Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté radí řidičům, jak neplatit pokuty. Berou za to honorář

Místo, aby pokuty dávali, radí lidem, jak se placení vyhnout. Někteří policisté a strážníci se nechávají najímat firmami, které řidičům vyřeší přestupek za mírnou úplatu. A policisté za to mají finanční přilepšení k platu. Trestu se tak vyhne až třetina šoférů, kteří poruší předpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

231/4

Jak může úředník dostat na stůl druhé nebo třetí odvolání?

Autoři patrně netuší o čem vlastně píšou.

0/0
29.10.2012 13:38

oddTom

pomáhat lidem? nebo hlavně vlastní kapse?

Problém vidím v tomto: Policista Sabbagh chce údajně pomáhat a v případě přestupku, který by dle § 125c odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb. o sil. provozu znamenal pokutu do 2000 Kč (nikoli "přesně 2000 Kč"), navíc od uložení sankce lze v tomto případě upustit, nabídne řešení, které řidiče bude stát 2000 Kč.

1) Pokud chce policista pomáhat, proč jednoduše nevybere pokutu 0 Kč nebo 200 Kč, jak mu zákon umožňuje, a místo toho zvolí řešení, kterým si řidič peněžně nepomůže, bude jej to stát víc času a navíc peníze půjdou nějaké soukromé firmě, ne státu?

2) Jestliže policista "pomáhá" dle bodu jedna, tedy nejde ani tak o ulehčení řidiči, ale o vylepšení vlastního příjmu - při výkonu státní služby podporuje soukromou firmu (možný přínos pro řidiče je sporný a je jen vedlejším účinkem) - není to střet zájmů nebo tak? Samozřejmě ať si policista soukromě radí, co chce, ale pak tedy nemůže v tutéž chvíli vystupovat jako zástupce státních bezpečnostních složek, a tedy ani "hrozit" řidiči pokutou.

+1/0
28.10.2012 13:48

bara.obava

Re: pomáhat lidem? nebo hlavně vlastní kapse?

ja bych rekl ze podstata veci je zalozena pro vetsinu ne na penezich ale jde o body hlavne

0/0
29.10.2012 2:49

iFos.cz

Re: pomáhat lidem? nebo hlavně vlastní kapse?

Pravdou je, že bodový systém zcela evidentně způsobil mnohem častější ujíždění od nehod ... :-/

0/0
29.10.2012 7:18

hornyuhor

Paradox

je ten, že keby policajti na slabiny systému upozorňovali tak ako sa má, teda služobným postupom, tak by sa na to každý vykašlal. Fungovalo by to naďalej tak, že väčšina ľudí by pokuty platila a určitým vyvoleným jedincom by úradníci vždy ochotne "pomohli" pokutu neplatiť. Byrokratická zákonodarná mašinéria začne slabiny odstraňovať až potom, keď sa systém začne rúcať a začnú ich využívať všetci plošne. Že si pritom niektoré jedince nezákonne privyrobia je samozrejme vec druhá....

0/0
28.10.2012 10:31

lejnok

kdyby policie nesloužila pouze k výběru výpalného

nedělo by se to

+3/−1
27.10.2012 22:07

iFos.cz

Jak svazáci neplatili pokutu

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012102705

+18/0
27.10.2012 21:34

udusil se v talíři polívky

Re: Jak svazáci neplatili pokutu

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/0
28.10.2012 13:18

hnusil VI. - věčný bojovník

Inu Češi .....

..... zlodějíčci, podvodníčci, vychcánci, bolševici. V ČR se nikdy nic nezmění.

+2/0
27.10.2012 20:54

petrumr

makro

no když se přiznává na faceboku, že chodí do makra, tak živnosták asi má....ta registrce v makru je podmíněna živnostákem!!

0/0
27.10.2012 17:26

rokátor

Re: makro

Ty jsi ale hloupý. Já mám taky kartu do Makra a živnosťák nemám a nikdy jsem neměl. Můžeš totiž mít vystavenou kartu na někoho jiného nebo můžeš jít jako doprovod s někým, kdo tu kartu má... ;-)

+1/0
27.10.2012 17:50

petrumr

Re: makro

pokud nejsi podvodník, tak to musí být někdo z rodinny.Tuším, že má známý na gibsu, tak se ničeho neobává.A nedivil bych se, kdyby ukázal občanku!!

0/0
27.10.2012 18:13

taktonee!

Re: makro

nemusí být rodina ta druhá karta se vystavuje na jméno které udáte a není třeba ho dokladovat při pořízení karty ,ale při kontrole na tu kartu může jít jen ten kdo na ní je napsaný ,ale regulerně dávají kartu i na pozastavený nebo zrušený živnostnák-s tím nemají problém jde hlavně o kšeft

+1/0
28.10.2012 9:26

c.jirka

Proto nemá smysl, rozčilovat se politikou

a další žumpou v naší vlasti, protože 80% národa se chová stejně. A kdo ne, tak se musí spokojit pouze s vnitřním pocitem štěstí, jinak to stojí více peněz a více práce. Já patřím k těm blbcům, co poctivě vyhazují sebemenší papírek do koše místo na chodník, s policistů mám respekt a když udělám chybu, tak je to moje odpovědnost a nechápu, proč se někde vymlouvat.

+4/0
27.10.2012 15:40

marwill

Re: Proto nemá smysl, rozčilovat se politikou

Jj, to je bohužel pravda. Klasické čecháčkovství, kdy každý ukazuje na ty druhé a sám má máslo na hlavě. Pak to tady vypadá jak to vypadá a pokud se sami nezměníme, lepší už to nebude. Je to hnus, žádný respekt vůbec vůči ničemu. Co jsme to za národ, sakra.

0/0
27.10.2012 16:44

shr3k

Paní Wolfová a pan Švec

asi ještě nezjistili, že policajti nemůžou být živnostníci, tudíž nemůžou mít živnostenský list. Mohou mít maximálně tak nějaké svobodné povolání, mohou třeba psát knihy, publikovat, malovat atp. ;-D

+7/0
27.10.2012 15:39

laiquendi

Re: Paní Wolfová a pan Švec

U PČR je to samá umělecká duše...:-)

0/0
27.10.2012 15:54

Gotrong

ODKDY??!!

Neplatí u veřejných činitelů ZÁKAZ PRÁCE NESLUČITELNÉ (resp obdobné) S JEJICH FUNKCÍ??!!!!

+1/0
27.10.2012 15:27

laiquendi

Re: ODKDY??!!

Právě proto je to u PČR nesmysl. Jedině městský strážnk může, to je zaměstnanec, ne policista...

+1/0
27.10.2012 15:43

Psychorův klon

Re: ODKDY??!!

může pouze se souhlasem starosty a nesmí to být v rozporu s povoláním

0/0
27.10.2012 15:46

laiquendi

Re: ODKDY??!!

Aha, no jak to přesně chodí u městské nevím, tak děkuji za upřesnění. Nicméně u PČR je to zakázán jakýkoliv další přivýdělek, kromě několika málo výjimek. Stejně jako je zakázno se angažovat v politických stranách a stávkovat. Samé výhody ne? Ten článek je bulvární paskvil hodný bývalé novinářky TV Nova... Neříkám, že se to neděje, ale takto jak je to podáno je to hodně absurdní.

+2/0
27.10.2012 15:53

Psychorův klon

Re: ODKDY??!!

s tím souhlasím

0/0
27.10.2012 15:54

War13

Podle z druhé strany...

https://www.facebook.com/kamilsabbagh86

+4/0
27.10.2012 15:10

oddTom

Re: Podle z druhé strany...

No, Sabbaghovo vysvětlení zmizelo, a není už ani tady...

0/0
28.10.2012 13:49

McTuzemák

racio

A co vzit rozum. Polcejni dozor na silnicich vicemene neexistuje a ta torza se omezuji na par prestupku. Z toho, co se spacha, policie zachyti par tisicin procenta. Logicky je tedy uplne jedno, zda se 0,0021% pachatelu prestupku z postihu vysmekne.

+1/0
27.10.2012 15:05

kpt.Dabač

Není se čeemudivit.

Jestliže celibrita může zabít člověka a jezdí si vesele dál 3 roky, nakonec za smrt dostane podmínku, jestliže Janoušek úmyslně přejede člověka a je nedótknutelný. Pak  se nedivte policistům že jsou ochotrny pomoc malým českým lidem. Z tohoto stavu musí být každý slušný policista těžce flustrovanmý a znechucený, když nemůže lovit velké ryby tak malé nechce a ještě jim pomůže. Za socializmu když jsme potřebovali zavřít velkýho komunistu tak jsme posílali na OV, KV případně ÚV serii anonimních dopisů, až to příslušného tajemníka otrávilo a vydal souhlas se stíháním, ale to dnes nefunguje tak se to řeší takto.

+1/0
27.10.2012 14:59

thud

Re: Není se čeemudivit.

To jste vážně tak naivní, že si myslíte, že by to dělali i zadarmo? Mimochodem i ty vaše výše zmíněné důvody jsou velice prostinké. Je to jednoduché, čím víc lidí chytí za nějakou kravinu, tím větší je šance, že jim budou moci posléze za menší obulus pomoci.

Ty vaše zmíněné komunistické móresy ani nekomentuji, bo by se mi udělalo nevolno :-(.

0/0
28.10.2012 0:27

BajnyPhoenixV

To je nesmysl

A praxe někde pohodlné ženské na úřadě. Úřady v dnešní době musí mít všechno neprůstřelné. Sám jsem byl kdysi v pozici, kdy s mojí firmou bylo zahájeno správní řízení a poslal jsem tým pravníků a po hrdinských řečech ustoupili a museli vykonat vůli úřadu.

0/0
27.10.2012 14:48

pavlik12

Re: To je nesmysl

Příště to chce kvalitnější právníky...

+1/0
27.10.2012 14:49

BajnyPhoenixV

Re: To je nesmysl

Já jsem neřekl,že byli nekvalitní. Ćeská esa ;-)

0/0
27.10.2012 14:56

McTuzemák

Re: To je nesmysl

pak proti ceskemu uradu nemohli neuspet.

+3/0
27.10.2012 15:00

pavlik12

Re: To je nesmysl

Pokud by byli kvalitní, tak je nepravděpodobné že by prohráli.

Ostatně existuje jednoduché pravidlo, že právnící se dělí na dvě skupiny - ty dobré a pak ty co pracují pro stát. Erár prostě kvalitní lidi nezaplatí, platí to kdekoliv.

+1/0
27.10.2012 15:14

TarasBulba

Pokolikáté už ?

Problém není v tom policajtovi. Kvůli možnosti "individuálního" přístupu se tenhle systém zaváděl. Dokonce ani na ty zmiňované námitky nemusí na úřadech nic vymýšlet, pokud nechtějí. Jenže ti úředníčci si musí dát bacha, aby nešlápli na kuří oko někomu nepravému. Než ten flastr řeší, tak si musí prvně zjistit o koho jde. Pak se nedivte, že se to kupí a protahuje. Kdyby šlo jen o to, poslat automaticky dopis, tak by to šlo jako na drátkách. Ještě horší je, že v těchhle případech nejde o žádné lékárničkáře, ale většinou spíš závažnější přestupky typu osmdesátkou přes dědinu, škola neškola.

+1/0
27.10.2012 14:38

játyon

Dámy a pánové,

ať žije kapitalizmus a Ju:esej!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+1/0
27.10.2012 14:34

lopenik

Re: Dámy a pánové,

za tenhle bordel si muzete sami, ameriku ani kapitalismus do toho netahej...

+1/0
27.10.2012 14:39

Venus_7

Jestlipak je to ta samá reportérka = bonzačka,

co poslala městský strážníky na ty levitující týpky někde v Praze na ulici? Ani bych se moc nedivila. Rv

+2/0
27.10.2012 14:22

saabmaster

Re: Jestlipak je to ta samá reportérka = bonzačka,

Není. Asi má idnes takových víc.

0/0
27.10.2012 14:32

Aleš Hodina

Kdy je strážník chráněn zákonem?

http://hodina.blog.ona.idnes.cz/c/293732/Kdy-je-straznik-chranen-zakonem.html

+1/0
27.10.2012 14:18

3D-thoughtcrime

jina zeme jiny mrav

existuji i sousedni zeme, kde treba pokuta pro skupinu motocyklistu za nekolikanasobne prekroceni predpisu cini treba 1700 eur na 1 ridice. Existuji i takove zeme, kde si policie muze  vzit do zastavy predmet, pokud ridic odmita zaplatit v hotovosti. Pokud se policie tam rozhodne, ze zabavenym predmetem bude jednoduse auto, kupodivu se penizky casto najdou.

0/0
27.10.2012 14:14

Nahlásit příspěvek

Re: jina zeme jiny mrav

Kauce na pokutu existuje i v ČR. Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, § 125a Vybírání kaucí: "Policista je oprávněn vybrat od řidiče motorového vozidla podezřelého ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích, u kterého je důvodné podezření, že se bude vyhýbat přestupkovému řízení, kauci od 5 000 Kč do 50 000 Kč, nejvýše však do výše hrozící peněžní sankce za spáchaný přestupek."

0/0
27.10.2012 14:23

Domorodec

Re: jina zeme jiny mrav

Existují i země, kde jsou pokuty nižší než u nás, tím spíš s přihlédnutím ke kupní síle obyvatelstva, kupodivu leží i na jih a západ od nás.

Ale toužit po stále delším biči a stále menším dvorku je nejspíš v módě.

+3/0
27.10.2012 14:26

My.WinCleaner

Re: jina zeme jiny mrav

Pokud je ten dobytek na dvorku stále divočejší a agresivnější, není se čemu divit.

+1/0
27.10.2012 14:55

LovecTupců

Re: jina zeme jiny mrav

mluv za sebe!

0/0
27.10.2012 15:00

pavlik12

Re: jina zeme jiny mrav

Policie samozrejme muze zajistit vec, ulozit kauci atd...

Ale hodnota veci nemuze byt ve zrejmem nepomeru s hrozici pokutou. Tedy napriklad "zabavit" (chybny, ale pouzivany vyraz) auto v cene milion, pokud ridic nesouhlasi s pokutou 2 tisice. Tam venku na ulici zadny prestupek prokazan neni, jestli vubec nejaky bude o tom se rozhoduje ve spravnim rizeni. A az do jeho ukonceni je ridic zcena nevinny.

To by jen jeho prevozem a hlidanim utratila Policie vic, nez by pak stat pripadne na pokute ziskal.

0/0
27.10.2012 14:39

warspite

Re: jina zeme jiny mrav

Existují i země, kde se za opilost vn evhodnou dobu vyfasuje dělostřeleckej granát do huby nebo země, kde vás za poslouchání metalu seřeže policie. A?

0/0
28.10.2012 6:47

Králík Roger

Na to existuje bonmot, když stát nezaplatí policii, zaplatí

ji podsvětí. Protože "kdo má na něco jiného," jak říkají zdejší moudré hlavy, od policie odejde a zůstanou ti, kdo využívají "jiné možnosti přivýdělku."

Existuje i bonmot "kdo nechce živit vlastní armádu, bude živit cizí." autorem tohoto velmi pravdivého výroku je Napoleon Bonaparte.

0/0
27.10.2012 14:10

thud

Re: Na to existuje bonmot, když stát nezaplatí policii, zaplatí

Bonaparte ... myslíte toho francuzského Hitlera? Toho bych raději necitoval. Vlastně se divím, že jho soušasní socialisté ještě nezakázali, aby jim nekazil jméno.

0/0
28.10.2012 0:32

sorgedoktor

Váš výraz pravidla je dost nepřesný,

jsou zákonné a podzákonné normy. Na příklad takový průvodčí  vlaku ČD  nebo  revizor vůbec nemají právo odbrat někomu občanský průlza.

  Toto  ovšem   u d ě l a l   průvodčí  vlaku   Brno- Moravský  Krumlov  minulý týden a za to, žte    zpázeční  jízdenka na IN  kartu z  Krumolova do Brna a zpět  stojí 48 a  do Brna  Heršoic to samé  mi dal po,kutu  1 000 Kč. Na to nemá  dsle předpisů vúbec nárok...

   Policistí   i funkcionáři dráhy jsou označeni identifikačními čísli, abyste si nemohli stěžovat. AŽ   přijde exekutor, nevím co udělaá..

0/0
27.10.2012 14:08

JtF

Re: Váš výraz pravidla je dost nepřesný,

Tak proč jste mu jí dával?Jinak se podobné situace řeší zakoupením jízdenky u průvodčího s přirážkou 30kč pokud jste nenastupoval ve stanici kde není otevřená prodejna jízdenek.

0/0
27.10.2012 14:15

Nahlásit příspěvek

Re: Váš výraz pravidla je dost nepřesný,

Naši učitelé byli také označeni čísli. Ale jenom matikáři, češtináři ne.

0/0
27.10.2012 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.