobách kdy to tu bývalo anonymní jich tu bylo více...nebo je to tím, že zatím neumí klonovat nicky? :-)

+4/0
16.11.2012 11:47
Foto

F87i95l78i66p 28M11o55r38a54v21č75í56k 2447714440251

Hamas vyprovokoval Izrael. Muselo jim

být přece jasné že se Izrael bude bránit. Muselo jim být jasné, že budou umírat

ženy a děti. Jenže ve jménu džihádu je těmto fanatikům úplně jedno kdo bude

umírat. A to

je na tom to nejsmutnější.

+26/−2
16.11.2012 11:02

D25a56v33i71d 22K68l54a87m67k46a 2485412855342

Nejsmutnější na tom je, že oni chtějí aby umírali jejich ženy a děti. Co zasáhne západního, případně muslimského diváka více, než pohled na ohořelé dítě? Mrtvou těhotnou ženu? Podle toho taky vypadají místa, odkud rakety odpalují, popřípadě kde se sdružují členové Hamásu - nejlépe tam, kde je co nejvíc civilistů.

+19/0
16.11.2012 11:13

P41a88v21e44l 14Š35k18o92d60a 6273941376125

To je smutná pravda, ovšem kdo ví jak je to se ztrátami doopravdy, protože to vypadá, že Pallywood opět řádí http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kvaUmIB87-M

+6/−1
16.11.2012 11:46

A46r10n81o60š37t 90S98t13á29r66e49k 4382940955124

Shrnutí  článku podle časové posloupnosti:

Hamas zvýšil intenzitu ostřelování Izraele raketami. Izrael zabil šéfa vojenských operací Hamasu.

Hamas to označil za agresi a střílí na Izrael tolik raket, kolik umí. Izrael likviduje vybrané cíle v Gaze.

Palestinci jako vždy vykřikují, jak se jim ubližuje.

+25/−2
16.11.2012 11:00

A34r34n36o96š35t 68S62t61á40r70e57k 4352590645394

A kulturní vložka:

http://www.youtube.com/watch?v=FOGG_osOoVg

+2/0
16.11.2012 11:03

P38a43v19e31l 53Š15k17o18d57a 6413821146735

http://www.youtube.com/watch?v=id-iU8_APNY

+1/0
16.11.2012 11:49

M48a81r49t17i32n 82N67o33v30o68t67n49ý 9848685210131

Izrael stavi na Palestinských uzemich osady a divi se ze proti tomu Palestinci protestuji. Ta posloupnost ma velke trhliny a to kde to vse zacalo, jen tak jednoduse rict nejde...

+1/−14
16.11.2012 11:26

P12a40v44e72l 90Š32k40o17d50a 6893941256765

Na jakých územích? Je tam sice nějaká palestinská samospráva, která ale nemá autoritu všude po celém Západním břehu jaká je všude běžná představa, navíc i ta PA je stále integrální část Izraele...Jinak nechápu co je na tom tak pobuřujícího, Jeruzalém kde jsou tyto spory nejčastější samozřejmě izraelský je.

+5/0
16.11.2012 12:00

J93a23n 31H94o23r78á89k 3623340510901

Tezko se na netu v diskuzi vyresi tenhle konflikt. Ja jen nechapu to, ze izraelci vytvori za par let jeden z nejvyspelejsich statu sveta a arabasi misto aby byli stastni ze nemusi jezdit na velbloudech a zrat ze zeme se spolci a zacnou klast odpor. A my v evrope jsme tak blbi, ze jim (lidem s takovou naturou) povolime tichou invazi a nechame v centrech mest stavet mesity.

+21/−1
16.11.2012 10:57

R40u19d68a 75S69l45a83v93í13k 5153268966191

Není důležité, kdo kdy začal. Hlavní je, že ani jeden nechce přestat...

0/−6
16.11.2012 10:56

B22o51ž18e73n98a 26O37u67l90e39h16l47o72v35á 5155781570782

Pane, je velmi důležité kdo je agresor, to co tu píšete je otřesné. Takže až vás bude někdo mlátit na potkání a vy se budete bránit a on přesto bude pokračovat, kdykoli vás uvidí, budete psát podobné žvásty? Jak se dohodnete s tím, kdo se dohodnout nechce? Kdy pochopíte, že Hamás žádný palestinský stát nechce, už by nemohli do světa totiž vykřikovat, jak je jim ubližováno a hlavně, natahovat ruce pro naše i vaše prachy!!Rv

+12/0
16.11.2012 11:23

P60e49t13r63a 31Š56r69a70j65e95r90o19v60á 5964132182529

R^

0/0
16.11.2012 16:42

J15a14n 90H45e95r83o10u11d12e31k 9128442403151

Jinak pokud se tady někdo ohání tím, že právě Izrael je ten agresor:

Arabské státy považovaly Stát Izrael za nelegitimní a v roce 1964 vznikla Organizace pro osvobození Palestiny (OOP), jež deklarovala cíl „dosáhnout zničení Izraele“.

+14/0
16.11.2012 10:46

M34a54r76e92k 55Š90i94m48o13n 7420303457574

Tak ono, při vší úctě k Izraelcům, ten Stát Izrael trochu nelegitimní je, že.

+4/−19
16.11.2012 10:48

J12a38n 29H29e10r86o21u81d76e48k 9118602103531

Něco konkrétnějšího?

+10/0
16.11.2012 10:49

M34a40r59e60k 66Š64i83m13o57n 7270573667114

Tak jestli si myslíte, že Vám tady na idnes diskusi budu vypisovat dějiny 20.století, tak to se mýlíte. Nicméně existují na to stohy knih, tak si aspoň některou z nich přečtěte. Zajímavé jsou rovněž dokumenty OSN, kde samotná OSN, tedy tvůrce plánu na rozdělení, popisuje, že rozdělení je vůči Palestincům samozřejmě nespravedlivé a že lze očekávat odpor.;-)

+2/−14
16.11.2012 10:52

J57a25n 59H35e69r68o10u91d82e24k 9408282333521

To já samozřejmě vím, že Britskému mandátu Palestina se v té době nepodařilo nějak rozumě rozdělit území po Arabi a Židy a že nakonec to muselo rozhodnout OSN. Ale taky jak chce spravedlivě rozdělit území, aby s tím obě strany souhlasili. TO se prostě nedalo a nedá. Takže je jasné, že vždycky bude jedna strana nespokojená. Ale jen poukazuju, že místo toho aby se pokusili to území brát za své a něco s ním udělat, tak od první chvíle se snažili vše hrotit deklaracemi, zničením Izraele apod.

+5/0
16.11.2012 10:56

M77a37r91e93k 89Š51i23m72o82n 7680783927554

Vy jste to ale bohužel vůbec nepochopil, měl byste si skutečně přečíst aspoň několik materiálů na toto téma. Tady jde o to, že vůbec samotné dělení nebylo zcela legitimní, protože Arabům tehdy samozřejmě mělo patřit naprosto všechno území, chápete? Ano, Židé sice měli v Palestině skoupeno poměrně velké množství půdy, ale to území ve smyslu státního útvaru rozhodně nebylo jejich. I v té době všichni uznávali, že území je arabů a jediný argument, proč jim ho berou, byl, že osmanská říše prohrála válku. Jenže stejně tak válku prohrála Itálie, Německo a další a je jasné, že kvůli prohrané válce se území ve 20.století už prostě nezabírá. Ale to máte jedno, tady to nevyřešíme. Zajímavé jen je, že tak jasné názory jako Vy má většinou pouze ta amatérská veřejnost která nejenže nic neví, ale ani není ochotna na tom stavu (že nic neví) nic změnit. Prostě běžte a něco si přečtěte.

+3/−5
16.11.2012 11:02

K38a54r21e71l 62B97r38a94t31u50s 8775423600188

Já s Vámi souhlasím, přesto si myslím, že zrovna pan Heroudek alespoń nějaké informce zjišťuje. to že má na to jiný názor je zcela legitimní a snaží se reagovat slušně. Za to R^.

0/0
16.11.2012 11:08

M69a20r98e41k 36Š23i86m55o21n 7620363167534

To máte pravdu. Já už jsem občas trochu znechucen zfanatizovaností místních diskutérů, takže pak reaguji lehce neadekvátně. Takže za to se omlouvám..

+1/0
16.11.2012 11:11

K38a74r56e80l 42B24r39a55t79u21s 8615423880378

Někdy je to těžké, já Vás chápu. Za omluvuR^

0/0
16.11.2012 11:12

J31a36n 59H58e43r81o80u13d72e50k 9428652163101

Jinak za amatéra se nepovažuji - nepodceňujte mne! Ale jak sem napsal, to co bylo před 1. sv. v. je mrtvá historie, kterou nikdo nezmění!!! Proto je zbytečné se v ní patlat!!!!

0/0
16.11.2012 11:19

J27a90n 83H64e19r68o63u48d50e18k 9638122153371

Právě proto říkám, že historie je mrtvá... a nikdo jí už nezmění. Máte v tom naprostou pravdu. Pro mě ještě relativně historie braná do 1. sv. války.

To co bylo před je úplně irelevantní.

0/0
16.11.2012 11:18

J58a57n 66L52u97k91á59š 7947613293542

Kvuli prohrane valce se ve dvacatem stoleti uzemi bezne zabiralo. Napr. Vilnius (Vilno) byl mezi valkami v Polsku, Lvov take. O tom, kde je dnes Kralovec (Koenigsberg, Kaliningrad) se netreba zminovat. Alsasko-Lotrinsko tez nepatrilo na pocatku 20. stoleti Francii a ted tam je. Peru je bezne uznavan v soucasnych hranicich, ackoliv ve ctyricatych letech proste silou zabral velkou cast Ekvadoru. O hranicich mezi Nemeckem a Polskem se netreba rozepisovat.

+7/0
16.11.2012 11:50

P35a49v65e33l 23Š24k36o23d22a 6633951556525

Arabům nepřiznali velmoci Arabům jejich roli ve válce a zcela zavrhly sliby, které jim složili...jinak co se týče situace během ww1 a období po ní, tak Arabský vůdce Fajsal neměl proti plánovanému židovskému státu žádné výhrady a dokonce tu myšlenku podporoval, protože je bral za stejné oběti útlaku Osmanů jako Araby. Jinak ty vztahy mezi místními Araby a Židy nebyly ideální, na venkově podobně jako v Sudetech to nebylo nijak vyostřené, ale v aglomeracích to bylo jiné, zejména během různých arabských bouřích v 30. letech došlo k několika pogromům....

0/0
16.11.2012 11:56

A72l34e88x80a28n95d55r 37Š53í31r 5541160973

Takže to, že Společnost národů ustanovila po 1. sv. v. Britský mandát Palestina s cílem vytvořit „domovinu pro židovský lid“ (oficiální citace z dokumentů), podle vás znamená, že "Arabům tehdy samozřejmě mělo patřit naprosto všechno území"? (cituji vás) To teda opravdu nechápu - jak jste k tomuhle dospěl?

0/0
16.11.2012 15:46

A43l73e55x14a64n70d39r 39Š68í13r 5391340353

Stát Izrael nakonec vznikl na absurdním zlomku, jakési nudli, té plochy, která byla v Balfourově deklaraci vyhrazena pro židovský stát. Přesto, se skřípěním zubů, svůj stát po 2. sv. v. vyhlásili, aby měli aspoň něco. Co na tom bylo nespravedlivé vůči Arabům (nikoliv vůči Palestincům, ti vznikli uměle až v r. 1977), nějak nechápu. Na tom území, označeném jako Palestina, žili samozřejmě jak Arabové, tak Židé. A pokud vím, tak mezi 1. a 2. sv. válkou poměrně bez konfliktů.

0/0
16.11.2012 15:31

K80a49r89e50l 41B13r15a92t27u19s 8215413980158

souhlas, podle mě obě věci nejsou legitimní. Nestačí se koukat ale pouze jen na data z googlu. To jsou pouze důsledky v nějaké časové posloupnosti. A problém se nevyřeší, pokud se nenajde příčina. To pak budou do sebe navzájem bušit. Hlavní příčinu leží v jejich víře (obou agresorů).

+1/−1
16.11.2012 10:50

J91a10n 13H94e58r34o79u50d79e18k 9568922653251

A to jako chcete vyřešit jak? Vrátit se 7. století? Jak sem psal, historii už nezměníte!!! Tak proč se pořád do ní ohlížet. Snažme se vyřešit stávající problém, který bohužel na jedné straně nechce být vyřešen!!!

+2/0
16.11.2012 10:52

M82a69r93e63k 54Š46i55m65o86n 7220273497234

Stačí se vrátit 7 desetiletí. Byl byste překvapen, jak korektní vztahy byly po staletetí mezi Židy a Palestinci. Židé utíkající z Evropy po staletí utíkali právě do Palestiny protože s nimi muslimové zacházeli 10x lépe než křesťané.

+1/−5
16.11.2012 10:55

K80a34r62e24l 15B58r78a38t35u73s 8535143540838

Trošku s nadsázkou mě napadlo "Thank´s giving day"...:-/

0/0
16.11.2012 10:59

K10a40r42e57l 74B86r31a32t32u55s 8655933530488

Tohle nemá nic společného s ohlížením do historie. Torah je stejně současný jako Korán pro tyto lidi.

0/−1
16.11.2012 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.