Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrt na rallye může zůstat bez trestu, ukazují starší případy

Smrt čtyř dívek, které o víkendu srazil v Lopeníku závodní vůz rallye, může zůstat bez trestu. Dokazují to starší podobné případy. Jezdec by podle právníků mohl být trestán, jen pokud by řídil opilý či zdrogovaný. A organizátoři závodů výjimečně odcházejí s podmíněným nebo alternativním trestem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76u31š52a71n 46L30e23v26ý 7698295410610

Všeobecně,právníci- nejhorší exkrementy tohoto státu.Čtyřnásobný vrah-  právník si bude vesele skotačit na svobodě

+2/−4
14.11.2012 9:37

M10a96r95t25i52n 95S82v74o45b77o58d88a 4338533128544

Napsat o někom,kdo nebyl pravomocně odsouzen,že je vrah je nejen sprosté,ale i trestné. Já být tím právnickým exkrementem,jak jsi psal,tak tě zažaluji.

0/0
15.11.2012 8:18

V80l73a12d13a 51S71i75m68o19n69i54k 3479863833875

Souhlasím, je třeba napsat čtyřnásobný zabiják. mění to nějak počet obětí?

0/0
18.11.2012 22:11
Foto

M38i87l61a12n 47S57o60u68š97e14k 9206227411522

Zajímavé. Jsou nějaké závody, někdo zemře kvůli těm závodům a nikdo za to nenese odpovědnost. Když už je nutné (sice nevím proč, ale budiž...) dělat závody ve městech a vesnicích, pak je třeba je připravit a zajistit tak, aby k neštěstí na straně diváků nedošlo. A kdyý to nejde, pak takové závody prostě nemají ve městech co dělat. Pak ať se dělají mimo obydlené zástavby a diváci, kteří tento sport chtějí vidět si jistě dojedou, kam je třeba. Moc nechápu, proč se musí rally dělat v jakékoliv vesnici nebo městě. Připadá mi to podobné, jakoby se třeba na Staroměstském náměstí pořádaly závody ve sportovní střelbě. Upozorní se, aby diváci nebyli tam a tam a tím veškerá odpovědnost končí. Když někdo umře, tak se řekne "on tam neměl být". Co kdyby se řeklo "tam se nemělo střílet, jezdit, ..."?

+3/−1
14.11.2012 2:21

J92i82ř22í 75K20ü70h88r 2540386570576

Ti lidi tam každopádně neměli stát.Jde jen o to zda-li organizátoři tento prostor jako zakázaný srozumitelně označili.Pokud se tam ti lidi dostali třeba přes nějakou pásku..tak jejich chyba.Závod probíhal jistě se svolením obce.Pokud tam obyvatelé závod nechtějí,tak to obec nemůže (dlouhodobě) prosazovat.

To máme kvůli tomu vyrobit další zákon(paskvil)??

+1/0
14.11.2012 6:19

J35a30n55a 43N35o38v37á57k93o70v59á 9452906109

známá jeden čas dělala na rallye časomíru a sama říkala, jaký jsou lidi pitomci, pořadatel je vyžene ze zatáčky (někde v lese) a za 5 minut tam jsou zase...

+1/0
14.11.2012 13:34

M17a32r22t43i15n 47S60v62o37b66o76d71a 4348203728274

Jak vy víte,že za to nenese nikdo zodpovědnost?

Připouštíte vůbec,že viníky té tragédie můžou být samotné oběti? Asi ne,protože jinak byste takto nepsal. Pokud viník nehody při nehodě zemře,vyšetřování se odloží. Není koho stíhat. 

Nechte tedy vyšetřovatele dokončit vyšetřování a už s výsledky přijdou,tak uvidíme. Zatím je to jen vaření z vody.

+2/0
14.11.2012 8:27
Foto

M48i42l33a53n 88S32o40u22š64e77k 9816847821582

Neměl jsem v úmyslu jakkoliv hodnotit odpovědnost, spíš jsem se chtěl zamyslet, proč se takové akce dělají v lidských sídlech... Logicky asi aby to neměli daleko diváci, asi pořadatelé doufají ve větší návštěvnost či co. Nechci ani předjímat výsledek šetření, ten je zcela okrajový. Šlo mi o princip věci. proč pořádat potencionálně nebezpečné věci tam, kde je přirozeně větší výskyt lidí? Nevyřešila by se ta zcela pravidelná úmrtí umístěním akce do prostředí, které je pro ně vhodné a lidem méně nebezpečné?

0/0
14.11.2012 12:53

P32e32t76r 84T19y63č66k42a 6945522209742

Vsetín 2009 - 3 mrtví - mimo obec, Barum Rally - 2012 - 1 mrtví - mimo obec, Lopeník 2012 - 4 mrtví - nájezd do obce pár metrů za cedulí. V tom, že se jezdí v obci problém vůbec není.

0/0
14.11.2012 15:55

P66e28t75r 58P66o12l46í30v53k21a 5137676565270

Sice je to tragedie, ale nedelejme z toho binarni otazku 1/0, ano/ne ... tak v zivote funguje malo veci.

MInuly rok zemrelo pri autonehodach skoro 800 lidi - mame kvuli hned zakazat vsechna auta ? 

http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/i/tab_2_ned/$File/nedcr100312_2.xls

+3/−3
13.11.2012 22:56

T98o80m30á50š 68B77í77l53ý 2185540487

Srovnáváte jablka s hruškami. V případě havárií které uvádíte, je viník obvykle potrestán. U závodníků je předem nevinen, a to jistě uznáte není fér. Navrhuji naprosto jednoduché řešení - vymontovat klece z vozu a pak to při havárii bude fifty-fifty. Z vozů SUV musely nakonec hrazdy také dolů.

0/−1
13.11.2012 23:15

P57a35t62r62i80k 10M37a10r78e56k 8732937878296

to je blbost ze je ridic predem nevinen .. to by si ho asi nezvali na polici k vyslechu ... rozhodne se vysestruje podil jeho viny

ale jeho vina NENI to, ze jel rychle a nezvladl vuz! nekteri lide si to pletou s honbou na piraty silnici ..ale tohle je neco uplne jineho!

+1/0
13.11.2012 23:32

T25o81m46á37š 78B20í72l26ý 2625460667

Dobrá, napíši to jinak, sedá do vozu a šlape na plyn s vědomím, že nebude  za případnou smrt  kohokoliv potrestán. Podle propozic je vinen pořadatel, nebo .......?

0/0
13.11.2012 23:37

P60a74t12r50i95k 87M73a67r14e27k 8532207668896

s tim nesouhlasim .. kdyz sednou do auta a poslou to mezi divaky, tak za to rozhodne pujdou sedet .. stejne tak kdyz budou opily nebo pod drogama ...

pak tam muzou byt dalsi polehcujici/pritezujici okolnosti - ale to je uz na vysetrovaci komisi

ale nemuze byt potrestan za to, ze jel "prilis rychle" .. tohle pravidlo v zavodech neplati .. jinak by to asi nebyly zavody

+1/0
13.11.2012 23:59

T39o13m39á55š 48B51í17l35ý 2625490627

Už byl nějaký závodník potrestán za smrt diváka/ů? Byl už nějaký závodník potrestán za to, že zemřel jeho spolujezdec?  Je to zbytečná debata. Každý jsme někde jinde a hovoříme o něčem jiném. Vracím se k úvodu - viníci běžných nehody jsou většinou potrestáni a závodníci jsou nevinní, a hotovo ;-(

0/0
14.11.2012 0:34

P94a17t79r74i38k 83M18a10r26e23k 8482627978376

ja nesleduji rallye tak dukladne,abych tvrdil ze tomu tak bylo nebo nebylo, .. ale to ze se neco jeste nestalo neznamena, ze se to stat nemuze

 ... ale nesouhlasim s tim, ze by meli imunitu! ,... proc by mel byt potrestan za smrt spolujezdce? ... pokud ho nezabil umyslne - najel do stromu tak, aby ho zabil ?!?! ,.. od toho jsou vysetrovaci komise .. a pokud si myslite, ze tyto komise chrani jezdce ... tak to muzete resit

ja jenom tvrdim ze pokud jede normalne a neudela umyslne to ze to posle mezi divaky/do stromu ..tak nemuze nest vinu za to, ze jel rychle a nekdo kvuli tomu zemrel

to neni jako kdyz ridic autobusu prebira zodpovednost za pasazery ... kdyby to byl nejaky "adrenalinovy" autobus, kde by clovek podespal ze vstupuje na vlastni nebezpeci (coz spolujezdec v rally podepisuje) .. tak se pri smrti ucastniku nemuzete soudit ... samozrejme nezucastneni divak je neco jineho ..

ale od toho je tam ta komise, aby to vyresila ... a ne aby lidi na internetu "hlasovali o zruseni rally"

+2/0
14.11.2012 1:20

M60a85r30t29i25n 96S38v35o70b87o79d69a 4868173978244

A co se vám na tom nezdá? To tolik prahnete po něčí krvi jako odplatu? Pokud jsou pravidla nastavena tak,že za nehodu závodníka zodpovídá pořadatel,tak to tak prostě je. Co se vám na tom nelíbí? Ten závodník jde do závodu mimo jiné taky s tím,že v případě nehody rozbije hubu jen sám sobě,nebo někomu plot zahrady,na což má pojistku. Pokud při tom zabije diváka,je to vina bud diváka,že lezl,kam neměl,nebo pořadatele,že tomu nezabránil .Rozhodně závodník nemůže jet "s ohledem na diváky". Ty ohledy musí za něho dělat právě pořadatel. Je toto tak těžké pochopit?

+2/0
14.11.2012 8:30

P53a48t49r11i42k 92M65a86r38e88k 8692127668736

jeho vinou (podilem na vine) by mohlo byt treba ze byl unaveny, bral nejake leky ktere snizuji jeho reakce, .. atp .. a to je vsehchno na policii aby to vysetrila

ale demagogie ze by se ty auta mela zpomalit je hloupost ... rozhodne neni rychlost na urovni Rally skupiny B, kdy ta auta byla opravdu prilis rychla!!! .. coz potvrzovali i sami jezdci !

tohle Evo neni ani specifikace WRC, takze to ani nebylo nejake mega rychle auto

+1/0
13.11.2012 23:35
Foto

Z26d63e75n56ě20k 90H31a14v42r33a64n66č81í19k 5867572245317

Je jasné, že příznivci relly budou poukazovat na to , že dívky byly v

nebezpečném prostoru.Jenže ten prostor byl v okolí jejich bydliště takže

nejspíš tento závod nevyhledávali ten přišel za nima.Plně chápu

zapálení pro tento motoristický sport, ale pokud ohrožuje nevinné lidi

na životech a pořadatel není schopný zajistit řádné vyznačení,poučení

bydlících , anebo hlídání nebezpečných míst, tak nemá toto rally co pohledávat v našich životech.Těch mrtvých v letošním roce bylo až moc.

+4/−4
13.11.2012 22:25

Z91d27e97ň94k23a 58V35e28s91e64l42á 8859185677320

Podle příspěvků v diskuzi pod jiným článkem byla v televizi reportáž, ve které sám otec těch dívek říkal, že tam byla "jenom" cedule se zákazem. Takže věděli (ty dívky i jejich otec), že tam stát nemají...

+2/0
13.11.2012 22:49

P14a24t63r16i20k 59M86a33r31e43k 8172767768356

ale neni trochu rozdil jestli je clovek pouceny ale toto pouceni nerespektuje ?? .. nebo by mel poradatel mit moznost jim dat pouta a zamknout je nekde ke sloupu ??

neni to o fanouskovstvi ,.. je to o nerespektovani bezpecnosti .... ty cedule tam ti poradatele nedavaji pro srandu ... jak bohuzel tento smutny pripad dokazuje

na zahrade byt nemohli, podle fotky auta u plotu si nedokazu predstavit, jak by je toto mohlo usmrtit ... spis bych veril tehle fotkce http://www.lidovky.cz/foto.asp?foto1=SK4723bd_rallye.JPG .. a to je proste hrube nerespektovani pokynu

+1/0
13.11.2012 23:39
Foto

Z82d77e51n41ě54k 80H73a55v27r67a61n97č83í72k 5387492985477

Pokud umírají lidé byť z vlastní blbosti či nevědomosti, tak se musí

najít mechanismy jak tomu předejít a pokud to nejde zajistit, tak kdo to

pořádá vědomě riskuje se životy jiných a musí nést následky za to co se

stane při této činnosti.A se zákazem pohybu na soukromém pozemku by měl dát vědomí souhlas  poučený majitel daného území.Hlavně já nepíši o fanoušcích co tam jdou vědomě, ale o těch co k tomu přijdou jak slepí k houslím jen proto, že bydlí hned vedle trasy,

0/0
14.11.2012 0:25

P56a97t59r15i71k 92M17a20r42e40k 8732737788516

bydlel jsem v bytove jednodce v tropickych oblastech, kde kvuli nebezpecnym komarum 1x mesicne strikali nejaky sajrat/kour ,aby zabili vsechny larvy .. vsem najemnikum bylo receno ze se tohle deje a ze z duvodu zdravi doporucuji zavrit okna

mozna ze sem s tim taky mohl nesouhalsit a resit soudni cestou co a jak .. procitat smlouvy .. ale prsote vec se ma tak, ze mi bylo receno ze pokud nechci mit potize, at si okna zavru

pani s tim mohla nesouhlasit, mohla se soudit a co ja vim co vsechno .. ale pravda je takova ze pokud ji bylo receno ze tam byt nema, aby neprisla k urazu .. tak tam byt nemela ..a  pochybeni je to z jeji strany

to ze s necim nesouhlasim mi nedava pravo toto nerespektovat a pak si stezovat ze sem prisel k urazu

a jak to presne je s tim, jestli museji dat povoleni nebo ne ... nevim ... obec tu akci schvalila .. a podle toho jak to vypada tak poradatel musi dostat povoleni od obce .. ne od lidi !!! .. takze problem je ve vedeni obce!

0/0
14.11.2012 0:38

P57a50t66r80i63k 44M76a22r51e39k 8672467488576

on to nebyl zakaz, ale doporuceni a jak rikam nevim presne jak se tyto podniky ogranizuji ..ale ziskavaji povoleni od obce .. a tak pak zalezi na tom, jak to presne funguje

ale pokud mi nekdo doporuci a ja toto neposlechnu ..tak se samozrjeme muzu soudit .. a muzu dokonce i vyhrat .. ale proc to budu pokouset?  .. protoze mam na svem pozemku sva pravidla a nejaky hejsek si tu nema co jezdit rychle autem ?!?

podle mne je jednodussi vecem predchazet, nez pak resit co se stalo a kdo byl v pravu ..ale kazdy to mame jinak

smutna vec je ta, ze kdyby to byli moje deti/maminka/babicka .. tak se vsichni na auta divame z okna a nikomu se nic nestane ... a nemusel bych pak resit, kdo byl nebo nebyl v pravu a co se melo udelat jinak

0/0
14.11.2012 0:47

A61n12d60r92e93a 17N39o30v36á 8334721786475

omezit právo majetek svobodně užívat (tedy pohyb po pozemku) lze pouze ve veřejném zájmu, a to jen za určitých podmínek a podotýkám za úhradu. Prostě všechno má svá pravidla a ohánět se tím, že paní měla svému zranění předcházet tím, že měla zůstat doma - no, to jsou mi věci.

0/0
14.11.2012 0:56

P47a69t41r25i52k 93M81a55r36e31k 8702677458126

takze mi vysvetlete jak je mozne ze se teda takova akce da zorganizovat ?? jak vite ze se na to nevztahuje prave onen verejny zajem? 

stim souhlasim, ze vsechno ma sva pravidla .. a taky verim tomu,ze organizatori techto akci vedi co delaji .. nemyslim si, ze by delali neco co je protizakonne

a pokud se pani bude soudit a nevyhraje, tak aspon uvidite, ze to neni az tak jednoduche, jak si myslite

ohaneni se tim, ze je lepsi necemu prechazet - toje prave ten rozdil .. jsou lide, kteri se radeji soudi .. a jsou lide, kteri radeji ustoupi ..byt jsou v pravu .. to je prave ta ohleduplnost .. gesto ... ale to vy asi neznate

0/0
14.11.2012 1:11

A78n84d17r74e14a 56N68o62v79á 8374231796845

ustoupit můžu pokud jde o kravál, o psí hovínko před barákem, o protivnýho souseda. Pokud jde o reálný ohrožení zdraví, tak si nemyslím, že je dobré ustupovat. A v tomhle případě to organizátor prostě podcenil, za což bude souzen. Je to docela nová situace a doufám, že vyústí v úpravu "bezpečnostních pravidel" takovýchto soutěží.

0/0
14.11.2012 1:18

P44a28t29r39i57k 90M64a39r74e81k 8972527928546

Soud pravdepodobne probehne, .. ale to jeste neznamena vinu ridice/organizatora ...tak jak tady maji vsichni jasno .. uvidime :)

0/0
14.11.2012 1:25

A74n15d75r38e31a 35N71o37v51á 8514261966745

jsem zvědava, jak to soud vyhodnotí. Ale těm holkám to bohužel život nevrátí.

0/0
14.11.2012 1:28

P89a77t17r60i86k 39M23a96r21e17k 8122417208536

to je bohuzel pravda .. nicmene v pripade tech divek podle fotky co byla na lidovkach, slo o hrube pochybeni/poruseni zakazu z jejich strany.. takze tomu sly naproti ;)

0/0
14.11.2012 1:29

A46n49d20r34e76a 61N63o24v86á 8744611836575

njn. mladý lidi. Vy jste v jejich letech nedělal pitomosti? Já teda jo.

0/0
14.11.2012 1:33

P58a72t89r76i87k 41M93a89r48e95k 8742477648636

on je rozdil delat pitomost kdyz nejde o zivot

navic tech mladych lidi co zemrou na stozarech, zabiji se kdyz nekde spadnou atp je proste vic ... ale to se neda nic delat ... vetsinou si za to muzou sami ... smutne to je .. ale stavat se to bohuzel bude

0/0
14.11.2012 1:40
Foto

P40ř77e92m67y35s89l 25Č27e89j12p 8418907308226

http://www.youtube.com/watch?v=_qPhtcBt5lg&feature=related

Nemůžu si pomoci, ale jsou to blázni, jak ty na břehu, tak ty za volantem ...

0/0
13.11.2012 22:08

P36a63t29r84i35k 54M64a47r48e27k 8342527778586

vite ale co je zajimave .. ze tam nikde nestoji lidi ? ... ze ty zony jsou zakazane  .. a prave z tohoto duvodu ! .. jedina vyjimka je fotograf .. ale troufam si tvrdit ze fotografove maji vyjimku .. jsou oznaceni vestou a muzou do techto zon na vlastni nebezpeci vstoupit

0/0
13.11.2012 23:42

P55e10t23e59r 38P96e98l82a19s80e92k 8574672432542

Je to jednoduche proste podobne sporty zakazat. je to stejen uplne o nicem. Honi si tam triko. KOHO to zajima me tedy fakt ne. Pokud chteji jezdit tak na jasne vymezenem SPORTOVNIM terenu jako formule  a konec tyhle amateri jsou proste jen metla lidt¨stva chudaci holky. Pro pal bl... uz nezujou;-O

+4/−9
13.11.2012 20:41
Foto

P74a56t50r73i77k 21N42o54v61o38t18n75ý 7392545507115

To se tedy zavřem do bublyny a budem v poho a nemusíme nic řešit, ničeho želet.

+1/−1
13.11.2012 20:48

J47a46k67u43b 11Š27p40r90i25n36g80e20r 5136422959966

Když se to normálnímu člověku nelíbí, nechodí tam, nezajímá se o to. Ale když se to hlupákovi nelíbí, snaží se to zakázat...Nehody se dějí, nelze jím zabránit.

+8/0
13.11.2012 21:14
Foto

Z14d92e26n59ě94k 37H84a77v87r79a14n75č67í89k 5177792365517

to může platit pro diváky, kteří za tím jdou úmysleně, ale nemůže to platit pro náhodné pozorovatele, kterým najednou začnou lítat auta za barákem a jdou se podívat třeba jen ze zvědavosti.

+1/−1
13.11.2012 22:33

J56a29k95u85b 65Š73p38r19i81n61g83e61r 5446582959216

Byli to obyvatelé obce přes kterou se jelo rally - věděli o tom, přesto ignorovali rozum. Nemusím být fanoušek rally abych věděl, že nemám stát 2m od krajnice a ještě za horizontem. Náhodný pozorovatel se tam dostane (třeba jel za svými příbuznými), ale ti mu to řeknou, takže opět ví, že je tam závod a opět se řídí mozkem. Pokud ne, jeho problém.

0/0
14.11.2012 9:15

P77a34t60r34i50k 51M19a81r65e22k 8462357248576

muzete byt jeste vice omezeny a nebo to uz nejde?

+1/0
13.11.2012 21:58

P45e72t40r 76T89y49č76k18a 6175592859662

Koho to zajímá? Barum rally je z hlediska návštěvnosti největší sportovní akcí v ČR.

0/0
13.11.2012 22:59

J28i12r26i 14O28s69v27a71l77d 2385544746277

Zavodnik jde do zavodu s tim ze plnou odpovednost za bezpecnost divaku nese poradatel. Takova jsou pravidla a tim to konci.

+7/−3
13.11.2012 19:04

K15a77r86e13l 10B60a90r82t67a14k 9476871135806

A kdo si taková pravidla určil8-o Asi nějaký sebestředný zRv

+1/−6
13.11.2012 19:13

P15e71t10r 26Ž53á73k 1647833908793

Člověk vybavený funkčním selským rozumem jednoduše dojde k tomu, že taková pravidla jsou naprosto logická. Chtít po jezdcích, aby se při závodu starali o bezpečnost diváků, je jako chtít po oštěpařovi, aby při soutěži v hodu oštěpem házel jen tak slabě a tak opatrně, aby nehrozilo, že zasáhne některého z přihlížejících. Tedy naprosto nesmyslné, sportovec jde po co nejlepším výkonu a bezpečnost diváků je starostí organizátora.

+5/−1
13.11.2012 19:19
Foto

K49a18m28i64l 95Ř84e67h44á84k 4119724435989

To je přirovnání hodné moudrého člověka;-D

+2/−2
13.11.2012 20:32

P30e13t59e34r 74P44e44l21a65s40e65k 8454652162372

Ja nemohu souhlasit zavodi tupci ne inteligenti v tom je podstatny rozdil Protoze tupec simusi neco dokazovat inteligent nikoliv. ;-O

+1/−6
13.11.2012 20:43

P37a31t53r49i92k 95M33a60r52e72k 8272707288796

je pravda ze to ze je to uspesny pravnik nemusi znamenat ze je to inteligentni clovek .. ale rozhodne spis ano nez ne, ... a taky bych predpokladal ze bude inteligentnejsi nez treba ten ostepar ..ale to je jedno

nevim proc by si meli neco dokazovat .. od toho tu jsou silnicni pirati .. tohle je uzavrena domluvena akce, .. to ze to nechapete neni jejiich problem

+2/−1
13.11.2012 21:02

P53a27t79r42i38k 11M94a50r24e40k 8192557448376

navic tupec si to dokazuje v beznem provozu

+2/0
13.11.2012 21:58

K52a86r97e59l 28N60o16v57á78k 9289928152346

Závodit mají zkušení závodníci a ne zbohatlí právníci. Ne že by se při závodech nestávaly smrtelné nehody i zkušeným profíkům ale u nás to už nějak začíná smrdět.

+4/−4
13.11.2012 18:53

P78a97t81r12i26k 72M91a84r86e48k 8652337778356

ta posadka toho ma uz neco odjeto .. podle ceho soudite ze nejsou zkuseni ? to ze se tim nezivi nic neznamena!

+1/−2
13.11.2012 19:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.