Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč jsou tři cenná pražská nádraží nevyužitá a nabízejí truchlivé pohledy

Co mají společného nádraží Žižkov, Vyšehrad a Bubny? Kromě toho, že jsou to všechno nádraží, tak především fakt, že největší slávu coby skvosty industriální architektury první poloviny dvacátého století mají dávno za sebou. Když se k tomu přidají táhnoucí se spory mezi jejich majiteli, Národním památkovým ústavem a hlavním městem, vznikne obraz tří významných chátrajících nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a40r49e91l 95D15r50d41a 6314672597

Běžel o víkendu dokument o snaze zachránit Žižkov, když se ho komunisté rozhodli zbourat. Diskusní kroužek seděl na Parukářce. Vzpomínalo se na Štěpána, jak vystartoval na Žižkováky a hnutí proti bourání označil za reakci. Ze Žižkova mělo být jedno panelové sídliště s další Magistrálou ve stopě Koněvovy. Rudá propaganda to podávala jako samozřejmý pokrok. Bourání předcházela řízená samovolná devastace Žižkova, navíc pomocí Romů.

Dále se řešilo, že současná sterilní výstavba Žižkovu také nepřidává a její přínosy jsou sporné. Navíc je vždy na úkor zeleně a prostoru, který dělal Žižkov Žižkovem.

Dost hrůzná je situace právě u vstupu do nákladového nádraží. Developer zde vybudoval "luxusní" obytnou čtvrť na úkor právě Parukářky. Dodnes zde byty zejí prázdnotou a další parcely k podobné výstavbě jsou připraveny.

Je velká naděje, že nákladové nádraží dopadne stejně. Bytová výstavba jen ku prospěchu developera, která se nemusí dík poloze ohlížet na okolní zástavbu.

+1/0
12.11.2012 6:31

R92o32b12e76r21t 60P38r45a45ž37á44k 4738166435950

Nejsem si jist, že neprodané byty jsou ku prospěchu developera

Otázka zní co tedy s Žižkovem? Nádraží tam už nikdy nebude a sny o kulturním centru naráží na problém, kdože to asi zaplatí?

+1/−1
12.11.2012 10:34

P34a72v73e80l 45V97l96a74s 4975553520944

Jistě že je to přínos pro developera. Peníze si vypůjčí, shrábne provizi a stáhne roletu. Propadne to bance a ta si půjčí od Národní banky na 0,05 % a je vymalováno. Má v tom uložené finance, které odečítá od daňového základu.

+1/0
16.11.2012 20:16

V63l90a71d66i45m89í67r 93Š24k71o19p92e16k 1551325686669

Sekyra. To je ten Mrázkův kůň? Hezky jim to spolu ladilo a protože starej Mrázek začínal čórkama židovskejch náhrobků a jejich vývozem do zahraničí - kvalitní kámen - tak předpokládám, že Sekyra bude mít k Žižkovu podobně citlivý přístup. To je hnus, co se dneska děje. Prahu okukujou turisti z celýho světa a co ona na to? Dělá obchodní řetězce, parkoviště, kancelářské budovy a bakšiš pro spřátelené developry a jiné investorstvo. Taktika spálené země, děcka nám jednou poděkujou..

+1/0
12.11.2012 2:21

R52o65b42e58r98t 79P77r67a49ž32á61k 4958576145300

Turisti z celého světa asi nejezdí obdivovat nádraží..

0/0
12.11.2012 10:35
Foto

J67a65n 73H54o73l69o98v83s47k48ý 6807629631

To byste se divil. Často si stěžují na stav Hlavního nádraží, obdivují novou budovu Masarykova atd. Navíc industriální památky jsou na vzestupu, viz přestavba Hamburku, nebo industriální skanzeny v Porýní či severozápadní Anglii.

0/0
12.2.2013 12:33
Foto

V79í74t88ě74z37s17l54a88v 19S45o64b20ě93h98r95d 5672169976662

Hlubokou pravdu má pan Jáchym Jakeš. Bohužel ale, nikoho to vesměs opravdu nezajímá a těžko s tím něco udělat:-/

Mimochodem přesně, jak popisuje, byla zbourána i kupř. legendární Štvanice (i přez snahu o ochranu vyhlášením za památku) - nechala se záměrně chátrat, dokud konečně statik nepodepsal, že už je nebezpečná a musí se zbourat. Tímto postupem lze cíleně zlikvidovat jakkoli chráněný objekt;-€ A to Štvanice nebyla prosím ještě ba ani prodána do soukromých rukou, ale v majetku města.....

+4/0
11.11.2012 20:33

P67e87t35r 49R81u77m94p96l53i81k 4949207279273

na tom žižkově bych to nádraží ponechal na osobní přepravu a udělal tam přestupní terminál, protože silniční doprava v praze už skončila.Za pár let, by tam nějaký soukromník mohl mět konečnou třeba z brna, ale pepíci si zase uděláj nějaký tunel pro auta.!!

+4/−5
11.11.2012 10:05

J24a86n 73J42í85c67h49a 8580400578291

Jasne a odkud kam by ty lidi jezdili?  Po te jedne koleji na Malesice?

Terminal? Kdyz tam neni prestum na metro?

Vzdycky to bylo nakladove nadrazi...i v minulosti...

+9/0
11.11.2012 12:58

T19o43m78á70š 13M25o41r49a24v94č74í54k 3357176963415

Pro osobní přepravu je to naprosto nevhodné slepé místo, natož aby tam někdo zajížděl na vlastní riziko (soukromník). Většina lidí chce do centra, případně na metro.

+4/0
11.11.2012 13:48

Z11d16e24n35a 46H92v79o21z31d35e29n39s26k18á 6563767307716

Sveho casu slibovali metro na Zizkov nekam na Basilejske namesti - to je co by kamenem dohodil.

0/0
11.11.2012 22:32

K43a26r35e50l 66D63r69d12a 6314482427

Trasa D, ale to je hudba budoucnosti. Navíc, kdo ze Středočechů touží vystoupit někde na Žižkově s následným přesunem MHD po Praze, když s novým viaduktem pod Vítkovem vlaky z této trati končí za cca 3 minuty na Hlavním nádraží.

0/0
12.11.2012 6:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.