Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Katolíci mají svátek, v Malajsii se objevil flek ve tvaru bohorodičky

Je to zázrak, nebo jen obyčejná skvrna? Před nemocnicí na okraji asijské metropole Kuala Lumpur se shromáždily stovky katolíků, aby se pomodlily pod oknem, na kterém se podle nich objevil obraz Panny Marie. Katolická církev se údajný zázrak chystá prověřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z51d67e29n41ě81k 26K23a35f41k93a 5928302117392

Lidi by se měli zabývat spíše sami sebou a nespoléhat na něco nad nimi. A už vůbec neřešit nějaké fleky. Prostě se tam někdo normálně vyčůral.

Osobně bych strašně rád bych věřil v boha, ale přijde mi že slovo bůh by se asi nemělo používat obzvláště v diskusích,  protože si každý představí něco jiného a celá diskuse je potom o koze a voze.  Je třeba definovat přesně a pak se bavit dále.

0/0
13.11.2012 13:50

Z12d63e51n70ě51k 63K75a40f34k82a 5508162457242

... Dle mého pozorování jsou tři hlavní názorové varianty chápání boha.:

1. )jedna je " nějaké vyšší vědomí" jehož součástí je vesmír či vesmíry. Tomu bych se přikláněl i já , ale v tom případě  pochybuji, že si nás už všiml nebo že by se dokonce námi podrobně zaobíral.

2.) nebo jakási mystická bytost - duch jako např. Křesťanský bůh, který se námi zaobírá, ale potom by mě zajímalo, kdo vytvořil ji a kde se vyskytoval před tím než vzniklo Křesťanství a byli tady už mnohem starší a propracovanější víry. Když to nadsadím, tak v podstatě by to mohl být i nějaký UFOn.

3.) Nebo by  bůh  mohl být dobro mezi námi. Tím pádem je Satan zlo a jde o protipóly na jedné úrovni, nikoliv bytosti nad námi, ale o naši součást.

+1/0
13.11.2012 13:51

J49i43ř35í 52W10a85l64t49e66r 2161751596767

jo jo,taky jí mám doma,ale na podlaze od vylitého mléka,a nekdy i na trenkách(ze předu);-D;-D;-D

0/0
13.11.2012 0:39

J38a93n11a 88N94o14v63á67k32o73v84á 4112406501206

Jen počkejte až se zjeví svatý Havel:-/

0/0
12.11.2012 22:35
Foto

G42i46z89e74l79a 98K84u97l67e49n30o24v73á 2621966452935

tady se taky neco udalo http://www.youtube.com/watch?v=ABBtmEjXwmQ&feature=my_liked_videos&list=LLYK4SF9kGcrXK8YtYFBYcDg

0/0
12.11.2012 19:45

M91i86l46a45n 33Z92a55p12a80l55a27č 4692495514688

Pokud jim to pomáhá.... aspoň psychicky a druhým neubližuje, tak ať si věří třeba ve zlaté tele.

Akorát by mě zajímalo co na to říká hlavní katolický pastýř, ne že by to bylo něco nového pro církev, ale ukazuje to jakousi živelnou víru zespodu. A taková velká organiza jako je katolická církev se musí snažit iniciativy zespodu hlídat - ono to pak může skončit odštěpením nebo tlakem na reformaci církve.

0/0
12.11.2012 19:27

M44i53l16a29n 25Š10v79a76g53r95o42v48s74k88ý 9882159355378

U nás, v podkroví sa objavil flek tvaru reprobedne... ;-D

0/0
12.11.2012 18:04
Foto

J90a19n 53B14r73a18u52n 1448728973535

A mně se zase objevil flek na lajtuchu. Aj na pyžamu.

0/0
12.11.2012 16:17

P67a37v27e97l 60K78a30r55a76s 1309932219

Tonoucí se fleku chytá.;-)

+3/−2
12.11.2012 15:09

O19n92d49ř89e54j 80K22o91l50á91ř 1413585423251

Ano, někdo to prostě potřebuje (a nemusí to být ani nějaký praktikující věřící).

+4/0
12.11.2012 15:21

T78o96m76a79s 36S80l32u84k67a 8251500242196

Zajímalo by mě jak velký dav se sešel u tohoto zázraku: http://3.bp.blogspot.com/-NOHimSv6xIk/Tsl3HIWzpsI/AAAAAAAAKJo/4WqMwu0jXgo/s400/Ano%2Bperro.jpg

+2/−4
12.11.2012 13:12

T68o58m58á17š 95K96o43u20d34e27l97k63a 3606163131759

hehe, klasický obrázek. uvidíme jestli dojde nějaký lefébrista vyhrožovat ohněm a sírou.

+2/−3
12.11.2012 13:16

J94a67n 64K44u48l50i57š98e49k 7666390865175

Kdo to je lefebrista ? To je neco jako cert ?

0/0
12.11.2012 17:14
Foto

K80a74t13k66a 13B32o90š42k34o61v45á 8819307543784

a to je povedené ;-D

0/0
13.11.2012 11:43
Foto

P77a26v75e74l 29M19a71r56t84i78n70e28k 9105585661393

Nevim,nevim. Ja v tom vidim rentgenovy snimek muzskeho prirozeni.

+1/−1
12.11.2012 13:11

T66o56m12á52š 52K93o96u56d83e21l42k70a 3156293621279

krásná ukázka toho, jak si lidský mozek dokáže z chaosu vykouzlit řád. jsme k tomu biologicky predisponovaní. že to někdo bere vážně , je další věc. uznávám ale, že šmouha je lepší než sýrový sendvič s pannou marii.

+2/−3
12.11.2012 12:12

J94a77n 30P32u89l64e66c 4968197281275

Náboženství je nemoc, která brání lidem používat zdravý rozum.

+4/−5
12.11.2012 12:01

O86n41d13ř90e83j 67K32o77l34á27ř 1113365833291

Tato nemoc je součást lidstva od jeho počátků. Takže asi o nemoc nepůjde.;-)

+4/−3
12.11.2012 12:21

T29o90m18á76š 11K50o64u25d52e32l31k37a 3436493111889

ano, od pořátku lidstva, ale ne jako dogmatický monoteismus  řizený mafiánskou třídou přestárlých paniců :)

+4/−4
12.11.2012 12:28

O14n43d33ř75e19j 25K79o30l58á12ř 1823515383101

Každé náboženství nutně musí být dogmatické. A naprostá většina z nich (myšleno těch tradičních) je více či méně centralizovaná. A taky v řadě jiných než křesťanských náboženství se dodržuje celibát.

+2/−2
12.11.2012 12:33

T92o51m46á13š 70K73o58u30d17e77l62k71a 3886803681559

ne každé má strukturu jako katolická církev, ne každé tak silně potlačuje individuální víru. i jiná náboženství dodržují celibát ano., tahle poznámka byla spíš určená jako zesměšnění. po pravdě všechny mají jedno společné. z racionálníhoo pohledu, nebo z hlediska objektivních faktů jsou všechna absolutně k smíchu.

+2/−4
12.11.2012 12:38

O33n81d75ř44e22j 67K12o17l20á13ř 1213875283971

Bez osobní víry se náboženství těžko udrží. Ano, chápu vaši snahu náboženství zesměšnit. Mě zase přijde k smíchu spoléhat se pouze na to, co oko vidí a ucho slyší. Ostatně jde tu o koncept boha. Ne každý je životaschopný, ne každý stojí za přemýšlení. Mimochodem, znáte ten křesťanský?

+3/0
12.11.2012 12:46

T66o23m85á52š 38K79o90u40d78e37l40k83a 3366553231469

ano ten křesťanský znám. nevím na co jiného bych se měl spoléhat, na knihu mýtů bigotních primitivů, že je to slovo boží? nebo na osobní zážitky lidí, kteří sami sebe přesvědčili, že věří?  věřit něčemu bez důkazů, nebo dokonce navzdory důkázům nepovažuji za ctnost, ale za únik.

+4/−6
12.11.2012 12:51

O36n97d60ř12e78j 11K74o92l86á35ř 1483395923661

Myslím, že neznáte. Skoro jsem si jist.

+3/−2
12.11.2012 12:59

T61o70m12á18š 20K48o84u45d51e88l64k91a 3136483141389

myslím, že byto stálo za rozvedení toho, proč si nejste jist. mě zajímá křes´tanství vcelku hodně, rád se nechám poučit, co na něm nechápu.

+2/−4
12.11.2012 13:08

O40n56d92ř72e76j 22K36o25l28á65ř 1483925643121

Boží definice - Jsem , který jsem. Neviditelný ( = nehmotný), stvořitel, tedy ne součást stvoření. Atd.

+2/−1
12.11.2012 13:16

T40o60m47á22š 75K69o80u27d45e73l60k89a 3566703471869

atd. atd. a) cituje jako zdroj knihu, která sama o sobě říká, že slovo boží. stejně jako pán prstenů nedokazu existenci elfů, bible nedokazuje existenci boha.

b) nezáleží, jeslti je součást stvoření, křesťanský bůh má aktivně zasahovat do chodu světa, například vykovávat vyjímky v přírodních zákonech, tedy zázraky.

nepředpokládám, že boha vnímáte deisticky, teda jen jako prvního hybatele, nebo jako jiný název pro přírodní zákony

+1/−5
12.11.2012 13:19

O96n35d88ř58e93j 90K45o29l88á48ř 1433865883531

Bible vědecky Boha nedokazuje, souhlas. Jakým způsobem má křesťanský Bůh zasahovat do chodu světa a zda má při tom porušovat přírodní zákony, to se v bibli nepíše a já ostatně tento postoj nesdílím.

Zda je nebo není Bůh součástí stvoření je zcela klíčová otázka. Kdyby měl být, pak by pro mne a spoustu dalších tento koncept nedával smysl. A o smyslu to právě je. Bez Boha vesmír smysl nemá, leckomu to jistě nevadí, ale já raději smysl od bytí vyžaduji.

+4/−1
12.11.2012 13:25

T10o91m79á48š 57K13o53u90d72e43l57k23a 3216283221869

ale ano, bůh vykonává zázraky, proměňuej věci, vyvolává potopy, tvoří.jestli tohle není porušování přírodních zákonů, pak už nic.bůh dává vesmíru smysl čím, že je? že existuje vně něj a nezasahuje do něj?

že vyžadujete od bytí smysl, tak ho hledejte, spokojit se stím, že smyslem vesmíru je bůh odkazuje k tomu, co preferujete, ne jak se věci mají. já bych si přál,aby lidé mohli levitovat a dokonce to vyžaduji, změní to něco?

+1/−2
12.11.2012 13:33

O65n65d77ř41e67j 22K14o16l17á49ř 1243285333361

Když se podíváte na biblické příběhy, jakým je třeba potopa, zjistíte, že se v jistých obměnách vyskytují i v jiných semitských národech. Je více než pravděpodobné, že téma potopy vzniklo v souvislosti se záplavami v úrodném půlměsíci.

Biblická pravda není to, zda a jak velká byla potopa, ale příběh lidí a Boha, ukrytý pod příkrovem tehdejším lidem srozumitelného výkladu.

Přijmout boží hypotézu jistě neznamená stát se majitelem pravdy, ale mít odvahu a "štěstí" ztotožnit se s tímto konceptem boha.

+2/0
12.11.2012 13:57

T36o92m38a90s 73S68l20u17k22a 8431420162626

Potopa se vyskytuje v obrovském množství mytologií a nejen na blázkém východě. Ta biblické má velice pravděpodobně předobraz v sumerské. Například ale v dánské mytologii (která je velice nepravděpodobně spjatá s tou sumerskou), je poměrně silně prokázáno, že se vztahuje k zvednutí hladin moří na konci doby ledové. To bylo pomalé, ale některé prohlubně se prostě zaplnily velice rychle. Tam se i velice dobře ví jaké oblasti byly svižně zaplaveny. Atlantýda se pravděpodobně vztahuje k témuž.

0/−1
12.11.2012 14:25

O54n10d80ř79e27j 17K11o82l76á19ř 1573845863861

Myslel jsem samozřejmě konkrétní příběh potopy, který je nápadně podobně popisován třeba právě u Sumerů.

+1/0
12.11.2012 14:32

T72o40m18á87š 35K67o45u17d63e84l29k54a 3526763581529

protože je převzatý od sumerů :)

+1/−1
12.11.2012 14:48

O43n98d61ř58e59j 16K36o68l96á21ř 1313525583831

Ano, to lze předpokládat, že téma potopy je převzato odjinud (zřejmě od Sumerů), o tom už jsem psal. Na pozadí této události je však specifický příběh člověka a Boha, který naleznete právě jen zde. A ten, nikoli množství vody či počet zvířat v Arše, je důležitý.

+2/0
12.11.2012 14:52

J79a15n 86K81u46l75i14š54e17k 7486260465465

I indianske kmeny v americe meli zkazky o potope.

0/0
12.11.2012 17:17

T95o60m72a63s 34S34l34u74k58a 8331370372666

Tak v Americe to obvzlášť dává smysl. Tam se cca před 8000 lety protrhlo jezero Agassiz, když ustoupil ledovec. To jezero mělo 1000 x 400 km2 a to mohla byt solidni potopička. Jeho vylití do oceánu mohlo ovlivnit i evropu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Agassiz

0/0
13.11.2012 11:54

T14o49m90a24s 46S92l58u78k14a 8231670702396

Pane Koláři, jestlipak víte, že znalost teologií je mezi věřícími a nevěřícími zastoupena přesně opačně než byste čekal. Nejlepší znalosti mají nevěřící, za nimi jsou židé, mormoni a protestanti. "bílí" Katolíci jsou jsou ve středu tohoto peletonu. Latinští katolící (ze zemí, kde se ke katolicismu hlásí >90% lidí) jsou úplně na chvostu. Znalost teologií naopak víru zabíjí, proto také věřící bibli zásadně nečtou, není jim to ani doporučováno, maximálně se jim předčítají opatrně vybrané pasáže se 100x delším výkladem, protože "Důkladně čtená bible je nejsilnější argument pro nevíru" (Isaak Asimov).

http://www.nytimes.com/2010/09/28/us/28religion.html?_r=2&hp=&adxnnl=1&adxnnlx=1285670836-6/4mJtEgADjP5sQsbgk1SA

0/−3
12.11.2012 13:10

O81n48d87ř90e22j 42K22o68l39á17ř 1343565953281

Vtipálku, bible se samozřejmě čte v kostele při bohoslužbách (úryvky), kromě toho kněží pořád dokola apelují, aby věřící i doma bibli četli. Křesťanská vydavatelství ostatně chrlí stále nová a nová vydání. Řekl bych, že se nezdá, že by se tato kniha mezi věřícími nečetla.

A když už jsme u té teologie. Víte, co je to třeba termín "neposkvrněné početí"?

+4/−2
12.11.2012 13:18

T34o18m31á81š 58K53o79u70d63e63l91k12a 3336873661919

docela by mě zájímalo, který kriticky uvažující člověk  po přečtení starého zákona bude tvrdit, že váš bůh je dobro a láska.

neposkvrněné početí znamená, že panna maria byla jako jediná přivedena na svět bez dědičného hříchu.

+1/−3
12.11.2012 13:24

O46n15d92ř94e51j 85K85o66l20á94ř 1243965743411

Jestli biblické knihy čtete jako kompilát nejrůznějších faktů a nic více nebo méně (tedy očima moderního, nikoli historického člověka), pak opravdu tato kniha nemůže dávat valný smysl.

S tím neposkvrněným početím, které si samozřejmě můžete vygooglit, je to tak, že naprostá většina populace je chápe jako zrození Ježíše z panny, tedy bez sexu. Podobných všeobecně šířených nesmyslů o křesťanství lidmi mimo církve je spousta. ;-)

+3/0
12.11.2012 13:29

T65o67m49á73š 34K70o81u41d18e26l59k20a 3836343981209

už začínáte pěkně klouzat. kompilát faktů? jak si obrazně vyložit pasáže typu" vybijte celý kmen, včetně žen a dětí, pouze si pro sovou potřebu nechejte malé panny? případně, dkyž můž znásilní nezasnoubenou ženu, dá jejím rodičům 50 stříbrných a vezme si ji?

já chápu, že z principu nemáte valné mínění o neznabozích, ale říct na každou věc to chápete špatně, protože kdybyste to chápal dobře věříte je poněkud slizké.

+1/−3
12.11.2012 13:38

O18n34d12ř46e70j 29K63o10l75á47ř 1313645703621

Vybral jste z malé části biblických pasáží, které jsou opravdu, hlavně na první pohled obtížně srozumitelné, dokonce, třeba ve srovnání s evangelijním učením, zdají se být v patrném rozporu.

Bibli samozřejmě psali lidé, různě slohově a vědomostně zdatní, a i když křesťané tvrdí, že obsah bible byl inspirován Božím Duchem, vůbec to neznamená, že si neprotiřečí, a to jak fakticky (stejné události popsané odlišně), tak věroučně (na jedné straně rozkaz k vyhlazení národa, na druhé straně příkaz k lásce i k nepříteli).

Mimochodem, těmto všelijakým rozporům se věnuje zvláště tzv. Jeruzalémská bible, která nedávno vyšla i u nás.

Hermeneutika, nauka o výkladu starých textů, nás učí, abychom se prvně seznámili s prostředím, v němž dané dílo vzniklo a pokud možno s tím, jak textu rozuměl člověk té doby. V těch nejprostších obdobích semitských pastevců byl nepřítelem každý, kdo byl mimo rod, nebo později mimo kmen (Izraelitů). Pobití nepřítele znamenalo velké vítězství a zachování kmene.

+2/−1
12.11.2012 14:16

T39o81m95á32š 97K34o61u58d63e95l20k14a 3956753451419

já ten kontext chápu, pane koláři, stejně tak, že si bible protiřečí. jeden příkald je židovské právo, druhý je akce na boží příkaz, takže zvyky kmenů mě nezajímají. zajímá mě dobrý bůh nařizující genocidu a pedofílii.

+1/−2
12.11.2012 14:20

O11n61d66ř10e85j 88K93o37l70á45ř 1133495973851

Nejjednodušší způsob, jak bibli diskvalifikovat, je zahodit všechny poklady, které v ní jsou a vybrat pár kontroverzních pasáží (ono jich tam mnoho není), které jsou v rozporu s konceptem dobrého boha apod.

Je mimochodem známo, že mnohé kruté pasáže, jak jsou v bibli popisovány, se nemohly udát. Proč jsou tam tedy takto "přehnaně popisovány"? Navíc, někdy jsou krutá slova vkládána Bohu do úst? Snad proto, abychom bibli odmítli, nebo abychom dokázali oddělit zrno od plev, abychom prohloubili biblická studia?

To nechám na vás.

+2/−2
12.11.2012 14:30

T48o26m70a54s 85S76l23u61k35a 8731570592706

To nemyslíte vážně. Bible je cca z 80% dnes zcela nepřijatelná. Těch přijatelných pasáží tam je asi tolik co v Mein Kampfu. Ve starém zákoně se opravdu hodně zapotíte, abyste tam našel aspoň neutrální verše, natož přijatelné. Nový zákon má takových třešínek více, ale zato přináší zcela nepřijatelný apokaliptický koncept, zástupnou oběť a peklo, kde jsou v mukáv všichni, kdo odmítají uvěřite velice absurdním tvrzením. Navíc má proběhnout selekce jak na Osvětimském nástupišti. V novém zákoně je uvedeno zlaté pravidlo, ale to neni originál, ale kopie. Co tam zbývá?

0/−2
12.11.2012 14:53

O16n36d65ř33e86j 64K43o45l69á97ř 1693765503871

To je váš postoj, se kterým nemohu souhlasit. Řekl bych, že apriori odmítáte vše křesťanské a jen hledáte zástupné důvody. Starý zákon obsahuje spoustu nádherných pasáží, ať už to jsou Žalmy, Genesis či Exodus, Píseň Šalamounova, Proroci atak bych mohl pokračovat.

A co znamená uvěřit Ježíši, je taky poněkud paradoxně řečeno. Není zřejmě ani tak podstatné říkat Kristu Pane, ale konat dobro. Cokoli jste těm nejposlednějším učinili, mně jste učinili. Spása je samozřejmě popsána v obrazech (jako většina abstraktních pasáží), ale jde o to, že zlo člověka oddaluje od (božkého) smyslu žití k naprostému zmaru a osamocení (duchovnímu).

+2/0
12.11.2012 15:05

T67o61m61a30s 22S60l77u56k93a 8431500882676

Snažně vás prosím, otevřete si bibli na vámi uvedených knihách a čtěte. Jestli jste to někdy četl, tak jste prakticky všechno zapoměl. Genesis a Exodus jsou  naprosté tragédie (a to jsou ty "lepší" knihy) s psychicky labilním egomaniakem v hlavní roli. I žalmy, na to že to jsou básničky zvěstují i takovou maličkost jako, že se budete radovat až budete rozbíjet hlavy dětí svých nepřátel o kámen. Klidně pokračujte, ale hlavně si to nejdřív (nebo znova a důkladně) přečtěte. To totiž není jen trochu šílený, to jsou naprosto šílené knihy. Nevěřím, že jste proti zvrácennosti a nespravedlnosti těchto příběhů imunní. Myslím, že jste to už dlouho nečetl (pokud někdy)

0/0
12.11.2012 15:26

O27n49d35ř91e52j 36K28o87l11á14ř 1223265833631

Četl a mnohokrát, i v různých překladech. Netrpím kvůli tomu žádným traumatem ;-D

0/0
12.11.2012 16:00

T49o77m28a11s 77S45l88u55k98a 8731530442986

Já tomu fakt nevěřím, pokud jste normální. Proti takovým zrůdnostem nemůže být zdravý člověk imunní. Vždyť to není jen trošku do očí bijící. Bůh je ve starém zákoně etalón nespravedlnosti, šílenosti, egomaniactví a lability. Kim Cong Il je proti této postavě Marek Eben.

-

Stejně jako vy mluvil jeden můj kamarád. Od dětství kovaný katolík. Až jednoho dne přišel a řekl, že jsem mu zničil život.... udělal to, co jsem mu doporučil. Otevřel bibli a začal ji doopravdy číst. On totiž ty přiběhy znal z dětství, tak jak i já, a pak v komprimované podobě, tak jak se prostě běžně používají. I prof Heller řekl, že do Starého zákona by se člověk měl spouštět velice opatrně pod vedením někoho "zkušeného" (jinými slovy, že by to rozhodně neměl číst)... Dnes si ten můj kamarád nemyslí, že jsem mu zničil život, ale naopak, otevřel oči a sundal pouta.

0/0
12.11.2012 16:18

V91l58a42d32i81m96í95r 26Š95k43o15p26e49k 1311105666579

Možná ten, který jednak ví, že starý zákon je jenom prolog k Novému zákonu, který ho všude, kde to nesedí, přebíjí. A taky člověk, který ví, že narozdíl třeba od Koránu, je Bible braná jako nedokonalý text, tudíž je nutno jí brát v kontextu a jako inspiraci. To jí umožňuje vývoj v rámci historie, který vlastně ona sama a díky judaismu umožňuje díky změně vnímání času. A taky byl Nový zákon psaný řecky, jazykem nasáklým vědeckými výrazy a třeba v evangeliu sv. Jana jsou téměř filosofické pasáže, které se na víru dívají krz "dělání si názoru". To jsou hlavní důvody, které spolu s vnějšími okolnostmi a potřebou diskuze se vzdělanými pohanskými filosofy umožnily udělat syntézu antiky s křesťanstvím (církev třeba převzala římskou správní organizaci a je ovlivněna Platónovou ústavou). Tak můžeme kriticky myslet. ;-)

+2/0
12.11.2012 13:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.