- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedá mi to ale po celodenní zbytečné práci musím reagovat na přebujelost "všeobecného vzdělání" a totální nedostatek kvalitního odborného rozhledu. Opět po dvou dnech předěvávám práci a to jen díky tomu že hlavním projektantem je gymnazista, který není schopen technického myšlení a už vůbec nedokáže předat ucelené informace. Všichni zde brečíte nad tím jak jsou důležité jazyky, leč opak je pravdou pokud totiž nebude schopna naše výroba vůbec uchopit daný projekt a díky nedostatku technického vzdělání bude narážet na nepochopení celého projektu, budou všichni tito lingvisté naprosto zbyteční a bez práce. Ostatně tak jak se to již v mnoha místech dávno děje.
Chybí nám technici a máme přebytek humanistických žvanilů a tohle se "vylepší" když žvanilům umožníme vyměnit matematiku za cizí jazyk a techniky necháme trápit se a propadat ze slohu. Podivné rozhodnutí.
Normální a spravedlivé by bylo v tomhle případě umožnit technikům to samé tedy vyměnit český jazyk za třeba fyziku nebo chemii.
Pokud toto doplní totální redukcí gymnázií, Bude první krok jak reformovat školství tím správným směrem. Nechci teď soudit kolik úrovní a jak by se mněli hodnotit státní maturity. Mně se ale líbí právě ono rovnítko mezi matematikou a cizím jazykem. Čeština i když s ní krutě zápasim ( což asi všem už dávno došlo) by asi mněla mít hlavní neotřesitelnou pozici. Ale to ce se mi líbí je rovnítko mezi matematikou a cizím jazykem. Vytváří to konečně jakousi rovnost mezi humanytním a technickým vzděláním. Ano jistě úroveň průmyslováků šla jistě rapidně dolů, ale nemyslím si, že by na vině byla sama úroveň vzdělání, ale spíše systém jakým byl podporován nárůst gymnázií a jakých si soukromých institutů, které průmyslovkám odebíraly kvalitní posluchače a přitom je vůbec nic nenaučily. Já jsme maturoval v ročníku do kterého přicházeli kluci s vyznamenáním, a ač se jednalo o průmyslovku tak se dokázali uchytit třeba i na Matfyzu. A to nemluvím o množství inženýrů a architektů, kteří zde začínali.
Humanističtí pavzdělanci zase vítězí
Proč má být to zcela základní jako matematika být nahrazeno nějakým cizím předmětem. Tak tady by snad měla bý volba buď Český jazyk neho Matematika. Proč má technik se trápit s nějaký slohovým žvaněním o ničem, když je to tak, ať tedy humanistický lempl se trápí s matematikou.
Jsme teprve na začátku integračního procesu. Zdá se mi, že prioritu v současnosti musí mít dva cizí jazyky- anglický a německý. Bez těch v budoucnu žádný Čech nemůže být rovnocenným obyvatelem EU. Ve Švýcarsku jsou už po staletí dále- tam mají francouštinu, němčinu a italštinu jako základ národní identity. Bohužel však, i s rodnou češtinou maturanti zápasí- výsledek vidíme denně v denním tisku, kde se hrubky a nelogické věty běžně vyskytují. Takže schopnost se vyjádřit je základ maturity vůbec.
Další předpoklad života v technicky vyspělém světě je znalost matematiky a fyziky, alespoň ve všobecně potřebné úrovni. Nemusí být každý maturant hned Einsteinem, stačí když bude Grygarem. Na profesionální úroveň se dostane na správné vysoké škole.
K vyššímu vzdělání však patří i znalost dějin, literatury, zejména českých ale i evropských klasiků, geografie, základy filozofie a to nejenom jako dosud marxistické (vynechat ji by však byla neodpustitelná ignorance) ale i třeba Hegela, Kanta atd.
Problém je, že přeze všechny tyto předměty pak nebude čas na to aby se maturanti učili to co je ve škutečnosti bude živit. V podstatě to co popisujete směřuje jen k dalšímu nárůstu gymnázií. Což se již dávno ukázalo jako zcela liché a nefungující. Nedávno jsem sledoval celodení přednášky o systému vzdělávání v ČR a ač se na záčátku všechny firmy a zástupce hospodářství shodly, že hlavním problémem českých absolventů je nedostatečné odborné a technické vzdělání. Tak na všech státních úřadech a agenturách, které o vzdělání rozhodují jsou nalezlí právě jen gymnazisti s neschopností pochopit uroveň odborných znalostí. A ti potom rozhodují spíše dle vlastních sympatií a mylných představ, že odborné vzdělání stačí obdržet pouze na VŠ. A z vlastní zkušenosti mohu podotknout že na mojí práci konstruktera je závyslích 20 gymnazistů s jak vy říkáte všeobecným vzděláním, které je ale nenaučilo číst techniské výkresy.
tak to je můžou rovnou zrušit: pro gymnasisty bude příliš lehká, aby to zvládly i učňáky - čili vypovídací hodnota takových maturit bude nula
Pamatuji z VŠ na ty "geniální" gympláky, co nedokázali sečíst dva zlomky a komplexní čísla v nich vyvolávala záchvaty paniky...
Maturity budou mít jednu úroveň a to dost špatnou
http://trikyleaks.blogspot.cz/2011/11/zname-dalsi-maturitni-otazky.html.
Povinnou bych nechal jen češtinu a ostatní volitelné dle odbornosti školy.
Ja bych zrušil i češtinu,,,jako maturitni,,k čemu to člověku je?Z 95% k ničemu
Existuje něco, co tahle vláda udělala dobře?
Já bych byl rád kdybych si mohl říct: tak tohle se vám povedlo, super, to funguje. Bude to vůbec někdy u nás možné? Vždyť dělají všechno metodou 'pokus omyl' a nenesou za výsledek žádnou zodpovědnost!
Ale hlavně, že na to měly soukromou firmu..kdepak jsou naše penízky?
Nechci tu celkově hájit vládu, ale na druhou stranu si myslím, že je fér říct, že se pár věcí povedlo (nemyslím tím maturity), jenom to není pro "lovce senzací" zajímavé, a tak o tom nepíšou - aféry a kauzy jsou divácky zajímavější. Já považuji za úspěch třeba přímou volbu prezidenta, zastavení smlouvy ACTA, změny zákonů v dopravě (alespoň některé), omezení exekutorů, zpřísnění kontrol v potravinářském průmyslu, odtajnění výsledků ČOI v pohonných hmotách, jasné vymezení označení (ne)kuřáckých restaurací, snaha o zdanění hazardu atd. Ale je fakt, že toho nepovedeného je mnohem víc...