Diskuze

Proč jsou tři cenná pražská nádraží nevyužitá a nabízejí truchlivé pohledy

Co mají společného nádraží Žižkov, Vyšehrad a Bubny? Kromě toho, že jsou to všechno nádraží, tak především fakt, že největší slávu coby skvosty industriální architektury první poloviny dvacátého století mají dávno za sebou. Když se k tomu přidají táhnoucí se spory mezi jejich majiteli, Národním památkovým ústavem a hlavním městem, vznikne obraz tří významných chátrajících nádraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K36a90r16e62l 37D33r76d10a

12. 11. 2012 6:31

Běžel o víkendu dokument o snaze zachránit Žižkov, když se ho komunisté rozhodli zbourat. Diskusní kroužek seděl na Parukářce. Vzpomínalo se na Štěpána, jak vystartoval na Žižkováky a hnutí proti bourání označil za reakci. Ze Žižkova mělo být jedno panelové sídliště s další Magistrálou ve stopě Koněvovy. Rudá propaganda to podávala jako samozřejmý pokrok. Bourání předcházela řízená samovolná devastace Žižkova, navíc pomocí Romů.

Dále se řešilo, že současná sterilní výstavba Žižkovu také nepřidává a její přínosy jsou sporné. Navíc je vždy na úkor zeleně a prostoru, který dělal Žižkov Žižkovem.

Dost hrůzná je situace právě u vstupu do nákladového nádraží. Developer zde vybudoval "luxusní" obytnou čtvrť na úkor právě Parukářky. Dodnes zde byty zejí prázdnotou a další parcely k podobné výstavbě jsou připraveny.

Je velká naděje, že nákladové nádraží dopadne stejně. Bytová výstavba jen ku prospěchu developera, která se nemusí dík poloze ohlížet na okolní zástavbu.

1 0
možnosti
Foto

Nejsem si jist, že neprodané byty jsou ku prospěchu developera

Otázka zní co tedy s Žižkovem? Nádraží tam už nikdy nebude a sny o kulturním centru naráží na problém, kdože to asi zaplatí?

1 1
možnosti

Sekyra. To je ten Mrázkův kůň? Hezky jim to spolu ladilo a protože starej Mrázek začínal čórkama židovskejch náhrobků a jejich vývozem do zahraničí - kvalitní kámen - tak předpokládám, že Sekyra bude mít k Žižkovu podobně citlivý přístup. To je hnus, co se dneska děje. Prahu okukujou turisti z celýho světa a co ona na to? Dělá obchodní řetězce, parkoviště, kancelářské budovy a bakšiš pro spřátelené developry a jiné investorstvo. Taktika spálené země, děcka nám jednou poděkujou..

1 0
možnosti
Foto

Turisti z celého světa asi nejezdí obdivovat nádraží..

0 0
možnosti
Foto

Hlubokou pravdu má pan Jáchym Jakeš. Bohužel ale, nikoho to vesměs opravdu nezajímá a těžko s tím něco udělat:-/

Mimochodem přesně, jak popisuje, byla zbourána i kupř. legendární Štvanice (i přez snahu o ochranu vyhlášením za památku) - nechala se záměrně chátrat, dokud konečně statik nepodepsal, že už je nebezpečná a musí se zbourat. Tímto postupem lze cíleně zlikvidovat jakkoli chráněný objekt;-€ A to Štvanice nebyla prosím ještě ba ani prodána do soukromých rukou, ale v majetku města.....

4 0
možnosti
PR

na tom žižkově bych to nádraží ponechal na osobní přepravu a udělal tam přestupní terminál, protože silniční doprava v praze už skončila.Za pár let, by tam nějaký soukromník mohl mět konečnou třeba z brna, ale pepíci si zase uděláj nějaký tunel pro auta.!!

4 5
možnosti
JJ

J90a50n 14J28í85c70h55a

11. 11. 2012 12:58

Jasne a odkud kam by ty lidi jezdili?  Po te jedne koleji na Malesice?

Terminal? Kdyz tam neni prestum na metro?

Vzdycky to bylo nakladove nadrazi...i v minulosti...

9 0
možnosti