Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátoři schválili novelu, která pomůže ztišit reklamu v televizi

Parlamentem prošla novela s ambicí ztišit v Česku televizní reklamu. V pátek odpoledne ji schválili senátoři, a předloha proto putuje k podpisu prezidenta. Novelu ještě musí doplnit prováděcí vyhláška zpracovaná Radou pro rozhlasové a televizní vysílání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

daska88

hlasitost

mohou zvysit hlasitost vysilaneho poradu napr. 5s pred zacatkem reklamniho bloku tak, aby mohla i reklama vyrvavat a po reklame to zase o neco ztisit, bude to proti zakonu?

0/0
27.10.2012 22:21

Gamehoror

Zajímavé že ztišit reklamu je pro některé složitá věc

ale zesílit ji neni problém když si to zadavatel reklamy přeje a je ochoten něco připlatit.

0/0
27.10.2012 21:12

Lanolin

to se chudáčci zvukaři zblázní

Oni totiž mnohokrát neumí nastavit stejnou hladinu zvuku pořadu, jaká byla před přerušením reklamou.

Tuhle jednoduchou pravdu jsem si mnohokrát ověřil, když jsem si nějaký film nahrál a pak z něj vystřihával reklamy. Po reklamním bloku byl zvuk měřitelně a i slyšitelně na slabší úrovni.

0/0
27.10.2012 7:05

Kefalín1a

Já nedobrovolně platím ČT výpalný, a ještě na mě z bedny

bude hulákat primitivní reklama?! ;-€ Silně mi to připomíná dobu totality za komoušů. Až tak moc se toho po Velký sametový nezměnilo...

Jen tak na okraj: "nástup na televizní nóviný" vám nic neříká? Aby to za chvíli nebylo "nástup na TV reklamu"...

0/0
27.10.2012 6:15

TVK

Dnes každá TV

má dálkový ovladač, kdy lze televizi ztišít, přepnout nebo vypnout. Takže v těch 5-10 minutách reklamy v hlavním vysílacím čase se tak člověk okoupe, udělá si kafe, vyvenčí psa a podobně. Nebo prostě televizi přepne na jiný kanál nebo dokonce vypne.

Reklamami nás holt stanice naučily, abychom byli flexibilní (a účinnost reklamy razantně klesla). A když už teda člověk chce daný film v češtině vidět vcelku, tak si ho prostě stáhne a místo 2h ho vidí za 1.5 hodiny.

0/0
26.10.2012 22:35

Kefalín1a

Re: Dnes každá TV

Myslíš? Nevšim sis náhodou, že časové umístění reklamy se v pořadu mění? Nevšim sis, že drtivá většina TV stanic vysílá reklamu ve stejnou dobu? Nevšim sis, že délka reklamního bloku je výrazně proměnná? To aby to takoví "šmejdi", jako ty (i já), neměli tak lehký, když odmítej reklamy iniciativně žrát. Takhle je aspoň zaručeno, že není kam přepnout a jako bonus přijdeš o část programu...:-)

+2/0
27.10.2012 6:21

Bouše

Re: Dnes každá TV

Co mi je platný ovladač, když už mě řvoucí reklama vzbudí? :-P

0/0
27.10.2012 9:55

Franta z Prahy

Kéž by se senátoři také zabývali něčím užitečným

Hlasitá reklama je skutečně věc, která naší ekonomiku teď pálí nejvíce, jen díky hlasité reklamě přichází stát o stovky miliard ročně. ;-D

0/0
26.10.2012 20:27

tosnadnenimozne

Re: Kéž by se senátoři také zabývali něčím užitečným

Obávám se, že tento zákon je maximem, které je možné od našich poslanců čekat. Na Radiožurnálu celý den probírali, jak je to skvělé, potřebné... Ve zprávách o šesté přiznali, že zákon začne platit asi v POLOVINĚ PŘÍŠTÍHO ROKU! Takže to máme ještě tyto Vánoce, příští Velikonoce a snad i příští letní prázdniny. Asi se poslanci snažili, aby to platilo co nejdřív. Rozhlas řekl skoro vše, jen zamlčel jeden malinkatý detail - od kdy to začne platit...;-(

0/0
26.10.2012 21:03

Kefalín1a

Re: Kéž by se senátoři také zabývali něčím užitečným

A co by jsi od rudýho senátu jako očekával?8-o

0/0
27.10.2012 6:22

Franta z Prahy

Re: Kéž by se senátoři také zabývali něčím užitečným

Já už od nich neočekávám vůbec nic dobrého :-/

0/0
27.10.2012 11:21

Ejsí

Proč to trvá tak dlouho?

Jen aby tu reklamu neztišili. To bych se pak zase polekal na konci těch reklam.

Já ale při reklamách automaticky přepínám a občas se mi stane, že se k tomu pořadu už ani nevrátím.:-/

0/0
26.10.2012 19:51

bezdukátů

konečně

mě to nebude budit

+1/0
26.10.2012 19:00

truepapas123

Re: konečně

...a nebude to "přemodulovaný" od výrobce... ;-)

0/0
26.10.2012 19:19

ilb

"Asociace televizních organizací například namítala,

že jde o složitou věc, jež není snadno uchopitelná..." :-) To je ale blbost, stačí jenom rozumně nastavit zvukový procesor, který tam stejně už mají, a je je hotovo. Jenže to se jim moc nechce. Inzerenti budou brblat... :-/ Já bych šel ještě dál. Uzákonil bych povinnost umístit do zvukového řetězce "krabičku", která automaticky ztiší zvuk na nulu po dobu deseti sekund, pokud úroveň vstupní hlasitosti překročí určitý limit. Oni by si pak už ve vlastním zájmu pohlídali, co jim tam leze za reklamní nakompresovaný zvukový bordel... :-)

+1/0
26.10.2012 18:31

kovářojc Mářa, Pejřímov.

Všechno zbytečné tlachy.

Jediné spravedlivé a vyhovující, je provozovat čistě reklamní  kanály. A kdo si bude chtít vybrat  nějaké zboží, sám se na ně přepne.

+4/0
26.10.2012 18:09

iPilat

ja jsem televizi zrusil pred dvema lety a mam klid

;-D

+3/0
26.10.2012 17:42

jan.banos

Re: ja jsem televizi zrusil pred dvema lety a mam klid

R^

já před pěti.

0/0
26.10.2012 18:34

Franta z Prahy

Re: ja jsem televizi zrusil pred dvema lety a mam klid

Na bednu taky už pěkně dlouho nekoukám, pokud se chci na něco podívat, tak se na to podívám. :-)

0/0
27.10.2012 11:24

H0PE2

A jak

teď budu vědět, že skončila reklama a je čas opustit ledničku?

+1/0
26.10.2012 17:42

ježo

Re: A jak

Vpodstatě nijak,u některých pořadů je to vpodstatě jedno.Opustit ledničku je třeba v okamžiku naplnění chutě.

+1/0
26.10.2012 18:12

truepapas123

Re: A jak

R^

0/0
26.10.2012 19:22

PájaZítra

skoky hlasitosti - udělejte si pokus

nahrajte si z vašeho tv přijímače (tv tuner v počítači, settobox s nahráváním, dvd/hdd rekordér, prostě to co máte) nějakou epizodu Dr. House (n@va, všední dny 13:30-14:30), pak si z tý epizody vystřihněte reklamní bloky a pusťe si to - nebudete se stačit divit, jaký hlasitostní skoky dolů nastanou za těma vystřiženejma reklama, pak to trvá asi minutu až dvě, než se slabá úroveň zase zvýší na původní hodnotu...

nikdo nikdy ještě nebyl ochotenej vysvětlit, proč se tohle děje (a není to jen u House, podle ohlasu mých známých je to i u spousty dalších věcí vysílaných na n@vě a n@vacinemě, já se tam koukám jen na Hausíka a teď aktuálně na Gympl s u.o.)

podotýkám, že se v mým případě jedná o příjem z Multiplexu2, nemám ani satelit,

ani kabelovku, jen dva USB tunery u počítače

0/0
26.10.2012 16:36

cassul

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

No proč se to asi tak děje? Televize chce to, co chtějí její zákazníci, což jsou zadavatelé reklamy - aby byla reklama co nejvýraznější, aby upoutala pozornost. Takže jí vystrčí výrazně nahoru, třeba i tím, že sníží hlasitost okolních pořadů, nebo jenom jejich částí, které jí obklopují. A pokud ve vycpávce mezi reklamami donutí diváka aby vytáhl hlasitost nahoru, tím lépe - další reklamní blok bude ještě výraznější...

0/0
26.10.2012 17:37

PájaZítra

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

ty to evidentně nechápeš - Dr. House má normální hlasitost, dejme tomu 75% v přehrávači videí (VLC má rozsah až do 400%) po celou dobu do reklam bez zeslabení, přijdou reklamy, ty jsou jen o ždibec hlasitější, stačí ubrat na 50% a mají stejnou úroveň jako předchozí seriál, reklamy skončí, zvednu hlasitost na původních 75%, ale co to? zvuk Househo není skoro slyšet, musím to zvednout až na 200% aby se dostal na předchozí úroveň slyšitelnosti, asi po minutě zvuk začíná sám od sebe zesilovat a já můžu začít zeslabovat přehrávač na 175 - 150 - 125 - 100 - 75%, to trvá asi půl minuty a seriál je na stejné úrovni jako byl před reklamama a vydrží to až do dalšího bloku, kde se celý znova opakuje...

čili ještě jednou - ti volové na n@vě snížej hlasitost pořadu hnedka PO reklamách a během 1-2 minut ji zase srovnají na původní hodnotu - tak kdo je tady blbec? divák nebo vysílající?

0/0
26.10.2012 18:08

cassul

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

Ale já to chápu. Smyslem je přinutit diváky, aby měli vyšší hlasitost. Když to po reklamách skokově sníží, tak to značná část lidí zesílí, aby rozuměli pořadu. Potom ale hlasitost přidávají pomalu, toho si už řada lidí nevšimne a nechají televizor zesílený ... A další reklama bude řvát na celé kolo...

+1/0
26.10.2012 18:13

PájaZítra

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

tak toho postupnýho opětovnýho zesilování si musej všichni všimnout, páč to ten pořad pak řve jak kráva...

0/0
26.10.2012 18:37

truepapas123

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

...ano, to je to, co kritizuju (já) a nejsem sám (oni také)... ;-)

0/0
26.10.2012 19:27

Ejsí

Re: skoky hlasitosti - udělejte si pokus

Už samo o sobě sledování těch seriálů není normální.:-)

0/0
26.10.2012 19:45

Regan

Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

tedy aby museli hlasitost běžných pořadů zvýšit na úroveň hlasitosti reklam. :-) Protože mi připadá, že běžných pořadů je daleko méně, než těch reklam a upoutávek a shoppingů atd. Tak by to mělo být méně nákladné ;-D

+1/0
26.10.2012 16:23

Divac12

Re: Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

Stáhnout jeden sloupec na panelu opravdu je asi z vašeho pohledu nákladná záležitost, není liž pravda :D

+1/0
26.10.2012 16:26

Regan

Re: Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

Přesně tak nákladné, jak se provozovatelé vymlouvají na nákladnost ztišení reklam. :-)

+1/0
26.10.2012 16:27

Divac12

Re: Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

Tak ztišení reklam, respektive jejich hlasitost, může být zahrnuto ve smlouvě. Tudíž jejich ztišení může být penalizováno, pokud to tedy tak je.

0/0
26.10.2012 16:29

Regan

Re: Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

Já se tedy přiznám, to bylo myšleno z legrace. Samozřejmě, že je lepší ztišit reklamy. Už je to OK?

0/0
26.10.2012 16:32

truepapas123

Re: Jestli by nebylo lepší to udělat obráceně,

...ještě ne, ještě mne "budí"... (tak nějak začínám pochybovat... ;-D )

0/0
26.10.2012 19:31

Jimmy888

no konecne, jeste ted zrusit caste reklamy

Konecne to prijali, uz bylo opravdu neunosne neustale ztisovat zvuk kdyz naskocila reklama. Vubec ta drzost, ze si dovoli davat hlasitou reklamu je neuveritelna, clovek si nastavi televizni program na pozadovanou hlasitost a za chvili naskoci reklama, ktera predpoklada, ze clovek automaticky ohluchnul tudiz je treba na nej kricet dvakrat hlasiteji... Jeste by to chtelo zakazat caste reklamy, vzdyt uz se neda v televizi na nic divat, co chvili je to prerusno nejakou stupidni reklamou. Ja uz koukam jedine na sporty, cely film bych kvuli mnozstvi reklam asi ani psychicky neunesl. Jinak mam obavy kam se to v budoucnu jeste posune, mel jsem moznost nedavno porovnat televizni programy v Australii a tam maji ty reklamy sice kratsi, ale zato s frekvenci cca 10-15 minut na kazdem programu (a samozrejme poradne hlasite!). Rikali mi mistni, ze uz se na TV ani nedivaji, protoze se to proste neda...

0/0
26.10.2012 14:49

Divac12

Re: no konecne, jeste ted zrusit caste reklamy

Tak zakázat reklamy, to je něco trochu jiného. Nebo vy byste snad chtěl platit všechny televize? :)

0/0
26.10.2012 16:19

Leinad

Re: no konecne, jeste ted zrusit caste reklamy

Minimálně já bych uvádění nějakého času v TV programu (dejme tomu 20:00), když film začne později (třeba 20:05) nebo vůbec považoval za klamavou reklamu, TV stanice by měla za to být žalovatelná. S výjimkou pár případů jako nečekané prodloužení sportovního přenosu nebo mimořádná zpráva o povodních dát stanici pokutu za lež v programu.

0/0
26.10.2012 16:31

Leinad

Re: no konecne, jeste ted zrusit caste reklamy

Když tě to nebaví nastavovat ručně, co takhle mít bednu s automatic volume limiter nebo úplně bednu vyhodit a nekoukat na ní?

0/0
26.10.2012 16:26

Leinad

Zbytečné zahlcení právního řádu

Tohle má řešit trh - když se to někomu nelíbí, ať si bednu vypne. Na TV koukám výjimečně, přerušování filmů reklamami je jeden z důvodů, proč raději stahuji.

V Českém právním řádě je hromada zbytečných nařízení a zákazů, někdy se v tom nevyznají ani právní koncipienti.

+2/0
26.10.2012 14:38

231/4

Re: Zbytečné zahlcení právního řádu

Jenže v televizním vysílání nefunguje trh naplno, neboť počet licencí je omezen.

+2/0
26.10.2012 15:10

Leinad

Re: Zbytečné zahlcení právního řádu

Existuje možnost streamu přes internet, kabelové TV. Regulace TV stanic (povoleno míň, než je kanálů) je problém, ale ne závažný.

0/0
26.10.2012 15:41

mauhur

Re: Zbytečné zahlcení právního řádu

A platíte za to stahování, když už se oháníte trhem? Jinak s vámi souhlasím, že něčím podobným by se zákonodárci vůbec neměli zabývat.

0/0
26.10.2012 15:28

Leinad

Re: Zbytečné zahlcení právního řádu

Nahrávání pořadů z TV na video a stahování považuji za jinou technickou implementaci téhož - mám přeci právo si film nahrát.

Za filmy které se mi líbí platím, za ty ostatní často taky.

0/0
26.10.2012 15:51

Zilvar z chudobince

tomu říkám zhovadilost

Je vůbec možný pochopit IQ legislaticků, kteří vymýšlí zákony na takové neodstatné prkotiny? Na to přece stačí mixpult zvukaře a hlavně aby za ním nechrápal, když už ve velínu vědí časy reklam 3 dny dopředu. Opět nám politici dokazují v zájmu svých přemrštěných platů vlastní důležitost.RvRvRv

0/0
26.10.2012 14:20

Aesculap

Re: tomu říkám zhovadilost

Vám to možná přijde jako prkotina... A ano, jasně že by stačilo, když by to zvukař hlídal. A ony ty televize tam nějaké zvukaře mají, nějaký mixpult určitě také - ale máte pocit, že jim to pomáhá v tom, aby reklamy nebyly tak nahlas? Evidentně ne... Spíš naopak...

Třeba to mají i někde v ceníku... Minutová reklama hned po zprávách - 400 tisíc. Řvoucí reklama hned po zprávách - 500 tisíc. Co já vím...

Ale když to prostě televize nejsou ochotné regulovat, tak se jim to asi musí dát befelem... Tohle je podle mě zrovna věc, která je snad tolik námahy nestála a hodně lidí to uvítá. A ano, řeší se ve sněmovně i v senátu ještě daleko větší pitomosti...

+4/0
26.10.2012 14:29

Leinad

Re: tomu říkám zhovadilost

Kdyby na ten film/zprávy nikdo nekoukal kvůli řvoucí reklamě, skutečně by TV neměla zájem změnit přístup?

0/0
26.10.2012 14:41

Divac12

Re: tomu říkám zhovadilost

Vy to moc nechápete, že? Televize nevydělává na tom, že na ní lidé koukají, ale vydělává na tom, že prodává svůj reklamní čas. Samozřejmě cena danéh očasu se pak odvíjí od sledovanosti, jenomže hlavní je, aby někdo reklamu chtěl umístit, ne aby na ní někdo koukal.

0/0
26.10.2012 16:22

Leinad

Re: tomu říkám zhovadilost

Jenže na TV stanici s malou sledovaností se reklama většinou prodává těžko.

0/0
26.10.2012 16:28

Šelda5

Re: tomu říkám zhovadilost

Tahle novela vznikla na popud občanů. Takže podle Vás mají na občany kašlat? No, ještě, že tam nejste.

+3/0
26.10.2012 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.