Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Třikrát ho StB zavřela, po převratu u tajné služby dělal

Na začátku roku 1990 dostala StB rozkaz zničit "živé" svazky. Zmizel i svazek s krycím jménem Satan vedený na legendu českého undergroundu Františka Stárka, který ve stejném roce nastoupil na prosbu Václava Havla ke kontrarozvědce. Portál iDNES.cz, ČRo a společností Post Bellum přináší další dokument z cyklu Příběhy 20. století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a65n 18Š73e57s49t73á92k 3488629879844

" Post Bellum žije především díky drobným darům"  -to je charakteristické, z drobných darů - no většina papalášů je rADĚJI KDYŽ TOHO MOC NEZMAPUJÍ

0/0
12.12.2012 21:51

karelka7

Že kámoš Havla ,,Mejla,, byl agent,

to vím, že i ,,Čuňas,, Stárek, no tak na to se mrknu doma do ,,Cibulky,,.

Čistí lidé z disentu! Prdlajs, 50% jich bylo bonzáků a práskačů, dokonce placených! Polibte mi pr,el s takovejma lidma! Rv

+2/0
22.10.2012 14:33

evelinabrozman

Re: Že kámoš Havla ,,Mejla,, byl agent,

A kdo jsi Ty?

0/0
31.10.2012 8:35

pumpas

xx

Kdyby ten pán neudělal nic jiného, než že ještě dnes parádně rozčiluje bolševiky, patří mu dík.

+1/0
22.10.2012 8:28

bara.obava

to je pekne ze se dnes jeste nekdo prihlasi

ze podepsal chatru 77...asi nejake fety...

0/0
22.10.2012 4:03

orinka3

a co ten pán vlastně umí

kromě toho, že organizoval koncerty a podepsal Chartu? Ten časopis ho asi neživil, ne? Nemyslím to jako provokaci, ale jaké měl civilní povolání, bez toho přece nikdo nemohl přežít, kde by bral peníze?

+1/0
21.10.2012 16:54

deset nových životů 41 až 50

Re: a co ten pán vlastně umí

Umí blbě pindat a proto ho zavřeli ... prý se to nedalo poslouchat a tak chránili společnost.

+1/0
21.10.2012 17:02

Parcival

Re: a co ten pán vlastně umí

Tak to buď rád, že se zákony změnily;-) V base by se ti nelíbilo.

+2/0
21.10.2012 19:10

modrozlodějský kolibřík

Re: a co ten pán vlastně umí

Jaké zákony?? V krimu je více lidí v ČEZku než za bolševika v celé federaci! Caa 24 tis. ve výkonu trestu nebo ve vazbě! A to prý byl dříve policejní stát!!

0/0
21.10.2012 19:33

pumpas

Re: a co ten pán vlastně umí

Bez toho prý, Kolibříku.

0/0
22.10.2012 8:31

atakdále1

Re: a co ten pán vlastně umí

nic

0/0
21.10.2012 20:28

Franta z Prahy

A pak se divte, že je BIS v takovém stavu v jakém je

:-)

+1/0
21.10.2012 14:55

modrozlodějský kolibřík

Svého času si StBáci v naší hospodě dělali prču,

že mezi disidentnama a chartou nebylo těměř koho pořádně zalígrovat (když tak jen s telkou  - naoko), protože práskal každý na každého!! Apropos, co to bylo za soudruha disidenta, který se zežral jako čuně v hospodě, a pak se před skupinou skautou obnažoval na stole! Psal to i několikrát buvár!!Nebylo mu doporučeno aby odešel do civilu s příspěvkem za službu??

0/0
21.10.2012 13:43

Parcival

Re: Svého času si StBáci v naší hospodě dělali prču,

Tak to jistě musí být pravda, když to říkali StBáci ve vaší hospodě. Je totiž všeobecně známo, že StBáci patřili mezi nejpravdomluvější lidi na planetě Zemi;-) Mimochodem..........chytří asi moc nebyli, když odevzdali tajné materiály cizím státním příslušníkům. Nedopustili se dokonce trestného činu?

+1/0
21.10.2012 19:20

modrozlodějský kolibřík

Re: Svého času si StBáci v naší hospodě dělali prču,

to jako myslíš, když to po revoluci tahali na agnl.ambasádu po pytlích?? Nebo myslíš KGB, která s StB a dalšími "východními zprav službami spolupracovalo, nebo je i úkolovalo??

0/0
21.10.2012 19:27

evelinabrozman

Přispěvatelé,

je mi docela na blití z toho, co zde čtu. Kdo z vás ho může soudit? Kdo z vás ho zná? Jak někdo může napsat, že práskal? Nebo snad, že byl agentem StB? Co vy o něm víte? Že někdo komentuje jeho vzhled - to jen značí o tom, jak povrchní člověk ten přispěvatel je. To, že někdo o něm píše, že je alkoholik, to jen potvrzuje, že o něm nikdy předtím neslyšel, natož, aby ho někdy potkal osobně. Zameťte si před svým vlastním prahem, než zde začnete napadat někoho, koho vůbec neznáte. Až na pár výjimek zde svými komentáři měníte historii? Pokud jste komunisté a vadí vám, že se v roce 1989 dostali k moci jiní, tak vaše komenty nejsou nijak zvlášní - nic jiného se od vás nedá očekávat. A vy, co si zde hrajete na jeho známé a kydáte na něj hnůj, ve kterém není ani zrnko pravdy, vy byste se měli trošku zamyslet. Narozdíl od vás - anonymů - se ráda budu hlásit k tomu, kdo jsem. Jen si tady dál žvaňte. Eva Evelína Brozmanová

+8/0
21.10.2012 11:26

davyjones

Re: Přispěvatelé,

těm jejich blbostem nemůže nikdo s kapkou rozumu věřit. A že mu závidím...;)

0/0
21.10.2012 11:34

hluchejpes

Re: Přispěvatelé,

Paní Evo, předběhla jste mě. Chtěl jsem napsat něco podobnýho, ale jak jsem viděl, líp bych to nesvedl. Mám úctu před těmi, co se nebáli, zatímco většina národa tiše kolaborovala s režimem.

+3/0
21.10.2012 11:46

šifonér

Re: Přispěvatelé,

Pěkně jste to napsala,někdy mám ze zdejších diskutujísích pocit hnusu, naštěstí se vždy najde ještě někdo střízlivý.R^

+1/0
21.10.2012 11:57

modrozlodějský kolibřík

Re: Přispěvatelé,

Evo Evelíno Brozmanová. jestliže mají být tito lidé vzorem pro tento národ, tak pozdrav pánbu!! A to tom práskání, tak to je jako u ostatních lidí, které např.dehonestovali cibulkovi listy!

+1/0
21.10.2012 13:33

Parcival

Re: Přispěvatelé,

Samozřejmě že nemůže být vzorem!! Ideálním vzorem pro tento národ je zbabělý přizdis:áč jako Fišer nebo Klaus.  Tedy..........pro vás a "zdravou" většinu, že?

0/0
21.10.2012 19:13

modrozlodějský kolibřík

Re: Přispěvatelé,

Čéče ty jsi nějaký radikální vlastenec??;-D R^

0/0
21.10.2012 19:30

pantik

...

Touž bylo vše domluvený předem a je mi na blití ze všeho.

0/0
21.10.2012 11:00

mlada_fronta

na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Proboha!!! Havel byl v té chvíli už prezidentem ČSSR (zvolen 29.12.1989) a už od 10.12.1989 jsme měli tzv. Vládu národního porozumění, ve které bylo společné vedení Ministerstva vnitra svěřeno trojici Čalfa-Komárek-Čarnogurský, od 30.12.1989 byl ministrem vnitra Richard Sacher. Jaká tedy dohoda o převzetí moci s KSČ v lednu 1990?! V té době to už byl víc jak měsíc času, který měli estébáci na pálení.

---

Kdyby se nepálilo, tak bychom dnes jistě věděli více o pravém poslání Václava Klause a jeho kumpánů z Prognostického ústavu v čase převratu, kterých se ostatně do Vlády národního porozumění infiltrovalo požehnaně ...

+6/0
21.10.2012 10:47

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Václav Havel nebol nikdy prezidentom ČSSR! Pred tým, ako mal byť prezidentom sa názov republiky operatívne zmenil na ČSFR! Sám Václav Havel verejne vyhlásil že republike s takým názvom nikdy nebude prezidentom!

0/0
21.10.2012 10:57

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Blbost, v prosinci byl Havel zvolen prezidentem ČSSR. Název se měnil později, až po volbách.

+1/0
21.10.2012 11:26

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

oprava: jak jsem zjistil, název se měnil v březnu 1990 a volby byly až v červnu, takže před volbama. Nicméně platí, že Havel byl zvolen v prosinci 1989 jako prezident ČSSR.

0/0
21.10.2012 11:33

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Ani omylom!! Prezidentskú prísahu ČSSR odmietol, muselo byť ČSFR!!

0/0
21.10.2012 11:34

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

NE!!!!! Jsi mimo, já si tu přísahu pamatuju a přísahal ČSSR. Použij google. ;-)

0/0
21.10.2012 11:36

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Pamätám si to! Google nie je všetko! ;-)

0/0
21.10.2012 11:38

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

To si to teda pamatuješ blbě. ;-)

+2/0
21.10.2012 11:40

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Utekal som na WC(to sme ešte boli ČSSR), než som sa vrátil už sme boli ČSFR! To to vtedy frčalo! ;-) Aj na Google aj inde dnes až tak pravdu nepovedia. ;-)

0/0
21.10.2012 11:45

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

mas tam odkaz na video ;-)

0/0
21.10.2012 11:46

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

http://www.youtube.com/watch?v=gFyLPzx6Fos

0/0
21.10.2012 11:43

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Hej, pozrel som si ho! Možno to aj tak nejako bolo, no v krátkom čase bolo po ČSSR na jeho povel. Išlo to vtedy všetko úžasne rýchlo, neboli sme vtedy na také tempo zmien nejako zvyknutí, nestačili sme ich pomaly ani riadne vnímať. Takmer každú hodinu bola nejaká zmena. Dnes už je to aj tak jedno. Inak bolo to hektické obdobie.

0/0
21.10.2012 11:54

Curtis Hlencross

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

No, jedno to už dneska je, ale šlo mi o fakta, v tomhle jsem si byl jistej. Havel pak přišel horlivě s návrhem nového názvu republiky a změnou státních symbolů a tvrdě narazil u Slováků. Vznikla z toho pomlčková válka, asi nejtrapnější fraška naší společné historie.

0/0
21.10.2012 12:09

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

No fakty sú fakty, to je jasné! Ja dnes týmto veciam nejako veľa pozornosti už nedávam. Máme to za sebou. Nič nemám proti Havlovým návrhom zmeny názvu republiky a štátnych symbolov. Stačilo to zmeniť na Česko-Slovensko (a dať ešte aj možnosť nového ekvivalentu napr. Česko-Slovenská federatívna republika) tak ako to kedysi dohodli v Pittsburskej dohode na čele s T.G.M. a bolo by. Prečo musela vzniknúť z tej pomlčky vtedy takpovediac pomlčková vojna, prečo vtedajšia česká politická garnitúra sa tomu bránila zubami aj nechtami a radšej pristúpila na rozchod asi už nevysvetlia. Prečo mala tá pomlčka vo vtedajšom českom ponímaní znamenať snáď nejaký podraz či poníženosť?

Nebolo mi vtedy jedno to rozdelenie, dnes mám na to iný názor. Myslím si že vzťahy sa ozdravili a každý si hospodári na svojom, po svojom a hlavne za svoje! A naraz len veľké ticho ... ;-)

0/0
21.10.2012 13:00

mlada_fronta

na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Lžeš. ČSSR se na ČSFR přeměnila až 29.3.1990. Nejdřív ta zkratka znamena Československá Federativní Republika, už 23.4.1990 ale přichází další změna a zkratka ČSFR od té chvíle znamená Česká a Slovenská Federativní Republika. To všechno kvůli slovenskému pomlčkovému hnidání, ještě, že už je ta marnost za námi ...

+1/0
21.10.2012 12:03

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Vedel by si nejako bez emócií odstupom času vysvetliť prečo sa tak vtedajšia česká politická garnitúra zubami a nechtami bránila tej pomlčke a radšej zavelila na rozchod?

0/0
21.10.2012 12:47

Parcival

Propojení paralerních vesmírů??

V mé verzi reality to bylo Slovensko, kdo se chtěl osamostatnit ;-) Zavelenie na odchod? Co to je za pitomost? To jako že jsme měli zabránit rozpadu federace pomocí armáda jako v Jugoslávii?:-P ....................to by byla pěkná blbost!

0/0
21.10.2012 19:18

Theben

Re: na začátku ledna 1990 se Havel dohodl s KSČ o převzetí moci

Klamať nepotrebujem, jednoducho už sa dávno touto vecou tak nezaoberám a vtedajšie časové súvislosti neberiem s takou presnosťou, k ničomu mi to aj tak nepomôže. To "hnidání" by sa dalo vnímať obojstranne. Nechajme to už však tak, je ako je. Nemá význam sa tu teraz zato hádať či napádať.

Len tak na okraj. V tom období ani v Česku ani na Slovensku neprebehla ani jedna jediná demonštrácia, ani tá najmenšia za zachovanie ČSFR!!! To bolo tiež isté referendum, chceli sme to asi všetci v ČSFR a pomlčka výdatne pomohla! Nemáme si čo vyčítať!!!

0/0
21.10.2012 13:08

Lub05

Čuňasi,

velký dík za všechny nasrané komouše, velký dík za PPU a vše okolo. Nakonec, byli jsme v menšině předtím a jsme i nyní. Nic nového. Zdar. V[>-]

+7/0
21.10.2012 10:43

NovyPrezident

Re: Čuňasi,

samozrejme že ste boli a ste v menšine. vačšina totiž nepráská

0/0
21.10.2012 10:52

Theben

Re: Čuňasi,

Teda už aj vtedy veľký český pán disident nemal ku Slovákom žiadnej úcty! Český personál v base nejako vynechal, prečo asi? Asi by ten článok zrejme nemal konca kraja! Objektívnosť až na poslednom mieste, že? 8-o

0/0
21.10.2012 11:06

hluchejpes

Re: Čuňasi,

Hoši slovenský, bejt váma, tak držím pysk. Zameťte si před vlastním prahem.

+2/0
21.10.2012 11:52

Theben

Re: Čuňasi,

A ty si si už pozametal? ;-D Prečo by sme mali držať pysk? Na Tvoj povel? :-P Ha ha ha ;-D !!

0/0
21.10.2012 11:57

hluchejpes

Re: Čuňasi,

Ano, já mám zameteno. Už dlouho.

0/0
21.10.2012 12:52

Theben

Re: Čuňasi,

A kam si to všetko tak rýchle a dôkladne pozametal? Praskneš pravdu? ;-) Daj návod ... :-)

0/0
21.10.2012 13:23

šifonér

Re: Čuňasi,

Ty seš máčo ;-D

0/0
21.10.2012 11:59

JiříSt

Čuňas a Jan Princ v BIS, bývalí agenti StB?

Podle Cibulky byl Čuňas v kriminále brigadýrem, což mohl dělat jen spolehlivý mukl. Po jeho propuštění měl dále objíždět věznice a likvidovat spisy, které tam měli na vězněné disidenty. Hučín zase ve své knize píše o současném olomouckém šéfovi BIS, disidentovi Janu Princovi, že on byl také agentem StB.

+1/0
21.10.2012 10:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.