Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident Klaus vetoval zákon o podpoře kinematografie

Prezident Václav Klaus vetoval zákon o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie. Filmový průmysl je podle prezidenta standardním obchodním odvětvím, nikoli veřejným statkem, který by měl být financován z veřejných zdrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R95a55d39i71m 15S50v95o28b73o17d70a 6939385252243

Skoro žádný filmař se u nás z filmu neuživí. Když přepočítáte honorář, který například režisér za přípravu a realizaci průměrně drahého českého filmu dostane, na plat za měsíc, výjde vám něco kolem osmi až dvanácti tisíc. Z toho nikdo nezbohatne. Leckdy se spíš stává, že se režisér a vlastně téměř celá tvůrčí složka filmu vzdá honoráře kvůli tomu, aby vůbec film vznikl (viz například Ve stínu). Vyjímku tvoří exploatační a populistické filmy jako Bastardi, kteří šetří naprosto na všem, jsou točeny neprofesionály a podle toho také vypadají. Peníze, které jdou do filmů z Fondu PPČK, končí většinou (zdůrazňuji většinou) u filmů, které mají význam. A víc jak velkou finanční injekcí jsou spíše morální podporou. A ano, můžeme říct, že nebudeme vůbec dotovat kulturu (to znamená koncerty a festivaly - i do těch jdou peníze z tohoto fondu), ale pak tedy nedotujme ani zemědělství, občanská sdružení atd. Kam se tím dostaneme?

0/0
13.11.2012 16:51

M92i81l81a55n 71T34o28m18e72š 3962393309142

Ale to přeci není můj problém, že se filmař neuživí. Zajímá snad někoho, že se obsluha veřejného WC neuživí? Nebo se snad má tato obsluha dotovat? Zkrátka - souhlasím s vámi jen v předposlední větě - opravdu zrušit dotace na vše.

+3/0
14.11.2012 10:04

J91o25s49e12f 38K50o45p28e61c19k36y 9274552875

Obsluha WC narozdil od filmu neni zadne umeni a pokud nechcete mit ve sve zemi zadne umeni, tak prosim, ale myslim, ze vetsina lidi to promile ze statniho rozpoctu, ktere na kulturu jde, urcite ve zdravi prezije ;-)

0/−1
14.11.2012 17:29

M26i77l56a90n 35T28o20m88e15š 3402623199812

Takže vlastně tvrdíte, že jediné, co filmaře opravňuje k čerpání dotací je to, že dělají "umění"? V případě českých filmařů bych o tom docela úspěšně pochyboval, ale i kdyby. Proč tedy stejný nárok na dotace nemají např. malíři, skladatelé, hudební interpreti, sochaři a další umělci? Proč se preferuje jedna úzká skupina umělců?

+2/0
15.11.2012 9:04

J86o82s42e41f 84K46o14p12e34c15k41y 9534922955

Ano, vsechny umelce opravnuje zapojit se do teto grantove a doracni politiky, to ze delaji umeni. Tedy z velke vetsiny nevydelecnou cinnost. Narok na dotace maji vsichni umelci, jen principy tech dotaci jsou ruzne ;-)

0/0
15.11.2012 10:00

P61a82t55r64i98k 83B17a49t61e81m71a21n 8208255851831

A z jakého důvodu má být zrovna "umění" tím, co bude dotováno? Proč ne třeba řemeslo? A teď ta nejdůležitější otázka - Kdo určí, co je umění a co už není? Jsem si dneska krásně prdnul, to byla melodie! Chci dotaci, protože to je umění? Asi ne, že?

0/0
15.11.2012 11:05

D85a91n56i62e61l 85N29o34v89á22k 3533628212463

ano na kulturu, ale vysoce komerční filmovou tvorbu k tomu nelze řadit vedle ND, NG a pod. Tento filmový průmysl je prostý byznys i když se řadí do sféry kulturní. Chceš natočit komerční film? Sežeň si sponzory, případně zažádej o grand!

0/0
15.11.2012 10:38

P13a97t38r65i36k 42B50a41t78e12m41a35n 8118705301741

Který film není komerční? Leda tak ten, který si pouštím doma pro sebe, jinak je všechno za peníze... A kdo pak určí, co je umění a co komerce? Bude nám nějaká rada "zasloužilých umělců" rozhodovat, co je umění? Kde to jsme? Že by to bylo zase 30 let zpět?;-O

0/0
15.11.2012 11:06

D30a28n27i48e22l 84N89o40v19á41k 3583658512553

např. dokumentární, naučné přímo pro školy a pod. Ovšem ty by se točily na přímé zadání státní instituce, které by to samozřejmě financovaly. Něco podobného by mohlo platit i pro filmy přísně historické v rámci např. "paměti národa" apod. Tam všude by se měl finančně angažovat stát. Komerčníˇ- obchodní v žádném případě!

0/0
15.11.2012 13:24

J30a94n13a 57N83o42v55á82k81o44v52á 9162886249

tak teď ještě definovat umění, že:-P

0/0
15.11.2012 10:52

D37a60v25i98d 58M68r93a35z24e97k 5603237664287

Kazda dotace se musi platit z nasich penez. Zruste vsechny dotace, prestante je cerpat z EU a zaroven snizte platbu do EU. No a protoze jsem demokrat tak si pripadne pak muzeme rici co je nezbytne a na to dotace miti (ac jsem proti). A otazka: Je filmova tvorba nezbytna?

+2/0
13.11.2012 8:02

D34a76n 75K97r85á58l 6177381769271

... už chybí jen - vystupme z EU ;-)

0/0
13.11.2012 8:13

D37a73v90i48d 82M74r41a33z70e61k 5793937414107

No a proc ne;-)

+1/0
13.11.2012 10:33

D96a56v29i15d 95M51r44a26z23e31k 5153167454657

Stacil by opet volny pohyb osob a zbozi - jako to bylo pred LS.

0/0
13.11.2012 10:34

J57o81s84e59f 42K86o34p66e29c21k60y 9814742895

to by samozrejme nestacilo. protoze volny pohyb osob a lidi s sebou naprosto nutne prinasi nutnost velice uzke spoluprace az integrace praticky ve vsech otazkach zivota spolecnosti: od zdravotnictvi, skolstvi pocinaje az socialnimi sluzbami, dopravou nebo vnitrem konce :-)

0/−1
13.11.2012 11:30

D60a86v34i91d 76M78r50a66z52e20k 5853427114247

S tim nesouhlasim viz svycarsko http://portal.mpsv.cz/eures/prace_v_eu/zeme/svycarsko/ nebo norsko. Uznavam ze nejsme jako Svycari z hlediska vykonu ekonomiky, ale co neni muze byt ;-)

+2/0
13.11.2012 12:25

J52o85s42e46f 18K83o50p84e11c46k17y 9174422765

A co ma byt se Svycarskem? je clenem EFTA, tedy zemi, ktere maji bilateralni smlouvy s EU ve vsech mnou vyjmenovanych oblastech ;-)

0/0
13.11.2012 15:15

M45i67l33a31n 61T82o38m88e38š 3382363949982

Ale nejsou pod nadvládou soudruhů z Brusele a nemusí si od nich nechat nařizovat co se jim zrovna zlíbí.

+1/0
14.11.2012 10:06

J14o70s97e27f 41K71o80p80e86c73k52y 9964332155

samozrejme, ze jsou pod nadvladou soudruhu z Bruselu a jeste navic bez nejmensi moznosti tuto nadvladu ovlinvnit. Neb nektera zakladni ustanoveni EU musi staty EFTA prijimat povinne, aby mohl volny trh a pohyb osob fungovat i v ramci techto neclenskych zemi ;-)

0/0
14.11.2012 17:27

M58i50l26a84n 43T11o15m97e29š 3882343599712

A ještě mi tvrďte, že musí přijmout nejnovější výmysl soudružky Redingové.

0/0
15.11.2012 9:05

J35o23s56e15f 51K18o78p79e85c83k14y 9444352615

To neni zakladni princip

0/0
15.11.2012 10:02

D88a71n25i35e96l 56N33o87v71á53k 3933358882113

ano, ale opravdu ta základní ustanovení a v tom by nebyl problém. Btw. máme coby plnoprávný člen EU možnost zásadně ovlivnit pouze de jure, nikoliv de facto! EU to je Němec + Frantík. Vše ostatní je partička více méně "přicmrdovačů"!

+1/0
15.11.2012 10:43

D84a81d73a66k 69P46e67t33r 7811320444288

Pochoptelné jednání V.K. Dosud mu nikde nenabýdl miliony na natočení filmu, třeba o něm samém, a nedostal hrnek s nápisem rejža.

+2/−9
13.11.2012 4:47

M28i74l45o81š 58B81o21u43k82a92l 8903777353824

Hmmm.... "nenabýdl"...už je mi to jasný;-D

+3/−1
13.11.2012 9:12

M88i94r21o23s55l28a90v 89M94i41l85l81e97r 4709129692372

Kdyby za ty státní prachy ASPOŇ vznikaly koukatelný filmy... Ale to co se v Čechách natáčí poslední roky je opravdu stoka... Čest vyjímkám.

+8/−2
13.11.2012 0:08

L55u15b57o11š 82C90h54l14u93m11s85k47ý 2490755418735

Když pražskými divadly (před cca 2 lety?) cloumaly vášně ohledně rozdělování dotací města jednotlivým divadlům, měl Marek "Váleček" Eben ve svém pořadu Na plovárně jakéhosi divadelníka z USA. Eben se ho snažil uvést do obrazu a vypáčit z něho názor na způsob přidělování dotací. Chudák američan dlouho vůbec nechápal, že město může dávat peníze nějakému divadlu a zvláště soukromému.

+8/−2
13.11.2012 0:03

J73o50s65e16f 87K12o16p27e84c57k25y 9684652145

To jste si asi vymyslel, ze? dotace a granty kulture jsou bezne vsude ve svete a i kdyz se s nimi v USA v oblasti umeni pracuje vyrazne mene nez v Evrope, tak samozrejme existuji i tam

+3/−1
13.11.2012 5:14
Foto

J78i53r81k96a 32V11a50n16o13u66r19e61k 6267144528540

To je nesmysl ... dotace na kulturu, vcetne divadel je v zamori naprosto bezna

0/0
13.11.2012 9:37

P64e54t18r 33P30á46l63k48a 6323486870712

zmatečný článek i příspěvky v diskuzi.

Zákon je určený na pobídky zahraničních produkcí (jak se autor dost okrajově zmiňuje) a funguje skoro v celé Evropě, takže jeho cílem je dorovnat konkurenční nevýhodu, kterou dnes mají české většinou nefilmové firmy, které by mohly být dodavateli filmařů. Pobídka má fungovat jako vratka části DPH z prokazatelně utracených peněz, takže každá takhle vynaložená koruna se státu minimálně vrátí. Takhle tu ty produkce žádný prachy nenechají, protože desítky milionů dolarů radši utratí v Maďarsku.

Jak se podobný systém pobídek dá uplatnit ve výtvarném umění nebo v hudbě pan chytrý neuvedl, ale určitě mě poučí některý chytrák z diskuze, díky. Jak s tím souvisí Menzel nebo Fenič pak nechápu už vůbec..

+3/−7
12.11.2012 22:55

P52a67v31e87l 98S24c57h14e49l27l74e 5898672704823

"..funguje skoro v celé krachující! Evropě". Krachující přesně kvůli podobným, naprosto stupidním, zákonům. Opravdu myslíte, že producenty filmu za několik desítek milionů dolarů do ČR přitáhne nějaká vratka v řádu statisíců? Nepřitáhne je sem spíš celkově kulturní a právní prostředí a nízké daně, které právě kvůli podobným pobídkám, dotacím a jiným prasárnám být nemohou?

 "A prokazatelně utracených peněz.."? Kdo to bude posuzovat? Další hora úředníků? Takže celkové náklady nebudou 300 mil, ale třeba 500? Proč mi nějaký úředník má brát mnou vydělané peníze a dotovat projekt, který už ze samotné podstaty je pochybný? Nebylo by lepší, kdyby mi ty peníze nechal a já si pak mohl dovolit zaplatit vyšší vstupné na mnou zvolený film a tím jej zadotovat přímo? 

 A poslední - komerční televize. Proč by se komerční televize měly podílet na výrobě nějakého filmu ze svého zisku z reklamy? Pokud jsem si všiml, tak komerční televize koprodukují řadu českých filmů (nebavím se o jejich kvalitě).

+4/−2
12.11.2012 23:47

P56e53t71r 96P63á71l30k13a 6173456440672

víceméně ve všem souhlas až na tu horu schvalujících úředníků, to je trochu přitažený za vlasy.

Pokud by to nefungovalo nikde, rozhodně by to nemělo být ani u nás, ale dnes reálně utrácí holywoodský produkce peníze v okolních státech, protože u nich prostě těch pár zlatek zpátky dostanou a u nás ne.

0/0
13.11.2012 0:22

P25a14v59e57l 43S39c96h48e80l78l19e 5468672104133

ale ono to nikde nefunguje, jelikož si ty okolní státy musí půjčovat na to, aby těm filmařům mohli něco vrátit (stejně jako bysme si museli půjčit my). A nebudeme si nic nalhávat, výhodné to bude jen pro někoho. Natočit, respektive vynákladovat dokument za tři mega je hračkou, zvláště, když o těch nákladech bude rozhodovat státní úředník. Prostě další zhovadilost. 

  K těm úředníkům, je jasné, že pokud to bude státní instituce, tak podle hesla "z cizího krev neteče" těch úředníků bude opravdu horda (a i jeden jediný by byl při podobně nesmyslnému zákonu moc). Navíc při představě toho, že ten zákon se připravuje od roku 2006 těch úředníků už teď musela být zaměstnána horda. A naprosto zbytečně. Trnu, kolik lidí je zaměstnáno ve státní správě kvůli přípravě podobných nesmyslných zákonů.

+2/−1
13.11.2012 0:45

P36e88t63r 50P61á47l88k19a 6763356840252

ale ty produkce tu dnes nenechaj ani vorla, takže přínos nula. Ze zaplacenýho DPH dostanou zpátky jen část.

Jo, je to nesystémový, ale oni ti ostatní to nedělají kvůli rozzářenýmu úsměvu Toma Cruise, ale proto, že mají pocit, že se jim to vyplatí. Tohle je podle mě jedna z výjimek, která stojí za úvahu.

+1/−1
13.11.2012 1:07

J51o48s59e85f 52K41o98p52e54c90k83y 9454912295

Je evidentni, ze tento system funguje a je vydelecny. Pokud sem prijede velky stab, ktery ma slibene ulevy nebo pobidky, tak to samozrejme neco stoji. Ale stat vyinkasuje penize za DPH vsech tisicu navaznych praci, ktery stab da mistnim lidem, vyinkasuje dan z prijmu vsem mistnim podpurnym stabum, kterym daji oni praci. Dale cely stab utraci penize mimo nataceni za hotely, jidlo, dopravu atd a tim prinasi penize mistnim podnikatelum, kteri maji vetsi trzby a tim padem i vice penez na investice do vlastniho businessu. Mesta v Rakousku, Nemecku nebo treba Budapest se vylozene specializuji na financni podporu velkych kulturnich akci nebo treba i mezinarodnich kongresu a rozohdne na tom neprodelavaji ;-)

+1/−2
13.11.2012 5:20

P89a14v46e17l 13S95c60h44e40l49l65e 5828962774163

je evidentní, že tenhle systém je špatný, nefunguje a nikdy fungovat nemůže. Polovinu, tudíž 150 milionů ze svého zisku mají dávat soukromé televize. Proč? Soukromé televize se podílí na koprodukci českých filmů (nebavím se o jejich kvalitě), tudíž tenhle princip peníze-film-útrata-daně, funguje už teď bez socialistického zákona. Rozdíl je v tom, že si televize samy určují, jaký film, seriál nebo dokument natočí a dělají to především kvůli zisku. To znamená další peníze-film-útrata-daně. A vy jim chcete část peněz sebrat, dát je bůh ví komu, o kom rozhodne státní úředník dle hesla " z cizího krev neteče". Navíc přesně podle tohoto hesla vzniknou filmy a dokumenty, které sice nikdo nikdy neuvidí, ale rozpočet budou mít jako Pán prstenů. 

Prostě tenhle systém je z principu špatný, nefunkční, podporující korupci a neúspěšné.

 A to, že tuhle zhůvěřilost dělají ostatní zkrachovalci v Evropě není důvod, abysme ji dělali taky.

+3/−1
13.11.2012 7:53

J37o34s72e27f 86K58o87p94e35c77k47y 9244552215

"urednik" je samozrejme clovek z oboru, takze je to mnohdy stejny clovek, ktery rozhoduje na ktery snimek daji penize ty soukrome televize. A protoze je film umeni, tak je samozrejme otazka financni ziskovosti u kazdeho z techto projektu nepodstatna, presne proto je ten "nefunkcni" system nastaveny podobne v mnoha statech sveta ;-)

+1/0
13.11.2012 9:53

P52a53v70e31l 71S42c52h11e72l38l34e 5808202984933

"A protoze je film umeni, tak je samozrejme otazka financni ziskovosti u kazdeho z techto projektu nepodstatna"...Ano, přesně. Jako bych slyšel obhajobu toho úředníka, proč dotaci dostane tenhle dokument a tenhle film, který sice nikoho nezajímá, nikdo se na něj dívat nebude, ale je to umění, tak mu nějakej milionek-dva šoupnem. A já, úředník, budu mít hezké vánoce. 

Bože, bože, všichni nadávají na korupci v tomhle státě, ale když někdo navrhne jasně prokorupční zákon, tak se najdou lidé, kteří to budou ještě podporovat.

A ten nastavený systém je v mnoha KRACHUJÍCÍCH! státech světa. Jak píšu nahoře, krachujících přesně kvůli podobným zákonům.

0/−1
13.11.2012 10:36

P12a55v62e91l 25S29c28h65e57l43l41e 5948772684683

a ještě jedna drobnost. Před pár měsíci přesně vašimi slovy o přilákání lidí, vyšších útratách a tím i vyšším výběru daní, argumentovali zástupci brněnského Masarykova okruhu při žádosti o dotaci na MS motorek. Od MF nedostali ani korunu s tím, že je to soukromý projekt a přínos pro státní kasu je sporný. A najednou u filmové produkce by to mělo být jinak?

+1/0
13.11.2012 10:39

P87e50t48r 91P85á77l44k21a 6633356140632

ten Masarykův okruh a žádost o podporu MS je dobrý příklad - je to naprosto totéž.

Já se ale bavil o tom, že právě ten přínos pro státní kasu je potřeba spočítat (u podpory filmu i motorek), vaše debata o (ne)ziskovosti filmu je naprosto irelevatní, tady jde o podporu zahraničních produkcí, které se točí pro zisk (to je ale čistě věc producenta), nás se týká to, že chtějí uspořit náklady - a chtějí pobídky, které jinde dostanou.

Mimochodem, třeba ta kalkulace skutečně může vyjít výrazně plusová pro státní kasu u filmařů i motorkářů, ale MF se o ní dříve nechtělo bavit už z principu, což je podle mě špatně.

0/0
13.11.2012 10:56

P94a47v46e76l 58S93c91h79e24l54l98e 5358912854953

jenže nikdo Vám nezaručí, že pobídku na natáčení dostane další díl Bonda, kde by se dalo uvažovat o tom, že štáb zde utratí za ubytování, catering, dopravu a já nevím co ještě, několikanásobně víc, než činí podpora, ale že ji dostane dokument o bůh ví čem, jehož náklady odsouhlasí nějaký úředník, který za dvacku měsíčně sedí někde v kanclu. Prostě jasný vznik korupčního prostředí. 

Tudíž souhlasím s MF, nebavit se o žádných podporách a dotacích. Bude to pouze o tom, že těchle výjimek, dotací, úlev na dani bude pořád víc a víc, podle toho kdo zrovna namaže.

0/0
13.11.2012 11:17

J37o89s76e64f 82K42o84p86e84c87k33y 9314582895

To ze ziskovost neni podstatna neznamena u kazdeho filmu /tedy u nekterych podstatna je/, ze se na nej nebude nikdo divat. Jen se na nej nebude divat tolik lidi, aby si na sebe vydelal. Coz se ostatne netyka pouze filmu, ale podobny princip plati napriklad ve verejne doprave a presto jeji dotace statu setri obrovske sumy penez. A vase blaboleni o hezkych vanocich nejakych "uredniku" je zcela absurdni. nevim z  ceho a proc by mel mit "urednik" hezke vanoce kdyz ta odborna komise povestinou rozhoduje o ztratovych projektech... vas text mi pripomina Tomia Okamuru. Na prvni pohled vse uhledne a jasne a na druhy zjisteni, ze jde o aburdni blaboleni :-)

0/0
13.11.2012 11:28

P90a36v87e60l 33S80c29h80e84l47l12e 5978532244873

o jaké blábolení? Kde máte záruku toho, že dotaci dostane produkce filmu, který na daních a platbách odvede více a státní kase se tedy vyplatí (o to jde v tomhle zákoně dle předkladatelů především) a nikoliv produkce filmu či dokumentu, který sice bude stát 50 tisíc, ale fiktivními náklady bude nárokovat třeba tři miliony? A za pomoci drobného úplatku nějakému úředníkovi (jak Vy říkáte "odborné komisi") je pak dostane? A ta "odborná komise" se pak bude hájit tím vaším uměním. Prostě vznik dalšího korupci nahrávajícího zákona.

0/0
13.11.2012 11:50

J24o56s15e89f 50K54o44p98e51c71k77y 9184612575

Zadna zaruka, ze by se mely vybirat pouze filmy,ktere by se mely financne vyplatit zde neni a bylo by to proti principu. Vybirat by se mely naopak predevsim filmy, ktere tu financni pomoc opravdu potrebuji. Priklad s fiktivnimi naklady je podvod a trestny cin a zda bude obeti podvodu nejaka komise nebo soukromi investori, je zcela jedno, takze cil vasi dedukce mi neni jasny, stejne tak jeji spojitost s nasi debatou a "korupcnim" prostredim... ;-) mimochodem ktere krachujici staty podporuji svoji kinematografii? Cina, Rusko, Japonsko, EU nebo severni amerika? ;-)

0/0
13.11.2012 12:14

P52a36v44e12l 88S87c65h47e11l21l66e 5258512524733

vzhledem k tomu, že podmínkou pro dotaci je, kolik tu ty filmové produkce utratí, tak opravdu nejde o podporu nějakého umění, ale o snahu přivést sem produkce velkých filmů, ze kterých by měla prospěch státní kasa. To by v principu nemuselo být špatné, ale bohužel pouze v principu. 

A s těmi fiktivními náklady Vám jen objasňuji jak by k penězům mohl přijít kdokoliv, kdo korumpuje úředníka (odbornou komisi) který o přidělení dotace bude rozhodovat. A představte si, že sice je korupce trestný čin, ale její míra se v ČR odhaduje na 100 miliard korun. 

Chápu, že při filosofických debatách to může vypadat krásně "budeme podporovat umění", "budeme točit krásné filmy" "dáme dotaci tomu, kdo tady utratí pětkrát více"...Ale vše skončí, když se z filosofična přenesete do reality.

A k těm státům, v tomhle zákoně nejde o podporu své kinematografie, ale o přilákání zahraničních produkcí, aby na tom státní kasa něco trhla. Dle mého názoru na tom státní kasa prodělá a trhne na tom úředník a podvodník

0/0
13.11.2012 12:33

J65o39s27e95f 71K38o82p43e80c13k55y 9904832265

oba se nyni bavime o jine veci. ja ted nemluvim o podpore velkych zahranicnich stabu, aby sem prijeli natacet sve velkofilmy, coz je ekonomicky temer jiste vydelecny business i pro stat. Mluvim o fondu podpory ceske kinematografie. Korupce je jiste trestny cin a presto se deje, jen nechapu proc resite korupci u zadosti neprilis movitych reziseru, snazicich se natocit svuj temer jiste ztratovy film ;-) trestny cin je tez podovd, ktery jste rozebiral minule a ten muze vzniknout jak u odborne komise, tak u sokrome produkce. rozdile tedy zadny...

0/0
13.11.2012 15:20

J81a25k28u70b 37K57a12m10i19n65s57k50y 9238446470743

http://cinepur.cz/article.php?article=1103

jen pro prehlednost

0/0
13.11.2012 13:58

M97i12l69o43s22l53a81v 45M32l74a19d55y 1403551964132

Všimněte si, že Klause nemají rádi většinou ti, kteří jsou nějakým způsobem přisáti na státní rozpočet. Menzl, Fenič, Holubová, dostali se na výsluní za státní peníze a chtěli by víc a víc. Dobře Klaus.[>-]

+12/−4
12.11.2012 22:24

F49r64a84n92t95i86š93e49k 73K55a72r69l55i58k 7939448678822

"nikoli veřejným statkem" ... a má pravdu jako vždycky. To budou media  zase  uveřejňovat sprosťárny vůči prezidentovi všech možných  potrefenců a těch co se na nich přiživují.  Ti ale musí mít blbou náladu. A budou ji ostošest šířit po zemi.

+9/−1
12.11.2012 22:05

T84o57m71á72š 10B79e94d95n27á12r 9706534229626

Peníze určené na dotace filmů mohou zaplácnout díry ve školství nebo na silnicích. Já vím, že část by byla od komerčních televizí, ale z jejich pohledu se to musí zdát taky pěkně uhozené. Platit "daň", která bude, jak už je u nás zvykem, pochybnými způsoby rozdělována mezi filmaře? Podpora podnikání postavená na hlavu ...

+8/0
12.11.2012 21:27
Foto

M18a84r37i51e 51M86e13t61l95i86c49k83á 9351854381402

Co kdyby se páni filmaři zamysleli nad tím, že se mají snažit natočit film, který by skutečně oslovil diváky? Proč jim dotovat jejich profesi, takže by je nic netlačilo, vždyť by se státní oslíček otřásl, když by natáhli ruku. Poslední dobou je česká kinematografie spíš otřes, kvalitní a zajímavý film, aby lupou hledal....

+11/−1
12.11.2012 21:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.