Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dětský domov vyhodil dvaadvacetiletého mladíka, ten se proto soudí

Dvaadvacetiletý Gracián Svačina musel opustit jemnický dětský domov, který mu dosud přispíval na studia vysoké školy. Ředitelka to zdůvodnila tím, že mladík neplnil své povinnosti. Gracián se kvůli rozhodnutí soudí. Mladík už v minulosti dokázal vytočit i první dámu Livii Klausovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a44r38k94é59t22a 53Z79e87l66e61n21á 8776410263746

Jsem zhruba stejně stará jako tento kluk. Způsob uvažování, které tento klučina používá, vůbec nechápu. Nicméně mezi svými vrstevníky vidím, že je velmi běžné a divná jsem asi tady já...

Dle mého názoru se musím umět rozhodnout:

1. Jsem dospělá = jsem si sama odpovědná za svoje jednání a jsem si sama zodpovědná za svůj život a za to, jak se o sebe postarám a pokud se nepostarám, je to můj problém

2. Jsem "nezaopatřené DÍTĚ", někdo se o mě musí postarat, dokud nedostuduju. Ale pokud se považuji za dítě, tak musím respektovat, že se mnou bude jako s dítětem jednáno. Někdo mě sice živí, ale já bych měla respektovat jeho pravidla. A NEVIDÍM ROZDÍL, JESTLI SE JEDNÁ O RODIČE NEBO DĚCÁK.

Dokud mě rodiče živí, mají dle mého názoru plné právo určovat pravidla, stejně tak ten děcák u tohoto kluka. Pokud se mi to nelíbí, mohu se rozhodnout "nebýt dítětem", ale se vším všudy. Nelze vyizolovat výhody "být dospělý" a výhody "být dítě" a u nevýhod se vymlouvat, že pro tento případ jsem "to druhé"...

+8/−1
4.11.2012 17:44

J63o90s41e49f 92M62a83k16o19v14e76c 4558694388411

snad je dost dospělý, aby se o sebe dokázal postarat sám.

+8/−2
3.11.2012 14:39

R49o70b84e65r91t 30P43r52a18ž42á59k 4968156385110

Biologicky asi ano. Mentálně...

+7/−5
3.11.2012 14:57

S68t11a61n10i59s57l24a20v 31T76r37k29o90l82a 3665826510551

Hrad neodpouští svým kritikům !! Jak si mohl dovolit špatný  názor na první soudružku [>-]

+5/−8
3.11.2012 11:40

R26o89b35e21r48t 95P41r20a82ž97á88k 4948576545150

Ho-hó, dlouhé prsty Hradu. Už vidím, jak se Klaus zabývá nějakým regionálním děcákem a třetiligovým pisálkem.

+2/−9
3.11.2012 15:02

K49a12r25e54l 20D79r27d38a 6494172387

Podvody s charitou jsou svinstvo, to ano. Minulý týden dostala Lucka Bílá v TV amok nad vystupujícím v Talentech, který podle ní nemá za peníze vystupovat v domovech důchodců. Kapku zapomněla, že charitativní akce zvyšují popularitu kdejakých celebrit a jsou báječnou reklamou zdarma, takže se celebritám vyplatí nevzít za účinkování zde ani korunu, protože jinak by platily za obdobný PR miliony. Navíc si skutečně mohou říkat, že pomohly dobré věci. Napadá mě, přes šílené chování Lucky, že vždy jde o zneužití lidských citů a tyto akce jsou vždy na hraně mezi přijatelným a hyenizmem. O tom je prostě "falešná" popularita ať už politiků či umělců.

Organizace získávající příspěvky naopak vědí, co úsilí a starostí dá budování pozitivního PR nějaké té charitativní prospěšné organizace a celé to úsilí se získáváním sponzorů a zapojování osobností pak může zhatit jeden nevhodný mediální incident. Aneb všichni jsou na jedné lodi "obchodníků s deštěm" a koukají, aby jejich loď nešla ke dnu.

+7/0
3.11.2012 9:11

K72a39r60e84l 35D90r14d79a 6244122887

Miluji postoje "hrdých občanů", kteří by nevzali od státu ani korunu. Čestní lidé mají problém dokonce se státními zakázkami, neb je to podle nich neoprávněná protekce. A v zásadě zneužití volného trhu, svobody a demokracie. Co pak říct o tisícovkách organizací pracujících na ochraně lidských práv, pomoci sociálně slabým a vyloučeným..., aktuálně na pomoci dětem s cílem zničení dětských domovů na úkor prosazení "podnikajících" pěstounů, a to za státní peníze?

Psaní Graciána je dle mého silně amatérské. Má se ještě hodně co učit. Stihl se již párkrát povozit po Livii, viz jeho blog zde. Když Klaus nepodpořil novou pěstounskou péči, vytáhl, že si Livia také prošla dětským domovem a je tak na ně odbornicí, což vnímám jako silnou podpásovku. Petici za Graciána navíc organizují jeho bratři. Aneb vidím autora, hrazeného doposud ze státních peněz, který potápí loď na které sám jede a nemá žádný respekt k autoritám, které ho převyšují a od kterých by bylo moudré se zatím především učit.

+12/−1
3.11.2012 9:33

K29a15r30e89l 76D59r35d25a 6724322327

Nevím, zda životním úspěchem Graciána bude jednou kariéra paparazziho či bulvárního novináře. Tam zatím spěje. Zdá se mi, že to je v novinařině spíš konečná pro ty méně úspěšné. Jen mě napadá, pokud z domovů vychází "rebelující děti" s negativním postojem ke společnosti bude možná Gracián osobně příkladem špatně vynaložených státních prostředků a důkazem platnosti důvodů zrušení špatně fungujících českých dětských domovů.

Aneb má pravdu, chlapec, profesionálních pěstounů je nám třeba. Dokázal to vlastním životem. :-)

Být ředitelkou DD v Jemnici, tak ustoupím a ještě se omluvím a Graciánovi dopřeji prostor pro zmoudření. Jinak se z hloupostí tohoto kluka opupínkujeme všichni za proklínání DD v Jemnici. ;-D

+7/−3
3.11.2012 9:50

K78a87r67e22l 72D71r38d87a 6504282827

Cenzrura je zde na iDNES zvláštní. Dohledal jsem následně články Graciána a přidal jsem omluvu, protože dělá práci normálního redaktora a moje výroky o bulváru jsou v případě jeho práce za hranou. Za to se omlouvám. Příspěvek byl smazán, že je mimo téma diskuse. Jak může být omluva mimo téma "nové slušné" diskuse? ;-)

Co patrně umí pobouřit, jsou osobní názory Graciána, viz např. jeho blog. A z toho jsem v předchozím textu vycházel.

http://svacina.blog.ihned.cz/

http://tinyurl.com/brg3lbk

+2/0
4.11.2012 7:34
Foto

J75a66r80o34s56l17a83v 25S43o51j25k30a 3966934644420

Otázkou je, jestli za současným "problémem" není alespoň trochu jeho článek o návštěvě paní Klausové, který se vedení DD asi moc nelíbil. (Mně se naopak líbil).

+7/−6
3.11.2012 7:55

Z30d91e23ň75k84a 15V93e50s92e72l61á 8299745917720

Je sice fakt, že jako dítě z DD nemá start do života zrovna nejlehčí, ale: už jenom fakt, že studuje na soukromé VŠ, mi přijde poněkud zarážející, protože žurnu mají i veřejné vysoké školy, kde by nepotřeboval, aby za něj platil někdo další školné. Potom: pokud měl jasně stanovená pravidla, pak musí počítat s tím, že jejich porušení bude mít následky. Taky nepředpokládám (i když všecko je možný), že by Policie ČR nezkoušela na jeho mobil volat, když ho hledali.

Znám člověka, co vyrůstal v DD, teď studuje veřejnou VŠ, bydlí spolu s dalšími několika mladými lidmi v samostatném bytě a na živobytí si už několik let sám vydělává. A je to pohodovej kluk.

A pardon, ale: "... který základní školu absolvoval s vyznamenáním" - ZŠ s vyznamenáním a studuje soukromou VŠ. Pak nevím, jak je možné, že úspěšně studuju na veřejné VŠ, když jsem si vyznamenání na VŠ pokazila trojkou z matiky... ;-)

+19/−2
2.11.2012 16:59

Š83á15r53k48a 49N64o29v51á50k98o38v79á 1171585904722

Mluvíte mi z duše, mám přesně stejný názor. Také mne napadlo, že na střední škole už zřejmě vyznamenání neměl, jinak by to napsali a myslím, že se prostě na státní VŠ nedostal.

Já k tomu ještě přidávám, že mne velmi mrzí, kolikrát jsem posílala peníze do nadací, které tím nepodporují nemocné dětičky, ale průměrné (ne-li horší) studenty na soukromých školách.

+8/−3
2.11.2012 17:08
Foto

L56e39a 51H46e73ř74m42á77n81k25o87v61á 5934873191335

Když si to vezmete z pohledu rodiny, pak se chová jako úplně normální kluk ve dvaadvaceti. Nedává vědět o každém svém pohybu, ale jinak se chová slušně, jezdí domu na víkendy, dokonce pomáhá druhým, dobře studuje a je jedno, že na soukromé. 

Do šestadvaceti mají "děti" zlevněné jízdné, výhody u mobilních operátorů, u bank levná studentská konta, u rozvedených rodičů nárok na alimenty.... rodiče by nad takovým "nedodržením" pravidel zavřeli obě oči, proč to nedokáže ředitelka, to těžko říct. A to, jakou má kluk podporu od ostatních, by jí mělo postavit na zem. Navíc by mělo být i v zájmu samotného DD, aby si někoho takového hýčkal, minimálně jako dobrý příklad pro ostatní děti.

+11/−13
2.11.2012 18:00

Z70d66e19ň76k57a 54V10e22s77e50l24á 8469145977450

1) Pokud jako dítě vím, že rodiče nemají mnoho finančních prostředků, tak se přece nehlásím na soukromou VŠ.

2) Asi jsem divná, ale i jako (už před několika lety) 22 letý člověk jsem považovala a pořád považuju za zcela normální napsat rodičům, zejména pokud u nich pořád bydlím, aspoň SMS, že v těch a těch dnech budu tam a tam. Je to minimálně slušnost, aby o mě neměli obavy.

Pokud se hoch považuje za dospělého, pak by prostě měl respektovat stanovená pravidla. Navíc, když jsou tak primitivní.

+19/−5
2.11.2012 18:17
Foto

L58e29a 25H31e76ř38m27á97n50k37o71v32á 5604123351635

Když ostatní vychovatelky věděly, kde se nachází a nepochybuji, že to věděla i ředitelka, nechápu, proč by někam psal sms. Vysvětlení, proč pro změnu ředitelka nenapsala jemu máte?

+4/−8
2.11.2012 19:26

Z41d74e67ň23k96a 80V42e27s56e27l72á 8949595377380

A jak můžeme tak jistě vědět, že to věděla i paní ředitelka? Paní ředitelka se ho snažila kontaktovat doporučenými dopisy na adresu, na které se měl zřejmě v dané době zdržovat. Proč by mu taky ona měla psát SMS, když povinnost informovat o místě pobytu byla na jeho straně?

+11/−8
2.11.2012 19:30
Foto

L78e45a 65H67e45ř71m20á79n16k71o25v80á 5154353921965

Ano, měl také poslat doporučený dopis- to by byl ten správný domácký, rodinný přístup, jaký razí paní ředitelka :-/

Ten kluk nebyl v pasťáku, nebo v base, ale v dětském domově- měl mu nahrazovat rodinu! Půlka diskutujících se nad tím ani nezamyslela. Navíc s ním evidentně neměli žádné výchovné ani jiné problémy, mimo toho, že měl vlastní názory. A dotáhl to na vysokou školu, což je i s takovým přístupem vedení, nakonec malý zázrak :-P

+5/−9
2.11.2012 21:35

Z86d23e19ň48k77a 89V11e63s26e11l67á 8149145437660

Nemusel poslat doporučený dopis, ale jistě by stačil obyčejný telefonát. Jenže on neudělal ani to.

+9/−3
2.11.2012 21:54
Foto

L69e22a 58H35e66ř92m65á62n53k60o68v94á 5964253751175

Ano, je to zlý, zákeřný mladík. Snad nemáte děti :-/

+6/−3
3.11.2012 10:15

Z34d59e39ň59k84a 21V58e47s77e81l49á 8659775677160

Nemusíte to zas tak hrotit... :-P Je to člověk, který si očividně zrovna nedělá hlavu s dodržováním tak banálních pravidel. Jeden telefonát ředitelce je na dvě minuty + to vyúčtování odhaduju max. na 5. Necelých 10 minut je neskutečná "ztráta" času, že? :-P A vymlouvat se na to, že mu ředitelka mohla zavolat, taky není zrovna důkaz dospělosti. Rv

+5/−5
3.11.2012 10:57
Foto

L46e48a 12H13e32ř78m68á10n40k34o68v58á 5784823921845

To byla jen reakce na vaše vyhrocené příspěvky, neustále opakuji, abyste si vy, i další uvědomili, že ten kluk by měl mít stejné vazby na domov a tedy i na ředitelku, jako na svou rodinu a matku- z toho, jak tu mnoho diskutérů volá po řádu, doporučených dopisech etc. a přitom evidentně půl domova vědělo, kde on je, mi jde mráz po zádech. To pak přece není "domov", ale opravdu jen ústav a je tedy s podivem, že vůbec vystudoval tu střední :-/

+5/−5
3.11.2012 13:25

Z86d19e76ň18k73a 53V57e55s21e73l79á 8529275367870

Jaký vyhrocený příspěvek jsem měla? Ten, že považuju i ve svém věku za normální, že rodičům aspoň pošlu SMS, pokud se s nimi nemůžu domluvit osobně, kde v následujících dnech budu a že ten kluk prostě porušil naprosto primitivní pravidla, která mu byla stanovena? A že vymlouvat se na to, že půl domova to vědělo, ale paní ředitelka ne, tak mu mohla zavolat, je skutečně nedospělé a nezodpovědné? Co je na tom vyhroceného? Každá rodina a každé společenství (tedy i DD) má určitá pravidla. Bohužel v DD jsou tato pravidla ještě ovlivněná dalšími faktory (např. ono vyúčtovávání - to není z hlavy ředitelky, oni prostě musejí do určité doby vyúčtovat každou korunu, jinak můžou mít problémy). Kdyby musel ten kluk jet osobně do Jemnice a podepisovat tam nějaký papír vždycky, když by někam jel, pak bych se na to dívala jinak. Ale co je tak těžkého na tom zvednout mobil a buď vyťukat SMSku, nebo zavolat ředitelce DD, že v daném termínu bude tam a tam? Nic. Stejně jako poslat mail ohledně těch peněz.

+5/−3
3.11.2012 13:46
Foto

L94e47a 24H30e92ř93m91á96n48k34o28v15á 5894363421755

"Ale co je tak těžkého na tom zvednout mobil a buď vyťukat SMSku, nebo zavolat (...)"  a proto autorita, ředitelka, radši rovnou píše doporučené dopisy a následně volá policii. 

Působí to přesně tak, jako ten průšvih s Klausovou- uškodit klukovi za každou cenu. Víc k tomu nemám co dodat, už se jen točíme v kruhu. 

Kluk měl něco udělat, neudělal, ano to byla chyba- nijak zásadní, obrovská, život ohrožující. Neutekl, nekradl, nikomu nic neudělal.... Když by to stejné "provedl" rodičům, těm by zatěžko zvednout mobil rozhodně nebylo, proč to nedokáže vychovatelka, potažmo ředitelka? :-/

+2/−2
3.11.2012 17:33

Z54d91e93ň40k88a 69V92e61s87e92l89á 8389515357510

Ředitelka posílala ty dopisy tam, kde ten kluk měl podle jí dostupných informací být, ale nebyl. A jak jsem napsala už někde výš - poměrně dost pochybuju o tom, že se ho nepokusila kontaktovat telefonicky, protože předpokládám, že se policajti jako první ptali i na to, jestli se mu kromě dopisů pokoušela i dovolat. A proč tam u chlapcova tvrzení, že mu přece mohla zavolat ona, není i její vyjádření? Není to zvláštní?

+3/−1
3.11.2012 18:20
Foto

P72a52v38e31l 43U57r88b98a91n 4898697520

Četl vůbec někdo ze zdejších diskutérů jeho článek o návštěvě paní Klausové v dětském domově? Je dostupný i na internetu. Mně přišel vtipný, pojatý s nadsázkou a upřímný. Hoch jím podle mého nezamýšlel nikoho poškodit a zostudit. Na psaní má talent. Ví někdo tady, jaké děti žijí v dětských domovech? Většina jich dosáhne pouze základního vzdělání, vysokou školu prý absolvuje ani ne procento. Spíše než o peníze, které od dětského domova dostanou, jde o to, jak jsou tito lidé pak schopni se zařadit do společnosti a vést samostatný život. Ti, co tu předhazují, že někoho živí ze svých daní, a to, že se už v osmnácti dokázali osamostatnit, asi moc velké sociální cítění nemají. Narážky na soukromou školu, kterou hoch studuje, svědčí možná o závisti, že někdo má prostředky ji navštěvovat. Podle mě tolik neplatí, že na veřejných vysokých školách jsou samí inteligentní lidé a soukromé studují jen méně chytří.

+12/−14
2.11.2012 16:32

Š88á67r62k30a 22N44o29v87á57k85o46v28á 1111845354372

Řeči o závisti používají lidé, když nevědí, co lepšího říct.

Tady nejde o závist, ale hledisko priorit, v době kdy nejsou peníze, se musí dávat nejdříve na léčbu nemocných lidí, především dětí. Soukromé školy ať si platí každý sám.

+10/−6
2.11.2012 16:57

T12e64r50e70z96a 60N75o75v68á 3922833858554

Vy jste očividně nepochopila o co se tento mladík podle Vás vyvrhel společnosti, snaží. Je vidět, že jste ani článek, který o paní Klausové napsal nečetla. Nebyla to urážka proti ní, pouze kritizoval poměry jaké v některých dětských domovech panují.

Soudní spor, který teď vyvolal, není pouze o tom že chce vysávat z dětského domova peněz, ale jde mu především i o princip. Nechce nechat se sebou zametat a nechce být hloupá ovce, která na vše bude pouze přikyvovat a podřizovat se. Já s ním naprosto souhlasím a plně ho podporuji.

+7/−13
2.11.2012 17:42

Š98á14r69k46a 79N34o97v67á79k54o19v63á 1771645364332

Nepíšu o jeho článku, psala jsem tady pouze o tom, že nevíme, jaký byl přesně jeho rozhovor s pí Klausovou, že mohl probíhat trochu jinak.

Nepodsouvejte mi slova, která jsem nepsala, kde jste četla něco o vyvrhelovi?

Můj názor je ten, že nadace nemají platit za studenty soukromé školy, na to prostě nejsou peníze a že ten mladík - buď výchovou nebo povahou - si myslí, že má jen samá práva a žádné povinnosti.

Nechci tady do nekonečna opakovat, že pokud je málo peněz, musí jít na ty nejslabší. A za tím si stojím. Tady není žádný socialismus!

+12/−6
2.11.2012 17:50

P37e45t18r30a 85N44e51o29m72i90l22l91n93e37r 7382580737878

Nadace mohou přispět podle svého programu na co uznají za vhodné... pokud podporují vzdělání dětí z dětských domovů, je zcela v pořádku,že platí Graciánovi školu. Pokud nadace vznikla na podporu postižených, tak by snad Graciána nefinancovala.

+5/−5
3.11.2012 0:24

Š53á26r98k47a 76N85o67v56á56k54o85v92á 1411335524482

Právě že původní program byl zaměřen především na chronicky nemocné děti, na různé aktivity dětí z dětských domovů, jejich dovolené třeba u moře, atd. Anebo kdyby ten mladík byl nadějný vyjímečný student, ať mu klidně uhradí zahraniční studia.

Zdá se mi podivné platit soukromou školu někomu, kdo nebyl tak dobrý, aby se dostal na státní školu, je to běžný průměrný student. V současné době jsou slabé ročníky, na VŠ studuje kde kdo, kde vezmeme pořádné řemeslníky a další profese?

Je to věc názoru, já osobně už nadaci Maxové nepošlu ani korunu, o jiných nadacích budu přemýšlet, možná také nic.

+4/−2
3.11.2012 0:38

P32a83v62e98l 21O57b84d95r54ž67á42l14e39k 6506954458752

Pokud nechce byt ovce a podrizovat se jasnym pravidlum-nikdo ho jiste nenuti v DD zustavat. Parky a ukryty pod mosty jsou plne lidi, kteri tam obcas prave z techto duvodu dobrovolne ziji.

+3/−6
3.11.2012 9:15
Foto

P33a47v36e84l 59U58r50b72a39n 4888657360

Jen jsem se pozastavil nad

tím, proč se někomu nelíbí, že studuje soukromou školu, a hodnotí jeho

předpoklady ke studiu. Rozumím, díváte se na to z hlediska, že nadace, která má

pomáhat nemocným dětem, financuje vzdělání zdravému člověku. Nicméně nechápu, proč se vyjadřujete k jeho nadání. Na veřejné vysoké školy se nedostávají i ti, co by nebyli špatnými studenty.

+2/−8
2.11.2012 18:33

Š40á66r69k52a 70N52o75v58á62k40o67v29á 1531795434812

Ano, dívám se na to z hlediska priorit.

A z hlediska nadání? Už více lidí tady usoudilo, že mladík je jen průměrný student. Už dříve se o něm psalo, že měl na základce vyznamenání, nikdy ani zmínka o škole střední, takže tam vyznamenání zřejmě neměl. Nestuduje žádný obor, který by nebyl i na státní škole, nikde ani slovo o tom, že by bral prospěchové stipendium. Vzhledem k tomu, jak mladík umí používat slovíčka a vlastně i "reklamu", jistě by se o svých výrazných úspěších zmínil.

+9/−6
2.11.2012 18:45

Z37d16e60ň19k19a 68V93e96s66e87l73á 8439885697310

Článek jsem právě dočetla - byť nalezený až v Respektu, protože sté číslo Zámečku, ve kterém měl článek podle mně dostupných informací původně vyjít, nelze dohledat (jsou tam čísla 99, 101 a pak tuším 103 a další). Článek mi přijde takový nijaký, rozhodně ne s nadsázkou. Vždyť je celkem normální, že se před takovouto návštěvou snaží každý co nejlíp všude uklidit a vysmýčit. Spíš mi z toho mimo jiné vyplynulo, že jindy mají v tom DD ne právě pořádek... ;-)

+2/0
3.11.2012 18:25

A90l58e64n87a 96U88r43b85á74š47k81o45v64á 7270811156259

Trochu reality (jsem vychovatelka)!

Dětský domov JE POVINEN se starat o děti do 18 let, MŮŽE však sepsat smlouvu i s plnoletými klienty do 26 let, pokud studují a dodržují základní pravidla soužití. V praxi to vypadá tak, že jen malá část dětí odchází v den 18. narozenin - tyto výjimky obvykle odcházejí z vlastní vůle (nejvíce k partnerovi). Většina dětí zůstává v DD i po 18. roce a pokračuje ve studiu OU, SŚ i VŠ (v našem DD máme 3 studenty VŠ). Odcházejí až po ukončení studia, pomáháme jim najít práci i bydlení (máme např. startovací byty).

Děti samy ale musí spolupracovat, tzn. úspěšně studovat a dodržovat vnitřní řád DD. Graciána Svačinu mj. hledala policie, jeho tvrzení, že "...Vychovatelky z domova o mém pohybu o prázdninách věděly. Stačilo, aby mi ředitelka zatelefonovala, můj mobil měla..." je podivné a dokazuje jen to, že pravidla prostě ignoruje.

Dovolili byste to svým dětem?

+19/−6
2.11.2012 16:14
Foto

L76e22a 66H77e78ř55m66á46n69k12o64v96á 5194853871405

Ve dvaadvaceti?? No samozřejmě! 

Je to dospělý muž, ano má povinnosti, které zanedbal, ale také nešlo o život, nejspíš prázdniny jen tak neproflákal, že? A pokud je pravda to, že ředitelka místo telefonátu jemu rovnou volala policii, pak je chyba spíše u ní.

+7/−11
2.11.2012 18:03

P48a19v63e65l 81O54b48d50r41ž23á36l73e13k 6756244608712

Pokud si ve 22 letech nezaridil vlastni bydleni tak bych s tou dospelosti tolik neoperoval. Proste neco za neco...

+6/−6
3.11.2012 9:19
Foto

L95e30a 32H91e52ř45m90á28n27k93o34v46á 5764873581515

Vím, že statistika nuda je, ale řekla by vám, kolik i třicetiletých stále žije s rodiči.... zkuste hádat proč.... v dnešní době :-/

+5/−4
3.11.2012 10:14

K95a55r62e25l 32D70v38o71ř35á64k 5529807629706

V České republice se precedent nepoužívá, proto zde neplatí. Proto může být jakýkoliv soudní spor o tu samou věc znovu a znovu.

+2/−2
2.11.2012 16:12

M54a50r91e10k 88T63u95r87n13o27v45e48c 7865292110736

Nejsem sice právník - ale z toho, co si o tom pamatuji - ano, náš právní řád není založen na systému precedentů. Takový systém je typický třeba pro USA. Ale i u nás soudy někdy přihlíží k tzv. judikátům, což je rozhodnutí jiných soudů (obvykle vyšších instancí). A pokud něco budou soudit někde na okresním soudu a soudce bude vědět, že Nejvyšší soud rozhodoval ve velmi podobné věci a rozhodl nějak, může to také zohlednit. Protože kdyby na to vůbec nebral zřetel, jedna ze stran se bude odvolávat tak dlouho, až se to dostane na tu nejvyšší úroveň a takový soud na to může mít stejný názor, jako dříve v podobném případě a může to vrátit zpátky...  Ale jak říkám, nejsem právník, tak mě berte s rezervou. Když by se tu nějaký právník našel a ještě nám všem ty judikáty objasnil, budu rád. :-)

+3/0
2.11.2012 17:29

J52a63k83u76b 57M22a98l38i10n67s58k95ý 9369989630377

Tak jsem zjistil, že studuje na soukromé pseudouniverzitě Jana Ámose Komenského. Proč asi nešel na veřejnou školu, kde by neplatil školné? Já nemít peníze, tak neutrácím za drahé a nekvalitní školy.

+14/−5
2.11.2012 15:56

Š57á72r53k41a 46N86o34v62á63k92o37v27á 1761455504362

Na soukromé škole studuje zřejmě proto, že se na státní školu nedostal a na tuhle vezmou každého, kdo si zaplatí. Přesto i na této škole dělal jednu zkoušku za minulý školní rok až v září!

Školné za něj platí Nadace Terezy Maxové a stát mu dává peníze na živobytí. Dle mého názoru je to trošku hloupější student, na jedné straně se chová jako rozmazlené malé dítě, na druhé straně je důležitý, vypočítavý, nemá slušné chování a všemu se jen pošklebuje.

Domnívala jsem se, že nadace podporují handicapované lidi, zejména děti a nevyhazují peníze zbytečně. Divím se Maxové a přestala jsem se jí vážit.

+14/−9
2.11.2012 16:11

J96a82n 11Č67o13n15k57a 2557222909415

Neměla by jste se už uklidnit? Komplexy se řeší na jiných stránkách

+6/−14
2.11.2012 16:16

Š40á66r69k87a 48N89o87v75á43k86o64v85á 1271115304832

Nemám komplexy, ani nemám důvod je mít, mám jen averzi vůči hloupým lidem, kteří chtějí parazitovat na druhých. Ať se ten "úspěšný" student podívá každý večer na zprávy v televizi, kde se říká, jak nejsou peníze na chronicky nemocné děti. Měla by mu být hanba.

+13/−6
2.11.2012 16:22

J29a94n 32Č92o59n41k60a 2237342419595

Amen

+2/−9
2.11.2012 16:29

Š32á98r26k40a 50N14o56v66á91k74o53v47á 1381105114622

Pane Čonku, přečtěte si příspěvek od vychovatelky Aleny Urbáškové, psaný v 16.14.

Z počátku jste se jevil jako slušný člověk, jen jsme měli každý jiný názor, nyní jste se předvedl.

+9/−4
2.11.2012 16:30

J70a21n 64Č10o46n29k84a 2627332299415

Čonko paní Nováková, jsem slušný. Ovšem Paní Urbášková se nenaváží do lidí takovým způsobem, jako vy se svým jiným názorem.

+3/−11
2.11.2012 16:34

Š10á79r53k44a 56N88o66v88á58k13o46v59á 1381595184552

To si děláte legraci? Vy jste mne normálně urazil.

Mně jsou prostě bližší nemocné děti, než průměrní studenti. A na vše peníze nejsou.

+10/−4
2.11.2012 16:44

J39a81n 65Č31o90n95k69a 2487572349945

Ale paní Nováková, nedělejte z komára velblouda.

+3/−8
2.11.2012 16:51

Š40á46r46k92a 20N18o14v76á23k57o28v64á 1791495514972

Pane Čonko, víte co? Dívejte se občas večer na zprávy, na co tady nejsou peníze.

+7/−4
2.11.2012 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.