Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na webu se objevila jména tisíců Rusů zastřelených za Stalinových represí

Moskevské Muzeum dějin Gulagu zveřejnilo na zvláštních webových stránkách jména téměř deseti tisíc Moskvanů zastřelených v době vrcholících represí komunistického režimu v letech 1937-1938.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

odborářský papaláš na golfu

Soudruha Stalina i s jeho gulagy, miliony mrtvých a rudým

terorem my bolševici z KSČM samozřejmě i nadále bezvýhradně podporujeme! :-PR^V!!

Ale tak nějak jinak - komunisticky demokraticky.;-D

+1/0
25.10.2012 7:32

mak1_re

Re: Soudruha Stalina i s jeho gulagy, miliony mrtvých a rudým

no kdybyste se zajímal o historii tak byste věděl, že Stalina podporovali jak amíci, tak angláni - a dokonce mu věnovali půlku Evropy .....

0/0
28.10.2012 11:21

kaktusak

K hlavním obětem excesů patří právě komunisté.

V Československu třeba Gustáv Husák. Proto sami komunisté, bez jakéhokoliv vnějšího tlaku, už před víc než 50 lety tyto chyby odsoudili a poučili se z nich.

Nyní je na pořadu dne zveřejňovat daleko obsáhlejší seznamy obětí kapitalismu.

0/0
24.10.2012 23:39

odborářský papaláš na golfu

Re: K hlavním obětem excesů patří právě komunisté.

K hlavním obětem? No možná se soudruzi cítili jako hlavní oběti, oni se totiž vřdycky cítí jako ti hlavní a ti ostatní, které v stonásobném počtu obětovali oni sami, jsou nepodstatné úchylky a omyly. :-P

0/0
25.10.2012 7:30

KPI-0K

Stalin zlikvidoval leninský a trockistický bolševický gang

To se nedá hodnotit negativně!!Proto je také Stalin v jedné nejmenované zemi na Blízkém Východě nenáviděn.

+1/0
24.10.2012 19:08

rezjir rezjir

Re: Stalin zlikvidoval leninský a trockistický bolševický gang

Ano, tomuto jevu říkám rusifikace výsledků říjnové revoluce.

0/0
24.10.2012 19:15

Kolowrat

Re: Stalin zlikvidoval leninský a trockistický bolševický gang

Malokde se doctete, ze prave po techto cistkach bolsevicky teror ustal.

+1/0
24.10.2012 19:23

pavel.61.

proč "stalinských" copak Stalin někoho

(v té době) vlastnoručně zabil? Jsou to komunistické represe. Zločiny komunistů. A komunismus musí být jako zločinný režim chápán. Nosné myšlenky komunismu i nacismu žijí dál v levicových demokratických stranách, Obhajovat tuto zdrudnou totalitní ideologii a propagovat ji v názvu strany je nemravné

+1/0
24.10.2012 18:07

stagger

Re: proč

Přesně ...prolhaná nenávisná svoloč ... jinak bych nezapoměl na podobně smýšlející greenkajdu

0/0
24.10.2012 18:45

rezjir rezjir

Re: proč

Až do r- 1989 mě buržoazní propaganda denně prostřednictvím svých hlásných trub Hlas Amerika přesvědčovala, abych nevěřil, že v Rusku se jedná o nějaký komunismus, že jde o nějakou verzi carismu stříknutou orientálním despotismem. A já jsem jim to věřil. Vy jste mě přesvědčil o opaku, přesvědčil jste mě, že žádná říjnová revoluce se nekonala, že car byl komunistou.

+2/0
24.10.2012 20:32

Lovap

Re: proč

Ale netrep ... Obhajovať komunizmus sa celkom jednoducho dá. Na akých základoch myslíš, že fungovali prvé kibuce v Izraeli? Komunizmus je, rovnako ako iné ideológie, pomerne neškodný - toto však platí iba v prípade, že je aplikovaný na DOBROVOĽNE k nemu pristúpivších ľudí. Problém nie je s komunizmom ako takým, ale s jeho nanútením tým, ktorí ho jednoducho nechceli. V kibucoch boli ľudia dobrovoľne a tak tam aj fungoval ... Nacizmus by bol takisto neškodný, keby sa ním riadili iba jeho obdivovatelia a nikoho by nenútili ...

0/0
25.10.2012 7:08

rezjir rezjir

Re: proč

i existence těch kibuců byla umožněna, zaštítěna a spojena se vznikem Státu Izral, tedy násilím.

0/0
25.10.2012 8:11

Lovap

Re: proč

Si niečo naštuduj, než vypotíš hlúposť. Prvé kibuce vznikli ešte PRED vznikom Izraela.

0/0
25.10.2012 8:26

rezjir rezjir

Re: proč

Ano, to sice možné, ale lze problematizovat  jejich dlouhověkost, která by  nebyla myslitelná bez existence Státu Izrael.

0/0
25.10.2012 12:04

Lovap

Re: proč

No ... 41 rokov JE pomerne dosť, minimálne podľa mňa.

0/0
25.10.2012 16:49

Chargy

všem doporučuji si přečíst

souostroví gulag od Solženicina, pak pochopíte jak to v sssr chodilo a za co se zavíralo

0/0
24.10.2012 16:16

magister militum

Lenin, Stalin, Trockij, ...

Zaujímavé, že nikto z nich nechcel v politike pôsobiť pod svojim vlastným menom. :-/

+1/0
24.10.2012 14:19

Kolowrat

Re: Lenin, Stalin, Trockij, ...

Pak by z toho ruskeho puvodu komunismu moc nezustalo.

0/0
24.10.2012 19:30

kaktusak

Re: Lenin, Stalin, Trockij, ...

Komunismus je internacionalistický.

0/0
24.10.2012 23:40

puoyt

Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

Jen hlupak veri v jeho pravdivostRv

+2/0
24.10.2012 14:08

suchar

Re: Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

proč?

0/0
24.10.2012 14:25

thuan

Re: Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

protoze lez a vymysl je zbran v boji za moci

+1/0
24.10.2012 14:45

Sharpe

Re: Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

Lide jako ty take veri, ze Osvetcim neexistoval, takze je to tezka diskuse.

0/0
24.10.2012 16:44

KPI-0K

Re: Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

Lidé jako ty věří, že Osvětim osvobodili Američani

+2/0
24.10.2012 19:03

Mr.Moralka

Re: Takovy nesmyslny seznam muze delat skolak zakladni skoly

mate v hlavě všechno v pořadku,úmite vubec čist.

0/0
24.10.2012 17:33

milan2561

Poměřování, kde byla větší jatka, nelze oběktivně dělat

pokud nepřepočítáme počet zabitých, vzhledem k velikosti národa a nesmíme zapomenout na technologický pokrok ve způsobu zabíjení. A taky nesmíme zapomenout na možnosti propagandy dané doby věci přikrýt.

x

Jako příklad chci uvést francouzkou revoluci při které si myslím, že bylo zabito poměrně možná více lidí než za Stalina.

0/0
24.10.2012 13:38

4Aliencz

Jó, copak komunisti....

Rv;-€

+1/0
24.10.2012 12:55

Hekynen druhý

Tato diskuze je jasným důkazem

že s komunistou se diskutovat prostě nedá. Komouš je schopen zapřít i svůj vlastní nos mezi očima, pokud to "prospěje" komunistické věci... Jsou to prostě svině...

+7/0
24.10.2012 12:37

Mr.Moralka

Re: Tato diskuze je jasným důkazem

jak pravice tak i levice lidem vnucují svou vizi a obvinují

jeden druhého

0/0
24.10.2012 12:41

rezjir rezjir

Re: Tato diskuze je jasným důkazem

Žijete v jednoduchém světě. Ten Stalin si dovolil ty kyble mediální špíny, které očerňovaly z dlouhododého hllediska sovětské zřízení.  použít k dezinformaci protivníků jenom proto, že se domníval, že kapitalismus bude nutně  vystřídán komunismem, že tato téze platí jako přírodní zákon. Těžce se mýlil.

0/0
24.10.2012 12:44

4Aliencz

Re: Tato diskuze je jasným důkazem

R^R^R^

0/0
24.10.2012 12:54

rezjir rezjir

dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Upozorńuji, že asi poprvé se téze o 30 milionech obětí stalinského teroru objevila v nacistické propagandě s odvoláním na sovětské zdroje!!!!

Prostě Stalin ta čísla Hitlerovi podsunul, aby ten podcenil jeho možnosti zaútočit na Německo. A samozřejmě, že vyrobil nějaké ty seznamy navíc, aby tomu tvrzení ten Hitler uvěřil.

Z naprosto stejných důvodů totéž pak řekl Churchillovi.

+1/0
24.10.2012 12:09

KMJ01

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Nebojte , to , že jste hlupák opravdu nezapadne . Nemusíte to pořád opakovat .

+1/0
24.10.2012 12:19

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Pouze jsem si přečetl takovou pěknou brožuru Jurijev Tvář bolševismu, vydanou u nás Ligou proti bolševismu v r.1945. Musím uznat, že pan Goebbells a spol. udělali vše možné, aby nás před tím sovětským rájem varovali. Ale čeští voliči se nedali zastrašit.

0/0
24.10.2012 12:29

Sharpe

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Goebbels take varoval pred USA  zrejme mu to tenkrat mnoho lidi neverilo. Jenze kdyz pak jeho clanky zacli uverejnovat komuniste, pod jinym jmenem a upravene, tak jiz tomu dost lidi verilo, a dne urcite polovina naroda.

0/0
24.10.2012 16:48

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

měl jsem možnost přečíst si protektorátní noviny z r. 1945 a nějak si nevzpomínám, že by se tam nějaká varování před USA objevila. Ale je možné, že jsem se přehlédl.

0/0
24.10.2012 19:08

Satan 16 2

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

nevěděl jsem jak na tak zoufalý výkřik reagovat, ale tys to vastihl přesně

0/0
24.10.2012 12:34

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Nechápu, proč odkaz na dobře utajovaný fakt považujete za výkřik. Jde o to, že třeba autoři Černé knihy komunismu v podstatě napsali plagiát.  Tvrdili, že fakta o stalinském teroru nebyla mezinárodní veřejností vůbec do r. 1956 a v podstatě 1989 známa.

0/0
24.10.2012 19:19

Mr.Moralka

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

ve světě logiky každá hypotéza musí byt vyvracena

nebo potvrzena na základě faktu a ne na základě osobných dojmu a kecu

0/0
24.10.2012 12:23

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Podle sovětských statistik, které jsou zajisté velmi skromné, se říká, že v občanské válce 'padlo 1 400 000 sedláků a dělníků, že v r. 1920—21 zemřelo hladem 10 240 000 lidí, při stavbě průplavů a drah přišlo o život 8 600 000 pracujících, v hladových letech 1931—33 zemřelo hladem 10 000 000 lidí, celkem asi 33 000 000 sovětských občanů. V r. 1932 bylo : koncentračních táborech SSSR 2 500 000 rolníků, v r. 1936 6 500 000 rolníků a dělníků, :: v r. ,1941 15 000 000 dělníků a rolníků. Další statistiky zatím chybějí. (s.14) Pod terorem stalinské hole je všechno obyvatelstvo Sovětského svazu. Tento teror se provádí s bolševickou vynalézavostí a důkladností. Za dvacet sedm let sovětské vlády bylo zastřeleno, odsouzeno k vyhnanství, uvězněno nebo potrestáno nucenými pracemi více lidí, než se jich za patnáct let narodilo. (Jurijev, Tvář bolševismu, 1945).

O jakých osobních dojmech mluviíte?

0/0
24.10.2012 12:33

hilsner_urquell

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

zrovna tak bylo přinejmenším zčásti pravda, co říkali komunisti o nacismu... Těžko se dá vyvrátit, že Gulagem prošly desítky milionů lidí a že se na tam nucených pracích umíralo. A většina vězňů se přitom nedopustila zhola ničeho!

0/0
24.10.2012 12:40

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Tak Gulagem mohli projít statisíce lidí, ale kdyby jich byly milióny, tak by Stalin nikdy nevyhrál válku nad Hitelerem. A teď se podržte, čím to ´podle níže citovaného Kriegka bylo: pan doktor přičinu úspěšnosti dvou zimních ofenzív Stalina uzřel v technickém babelovi, který „dnes ohrožuje svět, jenž byl vytvořen sám kvůli sobě a s napodobením všech technických metod a všech výrobků Západu“ (s.208). Jak nám nepřímo však sdělil pan Jurijev, bylo to ve skutečnosti tím, že Německo nepropašovalo ani jednoho špiona do těch správných institucí (viz jeho popis situace na rumunsko-sovětských  hranicích

0/0
24.10.2012 12:48

hilsner_urquell

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

to je nesmysl, v Gulagu byly i ženy a starší muži, než jací by byli odvedeni do armády... to jednak a jednak mluvím o celé době existence Gulagu, tedy cca. 30 letech

0/0
24.10.2012 12:57

rezjir rezjir

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Ale to s tím vůbec nesouvisí. Jde u o pravidlo, že při plné mobilizaci 22 ročníků lze odvést z 1 miliónu lidí jednu desetinu. Tedy podstrčím-li nějaké zahraniční tajné službě informaci, že jsem nechal zkrátit na živově 1 milion svých občanů, sděluji jí současně zároveň informaci, že jsem připravil armádu o stotisíc branců.

0/0
24.10.2012 19:13

Hekynen druhý

Re: dám to tu ještě jednou, aby to nezapadlo

Gulagem prošli za ty roky (cca 1920 - 1960) desítky milionů; muži, starci, děti, ženy...

0/0
24.10.2012 13:09

rezjir rezjir

A nebo toto

Dr. Otto Kriegk Zrození Evropy [Praha: Orbis 1943. 380 s]: Roku 1928 se podle bolševických statistik počítalo v Sovětském svazu ještě 25,6 milionů selských usedlostí, roku 1936 se počítalo ještě 20,6 milionů selských statků, avšak 18,3 milionů jich už bylo kolektivisováno Zřejmě těch pět milionů selských usedlostí za osm let prostě zmizelo; to znamená dvacet až pětadvacet milionů lidí. Toto číslo nejlépe charakterizuje Stalinův vražedný systém v době druhé pětiletky(s.200).

Záhadou zůstává, jak mohli gramotní čeští rolníci v r. 1946 volit komunisty, když měli k dispozici takové perfektní informace.

0/0
24.10.2012 12:39

hilsner_urquell

Lenin a Trocký

Někdy se tvrdí, že Stalin nějak překroutil Leninovy záměry, nebo že Trockij by zavedl humánnější režim. To je ale jenom mýtus, vždyť například první koncentráky vznikly už za Lenina...

+3/0
24.10.2012 11:22

Mr.Moralka

Re: Lenin a Trocký

jaký je rozdíl mezí koncentrákem a pracovním táborem???

0/0
24.10.2012 11:25

chudejklukzvesnice

Re: Lenin a Trocký

Všechno jedna sebranka. Lenin začal, Stalin dovedl čistky do sadistické dokonalosti. Trockij nebyl o nic lepší než Stalin a ač o mnoho chytřejší, měl při přebírání moci po Iljiči prostě smůlu. Také co čekat, žid z rodiny kulaka :-)

0/0
24.10.2012 11:47

Sharpe

Re: Lenin a Trocký

No a zvitezil nad nim student na kneze s pravoslavneho seminare

0/0
24.10.2012 16:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.