Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč jsou tři cenná pražská nádraží nevyužitá a nabízejí truchlivé pohledy

Co mají společného nádraží Žižkov, Vyšehrad a Bubny? Kromě toho, že jsou to všechno nádraží, tak především fakt, že největší slávu coby skvosty industriální architektury první poloviny dvacátého století mají dávno za sebou. Když se k tomu přidají táhnoucí se spory mezi jejich majiteli, Národním památkovým ústavem a hlavním městem, vznikne obraz tří významných chátrajících nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K33a30r62e68l 41D15r37d68a 6324122897

Běžel o víkendu dokument o snaze zachránit Žižkov, když se ho komunisté rozhodli zbourat. Diskusní kroužek seděl na Parukářce. Vzpomínalo se na Štěpána, jak vystartoval na Žižkováky a hnutí proti bourání označil za reakci. Ze Žižkova mělo být jedno panelové sídliště s další Magistrálou ve stopě Koněvovy. Rudá propaganda to podávala jako samozřejmý pokrok. Bourání předcházela řízená samovolná devastace Žižkova, navíc pomocí Romů.

Dále se řešilo, že současná sterilní výstavba Žižkovu také nepřidává a její přínosy jsou sporné. Navíc je vždy na úkor zeleně a prostoru, který dělal Žižkov Žižkovem.

Dost hrůzná je situace právě u vstupu do nákladového nádraží. Developer zde vybudoval "luxusní" obytnou čtvrť na úkor právě Parukářky. Dodnes zde byty zejí prázdnotou a další parcely k podobné výstavbě jsou připraveny.

Je velká naděje, že nákladové nádraží dopadne stejně. Bytová výstavba jen ku prospěchu developera, která se nemusí dík poloze ohlížet na okolní zástavbu.

+1/0
12.11.2012 6:31

R67o85b53e71r49t 23P54r75a64ž82á69k 4608336255630

Nejsem si jist, že neprodané byty jsou ku prospěchu developera

Otázka zní co tedy s Žižkovem? Nádraží tam už nikdy nebude a sny o kulturním centru naráží na problém, kdože to asi zaplatí?

+1/−1
12.11.2012 10:34

P78a91v92e30l 23V88l85a64s 4855203730284

Jistě že je to přínos pro developera. Peníze si vypůjčí, shrábne provizi a stáhne roletu. Propadne to bance a ta si půjčí od Národní banky na 0,05 % a je vymalováno. Má v tom uložené finance, které odečítá od daňového základu.

+1/0
16.11.2012 20:16

V11l32a47d91i59m56í88r 74Š13k22o83p16e49k 1891685836749

Sekyra. To je ten Mrázkův kůň? Hezky jim to spolu ladilo a protože starej Mrázek začínal čórkama židovskejch náhrobků a jejich vývozem do zahraničí - kvalitní kámen - tak předpokládám, že Sekyra bude mít k Žižkovu podobně citlivý přístup. To je hnus, co se dneska děje. Prahu okukujou turisti z celýho světa a co ona na to? Dělá obchodní řetězce, parkoviště, kancelářské budovy a bakšiš pro spřátelené developry a jiné investorstvo. Taktika spálené země, děcka nám jednou poděkujou..

+1/0
12.11.2012 2:21

R62o68b38e53r76t 36P45r75a12ž88á11k 4818316675610

Turisti z celého světa asi nejezdí obdivovat nádraží..

0/0
12.11.2012 10:35
Foto

J75a94n 53H53o27l90o19v13s44k50ý 6607659171

To byste se divil. Často si stěžují na stav Hlavního nádraží, obdivují novou budovu Masarykova atd. Navíc industriální památky jsou na vzestupu, viz přestavba Hamburku, nebo industriální skanzeny v Porýní či severozápadní Anglii.

0/0
12.2.2013 12:33
Foto

V86í80t33ě30z12s88l33a50v 44S74o33b95ě11h26r57d 5672879916802

Hlubokou pravdu má pan Jáchym Jakeš. Bohužel ale, nikoho to vesměs opravdu nezajímá a těžko s tím něco udělat:-/

Mimochodem přesně, jak popisuje, byla zbourána i kupř. legendární Štvanice (i přez snahu o ochranu vyhlášením za památku) - nechala se záměrně chátrat, dokud konečně statik nepodepsal, že už je nebezpečná a musí se zbourat. Tímto postupem lze cíleně zlikvidovat jakkoli chráněný objekt;-€ A to Štvanice nebyla prosím ještě ba ani prodána do soukromých rukou, ale v majetku města.....

+4/0
11.11.2012 20:33

P54e32t40r 54R46u24m65p83l52i65k 4939127269693

na tom žižkově bych to nádraží ponechal na osobní přepravu a udělal tam přestupní terminál, protože silniční doprava v praze už skončila.Za pár let, by tam nějaký soukromník mohl mět konečnou třeba z brna, ale pepíci si zase uděláj nějaký tunel pro auta.!!

+4/−5
11.11.2012 10:05

J38a88n 31J65í80c79h42a 8430200408291

Jasne a odkud kam by ty lidi jezdili?  Po te jedne koleji na Malesice?

Terminal? Kdyz tam neni prestum na metro?

Vzdycky to bylo nakladove nadrazi...i v minulosti...

+9/0
11.11.2012 12:58

T29o57m25á74š 61M45o55r57a78v21č83í55k 3357856153455

Pro osobní přepravu je to naprosto nevhodné slepé místo, natož aby tam někdo zajížděl na vlastní riziko (soukromník). Většina lidí chce do centra, případně na metro.

+4/0
11.11.2012 13:48

Z14d79e84n49a 71H16v35o72z36d36e12n17s22k48á 6203227987346

Sveho casu slibovali metro na Zizkov nekam na Basilejske namesti - to je co by kamenem dohodil.

0/0
11.11.2012 22:32

K26a66r50e19l 90D30r48d54a 6474582537

Trasa D, ale to je hudba budoucnosti. Navíc, kdo ze Středočechů touží vystoupit někde na Žižkově s následným přesunem MHD po Praze, když s novým viaduktem pod Vítkovem vlaky z této trati končí za cca 3 minuty na Hlavním nádraží.

0/0
12.11.2012 6:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.