Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Měl to být turistický hit, Vltavu ale brázdily poloprázdné lodě

Když vyrazil první parník po Vltavě na devítikilometrový úsek z Českých Budějovic do Hluboké, byla to velká sláva. Letos ale zájem o vyhlídkové plavby prudce klesl. Vrátí se turisté příští rok, kdy lodě doplují až k hrázi Hněvkovické přehrady?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wabo

Nesmysl, účelový nesmysl

Že peníze od EU nešlo použít na dálnici, nebo třeba na školy, je nesmysl. Účelový nesmysl. Bylo čistě na regionálních politicích, v tomto případě na vedení nechvalně proslulého ROP Jihozápad, aby rozhodlo o náplni, zeměření a cílech programů a o tom, kolik peněz do které "osy" programu půjde. Rozhodlo si tedy už předem o lodní plavbě. S tím neměl Brusel nic společného. Nicméně i dodatečně šlo využití peněz změnit - trochu komplikovaně, ale jde to. (Takto se z problematických programů přesměrovávají peníze do jiných i na celostátní úrovni.)

+1/0
1.11.2012 9:44

zorro_rojo

Fajn

Az to pujde z Budejic do Prahy, bude to o necem jinem. Ale na takhle kratkem useku to zatim moc smysl nema. Je to izolovane a ciste jen atrakce pro turisty.

+1/−1
31.10.2012 23:05

Xav

Re: Fajn

z CB do Prahy to nikdy nebude, protože by museli zbourat npamatkove chraneny most v Tyne nad Vltavou;-)

+3/0
1.11.2012 0:36

mnmn

Re: Fajn

Za 280.Kč a teď nevím zda do Vrbného nebo na Hlubokou a zpět?Kolik by to stálo do Týna a zpět.No to by mě muselo foukat pod tašky abych do toho šel.Nebo vyhrát sportku.;-D

+2/0
1.11.2012 7:40

Sa-ma

Investice pro kraj s dlouhodobým efektem

Jde o investici na desítky, možná stovky let. Vodní cesta není nějaké dopravní hřiště u školky, náklady na výstavbu jsou samozřejmě vyšší. Každý by se chtěl po dálnici co nejrychleji dostat do Prahy, to ale s krajem nemá nic společného, je to jen sen lidí v nejproduktivnějším věku.

Vodní cesta se stále buduje, projekty počítají se splavněním vltavské kaskády = napojením na evropskou síť. Údajům o počtech pasažérů bych nevěřil, bez "malé domů" se služby neprovozují.

+1/0
31.10.2012 23:00

pavel.n

a k čemu to je ??

Tahle vláda nadělala z lidí otroky ve fabrikách , okradla je o peníze a lidi jako mají brát na tohle kde ??

+2/0
31.10.2012 20:02

Premiant

Já bych tam se svojí lodí taky nejezdil

Má to vůbec cenu? Jezdit na malém úseku ČB-Hluboká? To radši Týn-Praha, tam už se plout dá a můžete rovnou až do NDR, tím chci říct, že politici a lidé by měli čekat, až se ůsek propojí s úsekem na Prahu, pak jim tam budou lodě jezdit, když postavíte silnici od nikud nikam a bude dlouhá 10 km, taky vám tam nikdo jezdit nebude, ale to lidé, co proti tomu protestují nepochopí, všechno přepočítavají na asfalt

0/0
31.10.2012 20:00

sotysoty

Já to zkusil

Ano, lodí jsem jel a pocit, že jedete do ČB po řece je pěkný. Bohužel služby na lodi na bodu mrazu. Technický (i estetický vzheld lodi) jsou tragické. Ohoz personálu trága. Kormidelník v montérkách - doslova. Na kapitánském můstku omšelá a olezlá maskáčová síťovina. Ochota majitelů tragédie. Chtěli jsme to dát i jako zážitek studentům na školním výletě. Pro 20 lidí nepojedou v pondělí - prý by museli kontaktovat v ČB plavební správu. Když pominu to, že nám vnucovali, ať jedeme jen do Českého Vrbného, i to, že se loď cestou porouchala a my skákaly do osik u břehu za Voříškovým Dvorem. Cena je také drahá. O investici miliarda ani nemluvě. Stejný propadák a stejná kravina jako letiště. Přesto když už se ty peníze takhle utratily, je třeba se snažit i toto propagovat. Tam bohužel snaha a chuť provozovatele a i Města či Kraje je NULA.

0/0
31.10.2012 14:58

sotysoty

Re: Já to zkusil

Jinak jsem slyšel, že snad má v té společnosti podíl nějaký pan Dlouhý z Hluboké a že je mu úplně šumák, jestli tím lidi jezdí nebo ne. No ale znáte to ... jedna paní povídala. Ale je mi fuk, kdo to vlastní, ať je to třeba 100% náměstkyně Popelové, hlavně ať se někdo o to stará!!!

0/0
31.10.2012 15:00

ro16ck

Všichni Budějčáci vědí ...

...čí je to dítě a kdo se jako první projel v námořnickém oblečku (Thoma a jeho soudružka :-)

Že tady Machart předhazuje peníze EU - dejte mu roubík - neví o čem mluví - všechny peníze z EU musí doplatit JčK !! A průměr cca 13 platících v roce 2011 a asi 10 platících v roce 2012 (na jednu jízdu) - no to je úspěch. Mám dojem, že ta miliarda by stačila na nějakých 15 - 30 km dálnice od Veselí k ČB (rovina, připravená infrastruktura, vykoupené pozemky - vše připraveno) !! Ale teď je hlavní, že si vyjede Hlubocká šlechta na lodičkách (ale kolikrát v roce?). tfuj teufel ;-€

+5/0
31.10.2012 14:54

mnmn

Re: Všichni Budějčáci vědí ...

jaký zhovadilosti se dějí v dopravě a jaký se ještě připravují.Všichni vědí kdo je za to zodpovědný a pořád na něco čekáme,Přitom v našich dějinách se nachází řešení.DEFENESTRACE.

+1/0
31.10.2012 19:31

mnmn

Né jen

Parníky

Letiště

Podpora hokejistů

Podpora fotbalistů

ale nově i voleibalistů.Ale obchvat je v nedohlednu a na E 55 nám vzniká další kruháč a u každého obchoďáku nová křižovatka.Je načase někoho za to zavřít.

+3/0
31.10.2012 14:34

MichalCB

Re: Né jen

Přesně tak R^

0/0
1.11.2012 8:48

linz

všem škarohlídům

Všem škarohlídům doporučuji, aby se podívali např. na www.batacanal.cz jaký může být kolem splavného vodního toku turistický provoz. Ale po tom toku se musí dát někam dojet, proto je pravda, že dokud nebude hotová celá cesta Orlík-ČB, bude splavnění ČB-Hluboká vypadat jako šílenej úlet. Na Baťově kanálu, Orlíku, Slapech, a i jinde - dokonce i na Hněvkovické přehradě - fungují firmy, které se živí vyhlídkovými plavbami a hlavně půjčováním obytných lodí. Samozřejmě, že mezi poli, co jsou mezi ČB a Hlubokou na obytné lodi nikdo nevyrazí. Takže, až bude hotový jez Hněvkovice s plavební komorou a zvednutý most v Týně, tak se uvidí...

Nicméně je pravda, že i já bych měl za ty prachy radši kus D3/R3...

+1/0
31.10.2012 13:51

měděný dráth

Celé to Ředitelství vodních cest je jedna velká banda

tunelářů. A k nim lze přidat ještě zprofanovanou Radu města Č. B., s jejímž hlasitým jásotem se ty peníze vyhodily oknem. Zajisté si ještě místní pamatují, jak při zahajovačce stavby pózovali Thoma s Popelovou s pádly v rukou a pruhovaném námořnickém tričku u Dlouhého mostu. Jak je to ve Švejkovi: zavřít, až zčerná!

+2/0
31.10.2012 13:31

lojza kotleta

ta firma je soukromá, ale dotace je veřejná

Nepleťte si tržby soukromé firmičky provozující jako jediné lodní dopravu dvěma obstarožními lodičkami. Ta tržba je jen jejich (po odečtení nákladů se jedná o zisk).

Naproti tomu prohrabání Vltavy platili daňoví poplatníci. Spolu to nemá nic společného.

Lodní dopravu teď může na druhou stranu provozovat každý. Že tam nikdo kromě jedniné firmičky nejezdí svědčí o naprosté zbytečnosti. Zkrátka úředníci zase úřadovali s veřejnými prostředky.

Zajímavé je, že molo v Č.Budějovicích u Dlouhého mostu je zamčené!!! Kdo od toho má klíče, když si to daňoví poplatníci zaplatili?! To je jako zamknout dálnici! Klíče dali jen té sokromé firmičce spřažené s úředníky?

+1/0
31.10.2012 13:21

ro16ck

Re: ta firma je soukromá, ale dotace je veřejná

firma je soukromá ??? [][] Nebuď naivní. Proč by ji potom město dotovalo a vyrovnávalo ztrátu. Chce to lepší info, kámo ...

+1/0
31.10.2012 14:57

pavouk32

Chudák hejtman

Pana hejtmana je mi trochu líto.... Jako hlavní představitel kraje by měl splavnění Vltavy (co tomu jeho kraji spadlo tak nějak mimochodem bez přičinění do klína) všude chválit, podporovat, propagovat s jediným cílem - přitáhnout lidi. Tak se pracuje pro kraj (i když si soukromě doma u piva může na splavnění nadávat, nahlas to prostě jako hejtman říkat nejen nemá, ale dokonce nesmí). Jinak splavnění přineslo konkrétně Budějovicím taky velké rozšíření a prohloubení koryta neboli protipovodňovou ochranu. A měřit úspěšnost nedokončeného projektu počtem lidí na dvou nebo třech obstarožních vracích - soukromých parnících - je asi tak stejné jako měřit úspěšnost nedokončené dálnice počtem průjezdů starých traktorů:-) Ale takoví jsme my - nadávat umíme dobře, něco udělat pro lidi se nám ale nechce..... Hezký den!

+1/−2
31.10.2012 13:02

běhavka

Re: Chudák hejtman

Možná kdyby to bylo u golfových hřišť v Nové Bystřici, Zimola by propagoval. K Budějcím žádnej vztah nemá.

+1/0
31.10.2012 18:04

Lípa srdčitá

Teď

sů všecí chytří

0/0
31.10.2012 12:15

Mysel

Re: Teď

To oni byli i predtim. Jenze soudruh hejtman na to nedbal.

0/0
31.10.2012 12:41

jecmen2

uz od zacatku to byla blbost...

Co by na to asi rekl Tomio Okamura? :-)

0/0
31.10.2012 11:40

mamina2

A co cena?

Možná by o plavbu byl větší zájem, kdyby to nebylo tak drahé. Za tuhle cenu absolutně nechápu, že s tím vůbec někdo jede, taková atrakce to zase není.

0/0
31.10.2012 11:26

fanda357

lidi nezapomínají

http://budejovice.idnes.cz/plavebni-sezona-na-vltave-zacala-fiaskem-porouchalo-se-cerpadlo-pw2-/budejovice-zpravy.aspx?c=A120410_095403_budejovice-zpravy_sor

+1/0
31.10.2012 11:10

fanda357

Re: lidi nezapomínají

10 km (Č.B. - Hluboká) za 140 Kč .... zpáteční za 280 Kč .... to je vidět ten správný "podnikatelský" duch ....

+3/0
31.10.2012 11:12

Scarlett from Scottland

Re: lidi nezapomínají

nebo si tam můžete dát vlastní šlapadlo a máte to zadarmo :-)

0/0
31.10.2012 11:20

fanda357

Re: lidi nezapomínají

skutečný podnikatel, kterému opravdu záleží na jeho podnikání, by dal na zpáteční lístek slevu ..... ten, kdo žije ze státních / obecních dotací se snažit nemusí ..... dostane peníze buď od lidí, nebo státu / obce

+4/0
31.10.2012 11:35

houk_lomi

A co dotace na hotel krajského zastupitele ČSSD Půra z ROPu?

Nebylo by třeba lepší opravit za ně silnice, pane Zimolo?

+3/0
31.10.2012 10:57

Mysel

Re: A co dotace na hotel krajského zastupitele ČSSD Půra z ROPu?

Tak ono taky chybelo cca 100M Kc na provoz domovu duchodcu a dalsi socialni sluzby a misto toho se presne stejna castka vyhodila oknem na julinkovnem.. A tenhle hezky projekt zplavneni aspon naplnil kamaradum kapsy.

+2/0
31.10.2012 12:18

Čistič V

Potěmkinova vesnice

Ta lodní doprava v Č. Budějovicích je taková Potěmkinova vesnice, aby bylo vidět, že se stovky milionů EU na plavební komory a přístavy jen nevyhodily oknem. V tomto, na turistické atrakce opravdu chudém městě, by při aspoň minimální propagaci musel být zájem o svezení na lodi mnohem vyšší. Ale turista nebo návštěvník města by musel spadnout z Dlouhého :-) mostu do Vlatvy, aby zjistil, že v Budějovicích nějaká lodní doprava existuje.

0/0
31.10.2012 10:34

Scarlett from Scottland

pane Dočekale

až příště bude hodně pršet a budou hrozit záplavy, tak dejte vědět, zda se vám úprava koryta zdá zbytečná... :-P

0/−1
31.10.2012 10:26

fanda357

Re: pane Dočekale

dost zoufalý pokus ..... ta povodeň se rozlila PŘED jezem / vodní elektrárnou a ne až pod ním ... jesti to koryto

POD je o metr, dva hlubší, nebo ne, už nehraje roli ...... si myslíte, že při povodni ta vodní hladina pod elektrárnou udělá skok o dva metry níž? a ještě jenom uprostřed, kde je koryto?

+5/0
31.10.2012 10:29

no-X

Re: pane Dočekale

Co má splavnění společného s povodněmi? Vždyť v rámci Budějovic se neudělalo víc, než že se standardní koryto zúžilo, aby byla vyšší hladina. Naopak když po prvních úpravách přišly první povodně, spláchlo to navezenou zeminu, kterou zúžili koryto a začínali s úpravami znovu.

+4/0
31.10.2012 10:33

Scarlett from Scottland

Re: pane Dočekale

a jste si fakt jistej? nebylo koryto vyčištěno, vyhloubeno? jestli se nepletu, tak po tomto zákroku se již řeka nevylila....

0/0
31.10.2012 10:54

fanda357

Re: pane Dočekale

od zprovoznění plavby povodeň ještě nepřišla ...

0/0
31.10.2012 11:06

Scarlett from Scottland

Re: pane Dočekale

samozřejmě :-) že nepřišla.... protože řeka neměla proč se vylejt i když byla plná.... kdyby se to, co se s řekou udělalo - neudělalo, tak byste mi napsal, že záplavy byly :-)

0/0
31.10.2012 11:20

fanda357

Re: pane Dočekale

když povodeň nepřišla, nemohla se voda vylít ze břehů ... to je logické .... zvýšená hladina není povodeň ..... povodeň se pozná podle toho, jestli se řeka vyleje / řeky vylejí i nad elektrátnou .... a potom se uvidí, jak je vysoká hladina i pod elektrárnou ..... už vidím, jak ještě budou problémy s loděma .... protože je neuklidí včas ..... jak se utrhnou a cestou smetou několik mostů ..... jen musíme "chvilku" počkat .... ta povodeň přijde a nebude to trvat ani 100 let ....

+1/0
31.10.2012 11:38

Xav

Re: pane Dočekale

ten pán s pérem v kapse říkal, že povodně neexistujou, prý si je vymyslela EU

0/−1
1.11.2012 0:58

Dr.Fe (15)

Re: pane Dočekale

Opět potvrzujete svojí inteligenci ;-D

+1/0
31.10.2012 10:35

Scarlett from Scottland

Re: pane Dočekale

proč za mnou furt slídíš? 8-o si něco zjisti o tom, co všechno se s tou řekou a korytem dělalo...

0/0
31.10.2012 10:52

examinor1

čistě ekonomicky:

v článku je uvedeno, že lodě svezly při 1100 jízdách 14000 lidí, což vychází 12,75 pasažéra na jednu jízdu.. nevím jaké jsou náklady na lodě, ale mě to moc jako vejvar nevychází, spíš jako těžce prodělečná činnost.. a ta investovaná miliarda je samozřejmě fuč..

takže ekonomicky je to propadák..

ale kdo ví, třeba ta vodní cesta má i jiný účel..:-P

+5/0
31.10.2012 10:18

fanda357

Re: čistě ekonomicky:

jako všude jinde - na hloubení koryta se opelešila místní mafie ... provoz doprav bude potřeba zadotovat, takže se zase někdo nakapšuje .... v republice to je všude stejné ....

+3/0
31.10.2012 10:20

chudejklukzvesnice

Re: čistě ekonomicky:

Samozřejmě. Kolem obecních zakázek nejvíce profitují stavební firmy a čištění koryta řeky je snový kšeft. Něco jako stavby tunelů a dálníc.

0/0
31.10.2012 10:23

pavel64

Re: čistě ekonomicky:

Čistě ekonomicky to je dokonalý kšeft. Na stavbě a dotacích se napakuješ a lidi na lodích tě moc neobtěžují. Přesně tak si to zadavatelé představovali.

+2/0
31.10.2012 10:27

fanda357

Re: čistě ekonomicky:

ze začátku tam jezdily lodě o nevídané kapacitě - 30 pasažérů ..... až později tam nasadil loď o kapacitě 100 pasažerů ...

0/0
31.10.2012 12:04

fanda357

no, není divu, že tam nikdo nejezdí, když

kapitán vyhodí lidi v půlce plavby na břeh s oznámením, že dál nejede ....

+2/0
31.10.2012 10:13

Maková panna

Re: no, není divu, že tam nikdo nejezdí, když

To se nám taky stalo...Protože byl vítr,tak loď nemohla zastavit,aby lidé nastoupili....Bylo nás asi 30.Tak jsme nakonec jeli na Hlubokou z ČB autama,a bylo po výletu....Víckrát mne tam nevuvidí...Rv

+4/0
31.10.2012 10:18

henryp1

Když EU řekne,tak musíš.

Tak že, kdyby Č.B. dostali z evropských fondů příspěvek třeba na kosmodrom, tak si to taky postavíme? A bude to turistická atrakce budeme pak říkat.

+4/0
31.10.2012 10:09

Malý Slon

Re: Když EU řekne,tak musíš.

Inu, jak to přikážou z Mosk.. , pardon, z Brusele, tak je to svatý. A nejvíc se mi líbí, jak se ohání tím, že jde o peníze z dotací. Jako by to nebylo jedno, vyhozený jsou tak jako tak. Inu, když se starají o cizí prachy, to se to rozhazuje. :-(

+3/0
31.10.2012 10:28

fanda357

Re: Když EU řekne,tak musíš.

omyl, oni to nepřikážou ... zadotují (našimi daněmi) jen to, o co si požádáme ... pak už to je účelové .... ale o co si požádáme, brusele neurčuje ....

+3/0
31.10.2012 10:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.